ChristianMatch
 


Forum

Eenzame feestdagen.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 11:37
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK030





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 11:57
 
MARISKA601 schreef:
Laten we de komende tijd eens stilstaan bij mensen die
de kerstdagen alleen doorbrengen.
Door welke omstandigheden dan ook.
Sta stil bij de dak en thuislozen die geen warm huis hebben.
Deze mensen voelen zich vaak verlaten.
Laat hun merken dat zij zich niet verlaten hoeven te voelen.
Ook Jezus kwam voor hun.

Al zouden zij die vergeten,toch vergeet ik u niet Jesaja49;15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 13:30
 
MARISKA601 schreef:
Laten we de komende tijd eens stilstaan bij mensen die
de kerstdagen alleen doorbrengen.
Door welke omstandigheden dan ook.
Sta stil bij de dak en thuislozen die geen warm huis hebben.
Deze mensen voelen zich vaak verlaten.
Laat hun merken dat zij zich niet verlaten hoeven te voelen.
Ook Jezus kwam voor hun.

Wat tof dat je hier bij stilstaat.
In onze omgeving wordt er veel op dat gebied gedaan.
Een kerstpakket een etentje door allerlei instanties.
Als je dan hun gezichten en de snoetjes van de kinderen zo blij verrast zie dan is je drukke dag weer goed.
Er staat ook dat wij om moeten zien naar de wezen en weduwen.
Dat wij de armen onderdak eten en klederen moeten geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:13
 
Quote:
Laten we de komende tijd eens stilstaan bij mensen die
de kerstdagen alleen doorbrengen.
Door welke omstandigheden dan ook.
Sta stil bij de dak en thuislozen die geen warm huis hebben.
Deze mensen voelen zich vaak verlaten.

ik denk dat het voor veel mensen die ook alleen zitten met de feestdagen niet meevalt om ook nog stil te staan bij dak en thuislozen. Ieder voelt zijn eigen pakje hè, maar respect Maris, dat jij dit wel doet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 13:53
 
idd de zwervers zeker met dit weer hebben het lastig en moeilijk.. maar ik denk ook aan de mensen die met dees dagen alleen zijn zonder hun geliefde of zelfs zonder geliefde... voor hun zijn deze dagen ook een hel aangezien dit familie feest dagen zijn...moets ik ook ff aan denken btw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 14:14
 
Wie heeft er Zaterdagavond het programma gezien op RTL4?
KidsRights Kerststerrencircus.
Laten we ook eens met z,n allen, die weesjes eens gedenken in onze gebeden. Het is toch schrijnend als je dat ziet hoe een meisje van
13 jr ook voor haar broertje moet zorgen, en dat ze dikwijls niets te eten hebben.
Voor 5 euro in de maand kunnen we al helpen, ik kon het niet over mijn hart krijgen om dat niet te doen, wie volgt mij???

DANK JULLIE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 10:16
 
Het zal zeker niet makkelijk zijn, om dakloos of zwerver te zijn. Goed, om hier aan te denken en voor te bidden! Ik denk dat ze ook veel zullen hebben aan praktische hulp, het is ‘bid en werk’. Het Leger des Heils, maar zij niet alleen, doet goed werk. Ik las vanmorgen in de krant wel goed nieuws, namelijk dat het aantal daklozen afneemt. Velen hebben een huis toegewezen gekregen, dus dat is een lichtpuntje! Het aantal daklozen is eigenlijk maar een kleine groep mensen, onder hen zullen er zijn die zich misschien wel helemaal niet eenzaam voelen. Soms is het een eigen keus, je bent namelijk ook niks verplicht aan anderen. Dat zal natuurlijk niet voor iedereen gelden, je kunt ongewild in zo’n situatie terecht komen. Eenzaamheid is iets wat niet altijd zichtbaar is aan de buitenkant, ik denk dat het overal – ook/juist (?) onder CM-ers - voorkomt. Zelfs in huwelijken komt het voor, wat sommigen vast zullen herkennen. Het hebben van een dak boven je hoofd, lost dit probleem niet op. Ik begrijp de reactie van Jolan heel goed, veel mensen (hier) hebben hun eigen portie. Ik heb respect voor mensen die hun eigen eenzaamheid (klinkt zwaar, maar er zijn natuurlijk mates in) durven te benoemen. Veel mensen laten aan de buitenwereld niet merken, dat ze zich wel eens eenzaam voelen. Ik denk dat bijna iedereen deze momenten wel kent. Iemand kan alleen zijn en zich niet eenzaam voelen, maar iemand kan zich ook te midden van bijv. z’n familie eenzaam voelen. Volgens mij is het niet iets om je voor te schamen. Juist als je het onder ogen ziet en bespreekbaar maakt, kun je er iets aan doen.

Op internet vond ik een stukje via de volgende link; http://www.korrelatie.nl/themas/eenzaamheid
Daar wordt kort samengevat wat eenzaamheid inhoudt, ‘k zal een klein stukje weergeven. De rest kun je lezen via de link.

Eenzaamheid is het gemis aan contact. Iemand voelt zich alleen, mist iets in de relaties met anderen. Eenzaamheid is een persoonlijke beleving: niemand kan van een ander weten of hij of zij eenzaam is. De een heeft weinig contacten en voelt zich niet eenzaam, de ander voelt zich ondanks veel schijnbaar goede contacten toch eenzaam.

Ik wil dus vragen om gebed, dat mag natuurlijk inclusief jezelf zijn, voor alle mensen die zich (wel eens) eenzaam voelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 10:41
 
nodig gewoon zelf eens mensen uit met de feestdagen waarvan je weet dat ze alleen thuis zitten; uit je omgeving, uit de gemeente... what-ever..
je kent hier op cm wellicht ook mensen, waarvan je gehoord hebt dat ze tegen de feestdagen opzien;
en samen feest vieren, is feestelijker dan alleen....
en wat is er op tegen, om het samen gewoon gezellig te hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 11:42
 
HANNAH810 schreef:
nodig gewoon zelf eens mensen uit met de feestdagen waarvan je weet dat ze alleen thuis zitten; uit je omgeving, uit de gemeente... what-ever..
je kent hier op cm wellicht ook mensen, waarvan je gehoord hebt dat ze tegen de feestdagen opzien;
en samen feest vieren, is feestelijker dan alleen....
en wat is er op tegen, om het samen gewoon gezellig te hebben?

Helemaal mee eens. Gebed is fijn en goed, maar je kunt meer doen! En dan niet alleen met de feestdagen.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 22 december 2009, 12:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 13:05
 
Goed om stil te staan bij eenzamen en mensen die het moeilijk hebben en alleen zijn. Een ding moet mij wel van het hart, ik ben al bijna 20 jaar alleen, waarvan de eerste 15 jaar met mijn kinderen. Alleen met Kerst werd er door mensen tegen mij gezegd: "Ja, maar met Kerst kun je toch niet alleen zijn". De rest van het jaar maakte het blijkbaar niet uit, dan hoorde ik er nooit iemand over. Het kan soms zelfs nog 'n beetje beledigend zijn om mensen die alleen zijn met z'n allen uit te nodigen met Kerst, soort kneuzenparty. Zo voelde ik dat wel een beetje en ging daar nooit naartoe.
Ik vierde Kerst lekker met de kinderen en als zij met hun vader naar opa en oma gingen, maakte ik voor mijzelf wat lekkers en kroop met een goed boek op de bank. Heerlijk, die rust. Opgeprikt zitten op visite bij een gezin waar je toch niet bijhoort vind ik eenzamer dan gewoon lekker op mijzelf in mijn eigen thuisje. Voor oud-en-nieuw geldt hetzelfde wat mij betreft. Ik haal mijn bollen en mijn flappen, nestel mij voor de tv en geniet ervan dat er niemand door de oudejaarsconference heenkletst!
Denk niet aan wat je niet hebt, maar aan wat je wel hebt. En God is een goede Vader die in echt eenzame moment werkelijk zijn troostende armen om ons heenslaat. Dat mogen we ook niet vergeten! Maar dat geldt gelukkig het hele jaar door! En, tijdens die dagen is het fijn om via cm contact te hebben met mensen!
Gezegende feestdagen wens ik jullie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 13:30
 
Je was me net voor Elisabeth, waarom is het enkel met kerst erg?

Opeens zijn mensen die alleen zijn zielig die dagen, de zwervers, ow wat erg dat die geen kerst vieren aan een mooi gedekte tafel.Oude mensen in het bejaardenhuis die het hele jaar alleen zitten zonder bezoek, krijgen opeens wel de aandacht, hongersnoden zijn die dagen veel erger dan de rest van het jaar, dus kom op, met kerst geven we geld aan het goede doel.
Ik vind het gewoon afkopen van een schuldgevoel zodat men zelf zonder schuldgevoel zich klem kan eten en vergeten waar kerst nou eigelijk om draait. Als je iets voor anderen wil doen moet je dat het hele jaar doen, en niet enkel in december zodat je op 1 januari weer lekker je egoistische leventje kan leiden.
Zelf vieren we oud en nieuw bij een goede vriendin die alleen is, niet omdat ze zielig is, maar gewoon omdat we het hele jaar door gezellig met elkaar optrekken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 15:39
 
Helemaal mee eens, Elizabeth en Annette!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 21:02
 
ANNETTE792 schreef:
Je was me net voor Elisabeth, waarom is het enkel met kerst erg?

Opeens zijn mensen die alleen zijn zielig die dagen, de zwervers, ow wat erg dat die geen kerst vieren aan een mooi gedekte tafel.Oude mensen in het bejaardenhuis die het hele jaar alleen zitten zonder bezoek, krijgen opeens wel de aandacht, hongersnoden zijn die dagen veel erger dan de rest van het jaar, dus kom op, met kerst geven we geld aan het goede doel.
Ik vind het gewoon afkopen van een schuldgevoel zodat men zelf zonder schuldgevoel zich klem kan eten en vergeten waar kerst nou eigelijk om draait. Als je iets voor anderen wil doen moet je dat het hele jaar doen, en niet enkel in december zodat je op 1 januari weer lekker je egoistische leventje kan leiden.
Zelf vieren we oud en nieuw bij een goede vriendin die alleen is, niet omdat ze zielig is, maar gewoon omdat we het hele jaar door gezellig met elkaar optrekken!

De vraag is zelfs of het erg is om alleen te zijn met kerst ea feestdagen.
Het is wel wat de reclame en de weekbladen ed. je aanpraten.
Maar ik kan me ook heel goed vinden in de reactie van Elisabeth, het is soms heerlijk om alleen thuis te zijnLachende smiley met blinkend witte tanden .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 23:02
 
Net ff een programa gekeken(joris showroom) mensen die in hun eigen wereld leven helemaal alleen maar oh zo gelukkig
wat is eenzaamheid? zijn wij niet te veel verwend?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 23:13
 
BULLDOG524 schreef:
Net ff een programa gekeken(joris showroom) mensen die in hun eigen wereld leven helemaal alleen maar oh zo gelukkig
wat is eenzaamheid? zijn wij niet te veel verwend?

ja misschien wel Bull, maar aan de andere kant zijn wij wel geschapen voor relatie's............

Groet Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 23:35
 
MARY052 schreef:
ja misschien wel Bull, maar aan de andere kant zijn wij wel geschapen voor relatie's............

Groet Mary

Mary daar ben ik het dus helemaal mee eens.
Ik ben ook alleen met die dagen, en zie er echt tegenop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 01:48
 
MARY052 schreef:
ja misschien wel Bull, maar aan de andere kant zijn wij wel geschapen voor relatie's............

Groet Mary

geduld is een schone zaak
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:22
 
MARY052 schreef:
ja misschien wel Bull, maar aan de andere kant zijn wij wel geschapen voor relatie's............

Groet Mary

Relatie betekent meer dan enkel die ene m/v-relatie.
Relatie blijft ook ruimte voor jezelf betekenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:15
 
SIMONKWET418 schreef:
Mary daar ben ik het dus helemaal mee eens.
Ik ben ook alleen met die dagen, en zie er echt tegenop.

Dat kan ik me voorstellen dat je er dan tegen op zie.
Is er bij jou in de kerk niets te doen, geen samenkomst met eten of zo?
Misschien dat je zelf iemand uit kan nodigen. Het zijn maar wat ideeen, Simon. Ik bid dat er toch iemand komt of dat je bij iemand uitgenodigd wordt. Veel sterkte, Simon. Durf eigenlijk niet te zeggen Merry Christmas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:35
 
SIMONKWET418 schreef:
Mary daar ben ik het dus helemaal mee eens.
Ik ben ook alleen met die dagen, en zie er echt tegenop.


Hoop dat je toch iets kunt bedenken Simon.........
Maar gelukkig: ondanks het feit dat je je misschien alleen voelt......je bent het nooit!!!

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK030





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 16:32
 
SIMONKWET418 schreef:
Mary daar ben ik het dus helemaal mee eens.
Ik ben ook alleen met die dagen, en zie er echt tegenop.
bid voor je
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 16:45
 
(stukje uit ons kerkblad)

Kerstfeest....

In deze tijd zijn er allerlei vieringen en feestelijke bijeenkomsten.Toch wil ik hier ook denken aan hen voor wie het kerstfeest eerder pijn dan vreugde betekent.Immers juist de feestelijkheid van de één kan het gemis van de ander extra sterk doen uitkomen.Van harte hoop en bid ik dat de kern van het kerst, nl dat het Licht van Gods liefde in het duister schijnt, door zal dringen in de meest duistere hoeken van ons hart, en ons allen zal omstralen in het jaar dat voor ons ligt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 16:48
 
Ik begrijp de mensen die het alleen zitten met de feestdagen moeilijk vinden wel, als zij gewend waren dingen te ondernemen met hun vroegere partner of familie en dat valt ineens weg. Juist met al die vrije dagen heb je extra tijd om daarover na te denken. En mensen die door omstandigheden hun kinderen niet kunnen zien, dat komt hard aan en dat onderschat ik echt niet. Het kan dan moeilijk zijn om je draai te vinden in je "nieuwe" leven, vooral als je daar niet zelf voor gekozen hebt.
Maar wat let je, als je het vervelend vindt om alleen te zijn, om zelf mensen uit te nodigen? Je hoeft natuurlijk niet te wachten totdat je door anderen wordt uitgenodigd, toch? Of spontaan iemand meevragen om na de kerk even bij jou een bakkie te doen?
Ik hoop dat het voor iedereen toch een goed kerstfeest wordt en dat we allemaal, alleen of niet alleen, de nabijheid van God zullen ondervinden. Want daar was het toch eigenlijk allemaal om bedoelt? Immanuel, God met ons! Als je je rot voelt, vraag Hem om jou te voelen dat Hij bij je is. Hij doet dat echt! Hij houdt van je!!
Veel liefs allemaal, Elisabeth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 23:25
 
ik wilde alle leden van CM een goed kerstfeest wensen,
(en inderdaad; Immanuel, God met ons...betere kerst kun je je niet wensen elizabeth; dank je, en jij ook een goed kerstfeest!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 14:15
 
HANNAH810 schreef:
ik wilde alle leden van CM een goed kerstfeest wensen,
(en inderdaad; Immanuel, God met ons...betere kerst kun je je niet wensen elizabeth; dank je, en jij ook een goed kerstfeest!!)

Jij ook he meid samen met je kindertjes Gezegende Kerstdagen en een
voorpoedig 2010 toegewenst.
Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2009, 17:24
 
ELISABETH227 schreef:
Ik begrijp de mensen die het alleen zitten met de feestdagen moeilijk vinden wel, als zij gewend waren dingen te ondernemen met hun vroegere partner of familie en dat valt ineens weg. Juist met al die vrije dagen heb je extra tijd om daarover na te denken. En mensen die door omstandigheden hun kinderen niet kunnen zien, dat komt hard aan en dat onderschat ik echt niet. Het kan dan moeilijk zijn om je draai te vinden in je "nieuwe" leven, vooral als je daar niet zelf voor gekozen hebt.
Maar wat let je, als je het vervelend vindt om alleen te zijn, om zelf mensen uit te nodigen? Je hoeft natuurlijk niet te wachten totdat je door anderen wordt uitgenodigd, toch? Of spontaan iemand meevragen om na de kerk even bij jou een bakkie te doen?
Ik hoop dat het voor iedereen toch een goed kerstfeest wordt en dat we allemaal, alleen of niet alleen, de nabijheid van God zullen ondervinden. Want daar was het toch eigenlijk allemaal om bedoelt? Immanuel, God met ons! Als je je rot voelt, vraag Hem om jou te voelen dat Hij bij je is. Hij doet dat echt! Hij houdt van je!!
Veel liefs allemaal, Elisabeth

Toen ik vanmorgen uit de kerk weer thuis binnenstapte, wist ik dat ik toch
niet alleen was Elisabeth. Dat is gewoon zo want dat voel je, ik heb het
dan ook niet slecht naar mijn zin. En natuurlijk kan je heel veel dingen als je alleen zit overdenken, en dan dank je God voor alle dingen.
Ik behoefde eigenlijk niet alleen te zijn, want ik had bij mijn kinderen kunnen komen maar ik had er geen zin in, ik heb me erbij neergelegd.
Kun je mij begrijpen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 11:10
 
SIMONKWET418 schreef:
Toen ik vanmorgen uit de kerk weer thuis binnenstapte, wist ik dat ik toch
niet alleen was Elisabeth. Dat is gewoon zo want dat voel je, ik heb het
dan ook niet slecht naar mijn zin. En natuurlijk kan je heel veel dingen als je alleen zit overdenken, en dan dank je God voor alle dingen.
Ik behoefde eigenlijk niet alleen te zijn, want ik had bij mijn kinderen kunnen komen maar ik had er geen zin in, ik heb me erbij neergelegd.
Kun je mij begrijpen??

Ja ik begrijp je heel goed. Zo'n soort ervaring had ik gisteren thuis ook. Alsof Hij als een warme deken mij helemaal omvatte en vasthield. Geweldig was dat. Het heeft ook alles te maken met onze keuzes om niet in depressie of zelfmedelijden weg te zakken, maar om Hem te danken om wie Hij is. Jezus heeft zich niet 1x gegeven, maar Hij blijft zich geven elke dag opnieuw. Het is fantastisch als je dat ervaart en het maakt dat je jezelf ook aan Hem wilt geven. Maar soms willen wij iets anders (een nieuwe partner of andere menselijke wensen die op zich natuurlijk niet verkeerd zijn) dan wat Hij ons wil geven (Zichzelf). En dan missen wij het. Want alle dingen beginnen vanuit Hem. Ook die eventuele nieuwe partner. Als Hij ons aanraakt, zoals jij ook hebt ondervonden, ervaren we die vrede die alle verstand te boven gaat! Dat gevoel kan niemand anders je geven. Geniet ervan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 15:44
 
ELISABETH227 schreef:
Ja ik begrijp je heel goed. Zo'n soort ervaring had ik gisteren thuis ook. Alsof Hij als een warme deken mij helemaal omvatte en vasthield. Geweldig was dat. Het heeft ook alles te maken met onze keuzes om niet in depressie of zelfmedelijden weg te zakken, maar om Hem te danken om wie Hij is. Jezus heeft zich niet 1x gegeven, maar Hij blijft zich geven elke dag opnieuw. Het is fantastisch als je dat ervaart en het maakt dat je jezelf ook aan Hem wilt geven. Maar soms willen wij iets anders (een nieuwe partner of andere menselijke wensen die op zich natuurlijk niet verkeerd zijn) dan wat Hij ons wil geven (Zichzelf). En dan missen wij het. Want alle dingen beginnen vanuit Hem. Ook die eventuele nieuwe partner. Als Hij ons aanraakt, zoals jij ook hebt ondervonden, ervaren we die vrede die alle verstand te boven gaat! Dat gevoel kan niemand anders je geven. Geniet ervan!

Elisabeth de Kerst is bijna achter ons, en wat heeft het nu betekend.
Ook nu heb ik het nog niet slecht naar mijn zin, heb vanmorgen eerst
naar Nederland Zingt gekeken, en toen op Famely7 naar het mooie
zingen vanuit Amerika.
Toen lieten ze ook zien dat ze in Afrika waren geweest bij die HIV weesjes, en dat is dan hardverscheurend.
Ik wens jou nog een fijne dag verder, en een gezegend weekend
groetjes Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 01:26
 
Soms kan God net even iemand sturen, wat bij mij gebeurde. Waardoor de kerst anders wordt. En je dan realiseert: God daar heb ik om gebeden!
Wat is God dan een echte Papa. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 12:51
 
JILL658 schreef:
Soms kan God net even iemand sturen, wat bij mij gebeurde. Waardoor de kerst anders wordt. En je dan realiseert: God daar heb ik om gebeden!
Wat is God dan een echte Papa. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Jill

Ja Jill Hij is een liefdevolle Vader, het alleen zijn is mij
voor 100 procent anders verlopen. Ik was wel alleen
en toch niet alleen heb jij dat ook gevoeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2