ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 21:30
BerichtOnderwerp: Date afgezegd
 
JOL252 schreef:
En waren het verschillende personen of was het één en dezelfde die telkens terugtrok??

(Misschien overbodige vraag maar kwam toch even in me op.)




Misschien dat zijn leeftijdsgenoten hier op het forum er iets over kunnen zeggen?
Dat kwam weer even bij mij op Jol...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 17:46
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
JOL252 schreef:
Ik vind van wel hoor. Knipoog smiley Bij de klaagmuur wordt geklaagd en uitgezien, verwacht en Iemand verhoogd.




Dat is het mooie van de klaagmuur, je kan al je zorgen en vreugde daar kwijt. Het is ook dubbel want je wordt daar omringd door soldaten en dat staat dan weer haaks op het mooie van de klaagmuur...Blijft een bijzondere plek.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 14:50
BerichtOnderwerp: Het weer
 
KLUS667 schreef:
Gefrustreerde smiley Twijfelende smiley Boze smiley Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen Ja hoor! De werkweek is nog maar net begonnen, of het is weer mooi weer. Ik heb ook altijd pech, ze moeten me ook altijd hebben!



Om even olie op het vuur te doen: ik zat al even buiten in het zonnetje en heb er echt van genoten........ Knipoog smiley

Had Calimero ook niet eens zo'n tekst Knipoog smiley die eindigde met ; het is niet eerlijk of zoiets..... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 27 mei 2013, 14:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 14:31
BerichtOnderwerp: Date afgezegd
 
JOANNIE702 schreef:
Ja Willemijn....dat kan ook!

en toch is het niet netjes, je kan de andere zo kwetsen!
het is voor beidde moeilijk.....de stap voor de eerste ontmoeting.

een tip van een vriendin.
als je iemand voor het eerst ontmoet,
denk in jezelf ik ga een leuke middag ervan maken.
klikt het niet, dan heb je toch een gezellige middag gehad
en dan is lang niet zo moeilijk om iemand te ontmoeten. Lachende smiley



Misschien is het ook zinnig om je niet gelijk gekwetst te voelen maar om te kijken waarom het niet doorging? het gaat tenslotte nog maar om een eerste ontmoeting...ik heb hier weleens het idee dat mensen al denken dat ze een relatie hebben als ze veel chatten en bellen....In het echt kan het dan heel anders lopen en is gevoelsmatig ook minder veilig want je kan de ander eens in de ogen kijken.........je kan je niet anders presenteren dan je bent.....
Dus een beetje mildheid ipv gelijk je gekwetst voelen of er van alles van vinden kan ook geen kwaad is mijn bescheiden mening......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:46
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
JANS221 schreef:
Ik denk dat een ieder wel in mindere of meerdere mate complementair denkt. De traditionele visie dat man en vrouw elkaar aanvullen, samen weer mens worden, onderschrijf ik ook. Als je er van uit gaat dat God de mens naar zijn beeld schiep, mannelijk en vrouwelijk, dan lijkt mij overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats. In een relatie ben je elkaar tot steun, elk mag daarin zijn eigen inbreng hebben en zo elkaar aanvullen. Verschillen tussen man en vrouw zijn er, die hoef je niet te ontkennen, bedenk juist hoe mooi dat kan zijn. Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid! Elkaar aanvullen doe je niet alleen bij de verdeling van taken m.b.t. het wel of niet buitenshuis werken en de zorg voor de eventuele kinderen. Elkaar aanvullen is meer en gaat dieper.
De mens is geroepen om zijn verstand te gebruiken en zelf keuzes te maken en beslissingen te nemen. Dat geldt voor zowel de man als de vrouw, zowel binnen als buiten het huwelijk, beslissingen neem je samen en het is niet per definitie de man die de belangrijke beslissingen neemt. Bedenk dat je samen mens bent, geef elkaar de ruimte en probeer samen tot een oplossing te komen die voor beiden acceptabel is. En ik begrijp best dat je soms dan wat in moet leveren, maar zolang je dat allebei kunt en wilt uit liefde voor elkaar, is het goed.
Ook bij het nemen van initiatieven zullen er verschillen zijn. De een doet dat makkelijker dan de ander en het zijn heus niet alleen vrouwen die op het gebied van kennismaken/daten geen initiatief durven nemen. Verschillen in karakter kunnen hier ook in meespelen. Hoe het ook zij, er zijn altijd wel mogelijkheden om een ander te laten weten dat je (meer dan gewone) belangstelling voor hem/haar hebt. Zelf hou ik niet van knipogen, maar er wordt wel wat mee gezegd. En bedenk dat de ander het echt niet vreemd vindt, als je een (eerste) mail stuurt, misschien wordt het juist op prijs gesteld. Natuurlijk voelt het als vrouw lekker om gevraagd te worden door net die man door wie je gevraagd wil worden, soms moet je het lot dan een handje helpen. Die mogelijkheid heb je dan hier op CM, stuur een mail of een knipoog.



Wijze woorden Jans, zo op een mooie zonnige maandagochtend.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:12
BerichtOnderwerp: Date afgezegd
 
JOANNIE702 schreef:
of gewoon samen op een buiten terrasje, als dat mogelijk is wat drinken!


Kan ook de angst van deze vrouw zijn.......
of ze was er wel en keek op afstand........


Ben het wel een beetje met je eens Joannie(praat het niet goed hoor).
Misschien is dat meisje wel vlak voor die afspraak zo bang en onzeker dat ze de afspraak afzegt....Misschien kan je dan door weer een andere datum af te spreken daar doorheen prikken...Het is ook nog al niet wat, afspreken met iemand die je in real life niet kent ook al kan je nog zo goed chatten of bellen met elkaar.....dat kan knap lastig voelen....

Of inderdaad, ze was er wel en dacht, is dat hem??????? Oh nee!
Knipoog smiley Kan andersom ook zo werken he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 09:34
BerichtOnderwerp: Pinksteren, mooie slotstrofe.
 
ZEELAND736 schreef:
Wie kan mij dan vertellen wat er aan deze woorden ..vrouw-onvriendelijk zou zijn???

Zijn er meerdere liederen verdwenen???




Het gaat met name om het tweede couplet begreep ik.....dat kan je vrouw onvriendelijk opvatten.....en dat deden ook een aantal feministische groeperingen....met succes want het komt niet terug in het nieuwe liedboek....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 09:31
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
JOL252 schreef:
Ik vrees dat ik de cliché's zo op kan hoesten. No problem... maar okay, ik ben benieuwd of er verrassende en overtuigende redenen zijn ...




Daar heeft hij nog een hele klus aan denk ik... Knipoog smiley Hij is flauw ik weet het, maar kon het niet laten.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 11:02
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
KLUS667 schreef:
Euh...mogen de mannen ook nog reageren dames?

Ik laat alles nog eens op me inwerken, maar ik denk dat er gezien de reacties op mijn schrijven er toch een paar zijn die het niet helemaal snappen. Of (ik hoop het niet) zo teleurgesteld zijn dat ze het niet meer willen snappen.

En Petra: inderdaad, zoals Jezus ons lief heeft: onvoorwaardelijke liefde. Dat is zo mooi en dat wens ik ook iedereen.


Ik snap je prima hoor....maar wat ik in jou stukje mis is de liefde...De liefde voor elkaar...en dat is niet wie wat beslist, nee , dat is een ander net zo behandelen als dat je zelf behandelt wilt worden.... Dat is niet te meten in wie wat doet en wie wat beslist....De Bijbelse boodschap bij uitstek.
Als je elkaar liefhebt stel je je eisenpakket ook bij en dat doe je uit liefde.....Wat wil je? Geluk of gelijk?
Wat ik een beetje in jouw betoog lees,( corrigeer me maar als ik het mis heb) een rolverdeling die niet meer anno 2013 is....rolverdelingen zijn praktisch van aard, heeft niets met liefde te maken.....Ik kan gelukkig ook zelf heel goed meedenken naar wat voor school mijn kind zal gaan, daar deal je over binnen een relatie en als je elkaar lief hebt kom je daar vast en zeker ook uit......in die zin ben ik wel teleurgesteld als ik jou visie lees.....
Waar liefde woont, gebiedt de Heer de zegen, daar woont Hij zelf...(tekst uit het oude liedboek). Een tekst die mij nog altijd raakt.....
Vrouwen kunnen daar ook best een goede mening over hebben(om even on topic te blijven) en daarom kunnen vrouwen ook best op een datingsite initiatieven nemen zonder gelijk als feministe neergezet te worden......
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je denkt over vrouwen in het kerkelijk ambt???? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 mei 2013, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 22:53
BerichtOnderwerp: Gebed
 
ZEELAND736 schreef:
Wat denk je???? Knipoog smiley Knipoog smiley

(Ineke die zelf gedichten schrijft...)



Dan is het even duidelijk Zeeland, ik dacht al, mis ik wat???? Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 20:31
BerichtOnderwerp: Ooievaar
 
MARIO216 schreef:
Een ooievaar, een hele ouwe,

kreeg genoeg van al dat sjouwen.

Een baby hier, een baby daar,

het werd hem allemaal te zwaar.

Ook kan ik sprak hij met een zucht,

steeds minder tegen die lucht.

Ik hou van baby's, echt waar , heus!

Maar steeds weer zo'n wurm onder je neus.

Het ruikt zo naar, het ruikt zo vies,

die lucht van poep, die lucht van pies.

Het kan mij niet schelen wat het kost,

ik stuur ze voortaan wel per post!



Mario, volgens mij hadden we het in een ander topic over de bloemetjes en de bijtjes......Toch eens lezen....
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 20:20
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
JOL252 schreef:
Maar je mag best zelf uitnodigen hoor in je tentje straks.... Om on topic te blijven.



Wat moet ik hier nu weer bij denken? Verraste, verbaasde smiley Weet je wat? Ik denk.. maar niets..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:09
BerichtOnderwerp: Gebed
 
ZEELAND736 schreef:
Een grote vriend van mij...ik bewonder hem zeer...




Wie bedoel je nu Zeeland? Thomas of Huub Oosterhuis? Knipoog smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 25 mei 2013, 18:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 18:07
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
Klus:

Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.



Bedoel je nu ook dat we je uitnodigen voor een etentje ,dat betalen, je jas ophouden en de deur voor je open houden....
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:59
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
JOL252 schreef:
1. ja! maar... Gefrustreerde smiley
2. Smiley die vol vragen zit Zieke smiley oh vandaar... Knipoog smiley



Jij snapt het....... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:40
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
JOL252 schreef:
En wat als de man een eeuwige twijfelkont is en nooit es een knoop doorhakt en dus vrouw in het ongewisse blijft en het gezin voor de sluizen?
En waarom geldt wel bij de kleur van een muur dat de vrouw mag beslissen en niet in andere zaken de eindverantwoording heeft (gemakzucht?)? Oh en de vrouw mag zich dus best (praktisch) buigen over de opvoeding, met permissie natuurlijk van de man, anders niet ... ?


Bij twijfel hakt de man de knoop door......goed lezen Jol..... Knipoog smiley
Maar wat als je twijfelt over de kleur van je muur?????? Dan mag de vrouw de knoop doorhakken.....
Het is eigenlijk heel duidelijk....

Ik vind dat een ieder binnen een relatie zelf maar moet kijken wie wat doet en wat beslist. Een vrouw kiest de kleur van de muur maar plakt weer geen banden (ik niet in ieder geval)
Toen ik ging scheiden had ik bijna nog nooit de vuilnis buiten gezet...vergat dat ook telkens....
Maar...dit zijn praktische zaken......Een relatie op basis van gelijkwaardigheid lijkt mij toch altijd nog het beste....

Oeps, dit ging eigenlijk over vrouwen die initiatieven nemen...... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 25 mei 2013, 15:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:18
BerichtOnderwerp: Pinksteren, mooie slotstrofe.
 
Vandaag wordt het nieuwe Liedboek der Kerken gepresenteerd. Helaas kan ik daar niet bij zijn...

Een van de nummers die er niet meer in terugkomt is een prachtig lied van Huub Oosterhuis. Feministes hebben hier met succes tegen geprotesteerd omdat het niet vrouwvriendelijk zou zijn.....
Huub Oosterhuis wilde de tekst-terecht- niet wijzigen omdat een lied af is als het af is.....
Gelukkig komen er nog wel veel andere liederen van hem in het nieuwe Liedboek....

http://youtu.be/fEHRG7JQxMA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 09:15
BerichtOnderwerp: Stilte
 
Voor mensen die hier willen komen om te luisteren.
Gewoon als je even geen discussie wilt voeren of aanhoren, maar er gewoon maar even zijn binnen alle omstandigheden. Laat hier achter dat je alleen maar even wilde luisteren.

Wat zegt stilte ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 08:57
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
ZEELAND736 schreef:
Ik zat nog laat op de pc...en las de woorden die bij dit gezang behoren...
Een heel erg mooi gezang....

Misschien waren de buren niet zo blij...maar ik zocht het even op...om mee te kunnen zingen..
Nee...eigenlijk hoort het niet thuis in dit topic...


Maar ik moest even...niet klagen...maar LOVEN!!!
(ik zie nu...dat er staat OOG...i.p.v HOOFD...maar dat gaat gelijkertijd!!)




't Oog omhoog, het hart naar boven,
hier beneden is het niet!
't Ware leven, lieven, loven
is maar, waar men Jezus ziet.
Wat men hoort of ziet op aard'
is ons kost'lijk hart niet waard;
wil men leven, lieven, loven:
't oog omhoog, het hart naar boven!

2
Jezus, bron dier hemelvreugde,
die ons hart eens smaken zal,
wat ons ooit op aard' verheugde,
Gij verheugt ons boven al;
daar Gij ons reeds hier bereidt
voor des hemels heerlijkheid,
waar w' U eeuwig lieven, loven:
Jezus, trek ons hart naar boven!

3
Och, dat aller mensen tongen,
aller eng'len zang, o Heer,
samenstemden, samen zongen
eeuwig tot uw lof en eer!
Zonder einde geeft uw lof,
Jezus, ons de rijkste stof!
Trek tot U ons hart naar boven,
dat w' U eeuwig lieven, loven.



Past er goed bij Zeeland.....het zijn prachtige woorden, juist als er veel te klagen is.....Ik heb ze regelmatig in mijn gedachten en dat geeft juist weer kracht en moed als het je allemaal te zwaar is......Het geeft je op een of andere manier ook vertrouwen die woorden. vertrouwen dat het allemaal goed komt op Zijn Wijze en Zijn manier.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 25 mei 2013, 09:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 23:29
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
KLUS667 schreef:
Mijn eerste associatie met de klaagmuur is:
Hef je hoofd omhoog, want de Koning komt!!

Een oud cmmer. Schreef mij eens: hoofd omhoog en het hart naar boven! Mooi hè, moet ik even aandenken nav je tekst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 13:21
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
JOL252 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond



Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 24 mei 2013, 13:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 22:42
BerichtOnderwerp: Pinksteren, mooie slotstrofe.
 
THOMAS968 schreef:
Op 25 mei wordt in Monnickendam het Nieuwe Liedboek voor de Kerken gepresenteerd. Ongeveer 120 liederen (berijmd en onberijmd) uit dat liedboek zijn van de hand van Sytze de Vries (1945).
Zijn vroegste herinneringen zijn aan pake en beppe in Leeuwarden. Met de wandelstok als aanwijsstok leerde pake hem lezen, zittend op beppe’s schoot leerde hij psalmen zingen. Het verklaart waarom bij hem zingen en schrijven levenslang bij elkaar zijn gebleven. Voor De Vries is schrijven een manier van ordenen, van chaos bedwingen. Als hij zijn gedachten heeft kunnen ordenen tot een lied of een gedicht, dan heeft hij er grip op gekregen. Op de dag van uitzending is het Pinksteren, het feest van de uitstorting van de Heilige Geest. Sytze de Vries: ‘De Heilige Geest is dat wat God bewogen heeft vanaf het begin en wat ons in beweging zet. Het is dezelfde Geest, de adem, Ruach, die in Genesis over de wateren blies: de schepping werd daar letterlijk en figuurlijk uitgebroed.’
Hij vindt dat we niet zo moeilijk moeten doen als we het over de Heilige Geest hebben: ‘Hoe vaak hebben we het niet over wat je ‘motiveert’, ‘bezielt’ en ‘inspireert’?’
Zijn dierbare tekst is het pinkstergedicht ‘Tussen het zingende kerkvolk’ van de man die hij zijn ‘voedstervader’ noemt, de dichter en theoloog Willem Barnard.



Tussen het zingende kerkvolk


Soms, als ze hun Iongen
te boven zingen,
het dak staat bol van geluid,
kijk ik mijn ogen uit:

alles verandert, de dingen
staan stil te dansen, het altaar haast
swingende , pinkstertongen
worden de kaarsen en de gezichten

van de gewoonste stervelingen
glanzen van licht.
Ik verwonder mij
tot ik versta:

zonder die tranen in mijn ogen
had zich de wereld niet bewogen,
gingen de dingen niet opgetogen
al dat geloven achterna.

Willem Barnard



Ik ben een liefhebber van zijn gedichten, het is werkelijk prachtig hoe hij een en ander onder woorden kan brengen......En inderdaad we moeten niet zo moeilijk doen over de Geest, ben ik helemaal met hem eens!
Echt een gave van de goede man omdat zo mooi te verwoorden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:30
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
LANFY127 schreef:
Daar is ook helemaal niks mis mee! Wat ik alleen probeerde te benadrukken is dat dit leed is, maar aan de andere kant ook gewoon universeel leed! Excuseer me voor het woord "gewoon"!



Je hebt ook wel gelijk, volgende week gaat voor ons het leven weer gewoon verder en 'vergeten'we dit weer tot het volgende incident......Maar neemt niet weg dat iedereen er vandaag er vol van is en dat het in en intriest is....
Maar zo werkt het nu eenmaal........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:10
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
LANFY127 schreef:
Ik speel nu even de advocaat van de duivel! En wat......als de moeder een secreet was, die haar ex de toegang tot hun kinderen ontzegde? Waar 2 mensen scheiden, hebben 2 mensen schuld! Waarom liepen die kinderen al zolang bij allerlei instanties, waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb? Als je het zo bekijkt, kun je je toch wel een beetje indenken over de daad van de vader! Toch? Ik ze niet, jij ze ook niet! Nogmaals, zonde dat dit zo eindigt, maar je moet nooit de dader met de veroorzaker over 1 kam scheren! We weten het niet! En dat is maar goed ook!



Ik denk niet na over de schuldvraag. ik vind het in en in triest dat dit is gebeurd....en daar sta ik bij stil....Niet bij de invulling van het waarom..
Dat weten we toch niet en dat hoeven we ook niet te weten.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:08
BerichtOnderwerp: Pinksteren, mooie slotstrofe.
 
JOL252 schreef:
Mooi... Eigenlijk lees ik in zowel tekst als gedicht hoe nuchter en tegelijk ook emotioneel dit is ...


Klopt, vooral dat laatste stuk......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:03
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
LANFY127 schreef:
Natuurlijk is dit heel erg! Dat ben ik helemaal met jullie eens! Maar, waarom geen aandacht voor alle kinderen, die verder van ons bed, bijvoorbeeld in Somalië, vermoord worden? Of een topic over de rassenstrijd tussen de bewoners in Afrika? Als je realistisch bent, en dat zijn de meesten hier wel, denk ik, waarom maken we hier zoveel drukte over? Omdat het Nederland is? Omdat het internationaal nieuws is? Ik zie die drukte niet zo zitten! Het is erg, tuurlijk, maar wat gebeurd is, is gebeurd! Kom op! Verder!


Er is altijd erger leed he? Dan kan je nooit bij actueel leed stil staan.
Op dit moment is dit erg leed in Nederland en daar zijn we stil van en verbaasd.... het houdt ons bezig Niets mis mee toch?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 20 mei 2013, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 13:32
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd
 
Reactie verwijderd.


Oproep tot gebed is prima, dat schrijf ik ook helemaal niet..Petra vraagt zich af waarom niemand reageert en dan denk ik -zoals ik la schreef- wie weet hoeveel mensen het wel in hun persoonlijk gebed meenemen zonder het hier neer te zetten.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 19 mei 2013, 13:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 12:48
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd
 
Er zijn vast mensen die dit lezen en dat in hun eigen persoonlijk gebed meenemen maar dat niet op het forum zetten....En dat is toch prima?



Overige reacties verwijderd.
Redactie CM


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 19 mei 2013, 13:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 11:42
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/MKaYn_fWEaw


een van de mooiste Taize liederen.....God kan de bergen(zorgen) in je leven niet wegnemen maar Hij kan je wel helpen die berg te beklimmen...
Ik wens dit dan ook een ieder toe.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 20:03
BerichtOnderwerp: Lente
 
MARIO216 schreef:
Lente 2013:



Uploaded with ImageShack.us



Mooi om naar te kijken! En dat nog wel van de lente 2013....
Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 180 Volgende
Pagina 5 van 180