ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 176 177 178 179 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
SUNNY196 schreef:
heb meegelezen en wil er iets aan toevoegen, misschien helpt het ook als je vanuit je zelf praat.
niet van het is zo.
maar ik vind dat.....je kan van mening verschillen toch??? en misschien voelen mensen zich dan wat minder snel aangevallen.

Ik lees hier een aantal reacties over de discussie die op slot is gezet (terecht). Wat ik me wel afvraag waarom de mensen die er nu van alles over vinden en dit achteraf melden dat niet in de discussie toen die gaande was gezegd hebben.......
Eigenlijk een beetje jammer.....

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 14 april 2010, 21:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 21:36
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
ARJAN007 schreef:
Dát kan ik prima begrijpen, Willemijn!

Maar ja.... in een bepaalde apotheek (ik noem geen naam en zeker geen plaats!) heb ik een vrouw zien rondlopen met een décolleté van hier tot Tokyo. Dan vraag ik me af: komt die vrouw daar voor het werk of komt ze daar om aan iedereen "mee te delen" dat ze zichzelf een aantrekkelijke vrouw vindt?

Je moet er natuurlijk wel altijd rekening meehouden dat je aan het werk bent! Maar dat wil niet zeggen dat je er niet leuk en verzorgd uit kan zien.
Maar ik snap wel wat je bedoelt......niet iedereen is zich er van bewust wat wel en niet kan op de werkvloer.....
Kon ik vroeger ook niet altijd. Heb ooit eens vreselijk op mijn kop gehad omdat ik met collega's met kerst met kerstballen in mijn oren liep(toen was ik begin twintig hoor)leek ons wel feestelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 20:34
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
MARIJAN072 schreef:
Ik moet zeggen dat ik ook een spijkerbroek heb, die héél erg lekker zit. Helaas is die voor m'n werk minder geschikt, want anders......


Dat heb ik ook! En als ik niet oppas woon ik er bijna in.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat
 
MARIJAN072 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens, Mariska. Nu zal ik wel weer negatief doen over voetballen, maar ik vind dit echt te gek voor woorden. Betaal je daar je belastinggeld voor Smiley die vol vragen zit Jaja, dit is helemaal on-topic. Voetbalpraat in de breedste zin van het woord. Knipoog smiley Hier valt nog genoeg in te bezuinigen.


Weten jullie wat ik ook zo erg vind? Dat er op internet teksten rondgaan van "bommen op Rotterdam" met bijbehorende plaatjes! refererend aan de tweede wereldoorlog!
Moet toch niet gekker worden.......

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 18:58
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
JONATHAN890 schreef:
Ik heb van meerdere vrouwelijke collega's ook wel begrepen dat de onderlinge strijd om er leuk uit te zien, iets is wat dus voor een groot deel onder de dames zelf speelt.

En t oog van de vrouw let dus ook op de vrouw, dat van de man let volgens mij helemaal niet op de man. De concurrentie tussen vrouwen is er wel degelijk. Denk dat er hier wel vrouwen zijn, die dat heel goed ervaren hebben.

Ik vind het echter ook leuk als vrouwen er verzorgd en leuk uitzien, ik heb collega's die dagen hetzelfde dragen, week in week uit, heb t idee dat hun kledingkast maar 3 dingen bevat. Als ik dat dan weer afspiegel tegen hun uitstraling, overkomen en deels ook hun belevingswereld, zie je overeenkomsten.
Deze dingen gelden net zo goed voor mannen. Ik weet dat ik deels generaliseer. Maar hoe iemand zich kleed, is deels hoe men zich opstelt. De uitstraling, een stuk zeker overkomen, heeft met elkaar te maken.

Ik werk in een vrouwencultuur en heb altijd in mijn werkkleding een lippenstift en een oogpotlood (je weet nooit wie je tegenkomt tenslotte Knipoog smiley ;
maar doe ik dat om een man te behagen? Nee, dat hoort bij mij.....
Net zoals weer andere dingen bij mijn andere collega's horen.....
En ik denk dat het merendeel van de vrouwen het ook zelf leuk vind om er verzorgd en leuk uit te zien.......
Dus Jonathan, ik ben het met je eens!

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 12 april 2010, 17:42
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
ARJAN007 schreef:
Wetenschappers willen uiteraard "alles" ontdekken en weten. Het geheim van het leven zullen ze nooit ten volle kunnen kennen, nu niet, en ook in de toekomst niet. Het zal hen gewoon niet lukken, denk ik, wat ze ook proberen.

Ik vind wel dat medische wetenschap zich voornamelijk moet richten op het bestrijden van ziektes. De mensheid heeft het erg nodig dat ziektes overwonnen worden, of in elk geval beheersbaar gemaakt.

Dat is toch net het verschil tussen wetenschap en geloof?
De wetenschap wil begrijpen en verklaren en .....en is zeker geen "way of life", bij geloven staat de relatie tussen God en mens centraal en daar geeft de bijbel nu juist antwoord op.......Christen zijn is wel een "way of life"....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 12 april 2010, 09:51
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind dit een hele gevaarlijke uitspraak.

Wetenschap is kennis opdoen van bepaalde zaken.
Wat is er satanisch aan om dingen te onderzoeken?
Is de medische wetenschap satanisch bezig?


De wetenschap houd zich bezig met een heleboel dingen.
Natuurverschijnselen zijn heel mooi om te zien.
Als we geen kennis hebben van natuurverschijnselen,
hoe die tot stand komen, dan waren er waarschijnlijk
meer mensen slachtoffer geworden van rampen.







Moet je ook geen weerbericht volgen.. is ook allemaal ontleend aan de wetenschap.


Maar we dwalen af van het topic.

Het ging om het scheppings doel.
Laten we het daarbij houden.

Ook wetenschappers zijn schepselen Gods.
Door hun ontdekkingen, gaan wij mensen steeds meer dingen begrijpen.
En ja, velen wetenschappers ontkennen het scheppings verhaal, maar dat doen wij als christenen niet.

En ja de medische wetenschap houd zich ook bezig met van hoe onstaat leven?
In vele takken gaan ze mij te ver.
Dan lijkt het alsof ze voor God willen spelen.
Maar ze zullen nooit gelijk aan God worden.
En dat weten ze best.


Hoi Mariska,

Zou het niet zo kunnen zijn dat God de mens heeft gezegend met verstand en redeneringsvermogen én hoe wetenschappers die talenten kunnen gebruiken in Gods koninkrijk?
Wij zijn zelf door God verantwoordelijk gesteld voor de wereld waarin wij leven ander s zou hij toch wel ingrijpen bij natuurrampen, terrorisme, hongersdood, oorlogen edg? Dus misschien hebben wij die wetenschap ook wel nodig om het in "goede"banen te lijden?
Hij greep toch ook niet in toen zijn Enige Zoon ter dood werd gebracht?

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 12 april 2010, 10:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:49
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:
Jij discussieert niet, maar speelt op de man af, zoals solafiede het al noemde.
Een beetje dom vind ik.

ik vind gewoon die cartoons niet kunnen hier, wat heeft dat nu te maken met op de man spelen? Mag ik toch wel zeggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:43
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:
Tja, begrijpen en luisteren is moeilijk He.....


vind je?
Ik had niet verwacht dat jij van die sexistische cartoons hier neer zou zetten, het is tenslotte een christelijke site.......en je schijnt het nogal leuk te vinden ook......Zag bij een ander onderwerp ook al zo'n ontzettend onsmakelijke cartoon die je blijkbaar erg leuk vond......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 april 2010, 18:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 18:06
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik begin me werkelijk zorgen over je te maken Willemijn.

Je draait de boel wel behoorlijk om. En je bent hier behoorlijk aan het interpreteren.........of wel zoals ik al zei hou eens op met je zelfprojectie.

Voor de rest heeft iedereen hier het recht om te reageren en hoef ik niet aan jouw normen te voldoen.

Bepaal je bij de inhoud en ga niet op de vrouw spelen.

Voor de rest wens ik veschoond te blijven van je bemoeiallerigheid. Steek jij nu maar je hand in eigen boezem want daar is nog genoeg te doen.
Coole smiley met zonnebril
Voor de rest sluit ik deze woordenwisseling met jou, want het heeft niets meer met de topic te maken.

Jammer solafide dat je geen discussie aan wil gaan met mensen die anders denken.....zegt wat over jou nietwaar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 17:59
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:

Weinig kies vind ik dit.......

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 17:50
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik vind je soms behoorlijk irritant. Hou eens op anderen voor te schrijven hoe ze moeten spreken en denken en denk niet, dat jij dat voor een ander kan bepalen. ....dat hoeft n.l. ook niet....geef gewoon je eigen mening hier en hou op om een ander iets te verbieden hier te schrijven.
Probeer eens wat beter te lezen om mee te beginnen en ook om minder dominant gedrag hier te vertonen. Ik vind je soms wel erg primair gedrag vertonen. Gewoon te gek voor woorden.

Als het allemaal niet spekkie naar jouw bekkie is wat ik schrijf nou jammer dan.....niet iedereen denkt zoals jij en er zijn mensen, die nu eenmaal andere ervaringen hebben dan jij of denk jij, dat jij wel even voor een ander DE NORM en de MAAT kunt zijn?

Hou eens op met je zelfprojectie!

Ik stel niet mijn geloof als maatstaf, maar wel de bijbel en wat daar in staat als maatstaf. Als je het niet erg vindt, gaat mij de bijbel en de Heer en alles wat Hij zegt mij zeeeer ter harte en boven alles en ik zal dat in alle vrijmoedigheid ook uitdragen, never mind of jij dat nu wel of niet goed vindt. Dat, beste Willemijn, is alleen tussen de Heer en mij en daar heeft verder niemand mee te maken. Ik kan getuigen van de kracht van de Heer in mijn leven en dat de woorden van de Heer nog steeds van kracht zijn en ik zal mij de mond niet door iemand laten snoeren. Ik zou niet weten, wat er voor kwaad in steekt om te getuigen van dat wat de Heer in mijn leven heeft gedaan en als je dat niet wil lezen....nou dan sla je het maar over....niemand hoeft datgene te lezen, wat ik schrijf als hij of zij dat niet wil....maar ga niet proberen om iemand de mond te snoeren hier. Zoiets vind ik nou persoonlijk niet KIES. Geschokte, onthutste smiley Boze smiley

Ik had nu net zo'n reactie van je verwacht!
En weet je; ik vind het niet kies om iedereen maar links en rechts om de oren te slaan met dat ze dom zijn als ze jouw standpunt niet delen.......
En dat, beste Solafide vind ik van weinig christelijkheid getuigen........
Het maakt me verder niet uit of jij me irritant vind maar doe niet zo lelijk over mensen die een andere mening hebben. Lijkt er wel op of je niet tegen kritiek kan.....

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 april 2010, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 17:44
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:
WIJSHEID:

Jas 3:17 Maar de wijsheid, die van boven is, die is ten eerste zuiver, daarna vreedzaam, bescheiden, gezeggelijk, vol van barmhartigheid en van goede vruchten, niet partijdig oordelende, en ongeveinsd.

Jas 3:14 Maar indien gij bitteren nijd en twistgierigheid hebt in uw hart, zo roemt en liegt niet tegen de waarheid.
Jas 3:15 Deze is de wijsheid niet, die van boven afkomt, maar is aards, natuurlijk, duivels.


Col 2:4 En dit zeg ik, opdat niet iemand u misleide met beweegredenen, die een schijn hebben.
Col 2:5 Want hoewel ik met het vlees van u ben, nochtans ben ik met den geest bij u, mij verblijdende en ziende uw ordening, en de vastigheid van uw geloof in Christus.
Col 2:6 Gelijk gij dan Christus Jezus, den Heere, hebt aangenomen, wandelt alzo in Hem;


2Co 1:12 Want onze roem is deze, namelijk de getuigenis van ons geweten, dat wij in eenvoudigheid en oprechtheid Gods, niet in vleselijke wijsheid, maar in de genade Gods, in de wereld verkeerd hebben,

Nou het aller belangrijkste wat de Heer zegt:

1Co 3:19 Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid bij God; want er is geschreven: Hij vat de wijzen in hun arglistigheid;

En wat vind je nu zelf? Je zet hier wel flauwe cartoons neer en een verzameling bijbelteksten maar je eigen mening is me niet helder.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 april 2010, 18:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 15:02
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
MARIANNE129 schreef:
Mannen denk nou alsjeblieft na met je hersens en niet met je hormonen.
Vrouwen hebben ook hormonen en denken net zoveel in die termen als mannen hoor. Een beetje cliche is het allemaal, vind ik.

Thomas, die vindt dat er niks mis is met naast wat hersens ook wat hormonen te hebben.[/quote]



Thomas, Natuurlijk is er niets mis met hormonen (anders had God ons ze vast niet gegeven). Maar als ik een werkgever bloed serieus hoor vertellen dat elke man gemiddeld 6 keer per uur aan seks denkt dan vraag ik me wel af of er misschien ook nog even gewoon gewerkt kan worden.

Als je als (allengaande) vrouw eigenlijk altijd op je hoede moet zijn en je kleding altijd moet aanpassen aan het feit dat er mannen van Mars zijn gekomen dan vind ik dat te zot voor woorden.[/quote]


Ik werk in een vrouwencultuur en denk je nu werkelijk dat het daar anders is dan in een mannencultuur?
Daar gaat het ook over leuke mannen en al dat soort zaken......
Ik kleed mij zoals ik dat wil en vaak is dat vrouwelijk niet omdat ik wil uitdagen maar omdat ik het gewoon leuk vind.....
Niet te moeilijk doen hoor!

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 14:58
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
we leven gelukkig niet meer in de Middeleeuwen Maris....maar waar ik het over heb is, dat je NOOIT maar dan ook NOOIT de waarheid van de bijbel moet vervangen door dat er een wetenschapper wil beweren, dat hij of zij wel eens iets denkt te hebben bewezen, wat de waarheid van de bijbel omver kan halen en vervangen.

Daar heb ik het met name over.

Dat in de Middeleeuwen mensen die bezeten waren op de brandstapel belandden was ook niet juist, want in Jezus' tijd zie ik, dat dergelijke mensen niet werden verbrand. Dat was het duistere van die tijd van de Middeleeuwen. Knipoog smiley

Wetenschappers ziijn inderdaad ook schepselen Gods, maar de mens is en blijft een ZEER ONVOLMAAKT WEZEN......vergeet dat nooit. En die kunnen de pank zeer goed misslaan. Knipoog smiley

Je doet de wetenschap wel erg tekort |Solafide.....
Jij stelt je eigen geloof als maatstaf voor iedereen.....en die discussie hebben we al eens eerder gehad, je hoeft jouw mening niet altijd aan een ander op te dringen.Probeer in ieder geval eens te luisteren naar de ander!

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
Dus geen enkele vrouw die nog net wel SGP mag stemmen, voelt zich geroepen om de politiek in te gaan? Apart...

Blijkbaar niet want dan ga je wel lid worden van een andere partij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 19:41
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
MARIJAN072 schreef:
Ik snap eigenlijk niet waar mensen, die geen banden met het SGP hebben, zich mee bemoeien. Bijna alle SGP-vrouwen accepteren dit standpunt, dus waar maken anderen dan zo druk om? Er zijn genoeg andere partijen, waar je als vrouw terecht kunt.



Helemaal met je eens! Het is niet verplicht om lid te worden van de SGP dus ik neem ook aan dat je het standpunt accepteert als je lid wordt.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 19:29
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat zijn dit nou weer voor suggestieve opmerkingen. Ik dacht dat we met een onderwerp bezig waren die daar over ging. In mijn ogen wordt er te gemakkelijk over gedacht en mag een tegengeluid best wel gehoord worden. Maar als je suggereert dat dat komt uit persoonlijke fixatie vind ik dat toch wel erg ver gaan.
Ik geloof dat Gods principes hier onder druk staan. Onder druk van de maatschappij, mensen willen graag dat we onze principes maar aan de kant moeten gooien. En door deze invloeden worden we ook meegesleurd in wereldse denkprocessen. Dat dat met name tot uitdrukking komt in onderwerpen als huwelijk en homoseksualiteit, kan ik weinig aan doen.

Ik vind nu eigenlijk dat je een beetje doordraaft! En ik heb een heel ander beeld over de principes van God.....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 18:32
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
THOMAS968 schreef:
In de Middeleeuwen was schoen het meervoud van schoe, en schoe is dus wat wij nu een schoen noemen. Wij hebben daar later weer schoenen van gemaakt, het is daarmee een soort van dubbel meervoud. Het Friese 'skoech en skuon' heeft de oorspronkelijke vorm nog. 'Hun hebben gezegd' wordt ook nog wel eens Nederlands, vrees ik. Er is al voor gepleit door taalkundigen, zucht.

Thomas, die vindt dat leerkrachten zonder stem niet kunnen functioneren.

"Hun hebben gezegd" is al Nederlands toch? Het mag gebruikt worden tegenwoordig.....
Dus dat wordt aardig zuchten voor je Thomas!

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 21:13
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIO216 schreef:
Een liedje over November:

http://www.youtube.com/watch?v=TFqv6O8onkE

Heel mooi !!!

Mooi liedje en ook een leuke zanger..... Knipoog smiley
Ze hebben trouwens nog meer mooie liedjes.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 5 april 2010, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 12:37
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
CHATULIEM619 schreef:
Terugkomend op de kern van de discussie. Ik ben geschrokken van de verschillende theologieen die hier de laatste tijd de revue passeerden. Het varieert van een wrede God, die manipuleert en naar volstrekte willekeur mensen uitkiest, tot een machteloze God, die niet in staat is in te grijpen in de persoonlijke levens van mensen. Een God in de hemel die Zich niet om mensen bekommert. En een God alleen als naam, door andere religies met andere namen in te vullen. Een God die slechts veroordeelt, waar je je leven bang voor moet zijn..Zomaar een aantal godsbeelden naast elkaar gezet.
Kerken die de mens als norm nemen en de geschiedenis al richtsnoer en ook kerken, waarbij de mens tot een minderwaardig wezen wordt bestempeld en ze gebukt gaan onder schuld en boete.
Ik dacht dat mijn stroming er bekend om stond niet bijbelvast te zijn, maar er schijnen meer kerken last van te hebben. Hoewel ze dat laatste natuurlijk ten stelligste zullen ontkennen.
Ik vind het een geestelijk zootje.......

Vind je het echt een geestelijk zooitje? Of is het niet jouw visie die je hoort?
Als ik jou hoor zeggen dat yoga iets duivels is denk ik bij mezelf waar heb je het over?
Maar om het nu gelijk over een geestelijk zooitje te hebben.....Ik vind het juist boeiend wat ik allemaal voorbij zie komen op het forum. En ook bijzonder leerzaam, het leert je ook eens in te zien hoe andere mensen met volle overtuiging hun geloof belijden, terwijl dat een heel andere invulling heeft dan je zelf hebt en zou willen hebben.......
Ik heb nu een prachtig paaslied aanstaan van Sela, gehoord van iemand van het forum die -denk ik- een totaal andere geloofsbeleving heeft. en toch kunnen we genieten van dezelfde doordringende tekst van het lied, de paasboodschap..... Is dat eigenlijk niet mooi?

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 2 april 2010, 13:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:45
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
CHATULIEM619 schreef:
Zoals je gelezen hebt ben ik begonnen met het stellen van vragen. En die vragen blijven nog steeds overeind. Misschien is dat in je ogen zwart wit denken, maar dat komt voort uit het respect voor de Bijbel. Als je de Bijbel serieus neemt, dan laat je die ook boven je eigen mening, gevoelens en gedachten prevaleren. Dat is de functie van Gods Woord, die ons een spiegel voorhoudt.
Het argument van eigen interpretatie vind ik niet steekhoudend. Temeer omdat ik de voorbeelden gebruik die duidelijk in Gods Woord staan. En toch worden ze niet op hun merites beschouwd, maar worden ze vervormd naar eigen theologie.

Wat mij opvalt aan je bijdrage, is dat je een andere strategie kiest als ik. Net zoals jij besef ik dat ieder mens zondig is, maar ik kies er niet voor dit maar goed te praten, of maar meer te vertrouwen dat God je wel accepteert zoals je bent.
Voor mij ligt de oplossing is bevrijding en vergeving. God bevrijdt je van zonde, alleen dan is het wel nodig dat je die zonde belijdt. Gods bevrijding gaat verder dan alleen maar goedpraten. God ziet onze zonde, Hij ontkent ze niet, Hij praat ze niet goed, nee, Hij vergeeft ze als we bereid zijn te belijden dat het zonde is wat we doen.


De reden dat ik zonde zonde durf te noemen, is niet omdat ik mensen wil veroordelen, maar om mensen te wijzen op de vergeving van die zonde. Ik geloof nl. dat God vergeeft en bevrijdt. Ik geloof dat Jezus Zijn leven gegeven heeft om ons te bevrijden van zonde. Ik geloof dat Hij met Zijn opstanding aangetoond heeft dat Hij de kracht heeft de dood, de zonde te overwinnen.
Een ding geloof ik niet, dat mensen in staat zijn anderen te overtuigen van zonde. Maar wat ik wel geloof, is dat God dit doet. En de vraag is, wat doet de mens ermee. Vers 5 spreekt zo duidelijk hierover. Mensen kunnen gebukt gaan onder hun zonde. En als ze dan van anderen horen dat het geen zonde is, blijven ze gebukt gaan onder schuldgevoel. De enige oplossing die ik zie, zoals in deze psalm beschreven is, is zonde te belijden. Dan kan God vergeven. En vergeving en bevrijding vormt voor mij het centrale thema van het evangelie.

Begrijp ik nu uit je woorden dat jij suggereert dat ik de bijbel niet goed lees?
Mag je vinden hoor maar ik vind het nogal wat om dat van een ander te zeggen.
Ik ben ontzettend blij dat ik niet zo'n zonde geloof heb en ook nog blij mijn geloof mag beleven. Het zondegeloof is mij veel te eng en te beperkt.
Het is ook vaak een angstgeloof waar ik me graag buiten hou.......
Niet voor niets hebben mensen jaren nodig om zich te ontwortelen aan zo'n schuldgeloof.....
Heb je het boek van Aleid Schilder; "hulpeloos maar schuldig"wel eens gelezen? Ik raad het je aan....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:10
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIJAN072 schreef:
Dat klopt nog ook, 'k heb even gekeken op je profiel. Knipoog smiley In de tussentijd zijn er wel een paar buien gevallen, maar die vergeet ik voor 't gemak maar even. En op zo'n moment denk ik maar; achter de wolken schijnt de zon en na regen komt zonneschijn. Lachende smiley

Klopt! Ik had voor het gemak ook maar even overgeslagen dat ik in een regenbui fietste.....
Maar verder scheen de zon Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 18:19
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
ANITA324 schreef:
ik zit in een vreselijke dip heb de hele dag zitten te huilen om niks.
Voel mij zo verdrietig van hart mijn hele zijn.
Alle dagen thuis zitten 9 maanden lang.
Gelukkig af en toe wel erop uit maar geen werk.
9 maanden geen werk soms oproepwerk wat heel schaars is.
ik leef vanuit een wajong en iedereen schrikt daarvan heb ik het idee.
Alsof ik een spook ben terwijl ik met mijn verstand en handen niks aan het handje is.
Ik ben misschien alleen wat traag van tempo de maatschappij heeft mij uitgespuugt en word zelfs door mede gelovige uitgespuugt omdat ik dan te zwart/wit denk en in geloof bijbel getrouw standvastig ben. Dit pakt ook niemand van mij mijn Here Jezus blijft voor mij nummer 1.
Ook ik als mens met mijn beperking mag er zijn en ik schaam mij er ook niet voor omwat ik ben so what iedereen mag het wel weten!

Niets zeggen alsof ik tegen een muur praat of gewoon dood laat bloeden niks aan het handje terwijl er veel is ja ik ben terleur gesteld ik denk dat ik na 15 april niet mijn abonee meer verleng pijn in mijn hart.
De Waarheid word niet meer voor lief genomen alleen de dingen die men graag wil horen naar meningen van mensen ik kan daar niet mee om gaan. Laat de Bijbel spreken die God heeft gezegt laat je trots en hoogmoed opzij en werp jezelf omlaag als een klein nederig kind bij Vader op schoot.

Hartelijke groet,

Anita

Niet de moed laten zakken hoor! Soms duurt het even voordat je weet en ervaart wat goed voor je is....
Jij krijgt ook je plekje in de maatschappij daar ben ik van overtuigd! En de dingen die je gedaan hebt moet je maar zien als een goede ervaring, daar heb je toch ook veel van geleerd?
En als een ander het raar vind dat je een Wajong uitkering hebt.....niks van aantrekken, laat ze dat lekker vinden.......
In ieder geval veel sterkte en ben benieuwd hoe het je verder gaat....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:28
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIJAN072 schreef:
Het zonnetje schijnt hier hoor, dus je hoeft alleen maar een plekje uit de wind te zoeken. Lachende smiley


Wonen we vast bij elkaar in de buurt......Bij mij schijnt ook de zon.....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:26
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
CHATULIEM619 schreef:
In een heleboel gevallen leest men gewoon niet wat er staat. Als er ja staat is dat niet uit te leggen als nee.

Ik lees heel goed wat er staat en toch interpreteer ik het anders dan jou, het is dan nogal wat om te zeggen dat een ander niet goed de bijbel leest!
Ik vind wel dat je erg zwart wit denkt om te stellen:men leest niet wat er staat.....
Je moet ook kunnen accepteren dat er mensen zijn die er een andere beleving bij hebben en die hoeft helemaal niet minder waardevol te zijn dan jouw mening.....ja is ja en nee is nee is voor mij wel erg kort door de bocht! Waarschijnlijk vind je mij dan te soft.....
Jammer dat je hier niet wat milder naar kan kijken.....
En ik ga er vanuit dat je hier-kijk maar naar de avondsmaaldiscussie- nog veel van een ander kan opsteken of leren....

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 31 maart 2010, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 18:39
BerichtOnderwerp: Belijdenis
 
SPIT085 schreef:
Hallo lieve mensen,

gister was het een grote en belangrijke dag voor mij. Ik
heb in de kerk belijdenis gedaan! Afgelopen jaar heb ik de catechisatie voor 18+ bezocht en nam ik heb besluit om belijdenis te gaan doen.
Jammergenoeg was ik de enige die tot dit besluit kwam.
Maar daar liet ik me niet door tegenhouden. Samen met mijn ouders heb ik de liturgie inelkaar gezet en met de dominee heb ik de dienst doorgenomen. En toen was het dus gister zover. Zelf heb ik een gedicht voorgelezen en tot mijn grote verassing heeft mijn moeder ook nog het een en ander gezegd. Al met al was het een inspirerende dag. Ook het handen schudden bij de deur was indrukwekkend. Het betekende veel voor de gemeente dat ik belijdenis deed.

Hoe staan jullie tegenover belijdenis. Heb je het al gedaan, of denk je erover na? Laat het weten, ik ben heel nieuwschierig!

Wat mooi dat je dit met ons wilt delen. Het is toch een hele stap in je leven.
Wil je dan ook van harte feliciteren en ben blij dat het voor jou een bijzonder inspirerende dag is geweest!
Wil je in je verdere leven ook alle goeds toewensen met de mensen die je lief zijn!


Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 30 maart 2010, 18:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
CHATULIEM619 schreef:
Mensen hoeven niet bang te zijn maar gewoon beter onderwezen worden. Criteria zijn in de Bijbel te vinden, alleen mensen willen liever hun eigen criteria volgen.

Ik heb het weleens eerder gezegd geloof ik, volgens mij lezen wij een andere bijbel.......

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:21
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
MARIJAN072 schreef:
Bedankt voor je antwoord, Willemijn! Ik begrijp je beter nu. 'k Ben het met je eens dat er vast en zeker avondmaalgangers zijn, die zich beter voordoen. En ik ben me er van bewust dat het moeilijk is, om een grens te stellen. Maar ik zou er moeite mee hebben om aan het Avondmaal te zitten met iemand van wie ik weet dat hij/zij bijv. vreemd gaat of zijn/haar kinderen mishandelt. Als dat bekend is, mag je naar mijn mening - als kerk - wel een grens stellen. Maar dat is wel heel moeilijk, dat geef ik gelijk toe.

Bij mij in de kerk is het geen zittend maar een lopend avondmaal, ik realiseer me nu dat dat natuurlijk veel individueler is dan een zittend avondmaal......en inderdaad, zou je naast een moordenaar willen zitten?
Zet je weer aan het denken (mij in ieder geval) zo'n discussie.....

Willemijn


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 29 maart 2010, 22:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:10
BerichtOnderwerp: Belijdenis
 
HENK710 schreef:
Ik snap dat er pijn zit vanuit ervaring, Thomas. En ja, ik weet dat je niet zomaar iedereen over een kam scheert. Zo was mijn reactie zeker niet bedoeld.

Ja, er is voortschrijdend inzicht. Maar tegelijk blijft er ook wel verschil per plaats/persoon. Want ik ben op diverse plaatsen binnen de GKv opgegroeid, maar heb daar nooit het zware juk ervaren dat hier nog wel eens afgeschilderd wordt. Dat dit elders wel gespeeld heeft, geloof ik meteen, want ik ken wel de verschillende interpretaties van bepaalde documenten en zo...

Is het ook niet heel persoonlijk hoe iemand dat ervaart? De een vind het een zwaar juk terwijl de ander denkt waar heb je het over?

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 176 177 178 179 180 Volgende
Pagina 179 van 180