ChristianMatch
 


Forum

Berichten van INEZ910
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van INEZ910
Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 21:29
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
THOMAS968 schreef:
Inez, van harte! Met jouw Groningse nuchterheid verdubbel je het vast!


Thomas, nog niet jarig.

Tel je de nachtjes al?? Het past al bijna op 2 handen Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:54
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
biografie
Bernard Cottret

Omschrijving De historicus Bernard Cottret tekent Calvijn in deze boeiende en menselijke biografie als de bescheiden man met een ijzeren wil, die aan de wieg stond van een nieuw type mens. Hij geeft een scherp beeld van de reformator tegen de kerkelijke, culturele en filosofische achtergrond van zijn tijd. Daarmee krijgen wij een 'Calvijn in beweging' te zien. Het werk toont ons op een zeer knappe wijze de wortels van het calvinisme. Het wordt beschouwd als de beste levensbeschrijving van Johannes Calvijn op dit moment. Het boek verscheen reeds in diverse vertalingen. Calvijn, omstreeks 1533 gewonnen voor de Reformatie, publiceert al spoedig hét theologische hoofdwerk van de gereformeerde kerkhervorming: de Institutie. Zowel in Straatsburg als in Genève, waar hij uiteindelijk zal blijven, laat de jonge schrijver zien dat hij voortreffelijk kan organiseren. Maar zijn strenge eisen roepen al heel spoedig verzet, vijandigheid en wrok op. Want deze Calvijn is een man van tegenstellingen. Hij schrikt er niet voor terug om heftig te polemiseren - Servet, een van zijn tegenstanders, sterft op de brandstapel - en wil tegelijkertijd een evangelische katholiciteit in het leven roepen; nog altijd een actueel streven. De hervormer wordt overtuigend neergezet als een bewaarder van het zuivere geloof, die even heftig de grootste openheid als de hardste intolerantie in praktijk brengt. Bernard Cottret is de oprichter van de afdeling Letteren en Talen aan de Universiteit van Versailles-Saint-Quentin. Hij is de auteur van verschillende werken over het Franse protestantisme, de geschiedenis van Engeland en het politieke en godsdienstige leven van de voorbije eeuwen. R20113
BoekDetails ISBN: 9789043507370 | Bindwijze: Gebonden | Aantal pagina's: 425
Uitgever: KokBoeken

Kom dit net tegen op de vernieuwde site van boekhandel Riemer (eerder Riemer en Walinga) in Groningen.. een kleine aanvulling Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 21:07
BerichtOnderwerp: Bezoek aan kerkdiensten
 
LEONARD480 schreef:
Dan wordt het lijstje nu dus als volgt:


- VBG de Bethel in Drachten: 4e themadienst Openbaringen 10/4 om 19:30 uur.
- Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 1 mei om 14.00 uur - Noordoost Friesland
- "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 17 juni 2011 om 16.30 uur.
- Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ...........
- VBG te Groningen (kerk van Drentse) op...............
- Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op
[/quote]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 19:04
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
WMG150 schreef:
momenteel ben ik het forum door aan het pluizen..heb dus ff geen tijd voor een boek. anders zat ik nu wel een boek te lezen

Een Limburgs boek dan wel denk ik.. ha die Rel Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 23:12
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Goh.. wat heerlijk off topic allemaal..

Het gaat hier dus over boeken.. niet over buurmannen en groene containers!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

On topic maar weer
Ik lees oa 'De liefdesladder', van Else-Marie van den Eerenbeemt
(over familie en nieuwe liefdes)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 19:49
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
CROSSROAD317 schreef:
De meeste "leuke" boeken zijn fictie, toch ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ach het is net hoe je het wilt zien .. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 12:22
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Dutch women don't get depressed (Hoe komen die vrouwen zo stoer?) door Ellen de Bruin

Op de achterflap staat oa: u kent ze wel: vrouwen die door weer en wind fietsen, volle boodschappentassen aan het stuur, kinderen achterop. Hollandse stortbuien? Geen probleem, met een kekke regencape redden ze zich goed. Er hoeft heus geen man aan te pas komen om de helpende hand te bieden... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 19:05
BerichtOnderwerp: Lente
 
MARIO216 schreef:
In een keer geupload zonder hulp. Deze foto is vandaag gemaakt.

Lente, daar horen voor mij ook zeker weten lammetjes bij.. zo mooi!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:50
BerichtOnderwerp: Zou je nog kinderen willen?
 
Vandaag is een vrouw van 63 bevallen van een kind.. dus vul niet te snel in dat je dat niet meer wilt Twijfelende smiley
Eh ja, gewoon in Nederland!!


Laatst aangepast door
INEZ910
op maandag 21 maart 2011, 20:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:12
BerichtOnderwerp: chantage???
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar is het niet zo Leonard, dat een ieder zijn eigen levensverhaal heeft?
Wat mij een beetje verbaast David is dat je wel begrip voor jouw manier van geloven wilt hebben, en dat is terecht, zo hoort het ook, maar naar mijn gevoel en zeg maar als ik het mis hebt weinig inlevingsvermogen hebt in de belevingswereld van mensen hebt die anders geloven, of in ieder geval de moeite doet om er een beetje begrip voor op te brengen.
En dat is eigenliijk wel wat ik hier op CM geleerd heb, wat meer inzicht in wat mensen drijft in hun beleving van geloof........
En dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn...........
Ik weet heel goed dat dat bij de leer die jij aanhangt niet zo gebruikelijk is maar je moet andere mensen ook 'heel'laten.....ook tijdens een pittige discussie.....

Dus ik denk ook dat mensen als mij die door die slechte opvoeding een zwakke impuls controle heeft, eerder geneigt is naar de wat traditionele/strenge denominatie, en de persoon die zo is opgevoed en die excessen daar heeft meegemaakt meer neigt/hunkert naar de vrije en warme sfeer in de evangelische-pinkster denominatie. is wat David zegt.. als je zo naar elkaar luistert en met elkaar omgaat is 't oké lijkt mij.. eigen ervaringen spelen vaak een grote rol in een discussie, hier en in het echte leven Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 21:07
BerichtOnderwerp: Onze last te zwaar???
 
De mens is in staat zich aan te passen in wat voor omstandigheid hij bevindt. En ook nog gelukkig te zijn.[/quote] aldus Chatuliem.

Ik denk toch niet dat bijvoorbeeld vrouwen in Afrika die 4 kinderen verliezen in het kraambed gelukkig zijn..
Mensen kunnen zich inderdaad wel aanpassen aan de omstandigheden, ook zulke harde maar goed, dat is wat anders dan gelukkig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 19:32
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
AARTJE289 schreef:
Mijn oudste dochter, 21 jaar geworden Lachende smiley

Gefeliciteerd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 19:29
BerichtOnderwerp: Bezoek aan kerkdiensten
 
LISA610 schreef:
Ach weet je Chat, het is natuurlijk maar de vraag of dezelfde mensen steeds mee gaan. Ik ben echter helemaal met je eens dat dit er niet toe moet leiden dat mensen vaker in een andere gemeente zitten dan in hun eigen gemeente. Dus wellicht kan Inez of die "Kom in" diensten ook nog op een ander moment plaats vinden? Voor de andere diensten staat sowieso nog geen datum, dus dat laat alle mogelijkheden open... Knipoog smiley

Die 'Kom in diensten' zijn het hele jaar door op de 3e zondag van de maand behalve in juli en augustus.. dus ja.. altijd welkom!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 19:16
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding
 
CHATULIEM619 schreef:
Het NL heeft een rijke traditie aan stijlvormen en dit is de stijlvorm genaamd cynisme. Het verwijst nl. naar een opmerking van iemand die zomaar terloops vermeldde dat iedere man autistisch was.

dus dacht jij: dan gooi ik er nog ééntje tegen aan.. Gefrustreerde smiley tsja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 17:39
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ben blij met je toevoeging, maar je eigen verhaal is natuurlijk nooit de norm. Het is mij gewoon te mooi om waar te zijn, en helaas blijkt dat er teveel mensen zijn die een vechstcheiding doormaken of waarbij de ene ouder bewust of niet niet meer omkijkt naar de kinderen. Om dan niet te spreken over vrouwen die zich als borderliners gedragen en de mannen als autisten...

Ieder heeft zijn/haar eigen verhaal Chat en niet iedereen vertelt dit op dit forum. Je zoekt volgens mij naar iets wat er niet is danwel wat nu niet gedeeld wordt..

En waarom er nu met allerlei psychiatrische termen gegooid moet worden begrijp ik niet.
Het zijn allebei ingrijpende stoornissen die je niet even aan en uit doet.. dus je gedragen als borderliner /autist vind ik een niet passende opmerking.


Laatst aangepast door
INEZ910
op dinsdag 8 maart 2011, 17:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 15:00
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Mijn dochter: 16 is ze nu.. een geweldige leeftijd Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 6 maart 2011, 22:34
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
 
HENK710 schreef:
Lijst even aangevuld door mijEr loopt al een onderzoek naar andere mogelijkheden met meer keuzeopties Knipoog smiley


Daar is ieder natuurlijk vrij in Knipoog smiley

Stappen kan wel goed in Zwolle ....toen ik er studeerde, heul Verlegen lachende smiley lang geleden, hebben we er regelmatig tot zonsopgang rondgedarteld Coole smiley met zonnebril .


Laatst aangepast door
INEZ910
op zondag 6 maart 2011, 22:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 6 maart 2011, 22:00
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
De Daisy sisters van Henning Mankell, over drie generaties vrouwen, mooi!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:32
BerichtOnderwerp: Autisme
 
Een beetje off topic : een geweldig boek, genaamd 'Geef me de 5' geschreven door Colette de Bruin, ervaringsdeskundige op het gebied van autisme..
Voor iedereen die te maken heeft in zijn/haar naaste omgeving met mensen met autisme. Het boek leg uit hoe autisme 'werkt' en hoe je er mee om kunt gaan. Een aanrader!!

Ben ook een keer naar een lezing geweest van haar over 'geloven en autisme'.. boeiend want ook in geloven werkt autisme door.


Laatst aangepast door
INEZ910
op woensdag 2 maart 2011, 19:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:21
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
CHATULIEM619 schreef:
VVD Marijan

http://www.youtube.com/watch?v=Yt63rOUy-ng
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:08
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIJAN072 schreef:
Heeft iemand ervaring met het energiebedrijf OXXIO, volgens eigen zeggen de goedkoopste van Nederland?

Vanuit onze organisatie hebben we er slechte ervaringen mee: ze zijn niet bereikbaar, dus met vragen en klachten kun je nergens heen Woedende smiley .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 14:18
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding
 
CHATULIEM619 schreef:
Laat ik dan eens advocaat van de duivel spelen. Het is gemakkelijk gezegd, dat een man maar mee moet betalen aan de alimentatie van zn kinderen. Maar stel je eens voor, je hebt een baan, je gaat scheiden. Opeens word je geconfronteerd met een verdubbeling van je lasten: Je moet naast de huur/hypotheek en andere vaste lasten die gewoon doorgaan, opeens honderden euro's extra gaan betalen aan alimentatie. Voeg daar dan bij, dat de ruzie met je ex gewoon doorgaat, en zij gewoon lekker thuis kan zitten en genieten van de bijstand. De sociale dienst betaalt dit niet volledig, ze kloppen bij jou aan om de alimentatie te kunnen vangen.
Dus...zij heeft de uitkering, en zij heeft het huis en zij heeft ook nog de kinderen. Ik kan me goed voorstellen dat de man in dit voorbeeld er behoorlijk bekaaid van afkomt. Vaak staat iedereen ook nog voor haar klaar en krijg jij de schuld van de echtscheiding, dus je staat er werkelijk alleen voor.
Dit is zomaar een voorbeeld, en ik ken een aantal mannen die idd door dit proces heen hebben moeten gaan. Dan vormt de alimentatie daar misschien maar een klein onderdeel daarvan, het probleem is echter veel groter dan dit alleen. Vooral omdat ons mannen hier op het forum ook nog verweten wordt dat we autisten zijn...

Ja sneu allemaal Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:32
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
THOMAS968 schreef:
Feministes hebben geen verstand van vrouwen....

Thomas, op glad ijs....Engeltje smiley

Heeel glad!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 21:39
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
En ze leefden nog lang en gelukkig.. in ieder geval een aantal boeren met hun dames Clown smiley Verliefde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:39
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
LEONARD480 schreef:
Je zou zo'n vrouw als annemarie als vrouw toebedeeld krijgen ...krijg gewoon spontaan de koude rillingen Smiley met dichtgeplakte mond

Toch had ze aardig wat brieven toegestuurd gekregen.. dus ja.. smaken verschillen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 19:09
BerichtOnderwerp: Drachten
 
WILLEMIJN232 schreef:
En in wat voor kerk kom ik dan???? Evangelisch, zwaar gereformeerd?
Moet natuurlijk wel weten wat ik aan moet trekken Knipoog smiley
Maar even serieus, er worden wel namen van kerken genoemd maar misschien is het handig om er ook nog even bij te schrijven wat voor kerk het is Smiley die vol vragen zit
Bij ons in de kerk worden regelmatig Thomasvieringen gehouden maar ik weet eigenlijk niet of dat wat is voor de gemiddelde cmmer....... Verraste, verbaasde smiley

Een draag wat je wilt kerk.. we letten niet zo op uiterlijk gedoe Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 14:41
BerichtOnderwerp: Drachten
 
Elke 3e zondag van de maand.. middagdienst, 16.30 uur !!
WA Scholtenstraat in Groningen.. welkom Lachende smiley


Laatst aangepast door
INEZ910
op donderdag 24 februari 2011, 14:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 21:47
BerichtOnderwerp: het kind met een probleem
 
CHATULIEM619 schreef:
Zelf vraag ik me af of we niet helemaal aan het doorslaan zijn met zoveel kinderen een niet zichtbare handicap toe te dichten. Hoe kan het dat er pakweg 50 jaar geleden (ik kan het weten, ik was erbij) veel minder mensen buiten de maatschappij geplaatst werden. Een enge tegenstelling eigenlijk tussen sociale mensen en niet sociale mensen. Sociale mensen krijgen alle kansen, niet sociale mensen krijgen zorg en uitkering.....Het wordt in mijn ogen eens tijd om deze tweedeling aan te pakken en niet iedereen die sociaal wat minder handig is op aparte scholen te zetten en met 18 jaar uit de maatschappij te houden.

De maatschappij was 50 jaar geleden minder ingewikkeld, veel overzichtelijker en de kinderen die nu naar speciale scholen gaan gingen toen 'gewoon' aan het werk.

Heel goed om mensen op hun 18e niet een Wajong uitkering te geven en ze dan te laten voor wat ze zijn, het vraagt echter wel investering aan tijd en menskracht (dus ook geld) om deze kwestbare groep mensen aan het werk te helpen en te houden..
En ook dat is een keuze die 'de maatschappij/de politiek' maakt.
Er wordt gigantisch bezuinigd op aangepast werk..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:00
BerichtOnderwerp: Drachten
 
CHATULIEM619 schreef:
Je hebt gelijk, Jasmyn. We kunnen de volgende keer ook eens naar een andere kerk gaan....

Leuk "Kom in dienst" bij ons in Groningen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910 (60)





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 20 februari 2011, 22:03
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
MARTIN695 schreef:
Hall Inez

Praat me even bij want ik zie het nooit is ook iets anders op tv.
Sjaom.
Martin

Nou ff kort dan: een aantal is gelukkig samen Lachende smiley en een aantal duidelijk niet Huilende smiley, smiley in tranen .. begrijp je Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van INEZ910
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
Pagina 2 van 8