ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 22:32
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
Ik denk ook niet dat het zo is, dat men het niet als zonde wil zien...ik geef eerlijk toe dat ik gewoon fout geweest ben, een zonde begaan heb.
Maar ik denk dat het juist door het veroordelen van die zonde door mede christenen zo gevoelig komt te liggen. Het raakt dan al snel een gevoelige snaar en ik zelf ben dan iig geneigd sneller in de verdediging te schieten dan normaal.
Ik heb in de periode dat ik in scheiding lag menig maal gedacht dat ik beter af geweest was als ik geen christen was, omdat ik bij niet-christenen gewoon veel meer begrip vond dan bij christenen.
Natuurlijk is het een zonde, maar ik weet ook dat het de juiste beslissing was en dat die zonde me, net als alle anderen vergeven kan worden door God.
Het is bij mij in elk geval niet zo dat ik het niet meer als een zonde zie, maar dat ik het mezelf niet meer aanreken omdat Hij dat ook niet doet.
Wat ik wel doe, is er lering uittrekken...en dat toepassen in de praktijk.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 23 mei 2010, 22:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:52
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
MARIEKE897 schreef:
Tessybear, ik bedoelde met mijn stukje ook niet dat ik nu vrijspel heb...heb die ook zeker niet genomen juist omdat ik daar mijn redenen voor had! Er zijn juist meer redenen naar mijn idee om te scheiden, dat staat ook in mijn posting hierboven..

Uiteindelijk is het zo dat wij allemaal, één voor één verantwoording moeten afleggen voor onze daden..ik kan niet in jouw hart kijken en jij niet in de mijne..maar zoals ik het zie , proberen wij allemaal naar Zijn stem te luisteren en het goede te doen!!

Marieke

Precies Marieke, dat is ook exact wat ik bedoelde...
Mijn bijdrage was absoluut niet bedoeld als persoonlijke aanval op wie dan ook, maar een uiting van mijn teleurstelling om de veroordeling in het algemeen. Ik veroordeel niemand, en zou graag zien dat men hetzelfde bij mij (en alle anderen) doet. Idd is er uiteindelijk maar één aan wie wij verantwoording hoeven af te leggen. Bedankt voor je reactie Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 23 mei 2010, 19:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:42
BerichtOnderwerp: Geloven - waarom volgen we ons hart niet?
 
Geloof dat er al eens een soortgelijk topic bestaan heeft, maar omdat ik hier zelf de laatste tijd nogal mee bezig ben wil ik de discussie graag nog eens openen...

Er word heel vaak gezegd dat Jezus de stem van ons hart is, en als ik soms even terug kijk op mijn eigen leven...denk ik ook zeker dat het zo is.
De een noemt het intuïtie, de ander gewoon gevoel...maar iedereen is het er wel over eens dat we een stemmetje hebben van binnen dat ons in de juiste richting wijst...
"De zachtste stem, die het hardst doorklinkt"...zo mogen we het herkennen.
Maar als ik dan terug kijk naar bepaalde momenten in mijn leven dan zie ik dat ik dat stemmetje, hoewel overduidelijk aanwezig, met enige regelmaat genegeerd heb. Ik deed dan toch iets anders, omdat ik dacht dat het beter zou zijn.
Natuurlijk met alle gevolgen van dien, want achteraf blijkt altijd dat mijn gevoel het bij het juiste eind had...
We leven in een maatschappij die hele hoge eisen van ons stelt...en christen of niet, we gaan er allemaal in mee. We hebben het altijd druk, veel te veel aan ons hoofd en als we dan even de tijd nemen om te gaan zitten pakken we wellicht de bijbel er even bij...om daar dan in te lezen hoe we ons leven moeten leven.
Maar nemen we nog wel de tijd om af en toe ook eens naar ons hart te luisteren? Horen we dat ene stemmetje eigenlijk nog wel?...en wat doen we als dat stemmetje, zo duidelijk herkenbaar als die "intuïtie" nou nét even wat anders zegt dan de dominee uit de bijbel gevist heeft?
In hoeverre volgen we ons hart nog?

Ik ben benieuwd naar jullie visie's Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 23 mei 2010, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:30
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
MARIJAN072 schreef:
Tessybear, ik begrijp je gevoeligheid m.b.t. dit onderwerp. Maar wie bedoel je met deze mensen? Mensen uit je omgeving of mensen die op dit topic reageren? De meeste reacties die ik heb gelezen onder dit topic, zijn naar mijn idee helemaal niet aanvallend of veroordelend bedoeld. Dus ik begrijp je felle reactie niet zo. En je hoeft je wat mij betreft ook niet te verdedigen of je te verantwoorden. Ik begrijp goed dat er redenen kunnen zijn, om te gaan scheiden. Het goedpraten is denk ik weer een stap verder.

Ik vind dat Henk710 het heel mooi verwoord heeft! Zie zijn reactie op vrijdag 21 mei 2010, 20:15

Ik bedoelde idd meer in het algemeen Marijan...dat had ik er misschien even bij moeten zetten. De algehele stelling dat mensen die gescheiden zijn door overspel vrij naar de volgende mogen gaan, maar anderen niet omdat ze een hele grote zonde begaan hebben...terwijl ik zelf juist denk dat de ene zonde niet groter is als de ander...
Overigens was mijn reactie zeker niet fel bedoeld, en al helemaal niet als verdediging of goed praten hoor... maar meer als verduidelijking waarom ik vind dat er niet naar "redenen van" gekeken zou moeten worden maar vooral naar het hart Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:04
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik van sommige reacties enigzins onpasselijk word. Dat ligt geheel aan mij, ben namelijk erg gevoelig op dit punt Twijfelende smiley
Wil het daarom eigenlijk over een andere boeg gooien;
Echtscheiding: Veroordelen ja of nee?
Ik ben ooit, om de verkeerde redenen getrouwd...en zodoende ook om de "verkeerde" redenen gescheiden.Mijn ex is niet overleden, noch is hij naar mijn weten ooit vreemd gegaan. Het is ook helemaal geen verkeerde vent, heeft me op geen enkel mogelijke manier mishandeld of wat dan ook...Maar toch heb ik me altijd diep ongelukkig gevoeld tijdens mijn huwelijk, omdat we gewoon simpelweg hele andere normen en waarden hadden. Ik heb een paar jaar lang een enorme innerlijke strijd geleverd en uiteindelijk heeft dat er toe geleid dat we gescheiden zijn. In feite ben ik dus zondig en volgens de regeltjes zou ik nooit meer mogen "trouwen" met een ander!
Maar, was het niet zo dat er zoiets bestaat als vergeving Smiley die vol vragen zit Ja, ik ben fout geweest...maar die fout die maakte ik al lang voordat ik gescheiden ben. En ik heb mijn fouten ook beleden en om vergeving gevraagd, en gekregen! En die vergeving heeft er voor gezorgd dat IK mijzelf die fouten niet meer aanreken...want vergeet niet, wij als mens zijn onze eigen grootste strafpleiters hoor! Jezus heeft vergeving geschonken maar de mens, en dan vooral wij zelf, blijft ons onze fouten aanrekenen en ervan overtuigd dat we onszelf moeten blijven straffen.
Maar het enige dat Hij ons meegegeven heeft met de vergeving was dat we dezelfde fout niet nog een keer zouden maken, toch?
En ik weet niet zo heel veel zeker, maar wat ik wel weet is dat ik dat iig nooit meer zal doen! Ik heb namelijk van mijn fouten geleerd...
Onze God is een God van barmhartigheid, die gelooft in tweede kansen...waarom dan wel voor een moordenaar, maar niet voor iemand die gescheiden is??
Ik geloof, dat iedere fout die ik in mijn leven gemaakt heb...een les was voor de toekomst! Er zijn een heleboel dingen waar ik toendertijd nooit bij stil stond, die ik nu nooit meer uit het oog zal verliezen, en ervan overtuigd dat ook ik nog een kans krijg in de toekomst om de lering die ik eruit getrokken heb in de praktijk te brengen. Goddank! Want hoewel ik er op dit moment misschien nog niet zo'n behoefte aan heb, word ik toch niet bepaald blij van het idee om de rest van mijn leven "alleen" door te moeten brengen...en dat weet Hij ook!

God kijkt naar het hart, niet naar status!
Dus lieve mensen, doe dat zelf dan alsjeblieft ook niet...


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 23 mei 2010, 18:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:19
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
GRACE585 schreef:
zijn net goed en wel thuis uit het ziekenhuis Twijfelende smiley
de val van mijn dochter tijdens de picknik heeft haar toch een gebroken arm opgeleverd Huilende smiley, smiley in tranen
ze zit nu vanaf haar hand t/m bovenarm in de gips Twijfelende smiley
dat wordt dus geen fietsexamen doen a.s. woensdag ,waar ze dus stevig van baalt Woedende smiley
maar niet mee te hoeven gymen heeft ze geen probleem mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Ahh toch? Twijfelende smiley

Jeutje! Nou, heel veel beterschap met je meisje, bah!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:17
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
LEANNE226 schreef:
Quote:
Ik was tenminste netjes op tijd,daar kunnen die westerlingen een voorbeeld aan nemen




JONATHAN890 schreef:
tuh tuh tuh..... ik was er eerder dan jij, met nog een westerling bij mij.

Wat hij zei Clown smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 23 mei 2010, 17:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 19:36
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
File melding:

Op de N224 tussen arnhem en ede staat in beide richtingen een file van 1 km rer hoogte van de schaapskooi en restaurant juffrouw tok.
Er word geadviseerd om via de omleidings route te reizen.
Dit alles word veroorzaakt door een club mensen die een picknick houden op de heide.

Die file heeft wel lang geduurd dan, en hijs verplaatst...kwam em net nog tegen tussen Rotterdam en Gouda...aan de andere kant van de weg Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 19:32
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Nou, ik héb een kind mee naar huis genomen...maar vind het toch wel frappant dat het kind dat ik vanmorgen in de auto laadde wit was, en deze gitzwart! Geschokte, onthutste smiley
Staat wel tegen over natuurlijk, dat ik zelf zo rood ben als een kreeft en dat was vanmorgen toch ook echt niet het geval Verraste, verbaasde smiley
Ga er dus maar vanuit dat k wel degelijk mijn eigen kind mee naar huis genomen heb en hij na een lekker warm bad weer de oude zal zijn Knipoog smiley

Mensjes, T was gezellie...volgende keer bij mij Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:24
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier wil ik graag een kanttekening bij maken, omdat ik dat vaker hoor hier op de site. Als je iemand leert kennen op deze site en je wilt een relatie met hem, is het toch logisch dat je je open stelt voor de ander. En dat je ook luistert naar datgene wat hij te zeggen heeft? Is hij dan niet degene die samen met je mag zoeken naar antwoorden? Natuurijk komt dan het verleden van jullie beide naar voren, omdat dit verleden veel te maken heeft met wie je bent.
We hebben hier nog een woord niet gebruikt, en dat is het woord kwetsbaarheid. Vaak voelen we ons kwetsbaar op onze zwakke punten en kunnen we heel gemakkelijk de houding aannemen van: ik zoek het zelf wel uit. Maar in een relatie zul je merken dat je je ook kwetsbaar moet durven opstellen. Immers, echte liefde overwint alles.

Ik heb dan ook nooit beweerd dat je nooit iets van een ander aan moet nemen, Chat!
Maar alles valt en staat natuurlijk wel op de manier waarop en de manier die ik beschreef is bij mij iig niet de juiste, maar zal vooral averechts werken.
Je kunt altijd leren van een ander en wanneer iemand je in liefde ergens op wijst en er over wil praten is dat gewoon goed...
Denk alleen niet dat je altijd maar klakkeloos alles aan moet nemen, weet uit ervaring dat zoiets je geen goed doet!
Dus: Onderzoekt alle dingen, en behoud de goede Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 27 mei 2010, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:18
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Quote:
TESSYBEAR731 schreef:
Mijn goede humeur zeker? Dies ook al ingepakt hoor

JONATHAN schreef:
daarvoor is plek zat in de auto hoor. Rest laten we gewoon staan wat niet past...... whahaha

Nou, dan moet jij alles maar thuis laten...past precies dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Oh, en hebben we onze eeuwige dank al aan je betuigt dat je ons helemaal mee naar Ede neemt? Nee?? Nou, bij deze dan!
Enneh, alvast succes Engeltje smiley

Tot strakkies allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:41
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
MARISKA601 schreef:




Je bent wat vergeten tessy.. het aller belangrijkste.....

Mijn goede humeur zeker? Dies ook al ingepakt hoor Engeltje smiley


Oh ja, en om naar bed te gaan natuurlijk!! Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 21:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:20
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Okee, de picknickmand staat klaar met bordjes, doekjes, pleisters en velerlei middelen om de maag te vullen...
Tas met kleed, kleding en alle andere noodzakelijke eigendommen...
Rugzak met speelgoed voor uk!

Nu maar hopen dat Jonathan een grote kofferbak heeft Verlegen lachende smiley

Mensjes, ik ga mijn bedje opzoeken...tot morgen!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:16
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
THOMAS968 schreef:
Je noemt het gegeven dat Hij op de eerste plaats moet of zou moeten staan als echtscheidingsgrond en dat kan voor mensen een reden zijn. Eerlijk gezegd denk ik niet dat mensen zo makkelijk scheiden maar wel dat mensen te makkelijk trouwen. Soms ook op basis van al of niet christelijke argumenten als: we hebben het met elkaar gedaan en dan ben je dus voor God getrouwd dus ik hoorde wel met hem te trouwen. En dat terwijl vrouw in kwestie voor het huwelijk al wist dat het niets zou worden. Dat eindigt dan in een echtscheiding. Ik denk dan dat het beter is in zo'n geval niet te trouwen. Of: ik ben als maagd het huwelijk ingegaan en na het huwelijk bleek het in bed niet te werken. Moet je dan de rest van je leven daar maar in berusten? Ik vraag me dan ook oprecht af of het wel wijs is als maagd het huwelijk in te gaan. Ik ben er overigens ook van overtuigd dat dit zelden gebeurt. Maar de christelijke of kerkelijke regels hebben niet altijd een goede werking en daarvan kunnen veel mensen hier meepraten.

Thomas, gescheiden.

Dit is dus precies de situatie waarin ik zelf verkeerde. Helaas heb ik me, vooral door toedoen van anderen, destijds wel verplicht gevoeld om te trouwen en dat terwijl ik helemaal niet zeker was van de relatie. Ik raakte mezelf daarom steeds meer kwijt en het is een lange weg geweest om uiteindelijk toch de knoop door te hakken en te gaan scheiden.
Sindsdien heb ik heel hard aan mezelf gewerkt en mezelf dus eindelijk weer terug gevonden...en na een korte poging de relatie alsnog nieuw leven in te blazen me uiteindelijk gerealiseerd dat het voor mij echt niet ging werken.
Toendertijd zette ik alles op de eerste plaats behalve God, en hoe meer ik nu bezig was om dat wel te doen, hoe meer ik me realiseerde dat het verkeerd was om in deze relatie te blijven op bijbelse gronden.
Ik heb voor mezelf gekozen, en daarmee voor God...al zal lang niet iedereen het daarmee eens zijn Knipoog smiley

Tess, die tegenwoordig vooral haar hart als leidraad gebruikt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:19
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
Om hier echt een mening over te geven zou ik persoonlijk idd ook wel wat meer onderbouwing willen hebben...
Ik denk dat het ook in dit geval veel te maken heeft met hoe je dingen interpreteert...

Ik gebruik het stukje van Thomas even als voorbeeld:
Quote:
De tekst uit Deuteronomium waar staat dat de verkrachter het verkrachte meisje moet huwen is daar een - in onze ogen gruwelijke - uiting van, en iedereen neemt waarschijnlijk walgend afstand daarvan, ook al staat het er zo.

Heel veel mensen halen inderdaad ditzelfde verhaal uit het vers...dit is wat er staat:

Quote:
Deut: 22:25-29 (NBV)...Maar als het meisje in het open veld wordt belaagd en de man heeft dan gemeenschap met haar, dan verdient alleen de man de doodstraf 26 en gaat het meisje vrijuit, want zij heeft niets gedaan waarvoor ze ter dood gebracht zou moeten worden. Het geval is vergelijkbaar met moord met voorbedachten rade: 27 de man heeft het uitgehuwelijkte meisje belaagd in het open veld, waar niemand haar kon redden als ze om hulp zou roepen.
28 Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, 29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft.

Wat ik hier uit haal is dat er in vers 25-27 idd sprake is van verkrachting en het vers zegt dan ook duidelijk dat de man gedood moet worden.
In de verzen 28-29 enkel staat nergens dat er sprake is van verkrachting...er staat dat de man met de vrouw "betrapt" word wat m.i. niet per definitie stelt dat het niet om wederzijdse gemeenschap kan gaan.
Ik geloof dus niet dat men hier een vrijbriefje in kan lezen om een "vrije" maagd te verkrachten, maar dat er sprake is van contact met wederzijdse toestemming en dan is de conclusie ook veel logischer.

Denk dus dat alles staat en valt met eigen interpretatie en die verschilt per persoon...
Wat echtscheiden betreft denk ik wel dat er idd gekeken moet worden naar het hoe en wat van de periode waarin de boeken geschreven zijn...net als bij het huwelijk.
Persoonlijk ben ik het dus met Henk eens dat harmonie een grote rol speelt.
Als scheiden ervoor zorgt dat je beter in je vel zit, en ook beter in je geloof?..
Sommige mensen voelen zich dusdanig tegengehouden in hun geloofsleven door de partner dat ze geen andere weg zien...tenslotte moet Hij altijd op de eerste plaats staan Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:11
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Lieve mensen,

Even een heel belangrijke mededeling!!
Dit weekend geld een zonnekracht niveau tussen 7 & 8!

Quote:
Zonkrachtverwachting
Tussen begin mei en eind september geeft het KNMI ieder jaar speciale zonkrachtverwachtingen. Het getal 0 houdt in dat er geen gevaar is om snel te verbranden. In de bergen komen waarden van meer dan 15 voor! Dat betekent dat men snel kan verbranden. In Nederland moet men over het algemeen rekening houden met zonnekracht 5, mits het zonnig is. De zonnekracht hangt namelijk van een groot aantal factoren af, zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid bewolking en vocht die aanwezig zijn. Ook de dikte van de ozonlaag is van belang.
De ozonlaag beschermt de aarde tegen de gevaarlijke ultraviolette straling van de zon. Chloorfluorkoolwaterstoffen (CFK) hebben die laag aangetast.
Doordat de ozonlaag aangetast is, kan men sneller verbranden. Gebeurt de blootstelling aan zonlicht regelmatig en over een langdurige periode, dan kan dit ernstige gevolgen hebben, er is dan gevaar voor huidkanker.
Het is sowieso raadzaam om gedurende het voorjaar en de zomermaanden niet langdurig zonder bescherming in de zon te bivakeren. Een goede regel is om niet langer dan 15 minuten onbeschermd in de zon te verblijven.

De UV-factor ligt dit weekend ook erg hoog en KWF kankerbestrijding adviseert dus goede voorzorgsmaatregelen te nemen...
Denk er dus allemaal aan om je zonnebrand mee te nemen (met een hoge factor) en je goed te beschermen...denk bijvoorbeeld aan een hoedje of petje en een goede zonnebril.
Gezelligheid is belangrijk, maar je gezondheid ook Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:45
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
IMRE695 schreef:
Goed verhaal, André! Toppie!

Als ik naar mezelf kijk: dom geboren, suf gewiegd en niks bij geleerd....
Wat zien vrouwen toch in mij? Smiley die vol vragen zit

Een goede afwasser?

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:33
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Lieve mensen,

Even een heel belangrijke mededeling!!
Dit weekend geld een zonnekracht niveau tussen 7 & 8!

Quote:
Zonkrachtverwachting
Tussen begin mei en eind september geeft het KNMI ieder jaar speciale zonkrachtverwachtingen. Het getal 0 houdt in dat er geen gevaar is om snel te verbranden. In de bergen komen waarden van meer dan 15 voor! Dat betekent dat men snel kan verbranden. In Nederland moet men over het algemeen rekening houden met zonnekracht 5, mits het zonnig is. De zonnekracht hangt namelijk van een groot aantal factoren af, zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid bewolking en vocht die aanwezig zijn. Ook de dikte van de ozonlaag is van belang.
De ozonlaag beschermt de aarde tegen de gevaarlijke ultraviolette straling van de zon. Chloorfluorkoolwaterstoffen (CFK) hebben die laag aangetast.
Doordat de ozonlaag aangetast is, kan men sneller verbranden. Gebeurt de blootstelling aan zonlicht regelmatig en over een langdurige periode, dan kan dit ernstige gevolgen hebben, er is dan gevaar voor huidkanker.
Het is sowieso raadzaam om gedurende het voorjaar en de zomermaanden niet langdurig zonder bescherming in de zon te bivakeren. Een goede regel is om niet langer dan 15 minuten onbeschermd in de zon te verblijven.

De UV-factor ligt dit weekend ook erg hoog en KWF kankerbestrijding adviseert dus goede voorzorgsmaatregelen te nemen...
Denk er dus allemaal aan om je zonnebrand mee te nemen (met een hoge factor) en je goed te beschermen...denk bijvoorbeeld aan een hoedje of petje en een goede zonnebril.
Gezelligheid is belangrijk, maar je gezondheid ook
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 18:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 14:59
BerichtOnderwerp: Platte praat in de chatbox
 
Quote:
ik ben een Brabantse , dus ik praat idd plat.
iek hoap da ge me nie kwollijk neamt dak plaat proat,
ik ken nie aanders , mar wil het wol proabeare in het abn.



Hmm...van hieruit klinkt dat meer Utreggs Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 15:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 14:24
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Ff brood kopen. Dan tukkie doen. Op het balkon. Mits de merels even hun snaveltje houden. Verlegen lachende smiley



Geschokte, onthutste smiley Door die zingende merels slaap je toch juist veel lekkerder? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 14:21
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Broodjes natuurlijk, enneh...lekker stukje fruit...eierkoeken...en kwarkbolletjes...
en een heeeeeeleboel drinken...waaronder een heerlijke kan thee!

Oh ja...en een snoepje voor uk, anders ging ie niet mee Geschokte, onthutste smiley

Hoe vind je dat? Clown smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 14:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 07:28
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
NISHA834 schreef:
Wat Dikkie schriijft, daar kan ik wel achter staan. zou het zelf niet zo kunnen formuleren. Omdat ik vind dat je ook mag genieten.

Maar jullie reacties hierop, met uitzondering van Hannah, daar gruw ik van. Om zo je zonden tegenover God te bagateliseren.
Als je mag geloven dat je zonden vergeven zijn. Dan is nóg die dagelijkse vergeving aan deze kant van het graf nodig. Het zal pas volmaakt zijn ná ons sterven.

Hannah, je kunt mij van de lijst halen. Hier kan en wil ik niet bij horen.

Ach hou toch op zeg! Boze smiley

Er is helemaal niemand die de zonde bagataliseert hier...iedereen neemt de verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven hoor! Er word enkel, terecht, op gewezen dat picknicken niets met zonde te maken heeft...
Het is niets anders dan een ontzettend gezellig samenzijn met een grote groep christenen en als er één iemand centraal zal staan dan is het God wel!
Al dat gedoe omdat de groep voornamelijk uit vrijgezellen bestaat Smiley die vol vragen zit ..
Wat voor een beeld heeft men van ons!..Zou er ook zo veroordeeld worden als we allemaal keurig getrouwd waren Smiley die vol vragen zit Zieke smiley
Ook ik heb smakelijk gelachen om de reactie van Dikkie en er voor gekozen om er niet inhoudelijk op in te gaan, maar kan me enorm voorstellen dat een ander dat wel wil doen...tenslotte is het nogal een aantijging die er gemaakt word...ben normaal niet zo plastisch in men bewoordingen, maar wat ik er uithaal is dat er verwacht word dat het één grote orgie (sorry, chris) gaat worden...veroordeling, is dat ook niet een zonde?? Mag iemand dan dus best op gewezen worden! Gefrustreerde smiley


Sooo...en verder ben ik hier klaar mee, ik wacht gewoon lekker op morgen want dan gaan we een heul gezellige dag tegemoet en die zou k niet willen missen Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 07:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:09
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Quote:
iedereen die gaat picknikken op de hei Heeel veeel Plezier met elkaar...geniet ervan!!!!

Dat zal wel gaan lukken! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Hoop alleen wel dat het niet gaat regenen, dat zou pas zonde zijn Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 21:54
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 21:53
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARISKA601 schreef:
ik heb geen ijs meer in huis Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Ik heb net weer gehaald Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 21:52
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Ik ben zoooooooooooo trots!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Mijn kleine man heeft voor de allereerste keer de vierdaagse gelopen...
nu dus net thuis...incl. medaille en...een voorraad snoep voor minstens drie maanden Geschokte, onthutste smiley ...En moe, maar voldaan ligt ie nu lekker te Slapende smiley ...

Wouk ff kwijt Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
DIKKIE717 schreef:
picknicken op de hei;.
er is veel aandacht voor de picknick op het forum.
het hield mij ook een beetje bezig, en ik had ook zo mijn gedachte er over
ik denk wat een zielig gebeuren toch allemaal,
gescheiden vaders en moeders met kinderen ook singles er tussen, trek men d.v. zaterdag richting de hei, een ieder met zijn ziel onder de arm en zijn iegen verhaal,en dat alles om de zonde wil, om de zonde even op de achtergrond te drukken.
ik denk dat het beter geweest had, om de binnen kamer op te zoeken,
dan zou de HEERE nog wonderen kunnen doen.
het volk van israel, die gingen op de hoogten rooken, om alle ellende voor even te vergeten, maar het was een gruwel in de ogen van de HEERE
HEERE bekeerd gij mij, want dan zal ik bekeerd zijn.
niet die bekeeringkies van ons,is een walg voor de HEERE, stinkt in zijn neusgaten.

bij deze;..

Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks! Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 17:01
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
LEANNE226 schreef:
Oef! Dus je geeft kritiek(ik zie dit nl niet als goedbedoeld advies)en trekt je vervolgens terug......eigen schuld dikke bult?
Als mijn vrienden mij zo zouden behandelen heb ik ook liever dat ze verder gaan met hun eigen leven.Wat mij betreft ga je met zo iemand de dialoog aan(respectvol) of je bemoeit je er niet mee.......

M.vr.gr.Leanne(die blij is dat ze het leven en de mensen wat minder zwart/wit maar juist wat rooskleuriger inziet Knipoog smiley )

Daar ben ik het inderdaad mee eens! Het laatste wat iemand hoeft te proberen is mij te vertellen hoe ik wel of niet moet leven Geschokte, onthutste smiley
Ik ga er vanuit dat iedereen voor zichzelf in het reine moet komen met God en/of zich zelf en niemand anders kan er over oordelen of je dat wel of niet bent.
Wat in jouw ogen verkeerd is Shanita, kan in de ogen van de ander juist zijn...
Beter met zachte hand iemand in de juiste richting helpen, dan ze een rottrap geven en ze het verder zelf uit laten zoeken... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 12:32
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
Ik denk dat je het gewoon mag zien als een advies om te weten wanneer je de dingen beter kunt laten zoals ze zijn?!
Vind het wel een heel mooi vers, ben zelf iemand die heel slecht tegen onrecht kan en kan dus ook behoorlijk gaan stuiteren wanneer ik het gevoel heb dat iemand me onrecht doet. Net zolang tot ik men recht behaald heb...of het zo moe ben dat ik maar opgeef. Denk dus zeker dat je te ver kunt gaan in rechtvaardigheid en er dan zelf de dupe van word...
Vind overigens wel dat er een verschil is tussen rechtvaardig zijn en eerlijk zijn, omdat rechtvaardigheid in mijn ogen toch net ff een stapje verder gaat.
Ik ben in mijn profiel helemaal eerlijk geweest, maar het heeft weinig van doen met rechtvaardig zijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 14:35
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ANNETTE792 schreef:
Pilzen-Hahnchen-topf mit Kartoffelpuree Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ohne Bratworst heute Knipoog smiley

Arme Pieter...gewoon helemaal geen braadworst Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 Volgende
Pagina 74 van 78