ChristianMatch
 


Forum

Geloven - waarom volgen we ons hart niet?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:42
 
Geloof dat er al eens een soortgelijk topic bestaan heeft, maar omdat ik hier zelf de laatste tijd nogal mee bezig ben wil ik de discussie graag nog eens openen...

Er word heel vaak gezegd dat Jezus de stem van ons hart is, en als ik soms even terug kijk op mijn eigen leven...denk ik ook zeker dat het zo is.
De een noemt het intuïtie, de ander gewoon gevoel...maar iedereen is het er wel over eens dat we een stemmetje hebben van binnen dat ons in de juiste richting wijst...
"De zachtste stem, die het hardst doorklinkt"...zo mogen we het herkennen.
Maar als ik dan terug kijk naar bepaalde momenten in mijn leven dan zie ik dat ik dat stemmetje, hoewel overduidelijk aanwezig, met enige regelmaat genegeerd heb. Ik deed dan toch iets anders, omdat ik dacht dat het beter zou zijn.
Natuurlijk met alle gevolgen van dien, want achteraf blijkt altijd dat mijn gevoel het bij het juiste eind had...
We leven in een maatschappij die hele hoge eisen van ons stelt...en christen of niet, we gaan er allemaal in mee. We hebben het altijd druk, veel te veel aan ons hoofd en als we dan even de tijd nemen om te gaan zitten pakken we wellicht de bijbel er even bij...om daar dan in te lezen hoe we ons leven moeten leven.
Maar nemen we nog wel de tijd om af en toe ook eens naar ons hart te luisteren? Horen we dat ene stemmetje eigenlijk nog wel?...en wat doen we als dat stemmetje, zo duidelijk herkenbaar als die "intuïtie" nou nét even wat anders zegt dan de dominee uit de bijbel gevist heeft?
In hoeverre volgen we ons hart nog?

Ik ben benieuwd naar jullie visie's Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 23 mei 2010, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 20:19
 
Juist de 'druk' die veelal op mensen afkomt geeft ruimte voor afleiding van het hart. De 24-uurstoestanden en de prestatiedrang die de maatschappij ons op lijkt te leggen heeft in die zin zo zijn tol. Juist daarom is het goed om rust te zoeken voor onszelf, om vrije tijd te nemen en om stille tijd te hebben... Dan kun je je weer opladen en terugkeren naar je hart!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:52
 
Daar ik een aantal jaren terug onze Grote HEER weer heb mogen vinden .
Daar ben ik verschrikkelijk blij mee omdat ik hem wel los gelaten heb maar hij mij nooit en dan kom je er achter dat je niet zonder de HEER meer kan en daarom probeer ik zoveel als mogelijk mijn best te doen, moet er ook bij zeggen dat ik niet meer werk en dat ik daarom meer tijd heb om ook daar over na te denken.
Ik hou van mijn HEER.
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 02:27
 
Het risico van luisteren naar een stem van ons hart is, is dat t misschien onze eigen stem wel is, of de stem waar we niet naar zouden moeten luisteren.

Naar welke stem moet wel geluisterd worden dan?

Wij allemaal hebben besef van goed en kwaad, zo heeft God ons gemaakt.
Ergens weten we allemaal wel wat goed is en wat niet goed is.

het probleem is, is dat er een kwaad is , wat het kwade goed probeert te laten overkomen.

God heeft ons maar 1 weg gegeven. De weg van genade.
Hoe komen we daar? Dat is de vraag, die weg gaan wij niet uit ons zelf. Er is geen stem die ons daar brengt. Wij hebben maar een 2-tal dingen die God ons gegeven heeft om die weg te vinden.

De eerste is God's woord.
Dat leert ons hoe God is. Wat God wil, door de wet die hij gegeven heeft. Maar ook de verlossing door het bloed van Jezus.

De tweede is God's Geest.
God zelf die in ons spreekt, die ons leert hoe wij Hem kunnen volgen, die ons dus influistert. Die spreekt door de monden van anderen, die dingen op onze weg brengt waardoor wij de spiegel van God krijgen voorgehouden.
Maar ook de Geest die ons aan de arm neemt, en ons naar genade wilt leiden.

Maar hoe weten we dan of de stem die wij horen een goede stem is??

alle dingen in ons leven moeten wij onderzoeken. Meten aan God's woord. Bevestiging vragen over hetgeen in ons leven komt.

Ook met de dingen die God ons vertelt, moeten we zo handelen. Vraag God om duidelijkheid als je voelt dat je een bepaalde weg moet gaan. Geef Hem de leiding in je leven. Meet jezelf aan de woorden van Hem.

Bid daarvoor en stel je open voor de leiding van Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 02:44
 
Je hart volgen en daarin de stem van God horen is lastig, omdat je hart zo intens menselijk is soms.
Wat is onze eigen stem en wat is de stem van God in ons hart???
Dat onderscheid tussen die twee is moeilijk te maken.
Ik vind juist die stem van mijn hart en die van God moeilijk te herkennen.
Bidden en de Bijbel lezen is denk ik de enige weg. Alleen naar de stem van je hart luisteren kan een valkuil zijn.
Juist omdat je hart zo menselijk is, en daarmee gebrekkig.

Ik denk dat je de stem van God in je hart pas herkent, als je Zijn Woord kent. Onderzoeken dus, lezen en je open stellen.


Laatst aangepast door
WILMA729
op maandag 24 mei 2010, 02:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 09:14
 
Ik denk dat datgene wat je verstaat onder de stem van de Heer gewoon intuïtie is. Aangezien God ons een geweten geeft, is het logisch dat die intuïtie een gegeven is. Maar de stem van de Heer is naar mijn idee iets anders. Mensen die God niet kennen hebben volgens mij hetzelfde. Soms heb je een voorgevoel, soms komt dat uit, soms niet.

Als ik denk aan de stem van God, is het vaak juist heel duidelijk. Niet dat ik dat altijd nodig heb, want de Bijbel geeft mij veel inzicht in hoe ik moet leven. Vooral als ik mijn eigen motieven eens zuiver onder de loep nemen kom ik er meestal wel uit.
Er zijn echter bepalende momenten in mijn leven geweest, waarin ik de stem van God verstaan heb. Misschien kwam omdat ik te koppig mijn eigen weg wilde gaan, dat ik op een gegeven moment niet meer wilde luisteren. Maar altijd beproef ik mijn eigen motieven in deze. Als God tot mij spreekt, is dat meestal vanuit de bijbel. Maar soms stuurt Hij mensen om mij te sturen, soms komt het door een preek, bijbelstudie of door een lied dat God antwoord geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 10:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat datgene wat je verstaat onder de stem van de Heer gewoon intuïtie is. Aangezien God ons een geweten geeft, is het logisch dat die intuïtie een gegeven is. Maar de stem van de Heer is naar mijn idee iets anders. Mensen die God niet kennen hebben volgens mij hetzelfde. Soms heb je een voorgevoel, soms komt dat uit, soms niet

Wie zegt Chat, dat die intuïtie en de stem van God niet gewoon dezelfde zijn? Ook bij niet-christenen? Toevallig in de preek van gisteren wees de dominee er nog op: Met pinksteren heeft iedereen de heilige geest over zich uitgestort gekregen, iedereen! Alleen niet iedereen is in staat hem aan te nemen omdat ze God niet kennen of willen kennen. Maar waarom zou Hij ook niet bij deze mensen door kunnen werken zonder dat ze door hebben dat Hij het is? Kijk nu eens naar al die mensen die zo "spiritueel" ingesteld zijn...waar komt hun gave dan vandaan?
Ja, wij pakken de bijbel erbij...toetsen alles en vergelijken het met wat we weten over God.
Niet iedereen heeft dat, en dan toch lukt het ze door naar die innerlijke stem te luisteren om de juiste weg te bewandelen...al is het dan zonder God, omdat ze die niet "kennen"...maar betekent dat dan maar dat het per definitie van iets verkeerds vandaan komt?
Als ik terug kijk op de tijd dat ik ver bij God vandaan was, zie ik nu dat Hij er altijd geweest is en me geleid heeft. Waarom zou Hij dat bij anderen niet doen dan?
Dominee sprak ook over de term paraklètos, dat in de bijbel vooral vertaald word als trooster...maar eigenlijk zo heel veel verschillende betekenissen heeft dat er een halve pagina mee gevuld kan worden. Eindconclusie is dat Hij dan beter omschreven kan worden als "Innerlijke coach". En dat vond k eigenlijk wel heel treffend!
Bij zo'n innerlijke coach hoort dan toch ook die stem? Denk nog wel belangrijker dan het gewoon dom volgen van de regeltjes.

Ben benieuwd wat je ervan denkt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 11:22
 
TESSYBEAR731 schreef:
Wie zegt Chat, dat die intuïtie en de stem van God niet gewoon dezelfde zijn? Ook bij niet-christenen? Toevallig in de preek van gisteren wees de dominee er nog op: Met pinksteren heeft iedereen de heilige geest over zich uitgestort gekregen, iedereen! Alleen niet iedereen is in staat hem aan te nemen omdat ze God niet kennen of willen kennen. Maar waarom zou Hij ook niet bij deze mensen door kunnen werken zonder dat ze door hebben dat Hij het is? Kijk nu eens naar al die mensen die zo "spiritueel" ingesteld zijn...waar komt hun gave dan vandaan?
Ja, wij pakken de bijbel erbij...toetsen alles en vergelijken het met wat we weten over God.
Niet iedereen heeft dat, en dan toch lukt het ze door naar die innerlijke stem te luisteren om de juiste weg te bewandelen...al is het dan zonder God, omdat ze die niet "kennen"...maar betekent dat dan maar dat het per definitie van iets verkeerds vandaan komt?
Als ik terug kijk op de tijd dat ik ver bij God vandaan was, zie ik nu dat Hij er altijd geweest is en me geleid heeft. Waarom zou Hij dat bij anderen niet doen dan?
Dominee sprak ook over de term paraklètos, dat in de bijbel vooral vertaald word als trooster...maar eigenlijk zo heel veel verschillende betekenissen heeft dat er een halve pagina mee gevuld kan worden. Eindconclusie is dat Hij dan beter omschreven kan worden als "Innerlijke coach". En dat vond k eigenlijk wel heel treffend!
Bij zo'n innerlijke coach hoort dan toch ook die stem? Denk nog wel belangrijker dan het gewoon dom volgen van de regeltjes.

Ben benieuwd wat je ervan denkt Lachende smiley



In het Evangelie van Johannes wordt deze term Parakletos een aantal malen aangehaald.

Johannes 14
15 Als je mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden.
16 Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn:
17 de Geest van de waarheid. De wereld kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven.
18 Ik laat jullie niet als wezen achter, ik kom bij jullie terug. 19 Nog een korte tijd en de wereld zal mij niet meer zien, maar jullie zullen mij wel zien, want ik leef en ook jullie zullen leven. 20 Dan zul je begrijpen dat ik in mijn Vader ben, dat jullie in mij zijn en dat ik in jullie ben. 21 Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’
22 Toen vroeg Judas (niet Judas Iskariot) aan Jezus: ‘Waarom zult u zich wel aan ons, maar niet aan de wereld bekendmaken, Heer?’
23 Jezus antwoordde: ‘Wanneer iemand mij liefheeft zal hij zich houden aan wat ik zeg, mijn Vader zal hem liefhebben en mijn Vader en ik zullen bij hem komen en bij hem wonen.
24 Maar wie mij niet liefheeft, houdt zich niet aan wat ik zeg, en wat jullie mij horen zeggen, zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de Vader door wie ik gezonden ben. 25 Dit alles zeg ik tegen jullie nu ik nog bij jullie ben. 26 Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb.

Joh 15,26
Wanneer de pleitbezorger komt die ik van de Vader naar jullie zal zenden, de Geest van de waarheid die van de Vader komt, zal die over mij getuigen.

Joh 16,7
Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden.



Maar in de Bijbel lees ik in ieder geval niet dat de Geest van God over iedereen is uitgestort. Zoals ik ook hierboven dat niet lees.
De wereld zal hem niet kennen. en Jezus vertelt er ook voorwaarden bij, namelijk wie mij liefheeft zal hem ontvangen.

Als ik dan Handelingen 8 erop na sla vers 15 - 17. Lees ik dus ook niet dat de Geest op iedereen was nedergedaald, maar dat dit specifieke handelingen van God zijn, of door zijn discipelen.

Hand 8 : 15 Nadat ze waren aangekomen, baden ze dat ook de Samaritanen de heilige Geest mochten ontvangen, want deze was nog op niemand van hen neergedaald; ze waren alleen gedoopt in de naam van de Heer Jezus. 17 Na het gebed legden Petrus en Johannes hun de handen op, en zo ontvingen ze de heilige Geest.


Maar wat je zegt Tessybear over de spirituele dingen die mensen doen, dat heeft werkelijk niets met God te maken. Dat is geen gave van God, maar het in bezit zijn van een demon. Niet ieder geestelijk teken is een teken van God, maar komen van de grote verwarrer. Die mensen doet denken dat er geen God is, dat de dingen gewoon uit de mens zelf komen, of dat ze eigenlijk niets bijzonders zijn. Iedereen heeft het, kan het.
Waar God's Geest is, is geen plaats voor demonen.

Dat neemt niet weg dat mensen wel degelijk allemaal een stukje ...zeg maar..DNA van God in ons hebben. Kennis van goed en kwaad. We zijn geschapen naar Zijn beeld en gelijkenis. Van nature weten wij heel veel van God's geboden bijvoorbeeld, of we nou gelovig zijn of niet. Daarom zoekt ook eigenlijk ieder volk op aarde, in alle tijden wel nar een god. Zon, maan, sterren, zee, onweer, etc.
Maar niet iedere zoektocht naar God is een goede weg. Er zijn ook vele valse goden. En te meer we de eindtijd naderen, zal er een geestelijk verval komen, minder mensen die God zullen kennen en aanbidden. En de duivel zal nog velen het zicht op God ontnemen, door verwarring te zaaien en de mensen de indruk te geven dat het allemaal wel bij de mens zelf te vinden is. Denk maar humaan, dan is t goed, en vooral niet christelijk leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 11:48
 
JONATHAN890 schreef:
In het Evangelie van Johannes wordt deze term Parakletos een aantal malen aangehaald.

Johannes 14
15 Als je mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden.
16 Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn:
17 de Geest van de waarheid. De wereld kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven.
18 Ik laat jullie niet als wezen achter, ik kom bij jullie terug. 19 Nog een korte tijd en de wereld zal mij niet meer zien, maar jullie zullen mij wel zien, want ik leef en ook jullie zullen leven. 20 Dan zul je begrijpen dat ik in mijn Vader ben, dat jullie in mij zijn en dat ik in jullie ben. 21 Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’
22 Toen vroeg Judas (niet Judas Iskariot) aan Jezus: ‘Waarom zult u zich wel aan ons, maar niet aan de wereld bekendmaken, Heer?’
23 Jezus antwoordde: ‘Wanneer iemand mij liefheeft zal hij zich houden aan wat ik zeg, mijn Vader zal hem liefhebben en mijn Vader en ik zullen bij hem komen en bij hem wonen.
24 Maar wie mij niet liefheeft, houdt zich niet aan wat ik zeg, en wat jullie mij horen zeggen, zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de Vader door wie ik gezonden ben. 25 Dit alles zeg ik tegen jullie nu ik nog bij jullie ben. 26 Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb.

Joh 15,26
Wanneer de pleitbezorger komt die ik van de Vader naar jullie zal zenden, de Geest van de waarheid die van de Vader komt, zal die over mij getuigen.

Joh 16,7
Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden.



Maar in de Bijbel lees ik in ieder geval niet dat de Geest van God over iedereen is uitgestort. Zoals ik ook hierboven dat niet lees.
De wereld zal hem niet kennen. en Jezus vertelt er ook voorwaarden bij, namelijk wie mij liefheeft zal hem ontvangen.

Als ik dan Handelingen 8 erop na sla vers 15 - 17. Lees ik dus ook niet dat de Geest op iedereen was nedergedaald, maar dat dit specifieke handelingen van God zijn, of door zijn discipelen.

Hand 8 : 15 Nadat ze waren aangekomen, baden ze dat ook de Samaritanen de heilige Geest mochten ontvangen, want deze was nog op niemand van hen neergedaald; ze waren alleen gedoopt in de naam van de Heer Jezus. 17 Na het gebed legden Petrus en Johannes hun de handen op, en zo ontvingen ze de heilige Geest.


Maar wat je zegt Tessybear over de spirituele dingen die mensen doen, dat heeft werkelijk niets met God te maken. Dat is geen gave van God, maar het in bezit zijn van een demon. Niet ieder geestelijk teken is een teken van God, maar komen van de grote verwarrer. Die mensen doet denken dat er geen God is, dat de dingen gewoon uit de mens zelf komen, of dat ze eigenlijk niets bijzonders zijn. Iedereen heeft het, kan het.
Waar God's Geest is, is geen plaats voor demonen.

Dat neemt niet weg dat mensen wel degelijk allemaal een stukje ...zeg maar..DNA van God in ons hebben. Kennis van goed en kwaad. We zijn geschapen naar Zijn beeld en gelijkenis. Van nature weten wij heel veel van God's geboden bijvoorbeeld, of we nou gelovig zijn of niet. Daarom zoekt ook eigenlijk ieder volk op aarde, in alle tijden wel nar een god. Zon, maan, sterren, zee, onweer, etc.
Maar niet iedere zoektocht naar God is een goede weg. Er zijn ook vele valse goden. En te meer we de eindtijd naderen, zal er een geestelijk verval komen, minder mensen die God zullen kennen en aanbidden. En de duivel zal nog velen het zicht op God ontnemen, door verwarring te zaaien en de mensen de indruk te geven dat het allemaal wel bij de mens zelf te vinden is. Denk maar humaan, dan is t goed, en vooral niet christelijk leven.

Het stukje bijbelgedeelte zal ik er op na moeten slaan...ben helaas niet zo heel bijbelvast en afgegaan op wat de dominee vertelde en onderbouwde, kom k dus nog op terug...

Ik heb het idee dat het me niet lukt om duidelijk te krijgen wat ik echt bedoel...jammer!
Weet ook even niet hoe ik het wel goed onder woorden moet brengen
Het gaat mij puur om het verstaan van God's stem. Ja, er zijn een heleboel "fakers" of demonen die je juist van de goede weg af brengen, maar daar doelde ik dus niet op. Ik geloof ook zonder meer dat Zijn weg de enige juiste is, en dat een ieder die een andere weg bewandeld de verkeerde weg volgt.
Maar die heilige geest(!)...(even opzoeken nog)...het gaat mij om ons als christenen. Wij hebben de heilige geest iig wel over ons en die werkt op meer manieren dan enkel die bijbel, in mijn ervaring. Maar toch laten we ons vaak door andere mensen vertellen hoe we ons leven moeten leven i.p.v. de heilige geest te volgen. En dat terwijl we dan, gevoelsmatig, heel goed weten dat we een andere kant op moeten...volgen we toch de "wereld" zeg maar...waarom doen we dat toch, en blijven we dat ook doen?

Pff...ik hoop dat het duidelijk is, weet het ff niet beter te verwoorden

Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKJES285





Berichten: 126

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 12:58
 
TESSYBEAR731 schreef:
Het stukje bijbelgedeelte zal ik er op na moeten slaan...ben helaas niet zo heel bijbelvast en afgegaan op wat de dominee vertelde en onderbouwde, kom k dus nog op terug...

Ik heb het idee dat het me niet lukt om duidelijk te krijgen wat ik echt bedoel...jammer!
Weet ook even niet hoe ik het wel goed onder woorden moet brengen
Het gaat mij puur om het verstaan van God's stem. Ja, er zijn een heleboel "fakers" of demonen die je juist van de goede weg af brengen, maar daar doelde ik dus niet op. Ik geloof ook zonder meer dat Zijn weg de enige juiste is, en dat een ieder die een andere weg bewandeld de verkeerde weg volgt.
Maar die heilige geest(!)...(even opzoeken nog)...het gaat mij om ons als christenen. Wij hebben de heilige geest iig wel over ons en die werkt op meer manieren dan enkel die bijbel, in mijn ervaring. Maar toch laten we ons vaak door andere mensen vertellen hoe we ons leven moeten leven i.p.v. de heilige geest te volgen. En dat terwijl we dan, gevoelsmatig, heel goed weten dat we een andere kant op moeten...volgen we toch de "wereld" zeg maar...waarom doen we dat toch, en blijven we dat ook doen?

Pff...ik hoop dat het duidelijk is, weet het ff niet beter te verwoorden

Twijfelende smiley


De heilige geest komt in ons wonen als we jezus aannemen,als we erkennen dat we zondaars zijn en dat we het zonder God niet redden,dat we Hem nodig hebben in ons leven.
met behulp van de Heilige Geest ga je de dingen die in de bijbel staan Gods woord(die Hij geschreven heeft om ons te leiden) beter begrijpen..
Daarom is het zo belangrijk dat we als christen dicht bij de Bron/de bijbel blijven.dat we daaruit halen wat gods wil is..
Juist omdat de wereld zo aan ons trekt.
Als chtisten zijn we niet meer van deze wereld maar we leven wel in deze wereld met al zijn valkuilen die soms o zo mooi overkomen.
Het is juist belangrijk dat we alles wat er gezegd wordt toetsen in zijn woord en de tijd te nemen om te luisteren naar zijn antwoord.je kan je ook afvragen wat zou jezus doen !! al is dat misschien niet altijd datgene wat wij graag zouden willen horen.
Natuurlijk kan je altijd mensen om advies vragen,maar neem de eindbeslissing samen met God. uiteindelijk moet jij de beslissing nemen...het is jou leven en jou keuze,wat het ook is.
Jij moet voor jezelf weten dat je naar eer en geweten de juiste keuze maakt.Als je dan toch een verkeerde keus maakt dan zal God dat gebruiken zodat we er lering uit kunnen trekken,want tenslotte heeft Hij een plan met jou/ons leven.
En Het is inderdaad niet altijd even makkelijk en soms hebben we het inderdaad vaak te druk met allerlei andere dingen om echt rustig de tijd te nemen voor God..en om zijn woord te bestuderen..
Ik heb daarzelf ook vaak moeite mee hoor,je staat hierin echt niet alleen!!!
maar ik heb wel geleerd door schade en schande dat als je dicht bij God blijft wandelen de kans dat je toch weer met de wereld mee gaat kleiner is.

grtjs Miekjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKJES285





Berichten: 126

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 13:05
 
]


ps:je blijft dit doen omdat je als Christen ook mens bent!!!!!
al is ons streven om steeds meer op Hem te gaan lijken,dit gaat me
vallen,opstaan en er lering uittrekken..


Laatst aangepast door
MIEKJES285
op maandag 24 mei 2010, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 13:29
 



Wie ik ben in Christus

Belijdenis van Gods Woord

Ik ben een kind van God; God is mijn geestelijke Vader. (Romeinen 8:14,15; Galaten 3:26, 4:6; Johannes 1:12)
Ik ben een nieuwe schepping; het oude is voorbij gegaan en het nieuwe is gekomen. (2Korintiërs 5:17)
Ik ben in Christus. (Efeziërs 1:1-4; Galaten 3:26,28)
Ik ben een erfgenaam van de Vader en een mede-erfgenaam van Christus. (Galaten 4:6,7; Romeinen 8:17)
Ik ben verzoend met God en een ambassadeur van verzoening voor Hem. (2Korintiërs 5:18,19)
Ik ben een heilige. (Efeziërs 1:1; 1Kor. 1:2; Filipp.1:1; Koloss. 1:2)
Ik ben Gods maaksel, geschapen in Christus voor goede werken. (Efez. 2:10)
Ik ben een huisgenoot van God. (Efeziërs 2:19; Filippenzen 3:20)
Ik ben één met de Heer en één geest met Hem. (1Korintiërs 6:17)
Ik ben een deel van Gods lichaam. (1Korintiërs 12:27)
Ik ben een tempel van de Heilige Geest. (1Korintiërs 3:16; 6:19)
Ik ben een vriend van Jezus. (Johannes 15:15)
Ik ben een slaaf van rechtvaardigheid. (Romeinen 6:18)
Ik ben de rechtvaardige van God in Christus. (2Korintiërs 5:21)
Ik ben gebonden aan God. (Romeinen 6:22)
Ik ben aangewezen en uitgekozen door Christus om vrucht te dragen. (Joh. 15:16)
Ik ben een gevangene van Christus. (Efeziërs 3:1; 4:1)
Ik ben rechtvaardig en heilig. (Efeziërs 4:24)
Ik ben verborgen met Jezus in God. (Kolossenzen 3:3)
Ik ben het zout van de aarde. (Matthéüs 5:13)
Ik ben het licht van de wereld. (Matthéüs 5:14)
Ik ben een deel van de ware wijnstok. (Johannes 15:1,2)
Ik ben een verschijning van het leven van Christus. (Kolossenzen 3:4)
Ik ben uitgekozen door God, heilig en zeer geliefd. (Kolossenzen 3:12; 1Tessalonicenzen 1:4)
Ik ben een kind van het licht. (1Tessalonicenzen 5:5)
Ik ben een deelgenoot van een hemelse roeping. (Hebreeën 3:1)
Ik ben meer dan overwinnaar door Christus. (Romeinen 8:37)
Ik ben een deelgenoot van alles van Christus. (Hebreeën 3:14)
Ik ben een levende steen, die gebouwd wordt in Christus als een geestelijk huis. (1Petrus 2:5)
Ik ben door God uitgekozen, een koninklijke priester, deel van een heilige natie. (1 Petrus 2:9)
Ik ben de vijand van de duivel. (1Petrus 5:8)
Ik ben opnieuw geboren door de Geest van God. (Johannes 3:3-6)
Ik ben een bijwoner op en vreemdeling van deze wereld. (1Petrus 2:11)
Ik ben gezegend met elke geestelijke zegen in de hemelse gewesten. (Efez. 1:3)
Ik ben gekocht met het bloed van het Lam. (Openbaringen 5:9)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 17:47
 
Ik ben het met jullie eens dat de heilige geest pas Zijn werk kan doen als we hem ontvangen hebben. Dat we pas wanneer we Jezus als onze verlosser hebben aanvaard en onze zonden beleden hebben de "waarheid" kennen.
En ik geloof ook zeker dat mensen die dat niet gedaan hebben, uit een heel verkeerde bron putten...
Maar toch heb ik zelf (achteraf) ervaren dat in de tijd dat ik "van God los" was ook onder Zijn "leiding" geweest ben. Dat ik in heel wat benarde posities gezeten heb, en in mijn hart heel goed wist welke kant ik op moest, maar dat willens en wetens toch niet deed...vaak omdat andere mensen me een andere richting op wezen. En zelfs later toen ik Jezus wel als mijn verlosser had aanvaard, ben ik soms willens en wetens een andere kant opgegaan, bijv. omdat anderen christenen...geheel bijbels onderlegd...wel wisten wat ik moest doen.
Ik ben zelf iemand die de bijbel in context leest...het is wel degelijk mijn leidraad...maar probeer het wel in te passen in de hedendaagse maatschappij... maar dat even terzijde
Laten we er nu voor het gemak even vanuit gaan dat we hier dus spreken over de werkelijke heilige geest, en dat die de juiste boodschap geeft...
waarom is het dan soms toch zo moeilijk voor ons om daar op te vertrouwen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1