ChristianMatch
 


Forum

Berichten van APPELTJE402
ChristianMatch forum index » Berichten van APPELTJE402
Auteur Bericht
APPELTJE402 (35)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 17 januari 2010, 22:53
BerichtOnderwerp: 'Te goed voor deze wereld'
 
LIESBETH326 schreef:
Da's waar Hannah. Alleen met je laatste zin heb ik moeite. Iets krijgen wat je niet verdiend hebt, is genade. Maar ik zou tegenslag geen genade willen noemen...
Wat ik probeerde te omschrijven was het gevoel dat ik wel eens krijg dat mensen vinden dat je goede omstandigheden verdient als je 'goed' probeert te leven (naar menselijke maatstaven dan). Ik betrap mezelf er overigens ook op dat ik geneigd ben dat te denken.
Zou het niet beter te zijn om te zeggen 'ik gun het je niet dat dat je overkomt ' ipv 'dat verdien je niet'?


Ik moet denken aan jokobus 1:2, Acht het enkel vreugde, mijn broeders, wanneer u in velerlei beproevingen terecht komt.
Dit wil zeggen dat je je moet verheugen in je problemen. Moeilijk? JA! Onmogelijk? Nee! Je moet een aantal dingen weten om dit te kunnen. Allereerst dat beproevingen bij het leven horen. Er staat verschillende keren in de bijbel dat wij vervolgd zullen worden, dat wij niet vreemd moeten op kijken van beproevingen. Weet dat verstand en gevoel iets verschillends is, dat deze twee elkaar tegen kunnen spreken. En weet dat je door beproevingen gevormd wordt zodat je het doel dat God heeft met je leven beter uit kan voeren.

Ik heb dit het afgelopen jaar geleerd, er is brand bij mij thuis geweest waarna ik onwijs kwaad ben geweest op God, woedend. Toen kwam keer op keer deze tekst naar voren en ben me er in gaan verdiepen. Als ik nu terug kijk heb ik heel veel mogen ontvangen door mijn beproeving. De brand heeft veel zegeningen afgeworpen voor mij en mijn familie. Als ik kijk naar alle andere tegenslagen die ik heb gehad zie ik daar zegeningen uit voort komen.
Zegeningen die ik niet verdien, dus genade...
Ik denk dat tegenslagen zeker wel genade kunnen zijn. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en wat je met de tegenslag doet.

Elizabeth George heeft een mooi boek hier over geschreven, Gods weg door je beproevingen. Misschien een aanrader als het onderwerp je aanspreekt...


Laatst aangepast door
APPELTJE402
op zondag 17 januari 2010, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
APPELTJE402 (35)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 17:49
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
Ik val Mary bij, lees het boekje zegen of vloek van derek prince als je hier echt in geïnteresseerd bent. Ik kan zeggen hoe ik er over denk maar dan kan je beter gewoon het boekje lezen, daar staat het veel beter in en in tegenstelling tot chat vind ik het wel goed onderbouwd maar dat kan je zelf bepalen als jet het boekje leest Knipoog smiley

Ik denk dat welke vloek dan ook, door wie dan ook uitgesproken, er niet hoort te zijn omdat God niet wil dat er een vloek op 1 van zijn kinderen rust. Vloeken zijn ernstig en gaan van generatie op generatie door tenzij ze verbroken worden.


Laatst aangepast door
APPELTJE402
op vrijdag 8 januari 2010, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
APPELTJE402 (35)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 17:35
BerichtOnderwerp: lenen
 
Ik denk dat het aan meerdere factoren ligt of ik geld uitleen of niet.
Een vriendin van me komt vaak geld te kort. Ik ben gestopt met haar portemonnee aanvullen, doe ik dat niet dan los ik telkens weer haar problemen op en leert zij nooit met geld omgaan.
Ik heb het trouwens wel altijd terug gekregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van APPELTJE402
Pagina 1 van 1