ChristianMatch
 


Forum

'Te goed voor deze wereld'
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:53
 
Als iemand tegen je zegt: 'je bent te goed voor deze wereld' is dat vaak bedoeld als compliment en/of troost. Goedbedoeld dus.
Toch, ik krijg steeds meer een hekel aan die opmerking. Het is de laatste tijd regelmatig tegen me gezegd. Niet omdat ik te sullig zou zijn, maar omdat mensen respect hebben voor de manier waarop ik met mensen wil omgaan: eerlijk en respectvol. (sorry, dit klinkt behoorlijk mezelf prijzend, maar echt.. zo is het niet bedoeld.)
Een opmerking met een zelfde soort strekking is 'je verdient het niet dat dat je overkomt'. Ook die is goedbedoeld, maar gaat me steeds meer tegenstaan. Ik kan er ook niks mee... Ik denk dan: aardig van je dat je vindt dat ik het niet verdien, maar het overkomt me mooi wel... Het gaat er niet om denk ik, wat ik wel of niet zou verdienen! Ik verdien helemaal niks, alles wat ik krijg is genade!

Hoewel ik het vreselijk vind om dit te schrijven, het klinkt zo op het arrogante af, lag het toch op m'n hart om het te doen. Ik ben namelijk benieuwd hoe jullie dit zien...


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 14 januari 2010, 07:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 23:51
 
laat dat nou precies zijn waar ik ook tegen aan loop, lies;
daarbij nog de tips om van je af te bijten en eigen rechter te gaan spelen en t plaatje is compleet.
ik kreeg laatst van verschillende kanten te horen; je krijgt wat je verdient, nav een gebeds verhoring...
mijn antwoord was; niet verdiend; wel gekregen.
naar Gods maatstaven heb je t leven nog niet eens verdiend, dus laat staan meer dan dat; wat je al zegt; alles is genade, tot de adem die je inademd aan toe...
dus zelfs bij een overdosis tegenslag, en voor je gevoel niets meer over hebben, krijg je nog altijd meer dan je verdiend hebt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 23:53
 
twee keer t zelfde bericht is wellicht iets "overdone" Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 15 januari 2010, 18:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 17:27
 
HANNAH810 schreef:
naar Gods maatstaven heb je t leven nog niet eens verdiend, dus laat staan meer dan dat; wat je al zegt; alles is genade, tot de adem die je inademd aan toe...
dus zelfs bij een overdosis tegenslag, en voor je gevoel niets meer over hebben, krijg je nog altijd meer dan je verdiend hebt....

Da's waar Hannah. Alleen met je laatste zin heb ik moeite. Iets krijgen wat je niet verdiend hebt, is genade. Maar ik zou tegenslag geen genade willen noemen...
Wat ik probeerde te omschrijven was het gevoel dat ik wel eens krijg dat mensen vinden dat je goede omstandigheden verdient als je 'goed' probeert te leven (naar menselijke maatstaven dan). Ik betrap mezelf er overigens ook op dat ik geneigd ben dat te denken.
Zou het niet beter te zijn om te zeggen 'ik gun het je niet dat dat je overkomt ' ipv 'dat verdien je niet'?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 19:34
 
LIESBETH326 schreef:
Da's waar Hannah. Alleen met je laatste zin heb ik moeite. Iets krijgen wat je niet verdiend hebt, is genade. Maar ik zou tegenslag geen genade willen noemen...
Wat ik probeerde te omschrijven was het gevoel dat ik wel eens krijg dat mensen vinden dat je goede omstandigheden verdient als je 'goed' probeert te leven (naar menselijke maatstaven dan). Ik betrap mezelf er overigens ook op dat ik geneigd ben dat te denken.
Zou het niet beter te zijn om te zeggen 'ik gun het je niet dat dat je overkomt ' ipv 'dat verdien je niet'?

Een duidelijke stelling Liesbeth. Knipoog smiley
Daar zit een wereld van verschil in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:23
 
LIESBETH326 schreef:
Als iemand tegen je zegt: 'je bent te goed voor deze wereld' is dat vaak bedoeld als compliment en/of troost. Goedbedoeld dus.
Toch, ik krijg steeds meer een hekel aan die opmerking. Het is de laatste tijd regelmatig tegen me gezegd. Niet omdat ik te sullig zou zijn, maar omdat mensen respect hebben voor de manier waarop ik met mensen wil omgaan: eerlijk en respectvol. (sorry, dit klinkt behoorlijk mezelf prijzend, maar echt.. zo is het niet bedoeld.)
Je bent te goed voor deze wereld is voor mij nog wel een compliment. Het getuigt immers van een soort van anders zijn die je juist mooi kunt gebruiken door te getuigen van de kracht die je van God mag ontvangen om blijkbaar anders te zijn dan anderen. Knipoog smiley

LIESBETH326 schreef:
Een opmerking met een zelfde soort strekking is 'je verdient het niet dat dat je overkomt'. Ook die is goedbedoeld, maar gaat me steeds meer tegenstaan. Ik kan er ook niks mee... Ik denk dan: aardig van je dat je vindt dat ik het niet verdien, maar het overkomt me mooi wel... Het gaat er niet om denk ik, wat ik wel of niet zou verdienen! Ik verdien helemaal niks, alles wat ik krijg is genade!
Dit is inderdaad wel zo'n gemakkelijk gemaakte opmerking die niet geheel recht doet aan de werkelijkheid zoals wij die kennen. Hoe goed bedoeld ook, en ja, er zijn mensen die er troost uit weten te putten, het lijkt een beetje een blijmakertje met een dode mus. Ook al omdat het enkel oog heeft voor het verleden en heden en niet gericht is op de toekomst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
APPELTJE402





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 17 januari 2010, 22:53
 
LIESBETH326 schreef:
Da's waar Hannah. Alleen met je laatste zin heb ik moeite. Iets krijgen wat je niet verdiend hebt, is genade. Maar ik zou tegenslag geen genade willen noemen...
Wat ik probeerde te omschrijven was het gevoel dat ik wel eens krijg dat mensen vinden dat je goede omstandigheden verdient als je 'goed' probeert te leven (naar menselijke maatstaven dan). Ik betrap mezelf er overigens ook op dat ik geneigd ben dat te denken.
Zou het niet beter te zijn om te zeggen 'ik gun het je niet dat dat je overkomt ' ipv 'dat verdien je niet'?


Ik moet denken aan jokobus 1:2, Acht het enkel vreugde, mijn broeders, wanneer u in velerlei beproevingen terecht komt.
Dit wil zeggen dat je je moet verheugen in je problemen. Moeilijk? JA! Onmogelijk? Nee! Je moet een aantal dingen weten om dit te kunnen. Allereerst dat beproevingen bij het leven horen. Er staat verschillende keren in de bijbel dat wij vervolgd zullen worden, dat wij niet vreemd moeten op kijken van beproevingen. Weet dat verstand en gevoel iets verschillends is, dat deze twee elkaar tegen kunnen spreken. En weet dat je door beproevingen gevormd wordt zodat je het doel dat God heeft met je leven beter uit kan voeren.

Ik heb dit het afgelopen jaar geleerd, er is brand bij mij thuis geweest waarna ik onwijs kwaad ben geweest op God, woedend. Toen kwam keer op keer deze tekst naar voren en ben me er in gaan verdiepen. Als ik nu terug kijk heb ik heel veel mogen ontvangen door mijn beproeving. De brand heeft veel zegeningen afgeworpen voor mij en mijn familie. Als ik kijk naar alle andere tegenslagen die ik heb gehad zie ik daar zegeningen uit voort komen.
Zegeningen die ik niet verdien, dus genade...
Ik denk dat tegenslagen zeker wel genade kunnen zijn. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en wat je met de tegenslag doet.

Elizabeth George heeft een mooi boek hier over geschreven, Gods weg door je beproevingen. Misschien een aanrader als het onderwerp je aanspreekt...


Laatst aangepast door
APPELTJE402
op zondag 17 januari 2010, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 17 januari 2010, 23:58
 
APPELTJE402 schreef:
Ik moet denken aan jokobus 1:2, Acht het enkel vreugde, mijn broeders, wanneer u in velerlei beproevingen terecht komt.
Dit wil zeggen dat je je moet verheugen in je problemen. Moeilijk? JA! Onmogelijk? Nee! Je moet een aantal dingen weten om dit te kunnen. Allereerst dat beproevingen bij het leven horen. Er staat verschillende keren in de bijbel dat wij vervolgd zullen worden, dat wij niet vreemd moeten op kijken van beproevingen. Weet dat verstand en gevoel iets verschillends is, dat deze twee elkaar tegen kunnen spreken. En weet dat je door beproevingen gevormd wordt zodat je het doel dat God heeft met je leven beter uit kan voeren.

Ik heb dit het afgelopen jaar geleerd, er is brand bij mij thuis geweest waarna ik onwijs kwaad ben geweest op God, woedend. Toen kwam keer op keer deze tekst naar voren en ben me er in gaan verdiepen. Als ik nu terug kijk heb ik heel veel mogen ontvangen door mijn beproeving. De brand heeft veel zegeningen afgeworpen voor mij en mijn familie. Als ik kijk naar alle andere tegenslagen die ik heb gehad zie ik daar zegeningen uit voort komen.
Zegeningen die ik niet verdien, dus genade...
Ik denk dat tegenslagen zeker wel genade kunnen zijn. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en wat je met de tegenslag doet.

Elizabeth George heeft een mooi boek hier over geschreven, Gods weg door je beproevingen. Misschien een aanrader als het onderwerp je aanspreekt...

Zou je de brand bij jou thuis (wow, dat lijkt me verschrikkelijk..) echt genadegave kunnen noemen? Dat is voor mij te kort door de bocht...
Ik denk aan de tekst dat God alle dingen (dus ook het kwade) doet mee werken ten goede (Rom. 8:28). Dus wat je zegt, dan komt uit de tegenslag zegen en genade voort!
En wat betreft Jak. 1:2: door beproevingen worden gelovigen (meestal) meer afhankelijk van God en dat is natuurlijk iets om verheugd over te zijn. Maar blij zijn omdat je God dichtbij je weet, betekent niet dat je blij bent moet zijn met wat je overkomt. Onderstaand artikel is een artikel uit het Nederlands Dagblad van 28 augustus jl. Voor mij staat daarin heel mooi en treffend beschreven hoe we met lijden om mogen gaan en daarom wil ik het met jullie delen...

Quote:
De grote vraag waar we allemaal mee zitten is: 'Waar was God in Kampen toen die moeder met haar gezin op straat knielde en indringend en aangrijpend smeekte of de Here haar kinderen wilde redden uit haar brandende huis?' Wat kunnen we erover worstelen mét God.

Maar worstelen met God verlies je en maakt verder van God los, verbittert! Jacob worstelde er ook zo mee (Genesis 32-33). Hij moet zijn broer Esau ontmoeten en heeft alle reden om daar als een berg tegen op te zien. En voordat hij zijn broer zal ontmoeten, raakt hij ook nog in gevecht met God.

Duidelijk in de worsteling van Jacob is, dat de Here Jacob tegen zijn verstand en gevoel in ermee te hulp wil komen. Dit blijkt niet een worsteling van Jacob mét God te zijn of tégen God, maar een worsteling om samen mét God Esau tegemoet te gaan. Jacob wil dan ook uit die worsteling, aanvechting de zegen van de Here verkrijgen: Ik staak dit gevecht pas als U mij zegent. Dat doet hij door de Here in plaats van tegenstander tot zijn bondgenoot te maken ín de strijd met zijn broer.

Dit is een les voor ons: De Here tot je bondgenoot maken tegenover je pijn, verdriet en gemis. In mijn ogen is dat ook Jezus' missie geweest. En door de Heilige Geest is Hij, doet Hij nóg zo. De Here maakt zich één met ons tégenover ons probleem. Hij zegt: in jouw ziek, eenzaam en verdrietig zijn, ben Ik dat óók (Matteüs 25). Daarom moeten we de strijd met onze moeiten niet tégen God uitvechten, alsof God het probleem is, maar samen mét God, met de Here Jezus die strijd te lijf gaan. Hem ervoor inschakelen; laat Hém dat gevecht maar doen! Er is niks waarin Hij ons niet aanvoelt, meevoelt en Hij laat er ons ook nooit mee zitten. Hij trekt ons lot Zich aan. Hij lijdt er Zelf óók onder. Ds. Geert Boogaard, die drie kinderen moest verliezen én zijn vrouw schrijft dan: 'Wie heeft haar leven ingekort en van haar jaren afgedaan? Ik weet het niet, ik zeg niet: God; ik spreek Hem liever vragend aan: Vond U het ook zo'n zware dag, toen zij te sterven lag?' In die strijd krijgen wij de Heilige Geest en Die geeft ons vrede in onze situatie; een vrede die alle verstand te boven gaat.

Voor mij is dit de juiste houding in ons omgaan met zorgen. Niet knokken mét God over je berg van zorgen, maar sámen met God die berg tegemoet gaan. Zoals iemand zei: 'Als ik al die ellende zie, zeg ik nooit: Waarom doet God daar niks aan. Ik zeg altijd: Gelukkig is God er ook, als Die er niet was, dan zou het nog veel erger, moeilijker zijn.'

Zo hebben ook die 'geloofshelden' geleefd uit Hebreeën 11. Van deze mensen staat dat ze in het geloof gestorven zijn en géén van Gods beloften in vervulling zagen gaan. Blijkbaar wisten deze mensen dat het net zo goed kan zijn dat God pas vervulling van Zijn beloften gaat geven op de nieuwe aarde (13-16). Toch haakten deze mensen niet af. Die belofte was voldoende voor hen. Ze zijn ermee doormidden gezaagd, voor de wilde dieren gegooid (17-40), God greep niet in en soms gingen ze die weg zelfs zingende. Zoals vrienden van ons die lichamelijk erg weinig kunnen en hebben, maar bruisen van geloof, hoop en liefde en de karrentrekkers zijn van hun kerk. Toen ze wat te vieren hadden, zeiden ze: 'Wij willen vandaag niet denken aan wat we niet kunnen en niet hebben'. Met God springen ze over hun muur van zorgen (David). Gods kracht wordt in hun zwakheid volbracht (Paulus).

Hoe je tot zo'n visie komt? Door ons gesprek mét God, ons gebed: Ik laat U niet gaan tenzij U mij zegent. Tegen de berg zeggen hoe groot God is en tegen God hoe groot de berg is! Ons gebed is de kracht om verder te kunnen. Niet dat de situatie dan altijd anders wordt. Er is geen enkele garantie dat ik krijg wat ik vraag. Soms komt dat pas op de nieuwe aarde. Maar ík word anders in die situatie. Er tekent zich een regenboog af in de wolken. Die staat altijd tégen het noorden: juist waar de kou vandaan komt en 't donker is. En als er geen engel komt om uit de narigheid te halen, dan komt een engel je er dwars doorheen leiden.
W. van Herwijnen is protestants predikant in Zwijndrecht.


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op maandag 18 januari 2010, 00:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 18 januari 2010, 09:02
 
En als er geen engel komt om uit de narigheid te halen, dan komt een engel je er dwars doorheen leiden.

dank je voor je stukje, lies; ik heb mn portie weer binnen voor vandaag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 18 januari 2010, 09:27
 
Met God springen ze over hun muur van zorgen (David). Gods kracht wordt in hun zwakheid volbracht (Paulus).

Hoe je tot zo'n visie komt? Door ons gesprek mét God, ons gebed: Ik laat U niet gaan tenzij U mij zegent. Tegen de berg zeggen hoe groot God is en tegen God hoe groot de berg is! Ons gebed is de kracht om verder te kunnen. Niet dat de situatie dan altijd anders wordt. Er is geen enkele garantie dat ik krijg wat ik vraag. Soms komt dat pas op de nieuwe aarde. Maar ík word anders in die situatie. Er tekent zich een regenboog af in de wolken. Die staat altijd tégen het noorden: juist waar de kou vandaan komt en 't donker is. En als er geen engel komt om uit de narigheid te halen, dan komt een engel je er dwars doorheen leiden.
W. van Herwijnen is protestants predikant in Zwijndrecht.

laatst aangepast door LIESBETH326

Mooi Liesbeth!
Al ga ik door een dal van diepe duisternis , ik vrees geen kwaad, want Uw stok en Uw staf vertroosten mij. U zalf mijn hoofd met olie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURENS814





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 17:50
 
LIESBETH326 schreef:
Als iemand tegen je zegt: 'je bent te goed voor deze wereld' is dat vaak bedoeld als compliment en/of troost. Goedbedoeld dus.
Toch, ik krijg steeds meer een hekel aan die opmerking. Het is de laatste tijd regelmatig tegen me gezegd. Niet omdat ik te sullig zou zijn, maar omdat mensen respect hebben voor de manier waarop ik met mensen wil omgaan: eerlijk en respectvol. (sorry, dit klinkt behoorlijk mezelf prijzend, maar echt.. zo is het niet bedoeld.)
Een opmerking met een zelfde soort strekking is 'je verdient het niet dat dat je overkomt'. Ook die is goedbedoeld, maar gaat me steeds meer tegenstaan. Ik kan er ook niks mee... Ik denk dan: aardig van je dat je vindt dat ik het niet verdien, maar het overkomt me mooi wel... Het gaat er niet om denk ik, wat ik wel of niet zou verdienen! Ik verdien helemaal niks, alles wat ik krijg is genade!

Hoewel ik het vreselijk vind om dit te schrijven, het klinkt zo op het arrogante af, lag het toch op m'n hart om het te doen. Ik ben namelijk benieuwd hoe jullie dit zien...



Je bent te goed voor deze wereld, maar te slecht voor de volgende wereld!
(mits je geen genade zou kennen, bedoel ik..)


Laatst aangepast door
LAURENS814
op dinsdag 19 januari 2010, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 22:18
 
Sja..... verder vraag ik mij af wat het concreet oplevert om "te goed voor deze wereld te zijn."
Volgens mij levert het nl. geen extra vriendschappen, geen aandacht, geen populariteit op...... Dus wat heeft het voor zin om te goed voor deze wereld te zijn?


Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 19 januari 2010, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 08:56
 
oei, arjan, dat klinkt me niet heel positief in de oren;
moet het iets opleveren voor jezelf dan, wanneer je er bent voor een ander?? een afweging tussen kosten en baten? dat komt op mij vrij zakelijk over, joh!
als eerste is het een uitvloeisel van een leven met God, denk ik.
daarnaast levert het wel degelijk iets op;
een open hart; een warm gevoel, dat je iets kon doen aan de situatie van een medemens...
ik denk dat ik me leeg en koud zou voelen, wanneer ik geen oog meer zou hebben voor de belangen en noden van anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 09:47
 
twee keer plaatsen is niet nodig....

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 20 januari 2010, 09:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 11:22
 
HANNAH810 schreef:
oei, arjan, dat klinkt me niet heel positief in de oren;
moet het iets opleveren voor jezelf dan, wanneer je er bent voor een ander?? een afweging tussen kosten en baten? dat komt op mij vrij zakelijk over, joh!
als eerste is het een uitvloeisel van een leven met God, denk ik.
daarnaast levert het wel degelijk iets op;
een open hart; een warm gevoel, dat je iets kon doen aan de situatie van een medemens...
ik denk dat ik me leeg en koud zou voelen, wanneer ik geen oog meer zou hebben voor de belangen en noden van anderen.

Je bent te goed voor de CM-wereld Hannah Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 12:35
 
CROSSROAD317 schreef:
Je bent te goed voor de CM-wereld Hannah Kussende smiley

in elk geval beter dan dat ik me te goed vóél, toch? Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 15:44
 
NBG51
1 Petr 2,19
Want dit is genade, indien iemand, omdat hij met God rekening houdt, leed verdraagt, dat hij ten onrechte lijdt.

NBV
1 Petr 2,19
Het is een blijk van genade als iemand, doordat zijn aandacht op God gericht is, in staat is onverdiend leed te verdragen.

Statenvertaling
1 Petr 2,19
Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 20 januari 2010, 15:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 16:19
 
Best wel een boeiend thema. Ik vraag me wel af of het mogelijk is om té goed voor deze wereld te zijn. Ik denk dat er maar één Persoon op aarde geweest is over wie je dat kunt zeggen, dat is Jezus. Daar ben ik Hem heel erg dankbaar voor! Verder denk ik, net als Hannah, dat je juist vaak – door te geven aan de ander – veel warmte en liefde terug krijgt. Maar doe je alleen goede werken om er iets voor terug te krijgen, dan komt dat op mij heel ik-gericht over. Uiteindelijk zal je loon, als je gelooft en vertrouwt dat Jezus voor jou de straf voor je zonden droeg, veel groter zijn dan je verdient. We verdienen namelijk niks, dus het is puur genade. Jezus heeft ons wel een opdracht gegeven, wat goed verwoord wordt in een lied van Elly en Rikkert. Jezus is voor ons het allerbeste voorbeeld, hoe wij moeten leven.

Ik Was Hongerig

Ik was hongerig en jij gaf Mij te eten
Toen Ik dorst had bood je Mij je beker aan
En wat je ooit gedaan hebt aan de minste van Mijn broeders
Zegt Jezus
Dat heb jij aan Mij gedaan

Toen Ik koud was gaf je Mij je eigen kleren
Ik was een vreemdeling jij liet Mij binnengaan
En wat je ooit gedaan hebt aan de minste van Mijn broeders
Zegt Jezus
Dat heb jij aan Mij gedaan

Toen Ik ziek was ben jij mij komen helpen
Ik was gevangen jij ging niet bij Mij vandaan
En wat je ooit gedaan hebt aan de minste van Mijn broeders
Zegt Jezus
Dat heb jij aan Mij gedaan


http://www.youtube.com/watch?v=oIP48p163xg


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 20 januari 2010, 16:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURENS814





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 16:53
 
ARJAN007 schreef:
Sja..... verder vraag ik mij af wat het concreet oplevert om "te goed voor deze wereld te zijn."
Volgens mij levert het nl. geen extra vriendschappen, geen aandacht, geen populariteit op...... Dus wat heeft het voor zin om te goed voor deze wereld te zijn?

Wat voor zin heeft het om uberhaupt goed te zijn? Waarom zou je een ander helpen als je daar zelf niet beter van wordt?
Het overleven van de sterkste daar gaat het vaak om. Wie vecht en geld heeft, die heeft de wereld. Wie daarentegen zwak en arm is, delft het onderspit. Zo gaan die dingen nu eenmaal. Smiley die vol vragen zit

Of toch niet........?.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 16:57
 
LAURENS814 schreef:
Wat voor zin heeft het om uberhaupt goed te zijn? Waarom zou je een ander helpen als je daar zelf niet beter van wordt?
Het overleven van de sterkste daar gaat het vaak om. Wie vecht en geld heeft, die heeft de wereld. Wie daarentegen zwak en arm is, delft het onderspit. Zo gaan die dingen nu eenmaal. Smiley die vol vragen zit

Of toch niet........?.

Waarom zou je een ander niet helpen zonder er zelf beter van te worden Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:59
 
LAURENS814 schreef:
Wat voor zin heeft het om uberhaupt goed te zijn? Waarom zou je een ander helpen als je daar zelf niet beter van wordt?
Het overleven van de sterkste daar gaat het vaak om. Wie vecht en geld heeft, die heeft de wereld. Wie daarentegen zwak en arm is, delft het onderspit. Zo gaan die dingen nu eenmaal. Smiley die vol vragen zit

Of toch niet........?.

Zo gaan de dingen nu eenmaal, ja, maar of dat is zoals God het heeft bedoeld??
Ik denk dat Marijan met het lied van Elly en Rikkert de essentie van "goed doen aan elkaar" zeer goed heeft begrepen/neergezet. Lachende smiley


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 20 januari 2010, 20:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:01
 
CROSSROAD317 schreef:
Zo gaan de dingen nu eenmaal, ja, maar of dat is zoals God het heeft bedoeld??
Ik denk dat Marijan met het lied van Elly en Rikkert de essentie van "goed doen aan elkaar" zeer goed heeft begrepen. Lachende smiley


DAT heeft ze idd goed begrepen... zou ze zo zachies an ook al willen daten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:07
 
PIETER649 schreef:
DAT heeft ze idd goed begrepen... zou ze zo zachies an ook al willen daten?

Nee alleen wandelen, en dat hebben we een paar maand geleden al eens gedaan..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:11
 
CROSSROAD317 schreef:
Nee alleen wandelen, en dat hebben we een paar maand geleden al eens gedaan..... Clown smiley




geen klik zeker?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:16
 
PIETER649 schreef:
geen klik zeker?

Thanks voor je zorg, Pieter! Knipoog smiley Lachende smiley Je brengt het lied van Elly en Rikkert in de praktijk? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:21
 
MARIJAN072 schreef:
Thanks voor je zorg, Pieter! Knipoog smiley Lachende smiley Je brengt het lied van Elly en Rikkert in de praktijk? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


ik heb het lied niet beluisterd....
vaak ga ik er bij linkjes op dit forum al van uit dat het niet mijn muziek is Lachende smiley
en om nou naar tenenkrommende muziek te luisteren tegen mn zin... daar is het leven te kort voor Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:23
 
PIETER649 schreef:
ik heb het lied niet beluisterd....
vaak ga ik er bij linkjes op dit forum al van uit dat het niet mijn muziek is Lachende smiley
en om nou naar tenenkrommende muziek te luisteren tegen mn zin... daar is het leven te kort voor Verlegen lachende smiley

Soms kun je er best van leren hoor. Oeps.....we gaan we heel erg off-topic. Geschokte, onthutste smiley Twijfelende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 22:56
 
MARIJAN072 schreef:
Best wel een boeiend thema. Ik vraag me wel af of het mogelijk is om té goed voor deze wereld te zijn. Ik denk dat er maar één Persoon op aarde geweest is over wie je dat kunt zeggen, dat is Jezus. Daar ben ik Hem heel erg dankbaar voor! Verder denk ik, net als Hannah, dat je juist vaak – door te geven aan de ander – veel warmte en liefde terug krijgt. Maar doe je alleen goede werken om er iets voor terug te krijgen, dan komt dat op mij heel ik-gericht over. Uiteindelijk zal je loon, als je gelooft en vertrouwt dat Jezus voor jou de straf voor je zonden droeg, veel groter zijn dan je verdient. We verdienen namelijk niks, dus het is puur genade. Jezus heeft ons wel een opdracht gegeven, wat goed verwoord wordt in een lied van Elly en Rikkert. Jezus is voor ons het allerbeste voorbeeld, hoe wij moeten leven.
Idd Marijan, mooie reactie...
Jezus is het allerbeste voorbeeld, omdat Hij volmaakt goed was en goed deed. Wij hebben de opdracht om Zijn voorbeeld te volgen, dus kunnen wij per definitie niet té goed zijn/doen.
Neemt niet weg dat dat wel in behoorlijk contrast kan staan met de wereld. Dan kan ons goed doen, zoals Henk al schreef, een getuigenis zijn.


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op vrijdag 22 januari 2010, 00:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 00:58
 
Wij moeten Zijn voorbeeld volgen, maar dat betekent niet dat we tè veel moeten willen doen. Tè goed zijn mag....... maar van ons wordt niet het (bijna) onmogelijke gevraagd.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 22 januari 2010, 00:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 05:40
 
ARJAN007 schreef:
Wij moeten Zijn voorbeeld volgen, maar dat betekent niet dat we tè veel moeten willen doen. Tè goed zijn mag....... maar van ons wordt niet het (bijna) onmogelijke gevraagd.

Ik denk, dat het een heel persoonlijke zaak is, in hoeverre iemand Jezus wil volgen. Je kunt dus niet spreken in termen als ONS. Wat voor de één TE is, is voor een ander weer helemaal niet TE.

Het volgen van Jezus kan dus zeer divers zijn....

Gelukkig mag ieder mens zelf bepalen in welke mate hij/zij Jezus wil volgen in nauw contact met zijn/haar Schepper, lijkt mij toe. Knipoog smiley

De één wil alle geneugten van deze wereld genieten en een ander wil genoegen nemen met alleen maar eenvoud. Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 22 januari 2010, 05:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2