ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 11:14
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 31 maart 2010, 11:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 09:49
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
De maand maart is alweer bijna om...... wat gaat de tijd soms snel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 09:18
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
EVA685 schreef:
Nou, laat ik het anders zeggen......zoals je jonge meisjes tegenwoordig gekleed ziet gaan....ze vragen erom Huilende smiley, smiley in tranen

Sja... er zijn af en toe ook mannen die (wellicht zonder dat ze dat nou expliciet bedoelen) uitdagend gekleed gaan. Zoals de man die in een soort legging of fietsbroek langs de openbare weg liep.
Ik kan het me goed voorstellen als zo'n man de aandacht van vrouwen trekt.... m.i. vraagt hij er gewoon om, of hij dat nou bedoeld heeft of niet..... Zoals ik al vaker zei: kleding is niet altijd neutraal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 09:05
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
Bij nader inzien heb ik toch maar de tekst vervangen door een heleboel wit-regels.......

Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 31 maart 2010, 11:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 22:34
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
EVA685 schreef:
Ik vind die arts een zwijn Twijfelende smiley
Maar...als je soms ziet hoe die meisjes
er uitdagend bijlopen....dan vragen ze er m.i. ook om.

Beste Eva, volgens mij sla je hier de spijker op zn kop!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:15
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
[quote=SOLAFIDE630]

Bezinnen.... prima! Maar het besef dat we zondige mensen zijn, en dus in de toekomst wellicht een nieuwe zonde begaan, maakt het gaan naar het Avondmaal extra ingewikkeld. Toch speelt dat volgens mij wel mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik ga hier toch ff reageren.
Ik mis hier denk ik de uitspraak van Jezus' woorden: "Doet dit tot mijn gedachtenis" ... binnenkort komt dat in Pasen weer zo dichtbij ...
Ik denk als je Avondmaalt viert en je doet dit tot Jezus' gedachtenis, dat Hij zijn lichaam en bloed gaf voor ons ... als je dat beseft, vraag ik me af of je erna nog bewust wil gaan zondigen ...

Helemaal mee eens, susannah!
Probleem is alleen dat veel mensen er vanuit kunnen gaan dat ze zelf over een jaar (of misschien enkele jaren) weer een zonde plegen, ook al doen ze dat niet bewust en al helemaal niet gepland. Wie eerlijk is, erkent dat de kans op een nieuwe zonde er gewoon is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:01
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
SOLAFIDE630 schreef:
Tja, Arjan...het staat er toch maar. Of heb jij dat uit je bijbel gescheurd?

Het staat er wel.... maar als je dat helemaal gaat toepassen op het leven van gelovige mensen, dan kan er niemand, maar ook werkelijk niemand meer aan het Avondmaal. Ook de meest vrome mensen niet, want we zijn allen zondaars, en in moreel opzicht zullen mensen meestal ook niet beter worden dan ze zijn. Ik dacht dat het de bedoeling van God was dat we wel aan het Avondmaal gingen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:39
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
SOLAFIDE630 schreef:
Wat te zeggen van dit bijbelgedeelte?

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Hier staat, dat je wel degeijk moet oordelen over leden van de gemeente!

En God zal oordelen over de buitenstaanders. Offuhhhh.....kan ik niet lezen.....? Smiley die vol vragen zit


Dan blijven er bitter weinig mensen over die aan het Avondmaal kunnen gaan...... geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter

er zijn aardig wat mensen die op geld belust zijn
er zijn veel mensen die af en toe meedoen aan geroddel
er zijn aardig wat mensen die geen maat weten met alcohol
er zijn ook wel wat mensen die de ander uitbuiten.

ik ken eigenlijk maar weinig mensen die zich NIET bezondigen aan één of meer van bovengenoemde zaken......

Laten we toch alsjeblieft niet zo moeilijk doen over toelating tot het Avondmaal!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
MARISKA601 schreef:
overdekte fietspaden willen ze ook ivm regen.

Overdekte fietspaden vallen voor de wet onder het hoofdstuk tunnels...... met alle regelgeving die dáárbij hoort! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
SOLAFIDE630 schreef:

Ik denk als jij de weg opgaat met de intentie (het bewuste voornemen) om een wegterrorist te worden, die erop uit is om een gevaar op de weg te worden, ook evt. als voetganger bijv., zowel voor jezelf als voor een ander....dan ben je intussen wel tot iemand geworden, die je beter een moordenaar kunt noemen, een misdadiger dus. Het lijkt me dan wel een zaak, dat je je hiervan helemaal bekeert.

Uiteraard ben ik het met je eens, Solafide. Maar ik trek het nog wat ruimer: een ieder, die weigert voorzichtig te zijn in het verkeer, en die door zijn eigenbelang een gevaar is voor een ander, pleegt zonde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:34
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
ANITA324 schreef:
Voor vanavond heeft mijn moeder die nu in de keuken staat mam en ik doen het zo oms te beurten en als mam moe is dan help je extra een handje in de keuken of neem je het over koken is iets wat ik erg graag mag doen dat vind ik niet erg om te doen het is voor mij als een hobby.
Als mensen genieten van hun eten dan geniet ik ook mee.
Vanavond lekker hapje van gebakken krieltjes, stukje vlees en geraspte wortels jammie Kwijlende smiley
Wat schaft jullie de pot?

Fijne avond gewenst he.

Leuk, Anita!

Hier wordt een mens vrolijk van, dat werd ook eens tijd na de grote hoeveelheid sombere, buitengewoon pessimistische berichten die iemand anders de laatste tijd op het forum heeft gezet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:06
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben, Willemijn:
samenwonenden en homo's die naar een andere kerk gaan omdat ze zich daar wel welkom voelen.

Overigens ontgaat het mij waarom door rood licht rijden "slechts" een overtreding is. Gezien de vele ongelukken die door rood licht rijden zijn veroorzaakt, zijn er maar weinig mensen die voldoende verkeerstechnisch inzicht hebben om zonder (bijna)ongelukken door rood licht te rijden. Zo kan dus ook het rijden door rood licht vaak als <zonde> gezien worden.

WILLEMIJN232 schreef:
Kan het niet zo zijn dat samenwonenden en homosexuelen naar een andere kerk dan die van jou gaan omdat ze daar wel welkom zijn aan het avondmaal? Die voelen zich waarschijnlijk helemaal niet meer thuis in jouw kerk! Ik vind het echt erg wat je allemaal opschrijft...... Je eigent jezelf nogal wat rechten toe en oordeelt ook wel makkelijk over andersdenkenden!

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 14:35
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
En wat doen mensen zonder tuin? Smiley die vol vragen zit

Sja... die kunnen een volkstuintje huren of - als dat niet mogelijk is - eventueel bij familie of vrienden een stukje tuin bewerken......
Mogelijkheden genoeg voor wie echt op zoek is naar ontspannend tuinwerk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 11:21
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
MARISKA601 schreef:
Nieuwe politieke partij: pvdp... partij voor de planten.

Aanstaande donderdag is de aftrap van de campagne van de Partij voor de Planten en dan gaat de site online. En wat is het donderdag? 1 april.

Dit is een partij die een glimlach brengt op de gezichten. Leuk!

Overigens hebben ze wel een punt dat steeds meer tuinen verdwijnen onder de tegels. Doordat mensen het steeds drukker hebben gekregen, hebben ze geen tijd meer voor ontspannend tuin-onderhoud. Terwijl tuinonderhoud goed is voor de lichamelijke conditie en voor ont-stressing..... wetenschappelijk is bewezen dat tuinieren goed is voor een mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: kan alfaromeo niet een heel apart onderwerp gedeelte krijgen
 
HENK710 schreef:
Ieder lid dan maar zijn eigen stekkie? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Waar blijft dan de interactie? Knipoog smiley

Er zal heus wel interactie overblijven, denk ik zo. Maar als dhr. A. zijn eigen hoekje krijgt, dan verdwijnen de topics van de andere leden tenminste niet uit het zicht.
Bovendien vind ik het een beetje rommelig, die grote hoeveelheid achter elkaar gestarte topics waarin meestal niet zoveel gebeurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 23:09
BerichtOnderwerp: kan alfaromeo niet een heel apart onderwerp gedeelte krijgen
 
JONATHAN890 schreef:
op OuderAlleen zit een zekere JOS, die ook zijn eigen gedeelte heeft.
kan hij lekker veel topics starten.

ik ben voor Lachende smiley met blinkend witte tanden

Je hebt helemaal gelijk dat door de vele topics die de laatste tijd gestart zijn, de andere topics (die zeker de moeite waard zijn om in stand te houden) uit het zicht en uit de aandacht verdwijnen. Dat vind ik wel jammer.
Ik ben zelf zeer terughoudend in het starten van topics, want het moet niet zo zijn dat door mijn topics andere waardevolle topics uit het gezichtsveld verdwijnen.

Daarom ben ik het helemaal met je eens, Jonathan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 16:02
BerichtOnderwerp: Het woord kenbaar maken.
 
ALFAROMEO918 schreef:
Hij zij,Wil je echt ongelovig worden,is het wel de beroepscommissie.

Eerlijk gezegd word ik een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen.
Dit is een enorm pessimisme wat volgens mij ook niet eens overeenstemt met de werkelijkheid waarin we ons bevinden.
Als mensen alleen maar de zwarte, negatieve kant van het leven kunnen zien, dan zij het zo. Maar ik heb méér vertrouwen in de mens(heid) en in de werking van de Heilige Geest!

Het is klinkklare onzin dat mensen ongelovig worden door deelname aan een beroepingscommissie. Als het waar was dat ze van het luisteren naar diverse predikanten ongelovig werden, dan had ik daar allang in de kerkelijke nieuwsberichten over gelezen.
Natuurlijk zijn er ook predikanten die genieten van de aandacht die ze krijgen en van de leuke opmerkingen die zij (of anderen) maken.
Maar neem maar van mij aan dat de meeste predikanten (en misschien wel allemaal, op een enkele uitzondering na) zich wel degelijk betrokken voelen bij de inhoud van het Woord.
Alleen God zelf kan precies beoordelen wat er gaande is in het hart van de predikanten. Het past ons mensen dus niet om zomaar een oordeel te vellen zonder dat er genoeg harde bewijzen liggen.
Achter een façade van humor of uiterlijk vertoon kán het zijn dat er wel degelijk een stuk inhoud en levend geloof schuilt in de prediking...........

Een beetje meer vertrouwen in predikanten, beroepingscommissies en kerkgangers in het algemeen, vind ik zeer zeker op zijn plaats. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom die negatieve kijk op kerk en samenleving nodig is. En verder............ben ik die negatieve kijk op de mens(heid) gewoon zat.........


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 28 maart 2010, 16:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 18:51
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
ARIENNEZ498 schreef:
Dit kun je toch niet serieus menen? De wet die zich ook nog eens met onze kledingkeuze zou moeten gaan bemoeien? Sorry Arjan, maar dit vind ik bij het zotte af. Smiley met dichtgeplakte mond

In feite hebben modeontwerpers zich al veel met jullie kledingkeuze bemoeid. Een tijd lang was er niet veel anders te kiezen dan te korte hemden, te korte bloeses en te korte jurken/rokken. De modeontwerpers hebben ronduit geweigerd mode te ontwerpen die wél lang genoeg is.
Als modeontwerpers vrouwen dwingen om kleding te dragen die ze eigenlijk niet willen, dan vind ik dat er iets goed fout zit.
Ik denk echt niet dat de meeste vrouwen graag een hemd dragen dat zo kort is dat de vrouw niet meer met goed fatsoen kan bukken om iets op de grond op te rapen.

Wat mij betreft hoeft de regering niet met een wet te komen, maar als modeontwerpers vrouwen dwingen tot het dragen van kleren die ze eigenlijk niet willen, dan moeten die modeontwerpers gecorrigeerd kunnen worden. Als de modeontwerpers op een andere manier gecorrigeerd kunnen worden, vind ik dat ook prima. Maar zoals het nu is, kunnen ze van alles ontwerpen zonder dat iemand hen tot de orde kan roepen......

Dus zoals je ziet, wil ik juist wél dat vrouwen kleding kunnen kiezen! Maar dan moet het een échte keus zijn en niet alleen iets wat de mode voorschrijft......


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zaterdag 27 maart 2010, 18:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 13:51
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
WILMA729 schreef:
Dat een arts een vrouw aanspreekt op haar kleding, en wat het met hem doet, is wel eerlijk, maar toch denk ik zijn probleem. Je kan daarin niet de verantwoording bij die vrouw leggen.


Het is inderdaad te gek voor woorden dat een huisarts moet wijzen op het feit dat kleding niet neutraal is, maar het e.e.a. kan oproepen bij "de overkant". Ik vind het een taak voor de modezaken om dit besef de meisjes en vrouwen bij te brengen. Maar ja... als kledingzaken/modezaken het vertikken om in dit opzicht de vrouwen het besef bij te brengen, wie moet dan de vrouwen erover inlichten?
Laten we wel wezen: die hele mode van de naveltruitjes en korte rokjes was onmiskenbaar bedoeld om een erotische lading mee te geven. En wat gebeurde er? hele volkstammen meisjes en vrouwen trapten erin, "want het was mode" En de "mode" is nu eenmaal een dwingende instantie waar niemand aan mag ontsnappen.....

Misschien moet de regering maar gewoon bij wet een aantal modevoorschriften opleggen aan de modezaken. Dan is normale kleding tenminste voor alle vrouwen te allen tijde beschikbaar.
Voor degenen die toch wat anders willen dan "normale" kleding, kunnen wat mij betreft speciaalzaken komen waar ze alles van hun gading kunnen kopen.....


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zaterdag 27 maart 2010, 13:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 23:06
BerichtOnderwerp: Ik geloof niet.
 
ALFAROMEO918 schreef:
Want ik heb Godsvertrouwen,meer gelovig,als mensen beweegredenen,die geloof ik niet zo snel.

Hebben jullie gezien wat alfaromeo schreef in zijn stukje?
Ik zal het even citeren, en het betreffende woord even duidelijk uit laten komen:
Onbegrijpelijk vind ik dat mensen de PVDA,kiezen,in toch neososialisme,om Ubhermensch,te wezen.

Zodra normale politieke partijen van tegenwoordig in verband worden gebracht met het gedachtengoed van foute regimes (het woord Übermensch werd gebruikt in Nazi-Duitsland) dan haak ik af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:51
BerichtOnderwerp: liefde is
 
Er is al zoveel gezegd over wat liefde is.... dus zal ik nu iets heel anders zeggen:

Liefde is...... als het nodig is de regels en formaliteiten opzij zetten ten bate van de ander!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 17:14
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
CHATULIEM619 schreef:
Judas deed mee aan het avondmaal voordat hij Jezus verraden had, hij had de zonde nog niet gepleegd. Op het moment van het avondmaal behoorde hij nog tot de 12 discipelen.

Hij had de zonde nog niet gepleegd? ------ maar in de Bijbel staat ook, en wel ruim voordat Jezus het Avondmaal instelde, dat de satan in Judas te werk ging. En ik heb zo het idee dat Judas vóór de maaltijd al met de overpriesters had overlegd. Dus Judas had wel degelijk zijn misdaad voorbereid, ook al werd Jezus pas daadwerkelijk ná het Avondmaal overgeleverd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:43
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
BULLDOG524 schreef:
ja en jij zit er op te wachten om die lont weer aan te steken
je zou niet misstaan bij de explosievendienst

Ehm.... Bull.....

Dit soort opmerkingen die je maakt bevorderen de rust ook niet hoor.... is het nou ècht nodig om zulke kwetsende en grove opmerkingen te maken? Het lijkt me zinnig (èn noodzakelijk!) dat je eerst eens je eigen schrijfgedrag onder de loep neemt, voordat je over het gedrag van een ander gaat mekkeren......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
JILL658 schreef:
Hey Arjan wel je hoekje in de gaten houden, want je zakt wat weg Knipoog smiley

Jill

Klopt, Jill.....

Nou vanavond moesten we terug van Zeist naar onze woonplaats.
Er viel een zeer zomers aandoende regen met grote regendruppels.
Ook 2 bliksems gezien. Het was volgens mij (bijna) een wolkbreuk, zó hard regende het. Dergelijke regenbuien zou ik toch eerder in de maanden mei t/m augustus verwachten.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 23:16
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
INKA401 schreef:
Gelukkig komt het niet vaak voor dat een man een korte broek draagt die zo kort is dat de broek eigenlijk niet meer de naam "broek" verdient.

ben benieuwd hoe zón korte broek er uit ziet Twijfelende smiley

Als men van een versleten spijkerbroek de broekspijpen helemaal afknipt, dan ontstaat er de broek die ik bedoel...... dat wordt een broek waar helemaal geen broekspijpen meer aan zitten en dus de naam broek niet meer verdient......


Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 19 maart 2010, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 10:51
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
[quote=MARISKA601]Als het heel erg warm is, kan ik me voorstellen dat mensen zich luchtig kleden. De vraag is alleen: hoe kort is kort?

We hebben het tot nu toe vooral over kleding voor vrouwen gehad. We kunnen het b.v. ook over zomerkleding voor mannen hebben.
Ik vind het nl. wel gepast als mannen in het openbaar op zn minst een hemd dragen en een fatsoenlijke korte broek. Gelukkig komt het niet vaak voor dat een man een korte broek draagt die zo kort is dat de broek eigenlijk niet meer de naam "broek" verdient.

En in de kerkdienst vind ik het nog belangrijker dat de zomerkleding fatsoenlijk is, ook w.b. de mannen!!!


Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 19 maart 2010, 10:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 10:34
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
Bezuinigen; maar waarop dat is vaak een politieke keuze. Lasten verlichten: zijn die nog steeds zo hoog dan? Hoger dan in de ons omringende landen?

Over het algemeen ben ik het helemaal eens met je visie inzake deze kwesties. Alleen over de hoogte van de belastingen wil ik het nog even hebben.

Een aantal jaren terug is er een onderzoek uitgevoerd naar de belastingdruk in Europese landen. Als ik me goed herinner is uit dat onderzoek gekomen dat de belastingdruk in ons land behoorlijk hoog was.

Toch heb ik het idee dat de belastingdruk door ándere factoren erg hoog wordt gevonden.
1) Mensen kopen een huis dat eigenlijk net iets te duur is
2) Mensen kopen een auto die aan de dure kant is.

Volgens mij wordt de belastingdruk minder hoog ervaren als men een minder duur huis koopt, of een minder dure auto. Zo blijft er ook nog wat méér over voor het levensonderhoud van henzelf (en hun kinderen).
En zo kunnen ze ook gaan sparen voor onvoorziene omstandigheden.
Dus de belastingdruk is volgens mij zowel een "objectief" gegeven als een "subjectief" gegeven.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 10:19
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
IMRE695 schreef:
Met alle respect, maar ik vind dit zo'n onzinverhaal. Echt hoor! Alsof vorige generaties ooit rekening hebben gehouden met onze toekomst.
Ze hebben eerst bijna alle bomen gekapt in Nederland, toen half Nederland afgegraven voor turf, toen zijn ze kolen, olie en gas uit de grond gaan halen en nu zijn we al zo ver dat we ook op duurzame wijze energie kunnen opwekken (technisch kan het in ieder geval) en we grondstoffen steeds meer gaan hergebruiken.

De vorige generaties hadden geen alternatief. Ze móesten wel kolen en turf stoken om het warm te hebben, zeker in de koude jaren van vroeger.
Maar de laatste 30 jaar zijn er wel alternatieven. Zo is energiebesparing één van de alternatieven.
Zeker, er is het nodige gebeurd w.b. energie. Zo zijn huizen tegenwoordig veel beter geïsoleerd en verbruiken apparaten naar verhouding minder energie.

Probleem is alleen dat de energieprijzen in onze tijd al meer dan 30 jaar veel te laag zijn waardoor de markt zich niet voldoende uitgedaagd voelt om ècht zuinige produkten te ontwerpen. Zo wordt er onnodig veel olie en gas verstookt. Ik vind het moreel gezien niet juist dat er zo slordig en verkwistend met de grondstoffen wordt omgesprongen. We hebben ook een morele verplichting naar de schepping, we moeten dus niet achteloos grondstoffen gebruiken.

Natuurlijk zullen toekomstige generaties zich kunnen redden met duurzame energie e.d., maar ik vind het gewoon niet juist dat deze generaties daartoe gedwongen worden, omdat onze generatie te lui en te slap was om zuinig en efficiënt met energie om te gaan.
Nog steeds valt er veel te winnen met onderzoek naar hoe apparaten e.d. zuiniger kunnen. Het enige dat nodig is, is dat de markt daartoe specifieke opdrachten geeft aan wetenschappers. Dan komt er nog een heleboel uitrollen. Dat er nog zo weinig gebeurt, komt doordat de wil ontbreekt om stevig in te zetten op energiebesparing. De LED-technologie bestaat al sinds ca. 1950. Pas de laatste 8 jaar is men op grotere schaal bezig de LED-technologie te verbeteren zodat LED-lampen de gloeilampen kunnen vervangen. Het is allemaal vééééééél te laat en het gaat véééééél te traag.

Bij vliegtuigen hetzelfde verhaal. Zolang de kerosine niet duurder wordt, voelen luchtvaartmaatschappijen zich niet geroepen om zuiniger vliegtuigen te laten ontwerpen. De techniek is al beschikbaar, b.v. toepassing van andere materialen waardoor vliegtuigen aanzienlijk lichter worden en dus minder kerosine hoeven te gebruiken. Je zal zien: als de kerosine een stuk duurder wordt, zal de roep om dergelijke innovatie steeds sterker worden. Het is dus gewoon een kwestie van wil.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 19 maart 2010, 10:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 09:57
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
WILMA729 schreef:
Het is goedbedoeld, maar raakt de realiteit niet denk ik.
Het zal hooguit de korte-afstand ritjes verminderen, maar dat zet geen zoden aan de dijk toch???

Het gaat er niet om om de automobilist uit de auto te zetten, maar wel dat de mensen eens gaan nadenken of al die (korte) ritjes ècht noodzakelijk zijn. Een kilometerheffing heeft als voordeel dat mensen geld kunnen sparen door minder te gaan rijden.

Extra asfalt lost ook de problemen niet op. Want na de snelweg staan de mensen weer stil omdat de steden gewoon niet berekend zijn op zo'n enorme toevloed van auto's. Met als gevolg dat het openbaar vervoer ook geen aantrekkelijk alternatief is. Want als al die bussen moeten wachten tot die veel te grote hoeveelheden auto's zich door de stad gewurmd hebben, dan zijn ze alweer snel een kwartier verder.

Het valt mij op dat bij veel politici de wil ontbreekt om de autoverslaving aan te pakken. Het moet gewoon niet meer zo vanzelfsprekend zijn dat de mensen voor elk wissewasje de auto pakken. Het is te gek voor woorden als mensen eerst alle vergeetboodschappen met de auto doen, en daarna moeten gaan joggen omdat ze geen lichaamsbeweging hebben gehad...... Wie veel dingen lopend of fietsend doet, kan tijd sparen doordat er niet gejogd hoeft te worden..... ik doe regelmatig boodschappen gewoon lopend, en dat bevalt me prima.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 13 Volgende
Pagina 6 van 13