ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:03
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
Ook de maand april is warmer dan gemiddeld. Deze maand 1,5 graad warmer dan gemiddeld. De klimaatopwarming gaat onverminderd door.

Een volgende regering ontkomt er gewoon niet aan om fors in het milieu (en dus ook in het klimaat) te investeren......

Verder zullen tussen nu en 2020 de feiten m.b.t. de klimaatopwarming de laatste tegenstribbelende politici op de knieën dwingen, denk ik.....


Laatst aangepast door
ARJAN007
op donderdag 29 april 2010, 13:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
 
HERMIENA254 schreef:
haha........men begint meestal heel zacht, en als men verder het bos in trekt, willen ze iedere boom omzagen, dat horen en zien je vergaat Knipoog smiley

Of gaatjes erin kloppen, om zo een specht na te doen....... Knipoog smiley

Als het gat groot genoeg is, kan men de boom inlopen.... wel ff oppassen dat de boom zich niet achter je rug weer sluit..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 28 april 2010, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 10:26
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
HANNAH810 schreef:
bij de kinderdoop wordt een formulier gelezen, waarin staat;
wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Vader, beloofd de Vader dat hij met ons een eeuwig verbond der genade opricht, ons tot Zijn kinderen aanneemt, en ons van alle goeds wil voorzien; al het kwade van ons weren, of tot ons bestwil doen keren;
wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Zoon, beloofd de Heere Jezus dat Hij ons wast in Zijn bloed, zodat we rechtvaardig voor God gerekend worden.
wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Heilige Geest, dat Hij in ons hart wil wonen, en ons tot lidmaten van Christus wil heiligen, zodat we ons mogen toe-eigenen wat we in Christus al hebben mogen. namelijk; afwassing van zonden, vernieuwing van ons leven, zodat we onbevlekt het eeuwige leven binnen mogen gaan

En als je dit formulier leest, dan zie je ook waarom het volstrekt overbodig is om na de kinderdoop nog een keer te dopen. De kinderdoop bevat alles al wat je nodig hebt om een fundament onder je bestaan te voelen. De kinderdoop ongeldig verklaren vanwege procedure-fouten vind ik dan ook een groteske miskenning en belediging van de grote betekenis van de kinderdoop.

Ik zie het Eerste (c.q. Oude) Testament niet als het verklarend woordenboekje van het Tweede (c.q. Nieuwe) Testament, maar als een volwaardig, onlosmakelijk deel van Gods heilsplan.

Volwassendoop / geloofsdoop vind ik een prima zaak wanneer de persoon nooit de kinderdoop heeft ontvangen. Het maakt mij ook niet zoveel uit wat het ritueel is bij de volwassendoop: besprenkeling of onderdompeling. Beide zijn goed.
Maar ook bij volwassendoop geldt: het gaat erom wat God zegt en doet, en centraal staat dus niet onze eigen keus, ons eigen IK, ons eigen geloof.
Het belijden van het eigen geloof, het JA zeggen tegen God, kan zijn plaats vinden in het doen van de belijdenis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ben de laatste tijd geschrokken van de angstwekkende stilte van sommige mensen.

Misschien zitten die mensen op dat moment te telefoneren of op MSN of te gamen? Misschien belt hun vader of moeder wel! En de naaste familie gaat toch voor, niet dan?
Dus: niemand kan keihard bewijzen dat mensen zich opzettelijk afzijdig houden, ook al kan stilte soms pijnlijk zijn......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:05
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
CHATULIEM619 schreef:

Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.

Lekker kort door de bocht, chatuliem.
Verstandelijk gezien helemaal waar, maar gevoelsmatig klopt het niet.
Dementerende ouderen zijn kwetsbare mensen, en kwetsbare mensen moet je koesteren, en niet een trap nageven door ze voortijdig te laten overlijden....
Elk jaar dat onze voorgaande generatie(s) langer kan leven, is een goed jaar. Het is goed om onze familie zo lang mogelijk om ons heen te hebben. En als oudere familieleden dementeren? Dan nóg zijn ze de moeite en geld waard!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:58
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
Ik kan me inmiddels goed voorstellen als mensen niet meteen al duidelijk zijn over het kerktype waar ze naar de kerk gaan.

Om maar een voorbeeld te noemen:
Ik ben in een PKN-kerk gedoopt als kind. Daar heb ik nooit problemen mee gehad, en de laatste tijd merk ik zelfs hoe goed het is geweest dat mijn ouders mij lieten dopen. Van meet af aan een fundament onder je bestaan, dat is heel fijn!
Maar nu: gisteren werd mij gezegd dat de kinderdoop wegens procedure- fouten (want vond niet plaats op de manier waarop in het Nieuwe Testament gedoopt werd) ongeldig is.
Hoe bont kun je het maken, denk ik dan, om heel eenzijdig te stellen dat procedurefouten een reden zijn om de doop ongeldig te verklaren.......
Blijkbaar zijn er mensen die niet begrijpen hoe pijnlijk en beledigend dat over kan komen. Allereerst pijnlijk voor de kerk (die voor de kinderdoop koos,) omdat de kerk in hun ogen verkeerd bezig was. Vervolgens pijnlijk voor de gedoopten omdat het fundament onder hun voeten alsnog weggeslagen wordt.
Hoewel ik vasthoud aan de kinderdoop als zijnde een zeer geldige vorm van dopen (en dus ook vind dat de kerk er goed aan gedaan heeft) vind ik het nogal kwetsend en pijnlijk als anderen daar luchtig over doen.

Dus ik begrijp hoe langer hoe beter als mensen niet meteen gedetailleerd en duidelijk zijn over hun opvattingen.... want mensen kunnen wel degelijk gekwetst worden door opvattingen van anderen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:41
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
 
LEANNE226 schreef:
Nog even dit:ik kan me zooooooo goed voorstellen dat er steeds meer leden verdwijnen........sorry

En ik kan me zooooooooo goed voorstellen dat degenen die zich bezorgd maken over verdwijnende leden, voortaan een buitengewoon actieve rol spelen om conflicten en ruzies tot een goed einde te brengen.
Dáár hebben we tenminste iets aan!

Iets constateren is één ding, en er vervolgens daadwerkelijk voor zorgen dat de sfeer verbetert is een noodzakelijke tweede.....

Overigens moeten we niet al te dramatisch gaan doen, leanne, ik denk niet dat dat nodig is.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 27 april 2010, 19:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 18:08
BerichtOnderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
 
CROSSROAD317 schreef:
HUIS-dieren zoals jij ze noemt, zijn niet de oorspronkelijke soort natuurlijk. Maar ik denk dat ook een HUIS-dier liever vrij is dan opgesloten te zijn binnen de 4 muren van een HUIS.
Het gaat mij om de minimale beweginsvrijheid die die dieren nodig hebben, maar meestal niet krijgen.
Als jij schapen als HUIS-dier wilt houden, be my guest ....

Zo is dat...... huisdieren hebben weinig of niets te zeggen over hun eigen leven...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 17:03
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
ELLY361 schreef:
en nog een knuffel van mij renske, waarom kans je hebt niks bijzonders gedaan dussssssssssssssssssssss,

Goed dat Renske weer terug is!

Overigens heb ik er alle vertrouwen in dat de redactie de juiste beslissingen genomen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 12:41
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CHATULIEM619 schreef:
Het staat het occulte toe onder een christelijk sausje.

Sja chat.... volgens mij denken veel mensen als volgt:
"ik zie en voel niet dat het occult is, dus IS het niet occult".

net zoals veel mensen denken:
"ik zie en voel niet dat een auto gevaarlijk is, dus IS een auto niet gevaarlijk."

Dat is de tendens van deze tijd: alles wat je niet direct voelt of ziet, bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 11:39
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
HENK710 schreef:
Dit is nu precies waar het volgens mij om gaat... Knipoog smiley

Feit blijft wel dat zo'n beeldje niet neutraal is, ook al denken velen van wel. Aan de éne kant moeten we het belang ervan niet overtrekken, maar aan de andere kant moeten we niet doen alsof zo'n beeldje per definitie onschuldig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 11:07
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CHATULIEM619 schreef:
En een Buddha beeld is toch een andere godsdienst? Waarom ligt dat dan aan mijn interpretatie van de bijbel? Het heeft veel meer te maken met de toepassing van Gods Woord, dan met de interpretatie.

Hieraan wil ik nog toevoegen:
een boeddhabeeld behoort van oudsher tot een religie (niet tot een godsdienst, want kenmerk van godsdienst is echte transcendentie)
Hoewel de meeste mensen een boeddhabeeld zien als "een interessant ding uit het verre oosten" of als "leuk voor in de tuin" is zo'n beeld toch inhoudelijk gezien onlosmakelijk verbonden met het boeddhisme.
Dat kan men dus niet zomaar lostrekken uit zijn oorspronkelijke context,
net zomin als men het Yin-Yang-symbool uit zijn oosterse context kan lostrekken.
Dus het feit dat men niet voelt dat er een verband is tussen een beeldje en zijn religie, wil niet zeggen dat er géén verband is......
Veel mensen hebben de neiging om te zeggen: "wat ik niet zie of waarneem, dat bestaat niet!"

Aan de andere kant.... misschien overtrekken we ook wel het belang van zo'n beeldje.... ik weet het niet......


Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 26 april 2010, 11:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 10:54
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
ROBBEDOES873 schreef:
Fijn Ar is geloof dat wij elkaar uiteindelijk wel snappen...
De beelden die je dus overal vind en fabrieksmatig gemaakt zijn... Is niets mis mee...behalve dan dat ik ze mega lelijk vind Clown smiley

Overigens vraag ik me wel af wat het verschil is tussen "verlichting" en "zelfverlossing". Om deze reden blijf ik grote moeite houden met boeddhabeeldjes. Een mens kan niet uit zichzelf tot verlichting of verlossing komen, daar is een instantie van buitenaf voor nodig.
Wel denk ik dat de meeste mensen hier in ons land de boeddhabeeldjes niet associëren met "verlichting" of "zelfverlossing". Wel vind ik het heel apart dat sommige mensen zo graag een symbool van een andere religie in hun tuin of huis willen plaatsen..... het lijkt nogal tegenstrijdig, allemaal.

(voor de goede orde: een religie is wat anders dan een godsdienst.....)


Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 26 april 2010, 10:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 10:36
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
HENK710 schreef:
Daarnaast is het denk ik wel goed om te weten dat Buddhabeelden van origine niet voor aanbidding bedoeld zijn. Buddhabeelden zijn ooit vervaardigd om mensen aan deze verlichte mens te doen denken als voorbeeld voor zichzelf. De functie is in die zin te vergelijken met een foto aan de muur van iemand die voor ons veel betekent. Want Buddha aanbidden doen Buddhisten niet!

Een "verlichte" mens komt wel dicht in de buurt van religie. Dus in de zin van een mens die nog verder boven zichzelf uitstijgt dan normaal gesproken mogelijk is voor een mens. Kenmerk van een religie is dat er iets of iemand verabsoluteerd wordt..... in dit geval dus het "verlicht" zijn van een mens. Het boeddhisme wordt echt wel gerekend tot de religies.
Ik vind het overigens lariekoek dat een mens uit zichzelf tot "verlichting" kan komen, maar dat even terzijde.

Het lijkt me voor de hand te liggen dat fabrieksmatig vervaardigde boeddhabeeldjes geen problemen veroorzaken, anders hadden we het allang in de krant gelezen.
Blijft toch over het feit dat je niet altijd weet wat er daarna met zo'n beeldje is gebeurd, zeker niet als het beeldje met de hand vervaardigd is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 10:18
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
Ik denk dat we er nooit met zn allen uitkomen.....
Daarom is het goed wat Mariska zegt: laten we elkaar de ruimte geven, ook al zijn we het niet (altijd) met elkaar eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 10:07
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
Geld is ook een afgod, althans als de begeerte ernaar te sterk wordt.

Bij het vervaardigen van munten en bankbiljetten weten we (vrijwel?) zeker dat de intentie NIET was het vereren of het aanbidden.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 26 april 2010, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 09:47
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
HENK710 schreef:
Ik denk wel dat het handig is om de term afgodsbeeld in de juiste zin van het woord te gebruiken. Wanneer is een beeld een afgodsbeeld? Een beeld voor de sier lijkt voor jou per definitie een afgodsbeeld en daar worden in mijn ogen terecht vraagtekens bij gezet. Dan is het jammer dat je meteen weer doet voorkomen alsof die ander niet bijbels reageert.

Het gaat om twee dingen:
1) de vraag met welke intentie die boeddhabeeldjes zijn vervaardigd
2) de vraag wat er vervolgens met die beeldjes is gebeurd.

Wie kan bewijzen dat de boeddhabeeldjes NOOIT vervaardigd zijn voor de mogelijkheid van aanbidding, mag hier het bewijs gaan leveren.

Gezien het feit dat zo nu en dan demonen meekomen met boeddha- of hindoebeeldjes, zou het toch tot voorzichtigheid moeten stemmen, lijkt mij. Dus niet klakkeloos een beeldje binnenzetten voor de sier!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 09:36
BerichtOnderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
 
WILMA729 schreef:
Vrijheidsbeperking, terwijl dat lieve kleine visje nog nooit iemand kwaad heeft gedaan.
Goh wat ben ik blij dat ik geen vis ben Knipoog smiley

Om deze reden heb ik nooit wat in het vissen gezien..... kvind het een vorm van dierenmishandeling.

En wat dacht je van nertsen en andere pelsdieren die - omdat ze in gevangenschap leven - ook niemand kwaad kunnen doen, maar toch van hun leven beroofd worden omdat bepaalde mensen het zo leuk vinden met "echt" bont rond te lopen?

Dierenmishandeling omwille van het plezier van mensen........

Tsja.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 00:35
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
JONATHAN890 schreef:
wat een onzin.
Alles mag verkocht worden. Een ieder moet gewoon lekker zelf weten wat hij koopt of niet koopt. Of hij blowt of niet blowt,

Alles mag verkocht worden? Waarom hebben we dan diverse wetten, zoals de Warenwet, die (terecht!) eist dat alleen díe producten worden verkocht waarvan bewezen is dat ze niet (overmatig) gevaarlijk zijn?
Of dat als producten echt gevaarlijk zijn, dat ze alleen verkocht worden aan mensen die er verstand van hebben?


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 25 april 2010, 00:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 00:25
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
INEZ910 schreef:
Als je glaasje draait bijvoorbeeld dan vraag je er toch wel om??
Het gaat, zoals Jonathan zei, er toch echt om hoeveel ruimte je demonen geeft danwel hoeveel ruimte Jezus mag!

Niemand kan bewijzen dat boeddhabeeldjes ALTIJD onschuldig zijn......
ik vind dat degenen die de boeddhabeeldjes verkopen moeten bewijzen dat er geen kwalijke neveneffecten zijn..... maar dat kan niemand, en dus vind ik dat die beeldjes ook niet verkocht mogen worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 00:05
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 25 april 2010, 11:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:58
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
ROBBEDOES873 schreef:
Even voor de duidelijkheid ik denk niet dat de mensen die er wel mee geconfronteerd zijn er om gevraagd hebben...Dat is iets wat je overkomt
maar das wat ik denk..

Daarom zou het goed zijn als er meer voorlichting gegeven wordt.
Bij zaken als glaasje draaien, tarotkaarten leggen is het inmiddels genoegzaam bekend wat eventueel de negatieve effecten kunnen zijn.
Als bij bepaalde beeldjes ook gezegd wordt dat er een kleine kans is dat er demonen meekomen, dan kan niemand meer zeggen: "oh, het overkwam me, ik wist het niet".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:56
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
ROBBEDOES873 schreef:
Das dus wat Henk bedoeld je gaat er van uit.....

Ja.... nou dan kunnen we nog wel even doorgaan met alles wat mogelijk aanbeden kan worden, zoals de zon, de maan, de zeeën, dieren en ga zo maar door.
In ons land is nog geen enkel verband aangetoond (ook niet met ervaringsverhalen) dat bomen, zon, maan, etc. uit zichzelf demonen in zich herbergen. De ervaringsverhalen betreffen wél bepaalde beeldjes, occulte praktijken e.d. Reden genoeg om die ervaringsverhalen serieus te nemen en ons verre van die zaken te houden. Ik denk dat dáár het grote verschil in zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:51
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
JONATHAN890 schreef:
Wijsheden van jonathan 1
Demonen hebben zoveel plaats in je leven, als er plaatsen in je leven zijn waar Jezus niet is of kan zijn.

Dat is zonder meer waar. Maar wie niet met demonen geconfronteerd is geweest, weet ook niet wat demonen zijn en hoe ze te werk gaan. Ik denk gewoon dat christenen dat risico niet zouden moeten willen lopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:49
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
HENK710 schreef:
Oke Ar, dan nu het andere voorbeeld: de boom bij jou in de tuin of in de kamer die mogelijk elders op de wereld als religieus aanbiddingssymbool geldt....alleen omdat je het niet weet geldt het dan niet wat vor dat buddhabeeld wel geldt? Want dat is een beetje de dubbeling waar ik tegenaan loop....

Tot dusver heb ik nog niet gehoord dat normale bomen die hier groeien, demonen in zich herbergen. Hoe dat in landen is waar bomen vereerd worden, weet ik niet. Ik ga er gewoon vanuit dat de bomen in europa niet besmet zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:40
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
MARISKA601 schreef:
sola ik adviseer je om verder te zwijgen.
je maakt de sfeer er zelf niet beter op.

en voor de anderen stop ook maar.
het heeft weinig zin en nut om sola te overtuigen.
wees overtuigd van jezelf.

't Is zo jammer dat de inhoud verloren gaat door de irritaties die sommige reacties oproepen. De inhoud is nl. deze:

1) de kans is niet groot dat boeddhabeeldjes demonen met zich
meebrengen.
2) in het geval dat beeldjes wél demonen met zich meebrengen, kan de
mens uit zichzelf de demonen niet de baas. Wel ondervindt de mens
de angstveroorzakende werking van de demonen.
Dus het is struisvogelpolitiek als mensen zeggen: Ach.... een beeldje
is zo aaarrrrggggg nog niet......
3) wat heeft een christen te zoeken bij boeddha- en hindoebeeldjes?
4) winkeliers die boeddha- en hindoebeeldjes verkopen zouden
wettelijk verplicht moeten worden om te bewijzen dat de beeldjes
geen demonen herbergen. Verkoop van beelden valt gewoon onder
wetgeving die stelt dat consumenten geen schade mogen lijden door
(normaal) bezit en gebruik van producten.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:31
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
HENK710 schreef:
Je hoort mij niet zeggen dat mensen er blij mee zijn...
Maar sommige mensen hebben die ervaring en anderen niet. Die ruimte voor eigen beleving is er toch altijd wel. Jouw ervaring kan en mag nooit de maatstaf worden voor iedereen. Dat is wat denk ik wel altijd in het oog gehouden moet worden!

En toch kan de ervaring van Grace en Sola in dit geval wel maatstaf worden voor iedereen. Hoewel de kans niet groot is dat demonen in een huis "huishouden", is de kans echt wel aanwezig. En het is gewoon een feit dat mensen zonder Gods hulp overgeleverd zijn aan de grillen van de demonen. De mens kan uit zichzelf de demonen niet de baas. Dáárom is het zo belangrijk om te waarschuwen voor die beeldjes!
Eén van de oosterse (!) sprookjes verhaalt over wat er gebeurt als de geest uit de fles is. Zonder een speciaal commando gaat de geest echt niet meer de fles in. Zo is het ook met demonen: als die eenmaal "los" zijn, blijven die "los" totdat een sterkere macht hen dwingt om te verdwijnen.
Daarom: hoewel de kans niet groot is dat demonen met de beeldjes meekomen, kunnen de gevolgen best groot zijn wanneer ze wél een keer meekomen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:18
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
HENK710 schreef:
Maar het is en blijft jouw ervaring...toch? Wel kun je het gebruiken als aandachtspunt voor de ander om eens over na te denken. Maar je laat dan wel de ander in zijn/haar waarde! Dat is wat bij jou wel duidelijk wordt...

Was het maar zó simpel, Henk.....
Hoewel vele beeldjes niet die bijwerkingen hebben die Grace heeft ondervonden, kunnen er altijd exemplaren tussen zitten die wél bijwerkingen hebben. Dat weet men vaak niet van te voren als men die beeldjes koopt. Het is dan ook terecht dat Grace er ons voor waarschuwt.
Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen blij zijn als er demonen zichtbaar door de kamer lopen en er allerlei dingen gebeuren die men niet wil.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:54
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
CHATULIEM619 schreef:
maar hoed je er aub voor om je niet mee te slepen naar de duisternis.


Onlangs zag ik een boeddhabeeldje staan in een Chinees restaurant.
Gelukkig heb ik geen vreemde zaken gemerkt. Er waren b.v. geen onverklaarbare koude luchtstromingen of lampen die zomaar aan en uit floepten.
Toch voelde ik me niet zo happy met dit soort oosterse invloeden. Zolang er een beetje het imago van occult-zijn aan kleeft, hou ik me graag verre van dat soort zaken! Al denk ik wel dat het beeldje daar meer voor de sier staat, maar toch........

Niet lang daarna kwam ik in een wereldwinkel ook een boeddhabeeldje tegen. Weer zo'n raar dik, vet mannetje. Gelukkig ook daar geen vreemde dingen gemerkt. Maar ook hier voelde ik me niet zo op mijn gemak.

Ik weet echt niet waarom sommige mensen zo'n boeddhabeeldje zo leuk vinden. Het past gewoon niet bij onze cultuur!
Bij mij komt zo'n beeldje never en nooit het huis binnen!!!


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zaterdag 24 april 2010, 10:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 00:06
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
MARISKA601 schreef:
das is het beste idee wat ik ooit gehoord heb Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Het beste idee dat ik vandaag gehoord is, dat de Belgische regering weer eens over de taalkwestie gestruikeld is...... Wat ben ik blij dat de Vlamingen niet alles goedkeuren wat de brusselaars (in feite zijn dat verfranste vlamingen, die niets meer van hun vlaamse afkomst willen weten) bedisselen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 13 Volgende
Pagina 3 van 13