ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ELISABETH227
ChristianMatch forum index » Berichten van ELISABETH227
Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 07:43
BerichtOnderwerp: Bin Laden
 
CHATULIEM619 schreef:
Sorry die paar honderd euro per drie maanden tegenover 90.000 joden vergast, vind ik op zijn minst heel wrang.

Dat is wel wat kort door de bocht hoor.
Ik bedoel, en dat snap je denk ik best, dat iemand niet alleen maar slechte dingen heeft gedaan. Het plan om de Joden uit te roeien heeft hij niet in zijn eentje uitgevoerd. Er zijn velen met hem verantwoordelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 11:45
BerichtOnderwerp: Bin Laden
 
LISA610 schreef:
Even voor de goede orde Elisabeth: Wat betreft jou opmerking dat het oordeel alleen aan God is denk ik dat je best iets genuanceerder mag denken. Want als mensen niet mogen oordelen, dan kunnen we de hele rechterlijke macht wel opdoeken. Er staat echter duidelijk in de Bijbel dat mensen door de rechterlijke macht veroordeeld mogen worden voor hun misdaden. En als Bin Laden levend te pakken was gekregen, dan was dit vast ook gebeurd. In plaats daarvan is hij gedood tijdens een vuurgevecht, waarin hij zich verzette tegen zijn arrestatie. Tja, dat kan gebeuren als je terrorist bent. En nu zal het inderdaad aan God zijn om hem te veroordelen.

Dit neemt niet weg dat het heel menselijk is dat een ieder een mening heeft over Bin Laden als persoon en in het bijzonder de daden van hem en de mensen die zijn bevelen hebben opgevolgd. De de dood van Bin Laden niet zal leiden tot wereldvrede, omdat er al weer iemand anders klaar staat om het stokje van hem over te nemen geloof ik best. Per slot van rekening zijn er in de geschiedenis tal van dit soort figuren geweest en die zullen ook wel blijven komen, moslim of niet.

Of de alle moslims kinderen van Ismaël zijn, weten wij niet. Uit de Bijbel blijkt wel dat ook Ismaël een stamvader wordt van een volk omdat ook hij een zoon van Abraham is. Maar verder wordt er niet of nauwelijks gesproken over de nakomelingen van Ismaël, dus iedereen die niet tot het Joodse volk behoort kan wel gaan zeggen dat hij een nakomeling van hem is. De vraag is of dat werkelijk van belang is. In Genesis 16, vers 21 kun je immers duidelijk lezen dat het verbond dat God is aangegaan met Abraham alleen geldt voor Isaak. Hij is de stamvader van de Joden en uit hem komt de lijn van David voort, waaruit uiteindelijk Jezus is geboren. Of de moslims dus wel of niet afstammen van Ismaël maakt in feite niet uit. Waar het denk ik veel eerder om gaat is dat de moslims geloven in een andere God. Zij geloven ook niet in Jezus als hun Heiland en Verlosser.

Daarmee zeg ik niet dat christenen per definitie betere mensen zijn dan moslims. Als jij zegt dat God van alle mensen houdt en dat Jezus voor alle mensen gestorven is, meen ik dat je dit best zo mag stellen. Je moet echter niet voorbij gaan aan het feit dat in de Bijbel duidelijk staat dat God's genade geldt voor hen die Jezus Christus als hun Heiland en Verlosser hebben aanvaard: alleen door het geloof in Hem wordt je behouden. En ik vraag me af of Bin Laden op het allerlaatste moment alsnog christen is geworden en Jezus heeft aanvaard als Zijn Heiland en verlosser. Natuurlijk kan ik hem dat niet vragen, maar wat denk jij?

Bedankt voor deze studie. Het is teveel voor mij om nu op te reageren, want ik moet weg. Ik zal het zeker nog eens nalezen. Denk in elk geval niet dat ik BL verdedig of zijn daden. Beslist niet. Maar juichen over iemands dood vind ik het andere uiterste en daar ging dit topic over. Want hij gaat wel naar de hel als hij zich idd niet in zijn laatste seconde bekeerd heeft. Moet je daar als christen blij om zijn? Tot zover.
Ik moet nu echt weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 10:54
BerichtOnderwerp: Bin Laden
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we eerst een misvatting weghalen. Er is totaal geen enkel bewijs dat de huidige moslims/arabieren allemaal afkomstig zijn van Ismael. Dat die mohammed zich die positie toegeëigend heeft, betekent niet dat hij daar ook gelijk in had.
Dus laat die onzin maar dat de beloftes van God aan Ismael op hen van toepassing zijn, want dit is totaal niet gestoeld op de werkelijkheid. En ik ben blij dat Bin Laden dood is...niemand heeft toch ook getreurd over de dood van Hitler?

Er is dan ook geen bewijs dat het niet zo is. Het gaat mij er eigenlijk meer om dat Jezus ons, christenen, oproept om onze vijanden lief te hebben. En dat Hij ons zegt niet te oordelen. Want Hitler heeft verschrikkelijke dingen gedaan, maar hij heeft ook gezorgd dat wij hier in Nederland kinderbijslag krijgen als ik mij niet vergis. In elk geval is er Een die treurt om zijn leven en zijn dood. Dat is de God die van ALLE mensen houdt en voor ALLE mensen gestorven is, of de rest van de christelijke wereld dat nu leuk vindt of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 09:32
BerichtOnderwerp: Bin Laden
 
EGGIE989 schreef:
Hij is gedood. Ik zag op TV hele hordes mensen juichen om de dood van deze man.
Ik vind dat uit christelijk oogpunt gezien niet correct. Dat hij gestraft moet worden zeer zeker, echter moeten wij juichen om de dood van onze naaste?

Ik ben alleen blij om de dood van Christus aen het kruis omdat hij het voor ons heeft gedaan.


Laatst aangepast door
ELISABETH227
op zondag 8 mei 2011, 20:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 20:10
BerichtOnderwerp: Andere religie, andere God of niet?
 
MARTIN695 schreef:
Er is geen excuus om God niet te kennen, wel een voorrecht om met de bijbel opgegroeid te zijn....


Hallo Crossroad.
Als je de mensen in de boesboes rekent die niets van de HEER gehoord hebben maar wel zich aan de geboden houden dan zal er ook voor hun genade zijn zo heb ik dat altijd geleerd .
Sjalom.
Martin

Zo heb ik het ook geleerd, ongeveer dan. Mensen die werkelijk nooit het evangelie hebben gehoord zullen naar hun geweten geoordeeld worden, heb ik altijd geleerd. Ik weet intussen ook dat een geweten gevormd wordt door de cultuur waar je in opgroeit. Blijkbaar is een schoon geweten voor God voldoende in zo'n geval. Kun je nagaan hoe genadig Hij is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 19:19
BerichtOnderwerp: Het verdriet van God (nav Openb. 3, Laodicea)
 
FRANKT627 schreef:
Hoi Elisabeth, het is inderdaad een mooi gedicht en het is wel bijzonder dat de voorganger zo gepakt werd door de tekst. Is die preek soms ergens opgeslagen? Ergens te lezen of te horen misschien op het internet?

Frank

Hoi Frank,
Nee deze preek was echt bedoeld om onze eigen gemeente wakker te schudden. Deze is niet opgenomen of op tv uitgezonden, omdat die preek niet voor evangelisatie bedoeld was. Dus helaas.

groeten,
Elisabeth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 21:13
BerichtOnderwerp: Het verdriet van God (nav Openb. 3, Laodicea)
 
HANNAH810 schreef:
wat een prachtig mooi gedicht, elisabeth!!





.

Dank je Hannah. Dit was n.a.v. een preek. De voorganger voelde zelf ook zo het verdriet van God dat hij huilde op een gegeven moment. Dat maakt veel indruk hoor! Maar je moet er daarna ook echt wel wat mee doen, anders is het nog voor niks he?
Bedankt voor je reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 10:35
BerichtOnderwerp: Het verdriet van God (nav Openb. 3, Laodicea)
 
Het verdriet van God

Je knielde voor Mij neer met tranen in je ogen
Vol berouw over je zonden keerde jij je naar Mij toe
Ik nam je in Mijn armen vol liefd’ en mededogen
Je wilde voor Mij leven, voor Mij sterven, zei je toen…

Maar nu is alles anders, Ik ken je bijna niet meer terug
Heel langzaam is de liefde in je hart voor Mij bekoeld
In plaats van jouw gezicht, zie Ik meer en meer je rug
Zo had Ik onze vriendschap, onze liefde, nooit bedoeld

Ik hou van jou, Ik hou verschrikkelijk veel van jou
Ik heb Mijn bloed, Mijn hele leven, alles, voor jou uitgestort
Maar Mijn hart bloedt nu opnieuw en Ik voel me weer gebroken
Omdat Mijn liefde door jou niet meer beantwoord wordt

Ik hou van jou, Ik wil je niet verliezen
Ik klop elke keer weer hoopvol aan de deur van jouw hart
Maar Ik denk dat het tijd wordt dat jij opnieuw gaat kiezen
Jouw “nu eens wel en dan weer niet” maakt Mij verward

Ik laat je vrij, Ik wil je alle ruimte geven
Want je hebt een vrije wil en die zal Ik respecteren
Denk er ernstig over na, wat je nu wilt met je leven
Wordt het Mammon, wordt het Baäl, of kies je voor jouw Here?

Ik wacht op jou, Ik klop en Ik blijf kloppen
Omdat Ik hoop dat je voor Mij kiest en er écht weer voor wil gaan
Als je je hart weer voor Mij opent, dan kom Ik bij je binnen
en we eten van het heerlijks dat Ik op tafel klaar heb staan

Ik hou van jou, Ik hou verschrikkelijk veel van jou
Ik wil alles met je delen, Mijn troon, Mijn pracht en praal
Ik verlang naar het moment dat jij echt Mijn bruid zult worden
Want Ik wil jou, Ik wil jou helemaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:08
BerichtOnderwerp: Risico op stalken na date via internet
 
MARIJAN072 schreef:
Gelukkig wel! Lachende smiley

Hoi,
Op de valreep (ik ga binnenkort van CM af) trof ik deze discussie.
Wat mij geholpen heeft als ik niet van iemand afkwam is God bidden dat Hij de interesse voor mij bij die persoon wegneemt. En dat heeft gewerkt!!
In een korte periode van terugval zo'n 10 jr geleden, kreeg ik een relatie met iemand die achteraf in het criminele circuit bleek te zitten. Probeer dan maar eens je verkering uit te maken. Dat durfde ik niet. Toen heb ik dat gebed gebeden. Binnen een week was zijn focus (kennelijk) verlegd en bleef hij weg en belde niet meer. Twee jaar later werd hij opgepakt voor een verschrikkelijk misdrijf waarvoor hij nu al 10 jaar vastzit. Pffft.
Ik heb wel mijn lesje geleerd om dicht bij God te blijven hoe moeilijk het soms is. Want met dat terugvallen is alles wel begonnen.

God bless allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 11:56
BerichtOnderwerp: Lync score
 
RELLOK036 schreef:
linc scores en matches wat zijn da?

.


Laatst aangepast door
ELISABETH227
op zondag 27 december 2009, 20:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 21:05
BerichtOnderwerp: Lync score
 
[quote=PAULUS505]Beste CM leden,

.


Laatst aangepast door
ELISABETH227
op zondag 27 december 2009, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 11:10
BerichtOnderwerp: Eenzame feestdagen.
 
SIMONKWET418 schreef:
Toen ik vanmorgen uit de kerk weer thuis binnenstapte, wist ik dat ik toch
niet alleen was Elisabeth. Dat is gewoon zo want dat voel je, ik heb het
dan ook niet slecht naar mijn zin. En natuurlijk kan je heel veel dingen als je alleen zit overdenken, en dan dank je God voor alle dingen.
Ik behoefde eigenlijk niet alleen te zijn, want ik had bij mijn kinderen kunnen komen maar ik had er geen zin in, ik heb me erbij neergelegd.
Kun je mij begrijpen??

Ja ik begrijp je heel goed. Zo'n soort ervaring had ik gisteren thuis ook. Alsof Hij als een warme deken mij helemaal omvatte en vasthield. Geweldig was dat. Het heeft ook alles te maken met onze keuzes om niet in depressie of zelfmedelijden weg te zakken, maar om Hem te danken om wie Hij is. Jezus heeft zich niet 1x gegeven, maar Hij blijft zich geven elke dag opnieuw. Het is fantastisch als je dat ervaart en het maakt dat je jezelf ook aan Hem wilt geven. Maar soms willen wij iets anders (een nieuwe partner of andere menselijke wensen die op zich natuurlijk niet verkeerd zijn) dan wat Hij ons wil geven (Zichzelf). En dan missen wij het. Want alle dingen beginnen vanuit Hem. Ook die eventuele nieuwe partner. Als Hij ons aanraakt, zoals jij ook hebt ondervonden, ervaren we die vrede die alle verstand te boven gaat! Dat gevoel kan niemand anders je geven. Geniet ervan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 16:48
BerichtOnderwerp: Eenzame feestdagen.
 
Ik begrijp de mensen die het alleen zitten met de feestdagen moeilijk vinden wel, als zij gewend waren dingen te ondernemen met hun vroegere partner of familie en dat valt ineens weg. Juist met al die vrije dagen heb je extra tijd om daarover na te denken. En mensen die door omstandigheden hun kinderen niet kunnen zien, dat komt hard aan en dat onderschat ik echt niet. Het kan dan moeilijk zijn om je draai te vinden in je "nieuwe" leven, vooral als je daar niet zelf voor gekozen hebt.
Maar wat let je, als je het vervelend vindt om alleen te zijn, om zelf mensen uit te nodigen? Je hoeft natuurlijk niet te wachten totdat je door anderen wordt uitgenodigd, toch? Of spontaan iemand meevragen om na de kerk even bij jou een bakkie te doen?
Ik hoop dat het voor iedereen toch een goed kerstfeest wordt en dat we allemaal, alleen of niet alleen, de nabijheid van God zullen ondervinden. Want daar was het toch eigenlijk allemaal om bedoelt? Immanuel, God met ons! Als je je rot voelt, vraag Hem om jou te voelen dat Hij bij je is. Hij doet dat echt! Hij houdt van je!!
Veel liefs allemaal, Elisabeth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227 (64)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 13:05
BerichtOnderwerp: Eenzame feestdagen.
 
Goed om stil te staan bij eenzamen en mensen die het moeilijk hebben en alleen zijn. Een ding moet mij wel van het hart, ik ben al bijna 20 jaar alleen, waarvan de eerste 15 jaar met mijn kinderen. Alleen met Kerst werd er door mensen tegen mij gezegd: "Ja, maar met Kerst kun je toch niet alleen zijn". De rest van het jaar maakte het blijkbaar niet uit, dan hoorde ik er nooit iemand over. Het kan soms zelfs nog 'n beetje beledigend zijn om mensen die alleen zijn met z'n allen uit te nodigen met Kerst, soort kneuzenparty. Zo voelde ik dat wel een beetje en ging daar nooit naartoe.
Ik vierde Kerst lekker met de kinderen en als zij met hun vader naar opa en oma gingen, maakte ik voor mijzelf wat lekkers en kroop met een goed boek op de bank. Heerlijk, die rust. Opgeprikt zitten op visite bij een gezin waar je toch niet bijhoort vind ik eenzamer dan gewoon lekker op mijzelf in mijn eigen thuisje. Voor oud-en-nieuw geldt hetzelfde wat mij betreft. Ik haal mijn bollen en mijn flappen, nestel mij voor de tv en geniet ervan dat er niemand door de oudejaarsconference heenkletst!
Denk niet aan wat je niet hebt, maar aan wat je wel hebt. En God is een goede Vader die in echt eenzame moment werkelijk zijn troostende armen om ons heenslaat. Dat mogen we ook niet vergeten! Maar dat geldt gelukkig het hele jaar door! En, tijdens die dagen is het fijn om via cm contact te hebben met mensen!
Gezegende feestdagen wens ik jullie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ELISABETH227
Pagina 1 van 1