ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:09
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...
 
PIETER649 schreef:
natuurlijk maakt Hij onderscheid... niet iedereen die er voor bid of zich op die gelofte beroept geneest.
Met een opmerking als bovenstaand geef jij aan dat iedereen die aan een ziekte is overleden terwijl hij-zij voor genezing heeft gebeden, iets fout heeft gedaan... beetje vreemd zoals jij het hier zegt

helemaal mee eens....!!!!

dit schept een heel moeilijk punt, wat tot veel schade in God's vertrouwen kan lijden.

ik heb ook voor heel veel dingen gebeden, die echt heel oprecht waren, en veel beter voor mijn kinderen waren geweest. maar t heeft zo niet geweest. Ben daar tijd teleurgesteld over geweest, naar God toe.

Maar als t om leven gaat, dan kan je soms bidden tot je een ons weegt en er gebeurt niets. Dan kan je wel zeggen, dat je genoeg vertrouwen moet hebben..

pff sommigen halen bij mij Job aan...... Ja die man kreeg alles dubbel zoveel terug, maar ging nog iedere keer naar de graven van zijn 10 kinderen.

De wereld is een gebroken wereld, met heel veel dingen die God niet wilde.
Dood niet, pijn niet, verdriet niet, tranen niet.......... die dingen komen niet van God. Ja God laat dingen geschieden, dingen gebeuren.
Almachtig, ja dat is Hij....en ik heb ook mijn vragen daarbij hoor.
Maar we leven hier met dood, ziekte etc
God geneest wel vaker ja... zelf meegemaakt met ziekenzalving van mijn zoon, maar genezing is ook gewoon iets wat de dokter doet.

Als je maar denkt dat dat van God komt...moet je ook geen inentingen nemen....nee dat wordt dan lekker polio of zo.
Goed dit klinkt hard misschien, maar God heeft ons stelletje hersens gegeven, waar wij mensen heel veel mee kunnen. Alleen de dood terughalen lukt niet.

Gelukkig...er komt een nieuwe aarde, waar geen pijn, ziekte dood en tranen zullen worden afgewist. Op die wereld is alles weer perfect. Hier helaas niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...
 
MARISKA601 schreef:
Je wilt dus beweren dat homo's en mensen met het gender syndroom te genezen zijn?

dat vraag ik mij nou ook af Mariska,

nog even en het down syndroom is ook te genezen.

Niet dat ik zeggen wil dat God niet groot is......
maar om dit zo te stellen, daar heb ik mijn twijfels bij.

Ik geloof dat iemand met homofiele gevoelens inderdaad zo geboren is,
Ik geloof ook dat God het niet zo gewild heeft
Ik geloof ook dat alle andere afwijkingen in deze wereld niet zo gewild zijn
Ik geloof ook dat die dingen helaas toch gebeuren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
Mijn partij heeft tenminste een boodschap Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=c-HARbBfNIQ&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 18:34
BerichtOnderwerp: vergeving
 
http://www.youtube.com/watch?v=0TTgPH8E3EU&feature=player_embedded

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op donderdag 4 maart 2010, 18:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 23:24
BerichtOnderwerp: Stille Week
 
Stil zijn zal ik
want de dagen die komen
heb ik nodig om te
leren begrijpen waarom.

Nu zoek ik nog
naar antwoorden.
Wie bent U
blinden zien
doven horen
verlamden staan op.

Geef me een paar dagen
om te ontdekken
wie U bent.
Stil zijn wil ik
maar wel voorlopig
zoals een geheim
dat straks onthuld wordt.

Stil staan wil ik
bij het lijden
het sterven.

Dan mag ik weten
wie U bent,
wat U deed
omdat het antwoord
dan gegeven is.
Het mysterie openbaar is geworden
de stilte wordt opgeheven
straks als het zondag wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 08:14
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
HANNAH810 schreef:
ik vind het heerlijk, suus, dat mijn tekortkomingen worden vergeven, zonder dat ik bang hoef te zijn, dat ik afgewezen wordt door de Heere God. ik kan gewoon om vergeving vragen, en weet al bij voorbaat dat Hij me dat geven zal, zonder verwijten te maken;
voor mij voelt dat als onvoorwaardelijke liefde suus.
waar ik ook in tekortkom; Hij heeft mij lief!!
heerlijk he?

Maar dit soort dingen neemt toch niet weg, dat je leven een continue weg is die bewandeld wordt. Wij maken fouten, God is getrouw die fouten te vergeven als wij ze belijden. God verlangt wel dat wij er van leren, strijden tegen die vastzittende zonde in ons leven. God om hulp vragen.

Het is net als met de opvoeding van mijn kinderen, ik verwacht nu ook andere dingen van ze dan 5jr geleden. Ook zij maken fouten, maar ze moeten leren. Echter als ze morgen en volgende week weer bewust die fouten gaan maken?? is er dan altijd vergeving of wordt t een leerproces van iets meer corrigerend optreden?
Maar een ding staat vast, het blijven mijn kinderen van wie ik hou

Diegene die Jezus belijdt, zijn/haar zonden inziet, God vergeving vraagt, maar ook God zijn/haar leven in Zijn hand legt, die mag weten nog steeds een kind van God te zijn. Ondanks fouten die we maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 00:04
BerichtOnderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??
 
JONATHAN890 schreef:
Goede vraag.

Ga ik eens over nadenken,


Heb wat opgezocht:

****
Daniël 7:27
Het koningschap, de heerschappij en de grootheid van alle koninkrijken onder de hemel zullen gegeven worden aan het volk van de heiligen van de hoogste God. Zijn koningschap is een eeuwig koningschap en alle machten zullen hem dienen en gehoorzamen.”

Daniël 7:14
Hem werden macht, eer en het koningschap verleend, en alle volken en naties, welke taal zij ook spraken, dienden hem. Zijn heerschappij was een eeuwige heerschappij die nooit ten einde zou komen, zijn koningschap zou nooit te gronde gaan.

Daniël 7:22
totdat de oude wijze kwam, er recht werd verschaft aan de heiligen van de hoogste God en de tijd aanbrak dat de heiligen het koningschap in bezit kregen.

Het evangelie volgens Lucas 22:29
Ik bestem jullie voor het koningschap zoals mijn Vader mij voor het koningschap bestemd heeft:

Het evangelie volgens Johannes 18:36
Jezus antwoordde: ‘Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld. Als mijn koningschap bij deze wereld hoorde, zouden mijn dienaren wel gevochten hebben om te voorkomen dat ik aan de Joden werd uitgeleverd. Maar mijn koninkrijk is niet van hier.’

Openbaring van Johannes 11:17
met de woorden: ‘Wij danken u, Heer, onze God, Almachtige, die is en die was, want in uw grote macht neemt u nu het koningschap op u.

Het evangelie volgens Lucas 1:33
Tot in eeuwigheid zal hij koning zijn over het volk van Jakob, en aan zijn koningschap zal geen einde komen.’

Openbaring van Johannes 12:10
Toen hoorde ik een luide stem in de hemel zeggen: ‘Nu zijn de redding, de macht en het koningschap van onze God werkelijkheid geworden, en de heerschappij van zijn messias. Want de aanklager van onze broeders en zusters, die hen dag en nacht bij onze God aanklaagde, is ten val gebracht.

Openbaring van Johannes 19:6
Toen hoorde ik iets als een stem van een grote menigte, van geweldige watermassa’s en van krachtige donderslagen zeggen: ‘Halleluja! De Heer, onze God, de Almachtige, heeft het koningschap op zich genomen.

De eerste brief aan de Korintiërs 15:24
En dan komt het einde en draagt hij het koningschap over aan God, de Vader, nadat hij alle heerschappij en elke macht en kracht vernietigd heeft.

****

Als ik deze stukken lees, en ook lees over de god dezer wereld


****

De brief aan de Efeziërs 2:2
waarmee u de weg ging van de god van deze wereld, de heerser over de machten in de lucht, de geest die nu werkzaam is in hen die God ongehoorzaam zijn.

De tweede brief aan de Korintiërs 4:4
de ongelovigen, van wie de gedachten door de god van deze wereld zijn verblind, waardoor ze het licht van het evangelie niet kunnen zien,

De brief aan de Galaten 1:4
die zichzelf gegeven heeft voor onze zonden om ons te bevrijden uit deze door het kwaad beheerste wereld.


****

Dan denk ik dat Jezus wel Koning is, maar dat het koningschap nog niet op aarde is, want nog heel veel macht ligt bij de duivel.

Totdat de wederkomst hier zal zijn en Jezus zijn Koninkrijk zal stichten en wij met hem koningen zullen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:25
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
CROSSROAD317 schreef:
Fantastisch !!!!!! voor mij ook Lachende smiley


Is dat zo raar dan? Het is heerlijk om te mogen zeggen, te ervaren dat je een kin d van God bent. Betaald.

Ik zeg t wel eens tegen mijzelf. Want alzo lief had God Johan, dat Hij zijn enig geboren zoon heeft gegeven, opdat als Johan gelooft, hij het eeuwige leven heeft.
En dat is geweldig ! genade gekregen, vergeving, en weten dat Hij mijn vader is, die mij dan onvoorwaardelijk liefheeft. Wel verwacht Hij dat ik mijn best blijf doen, Hij leert mij, soms met een stok en staf, maar uit Liefde.

Ja ik wil zijn wet volgen, maar t lukt soms niet. Maar Hij vergeeft als ik Hem vraag, maar ook bereid ben dat Hij mijn leven mag leiden. Niet meer ik, maar Uw wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:52
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
ROELTJE813 schreef:
mijn uitslag was alleen maar SGP, hoe kan het dat iedereen 3 partijen heeft en ik maar 1? en SGP heb ik van mijn leven maar 1x gestemd. dus die vraagjes twijfel ik wat aan.

Nou dan weet je t dus....... SGP stemmen.....Alle andere partijen vallen voor jou af .. Clown smiley....en niet gaan twijfelen hè.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??
 
Goede vraag.

Voor mijn gevoel zeg ik......Jezus is koning.
Maar ik weet ook dat satan hier heel veel macht heeft
dat engelen nog strijd voeren met de demonen
En Jezus nog terug zal komen om zijn Koninkrijk te stichten.

Denk dat ik toch blijf bij dat Jezus koning is, maar dat helaas de wereld nog niet van zijn koningschap getuige is, zelfs zo erg dat de satan hier nog heel veel macht heeft.

Ga ik eens over nadenken, vanavond....paar stukkies openbaringen lezen en Daniel. en Petrus brief
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning
 
GERT217 schreef:
Velen kiezen de Heiland als Koning,
maar weinigen dragen Zijn kruis,
velen zoeken Zijn hulp en bescherming,
maar weinigen off'ren hun goed en hun huis
voor de zaak van de dierbare Meester.

Zij beminnen de wereld, beminnen de schijn
Beminnen hun goederen die waardeloos zijn

Velen zitten aan Jezus' tafel
maar weinigen willen vasten met Hem
Zij beven en vluchten als de beker van het lijden
tot de rand toe gevuld wordt,
om de Naam van Hem.


Niks mis mee, om een gedicht te gebruiken
om eens na te denken er eens aan te ruiken,

Toen ik dit las moest ik gelijk denken aan de zeven brieven van Jezus aan de gemeente in klein Azie, die opgetekend staan in Openbaring.

Daar worden de christenen ook gewaarschuwd, met dingen die Jezus anders zou willen zien. Maar daar hangt hij ook steeds een belofte aan, als ze breken met de fout ingeslagen weg.
Ook de Jacobus brief leert ons, dat geloof zonder werken niets is.

t Kruis opnemen is soms zo moeilijk voor ons, wanneer verwacht God van ons dat te doen? Ervaren wij niet vaker dingen die een last zijn, als zijnde iets wat ongewenst is. Dan bidden we of God ons wil bevrijden van dat?
Maar t zou ook zomaar een zaak van God kunnen zijn die Hij in ons leven brengt.

Ook de woorden van Jezus die Hij sprak over de wederkomst komt bij mij naar voren:
Math 25: 31 Wanneer de Mensenzoon komt, omstraald door luister en in gezelschap van alle engelen, zal hij plaatsnemen op zijn glorierijke troon. 32 Dan zullen alle volken voor hem worden samengebracht en zal hij de mensen van elkaar scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt; 33 de schapen zal hij rechts van zich plaatsen, de bokken links. 34 Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: “Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. 35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe. ” 37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan. ” 41 Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen. 42 Want ik had honger en jullie gaven mij niet te eten, ik had dorst en jullie gaven me niet te drinken. 43 Ik was een vreemdeling en jullie namen mij niet op, ik was naakt en jullie kleedden mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten mij niet. ” 44 Dan zullen ook zij antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien of dorstig, als vreemdeling of naakt, ziek of in de gevangenis, en hebben wij niet voor u gezorgd?” 45 En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet gedaan. ”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
[quote=MARISKA601]http://www.partijenwijzer.nl/Ga-naar-de-test


op deze pagina kan je een test doen welke partij het beste bij je past.

ik heb hem vluchtig gedaan.
ik kreeg 3 partijen voorgeschoteld.

1 CDA
2 CU
3 PVDA

ik ga voor de middelste
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:23
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
HENK710 schreef:
Heel gezond hoor, Jonathan. Laat je in elk geval nooit iets opdringen alsof je er al overheen zou moeten zijn. Ontwikkel je in je eigen tempo! Want de pijn is voor ieder mens weer anders, net als de weg eruit...


JONATHAN890 schreef:
als God de match made in heaven op mijn weg brengt.



Die match met Hem heb je al te pakken! Da's toch geweldig! Knipoog smiley

en die andere loopt vast al rond ergens..... misschien ken ik haar al, misschien wel niet....God weet t Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:36
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
ROBBEDOES873 schreef:
pff even kippevel zo verschrikkelijk mooi en helaas zo verschrikkelijk waar

dank je wel.

Voor kinderen is een scheiding helemaal niet fijn, alhoewel er ook wel situaties zijn, helaas genoeg, waar t voor de kinderen beter is.

Mijn scheiding was helemaal geen leuke tijd, maar ik heb t verwerkt, een plekkie gegeven in mijn leven. Maar mijn kinderen zouden zo graag willen dat t weer goed zou zijn. Iedere x als ik ze thuis breng, vragen ze of ik een bakkie koffie kom drinken bij hun moeder.

De pijn, verdriet, zijn niet fijn geweest. t Leven weer oppakken hierna is ook niet al te makkelijk. Ergens heb ik nog wel een gereserveerdheid. verblind in verliefdheid zal mij niet snel gebeuren, hahaha hoop ik, misschien dat er een dame is die dat wel voor mekaar krijgt.
En misschien gebeurt t wel, als God de match made in heaven op mijn weg brengt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
CROSSROAD317 schreef:
Mat 10,14 En als ze je niet willen ontvangen noch naar je woorden willen luisteren, verlaat dan dat huis of die stad en schud het stof van je voeten.
Bijna goed Jonathan ..... Clown smiley

hahhaha misschien lees ik andere formulering
boodschap is t zelfde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
PIETER649 schreef:
gelukkig is er geen leesplicht op cm.
wellicht kun je mijn bijdrages beter overslaan in het belang van je humeur en je bloeddruk Knipoog smiley


leesplicht ik zie meer in een stemplicht

ik lees ieders bijdrage ook die van jou t is alleen jammer dat er hier op CM mensen zijn die met woorden een mening/zienswijze/beleving scherp aanvallen. Als je ergens mee zit, kan je t ook gewoon op een toon zeggen die behoort. Wij zijn allemaal kinderen van God.

en mijn humeur is perfect, bloeddruk geen enkele last van, gezondheid is perfect, gewicht ook, voel mij heel goed, zit prima in mijn vel, en geestelijk voel ik mij ook heerlijk. Fijne kerkdienst vanmorgen gehad, lekker veel praiseliederen gezongen, mooie verootmoedigingen, heerlijk allemaal. God is goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 19:47
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
PIETER649 schreef:
als dat het enige leerzame is wat jij uit mijn bijdrages haalt, waren het ook nog eens paarlen voor de .......... ( ik zal me 1x inhouden) Lachende smiley

gokje....zwijnen


ik lees je berichten, denk er het zijne van, t goede onthou ik, rest vergeet ik
t stof veeg ik van mijn schoenen

over jouw opmerkingen direct gericht aan ander.......dat vind ik geen leerzaam iets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 19:40
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
[quote=PIETER649
wie is hier nu ongenuanceerd???


Als er iemand de plank misslaat nu SOLAFIDE630 ben jij het.
Schaam je dat je een complete groep zo demoniseerd.
Je praat als n kip zonder kop want je weet niet waar je het over hebt!
[/quote]


Wat een fijn taalgebruik weer Pieter, mijn waardering, echt leerzame discussie.

demoniseren/kip zonder kop/godslastering/drol is een drol

dank je wel voor t bijbrengen van al die taalschoon. Ga vooral door met schrijven zonder na te denken, zonder schroom, zonder normen, zonder eenheid, zonder respect

Dan wordt t lijstje woorden vanzelf langer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 17:19
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
[quote=SOLAFIDE630]
Je hebt gelijk...Jezus heeft nooit gestemd en daarom overweeg ik dat ook
om dat evt. niet te doen, want Jezus heeft zich inderdaad nooit met politiek bemoeit.





"Juist christen moet actief zijn in politiek"

Christenen moeten stevig aan het publieke debat meedoen en zich niet in een hoekje laten drukken. Dit zei mr. drs. Geert Jan Spijker donderdagavond. Hij zegt dat geloof alles te maken heeft met politiek. De voormalig student rechten en filosofie sprak voor ongeveer tachtig studenten van het Groningse CSFR-dispuut Yir’at Adonay, schrijft het Reformatorisch Dagblad.

Juist omdat christelijke partijen deel uitmaakten van de coalitie, vindt Spijker dat christenpolitici hun verantwoordelijkheid moeten beseffen. Christelijke politiek wordt volgens hem gekenmerkt door de macht ondergeschikt en dienstbaar te maken aan de gerechtigheid. Hij voegt toe dat het christendom nooit dwingend door een overheid kan worden opgelegd, maar alleen door God wordt gewerkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 17:03
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
[quote=PIETER649]
Jezus heeft nooit gestemd, dus n beetje onzinnige vraag.
Verder was Jezus inderdaad begaan met de zwakkeren, maar hoe los je dat in deze tijd op?
Knuffelen? niet-werkenden net zoveel geld geven als werkenden? alles maar voor ze regelen zonder henzelf initiatief te laten ontplooien?
Of ook af en toe degenen die dat nodig hebben een schop onder de kont geven en prikkels geven om zelf te gaan werken en in de samenleving nuttig te functioneren?

Wat mij tegenstaat in de toon van deze discussie is dat een vvd niet op zou komen voor de zwakkeren in de samenleving.
Onnodige en zeker onware stemmingmakerij.
Iedereen is blij dat er een sociaal systeem bestaat waarin mensen die ECHT niet kunnen werken, onderhouden worden, ook de vvd
Waar de vvd iets harder op let is dat mensen niet onnodig lang blijven hangen in die situatie... wat is daar onchristelijk aan dan????



Jezus heeft nooit gestemd nee......maar roept ons alleen op Hem te volgen.
Ik geef geen anti vvd advies, alleen maar een advies....denk goed na over je christen-zijn.
Ik lees niets anders in de bijbel dan dat God opkomt voor de zwakkeren.
geen schoppen uitdeelt.
En hoe je dat in deze tijd oplost? Gewoon de weg van Jezus te volgen.

Het maakt mij helemaal niet uit wie wat stemt. Dit is een democratisch land. Alleen bepaald gedachtgoed van sommige partijen is niet goed in mijn ogen. Gelukkig is er een CDA, CU en SGP die ook eens wat christelijke standpunten vasthoud.
En natuurlijk kan niet alles behaald worden wat je wilt. We leven in een land waar ook andere meningen hun recht mogen halen. En soms moet je dan wel eens dingen toelaten.
Aan de ene kant lees ik opmerkingen over God's geboden volgen, aan de andere kant opkomen voor een partij die de zondagopening van winkels promoot onder t mom van werk en economie.

Mij maakt t niet veel uit, t is ieders verantwoording wat hij/zij op zondag doet, als je maar weet wat God van jou verlangt.
Maar ik ga geen partij stemmen die de zondagsrust niet promoot, dus er vallen een heleboel partijen af voor mij.

Is er een ideale partij... Nee helaas niet...komt ooit wel als Jezus zijn koninkrijk hier op aarde vestigt. Maar dan hoeven we ook niet meer te stemmen

Ik blijf bij mijn advies...denk na over je christen-zijn. je kunt niet 2 heren dienen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 16:05
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat ook Wilma, daarom adviseer ik de VVD.

Ik adviseer....denk goed na over je christen-zijn.

kijk eens welke dingen Jezus belangrijk vond, welke mensen jezus opzocht, waar zijn intenties lagen..
Was Jezus liberaal of was Jezus sociaal bewogen?

Welke partij zou Jezus stemmen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 10:37
BerichtOnderwerp: Aanspreekvorm
 
HENK710 schreef:
Staat er werkelijk U of is dat de Nederlandse interpretatie geweest. Zoals ook al door anderen aangegeven, staat in diezelfde Bijbel in andere talen de jij-vorm duidelijk te lezen. Er is voor beide vormen wel iets te zeggen. En nee, ik geloof niet dat God zal vallen over een U of een jij. Het gaat Hem toch om het hart achter die woorden?!


Ik denk dat t niets uitmaakt, hoe het in welke taal ook staat.
Het gaat om het hart, zoals jij ook al schreef.

Ik kan mij voorstellen dat als je geleerd hebt ouderen, je ouders en dergelijke met u aan te spreken, je dit dan ook doet als t gaat om God.
Ik hoor idd christenen die dan je of jij gebruiken.

Dan het woord papa....ik vind dat wel heel mooi. Zelf heb ik niet zo'n aardse vaderband in t verleden gehad, waarvan ik alleen maar liefde ervaarde. Daarom is t voor mij ook heel lang moeilijk geweest God als mijn vader te zien. t Boek t vaderhart van God heeft mij veel geleerd, en ik beschouw Hem nu als mijn hemelse vader, daarom vind ik papa mooi, vertrouwelijk, intiem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 00:43
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
MAR907 schreef:
Absoluut niet. Het gehaagd de Here Jezus juist dat we naar de geboden wandelen en niet weg redeneren. Het versterkt juist de relatie met onze Hemelse Vader door Zijn Zoon.


rechtvaardiging door de 10geboden is er niet, geen mens is in staat deze te houden. Het enige wat je zult ervaren als je dit gaat proberen is constant maar zien dat je t niet kan. Leven naar deze wil van God lukt dus niet.

Maken dat de 10 geboden tot een verkeerde instelling van God?

Aan de ene kant lijkt t wel zo, wij kunnen die wet niet volledig toepassen, en t ergste is nog, God zegt in zijn woord dat er voor ons geen plaats voor zijn aangezicht is voor diegene die die wet niet houden.

Aan andere kant, wij kunnen in die wet ook zien dat God een goede God is, de 10 geboden komen van iemand die heel bewogen is, die heel goed is, die ons een stel leefregels geeft, dat al zouden wij ze houden, wij een goed leven zouden hebben.

Waarom dan die een straf, een afwijzing van God? als Hij toch weet dat wij allen falen?

Die vraag stel ik mijzelf wel eens, als ik alleen mijn eigen verstand laat spreken.

Maar God wist al dat Hij een ander verbond met de mensen zou aangaan. Dat verbond kwam met Jezus, die zijn leven gaf, de zonde afvoerde de dood in.
Het nieuwe verbond heeft God in ons hart gelegd, als wij ons leven aan Hem geven. En God zeggen dat wij zijn geboden niet kunnen houden, hem bidden om die geboden in ons hart te schrijven.
Welke geboden zal God dan schrijven in ons hart....dezelfde toch. God is een God die niet verandert. Hij wil ons leren hoe te leven, als wij God maar toelaten in ons leven en Hem vragen ons de weg te wijzen die wij moeten gaan. Dat vraagt overgave, vertrouwen, maar God is goed, hij zal je zegenen.
En die 10 geboden gelden nog altijd. Maar het verbond waaronder die 10 geboden vielen geldt niet meer voor ons. Rechtvaardiging is daar niet, die rechtvaardiging is bij t kruis te halen.
En nee, daarna is t nog steeds een strijd in je leven, maar God wil je leren zijn Wil te volgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:04
BerichtOnderwerp: Aanspreekvorm
 
MAAIKEA509 schreef:
Als ik zo rond kijk op de site, zie ik veel verschillende manieren waarop de HERE God wordt aan gesproken. Dit varieert van papa tot God tot ...
Hoe vinden jullie dat je God zou moeten/mogen aanspreken?

Zonder iemand op zijn of haar tenen te willen trappen, heb ik het zelf liever niet over papa, omdat ik dat oneerbiedig vind. God is zoveel meer dan mijn (aardse) vader. Hij is als een Vader voor mij, maar ook een Rechter, Heerser, Almachtig Wezen, God, Alles! Om Hem dan 'alleen' papa te noemen, vind ik niet passend en oneerbiedig. Ik spreek Hem ook niet aan met 'jij', maar met U. Zouden wij niet veel meer eerbiedig moeten zijn?

Hoe denken jullie hierover?

Zelf zie ik God als heilig, onze schepper, mijn Hemelse Vader.
Spreek Hem in mijn gebed altijd aan met u of lieve God.

Onlangs sprak iemand in de groeigroep/bijbelstudiegroep van de kerk, in het kringgebed God aan met jij en je......

Daar had ik dus moeite mee.
De week erna behandelden wij Openbaringen 1. Waarin Johannes opeens Jezus hoort en ziet.

Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het Woord Gods, en om de getuigenis van Jezus Christus.
En ik was in den geest op den dag des Heeren; en ik hoorde achter mij een grote stem, als van een bazuin,
Zeggende: Ik ben de Alfa en de Omega, de Eerste en de Laatste; en hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek, en zend het aan de zeven Gemeenten, die in Azie zijn, namelijk naar Efeze, en naar Smyrna, en naar Pergamus, en naar Thyatire, en naar Sardis, en naar Filadelfia, en naar Laodicea.
En ik keerde mij om, om te zien de stem, die met mij gesproken had; en mij omgekeerd hebbende, zag ik zeven gouden kandelaren;
En in het midden van de zeven kandelaren Een, den Zoon des mensen gelijk zijnde, bekleed met een lang kleed tot de voeten, en omgord aan de borsten met een gouden gordel;
En Zijn hoofd en haar was wit, gelijk als witte wol, gelijk sneeuw; en Zijn ogen gelijk een vlam vuurs;
En Zijn voeten waren blinkend koper gelijk, en gloeiden als in een oven; en Zijn stem als een stem van vele wateren.
En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.
En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;
En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods.


Wat mij hierin zo opvalt is dat Johannes, die Jezus gezien heeft in t leven, zien sterven, de opgestane Jezus heeft gezien, Hem zien opvaren naar de hemel als DOOD AAN ZIJN VOETEN viel.

En als ik dan van Mozes lees, die God wilde zien, en dat God zich aan hem openbaarde, maar wel zo dat God achter hem langs ging en mozes t niet kon zien.

Dan denk ik, hier gaat het om. Als wij God met jij en jou aanspreken, denk ik niet dat wij inzien hoe verheven, hoe heilig God is.

Johannes, die zo vertrouwd met Jezus was, zag Jezus in zijn verheerlijkste vorm, Mozes mocht God ook niet aanschouwen. Kunnen wij dan God en Jezus aanspreken met jij en jou??

Sommigen doen dat wel, maar ik vind dat ik t niet doe of ga doen.
God wil in ons hart wonen, Hij heeft daarvoor zijn Geest gegeven.
Ik weet dat God ons liefheeft en onze Vader wil zijn, maar ik denk dat Hij ook eerbied wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 17:55
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
'Christen kan geen Wilders stemmen'

Ruim driekwart van de predikanten en kerkelijk werkers in Nederland vindt dat een christen niet op de PVV van Geert Wilders kan stemmen. Dit blijkt uit een door het Nederlands Dagblad uitgevoerde enquete onder ruim twaalfhonderd voorgangers. Vandaag verschijnen de uitkomsten van het onderzoek in de krant.

"Het gedachtegoed van Wilders en de PVV is tegenstrijdig aan het christendom," zegt een predikant in de Protestantse Kerk. Hij voegt toe dat Jezus Christus opkwam voor vreemdelingen, wezen en weduwen. Een derde van de ondervraagden geeft aan dat er in hun gemeente mensen zijn die de ideeën van Geert Wilders steunen.

Het onderzoek is gehouden onder predikanten uit de volle breedte van protestantse kerkgenootschappen in Nederland.


Mijn mening is dat dit inderdaad niet kan.
Ben t met een aantal punten van hem wel eens, maar dat heb ik met zoveel andere partijen. Echter discriminatie is nooit goed.
Beperking van geloofsuitingen van moslims, betekent ook dat ik mijn uitingen niet meer mag doen. Als Wilders bijvoorbeeld vind dat islamitische scholen niet goed zijn, dan betekent dit dat een D66 of VVD straks het hele bijzonder onderwijs, dus ook alle christelijke scholen afschaft.

maar ..... wat is jouw mening over dit stemadvies van zovele voorgangers?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 16:49
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik vind Piet-Hein Donner een sterke persoonlijkheid.

Hij praat heel beheerst op zachte toon steeds, verheft nooit zijn stem, wordt noooooit beledigend, maar blijft beleefd en vriendelijk ook al wordt hem het vuur na aan de schenen gelegd en ook is hij genegen om het van de anderte kant te bezien en evt. zijn mening bij te stellen, als de andere kant een punt heeft, waar hij iets mee kan en blijft dan bij zijn standpunten en is nooit te beroerd om zijn standpunt nader toe te lichten....en............hij heeft humor....en dat alles ten overstaan van heel Nederland.....ik vind het echt STERK......... Verliefde smiley

Ik was dan allang uitgeflipt, vrees ik Huilende smiley, smiley in tranen


ik vind m een vreselijk saaie uitstraling hebben
maar ik geef toe...heb die andere kant van m niet nader bekeken.
zal er volgende keer eens op letten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 16:15
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid
 
HANNAH810 schreef:
ja; ben ik goed of ben ik goed, mary?? Clown smiley

en volgens mij heb jij wel een sterke persoonlijkheid !
zo ervaar ik je wel in de communicatie met je en naar anderen toe

enne...niet naast je schoenen gaan lopen he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 15:48
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 15:44
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
Ik las op de website OuderAlleen, het volgende gedicht van Eric.
Vind het een mooi gedicht.

Waarom
Waarom is het na al die jaren
Nog steeds niet makkelijker geworden
En blijft het missen van mijn dochters
Zo veel pijn doen, blijft de leegte bestaan?

Waarom stopt het nooit eens een keer
En blijf ik het gemis voelen, keer op keer
Het gevoel hebben dat ik alles mis
Dat het zonder me voort gaat?

Waarom denk ik zo vaak “wat heb ik gedaan”
Want het voelt soms als een straf
Terwijl het niet eens zo is
Omdat ik ze gewoon zo ontzettend mis?

Waarom blijven herinneringen pijn doen
En volgt het telkens weer dat pijnlijke pad
Van weten dat zij daar zijn en ik hier
Zonder precies te weten wat ze doen?

Waarom is het zo dat ik me schuldig voel
Alsof ik hen in de steek heb gelaten
Alsof ik ze zomaar achter liet
En ik verder ging zonder hen bij me?

Waarom, in het donker van de avond
Overvalt het me telkens weer keihard
En voel ik me soms eenzamer dan ooit
En zo ver weg van mijn eigen vlees en bloed?

Waarom wordt het na al die jaren
Niet makkelijker om te dragen
Om er te leren mee om te gaan
En de pijn te leren verzachten?

Omdat zij mij zo na aan het hart liggen
Omdat zij zijn waarvoor ik knok en leef
Omdat zij mijn kinderen zijn
Omdat zij zijn waarvoor ik zonder denken
Mijn eigen leven geef.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 15:40
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid
 
JILL658 schreef:
Als ik zo al heel wat stukjes heb gelezen, dan zie ik dat er veel persoonlijkheden zijn.
Maar wat maakt iemand nu een sterke persoonlijkheid?
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Jill

Een sterke persoonlijkheid is:
iemand die over zaken een mening heeft;
die daarvoor durft op te komen, ook al is t in een niet vertrouwde omgeving
die zijn normen en waarden niet verloochent
die nadenkt over zijn leven, en over t leven van de mensen om zich heen
die bewogen is bij t lot van anderen
die tevreden is met wat hij heeft, maar ook uitdeelt als anderen te kort komen
die luistert naar de ander
die durft te zeggen dat hij iets niet weet
die de strijd met zichzelf durft aan te gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 Volgende
Pagina 51 van 54