ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BRIGHTBOY799
ChristianMatch forum index » Berichten van BRIGHTBOY799
Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 21:14
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
JILL658 schreef:
Ik heb niks van dit topic gelezen, maar met wie kan je het beste een relatie hebben is mijn anwoord GOD MIJN PAPA.
Met Hem en in Hem en door Hem in alles te kennen, komt de rest van zelf.
Er staat zelf: Dan zal alles je toegeworpen worden.
Ik wens dat iedereen toe.
Jill
Er staat ook zelf:
En gij zult door allen gehaat worden om mijns naams wil; maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden. Wanneer men u vervolgt in deze stad, vlucht naar de andere; want voorwaar, Ik zeg u, gij zult niet alle steden van Israël zijn rondgekomen, voordat de Zoon des mensen komt.
Een discipel staat niet boven zijn meester, of een slaaf boven zijn heer.


Dat word je ook toegeworpen. Momenteel hebben we het in het westen nog vrij gemakkelijk. Maar tijden zullen veranderen...

En om op de begin-post in te gaan:
Geloof dat je het over mensen had... Dus God laat ik in dezen even buiten beschouwing, een huwelijk met de Heer lijkt me in dit aardse leven ook vrij lastig...
Misschien ben ik jong en naïef, maar voor mezelf pik ik een partner niet uit op de eigenschappen die zij bezit... Je leert iemand kennen, en dan is er de vonk. Door welke eigenschappen dat komt kan ik niet vertellen, al weet ik wel een aantal dingen die dat teweeg kunnen brengen.
Toch is dat niet leidend. Welke eigenschappen iemand ook bezit, als "de klik" er niet is, houd het voor mij op. En als de vonk wel overslaat, maakt het in mindere mate uit of alle eigenschappen feilloos bij elkaar aansluiten, dan kom je er vaak wel uit. Gelijkgestemde mensen gaat vaak goed. Tegenpolen gaat vaak goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 13:31
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SHANITA130 schreef:
Paulus zegt in zijn brieven ook wel letterlijk wat Jezus zegt, én wat God zegt in het oude testament. En ook schrijft hij, door God geïnspireerd zelf heel erg veel zaken.

Paulus zegt hier duidelijk dat hij niet namens God spreekt, hoeveel duidelijker wil je het hebben?

Op het moment dat je zegt dat dat wel God's woord is, spreek je Paulus tegen, want hij schrijft vrij duidelijk: Zo spreek ik, niet de Here

En de bijbel schrijft over seks als echtelijke gemeenschap, die term maakt toch ook vrij veel duidelijk?


Laatst aangepast door
BRIGHTBOY799
op vrijdag 4 juni 2010, 13:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 11:49
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SHANITA130 schreef:
12 Maar tot de overigen zeg ik, niet de Here: heeft een broeder een ongelovige vrouw, die erin bewilligt met hem samen te wonen, dan moet hij haar niet verstoten.

Paulus, geïnspireerd door God zegt hier: "tot de overigen, dus tot degenen die niet getrouwd zijn :)
Paulus geeft hier juist aan NIET voor God te spreken:

12 Maar tot de overigen zeg ik, niet de Here: heeft een broeder een ongelovige vrouw, die erin bewilligt met hem samen te wonen, dan moet hij haar niet verstoten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Om maar een stukje van de site af te halen, waar ze een heel gedeelte van hun zelfbevredigingstheorie uit halen:
Quote:
"Weet u niet dat uw lichaam een tempel
van de heilige Geest is, die in u woont
en die u van God hebt ontvangen?
U behoort uzelf dus niet toe.
Want u bent gekocht en de prijs is betaald.
Gebruik dus uw lichaam om God te verheerlijken"
(1 Kor. 6:19, 20).
Je hoeft niet eens zo gek veel verder te lezen om te zien dat dit helemaal los staat van het onderwerp welke zij behandelen:
Vers 18:
18 Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam.

Dus die tekst lijkt mij, om een voorbeeld aan te geven, absoluut niet rechtsmatig op dit onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 00:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
De bijbel noemt het echtelijke gemeenschap... lijkt me vrij duidelijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TESSYBEAR731 schreef:
Doet die site dat? of misschien gewoon de mensen...
die geheel menselijk, allemaal een eigen visie op het geheel hebben Knipoog smiley
En dat mag, maar niet als je de bijbel daarbij aanhaalt als zijnde God's woord, en dan de boel maar uit de context trekken zodat het past bij jou boodschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Herb ik dus gedaan, en dan zie je dat die site dingen echt uit de context trekt.
Ik heb er wel een stevige eigen mening over hoor Knipoog smiley

Maar ik vind het vervelend dat deze sites op het World Wide Web staan, omdat die de bijbel aanhalen, maar niet naar eer en waarheid, en daardoor de bijbel dus geen recht doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 21:47
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Njah, die real-life site zit er op sommige punten ook wel echt falikant naast betreffende dit onderwerp, en trekt teksten gruwelijk uit de context...

Vind het dan wel lastig om van zo'n site iets aan te nemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:25
BerichtOnderwerp: Op haar af stappen of niet?
 
TESSYBEAR731 schreef:
En vooral wel adem blijven halen Knipoog smiley
Sowieso vrij nuttig, of je haar nou spreekt of niet!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)
 
IMRE695 schreef:
Kortom, het mailen heeft een functie: elkaar leren kennen (in zover dat mogelijk is via de mail, maar het kan aardig) en vooral: elkaar leren vertrouwen. Want stel: je geeft je vertrouwen te snel weg aan een ander, dan heb je als vrouw (en ook als man) een ernstig probleem. Al is het alleen maar in het roddelcircuit hier op CM, dat helaas ook bestaat. Twijfelende smiley

Kortom, probeer een beetje open te zijn via de mail. Vooral om iemands vertrouwen te winnen en niet om eindeloos te blijven mailen. Maar het eerste contact per mail is belangrijk. Je kunt ook gaan chatten hier, dan krijgen mensen (en vrouwen) ook een indruk van jou.
Klinkt een beetje als ontzettend veel werk voor de 1e date. Die dan ook nog eens heftig kan tegenvallen, want digitaal is wel leuk allemaal, maar je maakt iemand zijn/haar trekjes niet mee, en digitaal hebben mensen doorgaands meer tijd om woorden te kiezen...

TESSYBEAR731 schreef:
Je moet het natuurlijk wel weten te doseren...
Meteen in het tweede mailtje vragen wat voor standjes ze lekker vind valt over het algemeen niet zo goed Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Verdikkie, en ik maar denken dat dat heel normaal was...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799 (40)





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 14:01
BerichtOnderwerp: lenen
 
We kunnen er allemaal wijsheden tegenaan gooien, maar hier een antwoord van Jezus op je vraag, hij heeft het erover in lucas 6

27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; 28 zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen. 29 Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen. 30 Vraagt iemand iets van u, geef het hem; neemt iemand het uwe, vraag het niet terug. 31 En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen, doet gij hun evenzo. 32 En indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat hebt gij vóór? Immers, ook de zondaars hebben lief, die hen liefhebben. 33 Want indien gij goed doet aan wie u goed doen, wat hebt gij vóór? Ook de zondaars doen dat. 34 En indien gij leent aan hen, van wie gij hoopt iets te ontvangen, wat hebt gij vóór? Ook zondaars lenen aan zondaars om evenveel terug te ontvangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BRIGHTBOY799
Pagina 1 van 1