ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:42
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb een pobleem met mjn pc.
Als ik heel traag typ dan komen alle letters te voorschijn.
Typ ik het normale tempo, dan vergeet de pc een hoop
letters te tonen.

Wie weet waar dit aan ligt?

rnkenotsbod


Daar moes staan:

Dronken toetsenbord? Smiley die vol vragen zit

Te weinig werkgeheugen. Dat is ut.

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:35
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TESSYBEAR731 schreef:
Toch krijg ik met dit soort uitspraken altijd meteen de neiging om te vragen:
"Zegt dat dan iets over mij, of vooral over de kwaliteit van de rest van het zaad?" Knipoog smiley Clown smiley

Euhh, dan kun je je altijd nog identificeren met het standvastige eitje

Smiley die vol vragen zit Verlegen lachende smiley

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:32
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
CHATULIEM619 schreef:
De samenkomst is immers een viering, een feest. En wat is er nu mooier om samen de vreugde van het kennen van de Heer met elkaar te vieren? Is dat alleen oppervlakkig, gedreven door gevoel? Nee het is een vreugde-uiting, gebaseerd vanuit het besef, dat God het is die voor ons zorgt en van ons houdt. Aanbidding is ook een vorm van respect naar God, beseffende dat Hij heilig is en dat we in Zijn aanwezigheid mogen zijn en alles wat we hebben aan Hem mogen geven.
Emotie speelt altijd een rol in het leven van de mens. Psalmen zijn per definitie emotionele verhandelingen. Wat is erop tegen je emoties bij je geloof te betrekken. Zolang er maar een evenwicht is, tussen emotie en geloof. En dat evenwicht is goed te bereiken in een dienst, waarbij je zowel je beleving als de woordverkondiging centraal stelt.
In de vroegchristelijke periode is het Gregoriaans ontstaan. Deze term komt van het griekse woord gregoreo, wat wakker worden betekent. De kerk had nl. de gewoonte om bij het begin van de dag God te prijzen. Je moet je voorstellen, dat de gemeente om 5 uur 's morgens in tongen zat te zingen tot eer van de Heer. Want het Gregoriaans is afkomstig van het in tongen zingen. Wat een beleving zou dat geweest zijn zeg, en ik vind dat we daar nog ver van af staan.

Mooi gezegd Chat.

Kunnen we dat 's ochtends wakker worden met lofprijs niet weer invoeren? (De vogels zijn er trouwens nooit mee gestopt...)

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:13
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoi Zinga, ik heb ff wat voor je opgezocht in de psalmen (vertaling NBV)

het woord mij komt 510 keer voor
het woord mijn komt 521 keer voor
het woord ons komt 115 keer voor
en het woord ik komt 586 keer voor

Maar sommige opwekking liederen daar heb ik ook niet zoveel mee.
Een voorbeeld, een zin gaat als volgt: "Heer, weest welkom in ons midden" .... Dan zing ik niet mee, want als de Heer er niet is, welke reden zou ik dan hebben om daar te zijn ?? Het is toch de Here God die ons nodigt en niet andersom ?? Smiley die vol vragen zit

Wow Cross... dat heb je snel gedaan!! Lachende smiley

Ik zie ook wel es een lied voorbij komen waarin iets staat dat ik niet kan meezingen (van welke bundel dan ook) maar dat is geen reden om dan maar gelijk de hele bundel af te kraken, toch?

Bij de zin die jij aanhaalt kan ik me voorstellen dat deze zin is voortgekomen uit de belofte van Jezus: "Waar 2 of 3 in Mijn Naam vergaderd zijn ben Ik in hun midden". Ik heb er dan geen probleem mee om Hem ook daadwerkelijk welkom te heten. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Het is denk ik belangrijk dat je bewust bent van wat je zingt; dat je niet alleen met je mond zingt, maar ook met je hart. En ja; dan kun je idd wel eens wat tegenkomen dat je wenkbrauwen doet fronsen. Maar ik lig daar niet zo wakker van.

Ga je nu ook de Opwekkingsbundel screenen Coole smiley met zonnebril Verlegen lachende smiley Welke 'bundel' is nu meer 'ik-gericht'? Moeten we nu David uit de Psalmen schrappen? Smiley die vol vragen zit (Retorisch bedoeld want ik ben dol op de Psalmen. Ben van plan David daar persoonlijk voor te bedanken! Later.... Engeltje smiley

Gezegende Sjabbat!

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 19 juni 2010, 09:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:54
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd
 
TESSYBEAR731 schreef:
In dat geval kan ik je de aankomende picknick aanraden!
Er word ook voor een hele partij kikkers gezorgd, dus wie weet zit ie er tussen Knipoog smiley Engeltje smiley

Hihi... je weet nooit hoe een kameel een kikker vangt Clown smiley

Tja; die picknick... hoe krijgen jullie het voor elkaar em iedere x te organiseren als ik ver weg ben?!?! Gefrustreerde smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:03
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd
 
LEANNE226 schreef:
Ik ben om op te vreten Clown smiley

Ik heb net een ander topic gelezen,dus......
ik zoek niet!
ik zoek niet!
ik zoek niet!
ik zoek niet!
ik zoek niet!
ik zoek niet!
ik zoek niet!
ik zoek niet!
Nu alleen nog zachtjes ergens tegenop lopen Lachende smiley met blinkend witte tanden



Sja... als ik dat doe issie meteen geplet Huilende smiley, smiley in tranen

Tenzij hij tòch op een wit paard zit??! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 16:31
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
DAVID923 schreef:
Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor.
Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)

Dit is 1 van de sterkste 'argumenten' tegen de Opwekkingsbundel en eerlijk gezegd begrijp ik niet waar die onzin vandaan komt. Heb je al eens gekeken hoe vaak het woord 'ik''mij' of 'ons' in de psalmen voorkomt? t Zal elkaar niet veel ontlopen; misschien staat het er in de psalmen nog wel vaker.

Dat veel van de inhoud over emotie gaat is begrijpelijk: daar is muziek namelijk voor bedoeld! Voor onze westerse denkbeelden wellicht vreemd, maar muziek is bij uitstek het medium om onze dankbaarheid, blijdschap, verering, maar ook verdriet en zorgen etc. te uiten en bij God te brengen.

Wat inhoud betreft; veel psalmen gaan over David die in benauwdheid naar God uitroept en door Hem gered wordt. Is dit diepgaand of oppervlakkig?
Over de inhoud van de Opwekkingsbundel: er zijn bij mijn weten inmiddels meer dan 700 liederen; heb je ze allemaal al eens aandachtig doorgelezen? Wellicht dat je dan tot een heel andere conclusie komt.


maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:

Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.

Henk Bakker bouwt op zijn eigen intellect en koestert minachting voor christenen die niet zijn mening delen. Dit uit hij door hele groepen christenen belachelijk te maken zonder steekhoudende argumenten aan te dragen voor zijn 'gelijk'. Dit heb ik zelf live meegemaakt; de waarde van de mening van Henk Bakker is voor mij 0,0.

Enkele citaten

"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."

"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."

"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"
http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm

Tsja... ik wist niet dat God Henk Bakker heeft aangesteld om te bepalen hoe Hij aanbeden wil worden.

Het valt mij op dat de mensen die van alles vinden en denken m.b.t. de kwaliteit waaraan onze lofprijs en aanbidding moet voldoen er uitsluitend menselijke criteria op nahouden. Zij zijn kennelijk niet geïnteresseerd wat God er van vindt.

De citaten impliceren bekend te zijn met geschiedenis en bijbelse identiteit, met postmodernisme, psychotherapie en projectie. Heel indrukwekkend allemaal, maar volslagen onbijbels. De citaten getuigen wat mij betreft dan ook van een zeer arrogante, zelfingenomen en ongeestelijke houding. Gelukkig is er voor de schrijver hiervan toch hoop: "Wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken" is een bijbelse oproep. En daar wordt geen studie geschiedenis, theologie e.a. mee bedoeld....

GrZing!



Laatst aangepast door
ZINGA672
op vrijdag 18 juni 2010, 16:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 11:09
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
mogguh.. Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

ik kan wel slapen.
niet geslapen vannacht.
had last van mijn maag, nam daarom geen medicijnen in.
kreeg toen last van rls en opvliegers.
het was me het nachtje wel

en ik zat al om half 9 bijna te slapen
in de wachtkamer bij de dokter.
krijg nu maagtableten erbij.


Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley


Joh Maris; doe dan vandaag maar lekker rustig an!

Veel ijs eten; goed voor de maag! Kwijlende smiley

Sterkte en beterschap!

GrZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 10:44
BerichtOnderwerp: Dopen?
 
Hey Tessy,

Jezus zelf heeft zich laten dopen om "alle gerechtigheid te vervullen". (Matth. 3:13-17).

Ik hoop dat je snel aan het idee went en dat je ernaar zult uitkijken! Lachende smiley

Je kunt ook een toepasselijk lied in je gedachten nemen om je hierbij te helpen. Bijvoorbeeld Opw. 59
"Mogen de woorden van mijn mond en de overleggingen van mijn hart U welgevallig zijn. O, Here, mijn Rots en mijn Verlosser."
Of een ander lied dat je gedachten op Hem richt.

Gods zegen!

En ik mag toch hopen dat het voltallige camerateam van cm deze belangrijke gebeurtenis vastlegt? Lachende smiley met blinkend witte tanden Engeltje smiley Lachende smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 19:37
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd
 
De keren dat ik mensen van een datingsite in het "echie" ontmoet heb, bleken ze er in RL altijd juist héél anders uit te zien dan de foto deed vermoeden. Mijn ervaring is juist dat een foto een heel vertekend beeld geeft. Het is een momentopname waardoor je, wat mij betreft vaak ten onrechte, een indruk denkt te hebben van iemand.
Nou ja; tenzij iemand een heleboel foto's heeft staan, dat geeft allicht een beter beeld.

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 18:51
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Vandaag chocolade-ijs van Ben & Jerry...

En dan heb ik geloof ik alle smaken gehad Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 16:59
BerichtOnderwerp: In vuur en vlam?
 
[quote=SUSANNAH475]Ik geloof zelf dat het God gaat om je hart... en ik geloof ook zeker in die (wederkerige) relatie die God met jou wil aangaan...
Het gevaar zag ik wel eens op het nieuws waarin mensen letterlijk geofferd worden... praktijken die in Nigeria nog voorkomen, maar in een land als bijv. Engeland wordt bestraft, gelukkig maar.

Die bijbeltekst die ik aanhaalde vind ik zelf wel duidelijk genoeg, er staat namelijk: "levend offer". Daarbij heb ik niets gezegd over het jezelf verbranden; mijn post is wat dat betreft ook duidelijk genoeg.
Veel mensen denken dat het God vooral / alleen om je hart gaat. Voor veel mensen is dat ook een excuus om hun leven in te richten zoals zij dat fijn vinden zonder daarbij God te betrekken. "Als het van binnen maar goed zit, dan maakt de buitenkant niet zoveel uit." En de tekst in Romeinen geeft heel duidelijk aan dat God OOK ons huidige lichaam en leven wil. Hij wil niet alleen ons hart; Hij wil ALLES.


Verder vind ik dat je Gods liefde niet moet vergeten... Soms vind ik het zo klinken als een verplichting en een 'moeten'... zelf zie ik het zo, namelijk dat God zoveel van de mens houdt dat Hij graag zou willen dat jij dat inziet (Zijn offer (Jezus) aanneemt) en met Hem verder wilt gaan... dan valt het 'moeten' echt wel weg, want dan mag je ervaren hoeveel God van je houdt...

Zo wordt het ook bedoeld. In de bijbel wordt de relatie van de gelovige met God en met Jezus vergeleken met een aardse liefdesrelatie. In een aardse huwelijks- of liefdesrelatie sta je geen 3e partner toe. In de relatie met God behoort Hij ook de 1e en belangrijkste te zijn. Alles wat in de weg staat in onze relatie met Hem is een afgod.

Daarnaast is God zeker Liefde, maar ook een God van rechtspraak en oordeel. In Handelingen 17 vers 30 en 31 staat: "God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen; omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken."
Jezus is niet naar deze aarde gekomen en heeft zich niet laten vermoorden omdat Hij "ff niets beters te doen had" (sorry voor de woordkeus). Het heeft God ALLES gekost; een dierbaarder, kostbaarder offer kon Hij niet geven. Ik kan me in jouw woordkeus "namelijk dat God zoveel van de mens houdt dat Hij graag zou willen dat jij dat inziet (Zijn offer (Jezus) aanneemt) en met Hem verder wilt gaan... niet zo vinden. Dat lijkt op: "God wil het wel graag maar anders even goede vrienden". God heeft de mens een reddingsboei toegeworpen vanwege de grote nood waarin het mensdom sinds de zondeval verkeert. De consequenties van het niet aanvaarden van die redding zijn voor eigen rekening.

God heeft zichzelf door zijn Zoon Jezus Christus aan de mensheid kenbaar gemaakt, zichzelf gegeven en Jezus heeft voor ons alles opgegeven; het past de mens uitsluitend om dit geschenk met volledige overgave en grote dankbaarheid aan te nemen. Dat eist Hij nu ook van ons in zijn Woord (met name Handelingen 17).

Het is een keuze aan onze kant: voor wie leef je?

GrZing



Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 16 juni 2010, 17:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: waar kijk jij naar uit?
 
Ik kijk uit naar de Kerstvakantie. Liggen alle activiteiten stil en kruipt iedereen zoet in z'n holletje... en kan ik eindelijk es stiekum n beetje uitrusten... Zucht Verraste, verbaasde smiley

GrZzzzz Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 19:07
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
MARISKA601 schreef:
Ik neem mijn keesmok mee naar de hei.. wie weet Knipoog smiley

Keesmok Smiley die vol vragen zit

a) Je bedoelt de trog van je Keeshondje
b) Je hoopt dat je Kees tegenkomt zodat je hem zijn mok kunt teruggeven
c) Je hebt zo'n lekkere smok dat 'ie helemaal okee is?? Smiley met dichtgeplakte mond

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:41
BerichtOnderwerp: In vuur en vlam?
 
JONATHAN890 schreef:
"De eerste liefde. Kennen we die nog?
De diepe liefde voor Christus,
de bereidwilligheid om alles voor Hem op te geven,
de radicale toewijding.
Je stond in vuur en vlam,"

Overgave
‘Nevens U begeer ik niets op aarde’ (Ps. 73:25) was de praktijk van Paulus. Dat is een geloof dat bereid is dit leven volkomen op te offeren om te leven voor God en Zijn wil te volbrengen, ongeacht de gevolgen. Deze oude waarheden lijken niet meer te passen in de filosofie en theologie van onze tijd. We hebben toch recht op een stukje geluk en voldoening in dit leven? Dat lijkt redelijk, maar heeft niets te maken met het radicale Evangelie dat de Here Jezus predikte en voorleefde tot aan het kruis toe. Toch maken we dat aards geluk vaak tot het doel van het Evangelie en gaan we de radicale overgave aan God uit de weg. Juist dat is nodig als basismateriaal voor de Geest om de vlam brandend te houden.

Ik denk dat er meerdere oorzaken kunnen zijn voor het lauw worden. Ten eerste vermoed ik dat veel van ons niet meer beseffen waarvan we gered zijn. Hoe ernstig wij eraan toe zijn zonder Jezus. En hoe volslagen hopeloos. Wij hebben het te goed. We lijken ons nauwelijks meer bewust te zijn van het bestaan van een echte hel; een eeuwig verloren gaan zonder de aanwezigheid van God.

Een wat onderbelichte oproep tot overgave staat in Romeinen 12:1
"Ik vermaan u dan broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst."

Deze tekst laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Als wij onszelf in ons lichaam op het altaar leggen dan zijn wij van God. Wij behoren dan helemaal aan Hem; met huid en haar. En Hij bepaalt vervolgens wat wij, tijdens onze tijd hier op aarde, in ons aardse lichaam, gaan doen, meemaken etc. Wanneer je jezelf zonder voorbehoud geheel aan God 'offert' verlies je alle zeggenschap. En waarom zouden we dit niet doen als we eigenlijk wel weten dat Hij het in alle dingen het beste weet, en ook het beste met ons voor heeft....

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:15
BerichtOnderwerp: geert wilders een voorbeeld?
 
PIETER649 schreef:
In Nederland mag tot 24 weken geaborteerd worden. Enig idee hoe ver een kindje dan al is?

Welke grens zou wel gerechtvaardigd zijn, in aanmerking genomen wat er in Psalm 139 staat:

"uw ogen zagen mijn vormeloos begin; in uw boek waren zij alle opgeschreven, de dagen, die geformeerd zouden worden, toen nog geen daarvan bestond." (Psalm 139: 16)


GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:15
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd
 
TESSYBEAR731 schreef:
* Je hebt zulke stralende ogen...Verlegen lachende smiley
* Je hebt een ontwapenende lach...Engeltje smiley
* Je hebt tenminste iets om vast te houden...Geschokte, onthutste smiley
]

Dit zijn geen mails, maar MAILINGS!

Hoogste tijd dat Chris een 'mailmerge' functie inbouwt Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:56
BerichtOnderwerp: geert wilders een voorbeeld?
 
SUSANNAH475 schreef:
Mag jij vinden... ik vind het niet van barmhartigheid getuigen om buitenlanders het land Nederland uit te gooien, terwijl diezelfde Nederlanders jaren terug hen juist uit dat buitenland gehaald hebben omdat ze betreft werk handen tekort kwamen.

Oei; dat wist ik niet. Is dat zo? Ik dacht dat hij uitsluitend (recidive) criminelen naar het land van herkomst wilde terugsturen. Smiley die vol vragen zit

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 07:16
BerichtOnderwerp: Ik vind jou bijzonder omdat...
 
MARISKA601 schreef:
Ik vind Grace een geweldige vrouw.
Je kan met haar lachen.
Nogmaals bedankt voor het weekend.

Maris; k vind jou fantastisch vanwege je gevoel voor humor en je trouw aan je huisdieren. Hoewel, dat met die kameel door Amsterdam... Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 22:15
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
Ach men wilde graag zo snel weer een bonus.
Dit was dus een extra bonus. Clown smiley
Op naar de 3000.

100!!

Dit is héél bijzonder; komt maar 1x voor!


Clown smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 22:10
BerichtOnderwerp: Dopen?
 
Vandaag hoorde ik van een gemeente waar 13 personen (volwassenen) gedoopt zouden worden. Maar toen er een uitnodiging werd gedaan kwamen er veel mensen naar voren die ook hun leven aan Jezus wilden geven. Er zijn er uiteindelijk 43 gedoopt!!! Fantastisch hè!

Misschien herleven de nieuwtestamentische tijden...

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 13:10
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
JONATHAN890 schreef:
Ik las het topic Zelfbeeld deel 5


daarin stond het volgende stukje:

Tegenwoordig heb je van die datingsites en datingorganisaties die je helpen om iemand te vinden die helemaal bij je past en met wie je dan een date kunt maken. Hebben jullie die in Nederland ook? Weet je wat zij in hoofdzaak zeggen? Je kunt iemand vinden bij wie je helemaal past. Je kunt iemand vinden die precies zoals jij is. Nou, dat is een wat beangstigende gedachte! Je kunt iemand vinden die houdt waarvan jij houdt. Jij houdt van pizza, zij houdt ook van pizza. Jij haat katten, zij haat katten. Je kunt iemand vinden net als jij.

Maar dat is niet de wil van God! Heel zelden geeft God je iemand die precies bij je past. Waarom? Omdat Hij je haat en eigenlijk niet wil dat jij gelukkig bent? Nee. Hij heeft een hoger doel. De Heere brengt vaak twee mensen bij elkaar die niet helemaal bij elkaar passen. En vaak zorgt Hij ervoor dat ze dat niet helemaal beseffen tot ze getrouwd zijn. Het lijkt wel of Hij hen verblindt. En als je eenmaal bent getrouwd, trekt Hij de blinddoeken weg. En dan roep je uit: ‘Wat heb ik gedaan!’ God verlangt ernaar dat jij meer op Zijn Zoon Jezus gaat lijken.

Wat maakt Jezus zo uniek? Over welke dingen zingen wij? We zingen over Zijn genade, Zijn barmhartigheid en Zijn onvoorwaardelijke liefde. Hier is iets heel belangrijk: Wil jij zijn zoals Jezus? Dan moet ook jij vol van genade zijn, vol van barmhartigheid en vol van onvoorwaardelijke liefde. Barmhartigheid is dat je iemand niet geeft wat hij verdient. Iemand behandelt je vervelend, maar je doet het niet terug. Genade is dat je een ander geeft wat hij niet verdient. Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je een ander liefhebt die niet aan alle voorwaarden voldoet.


Kanttekening bij het begrip onvoorwaardelijke liefde. Onvoorwaardelijke liefde betekent volgens mij niet dat je alles maar toestaat van een ander en over je heen laat lopen.

God zelf heeft een voorwaarde gesteld om Hem en Zijn liefde te mogen leren kennen, namelijk: geloven in Zijn Zoon Jezus Christus en Hem gehoorzaam te zijn. Hoe lief God deze wereld ook heeft: er zullen mensen verloren gaan omdat ze Hem niet geloven. God stelt voorwaarden aan de mens die een liefdesrelatie met Hem wil.

Jezus draagt ons wel op om zelfs onze vijanden lief te hebben en te zegenen wie ons vervloeken. Maar met hen heb je een andere relatie dan met een vriend of een partner. De huwelijksrelatie wordt vergeleken met de band die Jezus heeft met Zijn bruid. Hij heeft alles voor haar over, maar Hij stelt ook eisen aan Zijn bruid en die zijn te vinden in de bijbel.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 09:35
BerichtOnderwerp: Vervlogen dromen
 
In het profiel kun je invullen welke dromen of doelen je nastreeft in je leven.
Maar hoe ga je om met vervlogen dromen en doelen die je niet hebt gehaald? Iedereen kan er wel 1 of een paar opnoemen; zelden loopt je leven zoals je vooraf in gedachten hebt. Dromen komen niet uit, doelen blijken te hoog gegrepen of de omstandigheden frustreren je op de weg die je loopt.

Hoe gaan jullie hiermee om? Laat je gemakkelijk los? Stel je nieuwe doelen of niet? Raak je gedesillusioneerd als je dromen niet uitkomen? Zoek je telkens weer nieuwe uitdagingen? Heeft dit je kijk op het leven veranderd?

Weer een heleboel vragen op deze mooie zondag.

Beautiful Sunday! Engeltje smiley

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 08:45
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
"Andere gevangenen en zelfs de bewakers hebben zich er dikwijls over verbaasd, dat christenen onder de vreselijkste omstandigheden zo gelukkig konden zijn. Ze konden ons niet beletten te zingen, al werden wij ervoor geslagen. Ik denk dat nachtegalen ook zouden zingen, zelfs al wisten ze dat ze er na het beëindigen van hun lied om gedood zouden worden."
Uit Gemarteld om Christus' wil door Richard Wurmbrand

Ik heb "Het lied van de Nachtegaal" achter elkaar uitgelezen. Het is het verhaal van Helen Berhane; gospelzangeres die jarenlang voor haar geloof is gemarteld en gevangengehouden in Eritrea. Zij woont nu in Denemarken.

Zo'n boek zet je toch weer ff met beide benen op de grond...

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 09:18
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd
 
HANNAH810 schreef:
mmm, is je binnenkant net zo mooi, zinga?? Clown smiley
enneh, als je toch een nieuwe foto plaatst, epileer dan je kin even, misschien!! Smiley met dichtgeplakte mond
.

Lachende smiley Engeltje smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 09:13
BerichtOnderwerp: verplichting om je etnische afkomst te vermelden...
 
GRIFFIN748 schreef:
ergo:

iedereen staat wel èrgens geregistreerd...

Als je maar ingeschreven staat in het Boek des Levens. Dat is het belangrijkste!

GrZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 08:09
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd
 
GEHOLI202 schreef:
Hallo goedwillende Cmmers,

Als nieuweling hier valt het me op dat er zoveel leden geen foto plaatsen.
Natuurlijk is de inhoud belangrijker dan het uiterlijk, maar wel lopen op straat toch ook niet met een vuilniszak op ons hoofd.......... Smiley die vol vragen zit

En zeg nou zelf, ogen zijn een spiegel van de ziel, dus de oogopslag zegt heel veel; soms meer dan je in je profiel kunt schrijven. Verliefde smiley

Dusss... kom op foto-lozen, zoek in je computer een fotootje en upload deze even! Lachende smiley

Je hebt helemaal gelijk Geholio.... k Zal binnenkort een foto van m'n binnenkant plaatsen Engeltje smiley Clown smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 07:54
BerichtOnderwerp: verplichting om je etnische afkomst te vermelden...
 
SUSANNAH475 schreef:
"Buitenlanders moeten volgens Dhr. Brinkman van de PVV zich registreren..." zo iets hoorde ik vanavond in het discussieprogramma Knevel & van de Brink...

Toen ik dat hoorde schoot er zelfs ff door m'n gedachten heen de tijd van dat Joden een ster moesten dragen... begint het daar niet op te lijken, dat je de etnische afkomst gaat registreren i.p.v. iemand te melden die zich daadwerkelijk op crimineel terrein heeft begeven of iemand die daarvan verdacht wordt ?

Waanzin vind ik het, er zitten ook Nederlanders tussen die crimineel gedrag vertonen...
De verkiezingsuitslag is nog maar net binnen en voorspelt mijns inziens niet veel goeds, zeker niet als de PVV die stem krijgt om in de regering te mogen zitten...

Waar, wanneer en bij wie moeten zij zich registreren? Ze staan toch al geregistreerd (tenzij ze illegaal zijn)?

Overigens wordt op de werkvloer al sinds jaren de afkomst van werknemers geregistreerd in een poging werkgevers te stimuleren meer allochtone werknemers aan te nemen.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
LEANNE226 schreef:
Daarom zoek ik ook een lange man die me stevig beethoudt Engeltje smiley Clown smiley

Ik ben gek op kleurrijk,ik ben een Didi fan!

Didi heeft uitverkoop Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 16:20
BerichtOnderwerp: gekke berichten
 
TESSYBEAR731 schreef:
Hahahahahaha Smiley met dichtgeplakte mond

Hihi; die verpleegkundige heeft kennelijk weinig gevoel voor humor!

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 Volgende
Pagina 37 van 40