ChristianMatch
 


Forum

geert wilders een voorbeeld?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 17:27
 
De verkiezingen zijn geweest en de kiezer heeft gesproken.
Christelijke partijen hebben verloren en de pvv van Wilders heeft gewonnen.
Nu kun je denken over Wilders zoals je wilt, maar ter overdenking toch even wat opmerkingen...

Het CDA en CU hebben de afgelopen kabinetsperiode NIET geprobeerd om de abortuswetgeving aan te pakken.
Wilders heeft in zijn programma het lef om de maximale abortustermijn naar beneden bij te stellen.
Ook wil hij dat vrouwen zelf de ingreep bekostigen, dus niet de verzekering.
Bij Wilders gaat de pil uit het basispakket voor vrouwen boven de 21

Het CDA, de CU en zelfs de SGP waaien met de wind mee, steeds meer word maar gedoogd om zelf maar niet "ouderwets" over te komen.
Voortschrijdend inzicht noemt men dat.
Om niet verketterd te worden laten de "christelijke" partijen hun grondbeginsel, de Bijbel, compleet los.
Wie niet voor MIJ is, is tegen MIJ....
Men mag het met Wilders oneens zijn, ik heb ook niet op hem gestemd, maar 1 ding moet je hem nageven:
Hij staat voor zn mening, loopt al jaren in kogelvrije vesten en slaapt in gevangenissen en andere onderduikadressen.
De heren chr. politici doen dat niet, stel je voor zeg, ik heb een gezin en ben blij dat ik na gedane arbeid thuis uit kan rusten... Geschokte, onthutste smiley

Op dit forum lees ik weleens de kreet WWJD, what would Jesus Do.
Zou Jezus ook maar n beetje de boel laten waaien op diverse punten?
Iets prijsgeven om wat andere puntjes heel misschien wel te bereiken?
Zijn radicale standpunten prijs geven ivm de moderne tijd of voor de gewenstte rust na gedane arbeid (prediking in Zijn geval)
Ik dacht het niet!
Hij stond op de barricade, veegde het tempelplein eigenhandig schoon, vertelde de leiders van het land precies wat hij vond, ook al gingen ze Hem daarom haten en kostte Hem dat zijn leven.

Wilders is geen replica van Jezus, verre van dat, maar door zijn inzet en de manier waarop hij de consequenties draagt van zijn woorden, maakt hij dat alle christenpolitici zich heel, heel heel erg MOETEN schamen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:52
 
PIETER649 schreef:
De verkiezingen zijn geweest en de kiezer heeft gesproken.
Christelijke partijen hebben verloren en de pvv van Wilders heeft gewonnen.
Nu kun je denken over Wilders zoals je wilt, maar ter overdenking toch even wat opmerkingen...

Het CDA en CU hebben de afgelopen kabinetsperiode NIET geprobeerd om de abortuswetgeving aan te pakken.
Wilders heeft in zijn programma het lef om de maximale abortustermijn naar beneden bij te stellen.
Ook wil hij dat vrouwen zelf de ingreep bekostigen, dus niet de verzekering.
Bij Wilders gaat de pil uit het basispakket voor vrouwen boven de 21

Het CDA, de CU en zelfs de SGP waaien met de wind mee, steeds meer word maar gedoogd om zelf maar niet "ouderwets" over te komen.
Voortschrijdend inzicht noemt men dat.
Om niet verketterd te worden laten de "christelijke" partijen hun grondbeginsel, de Bijbel, compleet los.
Wie niet voor MIJ is, is tegen MIJ....
Men mag het met Wilders oneens zijn, ik heb ook niet op hem gestemd, maar 1 ding moet je hem nageven:
Hij staat voor zn mening, loopt al jaren in kogelvrije vesten en slaapt in gevangenissen en andere onderduikadressen.
De heren chr. politici doen dat niet, stel je voor zeg, ik heb een gezin en ben blij dat ik na gedane arbeid thuis uit kan rusten... Geschokte, onthutste smiley

Op dit forum lees ik weleens de kreet WWJD, what would Jesus Do.
Zou Jezus ook maar n beetje de boel laten waaien op diverse punten?
Iets prijsgeven om wat andere puntjes heel misschien wel te bereiken?
Zijn radicale standpunten prijs geven ivm de moderne tijd of voor de gewenstte rust na gedane arbeid (prediking in Zijn geval)
Ik dacht het niet!
Hij stond op de barricade, veegde het tempelplein eigenhandig schoon, vertelde de leiders van het land precies wat hij vond, ook al gingen ze Hem daarom haten en kostte Hem dat zijn leven.

Wilders is geen replica van Jezus, verre van dat, maar door zijn inzet en de manier waarop hij de consequenties draagt van zijn woorden, maakt hij dat alle christenpolitici zich heel, heel heel erg MOETEN schamen.

Mag jij vinden... ik vind het niet van barmhartigheid getuigen om buitenlanders het land Nederland uit te gooien, terwijl diezelfde Nederlanders jaren terug hen juist uit dat buitenland gehaald hebben omdat ze betreft werk handen tekort kwamen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:56
 
SUSANNAH475 schreef:
Mag jij vinden... ik vind het niet van barmhartigheid getuigen om buitenlanders het land Nederland uit te gooien, terwijl diezelfde Nederlanders jaren terug hen juist uit dat buitenland gehaald hebben omdat ze betreft werk handen tekort kwamen.

Oei; dat wist ik niet. Is dat zo? Ik dacht dat hij uitsluitend (recidive) criminelen naar het land van herkomst wilde terugsturen. Smiley die vol vragen zit

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:00
 
ZINGA672 schreef:
Oei; dat wist ik niet. Is dat zo? Ik dacht dat hij uitsluitend (recidive) criminelen naar het land van herkomst wilde terugsturen. Smiley die vol vragen zit

GrZing



tja Zing, dat klopt.
maar sommige mensen willen en kunnen niet lezen, zowel op het forum als gewoon de krant.
en dan krijg je dat soort opmerkingen.

overigens gaat het NU al off topic, jammer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:04
 
PIETER649 schreef:
tja Zing, dat klopt.
maar sommige mensen willen en kunnen niet lezen, zowel op het forum als gewoon de krant.
en dan krijg je dat soort opmerkingen.

overigens gaat het NU al off topic, jammer

Pieter, ik ben ook maar een mens en ik maak blijkbaar ook wel eens een foutje... Engeltje smiley
Niet iedereen heeft z'n talenten in de politiek en het nieuws zitten... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:12
 
PIETER649 schreef:
tja Zing, dat klopt.
maar sommige mensen willen en kunnen niet lezen, zowel op het forum als gewoon de krant.
en dan krijg je dat soort opmerkingen.

overigens gaat het NU al off topic, jammer


Offtopic gaat het niet, Pieter. Er wordt immers doorgegaan op 1 bepaald punt waar Wilders volgens een enkeling voor staat... En ja, terecht merk je op dat dit niet direct het punt is van Wilders zelf, maar de uitleg die de buitenwacht aan zijn punt geeft. En ja, daar lijkt een bepaalde kring met een bepaalde beschermde status in dit land (zoals de christenen) wel goed in te zijn als het om andersdenkenden gaat, zeker als ze het idee hebben dat hun eigen beschermde status in gevaar is. Ik denk dat dit ook wel iets is waar de C-partijen ergens op afgerekend zijn bij de laatste verkiezingen...

...al doet Wilders in zekere zin wel hetzelfde met zijn aanpak van de islam. Maar ja, die hebben in NL geen enkele beschermde status, waar het christendom dat wel heeft door de christelijke achtergrond van ons land.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:19
 
PIETER649 schreef:
De verkiezingen zijn geweest en de kiezer heeft gesproken.
Christelijke partijen hebben verloren en de pvv van Wilders heeft gewonnen.
Nu kun je denken over Wilders zoals je wilt, maar ter overdenking toch even wat opmerkingen...

Het CDA en CU hebben de afgelopen kabinetsperiode NIET geprobeerd om de abortuswetgeving aan te pakken.

Rouvoet heeft aan het begin van de periode dit onderwerp wel degelijk opgegooid, maar is door een meerderheid van de kamer al snel van tafel geveegd...(goed, als je het mij vraagt want ik ben tegen een totaal verbod op abortus)

Wilders heeft in zijn programma het lef om de maximale abortustermijn naar beneden bij te stellen.
Ook wil hij dat vrouwen zelf de ingreep bekostigen, dus niet de verzekering.
Bij Wilders gaat de pil uit het basispakket voor vrouwen boven de 21

En dit vind je een goed idee Smiley die vol vragen zit Ik voorzie een hoop ellende!

Het CDA, de CU en zelfs de SGP waaien met de wind mee, steeds meer word maar gedoogd om zelf maar niet "ouderwets" over te komen.
Voortschrijdend inzicht noemt men dat.

Is dat net zoiets als Wilders die direct na de verkiezingen al ging stotteren over het "breekpunt" AOW-leeftijd?!

Om niet verketterd te worden laten de "christelijke" partijen hun grondbeginsel, de Bijbel, compleet los.
Wie niet voor MIJ is, is tegen MIJ....

"Mij" is hier dé verwoording voor onze hemelse vader...je kunt veel zeggen van de heren Balkenende en Rouvoet, maar voor God kunnen ze niet doorgaan...ze zijn gewoon mens, en gedwongen samen te werken met andere mensen. Door blijven douwen uit naam van God zou ze snel duur komen te staan...

Men mag het met Wilders oneens zijn, ik heb ook niet op hem gestemd, maar 1 ding moet je hem nageven:
Hij staat voor zn mening, loopt al jaren in kogelvrije vesten en slaapt in gevangenissen en andere onderduikadressen.

Klinkt mij meer als een stukje wetenschap dat zijn "mening" in bepaalde gevallen net ff iets te ver gaat, en niet iedereen dat zal pikken...dan zou k ook onderduiken, als men geweten knaagt

De heren chr. politici doen dat niet, stel je voor zeg, ik heb een gezin en ben blij dat ik na gedane arbeid thuis uit kan rusten... Geschokte, onthutste smiley

En waarom zouden ze dat niet doen?! Ze doen hun werk eerst in Den Haag, en daarna gewoon thuis...zie niet wat daar raar aan is Smiley die vol vragen zit

Op dit forum lees ik weleens de kreet WWJD, what would Jesus Do.
Zou Jezus ook maar n beetje de boel laten waaien op diverse punten?
Iets prijsgeven om wat andere puntjes heel misschien wel te bereiken?
Zijn radicale standpunten prijs geven ivm de moderne tijd of voor de gewenstte rust na gedane arbeid (prediking in Zijn geval)
Ik dacht het niet!
Hij stond op de barricade, veegde het tempelplein eigenhandig schoon, vertelde de leiders van het land precies wat hij vond, ook al gingen ze Hem daarom haten en kostte Hem dat zijn leven.

Dit ben k met je eens...maar helaas is Jezus geen minister in ons kabinet, maar wel een stel mensen die op hun beurt allemaal proberen te doen wat in het vermogen ligt, als je bedenkt dat een meerderheid van de kamer nog steeds uit niet-christenen bestaat...
Zou overigens geen slecht idee zijn...Jezus in het kabinet Verlegen lachende smiley


Wilders is geen replica van Jezus, verre van dat, maar door zijn inzet en de manier waarop hij de consequenties draagt van zijn woorden, maakt hij dat alle christenpolitici zich heel, heel heel erg MOETEN schamen.

Over de boel laten waaien gesproken! In twee gemeentes na de gemeenteraadsverkiezingen zag Wilders af van zijn "gekozen" zetels om zich op de landelijke verkiezingen te richten...na die landelijke verkiezingen begon hij over het breekpunt van de AOW al te schuiven enkel om ervoor te zorgen dat er meer kans was op een plek in de coalitie...what's next? Zieke smiley

Het spijt me Pieter, maar ik deel je mening niet! Balkenende en Rouvoet hangen net zo min hoog in mijn achting, maar om dan te gaan zeggen dat Wilders wel het goede voorbeeld geeft? Nee, niet bepaald!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 14 juni 2010, 19:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:03
 
HENK710 schreef:
Offtopic gaat het niet, Pieter. Er wordt immers doorgegaan op 1 bepaald punt waar Wilders volgens een enkeling voor staat... En ja, terecht merk je op dat dit niet direct het punt is van Wilders zelf, maar de uitleg die de buitenwacht aan zijn punt geeft. En ja, daar lijkt een bepaalde kring met een bepaalde beschermde status in dit land (zoals de christenen) wel goed in te zijn als het om andersdenkenden gaat, zeker als ze het idee hebben dat hun eigen beschermde status in gevaar is. Ik denk dat dit ook wel iets is waar de C-partijen ergens op afgerekend zijn bij de laatste verkiezingen...

...al doet Wilders in zekere zin wel hetzelfde met zijn aanpak van de islam. Maar ja, die hebben in NL geen enkele beschermde status, waar het christendom dat wel heeft door de christelijke achtergrond van ons land.



Dit topic gaat over de persoonlijke offers die Wilders brengt om een substantieel deel van de kiezers te vertegenwoordigen.
Offers door zijn overtuiging.
Daartegen stel ik de slappehap-mentaliteit van de heren C-politici die liever met de winden meedraaien dan krachtig stelling te nemen tegen de misstanden in dit land omdat ze liever aardig gevonden willen worden door hun collega's in de kamer dan vervolgt te worden om Zijner wil...
Dus ja... t ging weer zwaar offtopic

@Tess
Dus jij kan wel leven met een jaarlijkse massamoord op ongeboren leven EN je noemt jezelf christen.... tja, dan valt er verder weinig meer te zeggen he...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:10
 
PIETER649 schreef:
Op dit forum lees ik weleens de kreet WWJD, what would Jesus Do.
Zou Jezus ook maar n beetje de boel laten waaien op diverse punten?
Iets prijsgeven om wat andere puntjes heel misschien wel te bereiken?
Zijn radicale standpunten prijs geven ivm de moderne tijd of voor de gewenstte rust na gedane arbeid (prediking in Zijn geval)
Ik dacht het niet!
Hij stond op de barricade, veegde het tempelplein eigenhandig schoon, vertelde de leiders van het land precies wat hij vond, ook al gingen ze Hem daarom haten en kostte Hem dat zijn leven.

Wilders is geen replica van Jezus, verre van dat, maar door zijn inzet en de manier waarop hij de consequenties draagt van zijn woorden, maakt hij dat alle christenpolitici zich heel, heel heel erg MOETEN schamen.

Ik vind Geert Wilders in die zin een voorbeeld dat hij klip en klaar aangeeft waar hij voor staat, met zijn partij. Radicaliteit is hem niet bepaald vreemd... Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bewonderingswaardige en nastrevenswaardige eigenschappen vind...

Werken en je goed gedragen! Voor fouten en misdragingen zul je boeten! Nederland moet Nederland blijven, met eigen cultuur, goede zorg en kwalitatief hoogstaand onderwijs. Gezag moet gelden.

Voor mij is dit wel een beetje de kern van het programma van de PVV. Met de punten op zich hoeft niets mis te zijn, maar door de toonzetting en de radicaliteit gaat het programma mijns inziens veels te kort door de bocht gaan. Ik kan niet aan de indruk ontkomen (na het lezen van het partijprogramma) dat Wilders keihard is voor de mensen die niet voldoen aan zijn ideologie. Zij worden meedogenloos 'gestraft' en dan heb ik het niet alleen over de vreemdelingen die zich misdragen of geen werk (meer) hebben...
Kortom, ik mis de sociale bewogenheid in zijn programma.

Jezus was radicaal in Zijn standpunten en Zijn daden, én Hij was (is) met innerlijke ontferming bewogen...
Jezus rekende af met de daden van mensen, hun godsdienst en hun houding, Wilders lijkt af te rekenen met de mensen zélf...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:20
 
persoonlijk heb ik een dubbel gevoel bij Wilders.
Als persoon, voor zover ik hem uit de media ken natuurlijk, vind ik het een onprettig figuur, die niets liever doet als krijsen tegen moslims.

Als Partij leiderheb ik respect voor hem zoals hij staat voor zijn idealen.
Idealen waarin ik in grote lijnen mezelf in terug vind.
Met veel van zijn standpunten ben ik het dan ook eens, maar net zoals Liesbeth al zei: hij mist de menselijkheid.
Persoonlijk vind ik het wel prettig dat zijn partij zoveel stemmen heeft gekregen. Het is niets meer dan een duidelijk signaal naar de christelijke partijen dat ze ook eens voor hun standpunten moeten uitkomen.

Als ik de SGP en de PVV naast elkaar leg dan zie ik geen wereld van verschil namelijk, ik zie wel dat de standpunten gemotiveerd worden vanuit een volstrekt ander oogpunt, èn.... dat Wilders wèl hardop zegt wat de SGP fluisterd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:25
 
PIETER649 schreef:
@Tess
Dus jij kan wel leven met een jaarlijkse massamoord op ongeboren leven EN je noemt jezelf christen.... tja, dan valt er verder weinig meer te zeggen he...

Ik heb nooit gezegd dat ik voor "massamoord" ben, Pieter...
Ik heb benoemd dat ik tegen een totaal
verbod op abortus ben!
We kunnen nu wel met zen allen heel naïef gaan doen alsof we in de middeleeuwen zijn blijven steken, maar de werkelijkheid is dat we in een kille, keiharde maatschappij leven waarin vrouwen en meisjes nu eenmaal aan de lopende band ongewenst zwanger raken...daarbij is dat ook nogal eens niet een kwestie van "eigen schuld dikke bult"...
Moeten deze vrouwen dan volgens jou toch maar gewoon het kind op de wereld zetten, met alle eventuele gevolgen van dien Smiley die vol vragen zit (ik denk je kunt ze zelf wel invullen)...een kind gedwongen op de wereld laten komen wetend dat het een rotleven zal gaan krijgen...dat vind ik pas onchristelijk!
Ik vind zeker dat abortus aan banden gelegd moet worden, maar ben wel zo helder van geest te zien dat er uitzonderingen zijn...
Vind je opmerking dan ook erg denigrerend en kwetsend overkomen en zou het fijn vinden als je voortaan eerst goed leest alvorens je conclusies te trekken.


Quote:
(goed, als je het mij vraagt want ik ben tegen een totaal verbod op abortus)


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 14 juni 2010, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:26
 
LIESBETH326 schreef:
Ik vind Geert Wilders in die zin een voorbeeld dat hij klip en klaar aangeeft waar hij voor staat, met zijn partij. Radicaliteit is hem niet bepaald vreemd... Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bewonderingswaardige en nastrevenswaardige eigenschappen vind...

Werken en je goed gedragen! Voor fouten en misdragingen zul je boeten! Nederland moet Nederland blijven, met eigen cultuur, goede zorg en kwalitatief hoogstaand onderwijs. Gezag moet gelden.

Voor mij is dit wel een beetje de kern van het programma van de PVV. Met de punten op zich hoeft niets mis te zijn, maar door de toonzetting en de radicaliteit gaat het programma mijns inziens veels te kort door de bocht gaan. Ik kan niet aan de indruk ontkomen (na het lezen van het partijprogramma) dat Wilders keihard is voor de mensen die niet voldoen aan zijn ideologie. Zij worden meedogenloos 'gestraft' en dan heb ik het niet alleen over de vreemdelingen die zich misdragen of geen werk (meer) hebben...
Kortom, ik mis de sociale bewogenheid in zijn programma.

Jezus was radicaal in Zijn standpunten en Zijn daden, én Hij was (is) met innerlijke ontferming bewogen...
Jezus rekende af met de daden van mensen, hun godsdienst en hun houding, Wilders lijkt af te rekenen met de mensen zélf...



tja, je kunt Jezus en Wilders idd niet overal in vergelijken... Knipoog smiley
daar gaat het niet om, ik wil de grote blonde leider absoluut niet vergelijken met de Zoon van God.
Met de vergelijking dat beiden de haat en schimpscheuten van tegenstanders voor lief nemen teneinde hun standpunten te kunnen verkondigen, is het maximale wel bereikt.
Ik hoop dat Wilders wel van zn AOW mag genieten, hetzij op 65 hetzij met 67 jaar.
Gezien de steeds groter groeiende haat bij de politiek correcten, verwacht ik echter dat hij de weg van Fortuyn zal gaan.
Benieuwd of de krokodilletranen dan ook op CM forum vloeien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:40
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ik voor "massamoord" ben, Pieter...
Ik heb benoemd dat ik tegen een totaal
verbod op abortus ben!
We kunnen nu wel met zen allen heel naïef gaan doen alsof we in de middeleeuwen zijn blijven steken, maar de werkelijkheid is dat we in een kille, keiharde maatschappij leven waarin vrouwen en meisjes nu eenmaal aan de lopende band ongewenst zwanger raken...daarbij is dat ook nogal eens niet een kwestie van "eigen schuld dikke bult"...
Moeten deze vrouwen dan volgens jou toch maar gewoon het kind op de wereld zetten, met alle eventuele gevolgen van dien Smiley die vol vragen zit (ik denk je kunt ze zelf wel invullen)...een kind gedwongen op de wereld laten komen wetend dat het een rotleven zal gaan krijgen...dat vind ik pas onchristelijk!
Ik vind zeker dat abortus aan banden gelegd moet worden, maar ben wel zo helder van geest te zien dat er uitzonderingen zijn...
Vind je opmerking dan ook erg denigrerend en kwetsend overkomen en zou het fijn vinden als je voortaan eerst goed leest alvorens je conclusies te trekken.



Kijk Tess... dat bedoel ik nou.
Jij noemt het middeleeuws en jij bekijkt het vanuit een breder perspectief.

Ik vind IEDERE abortus moord, ik ga hierbij uit van de Bijbel.
In de bijbel staat heel duidelijk Gij zult niet doden.
Bij een abortus speel je voor God, wil jij de beslissing nemen dat een kind wel of niet mag leven.
Door dat spelletje, voor God willen spelen, is de hele zondeval begonnen.
In Nederland mag tot 24 weken geaborteerd worden. Enig idee hoe ver een kindje dan al is?
In Nederland jaarlijks 30.000 abortussen, en nog op kosten van de premiebetaler ook.
30.000.... is dat genoeg om het als massamoord te betitelen of zullen we wachten tot de 50.000 PER JAAR bereikt is.

En al die meisjes en vrouwen die volgens jou ongewenst zwanger raken...
Nee, ik geloof niet dat er 30.000 vrouwen per jaar zwanger worden na een verkrachting.
Voor minimaal 98% is het gewoon wel, eigen schuld, dikke bult.
En ja, voor eigen schuld dikke bult, mag jezelf opdraaien.

Ik heb best goed gelezen hoor Tess, voordat ik jou beantwoord heb, en deze keer ook. Daarna heb ik mijn conclusies getrokken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:40
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ik voor "massamoord" ben, Pieter...
Ik heb benoemd dat ik tegen een totaal
verbod op abortus ben!
We kunnen nu wel met zen allen heel naïef gaan doen alsof we in de middeleeuwen zijn blijven steken, maar de werkelijkheid is dat we in een kille, keiharde maatschappij leven waarin vrouwen en meisjes nu eenmaal aan de lopende band ongewenst zwanger raken...daarbij is dat ook nogal eens niet een kwestie van "eigen schuld dikke bult"...
Moeten deze vrouwen dan volgens jou toch maar gewoon het kind op de wereld zetten, met alle eventuele gevolgen van dien Smiley die vol vragen zit (ik denk je kunt ze zelf wel invullen)...een kind gedwongen op de wereld laten komen wetend dat het een rotleven zal gaan krijgen...dat vind ik pas onchristelijk!
Ik vind zeker dat abortus aan banden gelegd moet worden, maar ben wel zo helder van geest te zien dat er uitzonderingen zijn...
Vind je opmerking dan ook erg denigrerend en kwetsend overkomen en zou het fijn vinden als je voortaan eerst goed leest alvorens je conclusies te trekken.


Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig geworden wat voor jou dan de uitzonderingen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:07
 
ANNETTE792 schreef:
Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig geworden wat voor jou dan de uitzonderingen zijn.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan meisjes die door een verkrachting zwanger geraakt zijn...of iemand die verslaafd is aan allerlei vormen van drugs en een kind totaal geen toekomst kan bieden en ook geen familie o.i.d. heeft om op terug te vallen...
Uitzondering vind ik natuurlijk wanneer iemand willens en wetens onveilig gevreeën heeft met haar vriendje en nu ze ineens zwanger blijkt te zijn besluit dat een kind niet in het plaatje past van drinken en feesten.
Ik zou me kunnen voorstellen dat er een soort "screening" aan vooraf gaat...waar na een psychologische beoordeling en gegronde beargumentering van een arts een abortus "goedgekeurd" kan worden.
Ik denk aan mijn nicht, die aan een aantal ziekten lijd...waaronder twee verschillende spierziekten...Ze was, ondanks pilgebruik (naderhand bleek dat deze te licht geweest was) zwanger geraakt en wist dat ze, buiten het feit dat ze zelf fysiek niet in staat was om voor het kindje te zorgen, ook nog eens een zwaar gehandicapt kindje op de wereld zou zetten. Ze heeft zelfs in eerste instantie nog gekeken naar de kansen...in hoeverre zal het kindje gehandicapt zijn?...is er een manier waarop ik (een groot deel van) de zorg wel op mij kan nemen?
Uiteindelijk heeft ze een miskraam gehad, maar wanneer dat niet het geval geweest was, was ze ws. overgegaan tot abortus. En ik kan haar dat, in dit geval, zeker niet kwalijk nemen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:19
 
PIETER649 schreef:
Kijk Tess... dat bedoel ik nou.
Jij noemt het middeleeuws en jij bekijkt het vanuit een breder perspectief.

Ik vind IEDERE abortus moord, ik ga hierbij uit van de Bijbel.
In de bijbel staat heel duidelijk Gij zult niet doden.
Bij een abortus speel je voor God, wil jij de beslissing nemen dat een kind wel of niet mag leven.
Door dat spelletje, voor God willen spelen, is de hele zondeval begonnen.
In Nederland mag tot 24 weken geaborteerd worden. Enig idee hoe ver een kindje dan al is?
In Nederland jaarlijks 30.000 abortussen, en nog op kosten van de premiebetaler ook.
30.000.... is dat genoeg om het als massamoord te betitelen of zullen we wachten tot de 50.000 PER JAAR bereikt is.

En al die meisjes en vrouwen die volgens jou ongewenst zwanger raken...
Nee, ik geloof niet dat er 30.000 vrouwen per jaar zwanger worden na een verkrachting.
Voor minimaal 98% is het gewoon wel, eigen schuld, dikke bult.
En ja, voor eigen schuld dikke bult, mag jezelf opdraaien.

Ik heb best goed gelezen hoor Tess, voordat ik jou beantwoord heb, en deze keer ook. Daarna heb ik mijn conclusies getrokken.

Ik ga niet met cijfertjes gooien Pieter, daar ben ik niet in thuis...
Ik geloof je als je zegt dat er zoveel abortussen plaats vinden.
maar weet er wel genoeg van om te weten dat het vaak genoeg gebeurd dat meisjes op een andere manier zwanger raken dan "eigen schuld dikke bult"...Er word ook veel te makkelijk omgegaan met abortus, dat heb ik nooit betwist. Maar zoals je hierboven in mijn reactie op Annette ziet, vind ik dat er uitzonderingen zijn.
Ik ben het met je eens dat het absurd is dat de foetus tot 24 weken weggehaald mag worden en vind dan ook dat die grens omlaag zou moeten.
Hoe dan ook betekent het dat je na de 8 weken een leven beeïndigd, en persoonlijk zou ik het nooit over mijn hart verkrijgen om te doen. Maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat een abortus ten allen tijde verboden moet worden.

Zo zie je maar, dat we er allebei een iets andere kijk op hebben betekent niet dat ik het maar normaal vind dat er zoveel ongeboren levens beeïndigd worden, een conclusie die jij wel trok waaruit je vervolgens ook nog eens concludeerde dat ik dan geen christen zou mogen zijn. En dat vind ik heel jammer, want dat ik er niet helemaal hetzelfde over denk als jij maakt me m.i. nog geen slecht christen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:30
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik ga niet met cijfertjes gooien Pieter, daar ben ik niet in thuis...
Ik geloof je als je zegt dat er zoveel abortussen plaats vinden.
maar weet er wel genoeg van om te weten dat het vaak genoeg gebeurd dat meisjes op een andere manier zwanger raken dan "eigen schuld dikke bult"...Er word ook veel te makkelijk omgegaan met abortus, dat heb ik nooit betwist. Maar zoals je hierboven in mijn reactie op Annette ziet, vind ik dat er uitzonderingen zijn.
Ik ben het met je eens dat het absurd is dat de foetus tot 24 weken weggehaald mag worden en vind dan ook dat die grens omlaag zou moeten.
Hoe dan ook betekent het dat je na de 8 weken een leven beeïndigd, en persoonlijk zou ik het nooit over mijn hart verkrijgen om te doen. Maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat een abortus ten allen tijde verboden moet worden.

Zo zie je maar, dat we er allebei een iets andere kijk op hebben betekent niet dat ik het maar normaal vind dat er zoveel ongeboren levens beeïndigd worden, een conclusie die jij wel trok waaruit je vervolgens ook nog eens concludeerde dat ik dan geen christen zou mogen zijn. En dat vind ik heel jammer, want dat ik er niet helemaal hetzelfde over denk als jij maakt me m.i. nog geen slecht christen...



ik ga niet met iemand in discussie of iemand al dan niet een goed christen is.
hetzelfde verwijt treft mij ook geregeld hier op het forum.

feit blijft dat iedere abortus een moord is.
en ja ook ik ken gevallen waarbij ik begreep waarom er toe overgegaan is.
maar dat maakt het misdrijf niets minder!
enne... ook hier spreekt helaas een ervaringsdeskundige op het gebied van kinderen met handicaps wat al bekend was voor de geboorte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:33
 
PIETER649 schreef:
ik ga niet met iemand in discussie of iemand al dan niet een goed christen is.
hetzelfde verwijt treft mij ook geregeld hier op het forum.

feit blijft dat iedere abortus een moord is.
en ja ook ik ken gevallen waarbij ik begreep waarom er toe overgegaan is.
maar dat maakt het misdrijf niets minder!
enne... ook hier spreekt helaas een ervaringsdeskundige op het gebied van kinderen met handicaps wat al bekend was voor de geboorte.


Toch haalde ik hier heel wat anders uit hoor...

Quote:
@Tess
Dus jij kan wel leven met een jaarlijkse massamoord op ongeboren leven EN je noemt jezelf christen.... tja, dan valt er verder weinig meer te zeggen he...

Blijkbaar vind jij mijn mening en het christenzijn niet samen gaan...

Maar goed,
Dan moeten we het er denk maar over eens zijn dat we het niet eens zijn...
Raakt een beetje offtopic nu!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 14 juni 2010, 22:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:43
 
TESSYBEAR731 schreef:
Toch haalde ik hier heel wat anders uit hoor...



Blijkbaar vind jij mijn mening en het christenzijn niet samen gaan...

Maar goed,
Dan moeten we het er denk maar over eens zijn dat we het niet eens zijn...

dat ik niet in een verdere discussie ga, wil niet zeggen dat ik een andere mening heb gekregen.
moord is moord is onverenigbaar met christen zijn.
maar gelukkig is er genade en vergeving, ook voor deze zonde.
kijk maar naar de moordenaar die naast Hem aan het kruis hing.

met jouw laatste zin ben ik het overigens wel eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:44
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik denk dan bijvoorbeeld aan meisjes die door een verkrachting zwanger geraakt zijn...of iemand die verslaafd is aan allerlei vormen van drugs en een kind totaal geen toekomst kan bieden en ook geen familie o.i.d. heeft om op terug te vallen...
Uitzondering vind ik natuurlijk wanneer iemand willens en wetens onveilig gevreeën heeft met haar vriendje en nu ze ineens zwanger blijkt te zijn besluit dat een kind niet in het plaatje past van drinken en feesten.
Ik zou me kunnen voorstellen dat er een soort "screening" aan vooraf gaat...waar na een psychologische beoordeling en gegronde beargumentering van een arts een abortus "goedgekeurd" kan worden.
Ik denk aan mijn nicht, die aan een aantal ziekten lijd...waaronder twee verschillende spierziekten...Ze was, ondanks pilgebruik (naderhand bleek dat deze te licht geweest was) zwanger geraakt en wist dat ze, buiten het feit dat ze zelf fysiek niet in staat was om voor het kindje te zorgen, ook nog eens een zwaar gehandicapt kindje op de wereld zou zetten. Ze heeft zelfs in eerste instantie nog gekeken naar de kansen...in hoeverre zal het kindje gehandicapt zijn?...is er een manier waarop ik (een groot deel van) de zorg wel op mij kan nemen?
Uiteindelijk heeft ze een miskraam gehad, maar wanneer dat niet het geval geweest was, was ze ws. overgegaan tot abortus. En ik kan haar dat, in dit geval, zeker niet kwalijk nemen...


Ik denk dat daar nu juist het punt zit, reden tot abortus begrijpen, maar mag het dan bijbels gezien ook?
Zelfs bij sommige mensen die na vrijwillige sex ongewenst zwanger raken kan ik als mens begrijpen dat men geen andere oplossing ziet.....maar als christen kan ik niet onderbouwen dat het dan ook mag.
Net zo min als dat we iemand die die keuze wel maakt daar op mogen oordelen.
De enige reden die ik kan bedenken is als het leven van de moeder gevaar loopt bij voortzetting van de zwangerschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:46
 
PIETER649 schreef:
ik ga niet met iemand in discussie of iemand al dan niet een goed christen is.
hetzelfde verwijt treft mij ook geregeld hier op het forum.


Ik ga me er toch heel ff mee bemoeien...
"En je noemt jezelf christen" dat is letterlijk wat je schreef aan Tess, Pieter... nu zeg je "ik ga niet met iemand in discussie of iemand al dan niet een goed christen is" ? Tja, die discussie kan je verwachten als jij tegen een ander zegt "en je noemt jezelf christen"
En dat hetzelfde verwijt jou geregeld ook getroffen wordt is nog geen reden om de vraagtekens dan maar bij Tess te gaan zetten...
Zo, dit wilde ik ff kwijt...


feit blijft dat iedere abortus een moord is.
en ja ook ik ken gevallen waarbij ik begreep waarom er toe overgegaan is.
maar dat maakt het misdrijf niets minder!
enne... ook hier spreekt helaas een ervaringsdeskundige op het gebied van kinderen met handicaps wat al bekend was voor de geboorte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:55
 
Das mooi dan dat je het ff kwijt bent Sus. Lachende smiley

Nu even de toelichting die sommige lezertjes even nodig hebben:
Ik ga niet in discussie omdat die discussie niet te winnen is op een forum.
Ik hoef de discussie ook niet te winnen, een ander kan het ook van mij niet winnen want het oordeel is aan God.
Mijn opmerking, daar sta ik nog steeds achter, desgewenst zal ik m hier ff herhalen:

abortus is moord, en Gij zult niet doden.
Wie moordt is een moordenaar en zal hiervoor vergeving moeten vragen aan God.
Iemand die achter moord staat is net zo schuldig.

Snap je t nu???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:15
 
PIETER649 schreef:
In Nederland mag tot 24 weken geaborteerd worden. Enig idee hoe ver een kindje dan al is?

Welke grens zou wel gerechtvaardigd zijn, in aanmerking genomen wat er in Psalm 139 staat:

"uw ogen zagen mijn vormeloos begin; in uw boek waren zij alle opgeschreven, de dagen, die geformeerd zouden worden, toen nog geen daarvan bestond." (Psalm 139: 16)


GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:22
 
Dubbel thema: chr. politiek vs politiek van Wilders ( reactie komt later)

Abortus. Geen enkele partij is tegen volledige abortus. Ik dus ook niet. Als de gezondheid in het gevaar is, is het toegestaan in mijn ogen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Dubbel thema: chr. politiek vs politiek van Wilders ( reactie komt later)

Abortus. Geen enkele partij is tegen volledige abortus. Ik dus ook niet. Als de gezondheid in het gevaar is, is het toegestaan in mijn ogen....

ik hoorde laatst een vrouw die een paar maanden zwanger is en tegen abortus.
ze stond voor de keuze...haar eigen dood d.m.v. zeer snel groeiende tumoren in de baarmoeder en daardoor voor het kind een levensvatbaarheid van vrijwel 0, òf abortus,
voor zover ik weet is de keuze nog steeds niet gevallen.

moeilijke keuze, in hoeverre kun je dnt werkelijk tegen abortus zijn?
voor mij zou alleen deze situatie de enige uitzondering zijn omdat er een keuze is tussen de dood en de dood.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772





Berichten: 161

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:41
 
PIETER649 schreef:
Kijk Tess... dat bedoel ik nou.
Jij noemt het middeleeuws en jij bekijkt het vanuit een breder perspectief.

Ik vind IEDERE abortus moord, ik ga hierbij uit van de Bijbel.
In de bijbel staat heel duidelijk Gij zult niet doden.
Bij een abortus speel je voor God, wil jij de beslissing nemen dat een kind wel of niet mag leven.
Door dat spelletje, voor God willen spelen, is de hele zondeval begonnen.
In Nederland mag tot 24 weken geaborteerd worden. Enig idee hoe ver een kindje dan al is?
In Nederland jaarlijks 30.000 abortussen, en nog op kosten van de premiebetaler ook.
30.000.... is dat genoeg om het als massamoord te betitelen of zullen we wachten tot de 50.000 PER JAAR bereikt is.


ben het voor 100% met je eens pieter
wij mogen noooit voor eigen rechter spelen
en het blijft moord hoe je het ook wend of keerd
en ja wie bepaald of dat kind ongelukkig word ?
God bestuurd alles , je kunt beter voor zn kind bidden dan abortus plegen
En al die meisjes en vrouwen die volgens jou ongewenst zwanger raken...
Nee, ik geloof niet dat er 30.000 vrouwen per jaar zwanger worden na een verkrachting.
Voor minimaal 98% is het gewoon wel, eigen schuld, dikke bult.
En ja, voor eigen schuld dikke bult, mag jezelf opdraaien.

Ik heb best goed gelezen hoor Tess, voordat ik jou beantwoord heb, en deze keer ook. Daarna heb ik mijn conclusies getrokken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 08:04
 
PIETER649 schreef:
Das mooi dan dat je het ff kwijt bent Sus. Lachende smiley

Nu even de toelichting die sommige lezertjes even nodig hebben:
Ik ga niet in discussie omdat die discussie niet te winnen is op een forum.
Ik hoef de discussie ook niet te winnen, een ander kan het ook van mij niet winnen want het oordeel is aan God.
Mijn opmerking, daar sta ik nog steeds achter, desgewenst zal ik m hier ff herhalen:

abortus is moord, en Gij zult niet doden.
Wie moordt is een moordenaar en zal hiervoor vergeving moeten vragen aan God.
Iemand die achter moord staat is net zo schuldig.

Snap je t nu???

Er is een verschil tussen discussie en veroordeling Pieter, en je kunt verwachten wanneer je iemand veroordeelt dat hier op gereageerd word...maar verder ga ik er niet meer op in.
Het valt me op dat er op een aantal plekken gezegd word dat abortus gedoogd zou moeten worden als het leven van de moeder in gevaar komt.
Wel vreemd dat bij een zwart/witte kijk op abortus (abortus = moord= verkeerd) dit dan wél ineens zou moeten kunnen.
In mijn ogen is een verbod zonder uitzondering een verbod zonder uitzondering...dus ook niet deze!
M.i. is dit dus juist een bevestiging van wat ik zeg...het is in de hedendaagse maatschappij helemaal niet zo zwart/wit.
ik ben het eens met het bijbelse principe dat abortus (moord) verkeerd is en zou als christen mijn verantwoordelijkheden dan ook zeker nemen.
Naar mijn mening zou de grens voor abortus dan ook verlaagd moeten worden naar max. 6 weken omdat het hartje dan gaat kloppen, maar hoeveel vrouwen zullen in de praktijk dan al weten dat ze zwanger zijn?
Maar in een ideale wereld zou abortus helemaal niet nodig zijn.
maar we wonen nou eenmaal niet in een ideale wereld! We moeten roeien met de riemen die we hebben...zouden we dan die 30.000 gevallen per jaar maar moeten verbieden abortus te plegen? De kinderen af laten staan ter adoptie? Dan zouden binnen no-time alle tehuizen vol zitten, want met 30.000 kinderen alleen al in Nederland zonder ouder(s) zouden de adoptie ouders niet aan te slepen zijn...
Laten we ervan uitgaan dat iedere vrouw (zeker wanneer een christen) haar eigen verantwoordelijkheden neemt waar het de abortus betreft...
(Ze zullen ook wel moeten, want eens moeten ze het verantwoorden)...en er niet van een afstandje over gaan staan oordelen i.p.v. een helpende hand toe te steken met alle gevolgen van dien...
En laten we de ellende vooral niet groter maken dan hij al is Twijfelende smiley

Zo, en nu ben k er klaar mee! Back ontopic...
Ik vind Wilders nog steeds een belabberd voorbeeld Zieke smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 15 juni 2010, 08:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 08:10
 
Wilders vindt dat de grens voor het uitvoeren van een abortus tijdens het eerste trimester van de zwangerschap – de zogenaamde zuigcurretage – terug moet worden gebracht van 13 weken naar 8 weken. Veel te duur al die abortussen en de laagdrempelige mogelijkheid maakt mensen maar nodeloos laks, zo redeneert de PVV.

Maar de 10,8 miljoen waarmee de overheid abortusklinieken financiert is allerminst frivole verspilling aan een luxegoed voor een selecte groep. Het zijn niet alleen de beide toekomstige ouders en hun ongeboren kind die door een abortus behoed worden voor onheil, ook de maatschappij als geheel heeft er baat bij als de drempel voor een abortus zo laag mogelijk wordt gehouden, bijvoorbeeld omdat het de criminaliteitscijfers positief beïnvloedt. Daarom is het voorgestelde verlagen van de 13-weken grens gevaarlijke nonsens. Momenteel vindt slechts 6,6% van de abortussen plaats na die grens. Het is tot 13 weken klinisch mogelijk een relatief snelle, pijnloze en veel minder belastende ingreep uit te voeren. De grens wel omhoog brengen zou dus een zeer grote groep vrouwen nodeloos dwingen tot een veel vervelender en ingrijpender behandeling. Een semantische kwestie (PVVs Fleur Agema: ‘we noemen het na 8 weken een foetus’) is hier volkomen irrelevant; in Nederland is abortus na de 13e week nog bijna tien weken met reden legaal.


En die goede reden is (in het kort) natuurlijk dat het toegankelijk en laagdrempelig houden van abortus een basaal recht dient om over het eigen lichaam en leven te beschikken. Dat recht moet de overheid faciliteren en beschermen. Wilders probeert slechts drempels op te werpen. Onjuist, Wilders weerlegd.

Bron: http://wildersweerlegd.wordpress.com/tag/abortus/


Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 15 juni 2010, 08:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 08:11
 
Wilders vindt dat vrouwen voortaan zelf voor hun abortus moeten betalen. De PVV is van mening dat de dames zo eindelijk eens wat minder losbandig zullen worden.

Maar is het echte probleem wel de onzedelijkheid van de vrouw? Wat de PVV verrassend genoeg niet vermeldt, is dat het relatief vaak allochtone vrouwen zijn die zich herhaaldelijk laten aborteren. Blijkbaar slaat de over het algemeen succesvolle Nederlandse aanpak van voorlichten en voorkomen bij hen niet aan. Dat klopt: de Rutgers Nisso Groep heeft vastgesteld dat voorlichting over geboortebeperking in het Nederlands aan allochtone vrouwen in zo’n 20% van de gevallen onvoldoende begrepen wordt. Daarnaast spelen allerlei cultuurgebonden zaken mee, zoals afwijzing van of onbekendheid met anticonceptie. Er is dus geen femme fatale, Lolita of stoeipoes nodig voor een ongewenste zwangerschap.


Bron: http://wildersweerlegd.wordpress.com/tag/abortus/
Ongeveer een derde van de vrouwen die eens een abortus heeft gehad komt voor een tweede keer of vaker terug. Dat is inderdaad niet te zuinig. Maar deze boete zal een weinig effectieve maatregel zijn om de onzedelijken onder hen een puriteins lesje te leren. Een aanzienlijk deel van de lasten die een abortus levert is nu al exclusief voor rekening van de vrouw. Voor zo ver er vrouwen bestaan die zich, verblind door lust of gemakzucht, vrijwillig een emotioneel beladen, sociaal vaak afgekeurde en pijnlijke ingreep op de hals halen, zal 315 euro hen niet minder losbandig of minder geneigd tot het ondergaan van een abortus maken. Wie zich om andere redenen regelmatig bij de abortuskliniek meldt wordt evenmin behoed voor zwangerschap. Effectief voor het oplossen van dit probleem is het opschroeven van de prijs van abortus dus niet; Wilders weerlegd.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 15 juni 2010, 08:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 11:28
 
Laten we het eens deze discussie uit de theorie halen. Stel, je dochter van 16 komt bij je en zegt dat ze zwanger is. Ze zit nog op school en is er nog lang niet aan toe. Hoe zou je dat dan oplossen?

Ik zal zelf als eerste het antwoord geven op deze vraag. We hebben onze kinderen altijd voorgehouden dat wat ze ook doen, ze onze kinderen blijven. Dus het zal iets zijn wat we samen oplossen. In de praktijk zou dat dan betekenen, dat we als ouders zouden helpen met de opvoeding van de baby.
Zou het betekenen dat ze zo snel zou moeten trouwen met de vader van het kind? In mijn ogen niet, want trouwen is iets wat een bredere basis zou moeten hebben wil het kans van slagen hebben.
In de gemeente zou ik eenzelfde insteek hebben denk ik. Wel met de persoon praten en kijken naar praktische oplossingen. Abortus is geen optie, dus het zal weer neerkomen op helpen met de ontstane situatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2