ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 18:19
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
CROSSROAD317 schreef:
Nou Zinga

ik denk jij mee ga

met sint en piet

naar het land kierewiet

eerst een lange reis per boot

in het ruim op water en brood

en dan thuis zoals jij dat ziet

in het land kierewiet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hihi Cross; jij bent ook vér heen... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 17:28
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ZINGA672 schreef:
Italiaanse chocoladetaart met frambozen
Heerlijk toetje voor de kerst!

Nodig voor 8-10 ps:
175 gram bittere chocolade
175 gram roomboter, zachtgeroerd
175 gram witte basterdsuiker
3 grote eieren, gesplitst
50 gram zelfrijzend bakmeel
1 mespuntje zout
2,5 eetl. gewone kristalsuiker
200-250 gram frambozen
1 dl slagroom
1 dl creme frache
evt. 2 eetl. poedersuiker

Breek de chocolade in stukjes en smelt het au bain marie.
Klop boter en basterdsuiker totdat een lichte en romige massa is verkregen. Klop de gesmolten chocolade, dan de eiderdooiers en dan het bakmeel en het zout erdoor.
Klop in een andere kom de eiwitten stijf. Voeg bij het kloppen 1 eetl. kristalsuiker beetje voor beetje toe. Spatel het chocoladebeslag zo luchtig mogelijk door de eiwitten. Dan het beslag erover in een beboterde taarvorm (24-28 cm).
Zet de vorm in het midden van de tot 180 graden voorverwarmde oven. In 35 min. gaar bakken. Vorm uit de oven nemen en kwartier laten staan. Stort dan de taart op een groot koud bord en laat hem volkomen koud worden.
Klop slagroom en creme fraiche samen met 1,5 eetl. suiker net niet helemaal stijf op, dus dik, maar nog wel vloeibaar.

Snijd de taart in punten. Stuif er eventueel wat poedersuiker over. De frambozen in een schaaltje en de room in een sauskom. Eerst de room erop, dan de frambozen.

Leuk hé; ieder jaar dezelfde post plaatsen Clown smiley Maaar t is op verzoek van een lieve zoete lekkerbek hier op CM. Enjoy! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 16:49
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Oh wat houd ik van dit weer! t Is zó lekker fris buiten! Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 16:47
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Hey hola Jootje,

leuk mallootje

ik wens je een hééle fijne verjaardag

met veel kadootju

Kussende smiley ssssss

Clown smiley

Gefrustreerde smiley

Zal ut ooit nog goed komen? Smiley die vol vragen zit

GrZ!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 1 december 2010, 16:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 16:33
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)
 
JOSINA022 schreef:
Jaaaaaaaaaaa....weer een nieuw CM-setje te melden, nl wimbriene892 en ondergetekende!

We ervaren beide dat God onze relatie leidt en dat Hij heel dicht bij ons is!
Alle dank en eer gaat dan ook naar Hem!!!

Wim en José

Van harte meis! En jonguh natuurlijk ook Knipoog smiley

Dat wordt een héééle zware koffie binnenkort Clown smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 23:15
BerichtOnderwerp: Kerstfeest
 
VISSER278 schreef:
Geliefden

Zoals jullie weten zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel kado's , is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.
Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn. Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren zij dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed.
Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer.

Families en vrienden komen bij elkaar en hebben een fijne tijd samen.

Ik kan me vorig jaar nog herinneren.........

Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.
Maar weet je ...... Ik was niet uitgenodigd!
Ik was wel de eregast maar men was vergeten Mij een uitnodiging te sturen. Het feest was ter ere van Mij , maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.
Om je de waarheid te zeggen , verbaasde het me niet want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat ik niet was uitgenodigd besloot Ik toch stilletjes binnen te gaan en in een hoekje naar het feest te kijken. Iedereen was aan het drinken , men vertelde elkaar moppen en ze lachtten overal om. Ze hadden het geweldig.

Tot overmaat van ramp kwam er een dikke man in een rood pak binnen, hij had een lange witte baard.
En hij riep HO,HO,HO, en hij leek dronken. Hij ging op een stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof het feest voor hem was.

Om middernacht omhelsde iedereen elkaar. Ik steek Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen......maar niemand dacht eraan.
Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij ook een pakje bij was, maar nee!

Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg een kado'tje behalve jij, de jarige?

Toen begreep Ik dat ik niet welkom was en ing stilletjes weg.

Wat zou ik het fijn vinden als je de komende Kerst Mij mee liet vieren.
Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik ruim 2000 jaar geleden geboren werd om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven.
Mijn enige wens voor kerst is: Dat jij dit gelooft met je hele hart.

Ik zal je wat vertellen......... Ik ben zelf een feest aan het voorbereiden , een feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook een uitnodiging voor jou bij!
Ik zal je naam schrijven met gouden letters in een groot gastenboek .
Alleen diegenen die in dát boek staan mogen binnen komen en meefeesten.
Diegenen die Mijn uitnodiging niet aannemen , laat Ik buiten staan.

Bereid je voor , want als alles klaar is , begint het feest.

Ik houd van je,

Jezus.

Dank je Visser. Ik had hem ooit eerder gelezen, maar tis nog steeds een indringende en waarachtige en mooie boodschap.

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:59
BerichtOnderwerp: grote positieve CM-logboek
 
BART817 schreef:
die kan mss wel beter bij: 'het mooiste moment van de dag'dit topic mag over wat je op cm meemaakt, lees eerste bericht.als je de gordijnen opendoet en alles is wit dan is waarschijnlijk je explorer vastgelopen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Aaah, ik snapput. We moeten hier onze vorderingen op CM bijhouden! Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: Kerstfeest
 
LEANNE226 schreef:
Maar de kerstgedachte is niet het plaatje dat je voor de tv ziet Angel,van die zogenaamde gezellige gezinnetjes,maar de komst van Jezus,dát vieren we! En of je alleen bent of niet,dat is toch genoeg voor vreugde in je hart?
Eenzaamheid is iets van alle dagen........

Wat mij betreft zijn jullie iets te snel met de conclusies; t heeft wat mij betreft niets met eenzaamheid te maken.

Ik zie zelf de link tussen de huidige manier van kerst vieren met de geboorte van Jezus Christus niet meer zo. Jezus is helemaal niet in december geboren; Zijn verjaardag valt niet eens niet in de winter. Soms denk ik weleens; wist ik Zijn echte geboortedatum maar (op de dag precies); dan hield ik op die dag een fantastisch feest!

De reden dat ik kerst een verschrikking vind komt door het feit dat ik er erg slechte herinneringen aan heb. Ik zie om mij heen een groot 'familiefeest' en ik gruw dr van. Mijn herinneringen aan de combinatie van familie en kerst zijn helaas nog ieder jaar levendig.

Wat de geboorte van Jezus betreft; die is denk ik niet los te koppelen van het doel waarmee Hij naar deze aarde kwam. Ik heb zelf een beetje moeite met het 'lief klein kindeke' (ondanks het feit dat Hij dat zeker was), omdat ik tegelijk Zijn lijden en Zijn weg naar het kruis voor mij zie. Het besef dat Jezus 'met voorbedachte rade' naar deze wereld kwam om aan een kruis te sterven maakt dat ik Zijn geboorte anders beleef. De grimmige schaduw van het onbegrijpelijk grote offer dat Hij brengt, maar ook Zijn glorieuze overwinning, hangen voor mij al over die onschuldige kribbe heen.

"Gij hebt geen lust gehad aan slachtoffer en spijsoffer; Gij hebt mij de oren doorboord; brandoffer en zondoffer hebt Gij niet geeist. Toen zeide ik: Zie, ik kom; in de rol des boeks is van mij geschreven. Ik heb lust, o mijn God! om Uw welbehagen te doen; en Uw wet is in het midden mijns ingewands." (Psalm 40: 7-9)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 21:52
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling
 
CHATULIEM619 schreef:
Klopt Cross, maar deze wijziging heeft niet te maken met de opkomst.
Ik vind dat ik rekening heb te houden met de zondagsheiliging. Er zijn mensen die graag naar de dienst gaan en dat wil ik natuurlijk respecteren.

Ik ga op zaterdag naar de dienst. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 20:38
BerichtOnderwerp: TV programma's en films... (gedrag & taalgebruik)
 
JEEDUB953 schreef:
Jezelf helemaal "afschermen" van de boze buitenwereld is ook niet dé oplossing...
Ik denk wel dat je je grenzen (onbedoeld, maar enigszins wel bewust) verlegd.
Doordat je meer op je netvlies krijgt..., wat elke keer een stapje verder kan gaan.

Wie kijkt er tegenwoordig nog ergens raar van op...?

Het is jammer genoeg te gewoontjes geworden...

In die zin moeten we ons er voor hoeden niet mee te gaan, om niet mee gesleurd te worden...

In mijn huis staat al jarenlang geen tv. Niet vanwege principes, maar omdat ik er niets aan vind. Bovendien heb ik er geen tijd voor; er is zoveel ander werk te doen.

Het wonderlijke is dat tot nu toe, iedereen die ik tegenkom dit waardeert. De meeste mensen zeggen: "Je hebt groot gelijk. Er wordt weinig goeds op de tv vertoont en bovendien zijn er idd veel nuttiger en leukere dingen om te doen". En bij sommige mensen bespeur ik zelfs wel enige jaloezie: "Kon ik dat ook maar...". Maar niemand neemt die stap; kennelijk wordt het toch als behoorlijk rigoreus ervaren.

Ik heb die tv nog geen dag gemist. Blijf op andere manieren op de hoogte van zaken die belangrijk zijn. En de reakties van al die mensen die hun tv niet kunnen waarderen, maar ook niet durven weg te doen, sterken mij in mijn overtuiging dat ik niets mis.

Mooi stuk overigens; over die vreemdeling.

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op dinsdag 30 november 2010, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 01:03
BerichtOnderwerp: grote positieve CM-logboek
 
BART817 schreef:
wat ik nou toch weer meemaak...
ik kwam op t idee iets positiefs in te brengen op het forum.
nou dat heb ik dus gedaan Lachende smiley

D'r gebeurt hier nooooooooooooiiit wat. Lachende smiley

Kun je positief opvatten.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:35
BerichtOnderwerp: emoticons
 
Zometeen hebben we kortsluiting met al die nattigheid....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:28
BerichtOnderwerp: Zinterklaas
 
JOSINA022 schreef:
Wat kan jou dat schelen joh, alle lootjes dragen toch jouw naam? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt En denk je nu echt dat ik jou dat zou vertellen Smiley met dichtgeplakte mond Er is ook nog zoiets als pv Clown smiley

Zeg... k zou me maar een beetje gedragen; mss heb ik jou wel getrokken en ik kan goed dichten hoor! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:22
BerichtOnderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
 
BART817 schreef:
welke waarden en waardering komt er bij jou uit, ZINGA?

Ik tel ze allemaal bij elkaar op en dan neem ik het gemiddelde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:15
BerichtOnderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
 
BART817 schreef:
nu weet ik dat de site waarschuuwd niet te zwaar te tillen aan de linc-scores. zelf heb ik eens aan de makers nagevraagd waar de score zelf verband mee houd. uit de reactie heb ik begrepen dat de waarde wiskundig LET OP: slechts relatief is opgemaakt vanuit overeenkomsten in de meerkeuzevragen en kan elke waarde hebben van 0 tot 100. en de score geldt dus voor beide personen gelijk (bevestigd).

toch roept het bij mij nog andere vragen op, de hoogste linc-score had ik met iemand die niet meer op cm zit: score (slechts) 72? lijkt mij relatief laag. of er zijn gewoon geen vrouwen die ook even dik, lang, evangeliserend en technisch zijn...? heeft iemand wel een 100 of 99 of echt heel hoog iig? verder lijkt me dat het aantal lincs afhangt hoe veel mensen van het andere geslacht max 5 jaar met je in leeftijd verschilt. dit is op dit moment bij mij:

mijn aantal lincs:.......378

mijn huidige top 3:

HANNA712.................score 71
MISSY333..................score 70
FLEURTJUH483............score 68


mijn laagste:
ESSIEM524.................score 9


en haar beb ik nog hierover gemaild en kon haar vertellen dat me haar juist best aardig lijkt. ze heeft ook netjes teruggemaild. mijn indruk is in tegenstelling eigenlijk met de eerste drie, alleen nu heeft HANNA712 dan ook nog geen foto...

vertel jullie:

-aantal lincs
-top 3
-laagste
-lopen de waarden bij jullie ook zo onevenredig, of klopt t wel?

Ik leg mij neer bij het oordeel van Chris; hij heeft er tenslotte voor gestudeerd. Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:11
BerichtOnderwerp: Kerstfeest
 
ANGELIQUE327 schreef:
Mee eens Zinga! Ik ga me kop in het zand steken en kom er weer uit na nieuwjaar! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

D'r licht sneeuw op.... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:08
BerichtOnderwerp: Zinterklaas
 
Er wordt NIET geruild! De verdeling van de lootjes is tot stand gekomen na een intensieve periode van inkeer, vasten, bijbelstudie en retraite.... Engeltje smiley

k weet pcies hoe het gaat; dan wil iedereen mijn lootje hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:41
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Voor de mooiste man van CM....

http://www.youtube.com/watch?v=a8arvEzHsA8&feature=related

Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:38
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling
 
MARIO216 schreef:
Zal vuurwerk geven Knipoog smiley

Dat mag na 1 januari niet meer Mario Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 29 november 2010, 20:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:07
BerichtOnderwerp: Hoe Bevrijdingsbediening mensen tot demonische gebondenheid
 
MAR907 schreef:
Bedoel deze mooie teksten?

Deu 28:49 De HEERE zal tegen u een volk verheffen van verre, van het einde der aarde, gelijk als een arend vliegt; een volk, welks spraak gij niet zult verstaan;

Pro 23:5 Zult gij uw ogen laten vliegen op hetgeen niets is? Want het zal zich gewisselijk vleugelen maken gelijk een arend, die naar den hemel vliegt.

Jer 48:40 Want zo zegt de HEERE: Ziet, hij zal snel vliegen als een arend, en hij zal zijn vleugelen over Moab uitbreiden.

Jer 49:16 Uw schrikkelijkheid heeft u bedrogen, en de trotsheid uws harten, gij, die woont in de kloven der steenrotsen, die u houdt op de hoogte der heuvelen! Al zoudt gij uw nest zo hoog maken als de arend, zo zal Ik u van daar nederstoten, spreekt de HEERE.

Eze 17:3 En zeg: Alzo zegt de Heere HEERE: Een arend, die groot was, groot van vleugelen, lang van vlerken, vol van vederen, die verscheidene verven had, kwam op den Libanon, en nam den oppersten tak van een ceder.

Hos 8:1 De bazuin aan uw mond; hij komt als een arend tegen het huis des HEEREN; omdat zij Mijn verbond hebben overtreden, en zijn tegen Mijn wet afvallig geworden.

Gelijk afschieten die beesten.

Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:01
BerichtOnderwerp: bijbelvraagje
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit woord komt twee keer in het NT voor. De nadruk ligt m.i. niet op de term Meester, maar veel meer op de term MIJN. Het is heel opvallend dat Bartimeüs dit zegt voordat hij genezen is. Hij begroet Hem niet als leraar, meester, maar veel meer als MIJN HEER. Jezuis kan het wonder plegen en als antwoord daarop erkent hij, dat hij meer is dan alleen maar een gewone leraar, die lesgeeft in de synagoge, maar de Heer van zijn leven. Het geeft het geloof weer, dat Bartimeüs heeft, voordat hij genezen is..

In Joh 20 zegt Maria het tegen Jezus als ze Hem herkent. Daarmee erkent ze haar geloof in Hem. Ze ziet wat Hij gedaan heeft en erkent Hem als haar Heer en Meester.

Ik concludeer dus vanuit deze teksten, dat dit idd vertaald moeten worden als Mijn Meester. Vooral omdat je ziet in wat voor context dit gebruikt wordt.

Dank je wel Chat, maar dit verhaal heb ik 13 november al aan de kids verteld... Engeltje smiley

Maar die betekenis die jij eraan geeft had ik er idd ook uitgehaald en uitgediept voor de kids; ook dmv een korte sketch. En de boodschap kwam goed over: wat betekent het als je Iemand - vrijwillig- mijn meester noemt. Ook een vraag die volwassenen nog aangaat!

GrZ!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 29 november 2010, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:55
BerichtOnderwerp: Kerstfeest
 
CHATULIEM619 schreef:
Zin of onzin. Gezelligheid, romantiek, gezellig eten, konijn op tafel, kortom
wat is de betekenis voor Kerst voor jou en hoe wil je dat vormgeven dit jaar....

Kerst is een verschrikking Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:51
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik was ook van plan om mee te gaan Zinga, je mag wel met me meerijden?
We hebben vast wel wat om over te praten onderweg? Knipoog smiley

Hey, thnx Willemijn. t Was idd vast erg gezellig geworden onderweg, maar helaas gaat voor mij t feest niet meer door; want op zaterdag kan ik niet.

De drenthse bossen zullen t zonder mij moeten doen...

Mayb nxt time.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:47
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling
 
CROSSROAD317 schreef:
Sommige mensen hebben weer moeite met de zaterdag Chat, je kunt 't niet iedereen naar de zin maken denk ik.....

Dag klopt; ik kan niet op zaterdag... helaas Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 02:03
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling
 
Op het terras in januari? Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril

Is het bereikbaar met het openbaar vervoer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 16:03
BerichtOnderwerp: Zinterklaas
 
MARIO216 schreef:
Ik was al om 08.15 uur op. Zo kwiek als een hoentje.

Toch niet als een kersthoentje?

In folie, met sokjes aan in een bedje van.... Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 15:58
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
MAR907 schreef:
Mischien is het intressant voor jou om Amos eens te lezen.
Er is niks nieuws onderzon ook de opwekkingsbundel niet.
De vraag is zoals ik er tegen aankijk: hoe kijkt God er tegen aan.

Ikzelf denk dat het hele lofprijzing en aanbiddings uittingen niet verder dan het plafon komen. Het is een mengeling van sferen en andere sprituele invloeden op muzikaal gebied.
Hoe gaat men ermee om. Dat kan persoonlijk heel verschillend zijn.

Amos 5:23 Doe het getier uwer liederen van Mij weg; ook mag Ik uwer luiten spel niet horen.

Ging dat over de Opwekkingsbundel Smiley die vol vragen zit Toen al? Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:35
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik waag me er toch ook nog even aan Zinga.....
Misschien hebben wij wel verschillende begrippen over wat wij als charismatisch ervaren?
Ik ben zelf lid van een PKN gemeente waar ruimte is voor charismatische vernieuwing, er zijn dus meditatiegroepen, pelgrimswandelingen en in deze maand de maand van de spiritualiteit is er ook veel te doen....
Maar wat ik daar zo bijzonder aan vind is dat je dan bijzondere geloofsmomenten kan ervaren, een stukje verdieping voor jezelf......, ik noem dat charismatisch maar jij zult die momenten ook hebben en het anders noemen?

Ja, ik denk idd dat wij wellicht een andere invulling aan het begrip charismatisch geven. Charisma betekent 'gave' en is een door God gegeven gave van de Heilige Geest aan de gelovige. Maar die wordt dan natuurlijk ook weer beleefd.

Maar volgens mij is dit een, overigens heel interessante, andere discussie? Ik zie de link met dit topic niet zo. Mss begrijp ik je verkeerd?

GrZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:27
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
GRIFFIN748 schreef:
mijn slechtste moment van het hele weekend, was gisterochtend.

er kwam namelijk een deel van het oude rieten plafond (bouwjaar 1903) in de keuken los. dat ligt nu op het schrootjesplafond dat een van de vorige bewoners er ooit in heeft gemaakt.
'voor het moment' ligt het goed, maar risico is dat het met een deel van het verlaagde plafond naar beneden komt. hopelijk is het puur vanwege de leeftijd van het plafond dat het los is gekomen. zoniet, dan heb ik (samen met de bovenbuurman) een (bouwkundig) probleem...

Griff dit klinkt ernstig. k Ben geen bouwkundige, maar wat gebeurt er als er een zwaar pak sneeuw op je dak valt? Letterlijk dus? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 11:47
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
Nou, laat ik er toch nog 1 reactie aan wagen.

Waar ik onderscheid in maak (en dat was mss niet helemaal duidelijk) is de geloofsbeleving van de gelovige en de (mis-)leiding van bepaalde voorgangers.

Voor eerstgenoemde kan ik respect opbrengen hoewel ik soms mijn vraagtekens heb.

Bij laatstgenoemde worden mijn vraagtekens helaas uitroeptekens. Ik voel er weinig voor om voorbeelden te noemen dat is allerminst verheffend. En ik vrees dat het zich niet beperkt tot de charismatische kringen.

Leiders zijn verantwoording schuldig aan God hoe zij Zijn gemeente leiden. Maar leiders die in strijd leven met bijbelse normen verdienen mijn respect niet echt. Sorry.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 40 Volgende
Pagina 5 van 40