ChristianMatch
 


Forum

TV programma's en films... (gedrag & taalgebruik)
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JEEDUB953





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 16:04
 
Ben benieuwd wat voor de mensen hier "verantwoorde" TV programma's en films zijn... (en wat niet...)
Namen en titels van bovenstaand kennen we vast allemaal.
Zet je de tv op een andere zender als er gevloekt word, als er sex in voorkomt...?
Alle "wereldse dingen" die tegen de geboden van God ingaan...

Persoonlijk erger ik me vaak rot aan de baggerzooi op tv en de
macht van de satan die er langzaam probeert in te sluipen.
Het klinkt heel tegenstrijdig als ik zeg dat ik wel van zulke programma's gekeken heb.
Dat "gekeken" hebben moet je zien als een aflevering meegepakt.
Geen goedpraterij, het zijn "foute" programma's... PUNT!
Waarom? Nou je kunt niet oordelen (je mening geven) als je er niks van afweet.

Er zijn vast mensen die onderstaande programma's kennen, of er (wat) van afweten/over gehoord hebben.

Paul de Leeuw gaat keer op keer te ver mijn zijn (satirische) "humor"
Spuiten en slikken..., heel informatief..., voor dit vrije Nederland.
Oh oh cherso..., lijkt me leuk zo'n losgeslagen vakantie...

Het aangeleerde vloeken, ik stoor me er bijzonder aan.
Het leren omgaan met sex en drugs, je moet toch alles een keer geprobeerd hebben...?

De je-bent-maar-één-keer-jong mentaliteit..., ik kán en wíl me er niet mee inleven...

Graag jullie reacties...

Op sommige Forums vind ik discussies fel..., geen bezwaar tegen...
Maar geen over en weer "ik-weet-het-beter" - "ik-heb-gelijk"...


Laatst aangepast door
JEEDUB953
op zondag 28 november 2010, 16:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 17:33
 
Ik merk dat ik langzaam aan steeds meer moeite krijg met bepaalde programma's...
Zoals je zegt sluipt de "wereldse" mentaliteit overal steeds meer in zodat ik me de laatste tijd zelfs kan ergeren aan het nieuws.
De afgelopen week stond dat bol van het op handen zijnde huwelijk van Prins William en zen meisje...heel leuk voor ze joh, maar het zal me eerlijk gezegd zo een rotzorg zijn en ik ben dus echt niet geïnteresseerd in de keren dat ze in de tussentijd uit elkaar gegaan zijn en welke "problemen" ze hebben moeten overbruggen. Zeker wanneer zoiets gewoon in het Journaal voorbij komt.
Lijkt ook wel of er steeds meer belangstelling komt voor het wel en wee...(en dan vooral de wee)...van beroemde mensen, en programma's als RTL Boulevard en Shownieuws werken bij mij ook echt op men kokhalsreflex.
Heel erg populair zijn momenteel al die talentenshows..."Idols" enzo, trekt een miljoenen publiek maar van mij mogen ze het houden. Als je ziet hoe sommige auditie-kandidaten met de grond gelijk gemaakt worden enkel omdat ze niet voldoen aan het schoonheidsideaal Smiley die vol vragen zit
Maar ook die ogenschijnlijk onschuldige tv-serie's waar je mee word doodgegooid..."Gossip girl" bijvoorbeeld, de titel alleen al! Twijfelende smiley
En dan beschouw ik mezelf toch echt wel als ruimdenkend...

Doe mij maar een ouderwets dvd-tje van "Het kleine huis" of "7th heaven" ...veeeeeel leuker! Lachende smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 28 november 2010, 17:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:18
 
vroegah was allus betah....
ik herinner me nog dat er keuze was tussen Ned 1 en Ned 2
toen was er nog weleens ruzie omdat er op beide zenders tegelijk iets leuks was.

Het niveau van de programma's daalt omgekeerd evenredig hard met het aantal zenders dat erbij komt.
het is je reinste rotooi, of je nou EO of SBS6 kijkt.

het gebruik van de pc gaat niet voor niks zo hard tegenwoordig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:23
 
PIETER649 schreef:
vroegah was allus betah....
ik herinner me nog dat er keuze was tussen Ned 1 en Ned 2
toen was er nog weleens ruzie omdat er op beide zenders tegelijk iets leuks was.

Het niveau van de programma's daalt omgekeerd evenredig hard met het aantal zenders dat erbij komt.
het is je reinste rotooi, of je nou EO of SBS6 kijkt.

het gebruik van de pc gaat niet voor niks zo hard tegenwoordig.


Kan allemaal zijn maar ik ga als Boer zoekt Vrouw weer begint toch op zondagavond lekker voor de buis zitten......
Soms is het ook wel eens lekker om gewoon even lekker tv te kijken zonder je te bedenken of het nu verantwoord is of niet......
Nu ben ik bijna zwaar refo (qua tv kijken dan, zo weinig kijk ik) maar af en toe vind ik het heerlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:24
 
WILLEMIJN232 schreef:
Kan allemaal zijn maar ik ga als Boer zoekt Vrouw weer begint toch op zondagavond lekker voor de buis zitten......

Heb je je al ingeschreven dan? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
Kan allemaal zijn maar ik ga als Boer zoekt Vrouw weer begint toch op zondagavond lekker voor de buis zitten......
Soms is het ook wel eens lekker om gewoon even lekker tv te kijken zonder je te bedenken of het nu verantwoord is of niet......
Nu ben ik bijna zwaar refo (qua tv kijken dan, zo weinig kijk ik) maar af en toe vind ik het heerlijk!


ja maar das anders.... jij wilt gewoon op tv terug zien hoe die leuke boer jou dumpte na die logeerpartij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:27
 
HENK710 schreef:
Heb je je al ingeschreven dan? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Dat mag ik niet zeggen van de KRO...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar als je iemand met een zonnebril op ziet........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat mag ik niet zeggen van de KRO...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar als je iemand met een zonnebril op ziet........ Knipoog smiley


Dan is het W-tje, nog meer lol op de site
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:42
 
PIETER649 schreef:
ja maar das anders.... jij wilt gewoon op tv terug zien hoe die leuke boer jou dumpte na die logeerpartij


Kan ik niet op ingaan Pieter......vertrouwelijk he.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 15:26
 
JEEDUB953 schreef:
Ben benieuwd wat voor de mensen hier "verantwoorde" TV programma's en films zijn... (en wat niet...)
Namen en titels van bovenstaand kennen we vast allemaal.
Zet je de tv op een andere zender als er gevloekt word, als er sex in voorkomt...?
Alle "wereldse dingen" die tegen de geboden van God ingaan...

Persoonlijk erger ik me vaak rot aan de baggerzooi op tv en de
macht van de satan die er langzaam probeert in te sluipen.
Het klinkt heel tegenstrijdig als ik zeg dat ik wel van zulke programma's gekeken heb.
Dat "gekeken" hebben moet je zien als een aflevering meegepakt.
Geen goedpraterij, het zijn "foute" programma's... PUNT!
Waarom? Nou je kunt niet oordelen (je mening geven) als je er niks van afweet.

Er zijn vast mensen die onderstaande programma's kennen, of er (wat) van afweten/over gehoord hebben.

Paul de Leeuw gaat keer op keer te ver mijn zijn (satirische) "humor"
Spuiten en slikken..., heel informatief..., voor dit vrije Nederland.
Oh oh cherso..., lijkt me leuk zo'n losgeslagen vakantie...

Het aangeleerde vloeken, ik stoor me er bijzonder aan.
Het leren omgaan met sex en drugs, je moet toch alles een keer geprobeerd hebben...?

De je-bent-maar-één-keer-jong mentaliteit..., ik kán en wíl me er niet mee inleven...

Graag jullie reacties...

Op sommige Forums vind ik discussies fel..., geen bezwaar tegen...
Maar geen over en weer "ik-weet-het-beter" - "ik-heb-gelijk"...

Ik wil hier graag op reageren als dat mag.
Ik vind dat seksualiteit ook op TV gebracht mag worden, zij het in een verantwoordelijke gebrachte versie, zoals het bedoeld is.

Ik erger mij mateloos aan het programma dat de BNN uitzendt: "Feuten".
Daar is seks niet meer op de manier waarop het bedoeld is... (ik begrijp niet dat het op zo'n hoerige manier gebracht wordt) en behalve dat veel gevloek en weinig respect en liefde voor een ander.
Behalve dat het in serie gebracht wordt kun je er blijkbaar ook niet om heen als je er niet naar kijkt, dan zendt bijv. DWDD er een stukje over (waarin natuurlijk net weer een seks-scene te zien is).
Het mooie aan seks en seksualiteit is daar niet meer te vinden in wat het bedoeld was te zijn: liefde, intiem, monogaam en niet bedoeld om iedereen te laten meekijken, maar prive...

En wat ik nog niet genoemd heb, een totaal verkeerd voorbeeld voor de jeugd... zoals het gebracht wordt in die serie.

Ook de reclames van BNN storen mij... stukgeslagen ruit door bekende BNN-ers moeten de kijkcijfers verhogen voor BNN... ik vraag me wel eens af wat dat doet met jeugd en kinderen die toevallig zo'n beeld voorbij zien komen...
Wat mij betreft een heel verkeerd voorbeeld, en dat is wat wij (als ouderen) moeten zijn voor onze kinderen... een voorbeeld !!


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 29 november 2010, 15:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NOUMOE974





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 12:34
 
De vreemdeling

Een paar maanden voor ik werd geboren ontmoette mijn vader in de plaats waar hij woonde een vreemdeling. Mijn vader raakte meteen geboeid door die vreemdeling en nodigde hem na een tijdje uit om bij hen thuis in te trekken. De vreemdeling voelde zich weldra thuis en was al helemaal ingeburgerd toen ik enkele maanden later geboren werd.

Ik groeide op en ik vroeg me nooit af wat hij eigenlijk deed in ons gezin. In mijn kinderlijke gedachtewereld had ieder zijn eigen plaats. Mijn broer, Bill, die vijf jaar ouder was dan ik, was mijn voorbeeld. Fran, mijn jongere zus, gaf mij de gelegenheid om zelf een "grote broer" te zijn en ontwikkelde in mij de kunst om te plagen. Mijn ouders vulden elkaar perfect aan: mama bracht mij de liefde bij voor Gods Woord en mijn vader leerde mij om het te gehoorzamen.

Maar de vreemdeling was onze verhaaltjesverteller. Hij kon de meest fantastische vertellingen opdissen. Avontuur, geheimzinnigheid, humor... het maakte allemaal deel uit van zijn dagelijks repertoire. Hij kon heel ons gezin elke avond uren geboeid houden.

En wanneer ik iets wilde weten over politiek, geschiedenis of wetenschap dan kon ik altijd bij hem terecht; hij wist alles. Hij kende het verleden, begreep het heden en hij leek soms de toekomst te kunnen voorspellen. De beelden die hij ophing waren zo levendig dat ik er de ene keer mee moest lachen en de andere keer bij kon huilen.

Hij was een vriend voor het hele gezin. Hij nam mijn vader, mijn broer Bill en mij mee naar onze eerste grote voetbalmatch. Hij moedigde ons aan om nieuwe films te gaan bekijken en zorgde er zelfs voor dat we verschillende filmsterren konden ontmoeten. Mijn broer en ik kwamen diep onder de indruk van sommigen van die persoonlijkheden.

De vreemdeling was zelfs een beetje opdringerig in onze gesprekken. Vader scheen dat niet zo te storen maar moeder stond soms op terwijl hij aan het vertellen was over allerlei vreemde plaatsen en ze trok zich dan terug op haar kamer om haar Bijbel te lezen en te bidden. Ik vraag me zelfs af of ze nooit in stilte bad dat die vreemdeling uit ons leven zou verdwijnen.

Want mijn vader probeerde ons allemaal wel bepaalde morele waarden bij te brengen maar onze vreemde gast scheen zich daar helemaal niet zo aan te storen. Vloeken werd in ons huis bijvoorbeeld niet getolereerd, niet voor ons, kinderen, niet voor vrienden, ook niet voor andere volwassen bezoekers. Maar onze vreemdeling liet regelmatig krachttermen horen die mijn oren deden tuiten en die mijn vader deden zuchten. Voor zover ik mij herinner werd de vreemdeling daar nooit voor terechtgewezen. Mijn vader was een geheelonthouder en er kwam bij ons geen druppel alcohol in huis, zelfs niet in de keuken. Maar de vreemdeling vond dat we alle dingen in het leven moesten leren smaken en hij prees ons bier en andere alcoholische dranken aan.

Hij zei dat sigaretten erg goed smaakten, dat een sigaar of een pijp mannelijk waren. Hij praatte vrijuit over seks. Zijn commentaren hierop spraken vaak sterk tot de verbeelding en waren soms wel vervelend. Ik weet dat mijn eerste ideeën over de relaties tussen mannen en vrouwen sterk beïnvloed waren door deze vreemdeling.

De vreemdeling begon ook vaker persoonlijke onderwerpen aan te snijden zonder zich te bekommeren om diegenen die eventueel meeluisterden. Hij hield er in zijn conversatie ook geen rekening mee dat we bijvoorbeeld zaten te eten; soms was het zelfs zo erg dat moeder van tafel weg liep.

Als ik er nu aan terugdenk dan geloof ik dat het door Gods genade was dat we niet nog meer door die vreemdeling werden beïnvloed. Keer op keer weerlegde hij de opvattingen en de waarden van mijn ouders. En toch werd hem nooit gevraagd om hiermee op te houden of om te vertrekken.

Het is nu al heel lang geleden dat die vreemdeling introk bij dat jonge gezin waar ik in opgroeide. Mijn vader is al lang niet meer zo geboeid door hem als in die eerste jaren. Maar wanneer ik vandaag bij mijn ouders op bezoek kom dan zit hij daar nog altijd op zijn vaste plaats te wachten op iemand die naar hem wil luisteren, aan wie hij zijn verhalen kwijt kan.

Hij heeft ook nooit verteld hoe hij heette.
Wij noemden hem altijd bij zijn initialen: T.V.

*************************************************
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 15:33
 
Er is veel troep op de tv, maar er word via de tv ook het evangelie gebracht of kerkdiensten. de E.O is erg slecht bezig de laatste jaren dus die noem ik even niet bij de goede kanten.

En zo is het ook met internet. eigenlijk alles, de verantwoording ligt ook bij ons, niemand zet een pistool op je hoofd en dwingt je troep te kijken, en je hebt een gids, dus je kan zelf weten wat er is en wanneer, zodat je niet overvallen word tijden het zappen. geen slap excuus.

Je kan met een mes een broodje smeren of iemand de keel doorsnijden, en...guns dont kill people, people kill people, etc etc.

EIGEN verstand gebruiken, en verantwoording dragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 17:20
 
DAVID923 schreef:
Er is veel troep op de tv, maar er word via de tv ook het evangelie gebracht of kerkdiensten. de E.O is erg slecht bezig de laatste jaren dus die noem ik even niet bij de goede kanten.

En zo is het ook met internet. eigenlijk alles, de verantwoording ligt ook bij ons, niemand zet een pistool op je hoofd en dwingt je troep te kijken, en je hebt een gids, dus je kan zelf weten wat er is en wanneer, zodat je niet overvallen word tijden het zappen. geen slap excuus.

Je kan met een mes een broodje smeren of iemand de keel doorsnijden, en...guns dont kill people, people kill people, etc etc.

EIGEN verstand gebruiken, en verantwoording dragen.




In het OnzeVader staat de zinsnede.... Leidt ons niet in bekoring....
Maar als we tv-radio-internet hebben... leiden we onszelf dan niet in bekoring...
En in hoeverre zijn we dan aansprakelijk voor onze kinderen die van alles voorgeschoteld krijgen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 18:59
 
PIETER649 schreef:
In het OnzeVader staat de zinsnede.... Leidt ons niet in bekoring....
Maar als we tv-radio-internet hebben... leiden we onszelf dan niet in bekoring...
En in hoeverre zijn we dan aansprakelijk voor onze kinderen die van alles voorgeschoteld krijgen???

ja bepaald toch wat er wel en niet gekeken word? dan zou ik me meer zorgen maken over de pc.
en als je zo gaat redenneren waar is de grens, dan kan je het op alles betrekken en op de hei gaan wonen. wel realistisch blijven. wel in de wereld niet van de wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 19:18
 
DAVID923 schreef:
ja bepaald toch wat er wel en niet gekeken word? dan zou ik me meer zorgen maken over de pc.
en als je zo gaat redenneren waar is de grens, dan kan je het op alles betrekken en op de hei gaan wonen. wel realistisch blijven. wel in de wereld niet van de wereld.

Maar dat neemt niet weg dat we ons aan bepaalde programma's best kunnen ergeren, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEEDUB953





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 19:50
 
Jezelf helemaal "afschermen" van de boze buitenwereld is ook niet dé oplossing...
Ik denk wel dat je je grenzen (onbedoeld, maar enigszins wel bewust) verlegd.
Doordat je meer op je netvlies krijgt..., wat elke keer een stapje verder kan gaan.

Wie kijkt er tegenwoordig nog ergens raar van op...?

Het is jammer genoeg te gewoontjes geworden...

In die zin moeten we ons er voor hoeden niet mee te gaan, om niet mee gesleurd te worden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 20:38
 
JEEDUB953 schreef:
Jezelf helemaal "afschermen" van de boze buitenwereld is ook niet dé oplossing...
Ik denk wel dat je je grenzen (onbedoeld, maar enigszins wel bewust) verlegd.
Doordat je meer op je netvlies krijgt..., wat elke keer een stapje verder kan gaan.

Wie kijkt er tegenwoordig nog ergens raar van op...?

Het is jammer genoeg te gewoontjes geworden...

In die zin moeten we ons er voor hoeden niet mee te gaan, om niet mee gesleurd te worden...

In mijn huis staat al jarenlang geen tv. Niet vanwege principes, maar omdat ik er niets aan vind. Bovendien heb ik er geen tijd voor; er is zoveel ander werk te doen.

Het wonderlijke is dat tot nu toe, iedereen die ik tegenkom dit waardeert. De meeste mensen zeggen: "Je hebt groot gelijk. Er wordt weinig goeds op de tv vertoont en bovendien zijn er idd veel nuttiger en leukere dingen om te doen". En bij sommige mensen bespeur ik zelfs wel enige jaloezie: "Kon ik dat ook maar...". Maar niemand neemt die stap; kennelijk wordt het toch als behoorlijk rigoreus ervaren.

Ik heb die tv nog geen dag gemist. Blijf op andere manieren op de hoogte van zaken die belangrijk zijn. En de reakties van al die mensen die hun tv niet kunnen waarderen, maar ook niet durven weg te doen, sterken mij in mijn overtuiging dat ik niets mis.

Mooi stuk overigens; over die vreemdeling.

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op dinsdag 30 november 2010, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEEDUB953





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:15
 
Ik heb een fraai tv..., al zeg ik het zelf... (gewoon een 80cm lcd, maar best een aardig ding).

Staat dat ding alle dagen aan... NÉÉ, alsjeblieft niet..., er is inderdaad veel meer te doen...
Zoveel zinvols, en zinniger tijdverdrijf.
Uit verveling tv kijken..., zelden...

Sociale contacten onderhouden..., dát heeft bij mij prioriteit... TOP prioriteit...
Met je vrienden/vriendinnen omgaan... dat is nuttig tijd investeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 10:21
 
NOUMOE974 schreef:
De vreemdeling

Hij heeft ook nooit verteld hoe hij heette.
Wij noemden hem altijd bij zijn initialen: T.V.

*************************************************


Ook deze tekst vind ik mooi om te lezen ... bedankt om te delen ..... zo zie je maar , ook tegenover vreemdelingen moet de gastvrijheid beperkt zijn door regels ( mijn mening ) ... grtjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 18:35
 
@ zinga, geen tv, maar hoeveel uur per week zit je achter de pc? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEEDUB953





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 19:44
 
Wat ik (helaas) ook te vaak "zie" en meemaak:
Als ik of iemand anders op visite kom...,
en er is een "favoriet" programma voor...
...Dan blijft dat ding gewoon aanstaan hoor.
Bij sommige vrienden hoef ik op bepaalde tijdstippen
niet aan te komen hoor...
...verplicht meekijken...
Als ik ergens een hekel aan heb...

Hoezo tv "afgod"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 20:03
 
DAVID923 schreef:
@ zinga, geen tv, maar hoeveel uur per week zit je achter de pc? Knipoog smiley

Véél te veel.... k Ga afbouwen Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1