ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LEPELTJE037
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEPELTJE037
Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:35
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
JONATHAN890 schreef:
Openbaring 20: 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Als het 1000 jarig vredesrijk aanbreekt zullen mensen opstaan die met Jezus zullen regeren. Ik zie dit in het licht van de belofte die God nog aangaat met Zijn volk Israel. Jezus zal Koning zijn.

Na die 1000 jr krijgt de satan dus nog een kleine tijd om rond te spoken.

Hierna zal God de satan en de zijnen grijpen en hen werpen in de poel.
Evenals de doden en nog levenden en hen oordelen op grond wat van in de boeken staat. Degene die veroordeeld zullen worden zullen geworpen worden in de poel, waar de duivel en de zijnen dan al geworpen zijn.
Dit is de 2e dood. Na je 1e dood is het oordeel van de vuurpoel dus de 2e dood.

Voor degenen die wel in God hebben geloofd is de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.

Wat is dan het verschil met wat ik zeg?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
JONATHAN890 schreef:
ik weet niet of ik je verkeerd lees maar je schrijft dat alle mensen na die 1000 jr zullen opstaan.



Openbaring 20 : 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.

11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Ook in Daniel lees ik niets anders
Dan12
1 In die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst, die de kinderen van je volk terzijde staat. Het zal een tijd van verdrukking zijn, zoals er niet geweest is sinds er volken bestaan. In die tijd zal je volk worden gered: allen die in het boek zijn opgetekend. 2 Velen van hen die slapen in de aarde, in het stof, zullen ontwaken, sommigen om eeuwig te leven, anderen om voor eeuwig te worden veracht en verafschuwd. 3 De verlichten zullen stralen als het fonkelende hemelgewelf, en degenen die velen tot gerechtigheid hebben gebracht als de sterren, voor eeuwig en altijd.


Ik lees niets van een herkansing, maar wel dat doden geoordeeld zullen worden.

Openb.20:4b...
Zij (de verzegelden, de 144.000) waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.


Als je deel hebt aan de opstanding, dan heb je (lijkt mij) een herkansing om, net als in je eerste leven, nu na de eerste opstanding, weer alsnog de kans cq mogelijkheid, voor God te kunnen kiezen...
Als je deze verzen dan kennelijk anders leest, kun je mij dan de 'tweede dood' uitleggen? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op dinsdag 29 juni 2010, 22:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:15
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
JONATHAN890 schreef:
volgorde van de dingen die je vertelt klopt niet. Je stelt dat na het 1000jr rijk, de mensen zullen opstaan voor een herkansing??
In Openbaring 20 staat deze volgorde helemaal niet zo.

Openbaring 20
De eerste opstanding en de tweede dood
1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.



Dan begrijp ik ook helemaal niet waar je het verhaal van wel, dan weer niet vleselijk opstaan. En dan weer geestelijk opstaan?

Ja Jezus kwam die ruimte met de discipelen binnen, maar nergens staat door een deur. Hij was er gewoon. En Jezus benadrukte wel degelijk dat Hij gewoon een lichaam had, wat kon eten, drinken en wonden had

Lucas 24
36 Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.’ 37 Verbijsterd en door angst overmand, meenden ze een geestverschijning te zien. 38 Maar hij zei tegen hen: ‘Waarom zijn jullie zo ontzet en waarom zijn jullie ten prooi aan twijfel? 39 Kijk naar mijn handen en voeten, ik ben het zelf! Raak me aan en kijk goed, want een geest heeft geen vlees en beenderen zoals jullie zien dat ik heb.’ 40 Daarna toonde hij hun zijn handen en zijn voeten. 41 Omdat ze het van vreugde nog niet konden geloven en stomverbaasd waren, vroeg hij hun: ‘Hebben jullie hier iets te eten?’ 42 Ze gaven hem een stuk geroosterde vis. 43 Hij nam het aan en at het voor hun ogen op. 44 Hij zei tegen hen: ‘Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.’ 45 Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften. 46 Hij zei tegen hen: ‘Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood,

Wat klopt er niet aan de volgorde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
MARIANNE866 schreef:
hoe kijk je er zelf tegen aan? je zegt even verder op dat voor jou de tekst wel helder is, ben dan wel benieuwd naar jou eigen mening t.a.v. de tekst

Marianne

LEPELTJE037 schreef:
Een goeie vraag...
Laat ik daar komende zondag een antwoord op geven. Morgen gaat niet lukken.

Wellicht zijn er morgen intussen nog enkelen, die deze tekst verder wel kunnen verklaren.
Daar ben ik zelf wel erg benieuwd naar.

Zij het wat later geworden dan zondag... Coole smiley met zonnebril

Voor hoe ik het zelf geloof, of eerder van overtuigdt ben, is dat inderdaad nog niemand, dan behalve Jezus Christus, nu in de hemel is.
Ieder mens, die doodgaat is ook echt dood.
Er zijn een aantal aspecten, die belangrijk zijn om nader te belichten, bij het plaatje, zoals ik het nu ken.

Zoals ik geloof dat de 'hel' niets meer is als een graf cq. gat in de grond en de 'ziel' niet onsterfelijk is, zo geloof ik ook dat niemand ooit is wedergeboren, dan alleen Jezus Christus.

Gods plan met de mensheid is dat ze van een vleselijk leven, op een gegeven moment 'wedergeboren' zullen worden in een geestelijk leven.

Jezus is als mens geboren, in een vleselijk lichaam; Bij Zijn opstanding uit de dood is Jezus wedergeboren, in een geestelijk lichaam.
Dat verklaart ook, dat Jezus zomaar door een deur kon lopen, terwijl de deur nog dicht zat.

Jezus zal terug komen naar de aarde, om Gods koninkrijk op aarde te vestigen. Dan zullen de 144.000 verzegelden opstaan (in een geestelijk lichaam, dus worden wedergeboren) om samen met Jezus de aarde te regeren.
Een groot deel van de mensen die in het nieuwe millennium doodgaan, zullen dan ook worden wedergeboren in een geestelijk lichaam.

Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven.
Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben.


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op dinsdag 29 juni 2010, 21:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 01:06
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
MARIANNE866 schreef:
hoe kijk je er zelf tegen aan? je zegt even verder op dat voor jou de tekst wel helder is, ben dan wel benieuwd naar jou eigen mening t.a.v. de tekst

Marianne

Een goeie vraag...
Laat ik daar komende zondag een antwoord op geven. Morgen gaat niet lukken.

Wellicht zijn er morgen intussen nog enkelen, die deze tekst verder wel kunnen verklaren.
Daar ben ik zelf wel erg benieuwd naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 22:28
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
DAVID923 schreef:
lol... zoek maar op wat daar in het griekd staat voor ''heden'' en hoeveel commentaren er over geschreven zijn, tis niet zo kort door de bocht als je denkt.

Wat heeft 'heden' met deze tekst te maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:29
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
DAVID923 schreef:
je zegt zelf al geen onderbouwing te hebben, en dat je je ''gevoel'' is.
dus is de wens de vader van de gedachte.

maar ik hoop het met je mee! Lachende smiley Knipoog smiley

Tsja... Er zou toch een onderbouwing voor moeten zijn?!
Lijkt me opzich wel helder wat er in dit vers gezegd wordt, met of zonder context.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 16:31
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
Veel mensen geloven, dat als ze dood gaan, dat ze dan naar de hemel gaan...

Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie het volgende vers verklaren:

Joh 3,13

En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen.


Graag jullie reactie. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 00:08
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
MARTIN695 schreef:
Wel heel laat maar toch nog.
Van een hele hartelijke.
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin

Better let as net. Knipoog smiley

Iig bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 00:07
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
MARTIN695 schreef:
Wel heel laat maar toch nog.
Van een hele hartelijke.
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin

Better let as net. Knipoog smiley

Iig bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 00:06
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
CARIN303 schreef:
Hey Lepeltje........ik ben waarschijnlijk de laatste die je mag feliciteren op je verjaardag dus;


GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!!!<

Bedankt nog. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 23:39
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
MARISKA601 schreef:



van harte gefelicteerd lepeltje

Lachende smiley grappig al die plaatjes.

Bedankt aw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
HENK710 schreef:
En vandaag is Lepeltje aan de beurt voor een felicitatie.



Clown smiley skitterend.

Bedankt.

Das wel een leuk setje zo te zien... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op maandag 21 juni 2010, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 22:28
BerichtOnderwerp: P.U.S.H. - Pray - Until - Something - Happens
 
SUSANNAH475 schreef:
Misschien een nieuw onderwerp voor een topic... want aan de ene kant denk ik er zit iets in van wat je zegt... God is niet hardhorend, hij hoort je, maar hoe zit het dan met het volharden in gebed ?
Er staat nl. ook dat je onophoudelijk kan bidden... "Bidt zonder ophouden" (1 Tess. 5:17)... of gaat het dan weer om iets anders waar je voor bidt ?

Volharden in gebed heeft denk ik meer te maken, dat je eigenlijk voortdurend in gebed bent, om zodoende je relatie met God sterk te houden, zodat we niet verslappen.

We mogen God in alle facetten van ons leven betrekken.
Al lijkt het maar iets onbenulligs.

Ik geloof dat God elk gebed serieus neemt... ook de kleinste 'schietgebedjes'.
God kijkt vooral naar je hartsgesteldheid.

Je relatie en wandel met God zou meer 1 groot gebed moeten zijn... om vooral de dankzeggingen niet te vergeten.

Lijkt me.


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op zondag 20 juni 2010, 22:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 21:59
BerichtOnderwerp: P.U.S.H. - Pray - Until - Something - Happens
 
PUSH?

Bidden tot er iets gebeurt... ???

Moet je God dan telkens weer om het zelfde bidden?

"Ja Here God, ik heb het gisteren ook al even gebeden, maar heb er verder nog geen resultaten van gezien..." "Misschien was U het even ontschoten, dus laat ik het U nog eens bidden."

Eerlijk gezegd, denk ik dat wanneer je in alle oprechtheid eenmaal je gebed hebt gebeden, dat je niet persé in herhaling hoeft te vallen.

God is niet doof en/of dement.

God beantwoord gebeden op Zijn manier en Zijn tijd.
Hoe groot is je vertrouwen op God, dat slechts een enkel gebed volstaat?

PATIG! (Pray And Trust In God!) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 17:55
BerichtOnderwerp: wandelen in mooi bosrijk Echten
 
Nog maar even weer zichtbaar maken op de eerste pagina...

Het zou leuk zijn als er nog wat mensen bijkomen...
Het kan nog!

Hoe meer ziel, hoe meer vreugd. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 13:36
BerichtOnderwerp: wandelen in mooi bosrijk Echten
 
Clown smiley Nog meer mensen die mee gaan wandelen?

Het wordt vast mooi weer... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 08:18
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd
 
GEHOLI202 schreef:
Hallo goedwillende Cmmers,

Als nieuweling hier valt het me op dat er zoveel leden geen foto plaatsen.
Natuurlijk is de inhoud belangrijker dan het uiterlijk, maar wel lopen op straat toch ook niet met een vuilniszak op ons hoofd.......... Smiley die vol vragen zit

En zeg nou zelf, ogen zijn een spiegel van de ziel, dus de oogopslag zegt heel veel; soms meer dan je in je profiel kunt schrijven. Verliefde smiley

Dusss... kom op foto-lozen, zoek in je computer een fotootje en upload deze even! Lachende smiley

Er kunnen verschillende redenen zijn om niet een foto te plaatsen, maar deel wel deze gedachten.

Maskers af! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: wandelen in mooi bosrijk Echten
 
ANITA324 schreef:
Wandelen is leuk maar ik hou mijn portomonee gesloten ik vind dat je op zondag niet naar een café kunt gaan of restaurant want dat is tegenstrijdig als christen zijn ook tegenover naar God toe. We hebben ieders eigen verantwoording af te leggen maar dit is mijn mening en ieder moet maar voor zichzelf uitmaken hoe of wat maar dit gaat tegen mij principes in als ik het wel doen zal geeft mij dit een ongemakkelijk gevoel omdat zo te zeggen.

Shalom,

Anita

Goed dat je het aangeeft. Alle respect daarvoor.
Aangezien ik de sabbath op zaterdag houd, zal ik er absoluut geen moeite mee hebben om op zondag geld uit te geven aan een cola oid.
Mochten we het dan toch in ons hoofd krijgen, om ergens een colaatje te gaan drinken oid, laat ik je dan een colaatje betalen... deal?
Dan hoef je wat dat betreft je principes niet aan de kant te zetten. Knipoog smiley
Samen uit, samen thuis. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:25
BerichtOnderwerp: wandelen in mooi bosrijk Echten
 
MARIANNE866 schreef:
hey hallo


het leek ons een leuk idee om zondag 27 juni a.s. met een gezellige groep te gaan wandelen in de bossen bij Echten.
het is er prachtig en je kunt er volop genieten van een prachtig stuk natuur. Verliefde smiley

wie heeft er zin om mee te gaan?

om 14:00 uur vertrekken we vanaf de parkeerplaats bij het Huus mit de Belle te Echten

(zonder kinderen en honden(of andere huisdieren Clown smiley ) Verlegen lachende smiley

heb je nog vragen mail gerust

tot ziens in Echten..!!??

groetjes Lenteman(Werner) en Marianne

Lijkt me leuk om mee te wandelen. (Zou voor mij geen kwaad kunnen... Clown smiley)
Zelf heb ik btw geen auto... Is er een mogelijkheid om ergens opgepikt te worden, bijv. vanaf een treinstation of vanaf mijn huis (Woerden)?

Just let me know... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:01
BerichtOnderwerp: Spaigelploatje
 
TESSYBEAR731 schreef:
Haha, klinkt als "spiegelplaatje" ...maar wat dat dan weer moet zijn? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het is ons aller bekende CD! Knipoog smiley

Van de week zag ik nog een paar mensen 'kantjen'. Clown smiley
Leuk als je als stelletje een keer niks te doen hebt... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoewel ik al weer aardig wat jaren in de provincie Utreg woon, denk ik dat ik toch beter thuis ben met Groningse en Friese woorden.

En de echte 'sûkerbôle' is ook een echte aanrader om eens te halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:34
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Vandaag binnengekomen, "Wat is die jongen druk" - Een leven met ADHD van J. Klompstra (neef van m'n vader... ...van je familie moet je het hebben... Knipoog smiley (ipv ADHD heb ik ADD, de lichtere vorm)).
Binnenkort maar even lekker voor zitten. Lachende smiley


Een toepasselijk filmpje...:
http://www.youtube.com/watch?v=5w494waObG8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 16:55
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Momenteel lees ik "Het ongelovelijke potentieel van de mens" van H.W. Armstrong. Lachende smiley
Echt een geweldig boek!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 13:17
BerichtOnderwerp: Gebedswinkel
 
EVA685 schreef:
Ik ga gauw naar Woerden verhuizen Lachende smiley Knipoog smiley
Grapje Twijfelende smiley

Niet zozeer vanwege die gebedswinkel Engeltje smiley , maar Woerden is zeker een leuke plaats om te wonen.
De stad naar mijn hart. Verliefde smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
CARIEN982 schreef:
Ik vind dat je hier echt te ver in gaat.
Je doet hier mensen veel verdriet mee om zoiets te zeggen.
Zelf nooit geen erge dingen mee gemaakt zeker?
Laat aub een ieder in zijn of haar waarde,
en oordeel niet zo .

Tsja, ik wilde enkel aangeven hoe ridicuul ik het vind, een martelwerktuig om je nek te dragen.
Maar goed, blijkbaar vind iedereen het de normaalste zaak van de wereld.

PUNT!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:17
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
ZINGA672 schreef:
Die tekst uit Galaten 6 geeft het mooi weer! Ik draag mijn kruisje met liefde. Iedereen mag weten dat ik bij Hem hoor en zien wat Jezus voor mij en voor de hele wereld heeft gedaan.

Toch heb ik er ook weleens over nagedacht: waarom een kruis en niet iets anders? Jezus is gestorven, maar Hij is ook weer opgestaan. Hij leeft! En nu is Hij koning. Ik zou dus ook wel een kroontje of iets dergelijks willen dragen dat duidelijk verwijst naar Hem. Helaas (nog?) niet te koop.

GrZing

Misschien is de Ichtus-vis een optie voor je... Knipoog smiley

Dit symbool werd vroeger ook gebruikt om je 'christen'-zijn aan te geven...
Ichtus staat voor 'Jezus Christus, Gods Zoon en Redder'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:30
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
JONATHAN890 schreef:
misschien dat ik het wel doe om een zelfde reden als Jezus het avondmaal heeft ingesteld ''doe dit tot mijn gedachtenis''

Tsja, dat zou kunnen, maar Jezus gaf ons enkel het avondmaal, om dit tot Zijn gedachtenis te doen...

De bijbel zegt niets over de symboliek van het martelwerktuig (zij het voor de een een kruis en voor de ander (mij althans) een paal), waarmee Jezus gestorven is, om die te gedenken oid.

Waar komt het dragen van een kruis vandaan?
Ik heb het in elk geval nergens in de bijbel kunnen vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:17
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
JONATHAN890 schreef:
jij vind het een martelwerktuig.... is het ook. Maar ik draag vol trots het kruis. Niet voor het kruis als martelwerktuig, maar vanwege Jezus, die daaraan gehangen heeft.

Maar om nou dat als idioot te betitelen


Het volgende is niet mijn ding : Tatoo's (al zijn er best mooie bij) Hanenkam haren, kaalgeschoren skinheads, Punkers, en zo kan ik nog wel doorgaan..... maar zijn zij idioot???

bijgaand even de betekenis van het woord :

idioot: absurd, achterlijk, belachelijk, dwaas, gek, getikt, krankzinnig, onzinnig, stom, stompzinnig
synoniemen": klojo, lijpkikker, stommerik, zakkenwasser, botterik, debiel, ezel, hansworst, imbeciel, klootzak, stommeling, sufferd, sukkel, uilskuiken


dus........ Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit


leuk die betekenissen van idioot... Lachende smiley
Dus blijkbaar val je idd dan onder de catagorie lijpkikker... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Tsja en als hanekammen ed ook idioten zijn... Knipoog smiley

Maar goed, ik wilde met mijn stukje enkel aangeven, hoe raar ik het vind, dat mensen een kruisje dragen, wat eigenlijk staat voor een martelwerktuig.

Ik kan niet begrijpen, waarom mensen het kennelijk nodig hebben om iets te dragen als herinnering aan Zijn dood.
Dat weet je toch...? Ik zou veel liever dagelijks herinnerd worden aan de boodschap die Jezus ons gaf, ipv telkens aan zijn dood te worden herinnerd. Daarmee ontken ik absoluut niet Jezus's dood, maar ik probeer het van de andere kant te bekijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:57
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
JONATHAN890 schreef:
tjonge...... ik vind dat je met je reacties en benamingen geven veel te ver gaat, jammer

Waarmee ga ik te ver? Omdat ik van mening ben dat het idioot is om met een martelwerktuig om de nek te lopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:42
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
JONATHAN890 schreef:
Bij ons in de kerk (PKN ([url]www.debrugspijkenisse.nl[/url]) hangt een kruis van ongeveer 3mtr in de kerk.
Ik draag een kruis om mijn nek....ongeveer al 20 jaar en ik ben er blij mee, trots op.

dan maar een idioot in jouw ogen, maar ik vind dat je met dit heel erg fout zit.

Een Arabier vind een kameel... die kameel vindt van niet.

Tsja, dat kun je vinden... ook slechts een mening Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LEPELTJE037
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 Volgende
Pagina 9 van 11