ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BEHAPPY332
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BEHAPPY332
Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 13:36
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley je geheim is nu wel om zeep...ook weer slim van je... Knipoog smiley

Voor Leanne is dit het slechtste moment van de dag, nu ze zelf haar GEHEIM !!!!! om zeep heeft geholpen...

P.S. Ik vind wel dat ze EXCUSES moet aanbieden. Heb net haar cursus gevolgd die ze gratis en voor niets hier op CM heeft gegeven: hoe vind je de juiste partner, inclusief het EXIT gedeelte. Nu dacht ik dat ik alles wist en nu blijkt ze informatie voor zichzelf te hebben gehouden... SLECHT MOMENT Smiley die vol vragen zit

Relatieproblemen in nieuwe relaties,
Cursus onderdeel 5... HIER ONTBRAK EEN TRUCJE Geschokte, onthutste smiley !!!


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 9 november 2010, 13:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 06:31
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
HDBAS635 schreef:
ik was bij de dienst opd e zondag voor de begrafenis van dat complete gezin uitRidderkerk. De dienst en de gezongen psalmen waren puur en met beleving. En dat was toch een traditionele kerk. Ik zing met beleving en zoveel mensen met mij. En ja,er zullen ook een hoop mensen zijn,die niet met hun hart zingen.

Condoleance...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 06:03
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
DAVID923 schreef:
Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor.
Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)

maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:



Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.

Enkele citaten

"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."

"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."

"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"


Zie vet... ik vind dat zo'n rare uitdrukking... op internet heb ik lopen zoeken waar die uitdrukking vandaan komt, inderdaad, van theoloog dr. Henk Bakker, Baptistenpredikant, Bestuurslid van de GWS, George Whitefield Stichting. Zie ook http://www.dossiers.tk/warren-bakker-oogst-visie.htm Maar in welke contekst wordt die uitdrukking gedaan? Hij staat verwoord in dit boek:

http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm
Waar gaat dat boek dan over?

http://www.vergadering.nu/boekgwsmaghetietsmeerzijn.htm
zie onderstaande tekst:


Mag het ook iets meer zijn
Diverse Auteurs
120 pag.

Het gedachtegoed van de Engelse puriteinen en met hen verwante opwekkingspredikers is nog springlevend en actueel. Het wil wat zeggen dat reformatoren als Luther en Calvijn en in hun kielzog de Engelse puriteinen, eeuwen later nog volop in de belangstelling staan. Opwekkingspredikers als George Whitefield en Jonathan Edwards namen in de 18e eeuw de toorts van de Reformatie over. Het licht van het Evangelie scheen in die jaren van opwekking wel zeer krachtig. In dat schijnsel kunnen we ons nog steeds koesteren. Vandaag de dag putten auteurs als John Piper, Tim Keller en J.I. Packer veelvuldig uit deze bronnen.
Het is zonneklaar dat de kerk in West Europa momenteel geen bloeitijd doormaakt. Maar gelukkig is de kerk van nu geen 21e eeuws project. We mogen staan op de schouders van de velen die ons voorgingen. De glorietijden die de kerk gekend heeft stellen ons dan ook voor een vraag: 'Mag het ook iets meer zijn' ? Het antwoord is natuurlijk ja. We hoeven ons niet moedeloos neer te leggen bij statistieken van kerkverlating en sombere verhalen over de toekomst. Het gedachtegoed van de puriteinen levert werkelijk perspectieven voor geestelijke vernieuwing. De vraag is of wij willen luisteren en of we de handschoen durven oppakken.
Deze uitdaging wordt ons voorgehouden in verschillende artikelen in deze bundel. Het is de uitdaging om de realiteit van een bloedende, niet bloeiende kerk eerlijk onder ogen te durven zien. De uitdaging om de handschoen op te pakken die ons vanuit het verleden wordt toegeworpen. De uitdaging ook om niet bij de pakken neer te zitten maar perspectieven voor geestelijke vernieuwing te verkennen. En daarbij te putten uit de schatten van de kerk der eeuwen. Want we kunnen niet zonder. Echt niet.


Dat is dus in principe positief en opbouwend bedoeld.

Verder:
http://www.toetsalles.nl/htmldoc/opwekkingsliederen.bezwaren.htmhttp://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htmhttp://www.toetsalles.nl/htmldoc/Nieuwsbul1.htm#3

Wat dat betreft,
Het kan nuttig zijn om te weten wat de oorsprong, achtergrond, bedoeling, traditie en richting is, waarin zich 'de trend' beweegt.

Maar nu deze opmerking:
Quote:
"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."

Liefde moet van twee kanten komen.
Als mens geloof ik, dat ik vergeving ontvangen heb. Dat is toch liefde?
Waarom zou ik er dan moeite mee hebben om van die liefde te getuigen door het zingen van een lied?

Let op die ene zin:
Quote:
'IK MOET ZINGEN dat ik Zijn liefde liefheb."
Die ene zin, lijkt zo uit de Bundel van Johan de Heer te komen,
die zij wel degelijk zingen in de Baptistengemeente, waar dr. Bakker voorganger is.
Immers: Johan de Heer schrijft 'IK WIL ZINGEN' van mijn Heiland... van Zijn Liefde wonderschoon... " Dat is toch exact hetzelfde?

Kijk dan nog eens theologisch,
mijn liefde steekt schril af tegen Zijn Liefde,
Quote:
ik moet zingen, dat ik Zijn Liefde liefheb,
theologisch is daar toch geen enkel bezwaar tegen?
Sterker nog, dat onderschrijft, dat mijn liefde menselijk is... feilbaar...
en dat Zijn Liefde Bovenmenselijk is. Hij die zondaars liefheeft...
Wat wij niet doen, doet Hij wel!

Nog even verder kijken:

Quote:
"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"


Dat klinkt heel intellectueel.
Maer eh.. (oud Nederlandsch... = historisch... = goed... )
Psychotherapie, was dat niet die wetenschap die 'De Kracht van Uw Liefde' jarenlang negeerde en alleen maar doorhamerde op alles wat er fout is gegaan in het verleden? Leerde de ervaring niet, dat het hebben van een paar goede vrienden en het ervaren van echte liefde, beter werkt dan het eindeloos herhalen en verwerken van fouten uit het verleden?
De beeldspraak gaat hier dus volledig mank. Psychotherapie ontkende de kracht van liefde en bleef eindeloos spitten in het verleden. Dit in totale tegenstelling me het Evangelie, dat er op wijst, dat fouten uit het verleden vergeven kunnen worden en dat men aanspraak kan maken op Vergeving en Liefde. Evangelische liederen die wijzen op liefde en vergeving zijn dus in totale tegenspraak met psychotherapie dat eindeloos blijft spitten in fouten uit het verleden.

de vergelijking die dhr. Bakker hier maakt, dat één en ander op elkaar zou gelijken, is dus totaal onterecht, immers zij verschillen van elkaar alsof zij lijnrecht elkaars tegengestelde zijn.

Kortom, de heer Bakker, doctor, maakt hier dus gebruik van een beeldspraak die te boek zou moeten staan als 'een zogenaamde valse vergelijking'. Daarmee is dhr. Bakker, doctor, om precies te zijn, dus 'een dwaalleraar'?

Het is maar net, van welke kant je het bekijkt...

Maar goed, nu de binnenkomer:

Quote:
"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."
Iedereen weet, dat in bepaalde evangelische liederen enkel en alleen soms een Bijbeltekst op muziek is gezet...

Maar goed, geldt dat ook, of juist ook, voor de Opwekkingsliederen?
Eigenlijk had ik zelf ook wel de behoefte om die teksten eens goed te gaan doorspitten...

Hier een link naar bijna 600 oudere opwekkingsliederen:
http://evangelie.webbertje.nl/muziek/teksten/opwekking/

Ergens op genoemde sites, (sorry, 2x gelezen, maar ik kon het nu niet terugvinden). De theologische uitgangspunten: Het lied 'De Heer regeert' laat zien, dat uitgangspunt is de theologie van het 1000 jarig vrederijk, waarin Christus Koning is. Het lied, 'De Heer Regeert' zou uitgaan van de theologische gedachte, dat dit 1000 jarig Vrederijk al begonnen is. Ook dat kun je anders zien: Het lied gaat verder met de tekstregels: 'Hij verjaagt Zijn sterkste vijanden." Het volk dat voor Hem uittrekt... " Die tekstregels kun je ook interpreteren zoals Jericho viel... Het volk trekt uit, blaast op de muziekinstrumenten en de stad valt.


Tot slot: Er zijn zo veel mooie liederen, hymnes enz. enz. Het is goed, als de kerk daarbij 'niet uit één vaatje tapt', maar alle geluiden laat horen. Soms kan één en dezelfde muziek- en tekststijl ineens te veel worden, te veel van het goede, zodat de behoefte ontstaat aan... een andere vorm van diepgang. Wat dan ánders is? Dat hangt er dan maar net van af, wat het voorgaande was...

Helaas, nógmaals tot slot, de opwekkingsliederen zouden te veel gericht zijn op mystiek. dat is door herhaling in trance raken en zo een gevoelsmatige aanraking krijgen van God. Maar David deed toch ongeveer hetzelfde? Hij streed met zijn legers en bracht die strijd, met verliezen en overwinningen, met doden, gewonden en toejuichingen, met alle pijn, verdriet en glorie, voor het oog van God.

Tussen de tijd van David en de tijd van nu is echter wel een groot verschil. Nu hoeft de strijd niet meer gestreden te worden met wapens. David mocht de tempel niet bouwen, wegens het vele bloed dat door hem gevloeid had.

Christus nam die overwinning over, door de dood heen. Nu hoeven wij mensen niet meer te strijden op leven en dood. Het is nu dus een ander tijdperk en dus ook tijd, voor een ander lied...

Maar wel, met in herinnering, met meenemen van die strijd op leven en dood, uit dat andere lied...

Alleen samen, door het zicht op de grote veranderingen tussen toen en nu, krijgt het extra diepgang...


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 9 november 2010, 07:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 03:32
BerichtOnderwerp: Een beetje liefde voor het forum
 
WILLIE400 schreef:
Ik bedoelde niets wilde gewoon wat liefde delen had vandaag in overvloed dus dacht ik deel het even.
Willie

Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 03:27
BerichtOnderwerp: Uit eten in Rotterdam!
 
[quote=ZINDLE830]

Zindle zou kijken voor parkeergelegenheid?

Parkeergarage WestBlaak is om de hoek.
Recht tegenover het fameuze restaurant.
Restaurant = herkenbaar aan de veelkleurige lichtjes
Nu alleen nog ff checken tot hoe laat die parkeergarage open is.

Anders parkeergarage Lijnbaan, ook slechts paar minuutjes lopen.

Voor de rest staan er allemaal parkeerplaatsen langs de weg met parkeermeters. Oh ja, die werken in R'dam toch alleen op chipknip!!!

Enne, als de ene etage in garage Westblaak vol is...
dan ga je eentje hoger:

up !

up !

up !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 03:23
BerichtOnderwerp: Uit eten in Rotterdam!
 
ZINGA672 schreef:
Jij wil zeker alleen de billetjes! Smiley met dichtgeplakte mond

Mario! Dat is wat voor jou!
Die kikkerrrrrr springt: up! up! up! up!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 14:32
BerichtOnderwerp: Uit eten in Rotterdam!
 
TESSYBEAR731 schreef:
Bananenbier word hier volgens mij niet geserveerd Happy Knipoog smiley

Ja, dan had ik het z''''EEEEEE KUR besteld.
Dus eh...

7 up ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 14:09
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
FRANKT627 schreef:
Hoi Pieter,

De studies die ik deed waren omwille van het feit dat ik het graag deed. Tijdens mijn kloosterleven studeerde ik om dat het me gevraagd werd. Nadien wilde ik een eens een andere studie doen die niets te maken had met theologie, filosofie, liturgie en aanverwante. Ik studeerde graag. Het ging me ook goed af. Leergierig als ik toen was greep ik ook die kansen die me werden geboden. Het was dus niet om een 'chikie' te doen.

Ik heb inderdaad ondervonden dat CM niet een site is voor RK-mensen. Gelukkig was en ben ik niet op zoek naar een 'chikie' Ik durf het niet meer aan en ik kan het niet meer aan. Ik heb ook zo mijn ervaringen. Ik heb ook gemerkt de afgelopen maanden dat vele zich chtistelijk noemen maar dat ze heel veel vooroordelen hebben. Dat sommige zelfs onmenseliijk zijn. Trap ik hier nu mee op lange tenen? Oké, dat kan maar het is niet mijn bedoeling om er kwaad mee te doen. Het is erg om als een christen te moeten zien hoe sommige strekkingen zijn. Ofwel leunen ze erg tegen een sektarische beweging aan of ze werden zo beinvloed dat alles aanzien moet worden als een angst voor God. Angst voor God??? Ik begrijp het niet. Zal natuurlijk komen door mijn RK-ongesteldheid.

Het uiterlijk blijft altijd een rol spelen Pieter. Ik heb spijt dat ik de mails niet heb bewaard van bepaalde vrouwen. Je zou echt doodschrikken wanneer je ze onder ogen kreeg. Voor alle duidelijkheid wil ik melden dat het geen CM-vrouwen waren.

Tijdens mijn kloosterleven, 12 jaar lang, had ik enorme aandacht van vrouwen. Ik kon vooral goed luisteren. Een pasklaar antwoord op hun zorgen had ik niet altijd. Aandacht van vrouwen was ook aanwezig op een andere manier. Ik moest toen soms erg sterk in mijn kloostersandalen staan om heen geen scheve staats te berijden. Blijkbaar was een monnik een aantrekkelijk figuur. Het zou niet mooi zijn van me om namen te noemen maar ik kan je in alle eerlijkheid vertellen dat het ook wel eens vrouwen waren die we allemaal wel kennen van televisie.

Ik ben niet op deze site gekomen om een partner te vinden. Dat zei ik al eerder in deze reaktie. Het was eerder een tijd verdrijf en en ja ik hoopte op een goede vriendin. Niet zozeer dat zij dan uiteindelijk dan mijn liefje zou worden. Ik praat nu eenmaal heel graag met vrouwen. Ik luister vooral heel graag naar vrouwen. Ik kan er van genieten. Net zoals ik echt enorm geniet van de foto van Annette met jullie meisje. Die foto ontroert me heel erg. Die is zo mooi dat ik het niet met woorden kan beschrijven. Het is niet alleen omdat Annette en het kleine meisje zo mooi maar het is wel de manier waarop ze zo samen daar liggen. Ik wil maar gewoon zeggen dat ik hou van manier van de vrouwen. Hun mimiek, humor, ernst, hun...van alles.

Ik stuur dit nu even want het wordt me even te moeilijk

Ja Frank (en Pieter en Annet, oh, nee de vrouw heeft in dit geval de meeste moeite gedaan, complimenten: Annet en Pieter) ik vind het ook een mooie foto. Inderdaad ontroerend. En zo zijn er meer.
Jouw profiel is echter ook mooi. Laat het even een verrassing blijven, ga maar kijken! (= uitnodiging aan je nieuwe bezoekers).

Schoonheid kent vele gezichten.

...en Frank misschien moet je aan je rijtje negatieve eigenschappen ook nog toevoegen 'te nederig'? Nee hoor, dat is een geintje. Je schrijft dat je alle dingen al gehad hebt, waarop vrouwen afknappen? Zelf krijg ik de neiging om gewoon een foto te laten maken, waar ik heel duidelijk in beeld een paar witte sokken heb en die dan in een wasmand doe... Waarom vrouwen witte sokken een afknapper vinden? Geen idee, maar ik speel er graag mee. Je zou er een Carnavalshit van kunnen maken...
Wellicht waren de reacties van die dames ook alleen maar een ultieme test. In de bladen staat, dat mannen graag naar vrouwen kijken, omdat mannen vrouwen nou eenmaal mooi vinden. Omgekeerd? Vrouwen hebben er maar moeite mee, dat ze heeeeeeeeel soms, echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms een man toch wel praktisch vinden, voor heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel even... Dus ja, als je het in dat licht ziet, waren de dames bij jou vast bezig om hun laatste beetje weerstand nog in het gareel te brengen... en dan kom je tot gekke dingen... Zie het als een opsteker!
Uit je bovenstaande bericht zie ik, dat je ook heel veel positieve ervaringen hebt namens de dames. Dat houd je zo in balans. Ja, om in balans te blijven, daar is wel wat voor nodig...

Enne elke keRK is wel een beetje RK...
immers, een protestant, die protesteert
doet dat, omdat hij -zij er oorspronkelijk toch mee verbonden is

Alleen ja, ik moet wel zeggen,
mag zeggen,
ik ben in Lourdes geweest
dat vind ik indrukwekkend, zie foto's op google uit de lucht etc.
Ook de lampjestocht is mooi,
maar als het dan enkel over Maria gaat...
dan krijg ik heimwee,
Ja, de tocht over de berg met de kruisgang
met liederenbundels in alle talen
en zingende mensen in alle talen is mooi,

zie het als een fijne thuiskomst met een flinke portie heimwee...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 12:24
BerichtOnderwerp: bidden met open handen
 
HANNAH810 schreef:
ik wil deze toespraak delen met mensen die denken; waarom bid ik, en ontvang ik niet waar ik om bid......???


http://video.google.com/videoplay?docid=7913613088808211414#





.

Reactie op Bidden met Open Handen:

Bidden, is helaas toch ook een beetje dat ikk iets wil hebben.
Niet alleen maar dat mijn naaste een beter leven krijgt,
maar ook, dat ikke iets wil hebben.
Dat is pure hebzucht en is niet volgens de normen en waarden
van 'geven maakt gelukkig'




Ik zet grote ogen op, bij alles waarvan ik zie dat het begeerlijk is en dat leidt bij mij tot hartstochten.
En hartstocht wordt benoemd in de Bijbelteksten van de spreker.
Hartstocht leidt tot fixaties, tweeslachtigheid, leidt af van God.
Je focus wordt beperkt.
Ik zet wel grote ogen op, maar door de fixatie zie ik steeds minder....

Als God grote ogen opzet, op mij neerziet, ziet Hij waar ik op gefixeerd ben. Door mij van de fixatie af te helpen, kan ik weer gezond worden. Ik moet dan juist niet krijgen, waar de fixatie op gericht is. Of ik mag het wel krijgen, maar dan op een andere wijze. Het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak, dan komt er weer een nieuwe begeerte... en weer een nieuwe en weer een nieuwe. Wanneer ben ik als mens eindelijk tevreden en dankbaar? Een fixatie is immers altijd maar een placebo. Ik heb niet het placebo nodig...
Of toch wel?
Als ik eenmaal weet, dat de fixatie een fixatie is, dan wordt ik mij bewust van mij zelf, zie ik hoe belachelijk het was, om gefixeerd te zijn op iets wat eigenlijk niet belangrijk was.
Tegelijkertijd, dankzij de grote Ogen van God,
die de mijn fixatie zag
en de oplossing eveneens
ben ik toch gegroeid,
lichamelijk,
geestelijk
en zijn dus ook mijn ogen écht groter geworden?
Wat een geluk, nu zie ik zelf ook beter!

P.S. door mijn handen 'open' te houden
kan ik loskomen van mijn 'fixaties'.
De dingen hoeven niet op 'mijn' manier te gebeuren,
het mag, kan veel beter op Zijn wijze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 11:29
BerichtOnderwerp: Uit eten in Rotterdam!
 
TESSYBEAR731 schreef:
Sjonguh Mario, Roep je dat de 20e ook iedere keer? Verraste, verbaasde smiley
Zullen we vast de leukste gasten worden in het restaurant Engeltje smiley

Heb nog niet gereserveerd...
maar eh... kan ik alvast drinken bestellen?

Maggie raaie wa'k hebbe wil...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 03:38
BerichtOnderwerp: single avond Barendrecht 10 december
 
WIMBRIENE892 schreef:
Hoi Hannah810

Door leden van cm wordt die avond georganiseerd voor leden van cm uit de omgeving Barendrecht/Dordrecht/Ridderkerk. Er wordt alleen een kleine vergoeding gevraagd voor het gebruik van eetcafé de Pimpernel in Barendrecht die avond.

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=0&oq=Pimpelaer+&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACPW_nl___NL389&q=pimpelaer+barendrecht

LET OP:

EETCAFÉ DE PIMPELAER IN BARENDRECHT
ADRES EN KAART ETC. ZIE DE LINK HIERBOVEN


OPGEVEN: ZIE LINK HIER ONDER:
[url] [url]ourmeetingpoint@hotmail.com [/url] [/url]

KOSTEN: VIJF EURO ENTREE, DRANKJES VOOR EIGEN REKENING

AANVANG: HALF NEGEN 'S AVONDS 10 DECEMBER 2010

PARKEREN IS GRATIS OP BINNENHOF BIJ GEMEENTEHUIS, DAN IS HET VIJF MINUTEN LOPEN (PARKEREN BIJ PIMPELAER MAG MAAR TOT 22.00 UUR)

ORGANISATIE DOOR NICOLIENE EN JENNY

BETROUWBARE
BRON VAN INFORMATIE ? JA, ZIE KOPIE BERICHTJES EERDER OP DIT FORUM !


N.B. het is dus NIET Pimpernel
was is dat dan wel???
[url] http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Scarlet_Pimpernel[/url]
het is WEL DE PIMPELAER BARENDRECHT


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 8 november 2010, 03:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 03:30
BerichtOnderwerp: single avond Barendrecht 10 december
 
FRANKT627 schreef:
Het is dat wat ik niet kan controleren omdat ik maar niet geregistreerd raak. Als je een onderwerp aanklikt wordt er je eerst gevraagd om te registreren. Wat ik ook deed in augustus maar ik zit nog steeds te wachten op een wachtwoord en dergelijke. Ik begin ook al aan de echtheid te twijfelen.

F

Ze zitten ook op hyves, met op het moment van schrijven 76 leden.
Nu Frank straks lid geworden is, zijn dat er vanzelf 78,
want als Frank lid wordt, neemt hij gelijk een vriend(in), mee,
die ook een vriend(in) meeneemt, dus zijn het er gelijk 82 eh... 98 eh 143 eh... 168 eh... 260 eh....

immers, via hyves gaat het lid worden wel makkelijk.

Nee! ik wordt geen lid! heb principiële bezwaren tegen hyves!
(is hun eigen schuld ) eh... 260 - 1 = 259 of waren het er nu 168 - 1 = 167 eh....

Quote:
http://www.christensingles.hyves.nl/


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 8 november 2010, 03:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 03:17
BerichtOnderwerp: single avond Barendrecht 10 december
 
WIMBRIENE892 schreef:
Hoi Hannah810

Door leden van cm wordt die avond georganiseerd voor leden van cm uit de omgeving Barendrecht/Dordrecht/Ridderkerk. Er wordt alleen een kleine vergoeding gevraagd voor het gebruik van eetcafé de Pimpernel in Barendrecht die avond.

Kleine correctie,
Het stond al wel op de agenda bij andere christelijke 'vriendensites',
alleen nog niet hier.
dus het is niet alleen van - voor CM, het is méér dan dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 03:14
BerichtOnderwerp: single avond Barendrecht 10 december
 
HANNAH810 schreef:
geen idee over welke single avond je het hebt wim; leg eens uit?

Hannah,

Oude Rot Knipoog smiley in het vak,
Dit had je moeten weten! Geschokte, onthutste smiley
Dat valt me toch zwaaaaaar van je tegen Smiley die vol vragen zit !

P.S. het forum hier is gewoon te gezellig,
dus ik hang ook liever hier rond, dan daar.
Dus, als je het echt niet wist, het is je vergeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 03:06
BerichtOnderwerp: single avond Barendrecht 10 december
 
BEHAPPY332 schreef:
Our Meetingpoint!

Vrijdagavond 10 december is het weer zover!
Dan organiseren we alweer voor de 4de keer een single avond, en ook deze keer in de Pimpelaer te Barendrecht.
Om half negen gaan de deuren open en ben je van harte welkom om het weer mee te komen maken!!

Wel graag aanmelden want vol is vol!


Waar: Den Pimpelaer te Barendrecht zie op de site onder "bedrijfsborrels" voor een indruk van de locatie
Wanneer: vrijdagavond 10 december
Tijdstip: 20.30 uur
Leeftijd: ongeveer 33 +
Entree € 5,00 p.p. Drankjes en/of hapjes voor eigen rekening
Aanmelden: ourmeetingpoint@hotmail.comDoel: vrijblijvende avond om contacten te leggen en/of te onderhouden
Parkeren: Gratis, maar let op!!! Op het karel doormanplein (voor de Pimpelaer) is het parkeren tot 22.00 uur toegestaan!!
Advies: Parkeer gratis op het Binnenhof bij het gemeentehuis en dan is het 5 minuutjes lopen.

Tot dan!!

Nicoline en Jenny


Nu ben ik verplicht om bronvermelding te doen:
dit komt van de concurrent:

http://www.opzoeknaarjou.nl/
te vinden onder het kopje activiteiten

N.B. Beide dames hebben in de opstart van dit succes ook mails verzonden onder CM leden.


En hier nog één:


Our Meetingpoint!

Vrijdagavond 10 december is het weer zover!
Dan organiseren we alweer voor de 4de keer een single avond, en ook deze keer in de Pimpelaer te Barendrecht.
Om half negen gaan de deuren open en ben je van harte welkom om het weer mee te komen maken!!

Wel graag aanmelden want vol is vol!


Waar: Den Pimpelaer te Barendrecht zie op de site onder "bedrijfsborrels" voor een indruk van de locatie
Wanneer: vrijdagavond 10 december
Tijdstip: 20.30 uur
Leeftijd: ongeveer 33 +
Entree € 5,00 p.p. Drankjes en/of hapjes voor eigen rekening
Aanmelden: stuur een flesje.

***** Flesje? **** zo noem je een mailtje sturen op die site ****

Doel: vrijblijvende avond om contacten te leggen en/of te onderhouden
Parkeren: Gratis, maar let op!!! Op het karel doormanplein (voor de Pimpelaer) is het parkeren tot 22.00 uur toegestaan!!
Advies: Parkeer gratis op het Binnenhof bij het gemeentehuis en dan is het 5 minuutjes lopen.

Tot dan!!

Nicoline en Jenny



Bronvermelding:

Deze komt van chr. vriendensite Funky Fish, te vinden onder kopje Agenda.


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 8 november 2010, 03:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 03:02
BerichtOnderwerp: single avond Barendrecht 10 december
 
BEHAPPY332 schreef:
Hoi,

Deze avond lijkt onbekend? en dus onbemind?
Er is zelfs twijfel over de 'echtheid'?
Oh, oh!
Op eerdere avonden kwamen tot wel 100 singles.
1e keer was niet in Barendrecht, wel ergens in de buurt (datum 23 april 2010) Het is nu voor de 2e, 3e, 4e ??? keer in Barendrecht.
Dit werd georganiseerd door twee mensen, die wat leuks wilden doen.
Waarvan minmaal één al getrouwd.
Deze twee dames stuurden aan zoveel mogelijk singles een mail.
Dit deden zij via drie christelijke datingsites.
Door een mailtje terug te sturen, kon je jezelf opgeven.
Entree was geloof ik vijf euro.
De vorige keer was het wel bijna helemaal vol.
Dus het was zeker een succes.
Wat dat betreft: goede wijn behoeft geen krans, dus om het niet Over-vol te doen zijn... maken ze nu wat minder reclame, het wordt toch wel vol...

Ik ga ff zoeken voor wat verdere info.

Enne,
Nee, ik ben zelf niet geweest.

Our Meetingpoint!

Vrijdagavond 10 december is het weer zover!
Dan organiseren we alweer voor de 4de keer een single avond, en ook deze keer in de Pimpelaer te Barendrecht.
Om half negen gaan de deuren open en ben je van harte welkom om het weer mee te komen maken!!

Wel graag aanmelden want vol is vol!


Waar: Den Pimpelaer te Barendrecht zie op de site onder "bedrijfsborrels" voor een indruk van de locatie
Wanneer: vrijdagavond 10 december
Tijdstip: 20.30 uur
Leeftijd: ongeveer 33 +
Entree € 5,00 p.p. Drankjes en/of hapjes voor eigen rekening
Aanmelden: ourmeetingpoint@hotmail.comDoel: vrijblijvende avond om contacten te leggen en/of te onderhouden
Parkeren: Gratis, maar let op!!! Op het karel doormanplein (voor de Pimpelaer) is het parkeren tot 22.00 uur toegestaan!!
Advies: Parkeer gratis op het Binnenhof bij het gemeentehuis en dan is het 5 minuutjes lopen.

Tot dan!!

Nicoline en Jenny


Nu ben ik verplicht om bronvermelding te doen:
dit komt van de concurrent:

http://www.opzoeknaarjou.nl/
te vinden onder het kopje activiteiten

N.B. Beide dames hebben in de opstart van dit succes ook mails verzonden onder CM leden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 02:55
BerichtOnderwerp: single avond Barendrecht 10 december
 
WIMBRIENE892 schreef:
Wie gaat er ook naar de single avond in Barendrecht op 10 december 2010? Wie komt er uit Dordrecht die daar ook heen gaat met de auto? En zou ik met jou dan mee kunnen rijden?
Wimbriene892 uit Dordrecht
Lachende smiley

Hoi,

Deze avond lijkt onbekend? en dus onbemind?
Er is zelfs twijfel over de 'echtheid'?
Oh, oh!
Op eerdere avonden kwamen tot wel 100 singles.
1e keer was niet in Barendrecht, wel ergens in de buurt (datum 23 april 2010) Het is nu voor de 2e, 3e, 4e ??? keer in Barendrecht.
Dit werd georganiseerd door twee mensen, die wat leuks wilden doen.
Waarvan minmaal één al getrouwd.
Deze twee dames stuurden aan zoveel mogelijk singles een mail.
Dit deden zij via drie christelijke datingsites.
Door een mailtje terug te sturen, kon je jezelf opgeven.
Entree was geloof ik vijf euro.
De vorige keer was het wel bijna helemaal vol.
Dus het was zeker een succes.
Wat dat betreft: goede wijn behoeft geen krans, dus om het niet Over-vol te doen zijn... maken ze nu wat minder reclame, het wordt toch wel vol...

Ik ga ff zoeken voor wat verdere info.

Enne,
Nee, ik ben zelf niet geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:30
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring
 
THOMAS968 schreef:
Happy,

Dank voor je reactie maar gezien de beschikbare tijd: ik ben wel met spoed geopereerd ooit, waardoor ik in leven ben gebleven, maar een BDE heb ik niet gehad en ik kan dat ook niet in mijn tekst terugvinden. Je slotzin spreekt me aan. Verder reduceert wetenschap wel, maar in een andere betekenis. En het verwerven van kennis is een continu proces met, naar ik hoop, voortschrijdend inzicht. Als wetenschappers niet van mening kunnen verschillen, zal er geen vooruitgang zijn. Je kunt aleen wetenschap bedrijven op basis van gegevens die nu van toepassing zijn. Juist door discussie en verschil van mening ontstaan nieuwe impulsen en wordt het inzicht vergroot. Wetenschappers verketteren elkaar ook zelden vanwege een ander standpunt, ze willen van elkaars inzichten leren. Het uiten van verdachtmakingen, mensen als persoon aanvallen en kwalijke suggesties vormen altijd een zwaktebod in een discussie en zeggen meer over de persoon die het schrijft dan over het onderwerp waarover het gaat. Sommige Christenen houden ten onrechte vast aan schijnzekerheden, ontstaan door het krampachtig vasthouden van een eigen perceptie van de werkelijkheid.

Thomas

Ha Thomas,
nogmaals het beste he! Fijn dat je met spoed geopereerd kon worden en nu dus weer sterker en gezonder bent. Het begrip BDE heb ik in jouw geval met een speelse stoutheid (!) even opgerekt tot buiten de definitie van het huidige woordgebruik. Dankzij de wetenschap ben je weer gezond. Dus ik denk, laat ik eens stout zijn en een understatement er in gooien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 11:34
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring
 
LOES550 schreef:
pff moeilijk zeg en ook best een eng idee. Ik dacht dat je op het moment dat je een teken van God ziet, het meteen weet dat het van God komt. Dat je heel goed het onderscheid kunt maken/zien tussen een teken van God of een teken van kwade geesten.
Maar nu is dat dus niet zo?
Ik hoop dat God altijd heel dicht bij is om me daarvoor te beschermen. Ik ben bang dat ik het niet merk als het van de satan afkomstig is.

HaLoes,

Oei, wat moet je schrijven als mens voor antwoord op jouw vraag? Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Toen ben ik maar eerst eventjes op jouw website gaan kijken. Toen zag ik, toch heel duidelijk een foto met jouw woorden; 'een teken van God'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 00:36
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring
 
THOMAS968 schreef:
Happy, DE wetenschap bestaat niet en die aanduiding wordt maar al te vaak door Christenen misbruikt als datgene wat het geloof zoals het beleefd wordt zou aantasten. Het reduceren tot chemische processen heeft tot doel de juiste analyse te maken. Voorbeeld: vroeger zei met van epileptici dat ze van de boze geest bezeten waren. Vaak met uitstoting tot gevolg. Nu hebben we het gereduceerd tot datgene wat in de hersenen misgaat. Daar is Dekapine voor bedacht om het leefbaar te maken voor epileptici. Dat mag minder vroom klinken en onbijbels, want daar staat immers dat ze van de boze geest bezeten waren, maar vraag eens aan epileptici wat het beste helpt...Of vraag eens wat hun bestaan leefbaarder maakt. Wat is er erg aan dat we waarnemen met dit soort processen zoals we dat doen? Is je liefde daardoor minder? Ervaar je het daardoor anders? Het is een enorm knap proces en het maakt je gelukkig.


Als iemand de overtuiging heeft in de hel geweest te zijn, dan is dat niet bijbels denk ik. De duivel laat mensen terugkeren uit de hel? Dat subjectieve waarheidsbegrip zegt me echt niks. Ik ben ook wel eens dronken geweest en dacht dat alles draaide, maar ik was gewoon vergiftigd door de alcohol. Heroïne of zelfs diazepam (valium) verandert het waarnemen en ervaren ook. Ik ben er van overtuigd dat er naast de levensvorm zoals we die hier op aarde kennen een vorm bestaat die ik dan maar voor het gemak het hiernamaals noem. Wat wij als levende mensen waarnemen is een zaak van biochemie en electrische signalen, maar dat doet van het intense gevoel dat verliefden ervaren niks af, noch van andere gevoelens. Het ervaren van gevoelens van verliefdheid of zelfs een religieus ervaren is er niet minder om. Het feit dat we zoiets op deze onvoorstelbaar knappe wijze vaak gedurende 80 jaar zonder hapering kunnen zien functioneren, is een groot wonder. Het gegeven dat we dat kunnen ontrafelen, doet van het wonder niets af. Alleen maar een chemisch proces? Weet je wel wat dat allemaal inhoudt? We kunnen als mensen niet eens een luis maken. Met die chemie kunnen we denken, een enorm wonder. Kennis is goed: Het is bijvoorbeeld goed te weten dat kanker niet besmettelijk is, ik noem maar wat.

Happy, ik reduceer niet, integendeel. Ik koppel de kleinere dingen aan elkaar in een groter verband. Wetenschappelijk denken is voor een deel reduceren tot dat deel dat de verklaring van een verschijnsel geeft. De BDE bestaat wel, maar de verklaring in de hemel geweest te zijn, deugt niet. De hemel is het terrein van God, waar naar ik aanneem de waarneming niet meer plaatsvindt zoals in het menselijk lichaam: dat sterft niet voor niets. Iemand die terugkomt, en dat is iemand die alleen maar hersteld is, en die was niet in het rijk van God wat we hemel noemen, noch in het rijk van satan. Die mens leefde nog, zij het dat de dood plausibel had kunnen zijn. Ik geloof wel dat we met God kunnen leven in Zijn voortijdig licht waarin wij staan, zoals Oosterhuis zo knap verwoordde. De ene denktrant sluit de andere, met geloofsuitspraken, niet uit.

Dat laat onverlet dat God en de hemel bestaan naar mijn overtuiging. Wat we daarover zeggen, zijn geloofsuitspraken. Ik geloof dat Christus voor onze verlossing gestorven is. Maar ik geloof niet in verklaringen die mensen zichzelf wijsmaken en die zich daarmee ook nog in een bijzondere positie plaatsen die de mens niet toekomt. Het is aantoonbaar pure interpretatie en je begeeft je ten onrechte op Gods terrein. Mensen moeten Gods bevoegdheid, het heersen over leven en dood, niet naar zich toetrekken of eigen proberen te maken.
Dat de BDE geen voorportaal blijkt te zijn, is een illusie minder, maar wees blij dat het een illusie was. Analyse en synthese vormen de basis van medicatie. Het is goed te bidden tot God om genezing, maar als je dan je medicatie niet inneemt, help je God niet je beter te maken.


Tel je zegeningen als je met morfine kankerpatiënten een einde met minder lijden kunt geven, met Dekapine of andere medicijnen epilepsie leefbaar kunt maken en met Insuline het leven van diabetespatiënten beheersbaar kunt houden - in plaats van af te geven op een zuiver denkmodel dat ons deze medicijnen heeft gebracht.

Thomas, die ook nog leeft, dank zij die vervloekte wetenschap.


Beste Thomas,
je hebt hier mijns inziens een mooi, helder en kloppend betoog gemaakt, dat inderdaad consequent tot een eensluidende hoofdconclusie leidt. Namelijk, dat 'ik' / 'we' de wetenschap niet moeten verfoeien, maar daar juist vertrouwen in mogen hebben. Wetenschappers onderling blijven discussieren, dus op details mogen wij - ik ben geen wetenschapper - dat ook wel blijven doen, denk ik. Ook dat is consequent.

Tot slot lees ik in jouw tekst, dat jij ook op jouw manier een 'bijna dood ervaring' hebt meegemaakt. In tegenstelling tot 'die andere vorm van bijna dood ervaring' ben jij niet 'door het spirituele' maar door 'de wetenschap' teruggeplaatst in het leven. Dat leidt tot dankbaarheid aan wetenschappers en tot respect voor die wetenschap. Ook dat is consequent. En dus eerlijk en dus 'waarheid'.

Van harte wil ik je feliciteren, met jouw overwinning.
Tegelijk wil ik je feliciteren, met je innerlijke kracht.
Want de juiste mentaliteit is mede een belangrijk overwinningswapen.

Botst jouw betoog nu werkelijk met de stelling dat wetenschap reduceert?
Volgens mij zeggen 'zij' van zichzelf dat dit hun werkmethode is die hen zoveel succes heeft gebracht. Wat dat betreft, 'never change the winning team'.
Edoch,
Ondanks alle kennis van de wereld,
kent de mens nog steeds maar een beperkt deel van alle kennis in het heelal.
Daarmee spreek ik groots over de wetenschap,
en nog grootser
over al datgene, waarvan wij weten, dat wij het nog niet weten.

Als ik dan meer weet, c.q. de ervaring heb
dat er voluit liefde en vergeving is, dan weet ik genoeg
en zie uit, naar het mysterie, in blijde verwachting


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 1 november 2010, 01:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 14:18
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring
 
ZINGA672 schreef:
Jij schrijft: "Mar, de mensen die het meegemaakt hebben, zijn niet in de hel of de hemel geweest". Ik vraag me af waar jij die keiharde conclusie op baseert. De wetenschap kan dit niet eens aantonen. De mensen die het hebben meegemaakt zeggen allemaal hetzelfde: zij zijn ergens anders geweest. En ik zeg het je ook: ik weet waar ik ben geweest en dat was niet in mijn hersenpan. Dat mensen dat niet willen geloven is hun volste recht. Maar verzin dan geen oneerlijke pseudo-wetenschappelijke uitvluchten.

De wetenschap gaat in haar ijver geestelijke zaken te reduceren en in te passen in haar beperkte studieterrein, om heel wat aspecten van het fenomeen heen. Het 'uittreden' van een ziel/geest uit een menselijk lichaam komt niet uitsluitend voor bij BDE. Het is christenen overigens niet toegestaan dit zelf te proberen (dit voor alle zekerheid) Maar het gebeurt. En in voor zover ik weet alle gevallen, nemen mensen zaken waar die ze normaal gesproken niet zouden kunnen weten. Mensen met een BDE hoor je ook vaak zeggen dat hetgeen ze gezien hebben, niet in woorden valt uit te drukken: het past namelijk niet in onze hersenen omdat het geestelijke zaken zijn. Wat ik heb gezien, dat kan ik ook niet beschrijven; daar zijn geen woorden voor. Het enige dat ik ervan kan zeggen is dat het exact overeenkomt met wat er in de bijbel staat. En nee; ik heb het niet bijeen gefantaseerd want veel van wat ik heb gezien heb ik pas later in de bijbel teruggevonden.

2 Corinthiërs 12:4 "...dat hij weggevoerd werd naar het paradijs en onuitsprekelijke woorden gehoord heeft, die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken."

Ik weet niet wat jij onder occultisme verstaat, maar in het hedendaagse taalgebruik dacht ik dat occultisme geassocieerd wordt met bovennatuurlijke, geestelijke activiteiten in samenwerking met boze geesten. Hoewel de letterlijke term die associatie niet heeft, gebruik ik hem toch maar even zoals hij nu bekend staat. Ik begrijp jouw opmerking over iets occult maken dus niet. Een geestelijke ervaring is in de grond gewoon een geestelijke ervaring hoeveel impact zoiets ook op het menselijke lichaam kan hebben. Van belang is wel waar die ervaring vandaan komt. Sommige mensen denken dat alle BDE's satanisch zijn. Anderen denken dit uitsluitend van de helervaring: dat is immers 'zijn terrein'. Mij lijkt dit laatste vrij onlogisch: de duivel gaat mensen niet waarschuwen voor de hel; hij sleurt ze er juist naar toe.

De door jou genoemde 'complottheorie van wetenschappers' is een beetje voorbarig; dit heb ik niet gezegd en ook niet bedoeld. Complotten die tegen de mensheid worden gesmeed vinden hun oorsprong binnen het rijk van satan. Dat mensen hier niet in willen geloven omdat ze hem nog nooit hebben gezien doet aan de realiteit niets af.

In de bijbel staat veel over de duivel geschreven, o.a.: "Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen." (Johannes 8:44)
en in 2 Cor 2: 11 staat: "Want zijn gedachten zijn ons niet onbekend."

Dat er (toegenomen?) hersenactiviteit wordt waargenomen tijdens een BDE kan best waar zijn. Dat dit analyseer- en meetbaar is wil ik ook nog geloven. Maar dat dan vervolgens de conclusie wordt getrokken dat men dan 'dus' niet in de hemel of hel is geweest vind ik onaanvaardbaar.

In Prediker 12 wordt het zilveren koord beschreven waarmee het innerlijk van de mens aan zijn lichaam is bevestigd. In het vers daarop staat heel duidelijk dat de geest van de mens teruggaat naar God. Zolang de geest nog een verbinding heeft met het lichaam is het begrijpelijk dat die 2 elkaar beïnvloeden. Vind ik. Maar de wetenschap sluit bij voorbaat alle geestelijke realiteit uit omdat dit niet via de gebruikelijke wetenschappelijke methode bestudeerd kan worden. Hoe kortzichtig.

Prediker 12:6 "...voordat het zilveren koord losgemaakt en de gouden lamp verbroken wordt; voordat de kruik bij de bron verbrijzeld en het scheprad in de put verbroken wordt, en het stof wederkeert tot de aarde, zoals het geweest is, en de geest wederkeert tot God, die hem geschonken heeft."

GrZing!


Ha Zinga,

volgens mij is wat je hier schrijft precies de kern:

[b] De wetenschap gaat in haar ijver geestelijke zaken te reduceren en in te passen in haar beperkte studieterrein, om heel wat aspecten van het fenomeen heen. [/size]

Reduceren, terugbrengen tot... zodat het in een model past, een model is maar een beperkt deel van de werkelijkheid.

Op het moment dat iemand zegt, dat een BDE alleen maar 'chemisch' is, dan ben je inderdaad aan het reduceren. In die redenatie is liefde etc. ook alleen maar 'chemisch' terwijl daar toch ook veel meer bij betrokken is.


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op zaterdag 30 oktober 2010, 14:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:36
BerichtOnderwerp: Uit eten in Rotterdam!
 
[quote=MARC212]


[quote=ZINDLE830]
Halal daar begin ik niet aan. Ik houd niet van het levend de nek doorsnijden van dieren.

Hoi mensen,

Ik kan het mij levendig voorstellen, dat hallal, levendig doorsnijden van dieren, dat je dan geen hap door je keel krijgt.

Maar ter overweging:

wat ook niet mag is dit:
- bespoten voedsel, gif, is slecht voor het milieu.
- eten dat in plastic verpakking zit, zorgt voor de afvalberg en veroorzaakt een plastic zee, plaats op zee waar het allemaal samenspoelt.
- eten dat heen en weer wordt gesleept over de planeet, kost te veel brandstof, zorgt voor uitstoot van CO2 en klimaatvraagstuk.
Voorbeeldje is het verhaal van de pizza, die uit heel de wereld komt...
- nou ja, dan hebben we nog boterberg en melkplas...
- we genieten van copieuze maaltijden, met te veel op het bord en gooien kilo's weg met z'n allen.
- laten we ook niet vergeten, de kiloknaller, is niet goed volgens de dierenbescherming.
- voedsel uit blik is nog wel goed, dat schijnt niet zo heel veel concerveringsmiddelen te kosten... maar vergeet vooral die verkeerde vetten niet!

Kortom, de ideale maaltijd is een VASTEN MAALTIJD

Nu heb ik dat al dertig jaar gedaan
en ik zie er dus uit als een geraamte
met als enig nadeel, dat ik door de portier geweigerd wordt ...

Dat noem ik nu discriminatie !!!!

Kortom:

Wees een vent en zeg ronduit midden in de groep
van het gezellig gezelschap dat naar de Bazar gaat:

IK WIL GEEN HALAL! IK WIL VEGETARISCH!

HEEFT U DAT OOK?

Mogelijke antwoorden:
Ja natuurlijk! Zelfs heel lekker!

Ander antwoord:
Nee, want niemand vraagt daar ooit naar...

Nu aan u de keuze, wilt u ervoor verantwoordelijk zijn,
dat niemand daar ooit vegetarisch eet?

En in het geval dat u toch kiest voor een ander restaurant, waar ze alle restjes zomaar in de vuilnisbak kieperen:

Denk toch eens aan die arme mensen in Afrika!
Denk daar eens aan!
Kies dus eens voor een restaurant met Afrikaans eten!

Waarom komt niemand ooit op dat idee?
Helaas helaas...

oh, eh, dit keer gaaaaaaaan we naar een Afrikaans restaurant??
Wat??? Echt waar???
Daaaaattttttt meeeeeeeeeen je niet!!!

Nou, dat kan nooit gezellig zijn, die zand... bende, daar in Afrika...
Wat?????
Is dit het gezelligste restaurant van heeeeeeeel de Witte de Withsstraat???
Neee, dat kan toch niet waar zijn???
Daar geloof ik niets van!

Dat moet ik eerst zien, met mijn eigen ogen!
En geloven, dat die mensen uit Afrika lekker kunnen koken?
Dat moet ik eerst proeven!

Ik ken immers alleen maar beelden van hongerende mensen in Afrika!
Hoe doen die mensen dat toch?
er is te weinig eten... ze delen het met elkaar en er is genoeg.

Zo iets heet 'een hongermaaltijd'; dat wil zeggen, als we alle eten op de wereld zou verdelen, dan zou er precies genoeg zijn voor alle mensen op de wereld.

Nou,, eh, doe mij maar een vegetarische bonenschotel,
als het kan bruin...

Want, dan hoef ik tenminste niet te bidden voor mijn eten...
Schaam ik mij een beetje voor...

Ik bid niet voor brune bonen!
Zo, !!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 02:57
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring
 
THOMAS968 schreef:
Dit heeft met mijn verhaal echt niks te maken. De bijna-dood ervaring vindt juist wel in onze hersenen plaats en nemen we dus gewoon waar. Het is geen poging om iets te verklaren, het is plausibel. De bijnadoodervaring is vrij eenvoudig te analyseren. Het feit dat de dit fenomeen gewoon een scheikundig proces is, doet niets af van een geloof in het hiernamaals, noem het hemel of hel. Het geloof in het hiernamaals en de bijnadoodervaring zijn echt twee verschillende dingen, zonder enig verband. De mensen die deze ervaring hadden, zijn hooguit een illusie armer. Het geloof in God staat volledig overeind als je dit fenomeen weet uit te leggen. Veel mensen spreken op CM over occult. Welnu, de scheikundige nawerking van zuurstofarme hersencellen verklaren als even in de hemel geweest zijn, dat is pas occult. Een complottheorie dat het doel van wetenschappers is mensen van een geloof in God te willen afhouden is buiten iedere orde. De conclusie als je stelt dat je niet gelovig kunt zijn als je buiten de hersenactiviteit niets kunt waarnemen, mist werkelijk elke grond en heeft ook geen verband met het onderwerp. Het gaat om het verklaren van de bijnadoodervaring en dan werken de hersenen nog, daarna overigens ook. Dat we de hemel niet zullen en kunnen waarnemen door middel van hersenactiviteit is als zeker aan te nemen. Maar je kunt er niet uit afleiden dat je met deze verklaring van de bijnadoodervaring uitsluit dat er geen waarneming van de hemel mogelijk is buiten hersenactiviteit om - en je dus niet gelovig kan zijn. Dat oordeel zou je alleen op ethische gronden al niet eens mogen hebben. Dan zouden alle gelovige betas wel in kunnen pakken, maar gelukkig denken die daar te exact voor.

Thomas, die vindt dat geloven in God en kennis en toepassing van wetenschappelijke gegevens goed samen kunnen gaan
.


Beste Thomas,

Met de GROTE zin, met jouw conclusie ben ik het eens.

Thomas, die vindt dat geloven in God en kennis en toepassing van wetenschappelijke gegevens goed samen kunnen gaan[/size].

Maar voor het overige,

Zie zinnen in vet...

. De bijnadoodervaring is vrij eenvoudig te analyseren. Het feit dat de dit fenomeen gewoon een scheikundig proces is,

Alsof het allemaal zo logisch is...

Je stopt hersencellen vol met zuurstof,
en je krijgt 'rationeel' denkende mensen.
Ze worden wetenschapper, bijvoorbeeld
en gaan allerlei verstandige dingen doen.

Zo simpel gaat dat niet, in het echt is zo veel meer nodig,
zo ook:

Je stopt hersencellen vol met CO2
en mensen krijgen een bijna dood ervaring,
Ze zien hun hele leven in enkele seconden voorbij trekken,
en ze beleven dit alsof het jaren zijn...
Ze voelen allerlei levenservaringen die zij met andere mensen hebben meegemaakt, alsof zij niet zichzelf, maar de ander zijn.
Daarnaast zijn er ook nog * (waarschijnlijk werkt dat ook zo bij blinde) mensen die van het plafond naar hun eigen lichaam kijken en zelfs als dat lichaam helemaal verminkt is, toch geen pijn voelen, dat keert pas terug als zij weer in hun lichaam zijn.

En dat is allemaal heel gewoon,
kwestie van zuurstof of CO2.
Je moet het maar durven,
om dit 'eenvoudig verklaarbaar' te noemen.
Je kunt zuurstof en CO2 'de oorzaak' noemen, maar dat is niet de oorzaak. Voordat zuurstof in de hersenen tot gevolg heeft, dat mensen verstandige beslissingen gaan nemen, is veeeeeel meer nodig:
- gezonde voeding
- zorg voor je lichaam, geen hersenschudding
- opvoeding
- onderwijs
- studie
- levenservaring
- moed om de juiste keuzes te maken
- de juiste middelen en mogelijkheden
enz. enz.
Evenzo, voordat een gebrek aan zuurstof, c.q. een overdaad aan CO2 er toe leidt dat mensen een Bijna Dood ervaring meemaken, is ooook heel veel meer nodig.

- om in enkele seconden terug te kijken op je hele leven, is levenservaring nodig.
Plus alle levenservaring die is opgeslagen moet in ene keer vrij komen. Waarom gelukt dat wel bij een BDE ervaring, als je weinig zuurstof hebt. Waarom gelukt dat niet, als je die kennis nodig hebt voor je examen, of om veel geld te verdienen in de handel of bij een quiz op tv? Waarom kunnen hersenen blokkeren, als je het nodig hebt in je leven? Waarom stellen die hersenen zich open, als het leven bijna voorbij is?

- om de eigen daden te bekijken vanuit het perspectief van de ander, is empathie nodig, medeleven, je in kunnen leven in de ander. Empathie is een kenmerk van volwassenen. Kinderen en pubers kunnen dat niet altijd, dat is iets, komt met de jaren. Ook dit is dus niet niets!

- om je eigen lichaam te kunnen zien vanaf het plafond, dat betekent dat de zintuigelijke waarneming, niet alleen via de zenuwcellen verloopt, maar het kan dus blijkbaar ook buiten de zenuwcellen om. Anders gezegd, niet alleen via 'de vaste telefoonlijn' maar ook 'via de lucht' kan de nodige informatie aan de hersenen worden doorgegeven.

- al dit soort hersenactiviteit, vereist een grote hoeveelheid energie. Precies op het moment dat het lichaam 'dood' gaat en er dus logischerwijs minder energie zou zijn... het lichaam takelt immers af... precies op dat moment levert het lichaam totaal daarmee in tegendeel een topprestatie als nooit daarvoor!

Kortom: De processen die in gang worden gezet, door al dan niet overmate c.q. tekort aan zuurstof is niet méér van hetzelfde, maar is een proces van totaal andere orde. Bij een tekort aan zuurstof in de hersenen treedt een lichamelijk proces in gang, dat van totaal andere orde is dan het voorgaande.

Het geloof in het hiernamaals en de bijnadoodervaring zijn echt twee verschillende dingen, zonder enig verband.

Vele mensen die zo'n bijna dood ervaring ondergaan ervaren juist wel een verband. Sommigen willen blijven, omdat het zo mooi en vredig is. Dan moeten zij juist terug. Van het geestelijk bewustzijn, met het mooie en vredige, komen zij dan weer terug in hun lichamelijk bewustzijn met pijn.
Medisch kun je inderdaad zeggen, mensen die dit meemaken waren klinisch nog niet dood, dus waren zij levend, dus is het een BIJNA dood ervaring, dus zijn de mensen nog steeds levend, dus zegt het niets over het al dan niet hiernamaals.



Dan zouden alle gelovige betas wel in kunnen pakken, maar gelukkig denken die daar te exact voor.

Het menselijk doen en laten zoekt telkens de grenzen op. Dat doen kinderen en pubers ook. Telkens een nieuwe grens aftasten. Zo gaat het ook met volwassen wetenschappers. De kennis is begrensd, wordt uitgebreid en er blijkt een nieuwe grens te zijn. Kennis maakt het eenvoudiger om de wereld te begrijpen, nieuwe kennis laat tegelijk zien, dat de complexiteit en wonderbaarlijkheid van de Schepping steeds groter is dan we dachten.


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op donderdag 28 oktober 2010, 03:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 04:52
BerichtOnderwerp: voorziening
 
JOLAN931 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley



zooo, ben eindelijk uitgelachen Clown smiley

ik denk pieter, dat ik zo'n mail idd niet serieus zou nemen.

Het is ook niet mijn bedoeling om te sugereren dat de rijke cmmer voor de arme cmmer op moet brengen.Wat ik alleen wel duidelijk wil maken is dat de rijkeren er vaak geen benul van hebben hoe het is om iedere cent om te moeten draaien. Dat valt ze dus niet kwalijk te nemen.

Wat ik wel denk mis dat armoede een christen dichter bij God houd omdat de bede geef ons heden ons dagelijks brood veel meer waarde heeft voor die persoon als voor iemand die naar de centen niet hoeft te kijken....zo kan armoede zelfs een zegen zijn


BESCHOUWING;

Kortom,
Pieter wil graag geld overmaken op uw rekening,
maar durft het niet te doen op de bowlingavond in Sexbierum,
uit angst om bij vele dames geblokt te worden.

Pieter, mag ik je een tip geven?

Je kunt het geld ook binnen laten sluizen op de gebedsavond in Kerkdriel?
Jouw ideeen zijn sehr gute Maasnamen
Daar zullen ze uw Rijne geweten zeker waarderen!

PRAKTISCH ADVIES:

En in alle overige plaatsen in Nederland:
Bij de Jumbo kun je gratis produkten meenemen als ze op de datum zijn.
(zie hun folder). Nee, niet over de datum. Op de datum.
Hierbij geldt: op = op.


GEBED:

Naast alle economische, arbeidsrechtelijke, juridische, politieke en wat al niet meer mogelijke visies...
is of topic, dit topic = gebed.
Dus...
Interessant is om gewoon WEL te bidden
en dan niet 'VOOR IEDEREEN IN HET ALGEMEEN' maar heel specifiek.
WANT
Interessant is, om te zien of zo'n gebed wordt verhoord.
Interessant is niet het juiste woord, dat klinkt te afstandelijk,
alsof wij God's almacht zouden kunnen meten, terwijl zij per definitie onmetelijk is. Toch, concreet:
Bij evangelisten hoor je dat wel eens, dat precies op tijd zo'n envelop met geld in de bus ligt.
Ik ben benieuwd wat hierbij 'uit de bus' komt.
Benieuwd is weer een fout woord.
Als je een euro ontvangt, als je hem nodig hebt,
en je de ervaring van voorzienigheid hebt,
ben je rijker dan met een miljoen op de bank.
dat gaat verder dan benieuwdheid, dat is groot nieuws,
zeg maar 'een blijde boodschap'.

zo, genoeg stof om te reageren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 20 oktober 2010, 23:30
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring
 
FRANKT627 schreef:
Ik heb even de reacties gelezen op deze topic en het verbaasde me dat er het best wel leuke en interessante reacties zijn. Ook de getuigenissen van sommige leden liegen er inderdaad niet om dat er toch "iets" bestaat wat nog niet helemaal verklaard kan worden. Niet elk mysterie hoeft immers nu verklaard te worden. Anders is het geen mysterie meer en is de spanning van de grote ondekking, wanneer onze tijd daar is, er helemaal af.

Ik heb ook wel een grote interesse in de Bijna Dood Ervaring en in het leven na de dood. De dood is meer dan niet-meer-leven. We gaan dan de rust, vrede en liefde binnen. Theresia van Lisieux zei op haar sterfbed dat ze het "leven" zou binnengaan. Misschien is dat ook wel zo. Zou de dood de intocht zijn? De geboorte is dan de uittocht en het leven dat we nu leiden is de doortocht. De dood kan dan niet anders dan de intocht zijn. Paulus zei toch ook dat de hemel ons Vaderland is. Misschien worden we op zondag 7 november iets wijzer. Dan is er op televisie een uitzending over BDE.

Deze link kreeg ik van iemand: [url]www.eindeloosbewustzijndefilm.nl.
[/url]

Frank

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=0&oq=eindeloos+bewustzijn+de+fil&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACPW_nl___NL389&q=eindeloos+bewustzijn+de+film
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 00:57
BerichtOnderwerp: BIESBOSCH
 
ZIVAATJE309 schreef:
En heb je hier een week over na moeten denken Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Soms laat ik wel eens niks merken...
maar zo'n opmerking hakt er echt wel in hoor!

Ik weet dat ik altijd een twijfelaar ben,
dus ja, je hebt echt wel gelijk. En dat mag je zeggen ook.

Maar dat het in de Biesbosch mooi is, de moeite waard, moeite? dichtbij!
en gezellig. Daar twijfel ik niet aan.

Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 00:50
BerichtOnderwerp: BIESBOSCH
 
VISSER278 schreef:
Hij is zich aan het voorbereiden op zn winterslaap.
En toen kwam er ineens nog een heel klein helder ideetje.

Visser, ik had gehoopt op zo'n onwijs spontane zin:

IK

GA

OOK

MEE !!!

Clown smiley


p.s. wat heb jij een prachtig paradijsje staan op je foto...

bijna net zo mooi als de Biesbosch Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 15 september 2010, 00:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 21:00
BerichtOnderwerp: BIESBOSCH
 
ZIVAATJE309 schreef:
zucht
alleen ja of nee is te moeilijk voor hem

Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 11:36

ZIVAATJE SCHREEF:

leuk uitje, weet nog niet of ik kan.
Dus onder voorbehoud ga ik ook mee

EN DACHT...

zucht
alleen ja of nee is te moeilijk voor haar Knipoog smiley


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 14 september 2010, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 21:51
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
CARIN303 schreef:
Ach Willemijn, dit soort mannen wil die onzin graag horen Knipoog smiley laat ze in de waan.
In deze tijd ( en gelukkig ook ) kunnen vrouwen zichzelf juist zeer goed onderhouden en vallen op de portemonnee van de man ?
Lijkt me zeer pijnlijk als die alleen gevuld is met pasjes,

krijg je blauwe ogen van Coole smiley met zonnebril .

Mooie diepe blauwe ogen...

die zijn voor geen goud te koop...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332 (56)





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 21:50
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
MARTIN695 schreef:
Pieter heeft het niet over een portomonee maar over een portofeuille en dat is toch weer iets anders want daar gaat veel meer in volgens mij.


Sjalom


Martin


Sjalom, Shalom heel mooi gezegd Lachende smiley

Op de zijkant van de euro staat nog steeds: GOD ZIJ MET ONS.

Met mannen, vrouwen en kinderen.

Zonder onderscheid, met ons allen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BEHAPPY332
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 14 Volgende
Pagina 3 van 14