ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GRACE015
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GRACE015
Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:44
BerichtOnderwerp: Bedelen
 
ROBERTJAN655 schreef:
Met een broodje kopen moet je ook oppassen... Heb een keer een vers sauseizenbroodje gekocht voor iemand.... Bleek een moslim te zijn die geen varkensvlees wilde eten. Was verder een prima kerel waar ik standaard iedere zaterdag ff een chococroissant kwam brengen en een straatnieuws halen (die ik overigens maar zelden gelezen heb). Inmiddels staat hij niet meer bij onze supermarkt...

tWas een warm Mozzarella broodje.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 16:44
BerichtOnderwerp: Bedelen
 
ROBERTJAN655 schreef:
Met een broodje kopen moet je ook oppassen... Heb een keer een vers sauseizenbroodje gekocht voor iemand.... Bleek een moslim te zijn die geen varkensvlees wilde eten. Was verder een prima kerel waar ik standaard iedere zaterdag ff een chococroissant kwam brengen en een straatnieuws halen (die ik overigens maar zelden gelezen heb). Inmiddels staat hij niet meer bij onze supermarkt...

tWas een warm Mozzarella broodje.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:52
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
[quote=CARIEN982]

Goed idee, Carien.
Moeten we onszelf aan een onderzoek onderwerpen, wie weet waar we uitkomen, spaart nog een psycholoog uit!
En wie weet wie er wint!
Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:49
BerichtOnderwerp: Bedelen
 
HENK710 schreef:
Een heel verstandige zet om voor het geld wat eten te kopen voor iemand. Zo weet je dat het geld goed besteed is en je helpt de persoon in kwestie daadwerkelijk aan zijn eerste levensbehoefte, wat ook weer tot nadenken kan zetten bij deze persoon (wat doe ik met mijn geld?).

Overigens denk ik wel dat je onderscheid moet maken tussen bedelen en straatkrant verkopen. Want dat laatste is voor die mensen gewoon werk, werken met behoud van uitkering zeg maar. En ja, dan is het wel goed om dat krantje echt te kopen, alhoewel je die ook zou kunnen ruilen tegen een broodje Knipoog smiley

Ja, de regeling van de straatkrant is mij bekend hoor Henk, is misschien niet zo goed om dat aan elkaar te koppelen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:49
BerichtOnderwerp: Bedelen
 
HENK710 schreef:
Een heel verstandige zet om voor het geld wat eten te kopen voor iemand. Zo weet je dat het geld goed besteed is en je helpt de persoon in kwestie daadwerkelijk aan zijn eerste levensbehoefte, wat ook weer tot nadenken kan zetten bij deze persoon (wat doe ik met mijn geld?).

Overigens denk ik wel dat je onderscheid moet maken tussen bedelen en straatkrant verkopen. Want dat laatste is voor die mensen gewoon werk, werken met behoud van uitkering zeg maar. En ja, dan is het wel goed om dat krantje echt te kopen, alhoewel je die ook zou kunnen ruilen tegen een broodje Knipoog smiley

Ja, de regeling van de straatkrant is mij bekend hoor Henk, is misschien niet zo goed om dat aan elkaar te koppelen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:29
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
[quote=CARIEN982]

Zeg, Imre, hoe ga je dat aanpakken dan? Moeten we formulieren invullen,
aan welke criteria moeten wij gaan voldoen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:29
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
[quote=CARIEN982]

Zeg, Imre, hoe ga je dat aanpakken dan? Moeten we formulieren invullen,
aan welke criteria moeten wij gaan voldoen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:41
BerichtOnderwerp: Bedelen
 
MARY052 schreef:
Meestal probeer ik ook wat te geven, en inderdaad soms wat drinken of een broodje...maar ook wel es geld.
Weet je het is mijn verantwoordelijkheid om uit te delen. en wat die persoon er mee doet is vervolgens zijn verantwoordelijkheid.
Wel is het zo als ik vermoed dat het om bijvoorbeeld een drugsverslaafde gaat dan geef ik in natura want het geld zal vervolgens op gaan aan drugs en zo help je die persoon uiteindelijk weer net niet.

Groet Mary

Volgens mij raak jij daar het punt Mary, in mijn omgeving hoor ik inderdaad mensen zeggen dat zij veronderstellen dat HUN geld verkeerd terechtkomt, doordat de ontvanger er drugs, drank of wat dan ook voor koopt. Dat zou dan betekenen dat je het alleen maar weg wil geven als je als gever denkt dat het verantwoord is. Maar weggeven betekent ook verantwoording bij de ontvanger neerleggen, het is niet meer van jou.
Mijn jongste zoon zei toen we het erover hadden, nou, en, ik drink ook weleens heel graag een biertje op z'n tijd, waarom zou je daar dan mee zitten als iemand anders dat ook zou willen?
Liefs,
Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:41
BerichtOnderwerp: Bedelen
 
Ik heb nog weleens moeite met bedelen van mensen aan de uitgang van het station, of in de stad, bij de supermarkt, noem maar op.
Je wordt aangesproken voor geld voor het betalen van een rekening, het kopen van eten, de straatkrant,wat ik trouwens een goed initiatief vind.
De ene keer loop ik voorbij, en heb daar eigenlijk moeite mee, een andere keer geef ik wat, en denk ook soms nog weleens: ga toch eens wat werken, terwijl ik weet dat dat meestal helemaal zo makkelijk niet is.
Het komt erop neer dat ik me verplicht voel om iets te geven, zelf heb ik het aardig goed, en wil dat wel delen, maar ook weer niet te gek. Zei Jezus niet, wat je aan de minste gedaan hebt, heb je aan mij gedaan?
Van de week heb ik dus iemand geen geld gegeven, maar ben de AHto Go ingegaan en heb een overheerlijk broodje gekocht, de man had blijkbaar zo'n honger dat hij me omstandig bedankte en het haast uit mijn hand rukte.
En ik was nog wel bang dat hij het zou weigeren, als hij geen geld kreeg.
Hoe doen anderen dat, vraag ik mij af. Ben je spijkerhard, of geef je af en toe soms wat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 23:03
BerichtOnderwerp: Preken
 
HENK710 schreef:
  1. Hoe ervaren jullie de preken die je hoort?
  2. En hoe meten jullie ‘of het wel of geen goede dienst was’?

Ik hoor graag een preek die goed uitgediept gebracht wordt,maar toch geen leerdienst is. Op de zondag volgt weer de maandag en ga je weer de maatschappij in, en wat doe ik dan met mijn geloof. Kan ik er iets van meenemen, en in die zin, kan ik iets aan mensen die ik ontmoet laten zien wat een christen is, overbrengen wat ik heb gehoord, uitdragen dus.
Soms spreekt een preek
mij geweldig aan, en soms vind ik het helemaal niks. Dat hoeft niet aan de dominee te liggen, maar aan mijn eigen gemoedsgesteldheid, denk ik.
Ik hou van een mooie liturgie, goede liederen gekozen bij een preek, vind ik ook belangrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:40
BerichtOnderwerp: Als de lente komt, dan stuur ik jou......
 
INKA401 schreef:
nou, dan is het bij mij altijd lente Lachende smiley ... ik zorg bij mijn vriendin dat er altijd verse bloemen op tafel staan ... gaan samen heerlijk uit eten,
en zitten bijna elke week op het terras, en oja, als mijn portemoné het toelaat gaan we heerlijk shoppen ...
mien zit in de modewereld nou dan weet je het wel hé ...

krijg er ook veel voor terug hoor ... afgelopen weekend van 12.30 tot 20.00 uur ons heerlijk vermaakt in een zeer luxe sauna ... erg hé, pffff ...

oeps ... mag dat wel van cm? ...

Oei, zeg dat nou niet Inka, daar hebben we het al eens over gehad toch?
Jij gaat, en je vindt het leuk, asjeblieft, niet weer een discussie openen hierover hoor!
Of wil jij juist graag een beetje provoceren?
Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 20:40
BerichtOnderwerp: Als de lente komt, dan stuur ik jou......
 
INKA401 schreef:
nou, dan is het bij mij altijd lente Lachende smiley ... ik zorg bij mijn vriendin dat er altijd verse bloemen op tafel staan ... gaan samen heerlijk uit eten,
en zitten bijna elke week op het terras, en oja, als mijn portemoné het toelaat gaan we heerlijk shoppen ...
mien zit in de modewereld nou dan weet je het wel hé ...

krijg er ook veel voor terug hoor ... afgelopen weekend van 12.30 tot 20.00 uur ons heerlijk vermaakt in een zeer luxe sauna ... erg hé, pffff ...

oeps ... mag dat wel van cm? ...

Oei, zeg dat nou niet Inka, daar hebben we het al eens over gehad toch?
Jij gaat, en je vindt het leuk, asjeblieft, niet weer een discussie openen hierover hoor!
Of wil jij juist graag een beetje provoceren?
Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 11:26
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
IMRE695 schreef:
Ik wil graag aan het Avondmaal in mijn eigen kerkelijke gemeente, maar 'mag' dat niet, omdat ik nog geen 'examen' (belijdenis) heb gedaan. Waar maak je je druk over, zou je denken, want 'ja' zeggen op de nodiging aan te zitten aan de Tafel des Heeren, kan ik van harte. En in gemeenten waar Avondmaal voor iedere gelovige open staat, heb ik ook deelgehad aan het HA. Maar ja, hier mag het dan weer niet. Ik overweeg soms over te stappen naar een gemeente waar het open avondmaal is. Maar ja, dat voelt weer als de gemakkelijkste weg. Moeilijk....

Trouwens, waarom wordt het Avondmaal altijd 's morgens gevierd?
Zou het niet logischer zijn om het ook echt 's avonds te doen? Smiley die vol vragen zit

In de PKN gemeente waar ik kerk is het ook de gewoonte dat men eerst belijdenis doet, en daarna aan tafel mag. Dat wordt ook heel duidelijk gesteld in het formulier. Ik kan me die 1e x in 1982 nog goed herinneren.
Dat verbond, en het vieren, was heel ingrijpend en ontroerend. Maar ik kan aan de andere kant ook wel heel goed met jou meevoelen over de vrije keuze in een kerk waar de regels anders zijn. Ik heb jaren geleden meegemaakt, toen kinderen aan het avondmaal nog niet gebruikelijk was, nu bij ons nog steeds niet trouwens, een nichtje van mijn vriendin, die 16 jaar was, met alle geweld aan het avondmaal wilde gaan. Het was een voor haar leeftijd zeer wijs kind, en getuigde van haar geloof,maar de regels moesten natuurlijk gehandhaafd blijven, zo ging het niet. Ze moest gewoon de vaste rooting van catechesatie doorlopen in de jaren die zouden komen, en dan was het vanzelf zover.
Op een dag niet lang daarna kreeg zij een hartstilstand toen ze op bed lag. De kwestie van de Avondmaalsgang is daarna veel ter sprake gekomen, de ouders hadden er heel veel moeite mee. Zelf ben ik eens in den Haag bij een bevriend predikant in een dienst geweest, waar kinderen aan het Avondmaal gingen, ik was het niet gewend, en vond het eigenlijk een zeer natuurlijk gebeuren, waar ik helemaal geen aarzeling bij voelde.
Wij hebben trouwens 2x per dag Avondmaalsviering, ik ga echter maar een keer, omdat voor mij een zo intense ervaring niet op 1 dag herhaald hoeft te worden. Wat goed geweest is, is goed.
Ik heb ook altijd een gevoel van verbinding met de voorvaderen, als ik uit de 300 jaar oude zilveren beker mag drinken. Zovelen, die mij in het geloof voorgingen, dat doet me heel veel, elke keer opnieuw, weet wel dat het uiterlijke dingen zijn, maar toch.
Maar als jij het zo graag zou willen, zou je nooit een keuze voor belijdenis willen maken, of een andere vorm van uitkomen dat je bij Jezus wilt horen? Als je je echt in je kerk thuisvoelt, moet je dat niet loslaten. Bovendien zeg je dat het voelt als de gemakkelijkste weg om weg te gaan, maar dat betwijfel ik hoor, tenzij je je zo ongelukkig met alles voelt, dan moet je zelfs weggaan, want dan kom je zelf in de knel.
Nou, dit is wel weer een emotioneel gesteld stukje van mij geworden, ik kan het nergens onderbouwen, he bijbels gezien, maar het raakte me, wat je schreef, vandaar.
Dan zeg ik volgens de traditie die we inmiddels hebben opgebouwd hier:

Grace, die nog weleens emotioneel wil reageren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:21
BerichtOnderwerp: opwekking 2010!
 
HANNA566 schreef:
Ik ga voor het eerst kamperen op opwekking. Ik was benieuwd wie er nog meer gaan.
En waar moet je allemaal aan denken om mee te nemen. Omdat het voor mij de eerste keer is, kan ik wel wat handige tips gebruiken.

Hanna, ik vroeg mij af, wat dat is, kamperen op opwekking?
Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:21
BerichtOnderwerp: opwekking 2010!
 
HANNA566 schreef:
Ik ga voor het eerst kamperen op opwekking. Ik was benieuwd wie er nog meer gaan.
En waar moet je allemaal aan denken om mee te nemen. Omdat het voor mij de eerste keer is, kan ik wel wat handige tips gebruiken.

Hanna, ik vroeg mij af, wat dat is, kamperen op opwekking?
Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:14
BerichtOnderwerp: Vacantie.
 
INKA401 schreef:
ja ... wie kijkt daar niet naar uit ... pfffff ik herhaal het nog maar even...
wie kijkt daar nou niet naar uit ... liever vandaag dan morgen toch? ...
maar tót die tijd mogen wij toch ons best verwennen?
ik ben niet op vakantie geweest ... maar heb met mijn anneke dit weekend héél erg genoten ... het was een súper weekend ... mág toch?

Ha, die Inka,

Jij had toch pas van die mooie foto's in de sneeuw gemaakt, was ook een fijne vakantie toch? tenminste dat schreef je nog.
Maar de lente komt eraan he, dan denk je niet meer aan sneeuw!
Jij mag best genieten hoor van je weekenden, maak jij ons maar jaloers,
dat mag best!!
We gunnen t jouw van harte!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:13
BerichtOnderwerp: Vacantie.
 
INKA401 schreef:
ja ... wie kijkt daar niet naar uit ... pfffff ik herhaal het nog maar even...
wie kijkt daar nou niet naar uit ... liever vandaag dan morgen toch? ...
maar tót die tijd mogen wij toch ons best verwennen?
ik ben niet op vakantie geweest ... maar heb met mijn anneke dit weekend héél erg genoten ... het was een súper weekend ... mág toch?

Ha, die Inka,

Jij had toch pas van die mooie foto's in de sneeuw gemaakt, was ook een fijne vakantie toch? tenminste dat schreef je nog.
Maar de lente komt eraan he, dan denk je niet meer aan sneeuw!
Jij mag best genieten hoor van je weekenden, maak jij ons maar jaloers,
dat mag best!!
We gunnen t jouw van harte!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: Het RD
 
HENK710 schreef:
Huh? Je praat anderen een schuldgevoel aan als je voor jouw overtuiging uitkomt? Er zijn genoeg andere kranten te lezen, ook christelijke, op zondag. Waarom die ene krant die ervoor kiest om niet op zondag beschikbaar te zijn dan meteen betichten van het aanpraten van een schuldgevoel?

Let wel, zoals al aangegeven, mag die krant van mij wel online beschikbaar zijn. Maar als zij dat uit overtuiging niet doen, wie ben ik dan om dat te gaan bekritiseren?

Rustig aan he Henk.
Bekritiseren is weer een heel groot woord, misschien wel iets te groot.
Ik gebruik toch liever wrevelig, en oke, ik ken de richting, dus weet waar ze voor staan. Zelf denk ik er iets anders over.
Maar laten we het niet zwaarder maken dan het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 22:55
BerichtOnderwerp: Het RD
 
HENK710 schreef:
Huh? Je praat anderen een schuldgevoel aan als je voor jouw overtuiging uitkomt? Er zijn genoeg andere kranten te lezen, ook christelijke, op zondag. Waarom die ene krant die ervoor kiest om niet op zondag beschikbaar te zijn dan meteen betichten van het aanpraten van een schuldgevoel?

Let wel, zoals al aangegeven, mag die krant van mij wel online beschikbaar zijn. Maar als zij dat uit overtuiging niet doen, wie ben ik dan om dat te gaan bekritiseren?

Rustig aan he Henk.
Bekritiseren is weer een heel groot woord, misschien wel iets te groot.
Ik gebruik toch liever wrevelig, en oke, ik ken de richting, dus weet waar ze voor staan. Zelf denk ik er iets anders over.
Maar laten we het niet zwaarder maken dan het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 13:07
BerichtOnderwerp: Het RD
 
HENK710 schreef:
Zes dagen zult gij lezen en al uw werk doen Knipoog smiley

Ik vind het juist een heel bijzondere daad dat RD ervoor kiest om ook op die manier iets te laten merken van het bijzondere dat de zondag betekent. Het hoeft voor mij persoonlijk niet, maar ik vind het wel iets moois!

Het feit dat ik er niet voor kan kiezen om het RD op zondag te kunnen lezen,maakt mij wrevelig. Juist in de rust die de zondag kan kenmerken, vind ik het heerlijk om uitgebreid de kranten te lezen. Het komt op mij over dat het een verkeerde houding is, om op zondag te comuter aan te hebben, juist op die dag kun je ook naar verdieping zoeken op internet , maar blijkbaar heerst er een mening dat je mensen daarvoor moet beschermen. Waardoor ik de voorzichtige mening heb dat een computer in zo'n geval als negatief wordt ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 23:57
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
THOMAS968 schreef:
Ik vind dat dit een nieuw topic zou moeten zijn.



Chatuliem:

Waar ik wel heel stellig in ben, is met het avondmaal. Dat zal helaas voor hen niet mogelijk zijn. Maar dat stel ik ook bij mensen die samenwonen.


In mijn woonplaats vindt er in de PKNgemeente Ger.Bond nog steeds voorafgaande aan het Avondmaal een Censura Morum plaats. Wie bezwaar heeft tegen de handel en wandel van lidmaten, en het niet terecht vindt dat diegene aangaat,kan dit bij de kerkenraad aangeven.
Censura Morum staat voor toezicht op de zeden, en kritisch bekijken van de levenswandel van broeders en zusters. Zelf heb ik me hier altijd een beetje kwaad overgemaakt, hoewel ik wel kan begrijpen dat je als broeders en zusters met elkaar in gesprek zou kunnen gaan, als er problemen zijn, en je dat aan elkaar verplicht bent, om elkaar bij te staan. Maar ik geloof heel sterk in eigen verantwoordelijkheid, en vind dat het Avondmaal iets is tussen God en jezelf. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen, denk ik dan.
Maar zo simpel ligt het waarschijnlijk niet.
Ik kan met niet voorstellen dat mensen die gescheiden zijn, geweigerd zouden moeten worden, dan zou het wel heel stil worden in de kerk, lijkt me zo.



Wel boeiend eigenlijk, het avondmaal en hoe daar mee wordt omgegaan. In de protestantse kerken varieert dat van extreme avondmaalsmijding waarbij alleen 'bekeerden' naar het avondmaal gaan tot kinderen aan het avondmaal en alle gradaties daar tussen in. Het blijft veelal een zaak van het persoonlijk geweten wel dan niet te gaan, al is de sociale druk ook wel een factor. Anders ligt het bij de katholieken omdat communie daar het centrale deel van de mis is. Als je dan de communie geweigerd wordt, zoals laatst in Den Bosch, is dat wel ingrijpend. Dat is nu weer opgelost, na veel rumoer mag iedereen ter communie gaan. Voor katholieken is het weigeren ernstig, gesteld dat men de officiele leer aanhangt dat het brood daadwerkelijk verandert in het lichaam van Christus en bij excommunicatie al helemaal. Toch zou ik het nogal wat vinden als de dominee of kerkeraad stelt dat ik niet meer zou mogen gaan, omdat ik gescheiden ben of zo. Met welke instelling zitten we aan bij het Avondmaal? Ik kan me in mijn kerk niet herinneren dat iemand geweigerd is, wel dat mensen soms niet gingen.

Ik vraag me af hoe die bandbreedte in het denken over het Avondmaal op CM er dus uit ziet.

Thomas, die zich afvraagt hoe dit in de praktijk wordt ervaren.[/quote]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:24
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
niets maakt zo oud als onvergeven schuld, en niets maakt zo jong als onverdiende liefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 19:24
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
niets maakt zo oud als onvergeven schuld, en niets maakt zo jong als onverdiende liefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 19:56
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
THOMAS968 schreef:
En dat was een grote sukkel!
Kijk
Mijn voorouders zagen Boni wel zitten
Die wijn en zo was best lekker.
|Weer eens wat anders dan ons sterke kruidendrankje dat sinds mensenheugenis en ver daarvoor in Dokkum al bereid werd.
Tegen het diepvriezen.
Boni zei dat is anti-fries
En daar moet je bij Friezen niet mee aankomen.
Het werd nog erger.
Toen mijn voorouders om Doutzen zaten te dobbelen,
mocht dat niet van Boni
Mijn voorouder zei: Voorwaar ik zeg je Boni:
Over 1256 jaar zijn er nog wel Friezen die dat willen! (Deze even voor de kenners van de geschiedenis )
Hij had een vooruitziende blik...
Het werd te erg onder Boni
Toevallig lag daar gereedschap, een bijl.....
En de rest weten we.

...en Boni kreeg zijn zin want tot op de dag van vandaag wordt op de plek waar hij is vermoord water uit een bron gehaald, die we uiteraard duur verkopen omdat mensen denken dat ze erdoor genezen. Voor domheid betaal je.

En verder is Dokkum een moordstad, ik ben er geboren al heb ik er maar kort gewoond.

Thomas, trots op zijn voorouders!

Had jij soms een Beerenburgje op toen je dit schreef?
Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 19:56
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
THOMAS968 schreef:
En dat was een grote sukkel!
Kijk
Mijn voorouders zagen Boni wel zitten
Die wijn en zo was best lekker.
|Weer eens wat anders dan ons sterke kruidendrankje dat sinds mensenheugenis en ver daarvoor in Dokkum al bereid werd.
Tegen het diepvriezen.
Boni zei dat is anti-fries
En daar moet je bij Friezen niet mee aankomen.
Het werd nog erger.
Toen mijn voorouders om Doutzen zaten te dobbelen,
mocht dat niet van Boni
Mijn voorouder zei: Voorwaar ik zeg je Boni:
Over 1256 jaar zijn er nog wel Friezen die dat willen! (Deze even voor de kenners van de geschiedenis )
Hij had een vooruitziende blik...
Het werd te erg onder Boni
Toevallig lag daar gereedschap, een bijl.....
En de rest weten we.

...en Boni kreeg zijn zin want tot op de dag van vandaag wordt op de plek waar hij is vermoord water uit een bron gehaald, die we uiteraard duur verkopen omdat mensen denken dat ze erdoor genezen. Voor domheid betaal je.

En verder is Dokkum een moordstad, ik ben er geboren al heb ik er maar kort gewoond.

Thomas, trots op zijn voorouders!

Had jij soms een Beerenburgje op toen je dit schreef?
Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
GRACE015
op zaterdag 6 maart 2010, 22:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:46
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Nou...gelukkig, dat de discipelen c.q. de apostelen er toch anders over dachten, want dan was het evangelie nooooiiiit verder gekomen en dan hadden wij nu nog niet van Jezus gehoord....want er waren heel wat autoriteiten, die de verkondiging van het evangelie door de apostelen verboden....en wat deden de apostelen.....voldeden ze aan dit verzoek....? Nee, en nog eens nee....... ze zeiden....wij moeten Gode meer gehoorzamen dan mensen....en ze ging DOOR MET DE VERKONDIGING op gevaar van hun eigen leven.......

Paulus is gestenigd, gemarteld.....in de gevangenis gezet en hij is uiteindelijk ook, zoals beweerd wordt, onderste te boven gekruisigd.....Ja...dat is heftig...zeer heftig.....en deden de apostelen dat soms omdat ze niet goed bij hun hoofd waren of zo?........ Ik dacht het niet.....En profeten uit de O.T., die zijn ook vermoord.....door mensen

Ik persoonlijk lees in de bijbel, dat je inderdaad Gode meer moet gehoorzamen dan mensen. God zegt niet voor niets in de bijbel: Wees niet bevreesd voor diegenen, die alleen het lichaam kunnen doden, maar weest bevreesd voor God die na de dood in de hel kan werpen.

Als we |Jezus verloochenen en Zijn woorden, dan zal Hij ook ons verloochenen. Dat lees ik in de biijbel.

WE MOETEN ONZE EERSTE LIEFDE NIET VERZAKEN........

En Thomas:

Vindt jij het therapeutisch verantwoord door maar mensen naar de mond te praten en niet de waarheid te zeggen...... Ik vind juist het tegendeel.....

Iemand de waarheid onthouden is eerder fnuikend....wat heb je eraan als mens....Ik persoonlijk vond het juist HELEND om de waarheid te horen en niet dat therapeutische geklets zonder kracht.......Kan een mens mij behouden......kunnen woorden van mensen genezen? Ik dacht het niet....wat kunnen krchteloze woorden van mensen nu uitrichten? Niets...helemaal niets....dat heeft geen eeuwigheidswaarde.

Ik vind eerder, dat dat krachteloze gezwets van al die therapeuten in hun menselijke pogingen, maar die niet bekrachtigd kunnen worden door God en DE WAARHEID in en van Zijn woord, ZIEKMAKEND!

De waarheid alleen maakt iemand vrij en weer gezond......"in gelul kun je nu eenmaal niet wonen", zo zei een Amsterdamse wethouder Schaeffer en hij had gelijk....excusez le mot.....

IK WAS DAAR IN IEDER GEVAL NIET MEE GEHOLPEN TOEN IK IN THERAPIE WAS.

Mij hielp alleen de Waarheid en datgene WAT GOD ZEI IN ZIJN WOORD, want alleen daar kun je op bouwen als mens en nergens anders op. Dat alleen doet ertoe en niet datgene, wat wij als mensen ervan maken.

Kan ik mij er later voor God op beroepen, wat mijn therapeut met al zijn goedbedoelde, maar verheelde waarheid uit de bijbel, mij op de mouw heeft gespeld. Ik denk het niet. Alleen de waarheid zet zoden aan de diijk. Dat heeft mij genezen en niet al die goedbedoelde, maar krachteloze en inhoudsloze opmerkingen van mensen, een evangelie op mensenmaat iemand aan te praten, dat niet meer strookt met datgene, wat in de bijbel staat, waar God aan hecht en voor gestorven is. En mensen die ziek zijn, zijn heel gevoelig juist voor echtheid, voor de waarheid en wijzen gedraai rond de waarheid juist af. Zij voelen dat feilloos aan. Mensen willen voor vol worden aangezien en als zodanig worden behandeld.......dat alleen werkt helend

Wat heb ik eraan als iemand een mooi verhaal zit te vertellen en mij naar de mond zit te praten, terwijl God heel andere dingen belangrijk vindt.

Waarom zit ik dan de bijbel te bestuderen...als het er toch niet op aan komt en je maar naar eigen believen over de bijbel kunt praten....? Dat vind ik persoonlijk SMAKELOOS...DAN BEN JE NIET MEER HET ZOUTEND ZOUT........het Licht van de wereld....DAN BEN JE ALLEEN MAAR NOG GOED OM TE WORDEN WEGGEGOOID, want je hebt dan niets aan zulke krachteloze woorden, die niet door God bekrachtigd kunnen worden.

Jezus zei, wie zich voor mij en mijn woorden schaamt, ik zal later mij ook voor hem/haar schamen.....

Ik heb in de thuiszorg bij een terminale man gewerkt die al 40 jaar lid was van de euthanasievereniging. Veel collega's wilden daar niet werken omdat hij die wens had. Omdat hij mij oke vond MOCHT ik bij hem komen. Hij had een uitgesproken mening over euthanasie, zelf ben ik er niet voor. Hij was gelovig. Dagen zat ik tegenover hem aan tafel, had ik hem dan terecht moeten wijzen, omdat ik er andere gedachten over had? Ik geloof niet dat het makkelijk was voor hem, maar hij was klaar met het leven, wie ben ik dan om daarover te oordelen? Het was zijn keuze.Ik denk altijd dat God het voor ons zal doen, hij zal over ons oordelen,wij hoeven niet in zijn schoenen te staan. Natuurlijk moet je je moment pakken om over geloofszaken te praten als zich dat aandient. Uiteindelijk is de man in zijn slaap overleden, en het was goed zo.
Ik denk met veel respect aan hem terug omdat ik een bijzonder kontakt met hem had, ondanks dat hij iets wilde doen, waar ik anders over dacht.
Mijn overleden man heeft een heel zwaar lijden gekend, maar nooit hebben wij euthanasie overwogen. En zo kan het ook, in liefde. God die met ons meelijdt in ziekte,pijn en verdriet, en zo Zijn kind thuishaalt.
Ik wil dit met jullie delen, en weet eigenlijk niet of ik er goed aan doe, ik zet dit niet hier neer om direct te worden veroordeeld dat ik tekortgeschoten zou zijn bij die man, omdat ik mijn eigen mening voor mijzelf heb gehouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:58
BerichtOnderwerp: Onaardig gedoe in chat (en forum)
 
EVA685 schreef:
In de Gebedsroom is ECHTE VREDE Knipoog smiley
Daar is saamhorigheid en laten mensen
elkaar in hun waarde.

handen kunnen zoveel vragen
zij spreken een eigen taal
wat handen ons vertellen
dat begrijpen we allemaal
handen kunnen bezeren
kunnen strelen, kunnen slaan
handen kunnen ook genezen
helen wat is stukgegaan
handen kunnen liefde geven
vuisten zijn gebald in haat
handen kunnen voor je zorgen
maar doen soms ook iemand kwaad
handen kun je samenknijpen
in een machteloos gebaar
ze kunnen je troosten
of beschermen voor gevaar
handen kunnen zich vergrijpen
aan wat anderen toebehoort
en een handdruk kan bezegelen
een zojuist gegeven woord
wat wij doen met onze handen
kan tot vloek of zegen zijn
maar handen in gebed gevouwen
deden nog nooit een ander pijn

misschien niet de goede plek? maar ik grijp terug op het gebed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:57
BerichtOnderwerp: Onaardig gedoe in chat (en forum)
 
EVA685 schreef:
In de Gebedsroom is ECHTE VREDE Knipoog smiley
Daar is saamhorigheid en laten mensen
elkaar in hun waarde.

handen kunnen zoveel vragen
zij spreken een eigen taal
wat handen ons vertellen
dat begrijpen we allemaal
handen kunnen bezeren
kunnen strelen, kunnen slaan
handen kunnen ook genezen
helen wat is stukgegaan
handen kunnen liefde geven
vuisten zijn gebald in haat
handen kunnen voor je zorgen
maar doen soms ook iemand kwaad
handen kun je samenknijpen
in een machteloos gebaar
ze kunnen je troosten
of beschermen voor gevaar
handen kunnen zich vergrijpen
aan wat anderen toebehoort
en een handdruk kan bezegelen
een zojuist gegeven woord
wat wij doen met onze handen
kan tot vloek of zegen zijn
maar handen in gebed gevouwen
deden nog nooit een ander pijn

misschien niet de goede plek? maar ik grijp terug op het gebed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 20:47
BerichtOnderwerp: over reageren en gedrag
 
KAT125 schreef:
het is misschien voor jou niet aantrekkelijk,maar als je het naar waarheid invult, ben je tenminste wel eerlijk en doe je je niet beter voor dan je bent.

Kat, ik schrik van jou.
Zitten wij hier om elkaar vliegen af te vangen of zo?
Jouw opmerking naar mij toe vind ik een open deur intrappen zogezegd.
Grace


Laatst aangepast door
GRACE015
op dinsdag 23 februari 2010, 20:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015 (65)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:13
BerichtOnderwerp: over reageren en gedrag
 
GERT217 schreef:
Na een korte (proeflid) periode stop ik er mee.
In deze korte periode ben ik geschrokken over bepaalde zaken.
Ik weet wel geen reactie krijgen op een mail is op iedere datingsite maar toch wil ik er het een en ander over zeggen.

Wat ik wil zeggen is dit mensen ga bij jezelf te rade en reageer eens op een mailtje ook al wil je niet verder met diegene. Een kleine reactie is toch zo gebeurt.
Ik weet wel er zit rare mails tussen maar moet DE GOEDEN ONDER DE SLECHTEN LIJDEN.
Het is een christelijke site en gedraag je er naar. Je bent een christen en leef er dan na.
Je wilt je toch leven zoals God het wil, tuurlijk wij zijn niet volmaakt maar toch moeten we er naar streven. We kunnen alleen door Jezus Christus tot Hem komen.
Wij zijn in de wereld maar niet van de wereld.
Verder wens ik jullie op het Forum een goede, leuke en een leerzame tijd.

Een ieder wens ik een fijne en een goede tijd op CM.
Ik hoop dat een ieder het zijne vind op deze site.
Gods zegen en het allerbeste.

Leer mij naar Uw wil te handelen.
‘k Zal dan in Uw waarheid wandelen
Voeg geheel mijn hart tezaam
Tot de vrees van uwe naam.

Hallo Gert,
Ik wil toch even reageren op wat je zegt. We hebben allemaal de ervaring dat er geen respons komt op een mailtje die je verstuurt. Daar kun je dan teleurgesteld over zijn. Maar daarom stappen we nog niet direct op. Er zijn hier namelijk best wel leuke en aardige mensen, waar je goed mee kunt praten.
En, ik heb jouw account bekeken, en eerlijk gezegd moet je niet altijd anderen de schuld geven. Je hebt niet bepaald aantrekkelijke antwoorden opgegeven, en ik moet Pieter gelijk gegeven dat je er zelf ook nog wel wat aan zou kunnen doen. Plaats bv eens wat leuke foto's of laat iets van jezelf zien door een leuke tekst neer te zetten. En vertel eens door hoe je geloof doorwerkt in je dagelijks leven. Jij wil ons wel een tekst van een psalm meegeven, dat is vriendelijk van je, maar onthoudt dat wij allemaal mensen zijn met gebreken, en morgen zijn we misschien weer anders als vandaag. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, maar wens je toch het allerbeste toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GRACE015
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4