ChristianMatch
 


Forum

Vrijheid van meningsuiting
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 22:18
 
Quote:
Geen enkele vrijheid is de afgelopen tien jaar zo omstreden geweest als de vrijheid van meningsuiting. En steeds was de vraag waar het allemaal om draaide: heeft vrijheid van meningsuiting grenzen, en zo ja, waar liggen die dan? Over het antwoord verschilden, op z’n zachtst gezegd, de meningen nogal.

Wat je wel of niet mag zeggen: daarover zullen we het dus nooit eens worden. Maar juist in die onenigheid schuilt een belangrijk inzicht. Het laat namelijk zien waarom vrijheid van meningsuiting een onmogelijke vrijheid is: een vrijheid die aan de ene kant grenzen vereist, maar aan de andere kant die grenzen zélf ondermijnt.
Dat zit zo. Om vrij te zijn heb je een doel nodig - een doel waartoe je je vrijheid aanwendt. Stel bijvoorbeeld dat je op een kruispunt staat en uit vier wegen kunt kiezen (plaatje). Dan is je keuzevrijheid vier, mits je tenminste een bestemming hebt. Zonder bestemming kun je niet kiezen: iedere weg is dan om het even. Dat ben je niet vrij, maar richtingloos.
Vrijheid veronderstelt dus een doel - en voor zo’n doel is een idee van goed en kwaad nodig; een idee van wat nastrevenswaardig of juist verwerpelijk is om te doen. Goed en kwaad zijn, met andere woorden, de grenzen van vrijheid die haar betekenis geven; zonder die grenzen zou vrijheid nergens goed voor zijn.
Zo geldt ook voor vrijheid van meningsuiting dat wanneer alles gezegd zou mogen worden, er geen enkele reden meer zou zijn om te praten - iedere meningsuiting zou dan om het even zijn. Of, zoals de Amerikaanse filosoof Stanley Fish het ooit verwoordde: absolute vrije meningsuiting zou niets meer zijn dan het recht “om geluid te maken”.
Om zinvol te kunnen spreken heb je een idee van goed en kwaad nodig, maar daarin schuilt de paradox: want vrijheid van meningsuiting is nu juist de vrijheid om onze ideeën over goed en kwaad ter discussie te stellen. Het doel daarvan is niet om uiteindelijk vast te stellen wat de ware betekenis van ‘goed’ en ‘kwaad’ is, nee, meningsvrijheid dient er, als principe, juist toe nooit tot die vaststelling te komen. Daarom noemen we het ook meningsvrijheid: niemand heeft de morele waarheid in pacht - en dus mogen we er eindeloos over van mening verschillen.
De essentie van vrijheid van meningsuiting is dus eigenlijk dat het de vrijheid is om de heersende moraal in twijfel te trekken. Daarom is de vraag ‘mag je dat zeggen?’ ook niet te beantwoorden: wat ‘mag’ of niet, is juist wat er ter discussie staat. Wie zijn eigen moraal als grenzen van die discussie opwerpt, verheft als het ware zijn mening tot onbetwistbare norm - en doet zo de essentie van de vrijheid van meningsuiting teniet.
Weinig politici lijken dit echt te beseffen. Zo stelde premier Balkenende dat Geert Wilders “zijn verantwoordelijkheid” moest nemen door Fitna niet uit te brengen; een teken dat de premier kennelijk niet begreep dat Wilders met zijn film juist ter discussie stelde wat onder ‘verantwoordelijkheid nemen’ moest worden verstaan. De boodschap van Fitna was immers: de politieke elite neemt zijn verantwoordelijkheid niet door de islam te laten wortelen in onze samenleving. Met die boodschap kun je het hartgrondig oneens zijn, maar door te suggereren dat Wilders door het verkondigen ervan zijn ‘verantwoordelijkheid’ niet nam, verhief Balkenende zijn opvatting van ‘verantwoordelijkheid’ tot onbediscussierbare norm; de norm die bepaald wat je wel of niet mag zeggen.
Wilders begaat die fout trouwens vaker dan welke politicus ook, bijvoorbeeld toen hij pleitte voor een verbod op de Koran. Ook hier is de paradox zichtbaar: de reden dat zo’n verbod niet kan, is dezelfde reden waarom Wilders ervoor mag pleiten, namelijk de vrijheid om bepaalde waarden te uiten. Die waarden kunnen dus nooit gebruikt worden om andermans waarden uit te sluiten, want dat is een filosofische boemerang: een moslim zou dan op grond van zijn moraal óók Geert Wilders het zwijgen op kunnen leggen.
Vrijheid van meningsuiting is dus niet alleen een onmogelijke, maar ook een absolute vrijheid: iederéén heeft recht van spreken. Zoals de grondlegger van het liberalisme John Stuart Mill al zei: “Als de gehele mensheid dezelfde mening had, terwijl één persoon een tegengestelde opvatting koesterde, dan zou de mensheid even weinig recht hebben om die ene persoon tot zwijgen te brengen als die ene persoon zou hebben om de gehele mensheid tot zwijgen te brengen.”
Dus als iemand vanavond wil beweren dat je iets niet mag zeggen, bedenk dan op z’n minst van welke vrijheid je op dat moment gebruik aan het maken bent.

Column Rob Wijnberg - Vrijheid van meningsuiting, Uitzending NOVA Colleeg Tour 06 januari 2010


Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 10 januari 2010, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 17:38
 
Mode-industrie opgeschrikt door penisbroek

de rest van de tekst bespaar ik jullie.

vijheid van menings uiting,maar dit is toch waanzin?

al hoewel ik er bang voor ben dat zulke broeken in een anfere kleur komen en dat er veel homo's mee zullen gaan lopen in ene parade.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 17:58
 
KAT125 schreef:
Mode-industrie opgeschrikt door penisbroek

de rest van de tekst bespaar ik jullie.

vijheid van menings uiting,maar dit is toch waanzin?

al hoewel ik er bang voor ben dat zulke broeken in een anfere kleur komen en dat er veel homo's mee zullen gaan lopen in ene parade.


Troost je, jij bent niet verplicht om die broek zelf ook te dragen, noch ben jij verplicht naar die parade te kijken..

( als mensen als jij niet al eeuwen zo eng hadden gedaan tegen homo´s, dan hadden die parades nooit nodig geweest ook... onderdrukker)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:05
 
PIETER649 schreef:
Troost je, jij bent niet verplicht om die broek zelf ook te dragen, noch ben jij verplicht naar die parade te kijken..

( als mensen als jij niet al eeuwen zo eng hadden gedaan tegen homo´s, dan hadden die parades nooit nodig geweest ook... onderdrukker)

daar vel ik me niet verplicht om.

en eng ben en doe ik niet. alleen ik hou niet van dat volk. en daar kom ik eerlijk voor uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:47
 
KAT125 schreef:
daar vel ik me niet verplicht om.

en eng ben en doe ik niet. alleen ik hou niet van dat volk. en daar kom ik eerlijk voor uit.


benieuwd hoe jij reageerd als een broer of neef van je alsnog uit de kast komt...
en wat als jouw zoon(s) ooit bij je komen en zeggen: Pa, ga ff zitten, want ik wil je wat vertellen.....
die benaming "dat volk" is helemaal eng... hoe zie jij de geaardheid aan iemand?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:59
 
PIETER649 schreef:
benieuwd hoe jij reageerd als een broer of neef van je alsnog uit de kast komt...
en wat als jouw zoon(s) ooit bij je komen en zeggen: Pa, ga ff zitten, want ik wil je wat vertellen.....
die benaming "dat volk" is helemaal eng... hoe zie jij de geaardheid aan iemand?

het mag niet en als je er over praat dan gebeurt dat ook niet. alleen we moeten alles tolereren en maar aan nemen.

gedeeltelijk verwijderd op verzoek van liesbeth.


Laatst aangepast door
KAT125
op woensdag 24 februari 2010, 23:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 08:29
 
KAT125 schreef:
het mag niet en als je er over praat dan gebeurt dat ook niet. alleen we moeten alles tolereren en maar aan nemen.

gedeeltelijk verwijderd op verzoek van liesbeth.



dat is geen antwoord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 09:58
 
KAT125 schreef:
het mag niet en als je er over praat dan gebeurt dat ook niet. alleen we moeten alles tolereren en maar aan nemen.

gedeeltelijk verwijderd op verzoek van liesbeth.

Liesbeth, je beknot de vrijheid van meningsuiting wel hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Maar zoals ik jou ken, had je er vast een goede reden voor. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 11:03
 
KAT125 schreef:
Mode-industrie opgeschrikt door penisbroek

de rest van de tekst bespaar ik jullie.

vijheid van menings uiting,maar dit is toch waanzin?

Ik had het plaatje ook wel gezien en er smakelijk om gelachen. Niet dat ik ooit van plan was zo'n broek te gaan dragen, maar dat iemand het lef heeft er eentje te maken.

Wie weet zitten ze wel ontzettend lekker en zijn ze over drie jaar in de mode. Knipoog smiley

En over homo's... daarover heb ik iets te bekennen! Ik heb ooit wel eens een half uurtje met een paar homo's gepraat en was enorm verrast. Het zijn namelijk net mensen...

Vincent

(Disclaimer: neem dit bericht niet te serieus.... zo is het niet bedoeld)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 15:05
 
pieter: Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 08:29

KAT125 schreef:
het mag niet en als je er over praat dan gebeurt dat ook niet. alleen we moeten alles tolereren en maar aan nemen.

gedeeltelijk verwijderd op verzoek van liesbeth.



dat is geen antwoord

klopt helemaal pieter
-------------------------------------------------------------------------------------

MARIJAN072 schreef:
Liesbeth, je beknot de vrijheid van meningsuiting wel hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Maar zoals ik jou ken, had je er vast een goede reden voor. Lachende smiley




idd, ik gaf een duidelijk antwoord,alleen toen ik het geplaats had,werdt gelijk door Liesbeth met de steelpan keihard op mijn hoofd geslagen.Ze zei dat kun je niet zeggen op het forum en er gelijk afhalen,anders blijf ik doorslaan. dus zo doende die enorme korte versie. exxcuses of dat je het begrijpen wil en kan.


maar ik wil Pieter dat p2p wel vertellen wat er stond.
ik sta voor mijn woorden. en als het tegendeel goed is dan accepteer ik het ook.
en ik waardeer ook het tegen gas Knipoog smiley


Laatst aangepast door
KAT125
op donderdag 25 februari 2010, 15:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:20
 
KAT125 schreef:
idd, ik gaf een duidelijk antwoord,alleen toen ik het geplaats had,werdt gelijk door Liesbeth met de steelpan keihard op mijn hoofd geslagen.Ze zei dat kun je niet zeggen op het forum en er gelijk afhalen,anders blijf ik doorslaan. dus zo doende die enorme korte versie. exxcuses of dat je het begrijpen wil en kan.

Geschokte, onthutste smiley Het is mij in ieder geval duidelijk dat je een flinke klap gehad hebt... Wat een onzin kraam je uit...
Ik heb je alleen fatsoenlijk gevraagd om je laatste zin te verwijderen, omdat die behoorlijk kwetsend kon overkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:45
 
LIESBETH326 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Het is mij in ieder geval duidelijk dat je een flinke klap gehad hebt... Wat een onzin kraam je uit...
Ik heb je alleen fatsoenlijk gevraagd om je laatste zin te verwijderen, omdat die behoorlijk kwetsend kon overkomen.

dat van die steel pan, is een verwoord iest wat ik zo voelde. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 01:19
 
KAT125 schreef:
dat van die steel pan, is een verwoord iest wat ik zo voelde. Knipoog smiley

Wanneer gaan jij en Liesbeth daten Kat ?? Want het klapt aardig ...... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 01:53
 
CROSSROAD317 schreef:
Wanneer gaan jij en Liesbeth daten Kat ?? Want het klapt aardig ...... Clown smiley

Waar zal dat op uit moeten lopen als er nu, al voordat er überhaupt sprake is van een date, al slaande ruzie is...
Nee, bedankt dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 03:00
 
LIESBETH326 schreef:
Waar zal dat op uit moeten lopen als er nu, al voordat er überhaupt sprake is van een date, al slaande ruzie is...
Nee, bedankt dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik heb al eens eerder een blauwtje gelopen.
we chatten zo af en toe es,maja liesbeth wil niet.
en jah dan houd het op he..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 03:23
 
KAT125 schreef:
ik heb al eens eerder een blauwtje gelopen.
we chatten zo af en toe es,maja liesbeth wil niet.
en jah dan houd het op he..

Nou Kat ik zou blij zijn, nu is het nog een steelpannetje, waarschijnlijk zou het daarna over gaan op de deegrol en daarna een zware koekenpan...... Gefrustreerde smiley Clown smiley au au au
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 03:27
 
CROSSROAD317 schreef:
Nou Kat ik zou blij zijn, nu is het nog een steelpannetje, waarschijnlijk zou het daarna over gaan op de deegrol en daarna een zware koekenpan...... Gefrustreerde smiley Clown smiley au au au


ach ja, blij weet ik niet. misschien wordt ik dan eens wakker of nooit meer.

maja we zien het wel, maar gezien lies haar reactie,heef zij er geen enkele twijfel over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 11:42
 
Ik wil even reageren op de uitspraak: "dat volk"
Als je daarmee de mensen bedoelt die meedoen in de gay-parade, dan geef ik je gelijk, "dat volk" mag ik ook niet. Krijg de kriebels van die mensen.
Maar dat is maar een klein kluppie van die hele grote groep homo's.

Ik mag "dat volk" dat je tegen komt in de rosse buurt ook niet.
Die vrouwen niet, die half bloot staan te draaien met hun kont voor een raam, en de mannen niet, die stapvoets hun ogen uitkijkend langs die ramen lopen.
Maar gelukkig is dat maar een klein kluppie die hele grote groep hetro's.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 12:12
 
WILMA729 schreef:
Ik wil even reageren op de uitspraak: "dat volk"
Als je daarmee de mensen bedoelt die meedoen in de gay-parade, dan geef ik je gelijk, "dat volk" mag ik ook niet. Krijg de kriebels van die mensen.
Maar dat is maar een klein kluppie van die hele grote groep homo's.

Ik mag "dat volk" dat je tegen komt in de rosse buurt ook niet.
Die vrouwen niet, die half bloot staan te draaien met hun kont voor een raam, en de mannen niet, die stapvoets hun ogen uitkijkend langs die ramen lopen.
Maar gelukkig is dat maar een klein kluppie die hele grote groep hetro's.

Knipoog smiley

nou het wordt haast met de dag gekker,en of het een klein klubje is,weet ik niet,maar het zijn er wel teveel naar mijn idee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 12:53
 
WILMA729 schreef:
Ik wil even reageren op de uitspraak: "dat volk"
Als je daarmee de mensen bedoelt die meedoen in de gay-parade, dan geef ik je gelijk, "dat volk" mag ik ook niet. Krijg de kriebels van die mensen.
Maar dat is maar een klein kluppie van die hele grote groep homo's.

Ik mag "dat volk" dat je tegen komt in de rosse buurt ook niet.
Die vrouwen niet, die half bloot staan te draaien met hun kont voor een raam, en de mannen niet, die stapvoets hun ogen uitkijkend langs die ramen lopen.
Maar gelukkig is dat maar een klein kluppie die hele grote groep hetro's.

Knipoog smiley
Het verschil is dat dat volk in de rosse buurt niet loopt te krijsen om emancipatie. Het verschil is ook dat je niet zo geconfronteerd wordt met dit asociale gedrag. Als je er niets mee te maken wilt hebben, hoef je er ook niets van te weten.
Het verschil is dat dat volk je lastig valt op parkeerplaatsen en in parken. En dan met een grote mond beweert dat het zo moeilijk is geaccepteerd te worden in de maatschappij.
Het verschil is dat dit soort volk zich niet wil aanpassen, maar van ons verwacht dit gedrag te accepteren. En als we daar moeite mee hebben, discrimineren we.
En geloof me, dit is geen kleine minderheid, het is sterk vertegenwoordig in deze scene.
Dit druist in tegen al mijn christelijke en democratische principes. En medelijden heb ik zeker niet met ze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:43
 
KAT125 schreef:
daar vel ik me niet verplicht om.

en eng ben en doe ik niet. alleen ik hou niet van dat volk. en daar kom ik eerlijk voor uit.

Dat volk...
Klinkt als eigen volk eerst...
Je hebt het nog steeds over mensen. Oké mensen van wie je het gedrag niet oké vindt, maar het blijven mensen, net zo kostbaar als jij en ik!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Het verschil is dat dat volk in de rosse buurt niet loopt te krijsen om emancipatie. Het verschil is ook dat je niet zo geconfronteerd wordt met dit asociale gedrag. Als je er niets mee te maken wilt hebben, hoef je er ook niets van te weten.
Het verschil is dat dat volk je lastig valt op parkeerplaatsen en in parken. En dan met een grote mond beweert dat het zo moeilijk is geaccepteerd te worden in de maatschappij.
Het verschil is dat dit soort volk zich niet wil aanpassen, maar van ons verwacht dit gedrag te accepteren. En als we daar moeite mee hebben, discrimineren we.
En geloof me, dit is geen kleine minderheid, het is sterk vertegenwoordig in deze scene.
Dit druist in tegen al mijn christelijke en democratische principes. En medelijden heb ik zeker niet met ze.

Het blijft maar een deel van de groep mensen over wie het hier gaat. Een deel dat ook door gelijkgestemden veelal als overdreven wordt gekenmerkt. Door de term 'dat volk' wordt dat andere deel van de groep wel heel makkelijk over dezelfde kam geschoren en dat is jammer.

Zie verder vorige reactie over de term 'dat volk'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:48
 
HENK710 schreef:
Dat volk...
Klinkt als eigen volk eerst...
Je hebt het nog steeds over mensen. Oké mensen van wie je het gedrag niet oké vindt, maar het blijven mensen, net zo kostbaar als jij en ik!

idd,eigen volk eerst en dan de rest. kijk het volgende even.

http://www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60dc/dit_land_is_het_zat._c_est_ca.html


en ik noem het dat volk en ben hetniet met hun eens daarover hoe ze dat doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:53
 
KAT125 schreef:
idd,eigen volk eerst en dan de rest. kijk het volgende even.

http://www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60dc/dit_land_is_het_zat._c_est_ca.html


en ik noem het dat volk en ben hetniet met hun eens daarover hoe ze dat doen.

Sorry Kat, maar ik kan jouw stukjes over echtscheiding niet rijmen met het plaatsen van deze link. Ken je het 3de gebod?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:54
 
KAT125 schreef:
idd,eigen volk eerst en dan de rest. kijk het volgende even.

http://www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60dc/dit_land_is_het_zat._c_est_ca.html


en ik noem het dat volk en ben hetniet met hun eens daarover hoe ze dat doen.

Zoals Pim het al zegt: "Als ik het dan anders moet verwoorden, prima...". Vraagtekens zetten bij bepaald gedrag mag. We moeten alleen wel blijven waken voor de manier waarop we het onder woorden brengen. En ja, soms is dat zeker wel lastig. Maar het lastige ontslaat ons niet van de noodzaak om er alert op te blijven om niet nog meer vijandigheid te scheppen dan er geregeld al is.


Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 26 februari 2010, 13:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:06
 
MARIJAN072 schreef:
Sorry Kat, maar ik kan jouw stukjes over echtscheiding niet rijmen met het plaatsen van deze link. Ken je het 3de gebod?

idd klopt dat, het was een reactie op henk.

als ik afwijk, waarom trek jij dan die schoen aan?


Laatst aangepast door
KAT125
op vrijdag 26 februari 2010, 14:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:07
 
KAT125 schreef:
nou het wordt haast met de dag gekker,en of het een klein klubje is,weet ik niet,maar het zijn er wel teveel naar mijn idee.


En als je hetzelfde nou gaat zeggen over refo's met een beperkt denkvermogen? En als mensen net zulke ideeen over reformatorischen hebben als jij over 'dat volk'? Het merendeel van de naar schatting 800.000 homosexuelen in Nederland streeft een gelukkig leven in een relatie na, handelt niet extreem en is tolerant naar anderdenkenden. En het merendeel van de 200.000 refo's mag dan aan de kleding te herkennen zijn, ze denken echt wel na al worden veel antwoorden door hun cultuur voorgeschreven en ten onrechte als exclusief voor het christelijk gedachtengoed gezien. En geen homo die zegt dat je wel refo mag zijn maar het niet mag praktizeren.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:09
 
THOMAS968 schreef:
En als je hetzelfde nou gaat zeggen over refo's met een beperkt denkvermogen? En als mensen net zulke ideeen over reformatorischen hebben als jij over 'dat volk'? Het merendeel van de naar schatting 800.000 homosexuelen in Nederland streeft een gelukkig leven in een relatie na, handelt niet extreem en is tolerant naar anderdenkenden. En het merendeel van de 200.000 refo's mag dan aan de kleding te herkennen zijn, ze denken echt wel na al worden veel antwoorden door hun cultuur voorgeschreven en ten onrechte als exclusief voor het christelijk gedachtengoed gezien. En geen homo die zegt dat je wel refo mag zijn maar het niet mag praktizeren.

Thomas

ok, dus gezien deze reactie mag je geen echte christen zijn.
ofnee hier op deze site is een refo net als ene moslim. iedereen heeft zo zijn eigen gedachten overalles

ik ben er helemaal klaar mee klaar mee.

[edit: en dat levert je een ban op vanwege discriminatie]


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 26 februari 2010, 15:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:12
 
KAT125 schreef:
idd klopt dat, het was een reactie op henk.

als ik afwijk, waarom trek jij dan die schoen aan?

Sorry hoor, maar volgens mij mag dat op een forum. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:13
 
KAT125 schreef:
ok, dus gezien deze reactie mag je geen echte christen zijn.
ofnee hier op deze site is een refo net als ene moslim. iedereen heeft zo zijn eigen gedachten overalles

ik ben er helemaal klaar mee klaar mee.

[edit]

Je leest niet, je denkt niet na over wat er staat en je taalgebruik is volstrekt ongepast, zelfs gewoon vulgair. Waar haal je de letterlijk godvergeten arrogantie vandaan om alleen refo's - met je eigen achtergrond dus - als echte christenen te beschouwen? Ik ken hier veel refo's die ik hoog heb en die zullen zich schamen voor een reactie zoals jij die geeft.

Thomas


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 26 februari 2010, 15:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3