ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:17
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ben blij dat jij me als volmaakt ziet, Sola!
Heb jij toch een beter beeld van mij als ikzelf...maar of het ook realistisch is Smiley die vol vragen zit
Enneh...offtopic raken hadden anderen al voor me gedaan hoor, toen ze bepaalde mensen voor rotte vis uit gingen zitten maken enkel omdat ze anders over het onderwerp dachten...

truste verder!

Kun je niet eens normaaldoen. Jij met je overdreven kwalifikaties iedere keer weer. Hou eens op......woorden als voor rotte vis uitmaKEN E.D. ZIJN HIER VOLKOMEN MISPLAATST.

Als ik iemand voor rotte vis uitmaak...nou dan maak je echt wel wat anders mee....... Doe toch niet zo overdreven iedere keer weer. iK VIND, DAT HIER NIEMAND IEMAND VOOR ROTTE VIS UITMAAKT.

Het lijkt wel of we hier helemaal niets meer kunnen zeggen. Ik persoonlijk vind dat er hier niets onoorbaars gebeurt, behalve dat er weer bepaalde mensen zijn, die met hun heilig boontjes gedoe het hele forum hier willen domineren. Of zitten we hier in een bejaarden tehuis, waar je alles op een goud schaaltje moet wegen. Kom nou zeg...... Ga maar lekker knuffelen........ Zieke smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 3 januari 2010, 17:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 16:09
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
En weet je wat nou het ergste is van deze Gefrustreerde smiley
Je krijgt er zo'n hoofdpijn van Clown smiley
Maar gelukkig merk ik daar toch niets van, had namelijk al hoofdpijn van al dat gesneer en gesnauw en het openlijk door het slijk halen van bepaalde mensen wat sommigen doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja....we zijn hier nog niet volmaakt hoor, op jou dan na....ennuh je raakt behoorlijk off topic met je gesneer en je gesnauw ! Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit Zieke smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 3 januari 2010, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:46
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HDBAS635 schreef:
Het enige wat mij stoorde was dit: Gefrustreerde smiley Ik vind het gebruik van deze emoticon zo kinderachtig. Dat iemand het niet met de ander eens is,is bijna zo oud als deze wereld. Daar zit ik niet mee.

Ik kan met je meevoelen......deze emoticon wordt te pas en te onpas gebruikt, helaas. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:35
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HDBAS635 schreef:
tis maar hoe je het leest.(of wil lezen)

Ha, ha.....zo is dat.... Goede opmerking.....het is maar hoe je het leest....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:33
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HDBAS635 schreef:
Jammer,dat je dit nu zo schrijft. Want op 2 jan om 10:37 quote je Chatuliem. Ook maar 1 zin. Over selectief lezen gesproken. Beetje jammer.

Ja, die sport wordt hier rijkelijk bedreven HDBAS. Henk heeft daar ook een handje van...plukt ook quotes uit elkaar naar eigen believen en doet een reactie van iemand totaal geen recht. Inderdaad.....heel erg jammer en erg vermoeiend. Dat is niet meer discussieren maar meer polariseren....... triest hoor! Daar heb ik geen zin in! Kan mijn energie beter besteden! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:27
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik moest ineens denken aan een deel van de preek van de dominee op eerste kerstdag;
Het thema van de dienst was "Het Licht"
Leef je in de duisternis? Of is "Het Licht bij je aan gegaan"?"

De dominee stelde zich voor wat er zou gebeuren als;
George W. Bush en Geert Wilders na hun dood in de hemel aankomen. En Geert Wilders daar word opgewacht door Maria met een hoofddoekje. Hij vraagt aan haar waarom ze een hoofddoek draagt? "Speciaal voor jou" zegt Maria. Hierna komt Bush binnen en ziet daar Jezus die een tulband draagt..."Waarom draagt U nou een tulband" vraagt hij en Jezus antwoordt..."Die draag ik speciaal voor jou"
George vraagt aan Hem of hier dan ook moslims zitten. "wat dacht je?!" zegt Jezus..."en atheïsten?" vraagt George..."Wat dacht je?! Die hebben hun hele leven niet geweten hoe licht ze waren! Ze waren anonieme christenen...Ik heb toch gezegd dat die er ook zouden zijn?!"
"En die christenen...zijn die er ook?" vraagt George..."Nou die hadden het nog moeilijk" zegt Jezus..."daar moest het licht nog aan gaan, anderen zijn er wel...daar was het licht al aangegaan"
"Het maakt niet uit of je Christen bent, of Moslim of Atheïst...dat is niet het verschil! Het verschil is het licht!! Is het aan gegaan?!"


De bijbel zegt heel duidelijk dat iedereen Jezus mag aanvaarden als Heer en Heiland, als verlosser! Nergens staan uitzonderingen op deze regel vermeld...Een moslim heeft dus net zo veel recht om zich tot Jezus te keren...als een seriemoordenaar, of een hoer of....(vul maar in)
En dat wetende...kan de conclusie toch alleen maar zijn dat de oorsprong van al deze mensen (dus ook de moslims) ligt bij één en dezelfde God Smiley die vol vragen zit
Ongeacht wat er na die oorsprong gebeurd is...welke weg je zou (leren) volgen...Iedereen is welkom bij die ene, de enige, God! Lachende smiley

Wat je zegt: iedereen is welkom bij de Here Jezus Christus- Dat is al een tijdje geleden geconstateerd hier. Knipoog smiley Hij is gestorven voor iedereen en heeft betaald voor de zonden van iedereen, die Hem wil aannemen en in Hem wil geloven. Of je nu een hoer bent, of een vuile afzetter of een kinderverkrachter of een terrorist of Simon Kwet, die pardoes jongere vrouwen op hun mond zoent of iemand als ik, die slechts kan stamelen Heer wees mij zondaar genadig of...... vul maar in...... Halleluja ! Lachende smiley Jesus is the answer for the world today, above Him there is no other, JESUS IS THE WAY.......... Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 3 januari 2010, 23:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 16:48
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
www.bijbelsdagboek.nl

2 januari


„Niemand, die de hand aan de ploeg slaat en ziet naar hetgeen achter hem ligt, is geschikt voor het Koninkrijk Gods.” Luc.9:62


Lezen: Lucas 5:33-39 (Ga naar dit bijbelgedeelte)



Bijbelgedeelte bij 2 januari
Lezen: Lucas 5: 33-39


Vertaling 1951

33 Doch zij zeiden tot Hem: De discipelen van Johannes vasten dikwijls en doen hun gebeden, en zo ook die der Farizeeën, maar die van U eten en drinken. 34 Jezus zeide tot hen: Kunt gij soms de bruiloftsgasten laten vasten, terwijl de bruidegom bij hen is? 35 Doch er zullen (andere) dagen komen, en wanneer de bruidegom van hen weggenomen is, dan zullen zij vasten, in die dagen.
36 Hij sprak ook een gelijkenis tot hen: Niemand scheurt een lap van een nieuw kledingstuk af om die op een oud kledingstuk te zetten. Anders zal hij niet alleen het nieuwe scheuren, maar de lap van het nieuwe zal ook niet passen bij het oude. 37 En niemand doet jonge wijn in oude zakken; anders zal de jonge wijn de zakken scheuren en weglopen en de zakken gaan verloren; 38 maar jonge wijn moet men in nieuwe zakken doen. 39 En niemand, die oude gedronken heeft, wil jonge, want hij zegt: De oude is voortreffelijk.

De Nieuwe Bijbelvertaling

33 Ze zeiden tegen hem: ‘De leerlingen van Johannes vasten dikwijls en zeggen hun gebeden, zoals ook de leerlingen van de Farizeeën doen, maar die van u eten en drinken maar.’ 34 Jezus zei: ‘U kunt toch niet verlangen dat de bruiloftsgasten vasten zolang de bruidegom bij hen is? 35 Maar er komt een dag dat de bruidegom bij hen wordt weggehaald, en dan is het hun tijd om te vasten.’ 36 Hij vertelde hun ook een gelijkenis: ‘Niemand scheurt een lap van een nieuwe mantel om daarmee een oude mantel te verstellen, want dan scheurt hij de nieuwe, terwijl de lap niet bij de oude past. 37 En niemand giet jonge wijn in oude leren zakken, want dan scheuren de zakken door de jonge wijn en wordt de wijn verspild, terwijl de zakken verloren gaan. 38 Jonge wijn moet in nieuwe zakken worden gedaan. 39 Maar niemand die oude wijn gedronken heeft, wil jonge; hij zegt immers: “De oude wijn is goed!”’




°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

De bekeringsgeschiedenis van Levi zat de vrome broeders, die de wet zo goed kenden, behoorlijk dwars. Verbeeld je toch: dat noemen ze een bekering! In plaats van zich nu ijverig te gaan verdiepen in de wet, richt deze man een groot feestmaal aan! En moet je zien wie hij uitnodigde! Nee, Jezus kon de Messias niet zijn. Zijn discipelen eten en drinken, maar vasten is er niet bij... Dan vertelt Jezus, als antwoord op al hun gemopper, de gelijkenis over de jonge wijn. Een heel actuele gelijkenis, want het is ook een boodschap voor de Gemeente van onze tijd. De Gemeente van Jezus Christus heeft de geweldige opdracht in deze wereld uit te zien naar de beloften die God in vervulling gaat brengen. Maar in plaats van naar morgen te kijken, ziet men vaak vol heimwee terug naar vroeger. De verontrusten willen de tijden der vaderen terug, waarin men zich ijverig schaarde rondom de leer. Anderen willen terug naar de tijd van de eerste Gemeente. Maar God vraagt of we bereid zijn om Gemeente van het laatste uur te zijn!
De wereld van nu loopt met een enorme vaart naar het einde, dat overigens volgens de Bijbel, een nieuw begin zal zijn. Niets van het oude zal daar terug te vinden zijn. Alle dingen worden nieuw. De behoudenden onder de Christenen hebben vaak geen visie voor morgen: ‘En niemand die oude wijn gedronken heeft, wil jonge, want hij zegt: de oude is voortreffelijk!’ Ach, wie zou hen ongelijk geven!? De voorstanders van de eerste Gemeente zeggen: ‘Díe was pas voortreffelijk!’ Ach ja, dat is ook wel waar, al moet je die tijd ook niet idealiseren... Maar God zoekt mensen die zó verrukt zijn van wat Hij gaat doen, dat ze geen tijd meer hebben om om te zien.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 16:28
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
DANIEL777 schreef:
Beste Solafide
Als God alleen maar in het oude testament een God van oordeel was dan was God toch oerdom om de twee mensen in het nieuwe testament Annanias en Safirea te geest te ontnemen toen ze door een leugen dood aan te voeten van de discipelen vielen.
Dus oordeling door de HG alleen maar oud testamentisch dacht in dit geval niet helemaal.


Jezus heeft Zelf gezegd, dat Hij niet is gekomen om te veroordelen, maar om te redden.

Wijs mij in het N.T. 1 tekst aan, waar Jezus het zou billijken dat mensen zouden mogen doden!

Wat er destijds is gebeurd met die Ananias en Safira weet ik niet.

Wel heeft Jezus gezegd, dat er een onvergeeflijke zonde is en wel de zonde tegen de Heilige Geest. Misschien hebben zij deze zonde begaan, misschien niet. En wie zegt mij dat God hen veroordeeld heeft....misschien hebben ze zichzelf wel veroordeeld, dat kan n.l. ook. Net als Judas. Wie weet, als Judas naar de Heer was gegaan om VERGEVING te vragen, had hij die misschien wel gekregen. Judas is echter niet naar de Heer gegaan om vergeving te vragen.

Ik ben God niet en kan niet beoordelen wat zich daar geestelijk heeft afgespeeld. Ik hou er niet van om boven mijn voegen te gaan. Ik ben maar een beperkt mens en ik hou me dus aan dat wat er in de bijbel geschreven staat en de woorden, die Jezus gesproken heeft. Daar waar ik te weinig inzicht in heb, daar houd ik mij niet mee bezig om daar precies de vinger op te leggen.

1 Ding weet ik echter wel, want dat staat opgetekend in de bijbel, dat Jezus als Redder en Heiland is gekomen en NIET ALS RECHTER, dat zal pas veel later komen.

HET IS NU NOG VOLOP GENADETIJD EN GEEN OORDEELSTIJD. Lees het maar eens goed na in de bijbel.

Maar hoe dan ook.....nergens kan ik lezen, nogmaals, dat God wil en kan billijken dat wij zullen doden of daartoe oproept. Nergens in het N.T.. Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 2 januari 2010, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 16:12
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
MOOGLIE741 schreef:
Ik sprak vorige week nog met Anne van der Bijl die veel in moslim landen spreekt met moslims zoals Jihad strijders, Taliban en Hezbollah. Hij zegt dat je ze alleen als vriend kan zien om ze met de liefde van Jezus te kunnen benaderen. Hoe geef je die liefde dan ? Net als Jezus die Maria van Magdela benaderde. Jezus accepteerde de keuzes die ze in haar leven heeft gemaakt en toch sprak Hij de Waarheid. Deze Waarheid maakt je vrij en veroordeeld je niet. Zo kan je best tegen moslims de Waarheid spreken dat ze in een stomme cultuur vast zitten met allerlei rituelen.

In de koran staat heel duidelijk het verhaal van Jezus en zij bevestigen dat Hij is geboren uit de maagd Maria en dat de volgelingen van Jezus zullen worden verheerlijkt door God. Maar de REDDING in het KRUIS word uiteraard door satan niet gesproken in de Koran.



Ik ben ervan overtuigd dat als God een Saul in een Paulus kan veranderen, Hij ook nog veel grotere dingen gaat doet en ik weet zeker dat de moslims Jezus willen leren kennen in de volle Waarheid


Heel goede opmerkingen Mooglie Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 2 januari 2010, 16:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 22:57
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Smiley die vol vragen zit


Ik heb het over Jezus Christus Henk en heb het dus over de God van NU, weet je wel....wij zitten niet meer in het O.T.. Kennelijk ben je een ietsie pietsie in de war. Laten we het maar houden op onze Verlosser en Heiland Jezus Christus, Die gekomen is om mensen te redden en niet om te veroordelen.... Hij alleen heeft ons de Vader kunnen openbaren zoals Hij is, n.l. pure liefde en Licht en Jezus Christus leert nu eenmaal andere dingen....Hij heeft de wet vervuld weet je wel. Hij leert andere dingen dan mensen om zeep te helpen. Nergens lees ik dat Hij zoiets leert, anders hou ik me aanbevolen om daarover een tekst uit het N.T. van je te lezen.

Je bent misschien te veel met de O.T. God bezig vrees ik. We hebben nu de genadetijd van de Here Jezus Christus, Gods Zoon. Daar moeten wij en iedereen het op deze wereld van hebben. Daar moeten we mee bezig zijn. Dat is Gode welgevallig!

Mattheus 5 :
21 Jullie hebben gehoord dat destijds tegen het volk is gezegd: “Pleeg geen moord. Wie moordt, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht.” 22 En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan. 23 Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt, 24 laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen. 25 Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. 26 Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 21:18
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
ISRAEL987 schreef:
God zegt je mag niet doden ja of nee zeg het maar


Zo is dat Israel; God in Jezus Christus zegt, dat je niet mag doden en wil dat niet....Hij wil zelfs geen mensen straffen door bijv. vuur van de hemel te laten komen, zoals eens Zijn discipelen voorstelden, omdat bepaalde mensen de |Heer en Zijn discipelen niet wilden ontvangen.

God is pure Liefde en Licht ! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 21:14
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
ROBERTJAN655 schreef:
Maar voor de oplossing maakt het feitelijk niet eens zoveel uit of moslims geloven in de verkeerde god of in het verkeerde godsbeeld. Als ik de reacties lees is iedereen het daar ook over eens: De moslims zullen Jezus moeten leren kennen zoals hij is en daarmee erkennen dat ze redding door hem nodig hebben.

Pas dan zullen ze rein zijn om met God om te kunnen gaan.

(Edit: tekst beetje helderder opgeschreven)


Zo is dat Robert, daar ben ik het helemaal mee eens. Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 1 januari 2010, 21:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 15:02
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
JILL658 schreef:
Een heel goed boek hierover geschreven is Zegen en Vloek door Derk Prins. Knipoog smiley


Thnx Jill Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 14:47
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
1 januari


„Hij gaf u het zondoffer om de ongerechtigheid der vergadering weg te nemen en over hen verzoening te doen.” Lev.10:17b


Lezen: Exodus 28:31-38 (Ga naar dit bijbelgedeelte)


Bijbelgedeelte bij 1 januari
Lezen: Exodus 28:31-38


Vertaling 1951

31 Gij zult het opperkleed van de efod geheel van blauwpurper maken. 32 De halsopening zal in het midden ervan zijn: de halsopening zal rondom een rand hebben van weefsel als bij een pantser, opdat het niet scheure. 33 En gij zult op zijn zomen granaatappels in blauwpurper, roodpurper en scharlaken, rondom op zijn zomen, zetten, en gouden belletjes overal daartussen: 34 telkens een gouden belletje en een granaatappel, rondom op de zomen van het opperkleed. 35 Aäron nu zal dit aanhebben, als hij dienst doet, en het geluid ervan zal gehoord worden, wanneer hij in het heiligdom komt voor het aangezicht des HEREN en wanneer hij naar buiten komt, opdat hij niet sterve. 36 Ook zult gij een plaat van louter goud maken en daarop graveren als zegelgraveerwerk: Den HERE heilig. 37 Gij zult haar aan een blauwpurperen snoer bevestigen, en zij zal zich bevinden op de tulband, aan de voorkant van de tulband. 38 Zij zal op het voorhoofd van Aäron zijn, en Aäron zal de schuld dragen, gelegen in de heilige dingen die de Israëlieten heiligen bij al de gaven van hun heilige dingen; ja, zij zal voortdurend op zijn voorhoofd wezen, zodat zij welgevallig zijn vóór het aangezicht des HEREN.

De Nieuwe Bijbelvertaling

31 Het bovenkleed dat bij de priesterschort hoort, moet in zijn geheel van blauwpurperen wol gemaakt worden. 32 De halsopening komt in het midden en wordt afgezet met een rand die net zo geweven is als die van een wapenrok, om inscheuren te voorkomen. 33 Op de hele zoom moet je granaatappels van blauwpurperen, roodpurperen en karmozijnrode wol aanbrengen met gouden belletjes ertussen, 34 steeds om en om een gouden belletje en een granaatappel. 35 Aäron moet dit bovenkleed dragen wanneer hij dienst doet. Wanneer hij het heiligdom binnengaat om voor de HEER te verschijnen en wanneer hij weer naar buiten komt, moet het geluid van de belletjes te horen zijn, anders zal hij sterven.
36 Maak een rozet van zuiver goud en graveer daarin, als in een zegel, de woorden “Aan de HEER gewijd”. 37 Bevestig deze voor op de tulband met een koord van blauwpurperen wol. 38 Door de rozet voortdurend op zijn voorhoofd te dragen, neemt Aäron de schuld van de Israëlieten op zich wanneer zij tekortschieten bij het brengen van hun heilige gaven; dan worden deze door de HEER aanvaard.





°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

God heeft niet aan Aäron en zijn zonen gevraagd of zij er voor voelden om het priesterambt te bekleden; zij werden eenvoudig hiertoe door God aangewezen!
In het laatste vers van het bijbelgedeelte van vandaag lezen we dat Aäron wel een heel grote verantwoording moest dragen, die eigenlijk geen mens zou kunnen dragen: hij moest de HERE heilig zijn, om de schuld te dragen die gelegen was in al de offers die de Israëlieten heiligden voor God. Dit woordje dragen houdt gelukkig meer in. Het betekent niet alleen dragen maar ook wegnemen, zoals het vertaald is in Lev.10:17. Maar hierin ligt dan ook iets geweldigs verborgen. Want er is geen schuld weg te nemen, zonder die ook te dragen. Aäron begreep natuurlijk best dat deze taak bovenmenselijk was. Wat moet hij toch van God gehouden hebben en Hem vertrouwd hebben, dat hij zonder aarzelen deze bovenmenselijke taak op zich genomen heeft!
Wat doet Aäron ons hier denken aan Jezus, van wie geschreven staat dat Hij al onze zonden niet alleen op Zich genomen heeft, maar ook weggedragen, voor eeuwig weggenomen, door te sterven aan het kruis op Golgota.
Noch de priesterdienst van Aäron in het Oude Testament, noch de priesterdienst van Jezus in het Nieuwe Testament is voor het ‘gezonde verstand’ te bevatten. De apostel Paulus zegt hierover onomwonden: „Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is” (1Kor.2:14). Laten we daarom vanaf het begin van dit nieuwe jaar bidden om de leiding van Gods Geest bij het lezen van de Bijbel en bij alles wat in dit dagboekje op ons afkomt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 01:35
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswensen
 
Ik wens iedereen hier op CM een zeer gelukkig Nieuwjaar toe met Gods onmisbare rijke zegen ! Lachende smiley

Ook uiteraard aan Chris en zijn medewerkers


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 1 januari 2010, 18:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 18:54
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
www.bijbelsdagboek.nl

31 december


„Niemand, die de hand aan de ploeg slaat en ziet naar hetgeen achter hem ligt, is geschikt voor het Koninkrijk Gods.” Luc.9:62


Lezen: Deuteronomium 1:6-8 en 19-33 (Ga naar dit bijbelgedeelte)




Bijbelgedeelte bij 31 december
Lezen: Deuteronomium 1: 6-8 en 19-33


Vertaling 1951

6 De HERE, onze God, heeft tot ons bij Horeb gesproken: gij zijt lang genoeg bij deze berg gebleven; 7 begeeft u op weg, breekt op, trekt naar het gebergte der Amorieten en naar al hun naburen, in de Vlakte, op het Gebergte, in de Laagte, in het Zuiderland en aan de zeekust, – het land der Kanaänieten, en de Libanon tot aan de grote rivier, de Eufraat. 8 Zie, Ik heb dat land tot uw beschikking gesteld; trekt er binnen en neemt bezit van het land, waarvan de HERE aan uw vaderen, Abraham, Isaak en Jakob, gezworen heeft, dat Hij het hun en hun nakroost geven zou.
19 Toen braken wij van Horeb op en gingen heel die grote en vreselijke woestijn door, die gij gezien hebt, in de richting van het gebergte der Amorieten, zoals de HERE, onze God, ons geboden had; en wij kwamen in Kades-Barnea. 20 Toen zeide ik tot u: gij zijt gekomen tot het gebergte der Amorieten, dat de HERE, onze God, ons geven zal. 21 Zie, de HERE, uw God, heeft het land tot uw beschikking gesteld, trek op, neem het in bezit, zoals de HERE, de God uwer vaderen, tot u gesproken heeft; vrees niet en wees niet verschrikt. 22 Toen naderdet gij allen tot mij en zeidet: laten wij enige mannen vooruit zenden om voor ons het land te verkennen en ons in te lichten omtrent de weg waarlangs wij moeten optrekken, en over de steden die wij zullen bereiken.
23 Dit nu was goed in mijn ogen. Dus koos ik uit u twaalf mannen, voor elke stam één; 24 zij begaven zich op weg, trokken het gebergte in, kwamen tot aan het dal Eskol en verkenden dit. 25 Ook namen zij vruchten van het land mee en brachten ons die; tevens brachten zij ons verslag uit en zeiden: Het land dat de HERE, onze God, ons geven zal, is goed. 26 Maar gij wildet niet optrekken en waart weerspannig tegen het bevel van de HERE, uw God; 27 gij mordet in uw tenten en zeidet: omdat de HERE ons haat, heeft Hij ons uit het land Egypte geleid om ons te brengen in de macht van de Amorieten en ons te verdelgen. 28 Waarheen trekken wij op? Onze broeders hebben ons het hart doen smelten met de tijding: de mensen zijn groter en langer dan wij, de steden zijn groot en hemelhoog versterkt, en ook hebben wij daar Enakieten gezien. 29 Ik zeide wel tot u: Beeft niet, vreest niet voor hen. 30 De HERE, uw God, die voor u uit gaat, Hij zal voor u strijden in overeenstemming met alles wat Hij voor uw ogen met u gedaan heeft in Egypte 31 en in de woestijn, waar gij hebt gezien, hoe de HERE, uw God, u droeg, zoals een man zijn kind draagt, op heel de weg die gij gegaan zijt, totdat gij op deze plaats gekomen zijt. 32 Doch ondanks dit woord geloofdet gij niet in de HERE, uw God, 33 die voor u uit ging op de weg om voor u een plaats te zoeken, waar gij u kondt legeren: des nachts in een vuur om u te doen zien op de weg waarlangs gij moest gaan, en des daags in een wolk.

De Nieuwe Bijbelvertaling

6 De HEER, onze God, heeft bij de Horeb tegen ons gezegd: ‘Jullie zijn nu lang genoeg bij deze berg gebleven. 7 Breek het kamp op en trek naar het bergland van de Amorieten en naar het gebied van de naburige volken: de Jordaanvallei, het bergland, het heuvelland, de Negev en de kuststrook – de gebieden van de Kanaänieten – en de Libanon tot aan de grote rivier de Eufraat. 8 Heel dat gebied schenk ik jullie. Trek het binnen en neem het in bezit, want dat is het land dat de HEER jullie voorouders Abraham, Isaak en Jakob en hun nageslacht onder ede heeft beloofd.’
19 Vanaf de Horeb zijn we dwars door die grote, verschrikkelijke woestijn getrokken, die u nog lang zal heugen, naar het bergland van de Amorieten, zoals de HEER, onze God, ons had opgedragen. Ten slotte kwamen we bij Kades-Barnea. 20 Toen zei ik tegen u: ‘U bent nu het bergland van de Amorieten genaderd, dat de HEER, onze God, ons zal geven. 21 Hij is het die u dat gebied schenkt. Welnu, trek verder en neem het in bezit, want zo heeft de HEER, de God van uw voorouders, het bepaald. Wees niet bang en laat u door niets ontmoedigen.’ 22 Toen bent u allemaal bij me gekomen en u zei: ‘We willen mannen vooruitsturen om het land te verkennen. Dan kunnen zij ons verslag uitbrengen en ons vertellen welke route we moeten nemen en langs welke steden we komen.’ 23 Ik vond dat een goed voorstel en koos twaalf mannen uit, één per stam. 24 Zij zijn erop uitgegaan, het bergland in getrokken en uiteindelijk in het Eskoldal aangekomen. Na verkenning van het dal 25 plukten ze daar vruchten, namen die mee en deden ons verslag. ‘Het is prachtig,’ vertelden ze, ‘dat land dat de HEER, onze God, ons zal geven!’
26 Maar u wilde niet verder trekken en verzette u tegen het bevel van de HEER, uw God. 27 U zat in uw tenten te klagen: ‘De HEER moet ons wel haten! Hij heeft ons alleen maar uit Egypte weggehaald om ons uit te leveren aan de Amorieten en om ons te laten uitroeien. 28 Waar gaan we eigenlijk heen? De moed is ons in de schoenen gezonken toen onze verkenners vertelden dat de mensen daar sterker en langer zijn dan wij, dat ze in grote steden met hemelhoge versterkingen wonen en dat er zelfs reuzen leven.’ 29 Toen heb ik u geantwoord: ‘Er is geen enkele reden om bang voor hen te zijn. 30 De HEER, uw God, die voor u uit gaat, zal immers voor u strijden. U hebt toch gezien hoe hij het in Egypte voor u opnam, 31 en ook in de woestijn, waar u ervaren hebt dat de HEER, uw God, u gedragen heeft zoals een vader zijn kind draagt, de hele weg die u gegaan bent tot uw aankomst hier.’ 32 Desondanks vertrouwde u niet op de HEER, uw God, 33 hoewel hij u voorging op uw weg om een plaats voor u te zoeken waar u uw kamp kon opslaan, en u ’s nachts met een vuur en overdag met een wolk de weg wees die u moest gaan.


°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Vandaag is het dan de laatste dag van het jaar. De avond plegen we in familiekring, meestal gezellig met oliebollen of appelflappen, door te brengen. We hebben dan allemaal de neiging om terug te kijken op de gebeurtenissen van het afgelopen jaar. De dag kan zo emotioneel geladen zijn, dat de oudejaarsavondviering voor velen iets weerzinwekkends heeft. Ondanks alle goede voornemens voelen we ons op nieuwjaarsmorgen leeg en hebben we een geestelijke kater. Waarom gaat dat vaak zo?
Jezus zegt, dat we niet achterom mogen kijken.
Iemand die ploegt, moet, wil hij rechte voren trekken, vooruit kijken naar het verste punt. Doet hij dit niet en kijkt hij achterom, dan trekt hij gegarandeerd scheve voren en mist zijn doel. Zo is het ook in het Koninkrijk van God.
Als God ons een opdracht geeft, moeten we niet steeds achterom kijken, naar dingen die voorbij zijn, dan zijn we onbruikbaar. En Mozes dan? Hij keek toch ook achterom?! Zeker! Maar Mozes was met hart en ziel aan Zijn God gewijd.
Als we in zo’n gezindheid achterom zien om in alles wat we meemaakten Zijn Hand te herkennen en daarom Hem de eer te geven en Zijn grootheid te roemen, dan belooft het een gezegende en zinvolle jaarwisseling te worden.
God herinnert Zijn volk aan de vreselijke woestijnperiode, maar ook aan de uitredding die Hij gaf en aan Zijn belofte dat Hij voor hen strijden zal.
In dit geloof kunnen wij het nieuwe jaar vol goede moed tegemoet gaan omdat Hij ons zegt: „Vrees niet en wees niet verschrikt”.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 18:50
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
www.bijbelsdagboek.nl

30 december


„Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil Mijn Vaders, die in de hemelen is.” Matt.7:21


Lezen: Jakobus 1:19-27 (Ga naar dit bijbelgedeelte)




Bijbelgedeelte bij 30 december
Lezen: Jakobus 1: 19-27


Vertaling 1951

19 Weet (dit) wel, mijn geliefde broeders: ieder mens moet snel zijn om te horen, langzaam om te spreken, langzaam tot toorn; 20 want de toorn van een man brengt geen gerechtigheid voor God voort. 21 Legt dus af alle vuilheid en alle uitwas van boosheid en neemt met zachtmoedigheid het in u geplante woord aan, dat uw zielen kan behouden. 22 En weest daders des woords en niet alleen hoorders: dan zoudt gij uzelf misleiden. 23 Want wie hoorder is van het woord en niet dader, die gelijkt op een man, die het gelaat, waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; 24 want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten, hoe hij er uitzag. 25 Maar wie zich verdiept in de volmaakte wet, die der vrijheid, en daarbij blijft, niet als een vergeetachtige hoorder, doch als een werkelijk dader, die zal zalig zijn in zijn doen.
26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos. 27 Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.


De Nieuwe Bijbelvertaling

19 Geliefde broeders en zusters, onthoud dit goed: ieder mens moet zich haasten om te luisteren, maar traag zijn om te spreken, traag ook in het kwaad worden. 20 Want de woede van een mens brengt niets voort dat in Gods ogen rechtvaardig is. 21 Wees daarom zachtmoedig en leg alle verdorvenheid en elk denkbaar wangedrag af. En aanvaard zo de boodschap die in u is geplant en die u kan redden. 22 Vergis u niet: alleen horen is niet genoeg, u moet wat u gehoord hebt ook doen. 23 Want wie de boodschap hoort maar er niets mee doet, is net als iemand die het gezicht waarmee hij is geboren in de spiegel bekijkt: 24 hij ziet zichzelf, maar zodra hij wegloopt is hij vergeten hoe hij eruitzag. 25 Wie zich daarentegen spiegelt in de volmaakte wet die vrijheid brengt, en dat blijft doen, niet als iemand die hoort en vergeet, maar als iemand die ernaar handelt – hem valt geluk ten deel, juist om wat hij doet. 26 Wie meent dat hij God dient, terwijl hij zijn tong niet kan beteugelen, zit op een dwaalspoor, en heel zijn godsdienst is vergeefse moeite. 27 Voor God, de Vader, is alleen dit reine, zuivere godsdienst: weduwen en wezen bijstaan in hun nood, en je in acht nemen voor de wereld en onberispelijk blijven.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Wie zegt dat Jakobus een man van de wet is, heeft gelijk, maar dan van de volmaakte wet, die der vrijheid (:25).
Wij leven in de eindtijd, een tijd van grote misleiding. Over de gehele wereld is sprake van vervolging, oorlog en rampen. Ook al heeft het de schijn dat het op het ogenblik wel meevalt in Europa, toch is er sprake van verdrukking en misleiding. Jezus heeft gezegd dat bij de voleinding van de tijd der genade, vlak voor Zijn wederkomst, de wetsverachting steeds meer zal toenemen en dat daardoor de liefde van de meesten zal verkillen (Matt.24:12). Jezus spreekt van wetsverachting omdat de mensen aan de buitenkant wel rechtvaardig lijken, maar van binnen geheel anders zijn (Matt.23:28).
Gods wet is meer dan de tien geboden. Gods wet is zelfs meer dan de hele Bijbel! Gods volmaakte wet is de uitdrukking van Zijn Heilige wil!
Wie God liefheeft, verlangt er naar Zijn wil te doen en hunkert er daarom naar om Zijn wil te verstaan. Niet om erover te redeneren, maar vanuit een bereidheid om alles wat Hij zegt ook te doen. Niet in eigen kracht, maar vanuit de kracht die Hij geeft als we in gehoorzaamheid met en voor Hem onderweg gaan!
Wie Hem niet van harte liefheeft, kent deze hunkering niet. Gods Wet wordt hem tot een last, hooguit interessant om over te filosoferen! God walgt van deze holle vaten vol schoonklinkende woorden!
Niet de bijbelkennis, die we ons langs verstandelijke weg verwerven, maar slechts dat Woord dat God Zelf in onze harten plant, kan onze zielen behouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 16:48
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
JILL658 schreef:
Mooi Solafide!!!

Ja De God van Israel is een grote God.
Toen er oorlog was in Israel en Egypte mee kwam strijden ik geloof dat dat was in 1973-74?

Was het zo dat het leger van Israel zo klein was. En de tanks van de Egyptenaren kwamen aangedenderd. En het kleine leger van Israel stond daar tegen over. Op eens toen de strijd begon vluchten de Egyptenaren van hun tanks de woestijn in. De Israellieten wisten niet wat er precies gebeurde en vervolgde en namen de Egyptenaren gevangen. De Joden vroegen aan hun waarom zij gevlucht waren en zij antwoorden.
Dat er zo`n groot leger op hun afkwam, dat zij er bang van werden.
Dat was God`s leger die hun bijstond. Dit was een grote bemoediging voor de Joden, dat God met ze mee strijd met Zijn Leger.
Want er staat geschreven als God met je is wie is er dan tegen je.
Jill

Mooi Jill, zo is dat....net als bij Jericho, want het is nog steeds Dezelfde God. Ha, haaaa.......... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 16:36
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
JILL658 schreef:
Ja Pieter dat bestaat echt iemand vervloeken, maar je kan je zelf ook een vloek op leggen. Door bijvoorbeeld te zeggen
Nee hoor dat kan ik nooit leren enz
Of je hebt een keer een negatief besluit genomen.
Daar word ik nooit beter van.

Je vraagt hoe kan je dat verbreken? In het kort:
Door te erkennen wat je zelf hebt of de ander uitgesproken heeft, over jou.
Daar vergeving voor vragen bij de Vader en de ander te zegenen.
Dan zeg je In de naam van Jezus verbreek ik deze vloek over mij en ik snij mij daarzelf van los. Jezus wilt U mij schoon wassen hiervan door Uw kostbaar bloed, reinig mij.
Beter is als je dat door een ander laat doen.
Dit kan een diepe bevrijding zijn.
Jill

Luc 6,28
zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen.

1 Joh 5,18
We weten dat iemand die uit God geboren is niet zondigt. De Zoon, die uit God geboren werd, beschermt hem, zodat het kwaad geen vat op hem heeft


In God in Jezus Christus is er alleen maar licht en kun je niemand vervloeken, want Jezus Christus is gekomen juist om te redden en niet om te veroordelen en mensen in het ongeluk te storten en ellende over iemand op en uit te roepen.

Een dergelijk iemand snapt echt totaal niets van het evangelie en wie God in Jezus Christus is....een dergelijk iemand moet zelf nog tot het licht komen......een dergelijk iemand heeft erg veeeeel gebeden nodig, want hij zij is volkomen verduisterd.

Jezus Christus is echter DE TRIOMPHATER, Hij heeft ALLE MACHTEN EN KRACHTEN aan het kruis overwonnen en alle krachten en machten en alle duisternis overwonnen. Dus hioef je je totaal geen angst te maken voor vervloekingen als je gelooft in Jezus Christus, want je bent in Hem, die alles overwonnen heeft, dus kan iets dergelijks totaal geen vat op je hebben en krijgen.

Ik heb wel een idee Pieter wie die persoon is....daar heb je in het verleden ook al eens last van gehad geloof ik. Hij begrijpt echt niet veel van God.....adviseer hem maar dat hij eens de bijbel moet gaan lezen en zich moet gaan verdiepen in wie God nu eigenlijk wel is....of doe hem een goede bijbelstudie hierover cadeau en wens hem alle goeds toe.

Hij is helaas zeer betreuren, want hij mist een gezegend leven zelf door God in Jezus Christus niet te kennen. Triest hoor.

Alles moet echt wijken voor de Heer hoor. Je kunt de duivel persoonlijk echt wegsturen in Jezus' naam, want die vuile leugenaar en mensen moordenaar is overwonnen en dan moet hij gaan.....en dat zal hij ook doen.

Gods zegen! Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 31 december 2009, 16:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 23:54
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Smiley die vol vragen zit Godsdienst hoort met een boek samen te vallen? Bij mijn weten heet dat boek dan gewoon hart. Dat is de werkelijke plek waar God ons mensen raakt en waar relatie met Hem begint en groeit. Het boek is niets meer dan een hulpmiddel om God te leren kennen. Daarbij is het dan wel weer goed om te weten dat die boeken hoe dan ook altijd een stuk mensenwerk zijn en daarmee dus een beeld van God kunnen oproepen dat niet altijd strookt met wie en hoe God daadwerkelijk is.

Mat 15,19
Want uit het hart komen boze gedachten, moord, overspel, ontucht, diefstal, valse getuigenissen en laster.

Mar 7,21
Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord,

2 Petr 1,21
want nooit is een profetie voortgekomen uit menselijk initiatief: mensen die namens God spraken werden daartoe altijd gedreven door de heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 12:29
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Religie/godsdienst hoort samen met een boek. Bij de christenen is dit de bijbel bij de Islamieten is dat de koran.

Voor een godsdienst is dus het boek onlosmakelijk met elkaar verbonden, waardoor je dus ook de God of god van die religie/godsdienst kunt kennen.

In de bijbel kun je vanaf het begin al lezen over de komende Jezus Christus, Gods Zoon; in de koran niet.

Jezus is de sleutel dus.

De koran erkent Jezus niet als de zoon van God.

De bijbel is geschreven door de Heilige Geest en de koran niet. De bijbel is geschreven door God Zelf en de koran niet. Mohammed was een gewoon mens van vlees en bloed en die heeft naar believen teksten uit de bijbel geplukt en naar eigen inzicht daar de koran van samengesteld.

De god van de Islamieten, die ook spreekt uit de koran kan dus niet de god van de christenen zijn ook niet de God van het Oude Testament van de bijbel.

Chatuliem schreef hierover: ""Het verhaal van de bijbel begint bij de relatie die God aangaat met Zijn volk. En dat zijn de joden. Wij als christenen geloven in dezelfde God, de God van het Oude Testament, is ook de God van het Nieuwe Testament.

Mohammed heeft de bijbel zichzelf toegeëigend, veranderd en geredigeerd. Daarmee heeft hij zichzelf tot god gemaakt. Het gevaar van het kopiëren van het woord van God en veranderen naar jouw beeld, is dat je je eigen vleselijke verlangens de boventoon laat voeren. De hemel is volgens de moslims een bordeel. Hij was zelf getrouwd met een 9-jarig meisje. Hij heeft het dan in de Koran niet meer over de God van Abram Isaak en Jacob, maar van zijn eigen gemaakte god, Allah.""


Ook Jolan heeft hierover een duit in het zakje gedaan, lees dat maar eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 14:35
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
http://www.bijbelsdagboek.nl



„Ik, Ik ben het, die uw overtredingen uitdelg om Mijnentwil en Ik gedenk uw zonden niet meer.” Jes.43:25


Lezen: Jesaja 43:1-8 (Ga naar dit bijbelgedeelte)



Bijbelgedeelte bij 29 december
Lezen: Jesaja 43: 1-8


Vertaling 1951

1 Maar nu, zo zegt de HERE, uw Schepper, o Jakob, en uw Formeerder, o Israël: Vrees niet, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. 2 Wanneer gij door het water trekt, ben Ik met u; gaat gij door rivieren, zij zullen u niet wegspoelen; als gij door het vuur gaat, zult gij niet verteren en zal de vlam u niet verbranden. 3 Want Ik, de HERE, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser; Ik geef Egypte, Ethiopië en Seba als losgeld in uw plaats. 4 Omdat gij kostbaar zijt in mijn ogen en hooggeschat en Ik u liefheb, geef Ik mensen voor u in de plaats en natiën in ruil voor uw leven. 5 Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. 6 Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en mijn dochters van het einde der aarde, 7 ieder die naar mijn naam genoemd is, en die Ik geschapen heb tot mijn eer, die Ik geformeerd heb, die Ik ook gemaakt heb. 8 Doet het volk uitgaan, dat blind is, al heeft het ook ogen, en dat doof is, al heeft het ook oren.

De Nieuwe Bijbelvertaling

1 Welnu, dit zegt de HEER,
die jou schiep, Jakob, die jou vormde, Israël:
Wees niet bang, want ik zal je vrijkopen,
ik heb je bij je naam geroepen, je bent van mij!
2 Moet je door het water gaan – ik ben bij je;
of door rivieren – je wordt niet meegesleurd.
Moet je door het vuur gaan – het zal je niet verteren,
de vlammen zullen je niet verschroeien.
3 Want ik, de HEER, ben je God,
de Heilige van Israël, je redder.
Voor jou geef ik Egypte als losgeld,
Nubië en Seba ruil ik in tegen jou.
4 Jij bent zo kostbaar in mijn ogen,
zo waardevol, en ik houd zo veel van je
dat ik de mensheid geef in ruil voor jou,
ja alle volken om jou te behouden.
5 Wees niet bang, want ik ben bij je.
Ik haal je nakomelingen uit het oosten terug,
uit het westen breng ik jullie bijeen.
6 Tegen het noorden zeg ik: Geef hier!
Het zuiden gebied ik: Laat los!
Breng mijn zonen terug van verre,
mijn dochters van de einden der aarde,
7 allen over wie mijn naam is uitgeroepen,
en die ik omwille van mijn majesteit
geschapen heb, gemaakt en gevormd.
8 Laat dit volk naar voren treden,
een blind volk, ook al heeft het ogen,
doof, ook al heeft het oren.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Wie denkt dat God de Joden heeft verlaten, die moet maar aandachtig het laatste stukje van het vorige hoofdstuk lezen. Alle rampen die over de Joden zijn uitgestort in voorgaande eeuwen en tot vandaag toe, zijn tuchtigingen van God: „Daarom stortte Hij de grimmigheid van Zijn toorn over hen uit”(42:25). Door alle eeuwen heen zijn er Joden geweest die hieronder hun hoofden gebogen hebben en de tuchtigingen lijdelijk ondergingen, wat hen in de ogen van velen tot lafaards bestempelde! Het militante Israël van vandaag kent geen verootmoediging. Al mogen we in het herstel van de staat Israël een vingerwijzing van God zien, het volle heil wordt niet gebracht door de soldaat, maar door de verootmoediging, in de erkenning dat God Zelf hen terugbrengt in hun land. God Zelf brengt een keer in het lot van Zijn volk. Hij is hun HERE en Schepper. Ook al namen zij Zijn tuchtigingen niet ter harte, waardoor de weg die zij gingen zo vreselijk zwaar werd, Hij zal hen verlossen. Niet omdat zíj zo trouw Zijn Naam hebben aangeroepen, maar omdat Híj hen bij hun naam geroepen heeft!
Grote wonderen gaan er nog gebeuren, groter dan die vaak nu al gebeuren in hun strijd tegen de Arabieren!
Ondanks alle gevaren in het land Israël zal God hen terugroepen naar Zijn land, allen die naar Zijn Naam genoemd zijn: Israël! Zo zien we ze komen, als blinden en doven, als mensen die beweren niet te geloven, maar niet op kunnen tegen het indringende werk van Gods Geest, die iets nieuws in hen zal doen uitspruiten (43:19).
Dan zal de wereld zien hoe Israël, Gods volk, de lof en eer van God zal verkondigen, rijker dan de kerk het door de loop der eeuwen heeft gedaan (43:21)!


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 29 december 2009, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 22:07
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
28 december


„Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid.” Gal.6:1a


Lezen: 1 Timoteüs 1:1-11 (Ga naar dit bijbelgedeelte)



Bijbelgedeelte bij 28 december
Lezen: 1 Timoteus 1: 1-11


Vertaling 1951

Paulus, een apostel van Christus Jezus naar de opdracht van God, onze Heiland, en van Christus Jezus, onze hoop, 2 aan Timoteüs, mijn waar kind in het geloof: genade, barmhartigheid en vrede zij u van God, de Vader, en van Christus Jezus, onze Here. 3 Doe, zoals ik u bij mijn reis naar Macedonië aangeraden heb: blijf nog te Efeze, om sommigen te bevelen geen andere leer te brengen, 4 noch zich bezig te houden met fabels en eindeloze geslachtsregisters, die veeleer moeilijkheden ten gevolge hebben dan door God gegeven leiding in het geloof. 5 En het doel van (alle) vermaning is liefde uit een rein hart, uit een goed geweten en een ongeveinsd geloof. 6 Door dit spoor te verlaten zijn sommigen vervallen tot ijdel gepraat; 7 zij willen leraars der wet zijn, zonder ook maar te beseffen wat zij zeggen of waarover zij zo stellig spreken. 8 Wij weten, dat de wet goed is, indien iemand haar wettig toepast, 9 wel wetend, dat de wet niet gesteld is voor de rechtvaardige, maar voor wettelozen en tuchtelozen, voor goddelozen en zondaars, voor onverlaten en onheiligen, voor vadermoorders en moedermoorders en doodslagers, 10 hoereerders, knapenschenders, zielverkopers, leugenaars, meinedigen, en al wat verder ingaat tegen de gezonde leer, 11 in overeenstemming met het evangelie der heerlijkheid van de zalige God, dat mij is toevertrouwd.


De Nieuwe Bijbelvertaling

1 Van Paulus, apostel van Christus Jezus in opdracht van God, onze redder, en van Christus Jezus, onze hoop. 2 Aan Timoteüs, mijn waarachtig kind in het geloof. Genade, barmhartigheid en vrede van God, de Vader, en Christus Jezus, onze Heer! 3 Toen ik naar Macedonië vertrok, heb ik je gevraagd in Efeze te blijven. Je moet voorkomen dat bepaalde mensen daar een afwijkende leer onderwijzen 4 en zich verdiepen in verzinsels en eindeloze geslachtsregisters. Die leiden meer tot speculaties dan tot de vervulling van de taak die God met het geloof gegeven heeft. 5 Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof. 6 Sommigen hebben zich daarvan afgewend en zijn vervallen tot zinloos gepraat. 7 Zij willen de wet van God onderwijzen, maar weten niet wat ze zeggen en begrijpen niets van wat ze zo stellig beweren. 8 Wij daarentegen weten dat de wet goed is als hij op de juiste wijze gebruikt wordt. 9 We weten ook dat de wet er niet is voor de rechtvaardige, maar voor wie zich aan wet of gezag niet stoort, voor goddelozen en zondaars, die alles wat heilig is verachten en ontwijden, die hun eigen vader of moeder doden, voor moordenaars, 10 ontuchtplegers, knapenschenders, slavenhandelaars, leugenaars en plegers van meineed. De wet is er voor alles wat indruist tegen de heilzame leer, 11 die in overeenstemming is met het evangelie dat mij is toevertrouwd, het evangelie over de majesteit van de gelukzalige God.



°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

De genade, barmhartigheid en vrede die Paulus Timoteüs toebidt, straalt ons ook tegemoet in dit gedeelte van de brief.
Paulus roept zijn geestelijk kind Timoteüs op om te vermanen. Maar hij vertelt er ook bij in welke gezindheid.
Hiervan kunnen we veel leren!
De Gemeente wordt bedreigd door ijdele praters die graag anderen de wet willen voorschrijven, maar die niet de gezindheid van Christus hebben!
Dat is ook vandaag de dag de grote bedreiging!
Er zijn zoveel mensen die het Evangelie gebruiken om daarmee anderen aan zich te onderwerpen.
Het gezag van het Woord van God wordt dan misbruikt tot bevrediging van eigen geldingsdrang. Dan ontstaan er alleen maar moeilijkheden, strijd en bitterheid en we ervaren geen leiding van God meer in ons geloofsleven. Hoeveel vermaan is er niet, dat alleen ontstaat uit de behoefte om zichzelf te handhaven! Denk maar eens aan een leraar voor een klas, een moeder met haar kinderen en een kerk met haar leden. Gaat het dan in het vermanen om de leerlingen, om de kinderen, om de Gemeenteleden, of om de rust en eer van de leraar, de moeder, de kerk!?
Paulus zegt in vers 5 dat het einddoel van alle vermaning is, dat de liefde weer volkomen beleefd kan worden vanuit een rein hart, uit een goed geweten en een ongeveinsd geloofsvertrouwen! Als we deze gezindheid niet meer hebben, zal het geloof slechts ijdel gepraat zijn, maar waar liefde is, daar is geloofskracht!
Daar komen we weer tot de volle levensontplooiing die Jezus voor ogen had toen Hij uitriep: „Het is volbracht!”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 17:30
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
27 december


„Daarom gaat weg uit hun midden, en scheidt u af, spreekt de Here, en houdt niet vast aan het onreine, en Ik zal u aannemen.” 2Kor.6:17,18a


Lezen: 2 Kronieken 19:1-3 (Ga naar dit bijbelgedeelte)



Bijbelgedeelte bij 27 december
Lezen: 2 Kronieken 19: 1-3

Vertaling 1951

1 Toen Josafat, de koning van Juda, behouden naar zijn huis te Jeruzalem terugkeerde, 2 ging de ziener Jehu, de zoon van Chanani, hem tegemoet en zeide tot koning Josafat: Moogt gij de goddeloze helpen en bevriend zijn met hen die de HERE haten? Hierom rust er toorn op u van de zijde des HEREN. 3 Toch is er wel iets goeds bij u gevonden, want gij hebt de gewijde palen uit het land weggedaan en uw hart erop gezet God te zoeken.


De Nieuwe Bijbelvertaling

1 Koning Josafat van Juda keerde behouden terug naar Jeruzalem. 2 De ziener Jehu, de zoon van Chanani, ging de koning tegemoet en zei tegen hem: ‘U vond het nodig degenen die de HEER afwijzen te helpen en degenen die hem haten lief te hebben. Daarom hebt u de toorn van de HEER over u afgeroepen. 3 Gelukkig hebt u ook goede dingen gedaan: u hebt het land gezuiverd van Asjerapalen en uw hart op God gericht.’



°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°


Toen Josafat rijkdom en eer in overvloed bezat, verzwagerde hij zich met de koning Achab van het tienstammenrijk Israël; wat een nobel gebaar (18:1)! En Achab is ook dolgelukkig. Enthousiast over dit gebeuren offert hij een vorstelijk offer aan zijn god! Alleen, de god van Achab is niet de levende God, maar de Baäl! De eredienst aan Baäl verschilt ogenschijnlijk maar weinig van die aan de levende God. Toch is er wel degelijk een groot verschil! De levende God is bij de eredienst waar Hij aanbeden wordt Zèlf in het midden, maar bij de aanbidding van de Baäl zijn alleen de aanbidders aanwezig en de aanwezigheid van Baäl wordt slechts verondersteld.
Werd het niet tijd dat Israël weer verenigd werd? Ze horen toch bij elkaar, Juda en het tienstammenrijk?! Bovendien, God wil dat wij allen één zijn! Wat gaat koning Josafat ver in zijn ijver voor de eenheid! Samen met Achab trekt hij ten strijde tegen een gemeenschappelijke vijand. Ach, dat kan toch geen kwaad? Voor het goede doel kunnen we toch zeker met iedereen samenwerken?!
God heeft Josafat in de strijd niet in de steek gelaten; hij komt behouden uit deze strijd. Maar eenmaal thuisgekomen, komt hij weer te staan voor de levende God, die Zijn boodschapper zendt tot het dwalende hart van Josafat: „Moogt gij de goddeloze helpen en bevriend zijn met hen, die de Here haten?”
Maar moeten we dan niet bewogen zijn over degenen, die God niet kennen? Ja zeker! We hebben een boodschap voor deze wereld, maar niet als we ons met hen verzwageren, maar als we komen als betrouwbare gezanten van een liefdevolle, doch heilige God!


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 27 december 2009, 17:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 16:27
BerichtOnderwerp: vergeven
 
KLAAS252 schreef:
Laat mij ook een duit in het zakje doen en iets van mijn ervaringen met jullie delen ?

Jaren geleden werd ik door een neef van mij van nogal grove dingen beschuldigd, die onwaar waren. Mijn tante deed daar heftig in mee, uiteraard omdat het haar zoon betrof. Een gegeven moment werd ik erbij bepaald dat ik hier iets aan moest doen. Is het niet zo dat je, voordat je aan het Avondmaal aanzit, bij jezelf terade moet gaan of er iets verkeerd is ? (K'weet zogauw niet waar het staat. ) Sola ? help???)Ik heb toen de telefoon gepakt en mijn tante gebeld,(mijn neef leefde toen niet meer) en haar gevraagd: Als ik iets verkeerd heb gedaan, wilt U mij dat dan vergeven? Reaktie: De hoorn werd erop gegooid. In een periode van een paar weken heb ik dit drie keer gedaan, met hetzelfde resultaat. Ik heb en kon het toen laten rusten.

Mijn tante is een paar maanden geleden overleden en in diezelfde tijd werd bij ons in de gemeente gepreekt over de opdracht aan Jona mbt Nineve.
Ik voelde me ineens heel erg betrokken bij Jona; ik was ook al bezig een afdakje onder de bomen te maken en maar eens zien wat God gaat doen met mensen die van vergeving niks wilden weten.
Ik moest toen ook een "Jona-klus"doen.
Ik heb de schoondochter van mijn tante een brief geschreven in een poging dit hele onverkwikkelijke verhaal eindelijk eens uit de wereld te krijgen. Als reaktie kreeg ik een brief terug met de meest erge verwensingen richting Christenen en God. Ik heb deze brief maar voor een gedeelte gelezen, omdat mij dit veel te ver ging en hem weggelegd, misschien lees ik hem later wel helemaal.
Kijk, en nou wilde ik graag een afdakje onder de bomen gaan bouwen en toezien hoe God gaat straffen......

.....fout......

En hou me ten goede, ik ben verre van een heilige, maar ik heb in mijn leven wel geleerd om ook mijn hoofd voor God te buigen.
Het enige wat ik kon doen is God bidden om deze mensen genadig te zijn.Dit doe ik nog regelmatig. Meer kan ik er zelf niet aan doen. Het is aan God.
Ik heb er zelf intussen vrede mee en kan wat dat betreft met een gerust hart naar het Avondmaal gaan.

Nogmaals, bovenstaande is uitsluitend bedoeld om mijn ervaringen met jullie te delen. Een ieder doe hiermee wat hij/zij goeddunkt.

Gods zegen toegewenst.
Klaas


Sola ? help???)


Hier komtie dan Klaas:

Mattheus 5 :23 Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt,
24 laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen.
25 Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet.
26 Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.


Sorry, de vraag lees ik nu pas Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 16:02
BerichtOnderwerp: vergeven
 
@ Hannah:

Hannah hier mijn antwoord in de vorm van een citaat van Leanne Payne.
Geldt zowel voor mensen die iets aangedaan zijn als evenal mensen, die anderen iets aandoen, die in wezen ook mensen zijn, die iets weer zijn aangedaan door anderen in het verleden. Beiden zullen moeten kunnen vergeven.

DE EERSTE EN FUNDAMENTELE GENEZING

'Ware religie is de vereniging van de Geest van God met de menselijke geest, en dit wordt bewerkt in en door Jezus Christus. 'Maar die zich aan de Here hecht, is één geest (met Hem).' Jezus is de Middelaar tussen God en de mens. Hij openbaart de Vader, verenigt ons met de Vader, en komt met de Vader om bij ons te wonen (Johannes 14:23).'

Oswald Chambers en F.B. Meyer herinneren ons eraan dat de eerste en fundamentele genezing waaruit iedere andere genezing voortkomt de wedergeboorte is. Wanneer Christus eenmaal in ons woont, één met onze geest, kan Zijn leven door onze ziel heen schijnen (dat wil zeggen, door ons denken en ons hart) inclusief onze herinneringen, onze wil, ons gevoel, onze intuïtieve verbeeldende vermogens, en daarboven uit zelfs ons zintuiglijke en fysieke wezen. Als Zijn licht de duistere plaatsen van niet-vergevensgezindheid en verwonding in ons innerlijk ontmoet, kan genezing plaatshebben.
Ik zal beginnen met het jezelf niet kunnen aanvaarden, omdat zoveel christenen vandaag op dit punt vastzitten. Wanneer dit struikelblok eenmaal is genomen, kunnen we vergeving schenken en ontvangen vanuit het volwassen gezichtspunt van wie wij in Christus zijn. Jezelf aanvaarden betekent in staat zijn om vanuit je echte centrum te leven, dat wil zeggen vanuit de 'nieuwe mens' of het echte ik in Christus. Het echte centrum is de plaats waar we blijven in Christus. Iemand die daar blijft, 'wandelt in de Geest' en staat niet langer onder de invloed van de oude zondige natuur; hij blijft in eenheid met Degene die hem volmaakt. Zo?n man of vrouw draagt de mantel van Christus' rechtvaardigheid; hij begrijpt zijn rechtvaardiging en zijn ver-een-iging in Christus heel goed en kan zich daarom echt altijd verheugen in het kruis van Christus. Hij of zij weet zonder enige twijfel dat 'er dan nu geen veroordeling [is] voor hen, die in Christus Jezus zijn. Want de wet van de Geest des levens heeft u in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods' (Romeinen 8:1,2).
Er zijn tegenwoordig veel christenen bij wie het onvermogen zichzelf te aanvaarden samengaat met een onnodig en voortdurend gevoel van schaamte en schuld of, zelfs nog ernstiger, een diepe en zelfs pathologische zelfhaat. Vaak zijn deze mensen vanuit disfunctionele gezinnen en situaties tot Christus gekomen, plaatsen waar het kwaad, openlijk of meer subtiel, welig tierde, waardoor ze hun geest en ziel, en vaak ook hun lichaam, verwoestten. Zij zijn beroofd van zelfs de meest fundamentele kindergenoegens, soms zelfs van het ervaren van de kindertijd zelf. De problemen van schaamte en zelfhaat kunnen zo diepgeworteld zijn, dat deze mensen nauwelijks onderwijs of zelfs gebed voor genezing kunnen ontvangen voordat we hen hebben geholpen om deze zelfhaat voor Christus te erkennen. Dan wordt, in Zijn Tegenwoordigheid, de grote stap gezet van het verwerpen van deze haat. Wanneer deze zwakheid van de ziel eenmaal onder ogen wordt gezien en wordt behandeld, zijn deze mensen in staat hun hart te openen en de genezing die zij nodig hebben van God te gaan ontvangen.
Daarom zal ik dus (zodat iedereen aan het onderwijs over zelfaanvaarding kan beginnen en de nodige stappen kan zetten om het te bereiken) beginnen met zelfhaat en gebed om het te verwerpen.
Het kruis, met zijn vergeving van zonde en zijn overdracht aan ons van het leven van God Zelf door het geplengde bloed van Christus, is de weg tot verwijdering van alledrie de barrières. Het is echt de weg naar alles wat authentiek christelijk is.'

Uit een voorwoord van het boek:Herstel van identiteit
Door genezend gebed
Leanne Payne
(www.coconut.nu)


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 9 januari 2010, 23:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 23:54
BerichtOnderwerp: Boekentip....
 
www.coconut.nu


Durf het nieuwe leven aan!
Op weg naar Pasen
Simone Pacot


Prijs: € 24,50



--------------------------------------------------------------------------------

ISBN nummer: 9789076671598
Uitgave: Carmelitana

Na Tot in onze diepste diepten en Kom weer tot leven!, vervolgt Simone Pacot in dit boek haar onderricht over de innerlijke eenheid van de mens. Christus nodigt ons uit tot een nieuw leven. Om dit nieuwe leven aan te durven moeten we eerst met onze grenzen leren leven, onze kwetsuren erkennen, onze gevoelens van agressie, angst en schaamte bewust aanvaarden en ons laten troosten. Alleen zo kunnen wij ons leven laten vernieuwen op de wegen naar Pasen die God ons aanwijst.

Dit boek put even rijkelijk uit de Bijbel als uit de menswetenschappen. Het biedt ons veel praktisch inzicht en hulp op onze weg naar innerlijke omvorming en genezing. Simon Pacot voert ons hier door het proces van het doordringen van het evangelie tot in onze diepste diepten en leert ons daarbij, hoe wij onze wegen ten dode kunnen verlaten om ons te verzoenen met het leven en de vreugde van de Verrijzenis ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 23:52
BerichtOnderwerp: Boekentip....
 
www.coconut.nu

Kom weer tot leven!
Het doordringen van het evangelie tot in onze diepste diepten
Simone Pacot


Prijs: € 24,50



--------------------------------------------------------------------------------

ISBN nummer: 9789076671536
Uitgave: Carmelitana

Als een schat in een aarden pot dragen wij in onszelf de bron van ons levensgeluk. Na Tot in inze diepste diepten. Het evangelie ter harte nemen, vervolgt Simone Pacot haar onderricht over de innerlijke eenheid van de mens, waarbij zij op een evenwichtige manier geloof en psychologie met elkaar integreert. Zij put rijkelijk uit de Bijbel en uit tal van persoonlijke getuigenissen om licht te werpen op vijf wetten die in ons hart gegrift liggen: sluit geen enkel compromis met de dood; aanvaard de grenzen van het mens-zijn, in het besef dat je een geliefd kind van God bent; laat je authentieke verlangens naar boven komen en ontdek je unieke taak in het leven; ontwikkel je innerlijke eenheid; neem de gaven aan van vreugde en vruchtbaarheid. Zo kan ieder de wegen verlaten die naar een vorm van dood leiden, en zijn leven weer op gang brengen en een tempel van de levende God worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 23:51
BerichtOnderwerp: Boekentip....
 
www.coconut.nu

Tot in onze diepste diepten
Het evangelie ter harte nemen
Simone Pacot


Prijs: € 22,50



--------------------------------------------------------------------------------

ISBN nummer: 9789076671178
Uitgave: Carmelitana

Heel wat mensen die een spiritueel leven leiden, weten geen raad met de psychologische kant van hun bestaan. Is er een christelijke manier om met schaamte, lijden, kwetsuren en haat om te gaan?

Om ons tot de eenheid van ons wezen te brengen, nodigt Tot in onze diepste diepten (het evangelie ter harte nemen) ons uit om naar het Woord van God te luisteren. Het laat ons op een heel concrete manier zien, hoe de genade van de drie-ene God ons menszijn in al zijn dimensies tot nieuw leven kan wekken, zelfs die delen van ons die in het verleden zwaar gekwetst werden.

Bij de beschrijving van dit proces brengt het boek onze spirituele en psychologische dimensies voortdurend met elkaar in verband. Daardoor helpt het ons, om ons helemaal op de waarheid en de liefde van God te richten. Dit stelt ons vervolgens in staat te ontdekken, dat wij in het verleden wegen zijn ingeslagen die tot de dood leiden. Wij kunnen dan deze wegen identificeren en verlaten, om tenslotte in navolging van Christus te kiezen voor de weg van het ware leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2009, 23:50
BerichtOnderwerp: Boekentip....
 
www.coconut.nu

4 stappen naar een sterke identiteit
hechting – grenzen en individuatie – inzicht in goed en kwaad – verantwoordelijkheid nemen
dr. Henry Cloud


Prijs: € 19,90



--------------------------------------------------------------------------------

ISBN nummer: 9789072698100
304 pagina's - paperback
Uitgave: Coconut

In dit unieke boek neemt dr. Henry Cloud de lezer stap voor stap mee door de vier basisstappen naar een sterke identiteit:

Gehechtheid aan anderen
Grenzen en individuatie
Inzicht krijgen in goed en kwaad in onszelf en anderen
Verantwoordelijkheid nemen als volwassen persoon
Dr. Cloud licht elke stap toe en benoemt de problemen die ontstaan als we deze stap niet zetten. Hij toont welke veranderingen in ons leven nodig zijn om genezing te vinden. Het doel is dat ieder mens tot zijn recht komt als beelddrager van God.

‘Van alle deskundigen die ik ken, begrijpt dr. Henry Cloud het beste waarom mensen emotionele en relatieproblemen ontwikkelen en hoe ze deze kunnen oplossen.’
Dr. Paul Meier (Minirth-Meier klinieken)

‘Behalve de bijbel heeft Vier stappen naar een sterke identiteit mijn leven meer beïnvloed dan enig ander boek dat ik ooit heb gelezen of enige andere spreker die ik ooit heb gehoord.’
Josh McDowell

Dr. Henry Cloud is een bekend psycholoog en spreker. Hij heeft samen met dr. John Townsend de Cloud-Townsend-klinieken opgezet en -methodieken ontwikkeld. Ook schreven ze samen internationale bestsellers zoals Hoe mensen volwassen worden, Grenzen, Grenzen in het huwelijk en Grenzen met kinderen.

Inclusief persoonlijke checklist
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 Volgende
Pagina 20 van 23