ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 21:53
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Liever mijn ogen dicht om beter in de siegel van mijn ziel/God te kijken, dan ziende blind Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben benieuwd naar de feiten wb de verschillen...


Hennepen is beslist niet ziende blind.

Jezus zei al tegen de Joden, dat ze de duivel als vader hadden. De Islamieten zeer zeker. Hun god is wel erg bloeddorstig en onrechtvaardig als je ziet wat de Islamieten allemaal niet bewerkstelligen in de wereld met hun afschuwelijke aanslagen....... Lekker hoor!!!

De Enig Echte God Die er is, is nu Jezus Christus en de Islamieten belijden niet dat Jezus Christus Gods Zoon is, dus kan hun god niet God de Vader zijn, want dat is het werk Gods, dat een ieder gelooft in Zijn Zoon........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:20
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHATULIEM619 schreef:
ik ben het absoluut niet met je eens. In mijn ogen is de god die moslims aanbidden de antigod. Een god gemaakt uit mensen geïnspireerd door de duivel.
Vergeet niet dat de duivel God wil nabootsen en hoe kan hij het beter doen dan de ware God na te bootsen. Het verklaart ook de hartgrondige haat tegen de joden, Gods oogappel. En de haat tegenover de christenen, de volgelingen van de Zoon van God.
Zet nooit religies naast elkaar, er zijn geestelijke verschillen.

Ben ik met je eens Chat.

Kunnen de Islamieten de Heilige Geest bijv. krijgen? Nee...nooit, alleen door te geloven in Jezus Christus kun je de Heilige Geest krijgen.

Onze Allah, de Vader dus (want Allah is dus m.i. gewoon een vertaling/aanduiding voor god in het Arabisch) kun je alleen maar benaderen via Zijn Zoon Jezus Christus en dan wordt deze Allah jouw Vader.

Jezus zei, wie niet door de DEUR naar binnengaat, die is een dief en een moordenaar. Je kunt slechts dus tot de Vader (van Jezus Christus) komen door de DEUR en die deur is JEZUS CHRISTUS, Zijn offer....het kruis.

Het kruis is het grote verschil met alle andere goden, die er op de wereld zijn. Is er ergens op de wereld dan een god die ook de offerdood heeft gebracht/ondergaan voor zijn volgelingen. Is er ergens nog een geloof, dat zegt, dat de mens zondig is en daarvan gered dient te worden en dat die redding alleen maar tot stand kan komen door diezelfde god en die zich dan ook nog zelf aan het kruishout laat nagelen en ook weer opstaat? Ik dacht het niet!

Jezus Christus zei, wie mij verwerpt, verwerpt ook de Vader en wie mij gezien heeft, heeft ook de Vader gezien.

God de Vader, de Schepper van hemel en aarde, drukt Zich in deze genadetijd uit in Zijn Zoon Jezus Christus en in niemand anders. Alleen Hij kan van zonde redden en niemand anders en alleen door Jezus Christus kom je tot de Vader en door niemand anders. want Jezus Christus is de Weg, de Waarheid en het Leven en niemand anders.En ook: er is op deze aarde geen andere naam gegeven dan door wie je gered kunt worden

Hand 17,18
Onder hen waren ook enkele epicurische en stoïsche filosofen, van wie sommigen zeiden: ‘Wat beweert die praatjesmaker toch?’ Anderen merkten op: ‘Hij schijnt een boodschapper van uitheemse goden te zijn,’ omdat ze dachten dat hij predikte over Jezus en een godin die Opstanding heette.


Hand 19,26
Maar jullie hebben uiteraard ook gemerkt dat Paulus niet alleen in Efeze, maar in bijna heel Asia een grote groep mensen heeft weten te overtuigen van zijn opvatting dat goden die door mensenhanden worden gemaakt geen goden zijn.

1 Kor 12,2
Zoals u weet was u in de tijd dat u nog heidenen was volledig in de ban van goden die taal noch teken geven.

Gal 4,8
Toen u God nog niet kende, was u onderworpen aan goden die helemaal geen goden zijn.

Mat 24,9
Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam.

Joh 17,26
Ik heb hun uw naam bekendgemaakt en dat zal ik blijven doen, zodat de liefde waarmee u mij liefhad in hen zal zijn en ik in hen.’

Hand 4,12
Door niemand anders kunnen wij worden gered, want zijn naam is de enige op aarde die de mens redding biedt.’

Fil 2,9
Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat,

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:35
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
ROBBEDOES873 schreef:
Tnx voor je knuf Sola doet me echt goed... Maar voor mij hoor je toch bij het forum hoor Knipoog smiley Lees je bijdrages altijd met veel genoegen... Al ben ik het er niet altijd mee eens Clown smiley

Dank voor je lieve woorden Robb Knipoog smiley Mijn avond kan niet mer stuk....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:15
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
HENK710 schreef:
Medicinale zweverigheid, Sola. Ofwel teveel pillen in mijn donder Knipoog smiley

Oooooooo....juist ja...... Goeie grutten. Clown smiley ...nou ehh....hoe dan ook Henkie...van harte beterschap Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:53
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
HENK710 schreef:
Ikke zielig? Dat nooit! Enkel een gevallen kerstengel. Lachende smiley
Maar komt goei hoor, want ben alweer opgericht met hulp van Doeshi.
Nu enkel nog die zweverige bende uit mijn hoofd zien te krijgen, want die bekant erger dan de kwaal...
In elk geval bedankt voor je lieve knuf Kussende smiley

Nu zal ik ietwat alerter reageren

Van mij krijg je dan nog een knuf
vanwege de zweverige bende in je hoofd Geschokte, onthutste smiley ....Hoe moet ik dat begrijpen, ben je op je hoofd gevallen of zo.....kenne we niet hebbe hier hoor.....in ieder geval...van harte beterschap Henkieboy Kussende smiley En Robb krijgt er ok nog 1 van me, omdat ze je zo goed verzorgd en je opgericht heeft ...hier komtie dan.... Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 14:49
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
HANNAH810 schreef:
dacht ik ook al, henk; wat is een net nieuw geopend forum zonder sola...toch?......... Knipoog smiley

En last but not least......Hannah, bedankt voor je lieve woorden, maarehh...echt hoor...als het forum het van mij zou moeten hebben....nou, dan kan het maar beter weer sluiten.......

Volgens mij ben je ook een forumtijgertje aan het worden...lekker geengageerd bezig vind ik......Daarvoor kriijg je van mij een zeer fijne knuf....... Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 14:42
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
ROBBEDOES873 schreef:
Jaaaa die krijgt van mij ook een welkom terug Knuf wat is het forum zonder Sola Knipoog smiley

Dank je wel Robb....ook ik lees dit nu pas ook van jou Verlegen lachende smiley Jij ook een heel geweldige knuf voor mij omdat je zo dapper bent temidden van al die kneusen om je heen, die jouw aandacht en zorg zo nodig hebben. Je bent een dapper meisje....ennuh....geniet maar van je vleugellamme Clown smiley kanjer naast je op de bank...... Verliefde smiley

Trouwens ..,doe me een genoegen...ha, ha......zo onmisbaar ben ik niet hier op het forum en nooit geweest ook....dus die eer komt mij niet toe, vind ik zelf....... Er zijn er hier die dat echter wel zijn.... jouw Henkie behoort m.i. wel tot die categorie o.a. en Pieter, Inka, Chatuliem, Crossroad (en velen, die er nu niet zijn hier op CM)...om maar hier enkele namen te laten wapperen. Dat zijn de echte forumtijgers, maar ik beslist niet......ik ben slechts iemand, die gebruik maakt van een ander zijn/haar werk en laat me meedobberen op de CM forum golven...... Knipoog smiley
Trouwens jij doet ook al een behoorlijk tijdje en belangrijke duit inhet zakje, dus wat mij betreft hoor je inmiddel ook bij de FORUMTIJGERS hier Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 14 december 2009, 14:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 14:23
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
HENK710 schreef:
Een welkom-terugknuffel voor Sola Knipoog smiley

Dank je wel Henk voor je welkomstknuf, ik lees het nu pas....sorry, ik kom niet zo vaak op deze topic........

Inmiddels is het dus bijna een week later en je bent inmiddels zielig geworden, heb ik begrepen, doordat je van de zolder af bent gevallen......

Wie doet nu zoiets.........je kunt echt niet vliegen hoor.....malle jongen Clown smiley

Maar ik denk....bij je Doessie op de bank, dat het daar best voor je uit te houden is....lijkt me zo Verliefde smiley

Dus van mij nu voor jou een zeer-spoedige-beterschap knuf Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 12:54
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
't is inderdaad een gevoelig onderwerp, en daarom denk ik dat het goed is om datgene wat je schrijft, even te lezen door de ogen van een kwetbaar persoon;
wanneer je op je schrijf stijl en woordkeus let, hoeft het geen probleem te zijn, om ook de gevoeliger dingen te bespreken;
anders houd je hier op t forum alleen de onderwerpen over als "knuffel-hoekje" en "wat eten we vandaag"....

overigens ben ik wel nieuwsgierig naar je reactie op mijn visie, sola...
maar ik begrijp dat ik dat hier niet meer ga lezen??

Ik hoop, dat het er nog van komt. Ik was al aardig op weg, maar helaas is dat stuk tekst verloren gegaan. Dus ik moet weer opnieuw beginnen. Het komt er aan, alleen weet ik niet wanneer, ha, ha..... Huilende smiley, smiley in tranen Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 23:23
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
Gal 5,4
Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij



wie het van de wet verwacht, heeft aan Jezus geen deel.

We moeten dus uitkijken hoe we deze wet gebruiken. Je mag het nooit van de wet allemaal vewachten, want we ziijn nu met Jezus getrouwd. De wet is dood. Als christenen mogen we het alleen van de Heer verwachten.... Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 13 december 2009, 23:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 23:08
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Voor mij heeft het een plaats hoor.
maar ik opende dit topic naar aanleiding van bepaalde dingen
uit mijn omgeving.
en vroeg me gewoon nog wat dingen af.

maar er zullen vast wel mensen zijn die er moeite mee hebben.
en dan is het handig om te kijken hoe die er mee omgaan.

Het is goed te lezen, dat jij het allemaal een plaats hebt (kunnen) geven Maris.

Gelukkig dan maar, want ik zou niet graag iemand verder willen beschadigen, omdat ik niet precies iets van de problematiek van die persoon afweet. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:34
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Het staat allemaaal in de bijbel. Iedereen kan het zo lezen.......alleen een beetje GOED EN PRECIES lezen en daarbij jezelf ook eens onderzoeken!

Zou m.i. geen kwaad doen ! Knipoog smiley

Overigens lijken me deze topics, waar mensen kennlijk zelf hiermee zitten en daar problemen mee hebben, niet zo geschikt om dat hier en plein publique te bespreken, omdat ik merk, dat mensen daar nog middenin in de problematiek zitten en die dus nog niet in hun leven hebben uitgewerkt. Ook de pijn en verwarring is nog aanwezig. De kans op beschadigingen van de betreffende personen is dan ook zeer aanwezig, doordat mensen, die hierop reageren de speciale omstandigheden van een bepaald persoon niet (kunnen) kennen.

Ik vind het daarom ook niet zo verstandig om zo'n topic hier te beginnen.

Voor een persoon, die hiermee nog middenin de problemen zit, is het beter om dat privé te houden en zich daarop met God alleen te bezinnen en bezig te zijn, of met een goede therapeut of goede vriend(in).

Niet iedereen weet van deze problematiek af en weet, wat er precies is voorgevallen bij deze of gene. Nogmaals de kans, dat je mensen kunt kwetsen is dan levensgroot aanwezig.

Ik vind het niet zo verstandig allemaal ! Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 01:57
BerichtOnderwerp: vergeven
 
JOLAN931 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E


moest ik ineens aan denken...

Prachtig Jolan....bedankt hiervoor ! God bless you ! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 16:00
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
sola, ik heb je antwoorden gelezen, maar heb het nu even erg druk; ik antwoordt je later.
overigens ben ik het met gedeelten van je antwoord wel eens; en dat zou je inderdaad kunnen onderbouwen met psalm 2;
kus de Zoon, opdat Hij niet toorne...
ik heb echter ook wat kantekeningen bij je betoog, en ga onder t strijken even nadenken hoe ik dat het best zo duidelijk mogelijk kan verwoordden.
wel leuk he, zo uitwisselen over vergeving; heel interessant om te zien hoe iedereen denkt, en welke gedeelten uit de bijbel t meest aanspreken!
voor mij in elk geval leerzaam en verrijkend!!

Strijk ze....ben benieuwd naar je reactie.

En.....inderdaad heel erg leerzaam en verrijkend om datgene te moeten formuleren, waarvan je overtuigd bent geraakt en tot inzicht bent gekomen.

Want inzicht hebben gekregen is één, maar het ook nog eens te verwoorden is weer andere koek. Zoiets vind ik niet altijd gemakkelijk. Daar kan ik wel eens met de handen in het haar zitten. Soms voor mij geen beginnen aan. Ik leer daardoor inderdaad.

En.....zoals je zegt....niet iedereen "hoort" op dezelfde wijze en "hoort" dezelfde woorden. Zo leert de Heer al in Zijn woord.

Het kost alleen soms behoorlijk wat tijd, (ik schiet ook vaak totaal niet op met de dingen, die ik te doen heb in mijn huis Huilende smiley, smiley in tranen ) maar volgens mij ontwikkelen we tevens. al doende, onze talenten. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 14:43
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HENK710 schreef:
Open staan voor alle mensen betekent nog niet dat ieder ook hetzelfde loon ontvangt. God vraagt wel degelijk nog om reactie van de mens als eigenverantwoordelijk wezen.

Hoe bedoel je Henk? Ik vat je denk ik niet helemaal? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 14:37
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
sola, waar past in jouw visie het feit dat God niet alle mensen vergeving schenkt??

waaruit dan volgt; waarom vergeeft God niet alle mensen...
is Hij dan toch onvolmaakt?????

en waarom zouden gekwetste mensen wel moeten vergeven, zonder dat de gene die hen pijn heeft gedaan berouw toont, of om vergeving vraagt?



Ik merkte dat ik op je laatste vraag nog niet gereageerd heb.........

Vergeet jij soms, dat er in de toekomst een oordeel zal komen?

God zegt...."laat de wraak aan mij"........en


"Verschrikkelijk is het te vallen in de handen van de levende God".


Weet je Hannah, ik heb in het verleden in een nogal deplorabele toestand gezeten. Ik was zwaar depressief....jaaaarenlang ( 4 jaar). Ik kon toen eigenlijk niet meer leven, want die toestand waarin ik verkeerde kon je geen leven meer noemen. Het was verschrikkelijik ...........goed ik zal over deze toestand hier nu niet uitgebreid op in gaan, maar ik heb toen wel in een toestand gezeten, die verre van leuk was. Het was niet leefbaar meer en ik was toen doodongelukkig.

Ik moet er dan ook derhalve niet aan denken, in wat voor een toestand mensen zullen komen, die bij of na het oordeel van de Heer in de handen zullen vallen van de levende God.

Ik moet er niet aan denken om dan de wraak van God als mens ten volle te moeten ondergaan en ook nog....volkomen verdiend, omdat dat dan mensen m.i. zijn, die de aangeboden genade van God niet hebben willen accepteren en Hem volkomen tegengewerkt hebben..........

Als mijn toestand zo'n ca. 33 jaar geleden al onleefbaar voor mij was.....wat moet een dergelijke toestand dan wel zijn als je de wraak van God ten volle zal moeten ondergaan, zonder dat er dan nog plaats is voor vergeving, want die kans is dan verspeeld bij het oordeel.......Dat moet wel zo verschrikkelijk zijn.....daar kan ik me geen beeld van maken zelf....ik kan slechts huiveren daarvoor.....

Ik kan slechts bidden, dat God me vasthoudt en me helpt om Hem te volgen en te dienen en een Gode welgevallig leven te voeren. Heer sta me biij !

Ook wil ik je eraan herinneren, dat God wil dat wij volmaakt zijn. in dat kader zie ik, dat Hij bijv. heeft gezegd: heb je vijanden lief.

Mat 5,44
En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen,

Hou daarbij wel in gedachten, dat God Zelf ons, toen wij nog vijanden van Hem waren ook al ons Zijn onvoorwaardelijke liefde geschonken heeft, al vanaf voor de grondlegging van de wereld.

Dus ondanks het feit, dat wij vijanden van Hem waren, heeft Hij ons toch vergeving geschonken en dat onvoorwaardelijk aan ons gegeven.

Hij roept ons op datzelfde te doen m.i. ten aanzien van onze vijanden, t.a.v. mensen, die ons pijnigen, beschadigd hebben.......Hebben we dat voor onze Heer en Meester over...? Hij heeft ons ook alles gegeven n.l. Zijn leven, ondanks het feit, dat Hij geen zonden had en volmaakt was...is Hij toch voor ons aan het kruis gegaan.........hoe is het mogelijk!

Maar ja...de bijbel zegt ook....voor God is alles mogeliijk en dat is het ook, dat Hij voor ons gedaan heeft en heeft kunnen doen, omdat Hij God is. Wij als mensen zouden dat totaal niet kunnen. Dat zou van tevoren al tot mislukking gedoemd ziijn.

Alleen God Zelf kon en kan voor de oplossing van de verlorenheid van de mens, de onvolmaakte, gevallen mens, zorgen en dat heeft Hij gedaan ook en wel op een volmaakte wijze.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 12 december 2009, 16:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:40
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
sola, waar past in jouw visie het feit dat God niet alle mensen vergeving schenkt??

waaruit dan volgt; waarom vergeeft God niet alle mensen...
is Hij dan toch onvolmaakt?????

en waarom zouden gekwetste mensen wel moeten vergeven, zonder dat de gene die hen pijn heeft gedaan berouw toont, of om vergeving vraagt?

God vergeeft wel degelijk alle mensen. Het heil in Jezus Christus staat open voor ieder mens op deze aarde.

Reeds lang voordat WIJ tot bekering en geloof in de Heer kwamen is ons die vergeving geschonken door God, want dat plan was er al voor de grondlegging der wereld en let wel....toen waren wij dus nog niet gelovig en de bijbel spreekt erover, dat we zelfs vijanden waren van God toen nog. Dus......God heeft toen ons, ondanks dat we nog vijanden van Hem waren toch Zijn vergeving, Zijn genade aangeboden en ons dus ook liefgehad. Het heet immers ook...: Hij heeft ons het eerst liefgehad.......want wij zijn immers totaal niet in staat om Hem lief te hebben en Hem welgevallig te zijn. Alleen in de Here Jezus kunnen we dat, omdat we de Heilige Geest in ons daarvoor nodig hebben m.i.. We zijn immers totaal tot niets goeds in staat.....Paulus zegt, dat er adderenvergif onder onze tong is.

Ik denk dus dat je het andersom moet benaderen......Het is niet God, die niet alle mensen kan vergeven............, maar wijzelf, denk ik, bewerkstelligen eerder, dat de door God ons reeds gegeven vergeving, ons niet bereiken kan, omdat we dan die vergeving, die voor ons klaar ligt, zelf, door ons gedrag en keuzen, die we maken, in de weg staan.

En ik denk, dat God daarover zeer en zeer bedroefd is, omdat Hij toch alles gedaan en gegeven heeft om ons die vergeving te schenken en voor ons bereikbaar te maken. God vraagt slecht geloof van ons in Zijn Zoon Jezus Christus.

Ik denk eerder dus, dat helaas niet ieder mens van dit aanbod gebruik zal gaan maken en ook de woorden van de Heer niet ter harte zal nemen en Hem niet wil volgen. Dus het is de mens zelf m.i., die dan zijn/haar eigen vergeving door God aan ieder mens gegeven, die al lang klaar ligt, blokkeert/in de weg staat.

Ik denk, nogmaals, dat dit voor God een ontzettend grote pijn moet zijn, want wat is er verschrikkelijker, dan dat je zelfs je eigen kind geeft en de gruwelijke kruisdood in stuurt om de verloren mens te redden en dat dan die mens een dergelijk geschenk en offer niet wil accepteren en dus vertrapt en miskent....als vulles weggooit of als vulles laat liggen.

Ik denk, dat wij van die pijn die God dan moet voelen, geen notie kunnen hebben, gewoon omdat wij zeer onvolmaakt zijn....maar God is volmaakt en zondeloos. Hij is de volmaakte liefde.

Wat vindt je van deze citaten:

Luc 19,27
En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.”’

Rom 5,10
Werden we in de tijd dat we nog Gods vijanden waren al met hem verzoend door de dood van zijn Zoon, des te zekerder is het dat wij, nu we met hem zijn verzoend, worden gered door diens leven.

1 Kor 15,25
Want hij moet koning zijn totdat ‘God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd’.


Ik denk, dat je het zo een beetje moet zien en zo benader ik jouw vraag nu! Knipoog smiley Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 12 december 2009, 13:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:08
BerichtOnderwerp: vergeven
 
INSEARCH571 schreef:
Smiley die vol vragen zit

Wat betekend het nou wel voor jou, echt vergeven ?

Datgene wat Hennepen onder woorden heeft gebracht. Daar sta ik volkomen achter ! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:06
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HENNEPEN110 schreef:
Volgens mij betekent iemand vergeven gewoon: iemand niet meer aanrekenen wat hij/zij gedaan heeft, doorgaan met je leven zonder wrok/haatgevoelens naar diegene toe.

Dank je voor je antwoord Hen....zo is het ....beter kan ik het niet formuleren

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 03:43
BerichtOnderwerp: vergeven
 
JOLAN931 schreef:
in deze ben ik het met je eens sola,
al maakt het van mezelf iemand waar geen vergeving voor is bij God voorlopig, zolang ik niet vergeven kan.

maar is het loslaten van het verleden al niet een deel van de vergeving?

Misschien is het loslaten van het verleden inderdaad al een vorm van vergeving...alhoewel ik denk, dat je daar ook nog iets anders voor moet doen, n.l. echt vergeven, wat niet betekent dus, dat je dan ook met die persoon weer omgang zou moeten hebben. Dat lees ik nergens, het tegendeel eerder.

Het valt inderdaad niet altijd mee....ik kan daar van meespreken, maar ook ik moet steeds weer lezen, dat er in de bijbel staat wat er staat en dat het wel degelijk consequenties ook voor mij heeft als ik iemand niet vergeef. Gelukkig dat ik ook me bezonnen heb op dat deel, of je met een persoon om moet blijven gaan, waarmee je steeds vervelende ervaringen hebt. En ik lees nergens dat je met iemand om moet blijven gaan, die jouw vrede van God steeds weer schaadt en dat was een ontzettende verademing.

Ik heb een citaat in de biijbel gevonden, die iets van die vrede zegt, het staat in Lucas 10, toen de |Heer Zijn discipelen instrueerde bij het uitzenden: Lucas 10:
5 Als jullie een huis binnengaan, zeg dan eerst: “Vrede voor dit huis!”
6 Als er een vredelievend mens woont, zal jullie vrede met hem zijn; zo niet, dan zal die vrede bij je terugkeren.



Kijk ik lees, dat Jezus vaak zeer harde woorden spreekt, daarin is Hiij bepaald niet mis te verstaan: n.l. in het volgen van Hem: zo zegt Hiij bijv. wie vader, moeder , zoon of dochter, man of vrouw niet wil verlaten om mijnentwil, die is mij niet waardig;

Niemand kan 2 heren dienen... Je kunt niet God dienen en de mammon.....ook daar vraagt de Heer onvoorwaardelijke keuze voor \Hem van Zijn volgelingen, Zijn schapen....

Tegen de mensen, die Hij destijds riep toen Hij hier op aarde wandelde en die niet meteen met Hem mee wilden gaan, maar biijv. eerst nog hun familieleden wilden begraven, zei Hij: laat de doden de doden begraven.

Jezus is er steeds op bedacht datgene te doen wat God's wil is. Petrus was Hem een aanstoot, omdat Petrus erop afgestemd was slechts de wil van mensen te zien. Jezus zei tegen Hem: Ga achter mij satan, je bent mij een aanstoot want je bent niet bedacht om Gods wil te doen.

Ook destijds vonden velen Zijn opmerkingen hard en niet om te pruimen.

In het volgen van Hem is Jezus zeer duidelijk en onverbiddelijk, zo moet ik constateren als ik de bijbel lees. Zo is het nu eenmaal....en als je bij Hem wil horen, dan zul je Hem steeds boven alles en iedereen moeten kiezen en volgen en alles voor |Hem willen verlaten incluis de mammon. Dan is er geen compromis mogelijk. Zijn schapen zullen ook naar Zijn stem blijven horen en |Hem blijven volgen.

Enige citaten hier:



Mat 7,13
Ga door de nauwe poort naar binnen. Want de brede weg, die velen volgen, en de ruime poort, waar velen door naar binnen gaan, leiden naar de ondergang.

Mat 16,
21 Vanaf die tijd begon Jezus zijn leerlingen duidelijk te maken dat hij naar Jeruzalem moest gaan en veel zou moeten lijden door toedoen van de oudsten, de hogepriesters en de schriftgeleerden, en dat hij gedood zou worden, maar op de derde dag uit de dood zou worden opgewekt.
22 Petrus nam hem terzijde en begon hem fel terecht te wijzen: ‘God verhoede het, Heer! Dat zal u zeker niet gebeuren!’
23 Maar Jezus keerde hem de rug toe met de woorden: ‘Ga terug, achter mij, Satan! Je zou me nog van de goede weg afbrengen. Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.’ 24 Toen zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en mij volgen. 25 Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. 26 Wat heeft een mens eraan de hele wereld te winnen als hij er het leven bij inschiet? Wat zou een mens niet overhebben voor zijn leven?
27 Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen.
28 Ik verzeker jullie: sommige van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.’




Luc 9,23
Tegen allen zei hij: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen en dagelijks zijn kruis op zich nemen en mij volgen

59 Tegen een ander zei hij: ‘Volg mij!’ Maar deze zei: ‘Heer, sta me toe eerst terug te gaan om mijn vader te begraven.’
60 Jezus zei tegen hem: ‘Laat de doden hun doden begraven, maar ga jij op weg om het koninkrijk van God te verkondigen.’
61 Weer een ander zei: ‘Ik zal u volgen, Heer, maar sta me toe dat ik eerst afscheid neem van mijn huisgenoten.’
62 Jezus zei tegen hem: ‘Wie de hand aan de ploeg slaat en achterom blijft kijken, is niet geschikt voor het koninkrijk van God.’
Joh 12,26
Wie mij dient moet mij volgen: waar ik ben zal ook mijn dienaar zijn, en wie mij dient zal door de Vader geëerd worden.

Joh 21,22
Maar Jezus antwoordde: ‘Het is niet jouw zaak of hij in leven blijft totdat ik kom. Maar jij moet mij volgen.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 12 december 2009, 03:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 12:16
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
RELLOK036 schreef:
Sola ik leef niet in angst hoor verre van God is voor mij geen boeman echt nie. Maar zoals je het hier een beetje neer zet mag je als je geloofd in God dan is zonde geen probleem want GOd is liefdevol en zla je er niet ter verantwoording roepen hier op aarde... (straffen dus)

Inderdaad Rellok, je hebt het goed gezegd....Voor God is zonde geen probleem meer, want daar heeft Hij Zelf nu de oplossing voor gegeven: de kruisdood van Zijn Zoon.

Dat wil dus niet zeggen, dat het de bedoeling is, dat je dan maar aan kunt rotsooien nu en je bewust in een zondig leven kunt storten met de gedachte....ach de Heer heeft voor mijn zonde geboet, dus kan ik gewoon een lekker zondig leven leiden. Nee zo echt niet.

Wel denk ik, dat ieder ECHT KIND VAN GOD wil proberen op een zo goed mogelijke wijze te leven en datgene wil laten, wat de Heer zonde noemt, maar dat je gaandeweg steeds weer kunt en zult falen......tenminste ik faal wel. ook al probeer ik nog zo hard om niet te zondigen.

Het komt er juist op aan hoe je staat tegenover de zonde. Er zijn mensen, die de zonde weg willen redeneren en daarvan niet willen weten, zoals bijv. buitenechtelijke geslachtsgemeenschap niet zondig willen zien of homosexuele geslachtsgemeenschap als niet zondig willen zien bijv.. Dat zijn mensen m.i. die de zonde weg willen redeneren. Die gaan de leugen hanteren.

Maar als je wel datgene, wat de Heer in Zijn woord zonde noemt, ook als zonde wilt blijven zien en je best wil doen om die zonde niet in je leven toe te laten maar je zult dan gaandeweg eens struikelen of daarmee een ontzettende strijd hebben en dan naar de Heer gaat om hulp hierbij, dan zul je steeds inderdaad weer bij God in Jezus Christus terug mogen komen en dan zul je steeds weer vergeving krijgen als je gefaald hebt, want Hij is voor al jouw zonden gestorven. Maar blijf zonde wel als zonde belijden en ga het niet zelf wegredeneren, zoals zoveel mensen gaan doen.

Jezus zegt immers Zelf, dat Hij is gekomen om te redden en niet om te veroordelen. Hij zegt Zelf, dat Hij is gekomen voor de hoeren, de tollenaars, de zieken, de zondaren en niet voor hen die zichzelf rechtvaardig achten.

Dus als je je onvolmaakt voelt...of zondig.....wees dan blij, want dan is de Heer voor jou gekomen en dan mag je vrijmoedig naar Hem toegaan om je zonde te belijden en dan zal Hij je ALTIJD VERGEVEN, want dat is juist Zijn roeping, Zijn werk geweest hier op aarde, n.l. al onze zonden op Zich te nemen en al onze zonden te vergeven.

Dus Hij is gekomen voor hen die zwak zijn en die steeds weer evt. falen. Hij is gekomen om ons steeds weer op te richten als we naar Hem toegaan als we gefaald hebben. Dan hoeven we niet in onze ellende te blijven zitten, want Hij heeft onze zondenlast op Zich genomen en heeft ons vrijgezet van die zondenlast. Die hoeven we zelf niet meer te torsen.
En hoe meer we ons dat gaan realiseren, des te blijer we kunnen worden over Zijn offer aan het kruis en hoe meer we Zijn lietfde zullen gaan begrijpen m.i..

Zo bedoel ik het. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 03:21
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
HENK710 schreef:
Wel bijzonder om te merken dat een aantal mensen liefhebbend welhaast als knuffelend beschouwen en niets lijken te willen weten van de tuchtigende (opvoedkundige) kant van liefde. God Zelf is daar toch vrij helder in in Zijn Woord. Tuchtiging is een wezenlijk onderdeel van het leven!


Dat is jouw interpretatie Henk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 00:30
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Jezus heeft anders wel degelijk gezegd, dat Zijn discipelen nog grotere werken zullen doen, dan Hij gedaan heeft.

En het blijft gewoon, wat Hij heeft gezegd in de gelijkenig van de vergiffenis: als wij onze schuldnaren niet kunnen vergeven.....zal God ons ook niet kunnen vergeven.

Jezus zal eens het oordeel vormen en niet wij. Wij zien alleen vaak ons eigen belang en oordelen ook meestal naar het vlees. En we weten, dat het vlees Gode niet kan behagen.

De Farizeën hadden ook zo hun manier van vleselijk oordelen naar de mens en hielden met God geen rekening. Daarom moest Jezus ook steeds hun hypocrisie aan de kaak stellen. Ze waren stekeblind (geworden).

Als ik het zo lees, dan hollen we ook heel hard die richting uit: stekeblind !

Ik dacht juist dat het de bedoeling was om ons te laten reinigen en heiligen en de Heilige Geest toe te laten om ons naar Zijn beeld om te vormen en niet....., dat wij juist ons eigen beeld zouden vasthouden en daarin zouden volharden met alle motiveringen onzerzijds, dat WIJ iets onmogelijk vinden.

Gelukkig staat er in de bijbel, dat wij mensen ook totaal niets kunnen zonder Hem.

Als de Heer het huis niet bouwt...tevergeefs bouwen de bouwlieden.

De Heer is onze norm en niet wij zelf.

We vallen steeds weer in dezelfde kuil !

Ik geloof het enige wat wij moeten doen is naar God gaan en Hem belijden: Heer ik ben zwak....ik kan die en die persoon niet vergeven....maar Heer helpt U mij, om dat te doen wat ik moet doen.....wat U welgevallig is. U wil geschiede Heer.



Ook Jezus had ontzettend veel moeite om de kruisdood te sterven en Hij heeft de Vader gevraagd om die beker van Hem af te willen nemen onder luid geroep, badend in bloederig zweet en zeer beangstigd. Toch zei Hij toen meteen: maar niet mijn wil geschiede maar Uw wil geschiede!

Laten we elkaar geen rad voor de ogen draaien......daar schiet niemand iets mee op !

Laten we niets aan de bijbel af of toedoen, want dat zal uiteindelijk voor ons funest uitpakken, als we onze eigen eigengereide wegen willen bewandelen!


Dit schept bij mij nou verwarring sola.

Ik hoop het nog een keer beter te formuleren Maris, maar op dit ogenblik lukt me dat niet zo goed, vrees ik.

Matteüs 11
28 Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. 29 Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.’


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 11 december 2009, 00:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 00:11
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
de persoon steeds maar weer vergeven die je opnieuw pijn doet?
het lijkt mij beter op die persoon uit je leven te wissen en verder te gaan met leven.
ik ben geen volmaakt mens, mag dit dan een fout van mij zijn?

Nergens staat in de bijbel, dat je met een persoon om moet blijven gaan, die jou steeds maar weer pijn bezorgd en je schaadt. Nergens!

Het is niet een fout van jou. Totaal niet. Het is juist wijs om dan niet met een dergelijk iemand om te gaan m.i..

Ik heb het volgende ontdekt in de bijbel.....er staat dat God je tot vrede geroepen heeft. Iemand die steeds maar weer die vrede van God bij jou geweld aandoet en je ergernis en pijn bezorgd telkensweer....daar hoef je totaal niet mee om te gaan, want nogmaals God heeft je tot vrede geroepen, dat is je roeping, dat je vrede ervaart. Alles en iedereen die jouw vrede schaadt, hoef je niet mee om te gaan. Waar staat zoiets in de bijbel???

En dat heb ik ook gedaan t.o.v. een bepaald persoon. Daar kan ik totaal niet mee opschieten. In het contact met die persoon komt het steeds weer tot ergernissen, irritaties, heftigheden en misverstanden enz., enz...... Iedere keer weer wordt mijn vrede verstoord.

NU ik heb dan nu totaal geen contact meer met die persoon, want dat heeft totaal geen zin. Ik probeer die persoon te vergeven, maar ik zie af van verder contact, want dat brengt toch niets dan alleen meer ergernissen en strijd. Ik heb die persoon in handen van de Heer gelegd en ik wens die persoon al het goede toe en ik zegen die persoon en bid ook voor die persoon, maar ik ga er niet mee om. Tot het moment, dat misschien de Heer iets in miijn hart legt van Zijn wijsheid om eens een goed gesprek met die persoon te hebben en wel door de |Heer geleid. Maar als ik dat nog niet kan, zal ik zeker geen contact opnemen, want dat is verreweg het beste.
Dat geeft mij rust en vrede, want ikzelf kan het echt niet. Daar ben ik te beperkt voor. De Heer zal het wel doen in mij op Zijn tijd en op Zijn manier. Ondertussen hou ik dan mijn vrede en dat is heerlijk en genezend! Ik heb het dan ook totaal losgelaten en dat geeft rust.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 22:59
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
Hieronder iets om op te kauwen en te herkauwen:

1 Joh 4,18
De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden. Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 11 december 2009, 00:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 22:38
BerichtOnderwerp: vergeven
 
ARIENNEZ498 schreef:
Lieve Mariska,

God straft jou niet. Ik weet precies wat je bedoelt, wat je voelt en ben op precies hetzelfde punt geweest als jij nu bent. Ik kende geen Liefde, wist niet hoe dat eruit zag en hoe meer ik mijn best deed? Hoe meer ik bij Hem weggleed. Totdat....ik zei: "ik kan dit niet God, ik heb het niet in me!" Ik liet het los....en Hij vulde mij in. Met Liefde, IN Liefde.
Je moet niets, alleen jezelf zijn. En de rest? wil HIJ voor je doen.

Weet je wat mij verder hielp? De gedachte: "ik héb een verleden....maar ik bén het verleden NIET!!!! NU heb IK een keus! Ik koos ervoor om het verleden los te laten omdat ik al jaren kwijt geweest ben aan de zwarte kant van dit leven. Dáár kon ik tóén NIET voor kiezen. NU kies ik voor het LICHT en dat...is wel mijn keus.


Dit vind ik heel mooi gezegd Ariennez. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 22:29
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HENK710 schreef:
Hiet laat je eigenlijk het meest belangrijke horen in deze discussie. Wel jammer dat het tussen haakjes staat Knipoog smiley . Want ja, we zijn deel van het Lichaam van Jezus en ja, we mogen door Zijn Geest worden vernieuwd, maar gelijk aan Jezus worden we nooit! Er blijft dus wel een verschil in wat mogewlijk is voor Jezus en voor ons...

Jezus heeft anders wel degelijk gezegd, dat Zijn discipelen nog grotere werken zullen doen, dan Hij gedaan heeft.

En het blijft gewoon, wat Hij heeft gezegd in de gelijkenig van de vergiffenis: als wij onze schuldnaren niet kunnen vergeven.....zal God ons ook niet kunnen vergeven.

Jezus zal eens het oordeel vormen en niet wij. Wij zien alleen vaak ons eigen belang en oordelen ook meestal naar het vlees. En we weten, dat het vlees Gode niet kan behagen.

De Farizeën hadden ook zo hun manier van vleselijk oordelen naar de mens en hielden met God geen rekening. Daarom moest Jezus ook steeds hun hypocrisie aan de kaak stellen. Ze waren stekeblind (geworden).

Als ik het zo lees, dan hollen we ook heel hard die richting uit: stekeblind !

Ik dacht juist dat het de bedoeling was om ons te laten reinigen en heiligen en de Heilige Geest toe te laten om ons naar Zijn beeld om te vormen en niet....., dat wij juist ons eigen beeld zouden vasthouden en daarin zouden volharden met alle motiveringen onzerzijds, dat WIJ iets onmogelijk vinden.

Gelukkig staat er in de bijbel, dat wij mensen ook totaal niets kunnen zonder Hem.

Als de Heer het huis niet bouwt...tevergeefs bouwen de bouwlieden.

De Heer is onze norm en niet wij zelf.

We vallen steeds weer in dezelfde kuil !

Ik geloof het enige wat wij moeten doen is naar God gaan en Hem belijden: Heer ik ben zwak....ik kan die en die persoon niet vergeven....maar Heer helpt U mij, om dat te doen wat ik moet doen.....wat U welgevallig is. U wil geschiede Heer.



Ook Jezus had ontzettend veel moeite om de kruisdood te sterven en Hij heeft de Vader gevraagd om die beker van Hem af te willen nemen onder luid geroep, badend in bloederig zweet en zeer beangstigd. Toch zei Hij toen meteen: maar niet mijn wil geschiede maar Uw wil geschiede!

Laten we elkaar geen rad voor de ogen draaien......daar schiet niemand iets mee op !

Laten we niets aan de bijbel af of toedoen, want dat zal uiteindelijk voor ons funest uitpakken, als we onze eigen eigengereide wegen willen bewandelen! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 15:26
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
thx sola.

Graag gedaan Maris ! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 15:17
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Wat bij mensen onmogelijk is, is bij God mogelijk.

(waar het staat in de bijbel, geen idee, misschien iemand die het weet)


Als wij onze naaste niet kunnen vergeven, kan God het toch doen?
Of zie ik het verkeerd?
Als iemand geen berouw toont, hoe kan je zo'n persoon vergeven?


Mat 19,26
Jezus keek hen aan en antwoordde hun: ‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.’

Mar 10,27
Jezus keek hen aan en zei: ‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar niet bij God, want bij God is alles mogelijk.’

Luc 1,37
want voor God is niets onmogelijk.’

Luc 18,27
Jezus zei: ‘Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.’

Gevonden op http://www.biblija.net Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 10 december 2009, 15:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 15:06
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
HDBAS635 schreef:
Moderne wetenschap? Mag het een miljoen jaar meer zijn? Die gasten bij de KNMI hadden onlangs hun thermometer verplaatst omdat die niet goed stond en daardoor al jaren met de warmtewaarden een halve graad te hoog zaten. Ik ga weer verder. Mijn zwemvest opzoeken en zwemles nemen. Heb dus nog een hoop te doen.


Hi...hi..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 Volgende
Pagina 22 van 23