ChristianMatch
 


Forum

Berichten van KAT125
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van KAT125
Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 12:09
BerichtOnderwerp: De rooie balk deel 2
 
DANIEL777 schreef:
waarom Smiley die vol vragen zit
mailen kan altijd kat
zoek je robbedoes maar via ledenonline of leden zoeken


waarom? waarom,ik laat het aan jou over,mijn waarom lees vorige reactie.
mailen kan altijd? ik ben proeflid en kanmaar 5 in een uur en 10 op een dag versturen.

ik heb gezocht en gevonden hier in deze blog, maar heeft nu niet meer want jij bent nu zonder plaatje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 12:03
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
HANNAH810 schreef:
kat,
allereerst wil ik je vragen om op een volwassen nivo te communiceren.
wanneer ik zég dat je boodschap mij niet duidelijk is, dan bedoel ik ook dat je boodschap mij niet duidelijk is.
en wanneer ik niet wíl weten wat je bedoelt, dan lees ik simpelweg je bijdragen niet meer; dat lijkt me een eenvoudiger oplossing, dan de discussie aan te gaan.

jij vroeg me om uitleg, omdat je onrustig werd van wat jonathan en ik schreven; en nu ik je vragen stel, om duidelijk te krijgen waar ons verschil van inzicht ligt, denk ik een verwijtende toon te horen;
dat vind ik dus niet prettig; mag ik je vast wel even zeggen...... Twijfelende smiley

daarnaast zeg je dat het enige dat ik kan zeggen is, dat ik het fout heb gedaan; maar wat ik dan fout zou hebben gedaan, ontgaat me geheel.
is het niet zo, dat je misschien oordeelt naar het aanzien, in plaats dat je een rechtvaardig oordeel hebt?
het etiket van gescheiden te zijn, betekent niet in alle gevallen dat je iets fout gedaan zou hebben naar mijn mening.

en dan, om op de discussie door te gaan;
je ziet ongelovigen als mensen die t christelijk geloof niet onderschrijven, als ik je even kort samen mag vatten, maar er staan meerdere defenities in de bijbel over t ongelovig zijn. die ietsepietsie verder gaan dan jouw defenitie.

neem bijvoorbeeld de bijbeltekst;
indien iemand zijn huisgenoten niet verzorgt, die is ERGER dan een ongelovige....
(ook al zit die persoon twee maal per zondag in de christelijke kerk)

lees ook eens mattheus 18 vers 15 tot 17
zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.........

nogmaals; ik verwacht een volwassen houding in onze discussie kat, dus ik hoop dat je verwijten achterwege wilt laten.

-------------------------------------------------------------------------------------

Het gaat er niet om wat mijn mening is,maar wat volgen de wet is.

indien iemand zijn huisgenoten niet verzorgt, die is ERGER dan een ongelovige....= zoals ik dat kan zien en begrijpen, is hij minder dan een ongelovie,dus ook ongelovig, toch?

matt 18 vers 15 - 17 gaat over een broeder,te vergelijken als een ouderlinge/diaken. maar mocht jij dit voor mij laten gelden, ik ben alleen en er zijn meer die tegen mij zijn,dus ik zie het dat je er mee bedoeld dat je mij betraffen moet en ik een erge heiden ben.
misschien ben ik wel een minder gelovige of heiden, ik ben geboren als een onderpand van God, maar ik zeg niet dat ik een kind van God ben(in de zin van bekeerd zijn dan).


en heb je de stukken gelezen zoasl ik geschreven heb? je wilt met mij dit uitpraten,maar dat had je in het huwelijk moeten doen, en heb je dat gedaan?(dat hoef je mij en on niet te vertellen,maar even goed voor jouzelf terharte nemen.
en ik zie niet dat ik jou veroordeel,maar ik zeg hoe ik het lees en zie in de wetten.

dus als ik de wetten er op nalees en die als standpunt hou, en dat jij niet alles leest wat ik hier boven heb gevraagd te lezen,dan ben ik onvolwassen? dan vindt ik dat jij daar in moet blijven. want lezen en luisteren wat ik je probeer uit te leggen dat doe je mijns inzien niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 03:30
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
 
CROSSROAD317 schreef:
Tja dat heb je met speelgoedvrouwtjes...... alleen spelen ze niet allemaal jouw spelletje mee Kat ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


tjah, er ligt iets op het puntje van mijn tong.

maja, ik heb het netjes gevraagd, dus daar kan niemand mij op aanspreken. want merk dat er velen zijn die dat graag willen,in welke vorm dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 03:27
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
CROSSROAD317 schreef:
Nou Kat ik zou blij zijn, nu is het nog een steelpannetje, waarschijnlijk zou het daarna over gaan op de deegrol en daarna een zware koekenpan...... Gefrustreerde smiley Clown smiley au au au


ach ja, blij weet ik niet. misschien wordt ik dan eens wakker of nooit meer.

maja we zien het wel, maar gezien lies haar reactie,heef zij er geen enkele twijfel over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 03:05
BerichtOnderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning
 
CROSSROAD317 schreef:
Dachsel hoort daar toch ook niet bij, das een bijbelverklaring ...... Smiley die vol vragen zit


is de bijbel verklaring niet bijbels dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 03:00
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
LIESBETH326 schreef:
Waar zal dat op uit moeten lopen als er nu, al voordat er überhaupt sprake is van een date, al slaande ruzie is...
Nee, bedankt dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik heb al eens eerder een blauwtje gelopen.
we chatten zo af en toe es,maja liesbeth wil niet.
en jah dan houd het op he..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 01:15
BerichtOnderwerp: Jouw spiritualiteit
 
JONATHAN890 schreef:
Jouw spiritualiteit
Sinds deze week heeft de EO een nieuwe website in de lucht genaamd "jouw spiritualiteit.nl"

Op deze site kun je een test doen om vast te stellen welke spirituele taal je spreekt. In de visie van vorige week stond er een artikel over.

Ik heb de site bezocht en vond het.... ach, kijk en oordeel zelf maar eens en voeg je bevindingen toe aan dit draadje.

www.jouwspiritualiteit.nl



sorrt voor de moeite Jonathan, maar als ik dat stukje van jou lees, dan heb ik zelf zoiest van "ik wil er niet eens kijken"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:52
BerichtOnderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning
 
JILL658 schreef:
Misschien Kat een andere bijbel erbij kopen, Het Boek bijv............... Lachende smiley


vraagje, weet jij wat dat is?

gezien je antwoord zeker niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:50
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
 
SUSANNAH475 schreef:
Weet je Kat dat het juist Jezus was die met tollenaars en hoeren omging ?
Weet je nog die Zacheus ... waarvan iedereen dacht ... pffff ... maar Jezus ging zelfs zijn huis binnen en Zacheus ontving hem en Jezus had daar een maaltijd ...
Juist Jezus liet ons zien dat we mensen in hun waarde moeten laten.
Daden kunnen in strijd zijn met wat God van ons vraagt, maar we moeten niet vergeten om de mens daarachter te zien.

wou jij zeggen dat je net zo goed bent als Jezus? iedereen wil zich graag daar mee vergelijken alleen je bent nog minder dan ene korrel zand gelijk aan God.
het is in Gods ogen een gruwel, dus mogen wij er ons dan tegen keren,en het afkeuren. of gewoon net zo achterlijk als de meeste mensne zeggen, we moeten ze gewoon zo laten. das geen christelijke opvatting mijns inzien. ok het zijn net mensen,maar ze zijn wel van de duivel en zijn volk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:45
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
LIESBETH326 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Het is mij in ieder geval duidelijk dat je een flinke klap gehad hebt... Wat een onzin kraam je uit...
Ik heb je alleen fatsoenlijk gevraagd om je laatste zin te verwijderen, omdat die behoorlijk kwetsend kon overkomen.

dat van die steel pan, is een verwoord iest wat ik zo voelde. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:42
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Waarom hou je je gewoon niet aan dat, wat Jezus heeft gezegd.....????

Alleen de zonde tegen de Heilige Geest is onvergeeflijk, zei Hij. Alle andere zonden vergeeft God inclusief de Godslasteringen. Dus waar is het probleem nu eigenlijk.

Leef vanuit die vergeving! Jezus is ook voor jou en jouw zonden gestorven. Hij heeft voor alle zonden van de wereld betaald.
Knipoog smiley Lachende smiley



Alleen de zonde tegen de Heilige Geest is onvergeeflijk, zei Hij. Alle andere zonden vergeeft God inclusief de Godslasteringen. Dus waar is het probleem nu eigenlijk.


dit zijn echt zotte woorden mevrouw.

in de wet der 10 geboden staat:Want de HEERE zal niet onschuldig houden die Zijn naam ijdellijk gebruikt.

„En alle dingen worden bijna door bloed gereinigd naar de wet, en zonder bloedstorting geschiedt geen vergeving.”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:21
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
een ongelovige definieer je als atheist,
en deze atheist heeft geen pijn/verdriet bij het verbreken van een relatie.




HANNAH810 schreef:
sorry kat, maar je visie is me niet duidelijk; kun je t nog eens proberen?


een ongelovige is niet perse een atheist, een atheis is iemand die met geen enkele godsdienst oid. te maken wil hebben.(die doet zo wie zo al zonde)
in mijn ogen zijn niet christenen ook: moslims,mensen die niet met christelijke godsdienst zijn opgevoed, die ontwetend zijn van iets.

je kan wel zeggen dat mijn visie niet duidelijk is, je kan het ook zo opvatten van, je wilt niet weten wat ik er mee bedoel.


en als je de stukken leest die ik hier boven heb geplaatst, dus artiekel 81 tot en met artiekel 92a van het nederlands burgerlijk wetboek. en als christen kun je dan de huwelijks voorwaarden lezen en ter ore nemen.

en ik denk als je dat goed gelezen hebt, en goed dan in "begrijpende" zin, dan denk ik dat er helemaal geen discussie meer nodig is.

het enige dat je dan kunt zeggen is, ik heb het verkeerd gedaan volgens die wetten.





1 stukje mist, maar dat is op verzoek verwijdert. ivm schending van de rechten van eigenwil/eigen mening. wat de mensen zlef willen en dneken wat wel en niet kan en mag.


Laatst aangepast door
KAT125
op vrijdag 26 februari 2010, 01:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:08
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
HENK710 schreef:
Ik speel geen spel, ik vraag enkel naar duidelijkheid over een opmerking van je. Zelfs serieus doorvragen mag dus al niet meer? Dat zegt genoeg...


henk, je had het over preken, ben je dominee dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
 
MARIJAN072 schreef:
Heb ik net zo min zin in. Twijfelende smiley

vindt ik persoonlijk slap,maar das jou mening
en die respekteer ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:17
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
 
MARIJAN072 schreef:
Om in de sfeer van het platteland te blijven; ik heb niet zo'n zin om ouwe koeien uit de sloot te halen.

Dit was iets van voor jouw tijd op CM, Kat. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

stuur me dan maar een prive mail met wat er in stodn want ik ben wel nieuschierig geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:15
BerichtOnderwerp: De rooie balk deel 2
 
MARIJAN072 schreef:
Is toch leuk om memory te spelen op CM. Lachende smiley

idd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:11
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
 
SOLAFIDE630 schreef:
onder onderdanig zijn versta ik dat je gehoorzaam bent.

en ik ben van mening dat een christelijke nederlander verplicht is om te stemmen, ik zal zoeken want daar staat iets over in de bijbel,maja die ken ik ook niet uit mijn hoofd.


Onderdanig zijn is niet geljk aan gehoorzaamheid....dat is heel iets anders.

Kinderen moeten gehoorzaam zijn.
[/quote]


dan heb jij daar een ander opvatting over dan ik.
want zo staat et volgens mij in de bijbel


maar we wijken af van het topic lees het begin.


Laatst aangepast door
KAT125
op donderdag 25 februari 2010, 22:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:08
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
lieve mensen ik moet nu weg, maar blog maar door,maar morgen zal ik proberen te beantwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:06
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
HANNAH810 schreef:
even samenvattend, als ik je dus goed begrijp;
een ongelovige definieer je als atheist,
en deze atheist heeft geen pijn/verdriet bij het verbreken van een relatie.

heb ik je zo goed begrepen?

over christelijk gedeelte niet nee. en die wordt het denk ik minder zwaar aangereknt dan een wel christelijke!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:04
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
PIETER649 schreef:
In mijn ogen is geen een scheiding met een andere te vergelijken, laat staan de "last" die gedragen zou worden.
Best mogelijk dat een ander wel problemen met zn scheiding heeft, voor mij kwam het zo welkom als de hoofdprijs in de staatsloterij... niet echt n zwaar pak/last he! Knipoog smiley

misschien nu nog geen zwaar pak of last,maar wie weet wat er nog komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:49
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
HANNAH810 schreef:
met alle respect, kat; je citeert een gedeelte uit de dachsel bijbelverklaring;
nogmaals mijn vraag;
hoe zie JIJ dat bijbelgedeelte? Lachende smiley met blinkend witte tanden

ik zie het zo, de ongelovige als iemand die niet geloofd. en als die dan scheid, dat hij/zij dat doet zonder pijn in het hart(dus alles en alles er aan gedaan heeft wat kon en hoort te doen zoals omschreven is in de nederlandse wet art 81 - 92a en in het kerkordelijke huwelijksvoorwaarden beschreven is)te hebben van deze zaken in eer en geweten.
en dat is volgens mij wel mogelijk of het moet door psygische dingen onmogelijk zijn, maar God geeft ons nooit ene last te dragen die we niet kunnen tillen. is iemand wijs genoeg,dan heeft die in mijn ogen een zwarder pak/last te dragen dan een zwakkere.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:35
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
SUSANNAH475 schreef:
Je maakt het toch niet met opzet moeilijk ? Dat was niet mijn insteek hoor Kat ... en wat een ander doet, moet je dat dan gelijk terugdoen ? of begrijp ik jou nu niet goed ??


ik weet ook niet alles hoor, ik wil me in veel dingen verdiepen,maar kanniet alles weten, ik zoek en spruer de hele dag door. en als ik het opvat dan reageer ik er op,maar sosm zie ik het wel es verkeert. maar dacht ff hersenbrekers plaatsen,dan heb ik ff wat rust.
het is niet persoonlijk bedoeld hoor suus. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:32
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens Jonathan....als je buitenechtelijke sex hebt gehad met een man of een vrouw, dan ben je voor
god nog niet METEEN getrouwd......echt niet, maar dan ben je [color=#FF0000]WEL 1 VLEES
met een dergelijk iemand. Zie maar eens dat gedeelte in de bijbel, waar er gesproken wordt om sex te hebben met een hoer. Er staat dan daar, dat je je dan lichamelijk verbindt met een hoer...je wordt 1 vllees met haar.

NBV
1 Kor 6,15
Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit!
1 Kor 6,16
Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’

SV-J
1 Kor 6,15
Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan de leden van Christus nemen, en maken ze leden ener hoer? Dat zij verre.
1 Kor 6,16
Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, één lichaam met haar is? Want die twee, zegt Hij, zullen tot één vlees wezen.


NBG51
1 Kor 6,15
Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan leden van Christus wegnemen om er leden ener hoer van te maken? Volstrekt niet!
1 Kor 6,16
Of weet gij niet, dat wie zich aan een hoer hecht, één lichaam (met haar) is? Want, zegt Hij, die twee zullen tot één vlees zijn.


Je bent pas getrouwd met iemand, als je met die persoon een huwelijk hebt gesloten.[/color]

wat zijn dat allemaal voor rare teksten dan? staat niet eens in mijn bijbel, hoe kan dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
KAT125 schreef:
De meer of minder heldere voorstelling van eene zaak, die men zich door middel van het denkvermogen vormt. Gedachte is de algemeene uitdrukking. Denkbeeld is de uitkomst van het denken, het beeld dat ten slotte door ons voorstellingsvermogen gevormd wordt; het kan dus nooit, gelijk wel eens met gedachte geschiedt, voor het denken zelf genomen worden. Het is mij nooit in de gedachte (niet: in het denkbeeld) gekomen. Denkwijze is de tot gewoonte geworden manier van denken, die een gevolg is van iemands karakter, beginselen, enz. Begrip is de samenvatting van het gedachte tot één geheel, als basis van een oordeel. Als ge de moeite hadt genomen u een juist begrip van de zaak te vormen, dan zotidt ge niet zulk een scheef oordeel geveld hebben. Het woord meening duidt het onzekere en onvolkomene in de oordeelvelling aan. Idee is een vreemd woord voor gedachte en denkbeeld; in philoso-phische taal wordt het vooral voor begrip gebruikt, de leer der aangeboren ideeën. Dikwijls wordt het gebruikt voor gedachte, in tegenoverstelling van de werkelijkheid. Inzien en gevoelen stellen meer op den voorgrond, dat het eene bepaald subjectieve gedachte is; mijns inziens, volgens mijn gevoelen. In het eerste geval is de gedachte het gevolg van persoonlijke waarneming met het oog (figuurlijk opgevat) en dus van doorzicht en inzicht; in het tweede geval berust de gedachte op het persoonlijk gevoel van den spreker. Een oordeel daarentegen moet objectief wezen, daar het een gevolg is van overwegen en erkennen. Overtuiging is het sterke gevoel van zekerheid dat eene gedachte, die men omtrent iets koestert, waar is. Erachten en bedunken zijn infinitieven van verouderde werkwoorden en thans slechts in den genitiefvorm in gebruik. Erachten is eene meening koesteren, die op eenig onderzoek berust; bedunken is het hebben eener meening, die niet het gevolg is van eenig onderzoek, maar enkel van eene oppervlakkige waarneming

Ik denk dat je hier wel wat mee kan.


SUSANNAH475 schreef:
Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

wel ff denken en lezen of 5x lezen. niemadn maakt het mij makkelijk, ik jullie ook niet,sorry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
HANNAH810 schreef:
is ook zo jonathan; ik deel je visie....
en daarnaast; hoeveel keus heb je soms? als je partner wil scheiden, kun je dat niet tegenhouden, ook al zou je dat willen.
ook al is scheiden in geen enkel geval een optie voor je, dan nóg kan het je overkomen is mijn ervaring.

maar om even bij kat terug te komen; wat doe je met een bijbeltekst als 1 korinthe 7 vers 15?
maar indien de ongelovige scheidt, dat hij scheide. de broeder of zuster wordt in die gevallen niet dienstbaar gemaakt; maar God heeft ons tot vrede geroepen.

vergelijk dit met vers 39 waar je de vrijheid en gebondenheid/ dienstbaarheid terug vind.

(even terzijde; je kunt vanuit de grondtekst 't woord dienstbaar ook vertalen met slavenij.)

mijn vraag is dus; hoe zie je dat bijbelgedeelte dan?


maar indien de ongelovige,(het niet christelijke deel,of het de man of de vrouw is,) scheidt, dat hij scheide,(zonder dat gij u uit gewetensbezwaar daartegen zoekt te verzetten).De broeder of de zuster wordt in zodanige gevallen (in de band van den echt als niet teverbreken verbintenis) niet dienstbaar gemaakt.( dat hij of zij zich aan den echtgenoot nog verder zou moeten verbonden achten als in hert aangegeven geval). Maar God heeft ons tot vrede geroepen.(de roeping tot christus,welke wij hebben ontvangen,heeft ten doel,dat wij in vrede zijn,dat wij vrede genieten,maar Hij heeft ons geen plichten willen opleggen,welke wij toch niet zouden kunnen vervullen.

lees in dit verband ook: 1 kor 7 vers 11,12 en 13 en kol 3 vers 15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:53
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW1.html#539

titel 6 ofwel artikel 81 t-m 92a. onder die voorwaarden zijn de meeste mensen hier in nederland getrouwd. dus daar hebben jullie JA op gezegd.

ik weet het niet zeker,maar ben bang dat 99 van de 100 stelletjes die zijn getrouwd in nederland,dat die die regels nog nooit gelzene heeft.

en voor die gene die in de kerk zijn getrouwd, die hebben tehoren gekregen van


Formulier om het huwelijk voor de gemeente van Christus te bevestigen

Omdat u…, die uw huwelijk hier in de kerk in het openbaar in Gods naam wilt laten bevestigen, in uw hart verzekerd mag zijn van de toegezegde hulp in uw verdriet, aangezien ook de gehuwden in de praktijk van het leven als gevolg van de zonde velerlei tegenspoed en leed overkomt, hoort daarom uit het Woord van God hoe eervol het huwelijk is. Het is een inzetting van God die Hem behaagt. Daarom wil Hij de getrouwden zegenen en bijstaan, zoals Hij beloofd heeft; hen die in ontucht leven en overspel bedrijven zal Hij echter oordelen en straffen.



Inzetting

Ten eerste behoort u te weten dat God, onze Vader, nadat Hij hemel en aarde geschapen had, de mens schiep naar Zijn beeld en naar Zijn gelijkenis. Nadat Hij de mens geschapen had, sprak Hij: Het is niet goed dat de mens alleen is; Ik zal hem een hulp maken die tegenover hem is. Toen deed de HEERE God een diepe slaap op Adam vallen, en hij sliep. En God nam een van zijn ribben en sloot haar plaats toe met vlees. En de HEERE God bouwde de rib die Hij van Adam genomen had tot een vrouw, en Hij bracht haar tot Adam. Toen zei Adam: Deze is ditmaal been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees; men zal haar Manninne heten, omdat zij uit de man genomen is. Daarom zal de man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aan- hangen, en zij zullen tot één vlees zijn.

Daarom moet u er niet aan twijfelen dat het huwelijk aan God de Heere behaagt, omdat Hij voor Adam zijn vrouw geschapen en hem tot een vrouw gegeven heeft. Hiermee betuigt God dat Hij nog -vandaag de dag- een ieder zijn vrouw als met Zijn hand toebrengt. Daarom heeft de Heere Jezus het huwelijk ook hoog geëerd met Zijn aanwezigheid en Zijn wonderen te Kana in Galilea, om daarmee te betuigen dat het huwelijk door allen in ere gehouden behoort te worden. Hij wil de getrouwden Zijn hulp en bijstand altijd bewijzen, ook wanneer men dat allerminst verwacht.



Doeleinden

Opdat u in uw huwelijk naar Gods geboden en onder Zijn beloften godvruchtig mag leven, moet u ten tweede weten waartoe God het huwelijk heeft ingesteld.

Het eerste doel is dat man en vrouw, door oprechte liefde verbonden, elkaar zullen toebehoren en elkaar trouw zullen helpen en bijstaan in alle dingen, die tot het tijdelijke en het eeuwige leven behoren.

Het tweede is dat zij onder de zegen van God een gezin zullen stichten en de kinderen, wanneer die hun toevertrouwd zullen worden, in de kennis en vreze des Heeren zullen opvoeden, tot Zijn eer en tot hun zaligheid.

Het derde is dat iedereen alle onreinheid en zondige begeerten zal vermijden en dat iedere man met zijn eigen vrouwen iedere vrouw met haar eigen man overeenkomstig Gods wil, met een goed en gerust geweten zal leven; en dat ons lichaam, als een tempel van de Heilige Geest, niet verontreinigd wordt. Indien iemand deze tempel van God schendt, God zal hem schenden.



Wederzijdse verantwoordelijkheid

Verder zult u weten, hoe de een zich tegenover de ander overeenkomstig het Woord van God

gehouden is te gedragen.

Ten eerste zult u, bruidegom, uw vrouw liefhebben, zoals Christus de gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar heeft overgegeven om haar te heiligen. Zoals Christus het hoofd, de wijsheid, de troost en de hulp van Zijn gemeente is, zó bent u het hoofd van uw vrouw om haar naar uw vermogen verstandig te leiden, te onderwijzen, te troosten en te beschermen. U zult verstandig bij haar wonen en haar haar eer geven. Overeenkomstig Gods gebod zult u getrouw en toegewijd in uw goddelijk beroep arbeiden om uw gezin met God en met ere te onderhouden en christelijke barmhartigheid te kunnen beoefenen.

Ten tweede zult u, bruid, weten dat God u aan uw man ver- bonden heeft, gelijk de gemeente aan Christus verbonden is. U zult uw man liefhebben, respecteren en volgen in alle dingen die goed en rechtvaardig zijn, zoals de gemeente aan Christus onderdanig is. Het gebod van God en het voorbeeld van godvrezende vrouwen die op God vertrouwden en hun mannen dienden, zult u navolgen. Zo zult u uw man in alle goede en rechte dingen behulpzaam zijn, u zult aan uw gezin goede zorg besteden en het bewaren in de vreze des Heeren. U zult ook in eerbaarheid en godsvrucht wandelen, om anderen tot voorbeeld te zijn.



Tot slot, bruidegom en bruid, houdt steeds in gedachtenis dat u beiden erfgenamen van de genade des levens bent. Zo zult u in wijsheid met elkaar samenleven en niet verbitterd tegen elkaar zijn, opdat uw gebeden niet verhinderd worden.



Nu u, .......…, gehoord hebt dat God het huwelijk heeft ingezet en wat u daarin door Hem bevolen is, wilt u in dit heilig huwelijk zo leven, zoals u nu betuigt voor Gods gemeente, en verlangt u dat uw huwelijk bevestigd wordt?



Wat is hierop jullie beider antwoord?



Omdat er geen wettige bezwaren ingebracht zijn, waarom uw huwelijk niet bevestigd zou mogen worden, zo bevestige onze Heere God uw voornemen dat Hij u gaf. Uw begin is in de naam des Heeren, die hemel en aarde geschapen heeft.



Willen jullie elkaar de rechterhand geven?



"Naam"......, belijdt u hier voor God en Zijn heilige gemeente dat u genomen hebt en neemt tot uw vrouw "naam" ..… ? Belooft u dat u haar nooit zult verlaten, in goede noch kwade dagen, in rijkdom noch armoede, in ziekte noch gezondheid, tot de dood u zal scheiden? Belooft u dat u haar in liefde zult leiden en beschermen, zoals een godvrezend man aan zijn vrouw verschuldigd is? Belooft u ook dat u heilig met haar zult leven, haar trouw te zijn in alle omstandigheden overeenkomstig het heilig Evangelie?



"Naam"......, belijdt u hier voor God en Zijn heilige gemeente dat u genomen hebt en neemt tot uw man "naam"..… ? Belooft u dat u hem nooit zult verlaten, in goede noch kwade dagen, in rijkdom noch armoede, in ziekte noch gezondheid, tot de dood u zal scheiden? Belooft u dat u hem in liefde zult gehoorzamen en helpen, zoals een getrouwe vrouw haar man verschuldigd is? Belooft u ook dat u heilig met hem zult leven, hem trouw te zijn in alle omstandigheden overeenkomstig het heilig Evangelie?



Zingen: Psalm 134:2



De Vader der barmhartigheid, die u door Zijn genade tot dit heilig huwelijk geroepen heeft, verbinde u met oprechte liefde en trouw, en geve u Zijn zegen (uitspreken van de zegen) Amen.



Zingen Psalm 134:3 (staande)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:27
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
HANNAH810 schreef:
oke, let's go........
allereerst denk ik dat het goed is dat je de bijbel ernaast hebt gelegt, gezien de invulling van je profiel.
ik kopieer;
Mattheüs 19:9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.

Markus 10:12 En indien een vrouw haar man zal verlaten, en met een anderen trouwen, die doet overspel.

Lukas 16:18 Een iegelijk, die zijn vrouw verlaat, en een andere trouwt, die doet overspel; en een iegelijk, die de verlatene van den man trouwt, die doet ook overspel.

Te weten anders dan om hoererij, gelijk uitgedrukt wordt Matth. 5:32, en Matth. 19:9.
dus als ik je goed begrijp, is overspel de "legale" enige reden tot echtscheiding naar jouw mening?

mijn antwoord is ja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 19:48
BerichtOnderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning
 
DENNISS669 schreef:
Lukas 22,43: En aan hem verscheen een engel uit de hemel, die Hem versterkte.

in de bijbelverklaring van dachsel lees ik dat anders.
ik lees dat als of de dicipelen dat zien als dat gebeurt. lees ik het dan zo verkeert?
en je mag gerust weten, ik heb dat eerlijk gezegd nooit geweten dat dat er stond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 19:32
BerichtOnderwerp: De rooie balk deel 2
 
DANIEL777 schreef:
zolang tie het maar tot en met 8 maart vol houd Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


eeej daniel, ik kan geen mail meer verstruren,maar zou je een ander plaatje willen gebruiken? je hebt de zelfde als robbedoes en dat vindt ik enorm verwarrend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125 (45)





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 19:29
BerichtOnderwerp: Zwolle: Speeddate-lokatie gezocht
 
KLAAS584 schreef:
Meppel de uitgaansplek bij uitstek,in het centrum van het mooie en oude
Meppel heb je het ''Grand Cafe'' ''Oases''.Perfect geschikt om elkaar daar
te ontmoeten.
Het is daar niet duur voor een ieder te doen,de sfeer binnen is ouderwets,
warm en gezellig.

5 minuten lopen van NS- station.


sorry hoor,maar oasis denk ik niet dat dat ene geschikte plek is voor een speed-date. lees ff wat de wensen zijn van c-m.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van KAT125
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6