ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIANNE129
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIANNE129
Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:14
BerichtOnderwerp: Dopen?
 
TESSYBEAR731 schreef:
Vanaf het moment dat ik geboren ben heeft mijn moeder me meegenomen naar het Leger des Heils.
Ik ben daar als kind opgedragen en uiteindelijk op mijn 22e heilssoldaat geworden.
Nooit heb ik er, sinds ik heilssoldaat werd, ook maar één seconde aan getwijfeld dat ik een kind van God ben en de Heilige geest in mij woont.
Toch ben ik, door omstandigheden, op een bepaald moment in een soort van "identiteitscrisis" terecht gekomen...en ik heb hard moeten knokken om daar weer uit te komen. Tijdens die periode ben ik me er meer en meer bewust van geworden dat mijn geloofsvisie zo verschilde van die van de kerk waar ik altijd mijn "thuis" had gehad, dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om op zoek te gaan naar een andere gemeente.
Dankbaar ben ik, dat ik die ook gevonden heb en dat deze kerk me helpt verder te groeien in mijn geloof.
Ik ben enorm gegroeid in mijn geloof, en Mattheus 19:26 heeft een heel nieuwe betekenis voor me gekregen...

Bij mensen is het onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

Meer en meer merk ik dat Hij mij een weg baant en dat ik aan het worden ben zoals God me bedoelt heeft...
Een paar maanden geleden heb ik een (volwassen) doopdienst meegemaakt in de kerk, en ook om mij heen zijn er mensen geweest (uit het ldh) die er voor gekozen hebben om zich te laten dopen.
Sindsdien ben ik hierover gaan nadenken...ik wil mijzelf graag helemaal aan de Heer "geven" en Hem echt alle leiding geven.
k ben er de afgelopen twee jaar keihard mee bezig geweest om alle "slechte" dingen uit het verleden te verwerken...ben de confrontatie aangegaan...
En op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik, om dat te doen, alle die dingen uit het verleden van me "af moet laten wassen"...zodat ik er echt vrij van ben.
Maar zoals gezegd, tot voor kort heb ik er nooit één seconde over nagedacht omdat ik al openlijk voor God gekozen heb toen ik heilssoldaat werd.

Zou graag jullie mening willen weten, maar hoop wel dat dit op een respectvolle manier kan gebeuren...
Ook is het niet mijn bedoeling om de zoveelste discussie los te maken over volwassendoop en kinderdoop...dat laatste ben k namelijk echt te oud voor Knipoog smiley

Zoals ik al in een ander topic heb verteld, ben ik als kind gedoopt, heb ook belijdenis gedaan. Toch bleef er ook bij mij iets knagen. Toen ik eigenlijk alleen voor de kinderen ben overgegaan naar een evangelische gemeente kreeg ik pas echt te maken met volwassen doop. Ik heb de beslissing toen genomen om me alsnog te laten dopen op grond van een eigen getuigenis. Ik had het gevoel heel sterk dat God persoonlijk tegen mij zei: bekeer je en laat je dopen. Ik heb het als een geweldige zegen ervaren.

Dit betekend overigens niet dat ik bang was niet behouden te zijn zonder de volwassen doop, de doop was voor mij alleen een volgende geloofsstap.


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op donderdag 10 juni 2010, 19:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 08:49
BerichtOnderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"
 
[quote=PIETER649]Jij denkt, zoals Henk710 memoreerde, in een heel eng kader.
!

Wat ontwikkelingshulp betreft: het is toch van de zotte dat jaarlijks 80% van ons zuurverdiende geld verdwijnt naar corrupte regimes...
En dat zuig ik nu niet uit mn duim, dat is een feit!!

Ehmmm, jij hebt een eigen bedrijf? Ik hoop voor je dat je een boekhouder in dienst hebt die kan rekenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 08:40
BerichtOnderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"
 
SUSANNAH475 schreef:
Triest vind ik het... dieptriest dat PVV en VVD winnende partijen blijken... ik heb zitten twijfelen tussen CDA en CU en voor mij is het CU geworden...
Met name de armoede in Nederland, maar ook in ontwikkelingslanden was voor mij een belangrijk punt... maar ook omdat ik denk dat de samenleving uit elkaar aan het vallen is... ik geloof dat we er voor elkaar moeten zijn... en dat zie ik niet bij de PVV en zeker niet bij de VVD... Twijfelende smiley

Ben het helemaal met je eens Susannah, Dat Pieter me dan niet slim vindt vind ik een enorm compliment. Ik ben liever niet slim maar wel sociaal dan ....

Wanneer je echte armoede gezien hebt, en hebt gezien hoe mensen die echt niet meer kunnen nog steeds moeten werken omdat ze inderdaad nog in staat zijn om adem te halen dan vind ik dat echt om te huilen. Huilende smiley, smiley in tranen

Natuurlijk zullen er mensen zijn die misbruik maken van goedbedoelde regels, die mensen zul je altijd houden.

Ik maak me enorm ongerust over de uitslag van deze verkiezingen, overigens niet voor mijzelf, met mijn opleiding en ervaring hoef ik waarschijnlijk niet bang te zijn voor financiele problemen, ik hoef nu zelfs niet bang te zijn voor mijn hypotheekrente aftrek Clown smiley , maar of ik dat eerlijk vindt... nou ja ik ben nou eenmaal niet zo slim. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:29
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
Wie heeft er goeie tips voor RLS?
Ik word gek.
Of was ik het al? Smiley die vol vragen zit

Kan ook zijn dat je (eventueel heel diep liggende en daardoor onzichtbare) spataders hebt. Een gevolg daarvan is meestal rls, aan de spataders is tegenwoordig vrij eenvoudig iets te doen (met laserbehandeling heb je echt veel minder last).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:55
BerichtOnderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"
 
PIETER649 schreef:
en ik maar denken dat jij het niveau van een 8-jarige WEL ontgroeid was... Geschokte, onthutste smiley

VVD, inderdaad DE partij voor rijke werkgevers, ieder voor zich God voor ons allen (of zoals zij dat noemen, ieder is verantwoordelijk voor zichzelf) hulp voor mensen die gewoon wat minder kunnen, minder snel zijn of .... nou ja, even (of wat langer) minder goed voor zichzelf kunnen zorgen is er niet. Ontwikkelingshulp, ach waarom zou je, doodzonde het is toch veel leuker om mensen die al genoeg hebben nog even een flinke bonus te geven.

Nou ja, je begrijpt, ik zal NOOIT VVD stemmen, staat in mijn stemwijzer, helemaal onderaan. Ik begrijp ook niet dat een Christen, die oprecht probeert om zijn naasten lief te hebben als zichzelf op VVD kan stemmen. Maar oke, dat zal dan wel aan mij liggen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:07
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
magnum.

ik krijg geen plaatjes gekopieëerd snik
ze waren zo leuk[/img]


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op woensdag 9 juni 2010, 20:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder
 
CROSSROAD317 schreef:
Of ik er iets mee kan Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Soms hoor je te vaak andere geluiden, dan wordt het heeeeeeel moeilijk om nog te geloven dat je iets waard bent (wat dan ook).

en om met Leanne te spreken, lager wordt mijn ivoren toren echt nog niet hoor (en ik ben bang dat de sleutel van de deur allang verroest is en niet meer te gebruiken is).

..

Als je dat maar vaak genoeg zegt tegen jezelf/hoort over jezelf, dan zul je ook niet geloven dat je iets waard bent (wat dan ook)

Het sterke van deze punten is, dat je je "ik ben waardevol gehalte(voor God en dus voor mezelf)" op krikt. Lachende smiley Engeltje smiley


Tuurlijk heb je gelijk Cross, ik weet het ook wel alleen kunnen veel mensen zo ontzettend hard schreeuwen, dat het me niet altijd lukt om Gods zachte stem er bovenuit te horen.
Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op dinsdag 8 juni 2010, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:07
BerichtOnderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoi Jonathan,

Onderstaande heeft mij erg geholpen (en nog steeds) in moeilijke tijden.
Door dit dagelijks (biddend) te lezen maak je je dit eigen en wordt het een deel van jezelf. Lachende smiley

Wie ben ik in Christus?

Ik verwerp de leugen dat ik verworpen, ongeliefd en schandelijk ben. In Christus ben ik aanvaard

Mijn relatie tot God:

Joh. 1 : 12 -- Ik ben Gods kind.
Joh. 15 : 15 -- Ik ben een vriend van Christus.
Rom. 5 : 1 -- Ik ben rechtvaardig verklaard.
1Kor. 6 : 17 -- Ik ben verbonden met de Heer, en een geest met Hem.
1 Kor. 6 : 20 -- Ik ben gekocht en betaald, ik ben Gods eigendom.
1 Kor. 12 : 27 -- Ik ben een deel van het lichaam van Jezus.
Ef. 1 : 1 -- Ik ben een heilige.
Ef. 1 : 5 -- Ik ben door God als Zijn kind geadopteerd.
Ef. 2 : 8 -- Ik heb toegang tot de Vader door de Heilige Geest.
Kol. 1 : 14 -- Ik heb verlossing ontvangen, en mijn zonden zijn vergeven.
Kol. 2 : 10 -- Ik heb volheid verkregen in Christus. In Hem ben ik volkomen.


Ik verwerp de leugen dat ik schuldig, onbeschermd, alleen en verlaten ben. In Christus ben ik veilig.

Mijn positie in God:

Rom. 8 : 1-2 -- Ik ben voor altijd vrij van veroordeling.
Rom. 8 : 28 -- Ik mag er zeker van zijn dat alle dingen meewerken ten goede.
Rom. 8 : 31-34 -- Ik mag weten dat niemand mij nog kan veroordelen.
Rom. 8 : 34-39 -- Ik kan nooit meer gescheiden worden van de liefde van God.
2 Kor. 1 :21-22 -- Ik ben bevestigd, gezalfd en verzegeld door God.
Kol. 3 : 3 -- Ik ben met Christus in God verborgen.
Fil. 1 : 6 -- Ik ben er van overtuigd dat God het goede werk dat Hij in mij begonnen is, ook zal afmaken.
Fil. 3 : 20 -- Ik ben een burger van de hemel.
2 Tim. 1 : 7 -- Ik heb geen geest van lafhartigheid, maar een geest van kracht, liefde, en bezonnenheid.
Heb. 4 : 16 -- Ik ontvang barmhartigheid en genade wanneer ik ze nodig heb.
1 Joh. 5 : 18 -- Ik ben uit God geboren, en de boze heeft geen vat op mij.

Ik verwerp de leugen dat ik waardeloos, onbekwaam, hulpeloos of hopeloos zou zijn. In Christus ben ik veelbetekenend.

Mijn waarde in God:

Matt. 5 : 13-14 -- Ik ben het zout van deze aarde en het licht van deze wereld.
Joh. 15 : 1-5 -- Ik ben een rank aan de ware wijnstok, een kanaal van Zijn vracht.
Joh. 15 : 16 -- Ik ben uitgekozen en aangewezen om vrucht te dragen.
Hand. 1 : 8 -- Ik ben een persoonlijk getuige van God de Vader.
1 Kor. 3 : 16 -- Ik ben Gods tempel.
2 Kor. 5 : 17 -- Ik ben een nieuwe schepping in Christus.
2 Kor. 5 : 18 -- Ik ben een kanaal voor Gods verzoening in Christus.
2 Kor. 6 : 1 -- Ik ben Gods medewerker( 1 kor 3:9)
Ef. 2 : 6 -- Ik bekleed in Christus een plaats in de Hemelse gewesten.
Ef. 2 : 10 -- Ik ben Gods maaksel.
Ef. 3 : 12 -- Ik mag met vrijmoedigheid en vertrouwen tot God naderen.
Fil. 4 : 13 -- Ik ben in staat, om in de kracht van Christus, alle dingen te doen.


Hoop dat je er iets mee kunt ....


Of ik er iets mee kan Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Soms hoor je te vaak andere geluiden, dan wordt het heeeeeeel moeilijk om nog te geloven dat je iets waard bent (wat dan ook).

en om met Leanne te spreken, lager wordt mijn ivoren toren echt nog niet hoor (en ik ben bang dat de sleutel van de deur allang verroest is en niet meer te gebruiken is).

..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes
 
[quote=HANNAH810]soms hebben kinderen van die uitspraken, die je op zou willen schrijven voor later; heb jij dat ook?
schrijf ze hier, dan genieten wij mee!!

Met het prachtige weer van afgelopen zaterdag, bedacht ik me weer een opmerking van mijn zoon toen hij een jaar of 4 was.

We waren op ook zo'n stralende dag samen de hond aan het uitlaten, toen we een prachtige cabrio (merk weet ik niet meer) zagen staan. Mijn zoon kijkt eens naar die auto, komt naar mij en zegt:

Zielig he mama, die mensen hadden geen geld meer over voor een dak.

Zo'n schat gun je toch een fanta?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 18:31
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
LEANNE226 schreef:
Yes,Marieke bekend kleur! Lachende smiley

Ik heb een leuke idee voor de picknick,kies maar eentje uit......


wanneer iemand echt op die palen gaat proberen te lopen is het verstandig om de gipskamer alvast te waarschuwen denk ik.

Pfff, ik moet er niet aan denken, maar de kleurtjes zijn geweldig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 10:03
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Het probleem is inderdaad bij ons bekend en het is inderdaad in onderzoek. Dat we er lang mee bezig zijn, betekent niet dat er niets gebeurt. Bij een grote server/site als ChristianMatch is dit echter een tijdrovende klus. Onze excuses voor de overlast, maar er wordt dus zeker aan gewerkt.

Chris, dank voor de reactie, dat geeft in elk geval weer wat duidelijkheid. Ik zou het erg prettig vinden wanneer je ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen, want soms zou ik bijna denken dat ik een slinger nodig heb om mijn laptop op gang te krijgen.

Veel succes met het onderzoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 08:50
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?
 
MIEKE364 schreef:
Vandaag, beste collegachristenen heb ik belijdenis gedaan op mijn oude dag.

Waar ik benieuwd naar ben is:
hebben jullie belijdenis gedaan? Zo ja, zou je dat nu anders doen of beleven?
Zo niet, zou je dat alsnog willen doen en waarom, wat zou je motivatie zijn?

Van Harte gefeliciteerd Mieke,

Mijn verhaal wil ik hier dan toch ook nog even kwijt. Op 18 jarige leeftijd heb ik belijdenis gedaan in de nederlands gereformeerde gemeente. Het hoorde er eigenlijk gewoon bij. veel jongeren stroomde uit, om elders te gaan studeren, voordat je dan ging verhuizen deed je belijdenis.
Ik heb er geen moment spijt van gehad, het was voor mij niet alleen "het hoort er nu eenmaal bij" maar een hele bewuste keuze.

Toch heb ik eigenlijk altijd veel moeite gehad met een belijdenis zonder doop door onderdompeling. Ik zie de tekst: bekeer je en laat je dopen toch echt als een opdracht. Om die reden heb ik me toen ik een jaar of 40 was laten dopen. ik heb eigenlijk mijn kinderdoop bevestigd in een volwassen doop, ik kan het dus ook niet zien als "overdopen". Ook mijn belijdenis is door de doop niet onbelangrijk geworden, ik heb heel bewust dezelfde tekst zowel voor mijn belijdenis als voor mijn doop uit gekozen (psalm 139).

Leuk detail bij de doop vond ik dat onze voorganger in de voorbereiding zei, het is een "geestelijke" begravenis, je oude zondige lichaam wordt met Jezus begraven, je staat op als herboren schepping. Om al die zonden af te wassen zal ik je dus ook maar ff onderhouden Clown smiley
Tja, het bleef een clown, maar wel leuk, en met mijn "zwem" conditie had ik er geen moeite mee.


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op maandag 7 juni 2010, 08:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 00:03
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
CROSSROAD317 schreef:
Als je de serie nog hebt Syl, mag ik ze dan nog een keer lezen ?? Engeltje smiley

De bilbliotheek heeft bijna alles, ideaal. De serie van Bodie Thoene heb ik er al voor een heel groot deel uit weg gehaald hoor. En ze hebben er nog veel meer.......


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op maandag 7 juni 2010, 00:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes
 
[quote=HANNAH810]soms hebben kinderen van die uitspraken, die je op zou willen schrijven voor later; heb jij dat ook?
schrijf ze hier, dan genieten wij mee!!

Toen mijn oudste neefje een jaar of 3 was, was ik bij mijn zus op bezoek. Wij stonden in de keuken bezig toen mijn neefje die aan tafel zat te kleuren ineens opkijkt en roept: Oh mama, mijn billen lieten een boertje. Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 19:25
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
MARISKA601 schreef:
Nu ik de tuin zit, heb ik meer behoefte aan luchtige lectuur.

Ben weer begonnen met Beekman en Beekman.


Geweldig, die heb ik hier ook nog in de kast staan, ik heb me tranen gelachen. Misschien pak ik die ook wel weer voor in de tuin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 09:24
BerichtOnderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
 
CARIEN982 schreef:
Ik snap niet dat sommigen zo n hekel aan strijken hebben, Smiley die vol vragen zit
zelfs mn zus brengt haar strijk hier ,incl van haar vriend.
Muziekje aan en het is zo geklaard. Lachende smiley

Jammer dat je zo ver weg woont Carrien, als er een huishoudelijk klusje is waar ik een hekel aan heb.... Kotsende smiley

en toch pest ik mezelf elke keer weer, door zelfs de pyama's te strijken, maar ja, volgend zoon lief zitten ze dan zo lekker, en ja wat doe je dan he? Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley

pfffff, maar uh, Jonathan houd dus ook van strijken?? Clown smiley

tja, wij zeiden een aantal jaar geleden al:

een slimme meid is op haar toekomst voorbereid,
maar een slimme vent strijkt zijn eigen overhemd


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op donderdag 3 juni 2010, 09:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
Een motor voor mijn auto, de oude bleek niet meer te maken te zijn. Ik hoop dit ding overigens alleen kant en klaar in mijn auto ingebouwd te vinden, anders kan ik er nog helemaal niets mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 21:59
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes
 
HANNAH810 schreef:
hahaha die is goed, jolan!!

zo zei mijn meisje vanavond met een heel ernstig gezichtje;

mama, weet je.....
ik ben geliefd, echt waar!
ik; zo ben je zo geliefd joh!
zij; jahaaaa, én ik ben geloofd, ook nog!!
ik; oke dan; ben je echt heel geloofd? of een klein beetje geloofd.....
zij; nee, ik ben heel geliefd, heel geloofd en dan moet je gaan trouwen, want dat zegt de juf.
heftig knikkend; dus ik gaat met jóú trouwe, als ik geliefd en geloofd op jou ben!!

wijs zo'n huwelijks aanzoek nou eens netjes af; dat kan niet toch?
dus sorry, heren; mn pleegdochtertje heeft mn hart gestolen!!
en ik mag er maar op één tegelijk geliefd en geloofd zijn, zegt ze, dus helaas!! Clown smiley

Hannah, dit doet me denken aan een jaar of 14 geleden,

Ik sta mijn zoon (van nu 18) in de badkamer af te drogen,
zegt hij met een stalen gezicht
Mama, als ik later groot ben, dan ga ik met jou trouwen
ik antwoord dus:
Jochie dat kan toch niet, mama is toch al met papa getrouwd?
hij zet zijn handen in de zij, kijkt me heel erntstig aan en antwoordt:
Tja, mama, dan heeft papa een probleem.

Probeer daar maar een serieus bij te blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 23:30
BerichtOnderwerp: Geld
 
PIETER649 schreef:
Ik zou hier zoooooooo graag op willen reageren...
Uitleggen dat VVD best meevalt....
Vertellen dat CU een roversbende is...

Maar ik vind het ff goed, ik woon gelukkig niet meer in Nederland en ik hou me maar vast aan het gezegde dat iedere bevolking de regering krijgt die ze verdiend... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tja, het is maar wat je gelooft he (of wat je goed uitkomt om te geloven)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 23:01
BerichtOnderwerp: Geld
 
PIETER649 schreef:
Ik vind dit een onzinnige, zo niet stompzinnige vraag eigenlijk...
Maar goed, voor het belang van de discussie zal ik een antwoord geven.

Als ik in de huidige economie alles hals over kop zou verkopen, kan ik maar weinig armen vrolijk maken.
Sterker nog, ik creeer er naast mn eigen gezin nog wat arme gezinnen bij.
Want ja, dat personeelslid van 49 met reuma zal wederom niet makkelijk een baan krijgen en aan mn andere werknemers kleeft ook een vlekje.
Ook zij zullen over een jaartje dus de bijstand inrollen.

Maar goed, dat zal jou en die engel allemaal een zorg zijn. Want het enige waar het in jouw vraagstelling om gaat is of ik gehecht ben aan mijn levensstandaard.
Antwoord is nee, ben ik niet aan gehecht. Tweemaal eerder in mijn leven heb ik een vermogen opgebouwd en ben ik in mn blote kont geeindigd.
Ik weet dus dat het allemaal betrekkelijk is en ik weet dat ik met mijn DOOR GOD GEGEVEN capaciteiten dit trucje wederom uit kan halen.

Gelukkig heb ik weer wat geleerd hier.
Ik had mezelf niet als voorbeeld mogen nemen op dit forum, ik had anoniem moeten blijven en meepraten met veel anderen.
Moeten getuigen dat een ware christen bij voorkeur net ff boven de armoegrens leeft.

Sorry hoor dat ik een welvarend leven heb, sorry dat ik mijn vrouw en onze kinderen kan geven wat ze nodig hebben.
En vooral sorry dat ik getuigd heb op dit forum dat ook een christen kan genieten van wat hij met hard en lang werken heeft verdiend.

Ik denk dat nergens is bedoeld dat je ook werkelijk alles moet verkopen, er wordt gevraagt stel dat.... En als ik jou reactie lees, ben je een "goeie" werkgever, die zijn personeel niet op straat zet omdat ze iets mankeren, maar mee kijkt naar wat wel mogelijk is. Ik kan me dus niet voorstellen dat aan jou gevraagt zou worden om alles op te geven.

Dat jezelf daar een goed leven van hebt, geen probleem mee, tuurlijk mag dat, zolang je (maar als ik je verhaal lees is dat ook niet echt een probleem voor je) maar niet aan je bezit hangt.

Nu wil ik daarin ook eerlijk zijn, financieel heb ik het niet echt slecht, zolang ik een beetje blijf nadenken bij mijn uitgaven lukt het wel. Maar als aan mij gevraagt zou worden mijn kinderen achter (los) te laten en iets heel anders te gaan doen, waardoor ik hen veel minder tot niet meer zou kunnen helpen, pfff ik weet het niet, zou ik wel heel moeilijk vinden hoor. Ik denk dus dat de vraag veel verder gaat dan alleen je portemonee.

Ik denk wel dat Jezus heel duidelijk is met: wat doe je met je rijkdom, ga je er op een verantwoorde manier mee om, bij het verhaal van de verloren zoon, wordt de zoon die het geld en alles wat hij heeft verbrast aan feesten en dergelijke als verloren gezien. De vader en de zoon die thuis wonen hebben het financieel gewoon goed, maar zij worden niet als verloren gezien, ze gaan op een verstandige manier om met hun bezit. Waarbij er niets op tegen is dat ze er ook zelf goed van leven.

Dus: leef verantwoord, denk aan je naasten en help als het mogelijk is, maar ook geniet van hetgeen God je geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: Geld
 
CHATULIEM619 schreef:
Geldzucht is heel wat anders dan rijk zijn. Het kan ook optreden bij arme mensen en volgens mij gebeurt het daar vaker. Als men door geldzucht gedreven wordt is men nl. niet in staat het geld vast te houden. Er is een groot verschil tussen rijk worden en rijk blijven. En mensen die last hebben van geldzucht zijn meestal niet in staat rijk te blijven......

In de huidige plannen van de socialistische partijen is het dus zo. dat als je goed verdient, je 3 van de 5 dagen per week voor de belastingen werkt. De andere 2 voor jezelf. Is dat dan rechtvaardig. Meestal werkt men keihard, en toch wordt 60% van het verdiende loon dan ingehouden>>>>


de plannen van de vvd dan vreselijk gewoon, bezuinigen op alle uitkeringen, ben je ziek, ben je weduwe of weduwenaar, ben je met een handicap geboren, nou ja, pech gehad. Chat ik begrijp werkelijk niet hoe jij dit soort uitspraken durft te doen als christen.

Ik zeg niet dat het zondig is om geld te hebben, maar ik zeg wel laat de sterkste schouder het zwaarst tillen. En aangezien ik vrij redelijk goed op de hoogte ben van de belasting aangiften kan ik dus ook zeggen dat wanneer je zoveel verdiend dat je van de 5 dagen inkomen er 3 moet afstaan aan de belasting, je van de 2 dagen die je nog voor jezelf werkt zo veel overhoudt dat de meeste mensen er alleen van kunnen dromen om dat bedrag maandelijks netto uit te kunnen geven.

Marianne, (sorry Thomas ik neem een keer je stokpaardje over) die NOOIT op een partij zal stemmen die de bezuinigingen wil doorvoeren ten koste van de zwakkere in de samenleving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 13:55
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Mary, en andere jarigen

Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag.

een leuk plaatje lukt ff niet sorry komt nog wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:19
BerichtOnderwerp: Mannen- en vrouwenberoepen
 
IMRE695 schreef:
Nu mevrouw Leanne zich uit de proceduere heeft teruggetrokken wegens het niet kunnen overleggen van een bewijs van goed gedrag Duiveltje smiley willen wij gaarne de procedure afronden met mevr. Marianne. Binnenkort zullen wij u een persoonlijke uitndodiging sturen voor een oriënterend gesprek. Uw wensen en mogelijkheden zullen meegewogen worden in de procedure. Bij onoverkomelijkheden beslist een onafhankelijke arbitrage-commissie die een bindend advies ter tafel zal leggen.

Uw werkritme is als volgt:

6.30 uur opstaan
6.45 uur kolenkachel aansteken
7.00 uur warm water voor ochtendbad dhr. Imre maken
7.15 uur heer Imre in bad doen
7.20 uur heer Imre's badeendje zoeken
7.30 uur heer Imre afdrogen en poederen
7.45 uur ochtendgymnastiek
8.00 uur ontbijt maken voor de heer Imre (scheelt voor jou, Maris Knipoog smiley )
8.15 uur zelf ontbijten
8.30 uur heer Imre uitzwaaien en begin ochtedprogramma, dat in overleg kan worden samengesteld.

De avonden:

18.00 opdienen diner
19.00 afwassen en zilver poetsen
20.00 kopje koffie of thee
20.30 tot 22.30: de oeverloze monologen van heer Imre aanhoren (totdat hij in slaap valt)
23.00 heer Imre instoppen en een nachtzoen geven
23.15 kachel doven
23.30 slapen


Slapende smiley

Als ik je laatste berichtje lees mag ik hier dus niet meer op reageren Huilende smiley, smiley in tranen

En ik had nog wel zulke leuke ideeën over de manier van het badderen van dhr Imre. Bovendien wordt denk ik het voorlees uurtje voor het slapen gaan nog vergeten. Maar goed, ik zal mijn moederlijke gevoelens dan toch nog maar even in bedwang houden m.b.t. dhr. Imre.

Dan toch voor één keer, welterusten lieverd, slaap zacht, mammie zal voor je bidden he, je hoeft niet bang te zijn, er zitten geen krokodillen onder je bedje, of monsters in de kast. Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:11
BerichtOnderwerp: Mannen- en vrouwenberoepen
 
KANJER134 schreef:
Feminisering in het onderwijs is helemaal doorgeschoten.

Enkele vrienden in het onderwijs zien dit niet als iets positiefs.
En missen vooral de mannelijke collega's.

Zo ontstaat er ook een scheef beeld van een voorbeeldfunctie waarin kinderen opgroeien. Maar dat is weer een ander onderwerp.

Zelf heb ik in de verpleging gewerkt. Als man tussen al die vrouwen, had ik er niet veel te zoeken. Vooral omdat velen jaloers waren, doordat mannen allerlei opleidingen mochten gaan volgen.

Toen ik in 1985 voorgedragen werd als instreucteur (tekstverwerken en PC) bij een vrouwelijk uitzendburo werd ik zelfs afgewezen door toen Sylvia Tooth. Alleen omdat ik een man was. Haar twee vrouwelijke directeuren zagen mijn kwaliteiten, alleen ik was geen vrouw.

Als secretaresse heb ik ook gewerkt en dan gedetaceerd. Alleen een vrouwelijk directeur wilde mij hebben. Is er wat veranderd in de laatste jaren ?


Ach of er nu echt veel veranderd is weet ik niet hoor, misschien zou je kunnen solliciteren als poetsvrouw bij de heer Imre, kunnen we meteen nagaan hoe zuiver alle bedoelingen zijn. Maar ja, of je daar zin in hebt weet ik natuurlijk niet.
De arbeidsvoorwaarden zijn natuurlijk heel aantrekkelijk, je mag blijven eten en slapen op je werk. Dus, we zullen het wel zien hoe groot de concurrentie voor deze baan gaat worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 08:29
BerichtOnderwerp: Mannen- en vrouwenberoepen
 
LEANNE226 schreef:
Boze smiley

Mevrouw Leanne,

De moed niet opgeven hoor Leanne, er zijn nog geen gesprekken geweest, ik kan me niet voorstellen dat de heer Imre maar met een dame een gesprek wil. Bovendien, ik weet niet zeker of ik wel zo geschikt ben als hoofdkussen voor een op de bank in slaapvallende man. Maar goed, we zullen even af moeten wachten wat de volgende stappen zijn, nadat wij aan de heer Imre zijn voorgesteld.

met collegiale groet,

Je medestrijder naar deze baan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 18:56
BerichtOnderwerp: Mannen- en vrouwenberoepen
 
IMRE695 schreef:
Geachte mevr. Marianne,

N.a.v. uw brief op onze personeelsadvertentie hebben wij ons gebogen of uw de juiste vrouw op de juiste plaats zou kunnen zijn. Wij zijn genegen u een kans te bieden, maar hebben nog wel enkele aanvullende vragen voordat wij overwegen met u in zee te gaan.

U bent omgeschoold? Waarin? Hogere huishoudkunde is een must, geen pré. Ook over uw motivatie bestaat aanleiding tot twijfel. Het is de sleutel tot uw succes in deze baan, want u dient van 's morgens zeven tot 's avonds elf uur bereid te zijn tot eerbaar dienstbetoon. De nachten zijn voor u-zelf.

Ook het 1 avond per week (uw vrije avond!) op de bank zitten naast de heer Imre is eigenlijk een harde eis. Daarvoor dient u bijzonder gemotiveerd te zijn, anders levert dit alleen maar een dubbele deceptie op. Geschokte, onthutste smiley

Ook uw energieverbruik per uur is veel te hoog! Verraste, verbaasde smiley Tussen de maaltijden door wordt er niet meer verbruikt dan een stukje fruit, dat van uw salaris wordt afgetrokken.

Stuurt u ons alvast uw gebruiksaanwijzing? Misschien zit er nog garantie op dit product??

Met vriendelijke groet,

The Household Recruiting Company


Geachte heer, mevrouw,

Zoals gevraagd in uw brief zend ik u hiermee wat aanvullende informatie. De gebruiksaanwijzing is te vinden in een boek dat ook wel Bijbel wordt genoemd, vooral de passages in efeziërs 5:25-31 en in 1 petrus 3: 7 zijn daarbij zeer belangrijk. Door dit product op de juiste wijze te gebruiken is het mogelijk de opgedane demotivatie om te zetten in een zeer grote motivatie tot het vervullen van de opgelegde taken, ook het energie verbruik kan daardoor drastisch worden verminderd.

Mijn opleidings niveau is waarschijnlijk zeer te vergelijken met de hogere huishoudkunde, indien nodig ben ik bereid noodzakelijk geachte aanvullende opleidingen te volgen. Over de besteding van de vrije avond zou ik nog graag wat nadere informatie ontvangen, hoe denk de heer Imre deze avond verder in te vullen, door alleen op de bank te blijven zitten wordt het energie verbruik misschien zelfs ongezond laag.

Wachtend op uw antwoord,

Met vriendelijke groet

129
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 13:13
BerichtOnderwerp: Mannen- en vrouwenberoepen
 
IMRE695 schreef:
Gezocht: handige poetsvrouw die haar hand ook niet omdraait voor een flinke berg strijkgoed. Het zou fijn zijn als je hele dagen beschikbaar bent, zodat je ook mijn pantoffeltjes kunt aandragen, als ik ze kwijt ben.

Ook houdt je van koken, ben je handig met de verfkwast en even een nieuw behangetje plakken, heeft ook geen geheimen meer voor jou.

Verder heb je 1 vrije avond in de week, maar ik vind het wel gezellig als je dan gewoon naast me op de bank zit. Knipoog smiley

Mijn aanbod:

gratis slapen in het dienstbodenkamertje op zolder, 3 gratis maaltijden en 1 keer per week douchen.

Inlichtingen onder nr. 7834 bij de redactie van deze site.


Engeltje smiley

Mijne dames en heren (M/V),
Naar aanleiding van uw behoefte aan
Een poetsvrouw
zoals geadverteerd in__cm_____________
van_24-mei-2010____________deel ik u mede
dat ik op korte termijn leverbaar ben.
Technische gegevens:
-M/V-Leeftijd:____49________jaar
-Geschoold/ongeschoold/omgeschoold
-Gemotiveerd/ongemotiveerd/gedemotiveerd
-Energieverbruik:_ca. 100 kcal./uur (afh. van bezigheden)
-Met/zonder gebruiksaanwijzing
Wilt u meer weten over dit product, bel of
Schrijf naar:

nr. 129 van deze site


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op maandag 24 mei 2010, 14:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:03
BerichtOnderwerp: Gezocht...
 
[quote=THOMAS968]

examennakijksmurf, wat zoek je nu dan? de antwoorden, of misschien een kandidaat die vast wel bereid is zijn of haar eigen examen na te kijken Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 20:52
BerichtOnderwerp: Mannen- en vrouwenberoepen
 
ANNETTE792 schreef:
Ik heb ooit overwogen vroedman te worden... maar het politieke klimaat was er niet naar Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley
vraagje... zijn de hedendaagse vrouwen geemancipeerd genoeg inmiddels? of is het nog steeds het oeroude jalouzie aspect van : wat hij kan/mag, dat wil ik ook..

Pieter, die zich bij gebrek aan beter werk maar bezig houd met aluminium dingetjes. Coole smiley met zonnebril

Ik weet dat er al sinds in elk geval een jaar of 15 vroedmannen zijn, ze doen hun werk nog gewoon goed ook (lol).

ik denk dat er wel echt mannen en vrouwen beroepen zijn maar veel minder dan dat vroeger werd gedacht. Voor een vrouwelijke dakdekker lijkt het me toch lastig om bij zwangerschap tot 6 weken voor de uitgerekede datum nog moet werken, maar dat terzijde.

Leanne, je hebt natuurlijk gewoon gelijk, een alleenstaande vrouw krijgt geen vrijstelling van huur/hypotheek, en alle andere vaste lasten, en de kinderen willen nog steeds verzorgt worden met het liefst dezelfde merkkleding als alle andere kinderen hebben. Dus er zal gewoon geld verdiend moeten worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129 (63)





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:30
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
[Verder denk ik hetzelfde als jij over het synchroon lopen van deze beide zaken. En jij bent echt niet de enige die onderuit zal gaan en ik vind je ook niet schijnheilig, je opmerking was eerlijk.

Thomas, die Marianne volgens hem best wel begrijpt.[/quote]


Thomas,

Dank voor je reactie, ik ben bang dat ik je stelling inderdaad iets te "werelds" zag. (ff proberen of die auto ook lekker rijdt Verlegen lachende smiley )

Sorry, op de manier waarop je het nu beschrijft ben ik het gewoon met je eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIANNE129
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 Volgende
Pagina 7 van 9