ChristianMatch
 


Forum

God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 04:23
 
Ik las vanavond wat stukjes, en die begonnen een leven in mijn gedachten te gaan:


Gebed om kracht
Ik vroeg om kracht en kreeg moeilijkheden om me sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid en kreeg problemen om op te lossen
Ik vroeg om voorspoed en kreeg hersenen en spieren om mee te werken.
Ik vroeg om moed en kreeg gevaren te trotseren.
Ik vroeg om liefde en kreeg mensen in nood om te helpen.
Ik vroeg om gunsten en kreeg kansen.
Ik ontving niets waarom ik had gevraagd maar ik ontving alles wat ik nodig had !



Alles...ja.... al zoveel gehad, maar waarom in die mate, waarom hebben die dingen
ook zoveel pijn gedaan en kapot gemaakt, is mijn vraag



Vraag en je krijgt?
Jij hebt honger en vraagt om eten. Ik geef je geen vis, maar een hengel.
Jij hebt dorst en smeekt om water. Ik geef je geen drinken, maar een schep voor een put.
Jij hebt hoofdpijn en vraagt om een pijnstiller. Ik geef je geen paracetamol, maar zorg voor de stilte.
Jij hebt verdriet en vraagt naar het waarom. Ik geef je geen 'omdat', maar een arm om je heen.
Jij bent eenzaam en vraagt om gezelschap. Ik geef je geen vriend, maar iemand die jou nodig heeft.
Jij snapt veel dingen van de wereld niet. Ik geef je geen antwoorden, maar wijs je jouw plek.
Jij vindt de kerk saai en wilt meer beleving. Ik geef je niet dat gevoel, maar een taak in de gemeente.
Jij vraagt of Ik nog wel besta. Ik geef je geen wonder, maar Ik geef om je!


een hengel? een schep voor een put? de stilte? een arm om je heen? iemand die jou nodig heeft? wijs je jouw plek? God geeft om je? Smiley die vol vragen zit


Met die hengel vis ik volgens mij achter het net
Maar wat als je nou zelf in die put kom te zitten?
Stilte is soms zo luid aanwezig, dat het zeer doet
Geeft die arm ook zakdoeken aan om de tranen weg te vegen?
Wat als de blinde de lamme gaat helpen, waar is dan de weg?
op die plaats sta ik al en ervaar dan nog steeds hetzelfde?
God geeft om je is soms zo moeilijk te voelen als het denken anders denkt.
God geeft om je, word soms meer een vraag dan een feit!

Dit zijn zomaar ff wat dingen die in mij naar boven komen na het lezen van de stukjes.
Veel van bovenstaande is waar. Ik weet dat ik door mijn stellingen er achteraan te schrijven
de dingen in het uiterste,uit het verband aan het trekken ben. En ik weet dat ik ze helemaal niet zo uiterst ervaar.
Maar soms lijkt het leven een strijd te zijn waar je liever zegeningen zou willen zien.
Dat het geduld om alle dingen te ervaren die ik schreef , ook eens beloond wordt
Soms kruip je weg in je buitenkant, laat de dingen die echt in je rondgaan niet meer
zien, omdat je bang bent dat je er dan zelf ook geen raad meer mee weet.

Is het leven dan nog wel leuk allemaal, als binnen in de verborgen verlangens niet gestild worden? Je alleen nog ervaart dat God je geduld aan bijleren is.

Maar God....wanneer is het genoeg geweest?
Soms komen nu alleen de twijfels omhoog,
en te meer ik luister naar de stem die geduld zegt
weet ik ook dat ik opschuif naar een punt van vertwijfeling
en als ik daar ga aankomen, wie haalt me daar nog weg?
Of ga ik daar dan pas de zegen ervaren als daar mijn hand wordt gegrepen?
Zal ik dan maar gelijk die kant opgaan, of met geduld verder leven?



http://www.youtube.com/watch?v=rzfXu0nkjw0

Heel mijn hart
Als mijn hart niet ontwaakt
uit de nacht van verdriet;
en de zon niet meer schijnt
ik het daglicht niet zie;
Als het donker in mij blijft
en mijn hart schreeuwt om recht
om wat mij verwondde; ik verlies dit gevecht.

Als ik levenslang vecht,
met de last die ik draag;
in de greep van de angst
mezelf bitter afvraag
hoe ik verder moet leven
met mijn schaamte en schuld,
Ziet u mij dan Vader;
Kom mij toch te hulp!

Refrein
Heer, U kent mijn verlangen
om in vrijheid te leven;
Niet gevangen tussen muren
die mijn bange hart omgeven.
Uw waarheid bevrijdt;
uw liefde geneest,
Heel mijn hart door de heilige Geest..

Wat mijn hart ook bezwaart,
welke pijn ik nog voel;
door de kracht van het kruis
heeft zelfs lijden een doel.
Kom ik eindelijk thuis
want bij U wil ik zijn,
Die stierf voor mijn zonde,
maar ook voor mijn pijn.

Heer, U kent mijn verlangen
om in vrijheid te leven;
Niet gevangen tussen muren
die mijn bange hart omgeven.
Uw waarheid bevrijdt;
uw liefde geneest,
Heel mijn hart door de heilige Geest..



Wat ik eigenlijk vraag is :
God geef mij meer van uw liefde, want ik vind het heerlijk U zo te ervaren.
Laat mij meer doen met die liefde, want ik ervaar de groei die mij sterk aan t maken is
Geef mij nog meer geduld, want daardoor zal mijn afhankelijkheid van U groter worden
Hou mij nog meer vast, want alléén ben ik al zo ver geweest, en met U gaat het zoveel beter
Geef mij nog meer momenten van stilte in mijn leven, want daarin kan ik U meer zoeken
En leer mij daar in die stilte wat de weg is die U met mij wilt gaan. Leer mij te zien
in het vertrouwen dat U bij mij bent.
Heer..... U bent zo dichtbij mij, in mijn leven. Dat zelfs als ik nu tot het uiterste van mijn
denken ga (waar ik vroeger in angst belandde), ik nog U daar aantref. .....daar is nu Uw liefde
God ik wil U danken dat U mijn leven zo in Uw handen hebt genomen.


Lord You have my heart - Delirious
http://www.youtube.com/watch?v=b3WVpgeXU5Y&feature=related

Heer U hebt mijn hart
En ik zal zoeken naar het Uwe
Jezus neem mijn leven en leid me.

Heer U hebt mijn hart
En ik zal zoeken naar het Uwe
Laat me een offer voor U zijn.

En ik zal U prijzen Heer
Ik zal U prijzen Heer
En ik zal zingen dat liefde naar beneden komt
Ik zal zingen dat liefde naar beneden komt
En als U Uw gezicht toont
Uw gezicht toont
Zullen we Uw glorie hier zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:10
 
Herkenbaar...soms...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 10:50
 
Ja Jonathan, dat is voor mij ook een enorm vraagstuk!

Geduld, overgave, vertrouwen...allemaal dingen waarvan je weet dat je het op zou moeten brengen...maar wat is het soms een strijd!

Ik zeg vaak, ik krijg kracht naar kruis, maar daarbij vraag ik me af of ik wel zo heeeel sterk wil zijn? Moet ik nog krachtiger worden of mag ik ook eens die rust en vrede ervaren?

Ik weet....Hij voorziet! Maar toch wil ik de dingen zelf controleren, want...dat heb ik toch jaren 'moeten' doen om te overleven?

ik wacht op de dag dat ik mij volledig kan overgeven, dat mijn vertrouwen in Hem groot genoeg zal zijn. Ik bid daarvoor, elke dag..dat mijn Vader mijn nuchterheid een stuk zal wegnemen en me daarvoor in de plaats een stuk rust wil geven..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY025





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 11:53
 
MARIEKE897 schreef:
Ja Jonathan, dat is voor mij ook een enorm vraagstuk!

Geduld, overgave, vertrouwen...allemaal dingen waarvan je weet dat je het op zou moeten brengen...maar wat is het soms een strijd!

Ik zeg vaak, ik krijg kracht naar kruis, maar daarbij vraag ik me af of ik wel zo heeeel sterk wil zijn? Moet ik nog krachtiger worden of mag ik ook eens die rust en vrede ervaren?

Ik weet....Hij voorziet! Maar toch wil ik de dingen zelf controleren, want...dat heb ik toch jaren 'moeten' doen om te overleven?

ik wacht op de dag dat ik mij volledig kan overgeven, dat mijn vertrouwen in Hem groot genoeg zal zijn. Ik bid daarvoor, elke dag..dat mijn Vader mijn nuchterheid een stuk zal wegnemen en me daarvoor in de plaats een stuk rust wil geven..

Wat mooi Marieke , dank je.

Wat zou het mooi zijn als we(ik) in plaats van strijd, controle en nuchterheid. rust en vrede mogen ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 12:08
 
Hmm...toch vind ik nuchterheid niet per definitie een slechte eigenschap hoor. Ik ervaar zelf juist dat het vaak mijn nuchterheid is die het mogelijk maakt om "gewoon" te aanvaarden en rust te vinden...terwijl ik juist wanneer ik probeer die nuchterheid te laten varen hopeloos van slag raak...
Hij kan het dus ten goede gebruiken Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 12:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:11
 
TESSYBEAR731 schreef:
Hmm...toch vind ik nuchterheid niet per definitie een slechte eigenschap hoor. Ik ervaar zelf juist dat het vaak mijn nuchterheid is die het mogelijk maakt om "gewoon" te aanvaarden en rust te vinden...terwijl ik juist wanneer ik probeer die nuchterheid te laten varen hopeloos van slag raak...
Hij kan het dus ten goede gebruiken Knipoog smiley

ik denk dat we het dan over verschillende vormen van nuchterheid hebben Tess Lachende smiley
zal er nog even over na denken hoe dat onder woorden te brengen..ok?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:29
 
MARIEKE897 schreef:
ik denk dat we het dan over verschillende vormen van nuchterheid hebben Tess Lachende smiley
zal er nog even over na denken hoe dat onder woorden te brengen..ok?

Ik wacht... Slapende smiley Clown smiley

Misschien bedoel je met die nuchterheid een soort van pessimisme?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:35
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik wacht... Slapende smiley Clown smiley

Misschien bedoel je met die nuchterheid een soort van pessimisme?

Heej nu niet alvast voor me invullen... Knipoog smiley enne ik pessismistisch???????? Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley

nee wat ik bedoel is dat er in mijn 'nuchterheid' een groot deel van controle houden zit..zo van " ik kan het zelf ook wel even regelen en dan weet ik iig waar ik aan toe ben"..
nuchterheid die een stukje vertrouwen mist...

ik jouw nuchterheid lees ik juist het nuchter genoeg zijn om het over te kunnen laten aan Hem...de nuchterheid van 'simpelweg' (klinkt te makkelijk misschien maar kon even geen ander woord vinden) vertrouwen...

of vul ik het voor jou nu ook in? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:52
 
MARIEKE897 schreef:
Heej nu niet alvast voor me invullen... Knipoog smiley enne ik pessismistisch???????? Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley

nee wat ik bedoel is dat er in mijn 'nuchterheid' een groot deel van controle houden zit..zo van " ik kan het zelf ook wel even regelen en dan weet ik iig waar ik aan toe ben"..
nuchterheid die een stukje vertrouwen mist...

ik jouw nuchterheid lees ik juist het nuchter genoeg zijn om het over te kunnen laten aan Hem...de nuchterheid van 'simpelweg' (klinkt te makkelijk misschien maar kon even geen ander woord vinden) vertrouwen...

of vul ik het voor jou nu ook in? Knipoog smiley

Ja!!! Maar wel op de goede manier dus je bent gered Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Overigens ben ik ook wel geneigd om de dingen "even zelf te regelen" hoor...en dan word het dus meestal één grote chaos zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf...maar anderen refereren dan meestal naar me als controlfreak Smiley met dichtgeplakte mond
Soms is het wel raar...ben inderdaad heel nuchter ingesteld en heb over het algemeen een houding van "eerst zien dan geloven" ...dus ergens ook wel een beutje pessimistich, beutje maar...maar ik heb gemerkt dat ik in mijn geloof juist die nuchterheid een rol kan geven door gewoonweg te vertrouwen. En word het eigenlijk "eerst geloven dan zien"...ik stel mijn vertrouwen op Hem en zie als het ware terwijl het gebeurt alles op zijn plekje vallen zonder dat ik er zelf echt heel veel voor hoef te doen (behalve natuurlijk mijn eigen deel, maar dat valt dan altijd weer mee vergeleken bij wat ik gedaan zou hebben wanneer ik zelf de controle in handen zou willen houden)... en dat geeft dan toch een stukje vrede Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:59
 
MARIEKE897 schreef:

ik jouw nuchterheid lees ik juist het nuchter genoeg zijn om het over te kunnen laten aan Hem...de nuchterheid van 'simpelweg' (klinkt te makkelijk misschien maar kon even geen ander woord vinden) vertrouwen...


Ook die nuchterheid,koppigheid en dat zelfvertrouwen (karaktertrekjes)krijg je van de Heer en die trekjes geven je de kracht om de juiste beslissingen te nemen.Beproevingen blijf je je hele leven krijgen,hoe goed je ook je best doet je bordje leeg te maken het leven schept hem steeds weer vol......
Maar je doet het niet alleen he,als ik ga daten prent ik maar 3 woordjes in mijn hoofd :verraad Mij niet......... en tot nu toe heb ik daardoor de juiste beslissingen genomen(hoop ikKnipoog smiley)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:04
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ja!!! Maar wel op de goede manier dus je bent gered Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Overigens ben ik ook wel geneigd om de dingen "even zelf te regelen" hoor...en dan word het dus meestal één grote chaos zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf...maar anderen refereren dan meestal naar me als controlfreak Smiley met dichtgeplakte mond
Soms is het wel raar...ben inderdaad heel nuchter ingesteld en heb over het algemeen een houding van "eerst zien dan geloven" ...dus ergens ook wel een beutje pessimistich, beutje maar...maar ik heb gemerkt dat ik in mijn geloof juist die nuchterheid een rol kan geven door gewoonweg te vertrouwen. En word het eigenlijk "eerst geloven dan zien"...ik stel mijn vertrouwen op Hem en zie als het ware terwijl het gebeurt alles op zijn plekje vallen zonder dat ik er zelf echt heel veel voor hoef te doen (behalve natuurlijk mijn eigen deel, maar dat valt dan altijd weer mee vergeleken bij wat ik gedaan zou hebben wanneer ik zelf de controle in handen zou willen houden)... en dat geeft dan toch een stukje vrede Knipoog smiley

kiek..das pcies wat ik bedoel, dat is een stukje wat er bij mij nog mist...
zoiets als de weg terugvinden naar de stal, mijn Herder wil me het laatste stukje ook helpen, maar die neiging om het zelf te kunnen, zelf te doen! Word er soms helemaal maf van...van mezelf dan bedoel ik Knipoog smiley
En het is eigenlijk zo simpel...maar tegelijkertijd ook zo'n inleveren van je eigen wil waar je zo op vertrouwd hebt jaren lang!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:08
 
LEANNE226 schreef:
Ook die nuchterheid,koppigheid en dat zelfvertrouwen (karaktertrekjes)krijg je van de Heer en die trekjes geven je de kracht om de juiste beslissingen te nemen.Beproevingen blijf je je hele leven krijgen,hoe goed je ook je best doet je bordje leeg te maken het leven schept hem steeds weer vol......
Maar je doet het niet alleen he,als ik ga daten prent ik maar 3 woordjes in mijn hoofd :verraad Mij niet......... en tot nu toe heb ik daardoor de juiste beslissingen genomen(hoop ikKnipoog smiley)

Gedeeltelijk mee eens Lean, maar ik zie het ook als een muur die je opbouwt als je jaren zonder Hem leeft....als de teleurstellingen zo groot zijn in je leven dat je het dan liever maar alleen doet..dus wat dat betreft zijn het karaktertrekken die mss wel door hem gegeven zijn maar toch een beetje een verkeerde ontwikkeling meegemaakt hebben...
Pffffff , zelfonderzoek...in de spiegel kijken...je eigen tekortkomingen opsommen..het is zwaar maar het leidt me wel verder op de weg terug!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:17
 
MARIEKE897 schreef:
Gedeeltelijk mee eens Lean, maar ik zie het ook als een muur die je opbouwt als je jaren zonder Hem leeft....als de teleurstellingen zo groot zijn in je leven dat je het dan liever maar alleen doet..dus wat dat betreft zijn het karaktertrekken die mss wel door hem gegeven zijn maar toch een beetje een verkeerde ontwikkeling meegemaakt hebben...
Pffffff , zelfonderzoek...in de spiegel kijken...je eigen tekortkomingen opsommen..het is zwaar maar het leidt me wel verder op de weg terug!!

Zoooooo herkenbaar!Als God je niets dan ellende geeft dan kun je het zelf beter he????Ik heb ervaren dat God je dan in 1 seconde weer op het rechte pad kan zetten en daar ben ik iedere dag dankbaar voor.
(lager wordt mijn muurtje nu even niet,is te privé en komt te dichtbij Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:20
 
LEANNE226 schreef:
Zoooooo herkenbaar!Als God je niets dan ellende geeft dan kun je het zelf beter he????Ik heb ervaren dat God je dan in 1 seconde weer op het rechte pad kan zetten en daar ben ik iedere dag dankbaar voor.
(lager wordt mijn muurtje nu even niet,is te privé en komt te dichtbij Knipoog smiley )

Dat is zeker iets om dankbaar voor te zijn Lean! Enne als je maar over het muurtje kan heen kijken...dan ben je al zo'n eind!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:59
 
MARIEKE897 schreef:
Dat is zeker iets om dankbaar voor te zijn Lean! Enne als je maar over het muurtje kan heen kijken...dan ben je al zo'n eind!! Lachende smiley

Dr zit al een deurtje in,je hoeft alleen het sleuteltje maar te zoeken Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 15:13
 
Hoi Jonathan,

Onderstaande heeft mij erg geholpen (en nog steeds) in moeilijke tijden.
Door dit dagelijks (biddend) te lezen maak je je dit eigen en wordt het een deel van jezelf. Lachende smiley

Wie ben ik in Christus?

Ik verwerp de leugen dat ik verworpen, ongeliefd en schandelijk ben. In Christus ben ik aanvaard

Mijn relatie tot God:

Joh. 1 : 12 -- Ik ben Gods kind.
Joh. 15 : 15 -- Ik ben een vriend van Christus.
Rom. 5 : 1 -- Ik ben rechtvaardig verklaard.
1Kor. 6 : 17 -- Ik ben verbonden met de Heer, en een geest met Hem.
1 Kor. 6 : 20 -- Ik ben gekocht en betaald, ik ben Gods eigendom.
1 Kor. 12 : 27 -- Ik ben een deel van het lichaam van Jezus.
Ef. 1 : 1 -- Ik ben een heilige.
Ef. 1 : 5 -- Ik ben door God als Zijn kind geadopteerd.
Ef. 2 : 8 -- Ik heb toegang tot de Vader door de Heilige Geest.
Kol. 1 : 14 -- Ik heb verlossing ontvangen, en mijn zonden zijn vergeven.
Kol. 2 : 10 -- Ik heb volheid verkregen in Christus. In Hem ben ik volkomen.


Ik verwerp de leugen dat ik schuldig, onbeschermd, alleen en verlaten ben. In Christus ben ik veilig.

Mijn positie in God:

Rom. 8 : 1-2 -- Ik ben voor altijd vrij van veroordeling.
Rom. 8 : 28 -- Ik mag er zeker van zijn dat alle dingen meewerken ten goede.
Rom. 8 : 31-34 -- Ik mag weten dat niemand mij nog kan veroordelen.
Rom. 8 : 34-39 -- Ik kan nooit meer gescheiden worden van de liefde van God.
2 Kor. 1 :21-22 -- Ik ben bevestigd, gezalfd en verzegeld door God.
Kol. 3 : 3 -- Ik ben met Christus in God verborgen.
Fil. 1 : 6 -- Ik ben er van overtuigd dat God het goede werk dat Hij in mij begonnen is, ook zal afmaken.
Fil. 3 : 20 -- Ik ben een burger van de hemel.
2 Tim. 1 : 7 -- Ik heb geen geest van lafhartigheid, maar een geest van kracht, liefde, en bezonnenheid.
Heb. 4 : 16 -- Ik ontvang barmhartigheid en genade wanneer ik ze nodig heb.
1 Joh. 5 : 18 -- Ik ben uit God geboren, en de boze heeft geen vat op mij.

Ik verwerp de leugen dat ik waardeloos, onbekwaam, hulpeloos of hopeloos zou zijn. In Christus ben ik veelbetekenend.

Mijn waarde in God:

Matt. 5 : 13-14 -- Ik ben het zout van deze aarde en het licht van deze wereld.
Joh. 15 : 1-5 -- Ik ben een rank aan de ware wijnstok, een kanaal van Zijn vracht.
Joh. 15 : 16 -- Ik ben uitgekozen en aangewezen om vrucht te dragen.
Hand. 1 : 8 -- Ik ben een persoonlijk getuige van God de Vader.
1 Kor. 3 : 16 -- Ik ben Gods tempel.
2 Kor. 5 : 17 -- Ik ben een nieuwe schepping in Christus.
2 Kor. 5 : 18 -- Ik ben een kanaal voor Gods verzoening in Christus.
2 Kor. 6 : 1 -- Ik ben Gods medewerker( 1 kor 3:9)
Ef. 2 : 6 -- Ik bekleed in Christus een plaats in de Hemelse gewesten.
Ef. 2 : 10 -- Ik ben Gods maaksel.
Ef. 3 : 12 -- Ik mag met vrijmoedigheid en vertrouwen tot God naderen.
Fil. 4 : 13 -- Ik ben in staat, om in de kracht van Christus, alle dingen te doen.


Hoop dat je er iets mee kunt ....



..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 8 juni 2010, 15:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 15:15
 
Heel mooi cross, en overzichtelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 15:54
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoi Jonathan,

Onderstaande heeft mij erg geholpen (en nog steeds) in moeilijke tijden.
Door dit dagelijks (biddend) te lezen maak je je dit eigen en wordt het een deel van jezelf. Lachende smiley

Wie ben ik in Christus?

Ik verwerp de leugen dat ik verworpen, ongeliefd en schandelijk ben. In Christus ben ik aanvaard

Mijn relatie tot God:

Joh. 1 : 12 -- Ik ben Gods kind.
Joh. 15 : 15 -- Ik ben een vriend van Christus.
Rom. 5 : 1 -- Ik ben rechtvaardig verklaard.
1Kor. 6 : 17 -- Ik ben verbonden met de Heer, en een geest met Hem.
1 Kor. 6 : 20 -- Ik ben gekocht en betaald, ik ben Gods eigendom.
1 Kor. 12 : 27 -- Ik ben een deel van het lichaam van Jezus.
Ef. 1 : 1 -- Ik ben een heilige.
Ef. 1 : 5 -- Ik ben door God als Zijn kind geadopteerd.
Ef. 2 : 8 -- Ik heb toegang tot de Vader door de Heilige Geest.
Kol. 1 : 14 -- Ik heb verlossing ontvangen, en mijn zonden zijn vergeven.
Kol. 2 : 10 -- Ik heb volheid verkregen in Christus. In Hem ben ik volkomen.


Ik verwerp de leugen dat ik schuldig, onbeschermd, alleen en verlaten ben. In Christus ben ik veilig.

Mijn positie in God:

Rom. 8 : 1-2 -- Ik ben voor altijd vrij van veroordeling.
Rom. 8 : 28 -- Ik mag er zeker van zijn dat alle dingen meewerken ten goede.
Rom. 8 : 31-34 -- Ik mag weten dat niemand mij nog kan veroordelen.
Rom. 8 : 34-39 -- Ik kan nooit meer gescheiden worden van de liefde van God.
2 Kor. 1 :21-22 -- Ik ben bevestigd, gezalfd en verzegeld door God.
Kol. 3 : 3 -- Ik ben met Christus in God verborgen.
Fil. 1 : 6 -- Ik ben er van overtuigd dat God het goede werk dat Hij in mij begonnen is, ook zal afmaken.
Fil. 3 : 20 -- Ik ben een burger van de hemel.
2 Tim. 1 : 7 -- Ik heb geen geest van lafhartigheid, maar een geest van kracht, liefde, en bezonnenheid.
Heb. 4 : 16 -- Ik ontvang barmhartigheid en genade wanneer ik ze nodig heb.
1 Joh. 5 : 18 -- Ik ben uit God geboren, en de boze heeft geen vat op mij.

Ik verwerp de leugen dat ik waardeloos, onbekwaam, hulpeloos of hopeloos zou zijn. In Christus ben ik veelbetekenend.

Mijn waarde in God:

Matt. 5 : 13-14 -- Ik ben het zout van deze aarde en het licht van deze wereld.
Joh. 15 : 1-5 -- Ik ben een rank aan de ware wijnstok, een kanaal van Zijn vracht.
Joh. 15 : 16 -- Ik ben uitgekozen en aangewezen om vrucht te dragen.
Hand. 1 : 8 -- Ik ben een persoonlijk getuige van God de Vader.
1 Kor. 3 : 16 -- Ik ben Gods tempel.
2 Kor. 5 : 17 -- Ik ben een nieuwe schepping in Christus.
2 Kor. 5 : 18 -- Ik ben een kanaal voor Gods verzoening in Christus.
2 Kor. 6 : 1 -- Ik ben Gods medewerker( 1 kor 3:9)
Ef. 2 : 6 -- Ik bekleed in Christus een plaats in de Hemelse gewesten.
Ef. 2 : 10 -- Ik ben Gods maaksel.
Ef. 3 : 12 -- Ik mag met vrijmoedigheid en vertrouwen tot God naderen.
Fil. 4 : 13 -- Ik ben in staat, om in de kracht van Christus, alle dingen te doen.


Hoop dat je er iets mee kunt ....



..


Mooi Cross, heb dit lijstje bij mijn bed liggen en lees het ook regelmatig om het me eigen te maken.


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:07
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoi Jonathan,

Onderstaande heeft mij erg geholpen (en nog steeds) in moeilijke tijden.
Door dit dagelijks (biddend) te lezen maak je je dit eigen en wordt het een deel van jezelf. Lachende smiley

Wie ben ik in Christus?

Ik verwerp de leugen dat ik verworpen, ongeliefd en schandelijk ben. In Christus ben ik aanvaard

Mijn relatie tot God:

Joh. 1 : 12 -- Ik ben Gods kind.
Joh. 15 : 15 -- Ik ben een vriend van Christus.
Rom. 5 : 1 -- Ik ben rechtvaardig verklaard.
1Kor. 6 : 17 -- Ik ben verbonden met de Heer, en een geest met Hem.
1 Kor. 6 : 20 -- Ik ben gekocht en betaald, ik ben Gods eigendom.
1 Kor. 12 : 27 -- Ik ben een deel van het lichaam van Jezus.
Ef. 1 : 1 -- Ik ben een heilige.
Ef. 1 : 5 -- Ik ben door God als Zijn kind geadopteerd.
Ef. 2 : 8 -- Ik heb toegang tot de Vader door de Heilige Geest.
Kol. 1 : 14 -- Ik heb verlossing ontvangen, en mijn zonden zijn vergeven.
Kol. 2 : 10 -- Ik heb volheid verkregen in Christus. In Hem ben ik volkomen.


Ik verwerp de leugen dat ik schuldig, onbeschermd, alleen en verlaten ben. In Christus ben ik veilig.

Mijn positie in God:

Rom. 8 : 1-2 -- Ik ben voor altijd vrij van veroordeling.
Rom. 8 : 28 -- Ik mag er zeker van zijn dat alle dingen meewerken ten goede.
Rom. 8 : 31-34 -- Ik mag weten dat niemand mij nog kan veroordelen.
Rom. 8 : 34-39 -- Ik kan nooit meer gescheiden worden van de liefde van God.
2 Kor. 1 :21-22 -- Ik ben bevestigd, gezalfd en verzegeld door God.
Kol. 3 : 3 -- Ik ben met Christus in God verborgen.
Fil. 1 : 6 -- Ik ben er van overtuigd dat God het goede werk dat Hij in mij begonnen is, ook zal afmaken.
Fil. 3 : 20 -- Ik ben een burger van de hemel.
2 Tim. 1 : 7 -- Ik heb geen geest van lafhartigheid, maar een geest van kracht, liefde, en bezonnenheid.
Heb. 4 : 16 -- Ik ontvang barmhartigheid en genade wanneer ik ze nodig heb.
1 Joh. 5 : 18 -- Ik ben uit God geboren, en de boze heeft geen vat op mij.

Ik verwerp de leugen dat ik waardeloos, onbekwaam, hulpeloos of hopeloos zou zijn. In Christus ben ik veelbetekenend.

Mijn waarde in God:

Matt. 5 : 13-14 -- Ik ben het zout van deze aarde en het licht van deze wereld.
Joh. 15 : 1-5 -- Ik ben een rank aan de ware wijnstok, een kanaal van Zijn vracht.
Joh. 15 : 16 -- Ik ben uitgekozen en aangewezen om vrucht te dragen.
Hand. 1 : 8 -- Ik ben een persoonlijk getuige van God de Vader.
1 Kor. 3 : 16 -- Ik ben Gods tempel.
2 Kor. 5 : 17 -- Ik ben een nieuwe schepping in Christus.
2 Kor. 5 : 18 -- Ik ben een kanaal voor Gods verzoening in Christus.
2 Kor. 6 : 1 -- Ik ben Gods medewerker( 1 kor 3:9)
Ef. 2 : 6 -- Ik bekleed in Christus een plaats in de Hemelse gewesten.
Ef. 2 : 10 -- Ik ben Gods maaksel.
Ef. 3 : 12 -- Ik mag met vrijmoedigheid en vertrouwen tot God naderen.
Fil. 4 : 13 -- Ik ben in staat, om in de kracht van Christus, alle dingen te doen.


Hoop dat je er iets mee kunt ....


Of ik er iets mee kan Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Soms hoor je te vaak andere geluiden, dan wordt het heeeeeeel moeilijk om nog te geloven dat je iets waard bent (wat dan ook).

en om met Leanne te spreken, lager wordt mijn ivoren toren echt nog niet hoor (en ik ben bang dat de sleutel van de deur allang verroest is en niet meer te gebruiken is).

..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:00
 
MARIANNE129 schreef:
Of ik er iets mee kan Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Soms hoor je te vaak andere geluiden, dan wordt het heeeeeeel moeilijk om nog te geloven dat je iets waard bent (wat dan ook).

en om met Leanne te spreken, lager wordt mijn ivoren toren echt nog niet hoor (en ik ben bang dat de sleutel van de deur allang verroest is en niet meer te gebruiken is).

..

Als je dat maar vaak genoeg zegt tegen jezelf/hoort over jezelf, dan zul je ook niet geloven dat je iets waard bent (wat dan ook)

Het sterke van deze punten is, dat je je "ik ben waardevol gehalte(voor God en dus voor mezelf)" op krikt. Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:47
 
MARIEKE897 schreef:
Ja Jonathan, dat is voor mij ook een enorm vraagstuk!

Geduld, overgave, vertrouwen...allemaal dingen waarvan je weet dat je het op zou moeten brengen...maar wat is het soms een strijd!

Ik zeg vaak, ik krijg kracht naar kruis, maar daarbij vraag ik me af of ik wel zo heeeel sterk wil zijn? Moet ik nog krachtiger worden of mag ik ook eens die rust en vrede ervaren?

Ik weet....Hij voorziet! Maar toch wil ik de dingen zelf controleren, want...dat heb ik toch jaren 'moeten' doen om te overleven?

ik wacht op de dag dat ik mij volledig kan overgeven, dat mijn vertrouwen in Hem groot genoeg zal zijn. Ik bid daarvoor, elke dag..dat mijn Vader mijn nuchterheid een stuk zal wegnemen en me daarvoor in de plaats een stuk rust wil geven..

Precies zoals mijn gedachten en gevoelens ook zijn
Ergens lukt heel veel zelf wel, maar ergens is er ook een verlangen naar die overgave en zegening van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:48
 
CROSSROAD317 schreef:
Of ik er iets mee kan Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Soms hoor je te vaak andere geluiden, dan wordt het heeeeeeel moeilijk om nog te geloven dat je iets waard bent (wat dan ook).

en om met Leanne te spreken, lager wordt mijn ivoren toren echt nog niet hoor (en ik ben bang dat de sleutel van de deur allang verroest is en niet meer te gebruiken is).

..

Als je dat maar vaak genoeg zegt tegen jezelf/hoort over jezelf, dan zul je ook niet geloven dat je iets waard bent (wat dan ook)

Het sterke van deze punten is, dat je je "ik ben waardevol gehalte(voor God en dus voor mezelf)" op krikt. Lachende smiley Engeltje smiley


Tuurlijk heb je gelijk Cross, ik weet het ook wel alleen kunnen veel mensen zo ontzettend hard schreeuwen, dat het me niet altijd lukt om Gods zachte stem er bovenuit te horen.
Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
MARIANNE129
op dinsdag 8 juni 2010, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 21:53
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoi Jonathan,

Onderstaande heeft mij erg geholpen (en nog steeds) in moeilijke tijden.
Door dit dagelijks (biddend) te lezen maak je je dit eigen en wordt het een deel van jezelf. Lachende smiley

..


Die dingen weet ik en ervaar ik ook allemaal.


Vannacht was ik dus erg vroeg wakker en tja....toen kwam dit dus.
Wat begon als een mailtje met wat vragen werd een heel persoonlijk stukje, wat als topic is neergezet.


Soms ga ik zitten tobben...diep in mijn gevoel en gedachten wroeten en dan komt er vanalles naar boven.
Ik vind dat niet erg, die kant van mijn eigen gevoel en diepte op te gaan.
En ik ervaar steeds meer dat ik ook daar God aan tref in mijn leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:43
 
JONATHAN890 schreef:
Ik las vanavond wat stukjes, en die begonnen een leven in mijn gedachten te gaan:


Gebed om kracht
Ik vroeg om kracht en kreeg moeilijkheden om me sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid en kreeg problemen om op te lossen
Ik vroeg om voorspoed en kreeg hersenen en spieren om mee te werken.
Ik vroeg om moed en kreeg gevaren te trotseren.
Ik vroeg om liefde en kreeg mensen in nood om te helpen.
Ik vroeg om gunsten en kreeg kansen.
Ik ontving niets waarom ik had gevraagd maar ik ontving alles wat ik nodig had !



Alles...ja.... al zoveel gehad, maar waarom in die mate, waarom hebben die dingen
ook zoveel pijn gedaan en kapot gemaakt, is mijn vraag



Vraag en je krijgt?
Jij hebt honger en vraagt om eten. Ik geef je geen vis, maar een hengel.
Jij hebt dorst en smeekt om water. Ik geef je geen drinken, maar een schep voor een put.
Jij hebt hoofdpijn en vraagt om een pijnstiller. Ik geef je geen paracetamol, maar zorg voor de stilte.
Jij hebt verdriet en vraagt naar het waarom. Ik geef je geen 'omdat', maar een arm om je heen.
Jij bent eenzaam en vraagt om gezelschap. Ik geef je geen vriend, maar iemand die jou nodig heeft.
Jij snapt veel dingen van de wereld niet. Ik geef je geen antwoorden, maar wijs je jouw plek.
Jij vindt de kerk saai en wilt meer beleving. Ik geef je niet dat gevoel, maar een taak in de gemeente.
Jij vraagt of Ik nog wel besta. Ik geef je geen wonder, maar Ik geef om je!


een hengel? een schep voor een put? de stilte? een arm om je heen? iemand die jou nodig heeft? wijs je jouw plek? God geeft om je? Smiley die vol vragen zit


Met die hengel vis ik volgens mij achter het net
Maar wat als je nou zelf in die put kom te zitten?
Stilte is soms zo luid aanwezig, dat het zeer doet
Geeft die arm ook zakdoeken aan om de tranen weg te vegen?
Wat als de blinde de lamme gaat helpen, waar is dan de weg?
op die plaats sta ik al en ervaar dan nog steeds hetzelfde?
God geeft om je is soms zo moeilijk te voelen als het denken anders denkt.
God geeft om je, word soms meer een vraag dan een feit!

Dit zijn zomaar ff wat dingen die in mij naar boven komen na het lezen van de stukjes.
Veel van bovenstaande is waar. Ik weet dat ik door mijn stellingen er achteraan te schrijven
de dingen in het uiterste,uit het verband aan het trekken ben. En ik weet dat ik ze helemaal niet zo uiterst ervaar.
Maar soms lijkt het leven een strijd te zijn waar je liever zegeningen zou willen zien.
Dat het geduld om alle dingen te ervaren die ik schreef , ook eens beloond wordt
Soms kruip je weg in je buitenkant, laat de dingen die echt in je rondgaan niet meer
zien, omdat je bang bent dat je er dan zelf ook geen raad meer mee weet.

Is het leven dan nog wel leuk allemaal, als binnen in de verborgen verlangens niet gestild worden? Je alleen nog ervaart dat God je geduld aan bijleren is.

Maar God....wanneer is het genoeg geweest?
Soms komen nu alleen de twijfels omhoog,
en te meer ik luister naar de stem die geduld zegt
weet ik ook dat ik opschuif naar een punt van vertwijfeling
en als ik daar ga aankomen, wie haalt me daar nog weg?
Of ga ik daar dan pas de zegen ervaren als daar mijn hand wordt gegrepen?
Zal ik dan maar gelijk die kant opgaan, of met geduld verder leven?



http://www.youtube.com/watch?v=rzfXu0nkjw0

Heel mijn hart
Als mijn hart niet ontwaakt
uit de nacht van verdriet;
en de zon niet meer schijnt
ik het daglicht niet zie;
Als het donker in mij blijft
en mijn hart schreeuwt om recht
om wat mij verwondde; ik verlies dit gevecht.

Als ik levenslang vecht,
met de last die ik draag;
in de greep van de angst
mezelf bitter afvraag
hoe ik verder moet leven
met mijn schaamte en schuld,
Ziet u mij dan Vader;
Kom mij toch te hulp!

Refrein
Heer, U kent mijn verlangen
om in vrijheid te leven;
Niet gevangen tussen muren
die mijn bange hart omgeven.
Uw waarheid bevrijdt;
uw liefde geneest,
Heel mijn hart door de heilige Geest..

Wat mijn hart ook bezwaart,
welke pijn ik nog voel;
door de kracht van het kruis
heeft zelfs lijden een doel.
Kom ik eindelijk thuis
want bij U wil ik zijn,
Die stierf voor mijn zonde,
maar ook voor mijn pijn.

Heer, U kent mijn verlangen
om in vrijheid te leven;
Niet gevangen tussen muren
die mijn bange hart omgeven.
Uw waarheid bevrijdt;
uw liefde geneest,
Heel mijn hart door de heilige Geest..



Wat ik eigenlijk vraag is :
God geef mij meer van uw liefde, want ik vind het heerlijk U zo te ervaren.
Laat mij meer doen met die liefde, want ik ervaar de groei die mij sterk aan t maken is
Geef mij nog meer geduld, want daardoor zal mijn afhankelijkheid van U groter worden
Hou mij nog meer vast, want alléén ben ik al zo ver geweest, en met U gaat het zoveel beter
Geef mij nog meer momenten van stilte in mijn leven, want daarin kan ik U meer zoeken
En leer mij daar in die stilte wat de weg is die U met mij wilt gaan. Leer mij te zien
in het vertrouwen dat U bij mij bent.
Heer..... U bent zo dichtbij mij, in mijn leven. Dat zelfs als ik nu tot het uiterste van mijn
denken ga (waar ik vroeger in angst belandde), ik nog U daar aantref. .....daar is nu Uw liefde
God ik wil U danken dat U mijn leven zo in Uw handen hebt genomen.


Lord You have my heart - Delirious
http://www.youtube.com/watch?v=b3WVpgeXU5Y&feature=related

Heer U hebt mijn hart
En ik zal zoeken naar het Uwe
Jezus neem mijn leven en leid me.

Heer U hebt mijn hart
En ik zal zoeken naar het Uwe
Laat me een offer voor U zijn.

En ik zal U prijzen Heer
Ik zal U prijzen Heer
En ik zal zingen dat liefde naar beneden komt
Ik zal zingen dat liefde naar beneden komt
En als U Uw gezicht toont
Uw gezicht toont
Zullen we Uw glorie hier zien.

Wat een mooi stuk Jonathan, en erg herkenbaar !

Maar soms lijkt het leven een strijd te zijn waar je liever zegeningen zou willen zien.

Ik voel in mij een strijd,
en ik kan het niet alleen.
Ja ik weet, God is met mij,
maar ik heb ook mensen nodig om mij heen.

Mensen die bij mij passen,
waar kan ik ze vinden ?
Ik mis mensen om mij heen,
zodat ik mij kan binden.

Ik vraag het aan God in mijn gebed,
want hoelang houd ik dit nog vol ?
Er is een strijd in mij,
en dat eist nu z'n tol.

Susannah, die het soms allemaal net iets teveel wordt,
Daarom roep ik naar mijn God,
Krijg ik soms niet teveel op mijn bord ?
Help mij God !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:51
 
LEANNE226 schreef:
Zoooooo herkenbaar!Als God je niets dan ellende geeft dan kun je het zelf beter he????Ik heb ervaren dat God je dan in 1 seconde weer op het rechte pad kan zetten en daar ben ik iedere dag dankbaar voor.
(lager wordt mijn muurtje nu even niet,is te privé en komt te dichtbij Knipoog smiley )

Ik verbaas me er soms echt over hoe verschillend mensen kunnen zijn; ik herken me hier dan weer helemaal niet in... Verlegen lachende smiley
Enne... mijn twijfels heb ik er als ik eerlijk ben ook wel over... "God die je niets dan ellende geeft" ???
Geeft God ellende dan ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:52
 
SUSANNAH475 schreef:
Wat een mooi stuk Jonathan, en erg herkenbaar !

Maar soms lijkt het leven een strijd te zijn waar je liever zegeningen zou willen zien.

Ik voel in mij een strijd,
en ik kan het niet alleen.
Ja ik weet, God is met mij,
maar ik heb ook mensen nodig om mij heen.

Mensen die bij mij passen,
waar kan ik ze vinden ?
Ik mis mensen om mij heen,
zodat ik mij kan binden.

Ik vraag het aan God in mijn gebed,
want hoelang houd ik dit nog vol ?
Er is een strijd in mij,
en dat eist nu z'n tol.

Susannah, die het soms allemaal net iets teveel wordt,
Daarom roep ik naar mijn God,
Krijg ik soms niet teveel op mijn bord ?
Help mij God !!


lieve Suus


weet dat jij een kind van God zelf bent
en dat je alles aan God mag vragen

want bij U wil ik zijn,
Die stierf voor mijn zonde,
maar ook voor mijn pijn.
Heer, U kent mijn verlangen
om in vrijheid te leven;
Niet gevangen tussen muren
die mijn bange hart omgeven.
Uw waarheid bevrijdt;
uw liefde geneest,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:57
 
JONATHAN890 schreef:
lieve Suus


weet dat jij een kind van God zelf bent
en dat je alles aan God mag vragen

want bij U wil ik zijn,
Die stierf voor mijn zonde,
maar ook voor mijn pijn.
Heer, U kent mijn verlangen
om in vrijheid te leven;
Niet gevangen tussen muren
die mijn bange hart omgeven.
Uw waarheid bevrijdt;
uw liefde geneest,

tnx Jonathan !!
Wat een mooi gedicht, iets waar ik me echt in kan vinden, thanks !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 23:05
 
SUSANNAH475 schreef:
tnx Jonathan !!
Wat een mooi gedicht, iets waar ik me echt in kan vinden, thanks !

is gewoon het lied wat mij vannacht zo boeide

gek dat je soms gewoon op een lied komt met wat klikken op internet, en dat gaat dan precies over hetgeen je mee bezig bent.
had het lied nog nooit gehoord, maar t is zo mooi

http://www.youtube.com/watch?v=rzfXu0nkjw0

maar ja.....toeval bestaat niet ... toevallig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 23:29
 
JONATHAN890 schreef:
is gewoon het lied wat mij vannacht zo boeide

gek dat je soms gewoon op een lied komt met wat klikken op internet, en dat gaat dan precies over hetgeen je mee bezig bent.
had het lied nog nooit gehoord, maar t is zo mooi

http://www.youtube.com/watch?v=rzfXu0nkjw0

maar ja.....toeval bestaat niet ... toevallig

hi, oke.
Bijzonder !! mooi hè...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 09:27
 
MARIANNE129 schreef:
Tuurlijk heb je gelijk Cross, ik weet het ook wel alleen kunnen veel mensen zo ontzettend hard schreeuwen, dat het me niet altijd lukt om Gods zachte stem er bovenuit te horen.
Huilende smiley, smiley in tranen

Zo herkenbaar Marianne Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2