ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BEUN656
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BEUN656
Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:49
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
BEUN656 schreef:
Klopt. Je moet het geloof ook ontvangen in het onbevangen vertrouwen als een kind. Maar de vraag is echter, hebben wij dat onbevangen vertrouwen in God wel van nature. Wat je daarna schrijft vind ik erg profaan... Zo platvloers en horizontaal... Sorry...

Dit schreef JOL252:

Oh ik heb daar geen probleem hoor dat je dat vindt.
Jezus had er geen moeite mee denk ik. Hij omarmde ze en zegende ze.

Het onbevangen vertrouwen in ons van nature zijn wij als volwassenen voor een groot deel snel kwijt denk ik en er staat dus niet voor niets dat Hij graag wil dat wij op die manier bij Hem komen. Zo simpel is het.

Beun zegt daarop:
Jezus had inderdaad geen moeite om kinderen op schoot te nemen. Hij word ook niet voor niets de trouwe kindervriend genoemd. Maar ook nu weer: je zegt dat wij onderling het onbevangen vertrouwen kwijt zijn geraakt, maar dat is alleen al intermenselijk zo en zo komt jouw commentaar ook bij mij over. Dat wij inderdaad niet met reserves bij God mogen komen, klopt. Maar die reserves hebben we opgebouwd sinds Genesis 3. Sindsdien zijn wij niet meer in staat om God in onbevangen vertrouwen tegemoet te treden. Want dat willen we van nature ook niet. Daarom kunnen we dat ook niet. Dat is juist ook het grote knelpunt waarin wij leven. En juist dat moet inderdaad veranderen, wil het goed komen tussen God en ons.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 14:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:37
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
HANNAH810 schreef:
statenvertaling;
de offeranden van God zijn een gebroken geest.
een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God, niet verachten!!

op deze tekst is bovenstaande (menselijke) versie van de berijmde psalmen gebaseerd

een gebroken en verslagen geest.............door schuldbesef; na een (uitbesteedde) moord en overspel, is voor mij niet ondenkbaar; het is echter geen wetmatigheid;
er staat namelijk niet; "gij zult gans vermorzeld en vernietigd worden voor Ik u redden kan."
ik lees wél in mijn bijbel;
"kom tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven"
ook een vorm van verslagen, verbroken en gebroken zijnl
"wie tot Mij komt zal ik geenzins uitwerpen."

ik concludeer daar dus uit dat God met elk mens een andere route kan volgen.

Goed, om met dat laatste te beginnen. Heb je gelijk in. God gaat niet met iedereen dezelfde weg. Dat wil zeggen: niet iedereen word op dezelfde manier bekeert. Het zal, nogmaals, wel op dat gemis en dat berouw moeten aankomen. Verder, zou een verslagen hart dus alleen gelden voor een uitbesteedde moord? Ik dacht van niet! Dan, de mensen die aan die berijming hebben gewerkt zijn geïnspireerd door de Heilige Geest zelf. En daar doe jij nu afbreuk aan? Oeps...


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 14:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:28
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
JOL252 schreef:
Wie het koninkrijk van God niet zo onbevangen ontvangt als een kind... die net bij Jezus op schoot heeft gezeten en met een snottebel aan zijn kleren heeft gehangen...

Klopt. Je moet het geloof ook ontvangen in het onbevangen vertrouwen als een kind. Maar de vraag is echter, hebben wij dat onbevangen vertrouwen in God wel van nature. Wat je daarna schrijft vind ik erg profaan... Zo platvloers en horizontaal... Sorry...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:08
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
JOL252 schreef:
Droefheid naar God... multi interpretabel.

Hoe zit dat dan met Psalm 51:9?

9 Gods offers zijn een gans verbroken geest,
Door schuldbesef getroffen en verslagen.
Dit offer kan Uw heilig oog behagen,
't Is nooit, o God, van U veracht geweest.
Doe Sion wel, laat om mijn zwaren val
Uw goedheid niet van zijne burgren wijken;
Bouw Salem op, laat nooit zijn muur en wal,
Door Uwe straf, voor 's vijands macht bezwijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:04
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
HANNAH810 schreef:
vanuit de reformatorische hoek hoor je vaak over een "toeleidende weg tot Christus"
ik vraag me dan af, he;
als Jezus Christus zegt dat hij de Weg is, lijkt het mij niet logisch, dat er een weg is voor de Weg.
een toeleidende weg tot de Weg? hmm.......... Geschokte, onthutste smiley
ik ben er van overtuigd dat de Weg begint waar je als mens NU staat.

Klopt, je moet ook beginnen met waar je NU staat. Helemaal gelijk in. Vanuit dat vertrekpunt zul je dus inderdaad tot dat gemis moeten komen en als je dat gemis voelt, krijg je, als het goed is, een diepe berouw over je zonden. Dat is de inkeer. Dan komt het aan op de omkeer en vervolgens de terugkeer. En dat is de toeleidende weg.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 13:04
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
DJES101 schreef:
DE DROEFHEID NAAR GOD ,WERKT EEN ONBEROUWELIJKE BEKERING...

Precies, daar zal het op aan moeten komen... Heel goed!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 13:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 08:41
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
HERMAN968 schreef:
Beste Beun,
Dank voor je ondewerp dat je aansnijdt. Doch heb ik reeds hierop een antwoord gegeven op een ander forum, kijk ff op footprints.

Ik wel we ff reactie geven op hetgeen je boven schrijft. Ook al is dat in de rand van het thema (maar we vangen de appel als hij valt, anderen -en die zijn er ook- doen dé appel vallen Knipoog smiley )

Je schrijft dat je de bijbelse waarhied wil verdedigen. Verdedigen is één, en soms moet dat. De Bijbelse waarheid uitleven in onderling contact daar is het -volgens mij- waar het om te doen is. Jezus deed dat! Farizeërs en schriftgeleerden hadden ook altijd de wijsheid in pacht, steeds op zoek naar een stok achter de deur voor ja en alleman. Echt niet aan mij besteed hoe goed ook bedoeld. Overtuig mensen met je daden die voorvloeien uit de vruchten van de Geest: de vrede die je uitstraalt, de zachtmoedigheid in je woordgebruik en reacties, het veel kunnen dragen ook al wordt je ten onrechte aangevallen of beschuldigd, ootmoed om andere bij te staan en te steuen, je zelfbeheersig (ook op de site), ... kortom het wandelen met Christus. Op Hem meer en meer gaan gelijken.
Dit laatst wens ik je toe! Allemaal. Durf dit aan te gaan en je zult de vruchten overvloedig pukken. Zeker wete.
En als ik dat al mag doen, weet ik dat dit niet uit eigen kracht is, maar pure genade. Iets wat ik krijg, zomaar, wat ik niet verdien.

Fijne dag verder,
Herman Knipoog smiley Lachende smiley

Voor dit commentaar zwicht ik... Je hebt ontegenzeggelijk gelijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 01:41
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
HEIDE115 schreef:
HIJ zoekt het verlorene!

Zonder meer mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 01:32
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
Het valt me overigens op hoeveel moeite ik moet doen om de Bijbelse waarheid te verdedigen ten overstaan van Christenen. Ze zeggen ook niet voor niks: het is een Christelijk karwei om een heiden te bekeren maar ook een heidens karwei om een Christen te bekeren... Dat zegt volgens mij al genoeg... Niet dat ik iemand kan bekeren ofzo hoor! Laat dat duidelijk zijn! En nee, ik pretendeer ook niet de waarheid in pacht te hebben! Ik probeer hem slechts te verdedigen!

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 01:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 01:24
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
HANNAH810 schreef:
derde poging, beun;waar vind je het "besef van schuld", en "belijden van schuld" terug bij Henoch, Lydia, en de stokbewaarder?

Het staat er inderdaad niet letterlijk. Maar ik ga er vanuit dat het weldegelijk gebeurt is.

je zegt zeker te weten dat er (nogal simpel??) zonder schuldbesef geen bekering mogelijk is; maar dan zou je dus ook bij alle bekeringen in de bijbel die voorwaarde terug moeten kunnen vinden, nietwaar?
ik kan bij Henoch, Lydia en de stokbewaarder geen schuldbesef of schuldbelijdenis terugvinden.

Nou, weet je... Lees jij de gelijkenis van de verloren zoon nog maar eens goed.

als je zegt; nogal simpel; zonder schuldbesef geen bekering is dat schuldbesef immers een VOORWAARDE tot bekering?

Voorwaarde is misschien wat sterk uitgedrukt. Wat ik wel heel zeker weet is dat het er zeker van komt bij een echte bekering. De Heilige Geest zelf werkt dat berouw namelijk. Een ieder onderzoeke zichzelf daarin...

je neemt ten onrechte aan dat ik een aangehaald stukje uit de romeinenbrief skip; ik heb het bijbelgedeelte echter laten staan, (maar niet de hele lap tekst,) om het lezen van het forum wat overzichtelijk te maken.
de meeste mensen die het forum lezen zijn denk ik intelligent genoeg je bijdrage terug te vinden, of een stukje in de bijbel te kunnen opzoeken.
overigens; je gaat er zomaar van uit dat het woord "schuldbesef" mij en anderen niet zou liggen? dat lijkt me geen basis voor een discussie; maar opnieuw een uit de lucht gegrepen aanname.

Klopt. Het woord schuldbesef vinden we maar niks. Want dan moeten we gaan erkennen dat we zondig zijn. Dat we God zijn afgevallen, dat we dus de hel verdient hebben. En dat gaat ons mensen te ver. Of geloof jij soms niet in de erfzonde?

je opmerking over WE willen en kunnen niet laat ik even liggen, wie weet kom ik daar later nog op terug, al ik zou daar nog wel verder op in willen gaan.
het lijkt me dat de discussie te breed dreigt te worden, aangezien ik nog op een antwoord wacht op de eerste vraag.

Goed, dan zal ik alvast even mijn antwoord geven op je opmerking over het niet willen en niet kunnen. Dat is Bijbelse taal en ons gedrag is het bewijs. Anders hadden we ons allang bekeert, toch...? Domme mensen die we zijn... Dus nogmaals: we willen en dus kunnen we niet. Daar hebben we God voor nodig. Als we dat gemis al voelen overigens... Want daar zal het in de eerst plaats mee moeten beginnen. De rest volgt later wel. En ook dat gemis word gewerkt door de Heilige Geest. En dus blijft mijn opmerking over WE ook staan.

@ tineke
- van Henoch staat er dat hij een zoon kreeg, en nog een aantal jaren met God wandelde.
- van Lydia staat er eenvoudigweg, dat onder de toespraak van Paulus haar hart werd geopend.
- van de stokbewaarder staat er niet dat hij enig schuldbesef had, al is het wel zo dat je in die tijd met je leven borg stond voor de gevangenen die aan je zorgen waren toevertrouwd; als de gevangenis leeg was geweest, had hem dat zijn leven dus gekost.
ik denk dat hij dus wel erg onder de indruk was van hoe de situatie in dit geval verliep; "wij zijn allen hier" zal in die zin wel een indrukwekkend moment voor hem zijn geweest!!
- Henoch leefde vóór de offerdiensten waren ingesteld, en Lydia en de stokbewaarder waren geen joden, maar mensen die Paulus op zijn zendingsreis tegenkwam. Ik zie dan ook niet direct een link met de offerdienst die je in de discussie betrekt.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 01:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:28
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
[quote=PIETER619]Ons behoud is d eerkenning van Jezus en wat Hij hier heeft gedaan en waarom Hij het heeft gedaan. In Lucas staat dat de ene gekruisigde tegen Jezus zegt: "Wij hebben onze straf verdiend en worden beloond naar onze daden. Maar die man heeft niets onwettigs gedaan.’ 42 En hij zei: ‘Jezus, denk aan mij wanneer u in uw koninkrijk komt.’ 43 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn." Hieruit kan men opmaken dat de erkenning het belangrijkste is.

Dat is inderdaad de andere kant van deze medaillle. Maar mijn vraag is nu: wie is uit zichzelf in staat om Christus te erkennen? Niemand! Omdat we ook niet willen. En juist dat willen moet worden gewerkt door de Heilige Geest. Eerder zullen wij niet tot die erkenning komen. We gaan dan ook beseffen dat we dik in het krijt staan bij God en dat zullen we moeten inleven en belijden.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 00:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:19
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
jij denkt.................oke, ieder mens heeft recht op een eigen intepretatie.
maar mijn vraag aan je was meer; waar vind je "besef van schuld", en "belijden van schuld" terug bij Henoch, Lydia, en de stokbewaarder?
het antwoord op die vraag heb ik nog niet gelezen, of lees ik er overheen?


Dat denken is inderdaad wel redelijk zwak uitgedrukt. Ik weet eigenlijk gewoon zeker. De Heilige Geest werkt dat besef in je.

ik heb de indruk dat je jezelf in beide vet gedrukte stukjes tegenspreekt, beun; tenzij ik je woorden anders lees dan jij ze bedoelt hebt. dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
kun je je verduidelijken?


Nou, heel simpel: zonder schuldbelijdenis geen bekering!

WE kunnen niet en willen niet; wie zijn WE?

Ook heel simpel: WE dat zijn wij, de mensheid dus.

in de eerste alinea las ik nog dat je schreef dat "ellende" geen voowaarde was............. Verraste, verbaasde smiley
!


Nog een keer: zonder schuldbesef en belijdenis geen bekering. Zonder dat zie je ook niet dat je zondig bent en zul je dus ook niet gaan geloven en heb je Christus ook niet nodig. Zo simpel ligt het in feite. Als je wat mist ga je het zoeken en ga je je ook afvragen waarom je het niet vind.

Wat me overigens opvalt is dat jij in je commentaar de verzen die ik aanhaalde skipt. Want daar zit nou juist de kern van dat schuldbesef in. Maar weet je, en dan spreek ik ook voor mezelf hoor... Het kopje "schuldbesef" ligt ons zondige mensen niet zo... Toch...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 23:33
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
TINEKE986 schreef:

Ok, je hebt een punt. Alleen, ik zei nog: ik kan me het voorstellen als... Bovendien zei ik dat om aan te geven dat God de mens niet zomaar vergeeft omdat Hij niks met de zonde te maken wil hebben. God vertoornt zich over de zonden en wil dat de mens tot inkeer komt en zijn schuld belijd. Trouwens, als je geen schuld voelt, hoe wil je anders om vergeving vragen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 20:39
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
HANNAH810 schreef:
ik neem even de vrijheid om twee van je bijdrage's te combineren.


ik durf te betwijfelen of je menselijke intepretatie wel juist is, beun;

je schrijft dat "het dwars door de ellende heen moet" en "iemand niet tot het aannemen van de Heere Jezus kan komen zonder het beleven en belijden van schuld".
zo heb ik de dogma's van huis uit ook meegekregen, maar wat ik me dan afvraag is waarom ik deze dingen bij Henoch en Lydia (om maar even twee voorbeelden te noemen) niet kan terugvinden?

en dan nog iets anders;
als de stokbewaarder vraagt "wat moet ik doen om zalig te worden?". krijgt hij niet de opdracht om "dwars door zijn ellende heen te gaan", "op zijn knieen te gaan", of "zijn zonden te gaan beleven of belijden".........nee; paulus zegt eenvoudig; geloof in de Heere Jezus Christus en gij ZULT zalig worden.
ik vind het nu juist zo bevrijdend dat we geen "voorwaardelijk geloof" hoeven te hebben, maar eenvoudigweg al ons vertrouwen op Hem hoeven stellen.
we hoeven NIETS...........want het is al VOLBRACHT.
we hoeven zelfs geen vromigheid op te brengen.

en wat schuld besef betreft..........
á Brakel schrijft in zijn "redelijke godsdienst" dat een schuldbesef groot genoeg is wanneer het ons aan de voeten van de Heere Jezus brengt.
zelf durf ik dus zo vrij te zijn, te zeggen dat ik zelfs dat schuldbesef niet bij elke gelovige in de bijbel tegenkom.

ik denk dat jouw visie ook moeilijk te rijmen is met markus 10 vers 13
"EEN IEDER die de Naam des HEEREN zal aanroepen ZAL zaligworden".

Kijk eens aan... Een nieuweling in deze toch wel enigszins vastgeroeste discussie... Fijn! Maar om te beginnen met de mensen die jij zo even noemt denk ik dat bij hen de Heilige Geest in hun hart heeft gewerkt. En natuurlijk krijgt niet iedereen dezelfde bekering. Verder wil ik wel benadrukken dat die ellende zeker geen voorwaarde is voor onze bekering. Maar ik denk dat we, voordat we tot die hartelijke overgave komen, wel onze zonden gevoeld hebben en beleden. Want, ff intermenselijk: ik kan me namelijk indenken dat jij eerst excuses van iemand verlangt die iets fout bij jou gedaan heeft, voordat jij die persoon vergeeft. Zoveel te meer dus als je die lijn verticaal gaat trekken. En dat we niks hoeven klopt. Sterker nog: we willen niet en dus kunnen we niet. En dat is nou juist onze diepe ellende! Paulus is daarover ook heel duidelijk in Romeinen 7:19-24:
19 Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.
20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont.
21 Zo vind ik dan deze wet in mij: als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt.
22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens;
23 Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is.
24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?

Wat á Brakel betreft: die heeft gewoon gelijk. Jouw commentaar daarop zijn jouw woorden en die moet je nog maar eens goed onderzoeken. Want nogmaals: ons schuldbesef is geen pleitgrond voor onze bekering maar het zal wel zover moeten komen dat we onze schuld gaan inzien en belijden. Als laatste nog even de citaten van Paulus die jij aanhaalde: je hebt helemaal gelijk! Die blijven wat mij betreft ook staan. Want God zal geen bidder laten staan!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 19 mei 2012, 21:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:50
BerichtOnderwerp: Jezus zegt:
 
PIETER649 schreef:
ten koste van anderen? sorry hoor, blijft n raar voorbeeld

Tijd dus om Cootje eens ff te helpen. Cootje heeft namelijk gelijk! Om te beginnen bekijken een aantal mensen hier het allemaal veel te menselijk! Daarbij zou je je ook nog eens de vraag kunnen stellen: heeft de Heere Jezus uberhaupt ooit rare dingen gezegd. Met andere woorden: Hij heeft zijn voorbeelden goed overdacht maar ik denk dat het aan ons beperkte zgn. kritische menselijke brein te wijten is dat we met onbijbelse vragen en opmerkingen komen... Goed verwoord Cootje!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 19 mei 2012, 19:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:13
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
TINEKE986 schreef:
en de Heer vroeg aan de blinde. zie je iets? de blinde antwoordde. ik zie mensen als bomen wandelen.

Ja, terechte opmerking. Helemaal mee eens. Want als wij gaan beseffen dat we geestelijk blind zijn gaan we ook onze zonden inzien, inleven en belijden. Als we dan verlost worden uit die misère dan word het ook een groot wonder en is de vreugde eindeloos. Zoals ik dus ooit zei: het moet dwars door de ellende heen! Een mens moet op de knieën worden gebracht wil het goed komen tussen God en hem/haar. Vandaar dus ook dat de Heilige Geest het hart van een mens zou moeten bewerken wil hij/zij uit de slavernij van de zonden komen in het eeuwige Licht, ofwel de genade van Christus. En zo is het verhaal toch weer rond...?


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 19 mei 2012, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:33
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIA830 schreef:
Ik ben dit topic begonnen alleen onder een andere profiel.
Ik ben weer terug van weg geweest.
Maar ik zie dat het wel erg actief is onder de christenen.
Dat er toch verschillende meningen over zijn.
Mooi om te zien dat meningen verschillen.

Ja, je hebt het ook over ongeveer het oudste onderwerp ter wereld denk ik. Zelf zou ik dit onderwerp niet beginnen of om na te gaan hoeveel Bijbelse meningen hierover nog zijn. Dat kan wat mij betreft toch beter, zeker op een Christelijke website.


Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 24 mei 2012, 21:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:28
BerichtOnderwerp: Jij..
 
YES356 schreef:
topic gaat over bovenstaande Knipoog smiley

Laten we ontopic blijven Lachende smiley Lachende smiley

Precies, dat zei ik ook Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:14
BerichtOnderwerp: Jij..
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat erom dat je zo iemand op het forum aanspreekt....Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets over jou gelezen heb...
Knipoog smiley
Als je het zo'n bruikbare tip vind had je hem het beste even kunnen mailen.....

Volgens mij leven wij hier in een land waarin je mag zeggen wat je wilt en op welke manier dan ook en op elk tijdstip.... 't Is maar dat je het even weet... Dank u... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:05
BerichtOnderwerp: Jij..
 
YES356 schreef:
topic gaat over bovenstaande Lachende smiley Knipoog smiley

Laten we ontopic blijven Lachende smiley Knipoog smiley

Ja, papa Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 15:39
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
LEONARD480 schreef:
Beetje plannen Beun....tot 4 uur de picknick en dan naar de BBQ Knipoog smiley

Maar ik heb die barbeque al elders op exact hetzelfde tijdstip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:59
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........









voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar)





BBQ en houtskool worden meegenomen door;




feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door;

Dan heb ik al een barbeknoei! Huilende smiley, smiley in tranen Kan het echt niet op een andere datum?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:44
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is dan heel persoonlijk, ik zou die brief verafschuwen.....als ik vauten zou lezen in die liefdesbrief....Voor een liefdesbrief kan je ook wel de moeite nemen om even na te kijken of het er wel in goed Nederlands staat......het is toch wel een belangrijke brief he?
Knipoog smiley


Ik bedoel maar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:23
BerichtOnderwerp: Jij..
 
HERMAN968 schreef:
Lachende smiley Ha ha ha, breng broodje mee voor mij Knipoog smiley

Haha! Uit jouw zak misschien? Ik ben namelijk een zuinige Nederlander, snapt ge? Clown smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 19 mei 2012, 13:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 13:07
BerichtOnderwerp: Jij..
 
HERMAN968 schreef:
Slapende smiley

Slapende smiley in de zon, buite. Slapende smiley

Nou, toevallig dat ik nog even in het dorp moet zijn. Dus je hebt mazzel. Clown smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 19 mei 2012, 13:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:58
BerichtOnderwerp: Jij..
 
HEIDE115 schreef:
Knipoog smiley Lachende smiley Boze smiley Clown smiley Kussende smiley Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kwijlende smiley Gefrustreerde smiley Verliefde smiley Kotsende smiley Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley Zieke smiley Woedende smiley Coole smiley met zonnebril Verraste, verbaasde smiley Duiveltje smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Koffie Slapende smiley


Nou, ik ben toe aan een glas melk. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:53
BerichtOnderwerp: Jij..
 
ZEELAND736 schreef:
Klopt Heide...liefde is niet te beschrijven...
En zou je het doen...mag dat zelfs nog met een schrijffoutje...toch???? (omdat je natuurlijk helemaal zenuwachtig bent...)


Kom op Beun...zoek de zon effe op...!!
( Kom mee naar buiten allemaal)

Nou, om te beginnen met het begin van jouw reactie. Ik heb Heide zojuist gevraagd wat hij bedoeld met die ene zin binnen de context van mijn reacties. Maar je bedoeld dit liedje toch...?

Kom mee naar buiten allemaal
Dan zoeken wij de wielewaal
En horen wij die muzikant
Dan is zomer weer in 't land
Dudeljo, klinkt zijn lied
Dudeljo, klinkt zijn lied
Dudeljo, en anders niet

Hij woont in 't dichte eikenbos
Gekleed in gouden vederdos
Daar jodelt hij op zijn schalmei
Tovert onze harten blij
Dudeljo, klinkt zijn lied
Dudeljo, klinkt zijn lied
Dudeljo, en anders niet

Kom mee naar buiten allemaal
Dan zoeken wij de wielewaal
En horen wij die muzikant
Dan is zomer weer in 't land
Dudeljo, klinkt zijn lied
Dudeljo, klinkt zijn lied
Dudeljo, en anders niet..


Weet je, ik zal ff mijn grote klapdeuren openzetten voor jouw gemoedsrust. Clown smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 19 mei 2012, 12:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:48
BerichtOnderwerp: Jij..
 
HEIDE115 schreef:
ps.en liefde kan je niet beschrijven Knipoog smiley

En mag ik misschien even vragen waar deze zin op slaat binnen de context van mijn reacties?


Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 19 mei 2012, 13:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:43
BerichtOnderwerp: Jij..
 
HEIDE115 schreef:
Sorry Beun wat ik dan maar ga zegge..
Maar probeer gewoon bij het onderwerp te blijven..wel zo fijn joh.

Goed, zal ik proberen maar ik ga nog steeds over mijn eigen reacties, okidoki? Fijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:24
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
TINEKE986 schreef:
een discussie willen voeren,(met een vast gesteld standpunt) over iemands persoonlijkheid en/of gemeente puur om de gedachte die je daarbij hebt en zonder de persoon en/of gemeente te kennen, is geen zegen nog een vloek maar het willen uitlokken van een twistgesprek en uiterst zinloos.

en zinloze gesprekken dienen we uit de weg te gaan.

Ok, wat jij wil...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BEUN656
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 Volgende
Pagina 7 van 17