ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 22:11
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik drijf haar niet in het nauw... dat doet ze zelf...

En nou houd ik mijn mond hierover...
t'is immers een knuffelhoekje.... Engeltje smiley

Als dit een knuffelhoekje is Gefrustreerde smiley mag je in April op de hei wel een trauma team bij organiseren Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 19:25
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
 
ANGELIQUE327 schreef:
whow hannah, lees je wel eens terug wat je zelf allemaal schrijft? Twijfelende smiley

Geen boek toch zeker Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 18:21
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
 
ANGELIQUE327 schreef:
Ik knap af op mannen die van die wazige forums openen..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
b.v Voor vrouwen die daar weer op kunnen reageren Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 23:21
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
LIELIE304 schreef:
Zit je ergens mee Gert?
Ikke Smiley die vol vragen zit Jou wens ik in ieder geval het aller allerbeste, voor nu en in de toekomst Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
GERT856
op dinsdag 25 januari 2011, 23:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:37
BerichtOnderwerp: Het ICHTUS teken...(het bekende visje die naar links zwemt)
 
GIBBY159 schreef:
Met dank voor uwer bedenkelijke reacties. Het spijt me...ik kan er niet mee " uit de voeten". Maar ga er maar van uit dat er heel veel lectuur is waarin men de betekenis van het Ichtus teken kan raad plegen. Succes! Lachende smiley
Ik denk dat het weinig uitmaakt welke richting die uitzwemt, de meeste gaan richting links, en sommige naar rechts.
Naar boven of naar onder staat ze stom, rechtuit zou alleen de staart zichtbaar zijn, en anderom alleen de kop.
Bij ons staat er 1 boven op de kerk (gelijknamig) en die ging vandaag alle richtingen op (de wind he).
Misschien is het alleen een aanduiding dat er een gelovige auto bestuurder voor je rijd.
En dan maar hopen dat die hem niet door inruil verkregen heeft, doe je dan wat verkeerd zie je het waarschijnlijk ook, maar dan anders.
Zo kan je uren dagen weken maanden jaren debateren om een visje.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:23
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
HANNAH810 schreef:
waar geen begin is, is er ook geen eind aan, gert..........

nadenkertje......
visuele cirkel

Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
GERT856
op dinsdag 25 januari 2011, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 19:49
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
HANNAH810 schreef:
oke dan;
als antwoord; NERGENS BEGINNEN.

Het beginnen nog wel Lachende smiley maar het afmaken..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 19:36
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
HANNAH810 schreef:
waar wilde je dan mee gebeginnen, gert?

Tja Smiley die vol vragen zit zeg jij het maar Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 19:22
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
MARISKA601 schreef:
echte liefde is elkaar rimpeltjes tellen en samen oud worden Slapende smiley
Kan wel zijn Boze smiley maar om nu met rimpeltjes te beginnen Zieke smiley dacht ut niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 23:35
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
VISSER278 schreef:
Arme Gert. Twijfelende smiley

wrom Boze smiley ben zelf al over de datum Zieke smiley hoeft die ander dan toch niet te zijn Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 19:49
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
Ik kijk altijd naar uiterlijk, voor de houdbaarheid. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 19:39
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley Duiveltje smiley Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 00:30
BerichtOnderwerp: Het dodenrijk
 
MARYLIEN613 schreef:
Het dodenrijk gaat volgens mij om die mensen die zich koppig blijven verzetten tegen de Vader en de Heer Jezus,
die blijven weigeren Hem aan te nemen als hun Verlosser,
Dit slaat volgens mij zowel op de ongelovigen die er maar op los leven zonder zich om God te bekommeren,
als op de overledenen die ook gestorven zijn zonder Christus aan te nemen, zonder geloof.

Dat is ook mooi verwoord, meestal zijn verklaringen onduidelijk en verschillent door verschillende belevingen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 00:19
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
Woeh hee Geschokte, onthutste smiley hoeveel bannetjes zullen dat er maandag zijn Smiley die vol vragen zit dacht dat ikke erg was Coole smiley met zonnebril
kindertjes toch Kussende smiley zoet slapen Slapende smiley
kga me zelf wel knuffelen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 15:43
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
 
BENNY340 schreef:
same wone nee hoor alleen latte zou ik wille.

Dat wordt vast nog wel wat met die twee Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 00:07
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
GIBBY159 schreef:
Niet kán ....en...niet gepást. Is heel verschillend.
Ik snap de bezwaren eigenlijk niet, (niet gepast.....en...niet kan) iemand stelt een vraag, moet toch kunnen.
Dan zijn er wel heel wat topic,s die dan ook weer niet kunnen, die lopen al vast bij de opmerking van een ander.
En dan daarbij gelaten, het is een dating gebeuren, bekant gelijk aan de Donald Duck qua leeftijd dan, tot 77 jaar en op een bepaalde leeftijd denk je mischien niet meer mastuberen denk meer aan ijsberen. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 23:15
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien een vraag bij het profiel? Heeft u een auto en zoja, wat voor? Verraste, verbaasde smiley

Het zelfde als achter denk ik, 2 wielen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 19:49
BerichtOnderwerp: Sorry zeggen
 
ANITA324 schreef:
Sorry zeggen is wat we allemaal heel erg moeilijk vinden.
Terwijl het je wel zal opluchten. Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=gz4A1YSn1MQ&feature=player_embedded#!

Sorry, daar ben ik het mee eens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:53
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CROSSROAD317 schreef:
Om heel eerlijk te zijn Chatuliem, doordat je deze zin nu in elke reactie van je opneemt / meeneemt, geloof ik niet dat er nog sprake is van enig, gemeend, respect jegens andersdenkenden.

Zoals gisteren in de chatbox / lobby al werd gezegd; in een discussie is het belangrijk dat je ook laat merken dat je respect hebt voor elkaars mening en voor elkaar. Je zou dan kunnen schrijven, ik heb je uitleg gehoord / gelezen, het steekt goed in elkaar, alleen ik kan het niet onderschrijven, ik leg het naast me neer, ik doe er niets mee !!!! Daarna kun je je eigen "betere" argumenten op tafel leggen.
Het risico van die manier van discussieren is wel, dat als je goed naar elkaar luistert (leest) je ook kunt gaan inzien dat de ander betere argumenten heeft dan jij, je daardoor van inzicht kunt wijzigen ......

Helemaal mee eens (laatste 9 zinnen) duidelijk.
De laatste 2 jaar heb ik aardig wat Dopen meegemaakt ook volwassendoop door onderdompeling, wat ik ook heel mooi vond, danwel mooier, te meer het dan gaat om mensen die er zelf voor kiezen.
Wat niet wegneemt de kinderdoop.
Ook ik heb wel eens mijn twijfels, maar kies uiteindelijk toch waar ik in ben opgegroeit.
En nog maals mijn excusses voor mijn gedrag, ligt eigenlijk ook niet in mijn aard, dat extreme gehakketak.
voor de rest zwijg ik hier in


Laatst aangepast door
GERT856
op maandag 17 januari 2011, 23:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:41
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..

Chatuliem mijn excusses voor mijn misplaatste opmerking, ronduit onbeschoft, en niet nadenkent welgemeend Gert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:38
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
HENK710 schreef:
Dat is al meermalen geprobeerd, Mar. En er zijn grenzen die echt bewaakt dienen te worden...
..zoals je in het dagelijkse leven op een gegeven moment bij aanhoudende zaken ook naar bijvoorbeeld gemeente, woningbouw of politie stapt. Als dat kinderachtig is, prima...heb ik ervoor over!

Henk je hebt gelijk, ik had het niet moeten doen, zelfs niet denken, alleen voor ik er erg in had zat die opmerking mijzelf al dwars.
Onverantwoord, ondoordacht, en onbeschoft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:11
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Je interpreteert weer. En in dit geval niet goed. Respect in een discussie is voor mij een axioma, anders discussieer je niet. Aangezien mensen dat verschil nog steeds niet kunnen maken eindig ik dus maar voortdurend met

Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..

SCHAAM schaam schaam me diep


Laatst aangepast door
GERT856
op maandag 17 januari 2011, 20:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 12:10
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik weet niet goed wat ik je nog moet antwoorden als ik al tig keer zeg, dat ik me een met een ieder voel die Jezus als Heer in zijn leven heeft. Voor mij is veel meer de vraag, wil jij dat ook?

En wat betreft produkt van Dordt...je antwoord is gewoon wat flauw. Je weet net zo goed als ik, dat dat als beeldspraak bedoeld wordt.
Dordt heeft de lijnen uitgezet. Vanaf dat moment kon je iedereen verketteren, die anders dacht en daar is lustig gebruik van gemaakt. Nu zal men niet zo snel meer en zo openbaar verketteren, maar de elementen van het "ware geloof" en de "ware kerk" zijn nog steeds aanwezig.
Zelfs hier in de discussies merk ik het nog steeds. Ik ben uitgemaakt voor "onnozele hals die zich voorganger noemt" en de redactie zegt niks...


Dat de redactie niets zegt, het kan zijn dat ook zij wel voor kinderdoop zijn, en zelf de kinderdoop hebben ondergaan.
En van een goede voorganger moet je ook kunnen verwachten dat hij zichzelf kan verdedigen.
Hoewel ik die opmerking niet van toepassing vindt, vindt ik wel dat je die dan zelf moet kunnen weerleggen.
Geen redactie, maar wel een reacktie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:29
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CROSSROAD317 schreef:
Geef eens een inhoudelijke reactie Gert, daar kan ik meer mee. Engeltje smiley
Inhoudelijk? als jullie niet eens meer weten wat je schrijft, lijkt mij inhoudelijk genoeg.
En dan vooral het veroordelend karakter van u en uw companen, en daar ga ik dan voor de rest niet inhoudelijk op in. Ik zou zo zeggen lees al het , inhoudelijke !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 22:58
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
BERT168 schreef:
zoals chat al zegt en ook in voorgaande reacties al door cross is aangegeven met een stukje kerkgeschiedenis,waarin de kerk-en daarmee dus gewoon een aantal mensen,en niet God zelf-hebben bepaald welke methode als 'ware' doop gehanteerd zou worden in de toekomst.
welke waarde hechten we dan nog aan het woord van God(de bijbel dus)
als mensen maar een eigen bedachte methode gaan gebruiken?
zou de methode die God zelf ons aanreikt niet de beste zijn?

of kunnen we we als mensen gewoon maar zeggen ..wij hebben iets beters bedacht dan wat God ons heeft aangereikt?
degenen die in de middeleeuwen de doop van besprenkeling hebben bedacht hebben wel enorm veel lef gehad,moet ik eerlijk bekennen.
en of je dat dan met alle ernst en respect voor God doet,wil nog niet zeggen dat God het dan ''wel goed zal vinden''.

als het zo zijn dat een methode bedacht door mensen ook wel kan,dan kunnen we ook wel een 3e methode erbij maken,als we er maar in alle ernst en respect mee omgaan toch?
ik denk dat God heel goed weet wat hij doet,en we hoeven geen moment te twijfelen aan de doop der onderdompeling die wij van God zelf hebben gekregen.
Volgens mij twijfelt er niemand aan deze vorm van dopen.
Althans wij niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Kun je je echt niet voorstellen waarom mensen die geloven in de Bijbelse manier van doop moeite hebben met de visie op kinderdoop? oftewel verbondsdoop? Na al die maanden van discussie, waarin verschillende facetten belicht zijn, kun je je nog niet voorstellen waarom wij daar niet achter kunnen staan?

Jullie vragen nl heel wat van ons...je vraagt van ons een manier van dopen te accepteren, die in de Bijbel niet voorkomt. Die ook nog voortkomt uit een bepaalde theologie waar we niet achter kunnen staan en die ook nog verkeerde verwachtingen schept?
Kijk dat noem ik nu kortzichtig...

Wij vragen helemaal niets, jij legt alleen jou visie en jou overtuiging en jou wil op, en dat willen we (althans ik) niet.
En wat jij beslist niet wil, is ook anderen in hun overtuiging laten, en geloven.
En wat ons (althans ik) laten (laat) jou wel de vrijheid uw overtuiging te blijven volgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 19:28
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CROSSROAD317 schreef:
Zelfs Paulus een Jood, dus besneden, liet zich dopen, en dan zegt de kerk (van nu) dat de Kinderdoop i.p.v. de besnijdenis is gekomen.
Handelingen 21:39 Paulus zei: ‘Ik ben een Jood uit Tarsus in Cilicië, burger van een niet onbelangrijke stad. Ik zou graag willen dat u me toestemming geeft om het volk toe te spreken.’

Handelingen 9:17 Ananias vertrok en ging naar het huis, waar hij Saulus de handen oplegde, terwijl hij zei: ‘Saul, broeder, ik ben gezonden door de Heer, door Jezus, die aan u verschenen is op de weg hierheen, om ervoor te zorgen dat u weer kunt zien en vervuld wordt van de heilige Geest.’ 18 Meteen was het alsof er schellen van Saulus’ ogen vielen; hij kon weer zien, stond op en liet zich dopen,

Ik heb hieronder een verwijzing staan naar een site "Bijbelse lijnen voor de kinderdoop" geschreven door ds. A. Rebel, door drs. W. Steenbergen en dr. T. Brienen. naar aanleiding van de classisvergadering te Dordrecht.

http://home.solcon.nl/sbvdm/Brienen_kinderdoop.htm

Wat mij persoonlijk opvalt is hoe men laatdunkend schrijft over "hun" de "tegenstanders" (pinkster- evangelisch gerelateerde gemeenten) van de Kinderdoop.

In iedergeval niet, veroordelend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 19:25
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd is het uitermate onprettig om zo aangesproken te worden. En verder zou ik maar eens een keer wat minder grote onzin opschrijven...Want nergens verpicht te bijbel dat er alleen in de jordaan gedoopt mag worden.

En dus, ook nergens in de Bijbel staat dat onderdompelen verplicht is, dan alleen, geloven doe je met geheel je hart ziel en verstand. (of niet) En een eeuwig leven, hangt dus ook niet af van hoe je gedoopt bent.
Alleen van de Genade.

En wat mijn onzin betreft, is heel wat minder, als wat jij neer zet.
En wat en hoe je aangesproken wilt worden, is mij gans egaal, maar okee ik zal het veranderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 18:09
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
[quote=HANNAH810]
Zieke smiley zijn daar maten in dan? in ieder geval geen kolenschop Verraste, verbaasde smiley meer suikerschepjes Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 18:02
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
We zijn geen moslims, die perse naar Mekka toe moeten...Doop kan overal plaatsvinden...


Nee , bij jou niet, het al oude principe dat is wat jij zegt volgens de bijbel Johannes dopen door onderdompeling in de Jordaan.
Er zijn landen van grote droogte en armoede, dus kunnen die mensen dan niet gedoopt worden? Volgens mij is het te meer die Grote gedachte daarin het waarom, en niet hoe je het doet, maar te meer dat je er zich naar gedraagt, en voor de rest ben ik het helemaal met Henk eens.


Laatst aangepast door
GERT856
op zondag 16 januari 2011, 19:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 12 Volgende
Pagina 2 van 12