ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIEKIE042
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Berichten van PIEKIE042
Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:38
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SHANITA130 schreef:
Hoi!

Dat had ik ook hoor, toen ik pas tot geloof was gekomen, van dat alles maar zomaar aannemen wat er in samenkomsten werd gezegd.
Zelf niet nadenken, maar in plaats daarvan napraten wat er in de samenkomsten werd gezegd.
Tot ik er dus ook achter kwam, en bepaalde heilige huisjes barsten begonnen te vertonen bij mij. Met andere woorden, ik kwam erachter dat wát er werd gezegd in samenkomsten(goed bedoeld natuurlijk, dát snap ik wel ;), dat dat in de praktijk niet werkte.....
Dat is ook wel met pijn gepaart gegaan, zo van dat ik mezelf eigenlijk járen geleefd heb gevoeld, toen ik erachter kwam dat dingen niet zo werkte als ze werden voorgeslteld.
Maar het ging dusz ook met opluchting gepaard. Dan heb ik wel hulp gehad van een reformatorischr psycholoog, die ik nog steeds erg dankbaar ben ;) :)

Dat zélf denken bevalt mij ook erg goed ;) :) Inderdaad, omdat je zelf een relatie hebt met de Here. En nu zie ik samenkomsten wel als hulpmiddel, maar ik sta mezelf ook toe, om een eigen mening te hebben en het niet óveral mee eens te hoeven zijn.
Want ík weet ook wel wat er in de bijbel staat....

Hier laat ik het even bij. Ik wou alleen zeggen dat ik mezelf erg herken in jou reactie.

Fijne Avond!

heb niets aan toe te voegen.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:35
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
HENK710 schreef:
Een gevaarlijk stigma in mijn ogen. Er zijn voldoende mensen die zeer bewust ja zeggen en trouw beloven tot de dood, ook op die leeftijd. Dat dit niet altijd ook volbracht wordt, hoeft niet te zeggen dat de keuze indertijd niet bewust geweest zou zijn. Er kan vanalles op ons pad komen waardoor we ergens vast lopen en/of waardoor we ons niet meer
(kunnen) houden aan onze belofte. En ja, dat is spijtig, dat we dat als mensen niet altijd (meer) op kunnen brengen. Maar maakt dat de eerdere keus meteen niet bewust????


ik soreek nu ook uit mijn ervaringen van nu.....en OOK ik...ging met overtuiging in het huwelijk...maar een hele grote fout geweest, en achter af...is altijd zo, zie je het...
en zeker///zijn ook huwelijke die OOK goed gaan en zijn.....
maar ..ik bedenk me,. nu met ervaringen en wijsheden, dat he wel heel veel zegt...trouw zijn tot de dood...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 20:13
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FRANKT627 schreef:
De kloosterlingen leven in navolging van Christus. Een leven van gehoorzaamheid, armoede en...celibatair. Dit zijn trouwens ook de gelofte die ze uitspreken bij de eeuwige professie. Want zoals je weet was Christus niet gehuwd en er was ook geen sprake van een vrouw in zijn leven.

We worden inderdaad aangesproken op ons gezond verstand en verantwoordelijkheden die we kunnen dragen, om Willemijn bij te treden. We kunnen ons zelf zoveel regeltjes laten voorschrijven dat het leven haast ondragelijk wordt. Het is toch de bedoeling dat we tijdens ons bestaan op deze plek ook vreugde kunnen beleven.

Knipoog smiley Frank

ik heb geen aardse regeltjes..
juist geen regels...
het enige gebod dat ik echt weet is...

"Dit is Mijn gebod dat gij elkander lief heeft, en de blijdschap wordt vervult.." dit houd toch alles in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:52
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
door kerk instituren zijn er toch vele oorlogen gekomen.... Boze smiley

Jezus heeft het leven voor geleefd, en in Zijn voetspoor mogen we toch volgen?

jaren geleden nam ik ook alles klakkeloos aan wat er in de samenkomst gezegt werd, en dacht ik ...."zij"weten het wel....NU Lachende smiley denk ik zelf!! en dat bevalt wel heel goed... Lachende smiley
omdat?? ik een levende relatie met God heb..
simpel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:38
BerichtOnderwerp: Verslaafd
 
mijn ex had veel verslavingen, ik ben altijd bij em gebleven,ook uit angst....
Maar ik geloofde dat ons huwelijk kon herstellen, is maar waar een mens voor kiezen wil.
je moet er samen achter kunnen staan en God er bij willen betrekken.

ik heb de bescherming en nabijheid van God zo intens nabij geweten, in hele donkere periodes in mijn leven..
in tijden kon ik innerlijk blijven zingen en God danken voor alles wat Hij voor mij gedaan had..

ik ben er nog vaak stil van...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:23
BerichtOnderwerp: begrafenis of crematie?
 
mij maakt het helemaal niet uit.....
mag sober zijn...

liever voor die tijd de bloemen
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:10
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
MAR907 schreef:
Mijn gevoel en verstand zegt dat het moet zijn: Het interesseerd mij niet op welke dag ik vrij neem......want dat is mij zo geleerd en/of ingefluisterd......

Wetteloosheid en bandeloosheid is precies hetgeen dat inhoud om geen rekening met Gods geboden te houden.

Het is in feite hetzelfde om geen rekening en/of geen waarde hechten aan een huwelijk......want men is vrij.....


zo zeg je het zelf, dat zijn niet mijn woorden.. Knipoog smiley
als je het over geboden zou hebben....denk ik..dat de 10 geboden de enige zijn, die bedoeld zijn..


wat is rusten? een dag rusten, uit je neus eten, en balen omdat het een rustdag is??
Dat heb ik van veel mensen gehoord, die een zondag een vreselijke dag vonden.. omdat ze "niets mochten"..


en als ik zeg op "bijbelse gronden"te hebben kunnen scheiden...
wat maakt er verschil???
mijn scheidng en bevalling van mijn jongste vielen ook nog eens samen..

Wat heb ik door heel veel heen zo intens Gods liefde en barmgartigheid ervaren.....

ook verplicht naar de kerk op zondag..?? ook als je niet kon wegens kinderen, door stress om alles klaar te krijgen....?
en dan in onrust zijn?
ik wil in alles de rust en vrede van onze Heer ervaren....Dat is een opdracht..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 18:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
RIEJANNEK031 schreef:
Er staat duideljk in de bijbel dat seks BINNEN een huwelijk hoort.
Ik weet dat het erg moeilijk is en ik denk ook niet tegenwoordig
niet veel mensen zich nog iets van dit bijbelgedeelste aantrekken.

Ik weet zelf ook niet goed wat ik er van moet denken.
Het is goed om er over na te denken.
Ik denk toch dat je moet kiezen:

- Je eigen begeertes en verlangens.
of
- God en Zijn wetten en Regels.

jah...binnen het huwelijk..
hier is dat het stadhuis, en in andere landen is dat anders...vroeger denk ik niet dat er een stadhuis geweest is.

hoe nu? ik denk... dat een ieder mag denken.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 18:27
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
GERT856 schreef:

wettenloos en bandenloos??

nee!!
wanneer God als Vader, Jezus Zijn bloed gegeven heeft, en Hij het middelpunt van het leven is, en Zijn liefde door het leven heen stroomt............Hij nabij is in elke vezel, en in al de dingen van het leven, de wet volbracht heeft, en...die liefde door dringt, dan is er overgave...en is leven leven, zoasl Hij het bedoelt heeft...
Hij alles in mij(of een ieder), en dan is er geen wetteloosheid of bandeloosheid..

ik hoop het zo een beetje uit te leggen.. Lachende smiley beetje lastig om onder woorden te brengen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 15:55
BerichtOnderwerp: Een oude vogelkooi
 
CROSSROAD317 schreef:
Dit kreeg ik enige tijd geleden per mail, vond het zo leuk dat ik hem graag met jullie wil delen.

Een oude vogelkooi ...

Er was eens een man, genaamd George Thomas. Hij was dominee in een kleine stad in Engeland. Op Paasmorgen ging hij naar de kerk met een oude, roestige vogelkooi en zette deze op de preekstoel. Vele wenkbrauwen werden gefronst.

Dominee Thomas begon te vertellen.

Gemeente, ik liep gisteren in de stad, toen ik een kleine jongen zag met deze kooi in zijn handen.Op de bodem van de kooi zaten drie vogeltjes te bibberen van angst. Ik stopte en vroeg hem:"Wat heb je daar bij je, jongen?"

"Een paar oude vogels", zei de jongen. "Wat ga je met ze doen?", vroeg ik."Ik neem ze mee naar huis en ga er plezier mee maken", antwoordde hij. "Ik trek ze de veren uit en laat ze met elkaar vechten. Daar heb ik plezier in". "En als je genoeg hebt van deze vogels, wat doe je dan met ze?", vroeg ik hem. "O, we hebben een paar katten", zei de jongen, "en die houden wel van een vogeltje".

Ik was even sprakeloos en vroeg toen:"hoeveel wil je voor die vogels hebben?" Hij vroeg:"Waarom wilt u deze vogels hebben, meneer?'Ze zijn oud en lelijk en zingen niet eens". Opnieuw vroeg ik hem:"Hoeveel wil je er voor hebben?' De jongen keek me aan en dacht vast:"Die is gek", en zei: "Tien pond".

Ik betaalde hem tien pond en in minder dan geen tijd was hij verdwenen. Ik ben toen naar het eind van de straat gewandeld, naar een plantsoen met bomen. Ik heb de kooi op de grond gezet en de vogels vrijgelaten. Daarom die lege vogelkooi op de preekstoel. Toen begon hij aan zijn preek:

Op een dag waren satan en Jezus aan het converseren. Satan was net terug van een bezoek aan de aarde en pochte:"Ik heb net de aarde en alle mensen gekocht. Ik heb een valstrik gezet die ze niet konden weerstaan, en ik heb ze allemaal".

"Wat ben je van plan met ze te doen?", vroeg Jezus

Satan antwoordde:"O, ik ga plezier met ze maken! Ik ga ze leren hoe ze kunnen trouwen en weer kunnen scheiden, hoe ze elkaar moeten haten, en hoe ze elkaar moeten misbruiken. Hoe ze kunnen roken en drinken, ik ga ze leren hoe ze wapens en bommen moeten maken en hoe ze elkaar moeten vermoorden. Dus ik heb echt veel plezier met ze!"

"En wat ga je met ze doen als je klaar bent met hun?", vroeg Jezus.

"Oh, ik vermoord ze allemaal", zei satan trots

"Hoeveel wil je voor hen hebben?", vroeg Jezus

"Wat wil je met deze mensen", vroeg satan. "Ze zijn slecht, waarom wil je ze hebben? Ze haten je en ze spugen je in het gezicht, ze vervloeken en vermoorden je! Je wilt deze mensen niet!".

"Hoeveel", vroeg Jezus weer.

satan keek Jezus aan en lachte."Al je tranen en je bloed", zei hij.

Jezus zei: "DEAL", en Hij betaalde de prijs.



Toen pakte dominee Thomas de oude vogelkooi en liep de preekstoel af.



Is het niet erg eenvoudig om God de schuld te geven dat de wereld ten onder gaat? Is het niet droevig dat wij alles geloven wat de kranten schrijven en kwesties in de kiem smoren die de Bijbel stelt?

Is het niet droevig dat iedereen verwacht naar de hemel te gaan, terwijl ze niet eens in Christus geloven, nooit denken of spreken over hun geloof in God, of iets doen wat God van hen vraagt?

Is het niet beangstigend hoe sommigen zeggen:"Ik geloof in God", en toch satan volgen? Terwijl satan wel degelijk in God gelooft.



Wie willen we? The One who cares for you or the one who wants to destroy you?


..


VRIJ ZIJN DUS !!!!!!!!
vrijgekocht door het bloed van Jezus Christus....


wouwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 15:42
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen
 
van sommige reacties hier krijg ik hartkloppingen van.... Huilende smiley, smiley in tranen

bbrrrr..... Smiley die vol vragen zit
als je een leven hebt met God, en Hij in je leeft en woont als een liefhebbende God, wil Hij toch echt al het goede voor de mens...

Tot de dood ons scheidt....dat dacht ik eerder ook...
heb het nog nooit zo ellendig gehad als de 9 jaar huwelijk....
en..mijn dankbaarste dag is...dat ik gescheiden ben, en ik God daar tot vandaag, ook na 15 jaar intens dankbaar voor ben, dat HIJ mij uit die ellende gehaald heeft..

wat is een huwelijk??
dat wat door de ambtenaar ondertekend is? en de getrouwden ook??

stel....dat ik zou willen trouwen, ......blijkt ook dat je niet mag samen wonen en niet trouwen..wat mag je dan wel??
Ik weet!!! dat dit wetjes zijn, maar niet voor mij... Verliefde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden


de bijbel...door mensen geschreven....en voor die tijd..
ik zie velen die in een 2 e huwelijk gelukkig zijn geworden..
je weet niet waar je aan begint, als je 25 jaar bent en..."trouw tot de dood scheidt "belooft....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 15:32
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
HANNAH810 schreef:
over generaliseren gesproken;
ik heb mn haar niet geverft, en hoef echt niet te zoeken naar een paar grijze haren, hoor!!
en de rimpeltjes zitten me ook prima!
grijsheid is immers een kroon der wijsheid, en een gerimpeld gezicht is karakteristiek en doorleeft, toch?

nah...... Clown smiley wat moet ik hier nu aan toevoegen.......hahahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 14:41
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
zeker geloof ik dat God de aarde liefheeft, iets wat Hij geschapen heeft...

de wet heeft Christus volbracht, en ik doelde meer op de uiterlijke zaken, heb dat een beetje beroerd getikt... Clown smiley
voor God is 1 dag als jaren, en jaren als een dag...
Ook ziet God het hart aan, en niet wat en hoe je je je kleed, ( ik bedoel echt niet dat als je zo uit de tuin komt, zo naar de samenkomst gaat) of hoe het allemaal netjes in de samenkomsten gaat...maar HOE je daar bent..
niet dat je er bent, een mens kan er mooi zitten en dan lijkt het okey. maar zich zo intens eenzaam en verloren voe;en, of je nu je beste zwarte pak aan hebt of een mooi rokkie..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 09:17
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
een paar opwekkings liederen vind ik wel leuk...
heeeel veeeeel werken op je gevoel...en moet er een x of tig gezongen worden...
dan hou ik allang mijn klep..
ik wil niet in die sfeer komen...

de woorden vind ik soms ook niet veel zeggend...
maar!!! er zitten ook hele fijne liederen tussen.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 09:13
BerichtOnderwerp: kerkgang
 
ik ben......op de zondag gelijk hekleed als door de week...
ene keer in rok, andere keer in spijkerbroek, en wat ik ook maar aan wil trekken...waar ik zin in heb.,..
met andere woorden..
ik heb voor een zondag geen aparte kleidng..
had gisteren een rok aan en toevallig vandaag ook aangetrokken..
ook als meid, ben ik zondags dezelfde Wytske als op de maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag en de zaterdag..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 09:10
BerichtOnderwerp: Maar ik zondig helaas nog wel
 
zonde betekend....je doel missen....

als je er voorbij schiet, ga je terug..en met het doel voor ogen de juiste weg weer op...
God is een genadige God, en Hij maakt zich er niet zo druk om...
en elke keer zegt Hij...Kom maar bij MIJ!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 09:05
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZINGA672 schreef:
Waarom denk je dat God zich niet met het aardse bezighoudt? Hij heeft alles toch geschapen en deze aarde met alles wat erop en eraan is gaat Hem toch ook aan het hart?

GrZing!

oei...ik heb me even ongelukkig uitgedrukt... Smiley die vol vragen zit
zo bedoel ik dat ook geheel niet...

ik ga nu eerst naar de samenkomst, en zal me vanmiddag verduidelijken.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 23:13
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
als ik op een andere dag naar de samenkost ga, dan weet ik...dat ik voor een gesloten deur kom..omdat er dan niemand is, daarom ga ik op de zondagmorgen..:):)

voor mij begint de week op maandag en zondag voor mij de laatste dag van de week..en is dat net een dag om net even iets anders te doen dan d andere dagen van de week..

gelukkig....als het nosig is ik naar een winkel kan gaan, en even een boodschap kan gaan doen..

voor mij is het dat God een dag gereserveerd heeft zodat je als mens niet alle dagen in de massa mee hobbelt, van je eigen bestaan. alle dagen werken, maar even een time out.. Het interesseerd God niet welke dag je lekker je vrije dag neemt...
Hij is niet met het aardse bezig, maar met de innerlijke mens..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: pijnbestrijding
 
ALS................God dit bedoelt heeft, dat de vrouw flink pijn heeft met de bevalling, .........dan lijkt mij, voor diegeen die dat geloven ze er niets tegen moeten doen..Dan hoef je er dus ook niet voor te bidden als God....dat zo bedoelt had toch??


Ik geloof daar niet in..
Door Adam en Eva is de zonde in de wereld gekomen en ik denk niet dat daarvoor als er kinderen geboren zouden worden, dat met pijn en ellende gepaard zou gaan.. extreem dan..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
wat voor nut heeft vasten en zo een weekend er voor uit trekken, en wat verwachten jullie ervan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042 (65)





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:07
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ik geloof niet dat God dit lettelijk bedoelt heeft, eerst trouwen zoals wij dat kennen en dan sex...
eerder had ik zo ook gedacht, maar ik ben er anders over gaan denken..

een grote schat, waar zuinig mee omgegaan moet worden, en denk....een bekroning op liefde, maar eerst de ander goed leren kennen en beheersen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIEKIE042
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5