ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 34 35 36 37 38 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:20
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
We kunne er vanuit gaan dat de geest al aan hetwerk was en zo men Jezus ging volgen. Als een vreemde tegen ons zou zeggen, volg mij, terwijl we aan hetwerk waren, zaouden we dat niet doen. Er moet du siets zijn geweest wat hun overtuigde om pa en werk alleen te laten, dat moet denk ik de Geest zijn geweest.

Jezus kreeg gelijk met zijn doop bij Johannes ook de Heilige Geest op zich doormiddel van een duif, is dat de doop in de Geest geweest, ik denk van wel. Echter was Jezus al bezig op 12 jarige leeftijd en hij was zeer wijs.

De discipelen moest wachten op de Geest, totdat die door Jezus gezonden werd, toen kon men meer dan wat men vooreerst kon. Men sprak in tongen en deden ze vanaf toen genezingen en alles wat van de Geest afkomstig was. Is men met Pinskteren, toen massaal gedoopt met de Heilige Geest? Dan staan beide dopen los van elkaar.

Ik kreeg een ouderling op bezoek en die was stellig overtuigd, dat de doop in de Heilge Geest gelijk met de waterdoop was, misschien omdat het ook bij Jezus gebeurde. Ik ben het met Chautuliem eens, dat beide dopen afzonderlijk bestaan

Ik denk dat we als westerse kerken te weinig, met en over de Heilige Geest bezig zijn geweest en dat daardoor een groot gebrek aan kennis is over wie wat en hoe de Heilge Geest is en bij ons aan het werk wil.

Als de Heilige Geest volop aanwezig mag zijn, in kerk of ons leven, kan hij ook meer van Zijn Gaven geven. Ook hier is veel misverstand over, want men denk soms dat talenten ook gaven zijn. Taaltechnisch misschien wel, maar Bijbels gezien is er weldegelijk verschil, denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 00:25
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
Zelf bedoel ik eigenlijk de doop die Jezus ons voor heeft gedaan, dus met water en de doop in de Heilige Geest.

De discussie heb ik liever gaan over dit ondewerp dan kinder- of grote of volwassen doop.
De beide waterdopen zijn algemeen bekend, maar zijn doop in de Heilige Geest en waterdoop aan elkaar verbonden bijvoorbeeld?

Dat ik gedoopt ben is het werk van de Heilige Geest geweest die mij overtuigde dat ik een volgeling van Jezus wilde zijn.

Als ik zo de preken van Kees Goedhart hoor bij Family7 en dan bij uitzending gemist, is er wel een verschil. Ik haal dit aan, omdat ik toch enige worsteling heb aangaande hernieuwde overgave, om het zomaar eens te stellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 23:54
BerichtOnderwerp: wist je dat sex gezond is !!!
 
PIETER649 schreef:
Reeds duizenden jaren word er getrouwd in de wereld. Miljarden mensen hebben zonder cursus een goed huwelijk gehad.
Iedereen die trouwd weet vooraf nooit hoe het huwelijk zal zijn, je kan er hooguit op hopen en aan werken.
Ben je gelovig kun je er ook nog voor bidden.

En nou zijn er een paar bijdehandjes opgestaan die een cursus samengesteld hebben om een goed huwelijk te hebben???
En zijn er echt mensen die daar intrappen Geschokte, onthutste smiley
Ongelofelijk.

Niemand trap er in, het is als het ware een apk voor je huwelijk. Sleur worddoorbroken, als wij op tijd zo'n cursus hadden gedaan was het misschien toch anders gegaan.
http://www.youtube.com/watch?v=Dm0L_U9T2Pw

Wel even kijken naar het eind toe, begrijp je het wat meer wat het inhoud.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: Overgave
 
ROOS423 schreef:
Mooi getuigenis! Knipoog smiley

Overgave is voor mij gebleken, alles in Gods handen leggen, mijn hart en mijn leven vroeger, nu en toekomst.
Ik ben hier nederig door geworden Verlegen lachende smiley : alles komt van God, alles is door God en alles is voor God: niets is meer van mijzelf of door mijzelf...
Kracht in zwakheid, zegt Paulus.. een groeiproces .. Gefrustreerde smiley

Die Roos van vroeger deed mooie en goede dingen.. ja best wel..
Die Roos van nu heeft impact. Impact van God zelf door haar heen, en liefde en vrede met zichzelf en anderen (geen vredemeer met zonde), en leeft elke dag vanuit die bekering .... een mentaliteit gericht naar de Vader.

Heer, U houdt van ons. Dat zegt U in Uw Woord. U bent 't Woord en U bent Waarheid. Dus Uw Woord is Waarheid, en een persoon ook nog.. Geschokte, onthutste smiley
Bent U ook blij met wat U ziet?

Help me Heer om beter te zijn, want ik heb U nodig.. in alles ..en ik nodig U uit ook in alles aanwezig te zijn.. kneed mij, verander mij, vul mij, zend mij
Kussende smiley God bless

Ook een mooie getuigenis.

Ik zit nu met het probleem dat ik eigenlijk, denk ik, weer aan overgave moet werken. Elke dag belijd ik mijn zonden en geef Jezus de eer die Hem toekomt, namelijk mijn redding door wat Hij heeft gedaan aan het kruis en met zijn opstanding.

Mijn probleem is (zou een nieuw topic kunnen zijn) is de waterdoop de zelfde als de doop in de Heilige Geest. Het heeft ook te maken met overgave, althans wat ik er tot nu toe van begrepen heb. De Heilige Geest, gegeven door Jezus, kan veel meer als wij ons er voor open gingen stellen vermoed ik. Er zijn veel misverstanden, over wat de Geest kan en wil doen.

Als ik Abraham zie die Isaäk offeren wilde, vraag ik mij af, ben ik bereid om mijn kostbaarste bezit te offeren aan de Here God. Een totale overgave, ondanks wetend, dat God mij dat niet zou vragen zal, alleen maar of ik bereid ben.


Zo wat filosoferend heb ik alle sgegeven bij min overgave, denk ik dat ik toch een kleine slag om de arm heb gehouden bij mij novergave en doop. Maar toch is en blijft mijn leus , "alle ere komt oe aan de Here", OOk dat alle 4 kindern bewust belijdend christen zijn geworden, de jongste al op 12 jarige leeftijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 01:34
BerichtOnderwerp: Overgave
 
Overgave geeft bevrijding, althans dat was bij mij het geval. Ik werd al een paar keer door de Geest op de schouder getikt tijdens diensten. Bij Opwekking 488 had mijn broer een clip gemaakt en die kon ik op het laatst niet meer mee zingen, brok in mijn keel tranen.

Men heeft mij ongeveer 20 jaar lang verteld, dat ik me moest laten dopen, puur omdat ik wel voor mijn geloof uitkwam en getuigde. Ik wilde eerst de fouten waarvan ik wist dat ik te vaak nog fout deed herstellen, wat dus niet lukte. Toen ik bezig was met voorbereidingen voor kerstfeest zondagsschool, was de maat vol weer die tik op de schouder, en moest ik mij overgeven, bessefend dat ik zelfs niets kon maar hulp nodig had om mij te verbeteren.
Ik kreeg toen een heel lekker warm gevoel, een bevrijdend gevoel, net of er een last van me afviel.

Staande in het doopfont, na mijn doop, kon ik Opwekking 488 met clip weer volledig droog, mee zingen.


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 26 april 2012, 01:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 25 april 2012, 00:10
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Achter de wolken schijnt Gods Liefde.
zou dan uit die wolken Gods zegen vallen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 25 april 2012, 00:05
BerichtOnderwerp: gebed
 
KATOOTJE145 schreef:
gebed gevraagd voor Els, een dame uit België
ze heeft ms en woont in een cluster( mensen met beperkingen die zelfstandig wonen, mits oproepsysteem) nu heeft ze ook nog eens kanker Boze smiley
dank u

Het is geruststellend dat God onze gebeden hoort.

"Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt" (Jakobus 5:16).

We zijn als bewust belijdend christen, gerechtvaardigd door wat Jezus voor ons heeft gedaan. Daarom steun ik deze oproep en vraag een ieder om gehoor tegeven aan dit verzoek.

Zo is er bij ons in de kerk ook genezing gekomen voor een baby met leukemie. Elke keer dat doktoren niets meer konden doen en haar vader om gebed vroeg, stonden doktoren perplex, dat na dat ze de hoop hadden opgeven, er toch weer verbetering kwam. Nu is het een gezonde kleine meid.


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 25 april 2012, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 april 2012, 23:52
BerichtOnderwerp: wist je dat sex gezond is !!!
 
ANITA695 schreef:
wat een lol hier

Misschien even de serie preken luisteren van onze gemeente misschien dat dat je nog doet bedenken wat sex werkelijk in houd en welke bedoeling God daar mee heeft .

Gods zegen

Juist ja, want de realtie man-vrouw aangaat word ook duidelijk beschreven in de Bijbel ook wat voorwaarden zijn om een goede relatie te hebben. Bij ons in de kerk hebben ze nu ook Marriage Course: Het huwelijk, maak er werk van! voor hen die er aan mee deden een eye opener, werd er verteld.

Er isveel onkunde op velerlei gebied, gelukkig dat er mensen zijn, die er studie van maken en zo ons kunnen leren en wijzen op wat God bedoelt heeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 23 april 2012, 00:10
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
LEANNE226 schreef:
Ik ben ontzettend boos.........gewoon op het leven.........natuurlijk,het leven is geen lolletje, maar een vrouw van 88 op de valreep nog even die %$#$% ziekte bezorgen is een rotstreek...........

Blijf voorlopig maar uit mn buurt Boze smiley

Wie krijgt de schuld daarvan, als ik vragen mag?
Desalnietemin alle sterkte toegewenst aan een ieder die het van dichtbij meemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 19 april 2012, 14:01
BerichtOnderwerp: wist je dat sex gezond is !!!
 
Wat wel en niet mag, is niet aan ons zelf gegeven tenzij je eigen ik boven alles staat. wie probeerd vanuit Bijbels perspectief een relatie aan t egaan en wanneer is dan "seks" toegestaan?

Jezus kwam niet om de wetten te vervangen maar om hem in vervulling te doen gaan, zegt Hij zelf. Wat blijft er over van de regels die God stelt aan relatie man-vrouw? Ik sneup zo wat in http://www.biblija.net/biblija.cgi bij de eeerste Bijbelboeken en dan bij regels en wetten, voorschriften ook man vrouw en kom daar zaken tegen waarvan ik denk zouden die eigenlijk nu nog gelden of kan de grootste helft overboord worden gezet.

Voor mij is het een feit dat God regels heeft ingesteld uit liefde voor ons en mede daardoor ook het bevel van liefde geeft. Simpel gezegd als de liefde puur is zal er geen enge ziektes uit voortkomen. Hoe zijn geslachtziektes de wereld in gekomen, door overtreding regels of eigen interpretatie daarvan?

Een ieder hunkert naar een arm om zich heen en dingen met elkaar delen maar wat komt in de eerste plaats?

Gezien het thema, lijkt het meer een reden om je eigen behoefte te bevredigen belangrijker, dan wat ons werkelijk van waarde behoord te zijn, maar wat God geeft is weldegelijk goed Knipoog smiley


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 19 april 2012, 14:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 april 2012, 21:22
BerichtOnderwerp: Geen dating meer als je geen seks wilt?
 
Wat is sex en wat is liefde bedrijven zit er verschil tussen ja of nee?

Wat mij betreft is er weldegelijk een groot verschil. Als je ziet wat men zoal op o.a. de tv laat zien, gaat het om eigen genot en simpel gezegd om je eigen verlangens te bevredigen.

Ga je uit van het grote gebod, ga je uit van de behoefte van je partner en word het een samensmelting van 2 lichamen tot één uit liefde. Zelf ben ik vroeger ook de fout ingegaan in eigen belang, maar als je verliefd, verloofd en getroud bent, werd het wat mij betreft dus de liefdebedrijven ipv sex.

Ik vind sex eigenlijk iets ordinairs hebben, geef mij de liefde maar en al wat daarbij hoort
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 16 april 2012, 20:11
BerichtOnderwerp: Eerste morgen
 
JOL252 schreef:
God ziet je hart.. Hij kijkt achter ons soms zo gebrekkige handelen en ziet een hart vol verlangen en verwachting. Hij ziet ons aan in onze identiteit, onze persoonlijkheid "in Christus". Blij toe...

Sa is't mar krekt, oftewel zo is het.

Alle 4 zoons zijn bewust belijdend christen, en mijn leus was en is dat nu nog "Alle ere komt toe aan de Here". We hebben de kids wel naar christelijke school laten gaan en pas toen de oudste 4 jaar werd kwam ik weer in de kerk, omdat pa toch als hij zoonlief naar zondagsschool wil hebben, zelf wel het goede voorbeeld moest geven.

De jongste op zijn twaalfde, ik kon hem eerst niet feliciteren, maar nadat de dominee 2 x met hem op pad was geweest en daarna ook nog 2 ouderlingen zeiden dat het met hem goed zat heb ik hem vanharte kunne feliciteren. Je mag gerust weten dat ik wel een beetje trots was.

Bij de andere 3 was het ook speciaal, want die zijn als enigsten (van onze hele kerkhistorie) in het Ijsselmeer gedoopt omdat er geen doopfont ter beschikking was. De ene zoon als eerste met zijn neef en een tijdje later de andere 2.

Daarom had ik het over Petrus, soms doe ik dingen waarvan ik later denk dat had anders gekund, maar door dit soort gebeurtenissen voel ik mij gelijk in de clip, dat Jezus me optilt en vaak ook troost.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 16 april 2012, 16:40
BerichtOnderwerp: Eerste morgen
 
http://www.youtube.com/watch?v=DKxD8WnSYqQ&feature=fvst
Ik vind Petrus zo herkenbaar, soms voel ik mij soms precies zo. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen en zie dan weer mijn gebreken.

Jezus blijft vergeven als we onze gebreken belijden en voor hem op knieën blijven gaan. Dus mogen we met blijde harten mee zingen "He's Alive"


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 16 april 2012, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 22:03
BerichtOnderwerp: Gezocht
 
ZEELAND736 schreef:
Zoals Pieter zei....
Is op you tube te vinden....

http://www.youtube.com/watch?v=oZIz-Zs0P88&feature=channel
Even kopiëren en plakken, snap niet waarom het de ene keer wel eenlink word en waarom de andere keer niet


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 17 april 2012, 02:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 21:54
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat mij erom dat je zo over je vrouw praat terwijl zich niet kan verdedigen...Dat vind ik niet christen eigen en zeker niet gepast.....
Zij kan dus geen weerwoord geven op jouw verhaal.....en dat staat me tegen......ik vind dat niet fair.....
Als jij jezelf een prima vader vind wie ben ik dan om te zeggen dat jij dat niet bent? Totaal niet boeiend wat ik daar van vind.....
Maar mensen heel laten en niet over ze praten waar ze bij zijn dat is je christenplicht........niets meer en niets minder......

Ik heb meende ik, al menig keer gezegd dat ze een fantastische moeder was en nu ook weer zo stadig aan ook weer wil zijn gelukkig. Ze is aan de beterende hand, mede daardoor belde een zoon op, om te vragen wat haar preciese adres was (hij is 2 weken thuis) en wilde omdat hij even ergens heen moest ook even bij haar langs gaan. Ik heb met plezier hem haar adres gegeven en hij had het goed bij haar gehad.

Wat er allemaal is gebeurd is niet zo zeer aan haar te wijten maar meer aan de omstandigheden waar ze zich in ging vertoeven en zo helaas verkeerde keuzes maakte. Ze geeft nu zelf ook toe, dat ze toen als het ware door een hel is gegaan.
Ze was toen even (simpel gezegd)ontoerekeningsvatbaar, dit heb ik ook tegen haar zuster gezegd (eerst ging ze elke dag, op zondag na, even bij haar op de koffie en nu moet ze niets meer van haar weten en heeft haar veel pijn gedaan) om zo toch een deur open te houden om conctacten te kunnen herstellen, gelukkig kan haar zus dat nu ook zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 11 april 2012, 01:12
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat hier duidelijk naar voren komt dat jij vind dat je ex verkeerde keuzes maakt en dat je daar je kinderen ook wel bij betrekt gezien de volgende zin: omdat zij zich open ging stellen voor haar moederhart kon(ik lees mocht) zij met de kerst hier zijn.......nou ja.......je hebt ze vast gewaarschuwd ipv dat zij zelf hun eigen ervaringen met hun moeder konden delen......Het mag allemaal op jouw voorwaarden.......pfff
Zal toch voor je ex-vrouw ook niet allemaal meevallen...... Engeltje smiley

Het is onder de voorwaarden van de kinderen gegaan en ik heb mij zoals gewoonlijk aangepast aan het belang van mijn gezin. Helaas wil je niet lezen wat ik meer schrijf en gaat puur van je eigen interpretatie uit, lees eens wat beter. Zij had zich afgesloten van de wereld maar in eerste instantie voor haar gezin en een paar weken later ook voor haar familie, JUIST dankzij dat ik de kinderen naar haar toe heb gestuurd konden er na 2 x van de kids naar haar toe, door toeval van wat ik hoorde, er voor zorgen dat daarna 2x met goede begelieiding er pas gespreken zijn gevoerd, waarbij de kinderen zeiden, dat er nu geluisterd werd naar hun, maar dat zij ook naar haar moesten luisteren.

Kun je nu eindelijk eens begrijpen tegen wat voor onbegrip ik steeds weer aanloop. Op 1 na (maar die weet ook wel wat hij wil is 17) zijn onze kinderen volwassen en ik hoef dus niets voor hun te bepalen. Aaanstaand schoondochter vroeg laatst of men tijdens het gehele proces tot nu toe, men ooit eens heeft gevraagd wat mijn gevoelens waren, waar ik haar een onkennend antwoord heb gegeven. Ik heb wel gezegd dat ik het geprobeerd heb, maar het belang van het gezin boven alles staat. Ik had een fantastisch moeder, ze runde een groot gezin en ook daarnaast een keuterboerderij met 6 koeien. Ze stond altijd voor iedereen klaar en iedereen was welkom. Zij is een groot voorbeeld voor mij geweest later kwam ik er achter waarom zij dat deed, namelijk ze had en nog groter Voorbeeld. Ik probeer in de buurt te komen van wat zij was, heb natuurlijk wel mijn gebreken, maar als men mij beticht van waardeloze vader, heeft men totaal geen kaas gegeten van wat ouderzijn inhoud.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 april 2012, 00:01
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
XABIA794 schreef:
als ik het goed begrijp heb ik anders het gevoel dat Pieter zijn huwelijk / scheiding probeert in te vullen naar wat Gods bedoeling er mee was en is... in een bepaalde fase lijkt me verbittering een logisch gevolg en daarmee gaat God ook aan de slag. Uiteindelijk starten we allen met een huwelijk in vertrouwen dat het voor altijd zal zijn. En bovendien is dat ook Gods wil als we het goed lezen. Maar loopt alles zoals het bedoeld is?
voor mij was het vers ook heel belangrijk
Wat God bij elkaar brengt kan/zal geen mens scheiden.
Het gaat hier niet om oordeel maar het verlangen om alles hier op aarde te zien vanuit Gods oogpunt.
De scheidbrief werd vooral gezien "omdat hun harten verhard waren"
dan kan ik alleen maar interpreteren dat we toch met ons hart duidelijk een weg hebben afgelegd in overweging in alle mogelijkheden met de Here?
Geen enkele scheiding is dezelfde, en of de mijne nu meer verantwoord zou zijn of niet, daar gaat het ook niet om... ik heb er 3 jaar alles aan gedaan (naar mijn kunnen en denken) om mijn huwelijk te redden. Omdat ik vond dat dat Gods wil en wens was, en daarboven ook voor mijnn kinderen. En op een gegeven moment had God een ander plan met ons allen.
Ik begrijp zo ook Pieter zijn verhaal. Hij laat naar men mening het in Gods hand, wat er ook zal gebeuren op zijn weg, ondanks de teleurstelling, die hij best mag hebben.
Je leest Gods Woord, je redeneert over Gods Woord en wil het doen zoals Hij het wil. Maar uiteindelijk is de weg die God voor ogen heeft de weg die Hij met je wil gaan.

AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 23:31
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je commentaar wil leveren denk dan eens aan de kinderen bij scheidingen, want daar houdt men dus totaal geen rekening mee. Ach de kinderen nee hoor ik eerst en de rest is bijzaak, wat mij betreft in 1 woord waardeloze mentaliteit als men zo denkt.



Ik lever commentaar op je-en terecht denk ik.....én ik ga absoluut voor mijn kinderen, mijn kinderen en ik zijn één pakket.......en dat geldt ook als ze volwassen zijn en er situaties zijn waarin dat nodig is.....
Wat ik niet doe is met ze meehuilen maar ze hun eigen neus laten stoten omdat ze daar volwassen van zijn geworden en dat is in veel gevallen moeilijker dan meehuilen want je hart doet vaak wel zeer.... en zeker niets negatiefs of wat dan ook over hun vader zeggen, hier niet en tegen hun niet........
Dus hoe je nu aan zo'n ongenuanceerde opmerking komt?
Ik vind het een waardeloze mentaliteit om kerst met je ex-vrouw te vieren en dan dit plaatje van haar hier neer zetten........
En natuurlijk mag je je boosheid, verdriet en wat dan nog meer hier met ons delen......maar hou het bij jezelf......

Jammer dat je niet altijd voor je kinderen op komt, laat ze hun neus maar stoten is dus niet waarschuwend bezig zijn. Eerst waarschuwen en dan is de keus aan hun, is een kind iets meegeven om over na te denken. Dit houd ook in dat ze dan beter bedacht zijn op negatieve gevolgen.

ik heb hier ook geprobeerd aan tegeven dat mijn ex alleen door verkeerde invloed verkeerde keuzes heeft gemaakt en dat doordat zij zich open ging stellen voor haar moederhart er een goede keus is gemaakt en kon daardoor de kinderen ook weer met haar in gesprek en zo kwam dus dat ze met de kerst hier kon zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 23:17
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
CHATULIEM619 schreef:
Een echtscheiding kan niet buiten de rechter om, zo is de wet waar we ons aan hebben te houden. Je kunt die wet niet buitenspel zetten, en dat is hetgene wat je wil doen. Wat jij of ik belangrijker vinden is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Een kerkelijk huwelijk staat onder het wettige huwelijk, je mag ook pas voor de kerk trouwen als je eerst voor de wet getrouwd bent. Kerken kunnen geen echtscheiding uitspreken, dan kan alleen maar de rechter doen. En daar ben ik blij om, voordat je het weet komt de schuldvraag weer in het geding en die tijd zijn we gelukkig voorbij. Als iemand de schuld kreeg van de echtscheiding, kon de andere partij alles opeisen...

Tenslotte vind ik dat je weer ervan uit gaat dat men maar gemakkelijk gaat scheiden. Het tegengestelde is waar. Niemand wil echt scheiden. Waarom denk je dat er hier alleen maar mensen zitten die daar zo gemakkelijk over denken? En de kids blijven een zorg, juist ook in een scheiding.

Staat de wet bij jou dan boven God en wat Hij zoal bevolen heeft? Dus wat God samenvoegt ineen kerkelijk huwelijk, mag de rechter verbreken?
Of ga je niet een relatie aan met God en je partner aan als je in de kerk trouwt?

Omdat wij hier in Nederland vooral een zootje hebben gemaakt van het huwelijk en er ook nog eens van alles aan toevoegen om relaties op ander manieren wettig te maken, kunne we het kerkelijk huwelijk ook maar beter afschaffen, hoeven we ook niet meer te scheiden kunnen we gelijk opstappen als het even niet meer bevalt, gemak dient de mens.

Voor mij staat God boven alles en probeer ik wel om als goed christen te leven en heb ik op Goede Vrijdag Jezus gedankt voor wat Hij voor mij heeft gedaan en op Paasmorgen gedankt voor Zijn overwinning. Dankzij dat offer blijft God voor mij boven alles staan en kan geen rechter verbreken wat God samenvoegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 22:59
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
ANNETTE792 schreef:
En weer schrijf jij letterlijk wat mij verweten wordt.
Maar weet je, zelfs al zou het zou zijn dat je je laat beinvloeden door iemand, gebeurd dit niet als het huwelijk verder helemaal goed zou zitten.
Het huwelijk zat in jouw beleving goed, maar hoe zag zij dat in die tijd?

Wat als reden voor de scheiding wordt opgegeven, is vaak enkel de druppel die de emmer deed overlopen.
Als ik dat ga doen, ben ook ik schuldloos gescheiden, maar ik geloof niet in schuldloze scheidingen. Als een huwelijk strand heb je daar altijd, bewust of onbewust, een bijdrage aan geleverd.

En dan wil ik je nog 1 advies meegeven: je kunt nu goed met je ex door 1 deur, zo goed dat je samen met de kinderen kerst kunt vieren. (daar kan ik enkel maar jaloers op zijn)
Hou dat zo, en pas een beetje op wat je over haar op een openbaar forum zet, dit is ook leesbaar voor niet-leden en dus ook voor jou ex.

Dat klopt, 2 kijven 2 schuld en ik hoop dat ze het ook leest, niets mis mee. Ik heb van haar nog niet gehoord wat ik allemaal fout deed en zou dat wel graag willen weten. Dat we samen door de deur kunnen is puur omdat ze weer meer ingaat zien wat echte liefde inhoud, te beginnen met de moeder-kind verhouding. Ondanks dat ze elke keer verweet dat ik dit en dat deed en ook de kinderen bij haar weg hield, heb ik hun juist naar haar toe gestuurd, mede omdat ik van de kinderen houd en elke kind niet zonder moeder kan en vv.

Het meest jammere van alles is, dat zij onder geen beding meer met mij mocht praten nadat ze, naar onze beleving, even tussen uitging ivm drukte verhuizing en ik dacht dat ze weer op het punt stond om overspannen te raken, hetgeen al een paar keer eerder gebeurd was in haar leven.

Er doen zich bij haar nu weer nieuwe ontwikkelingen voor, die hopelijk een gunstige invloed op haar hebben en goed voor haar uitpakken, vooreerst tussen haar en de kids hoop ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 22:39
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
CHATULIEM619 schreef:
Je gaat er dus van uit, dat als iemand gescheiden is, hij/zij niet gevochten heeft voor zijn huwelijk. Wat weet je er eigenlijk van? Ik ken niemand die zomaar gaat scheiden, vaak is het een heel moeilijk proces. Echtscheiding is vaak een nederlaag voor de betrokkenen, niet een overwinning. Want uiteindelijk raak je meer kwijt, dan dat je ermee opschiet. Ik zou maar niet zo snel met veroordelingen komen als ik jou was. Ik heb nu al medelijden met je ex...
En wat betreft je opmerking over de Bijbel: dit is nu iets wat je in die cultuur moet zien. De scheidbrief was toen het middel van echtscheiding, dat kennen we nu niet meer. Daarvoor is de rechter gekomen.

Jij vind dat een rechter boven Gods woord/wet moet staan, op deze manier heeft het kerkelijk huwelijk dus geen enkel nut meer en is God maar bijzaak. Voor mij is God hoofdzaak, ook omdat Jezus niet kwam om de wet aankant te zetten maar om de wet in vervulling te doen gaan.

Er zijn meerderen hier op dit forum die voor zich zelf gaan, niet begrijpend dat ik een fantastisch gezin had en ik vecht voor mijn gezin maar het probeer zo te doen als God voorschrijft, wat is daar mis mee?

Als je commentaar wil leveren denk dan eens aan de kinderen bij scheidingen, want daar houdt men dus totaal geen rekening mee. Ach de kinderen nee hoor ik eerst en de rest is bijzaak, wat mij betreft in 1 woord waardeloze mentaliteit als men zo denkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 22:23
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
PIETER649 schreef:
Als jij zo denkt over een eventuele nieuwe relatie, heb ik vooraf al diep meelijden met arme meissie dat met met jou opgezadeld wordt. Huilende smiley, smiley in tranen

Je zal maar de nieuwe partner worden van iemand die jou dan maar accepteerd omdat God haar op jouw pad heeft gezet... owja, en anders maar niet...

Ik heb toch altijd gedacht dat een vrouw een zelfstandig denkend wezen was die bemind en veroverd wil worden en niet een soort euh... speelpop die naar behoefte word uitgedeeld door Onze-Lieve-Heer. Boze smiley

Het zou goed zij dat je ten eerste begrijpend leerde lezen, dan kwam je er achter dat jij er bent om God te gehoorzamen en niet je eigen interpretaties van de Bijbel in je eigen voordeel zou laten uitpakken.

Ik heb haast altijd al mijn vrije beschikbare tijd die ik had gestoken in mijn gezin, dus niet beunen op zaterdag maar thuis zijn voor vrouw en kinderen. Mede door wat zich vroeger in haar jeugd heeft afgespeeld kon ik met moeite 1 x in de maand op avond naar zondagsschool vergadering.
later toen de kinderen groot waren zei ze weleens dat ik maar een hobby moest nemen. Ik heb op mijn manier geprobeerd om de liefde die God voorschrijft, uit te oefenen en het werd rijkelijk beloont door zowel vrouw als door de kinderen. Heb jij Jezus Liefde wel beantwoord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 22:13
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
ANNETTE792 schreef:
Dat is jou versie van het verhaal, het verhaal zoals jij het beleefd hebt.
En zo heeft zij ook haar verhaal, een verhaal over dezelfde scheiding maar dan in haar beleving.

Als jij mijn verhaal over mn scheiding hoort, en het verhaal van mijn ex, dan heb je niet het idee dat dat over hetzelfde huwelijk en dezelfde scheiding gaat. Maar dat wil niet zeggen dat 1 van beiden gelijk heeft of ongelijk heeft, je hebt het beiden anders beleeft en als je je totaal niet in het verhaal van de ander herkent is dat voor mij een teken dat er dus iets goed mis zat in dat huwelijk.

Mijn ex schildert mij precies af zoals jij je ex-vrouw afschilderd, en als je enkel dat verhaal kent zou je je af gaan vragen wat voor vreselijk mens ik wel niet ben.
Als je mijn verhaal hoort vraag je je waarschijnlijk af waarom ik niet eerder vertrokken ben.
En de waarheid......die ligt waarschijnlijk ergens middenin, overschaduwd door onze persoonlijke beleving van het hele gebeuren.

Simpele vraag, als je beiden de kinderen een christelijke opvoeding geeft en daar beide ook achter staat, zelfs op eigen verzoek zij zich liet dopen terwijl ze als kind ook gedoopt was, dan alle normen en waarden achter je neerlegt en zelfs de kinderen niet wilt zien, is er iets goed mis. Zij was een schat van een vrouw en vooral moeder, wat zou jij voor je kinderen over hebben? Of ga je ook puur voor eigen ik? Dat deed zij dus. Nu komt weer meer van haar oude ik boven drijven en willen de kinderen ook weer naar haar toe gelukkig. Ik heb ze wel 4 x naar haar toe gestuurd waarvan de beide eerste keren de kids terug kwamen met ze wil niet luisteren naar ons dus het hoeft niet weer.

Het ging/gaat puur alleen, dat zij zich liet beïnvloeden door wat haar werd ingefluisterd door iemand die eigenbelang hoog in het vaandel heeft. Nu zij inziet dat er fouten zijn gemaakt komt haar moederhart ook weer boven drijven en kan er weer in goed fatsoen met elkaar gesproken worden. We hebben als gezin kerst gevierd, kids met aanhang en zij en ik als ouders.

Ik hoop dat de contacten gewoon goed blijven, nadat ze was opgestapt ben ik voor het belang van de kinderen gegaan. Als de knapen als ze thuis zijn een knuffel en kus willen, is dat voor mij meer waard dan alle goud van de wereld. Ik heb geprobeerd om te laten inzien dat ze een goede moeder en vrouw was, maar door verkeerde invloeden verkeerde keuzes maakte meer niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:14
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
PIETER649 schreef:
En nu zit jij zonder scheidbrief hier op cm rond te kijken of je een nieuwe relatie kunt krijgen?
Waarom wacht je niet tot je waarlijk vrijgezet bent en gaat daarna op jacht?? Smiley die vol vragen zit

Ten eerste wie kan een scheidbrief afgeven en op grond waarvan?
Of ik een nieuwe relatie met iemand aan ga, is niet aan mij, maar aan wat mij gegeven wordt. Ik vraag God of Hij mijn leven wil leiden en dat wil geven wat werkelijk nodig is. Geeft Hij mij een andere vrouw op mijn pad dan zij het zo, heeft Hij andere bedoelingen dan is dat mij ook goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:09
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord, Pieter. Ik vind het een flauwe smoes. Je huwelijk is over, je vrouw heeft een ander en je zit jezelf te straffen met vreemde voorwaarden. In bijbelse tijden was de manier van scheiden door middel van een scheidingsbrief, bij ons is de rechter die daar een uitspraak over doet...
Ik vraag me af hoe je houding naar je ex is. Want ik kan me er alles bij voorstellen dat je ook moeite hebt haar los te laten. En dat lijkt me geen gemakkelijke scheiding toe tussen jullie.... Meestal zorgt zo'n vasthoudendheid voor veel problemen en ruzie. Voldoende basis voor een vechtscheiding lijkt me. Of daarmee Christus gediend is, is ook maar de vraag.

Als wat ik uit de Bijbel haal een smoes is, is wat er in de Bijbel staat een leugen. Misschen is het daarom zo gemakkellijk om als "christen" te gaan scheiden, je hoeft geen moeite te doen om te werken aan een goede relatie als die even moeilijk gaat, gelijk maar scheiden wat het burgelijk huwelijk is gelijk of staat zelf hoger dan het kerkelijk huwelijk.

Waarom ben jij in de kerk getrouwd of vond je dat niet nodig of was het alleen maar om het mooie plaatje?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 11:04
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als ik jouw verhalen zo lees over je scheiding en je kinderen krijgt je ex-vrouw wel een erg zwarte pietenrol toebedeeld en jij een wel heel erg goede....Wat zal haar verhaal zijn als ze jouw verslagen over de scheiding en haar kinderen hier zou lezen vraag ik me dan altijd af als ik jouw stukjes lees......Natuurlijk, het is jouw verhaal en jouw beleving.....maar probeer de andere partij dan ook enigszins heel te laten....Je gaat niet van iemand scheiden omdat je zo gelukkig met iemand bent en misschien leek het haar wel het beste om de kinderen bij jou te laten en was en is het een moeilijke keus voor haar...Dus eigenlijk heb ik een beetje moeite met jouw persoonlijke verhalen omdat het zo éénzijdig is.....

Natuurlijk "hij die zonder zonde is werpe de eerst esteen". Helaas jammer dat men niet meerdere personen (die er mee van doen hadden) hierover hier hun mening kunnen zetten. Als je met plezier je 25 jarig huwelijk viert en blijk geeft van liede voor elkaar, je dan na 2 jaar even tijdelijk moet verhuizen naar een ander dorp, zij toen in contact kwam/zocht met haar vroegere stapmaat en zich liet beïnvloeden en zo tot verkeerde conclusies komt, wat is er dan aan de hand? Als je beter had gelezen, had je kunnen zien dat ze totaal om omgeturnd was van liefhebbende egenoot en vooral moeder, naar een egoïstisch persoon en daarom de kinderen eerst dus ook niets meer van haar wilde weten.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 17 april 2012, 02:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 21:22
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
CHATULIEM619 schreef:
Je gaat niet echt in op mijn vraag:zie jij een verschil tussen een echtscheiding in de wereld en in de hemel? Of is het ,dat als je voor de wet gescheiden bent, je ook voor God gescheiden bent?

Ik zie dat inderdaad geheel anders. Het burgelijk huwelijk heeft vandaag de dag totaal geen inhoud meer. Men gaat daar gewoon mee om als was het even regelen en klaar zijn Klara en Kees en met de zelfde rotgang gaan we de zooi ook even uit elkaar helpen, alleeen al even met zijn 2en naar een advocaat en klaar is het weer. We hebben nu samenlevingscontracten die even rechtsgeldig zijn als een huwelijk. Dus al met al, heeft men wat burgelijke relaties aangaat er een zootje van gemaakt, zo ook met andere relaties en hun rechten.

Het kerkelijk huwelijk ga je een drieëenheid aan. Ik gaf al ergens aan dat ik een bevrijding voelde toen ik ja zei in de kerk, na een tijdje samen wonen. Het was een nu, nu is het goed gevoel. We wilden in de kerk trouwen om God er bij te betrekken, helaas menen velen (ook mijn ex) dat als de wet een huwelijk ontbind, ook het kerkelijk huwelijk ontbonden is, maar daar is weldegelijk ook een scheidbrief voor nodig, dus staat God en Zijn woord, wat mij betreft, nog steeds boven de wet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 18:25
BerichtOnderwerp: genade
 
Deze clip zette mij weer ff met beide benen op de grond vooral de vraag in het laatst, we denken soms dat het wel mee valt met wat we verkeerd oen, niet besefend dat er geen gradtie bij zonde is.

http://www.youtube.com/watch?v=8WBwv8Rl-vU

Ik snap niet helemaal waarom deze link weer gekopiëerd en geplakt moet worden, terwijl het ook rechtstreeks moet kunnen.


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 10 mei 2012, 20:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 18:18
BerichtOnderwerp: ALS IK MAAR WEET....
 
Ik word er soms warm van, hoe sommige mensen die zo'n gigantische moeilijkheden op hun pad krijgen, ongeloofelijke getuigen zijn van wat de Heer hun geeft aan steun. Wat je van hen te horen krijgt "zonder Hem had ik het niet gered".

Ik ken iemand die het zelf heel zwaar heeft gehad zowel fysiek als mentaal, die evenzo goed elke zondagmiddag kaarten stuurt naar heb die dat nodig hebben. Ik voel me soms beschaamd omdat ik soms iets alleen per mail verstuur. Gelukkig krijg ik er wel goede commentaren over, ook van haar, dan zegt ze waar haal je al dat moois vandaan.

Ach een beetje aandacht voor elkaar, kan toch veel goed doen, schonk ik maar wat meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 april 2012, 13:26
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
CHATULIEM619 schreef:
Waarpm denk je dat dat op een ander moment is dan een wereldlijke scheiding? En welke bijbelteksten horen daar dan bij?

Er is maar één persoon (als mens) die een kerkelijk huwelijk kan en mag ontbinden, door een scheidbrief af tegeven. Vor het afgeven van die scheidbrief zijn echter wel voorwaarden aan verbonden. Het verhaal, wat Jezus houdt, als men hem vraagt waarom God toestaat te scheiden en wat Hij antwoord, doet al blijken er van "boven "zeer veel waarde word gehecht aan de relatie man/vrouw.

Teksten weet ik net uit mijn hoofd en heb wat ik weet gevonden na dat ik op onderzoek ging, nadat mijn vrouw was op gestapt. Ik gebruik Biblia,net en dan trefwooorden zoeken om zaken helderder te krijgen omdat mijn parate Bijbelkennis niet toereikend is, om alls te weten. Zo heb ik dat bijvoorbeeld dat ook gedaan met "man vrouw". Zoekend, kom ik er ook achter dat liefde een gebod is en alles op alles gezet moet worden om wanneer het niet gaat zoals het gaat de zaak wel weer recht te zetten.

Letwel er zijn dus ook redenen die worden aangegven om wel te scheiden, dat heb ik zo ook gevonden.

Wat zou de grootste reden wezen om te scheiden denk ik wel eens. Als het "ik hou niet meer van jou" niet meer mag worden gebruikt.
Wat had men over voor elkaar (in verliefdheid en begin huwelijk) en wanneer kwam het "ik wil" om de hoek kijken? Hebben we werkelijk alles gedaan om het toch wer te krijgen zoals het behoort te zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 34 35 36 37 38 39 Volgende
Pagina 37 van 39