ChristianMatch
 


Forum

Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 21:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
[quote=MARIEKE009]

quote xabia ??? waarop was jou reactie marieke?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 19:05
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
[quote=FRANKT627]

Huh?? waar haal je dat vandaan, dat je alleen celibatair als een kloosterling Jezus kan volgen?
Jezus trok steeds rond, en heeft Zichzelf niet afgesloten van de buitenwereld.
Het kloosterleven is volgens mij zelfs helemaal niet bijbels.
Alleen nuttig als je eens ff van de wereld wilt verlost worden.
Je vlees trachten in bedwang houden door een opgelegd celibatair leven? waar haalt men daar een argumentatie voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
"Sex voor het huwelijk Yes", maar waar blijft het antwoord op mijn vraa. Hoe rijm jij het Christen zijn met het feit dat sex op je af komt in een kennismakingsrelatie met een prachtige cm-vrouw ? Daar kan ik wat van leren. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Het Zijn vraagstellingen...
Nergens lees je dat yes meteen aan sex begint of denkt als hij een date heeft
Smiley die vol vragen zit
waarom dram je door als je zelf geen antwoorden geeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:21
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
ERIKA129 schreef:
Zeg madammeke was er nie goed met een hollands???
Bestaat er wel een belgische dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik dacht toch dat de hollanders de enige europeanen waren met een qwerty ding... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:16
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
INGE721 schreef:
Nog bijna een wwek op mijn nieuwe computer wachten
Woedende smiley

Tot zolang kloooien op een te klein toetsenbord.......

en verzekers dan nog een hollands toetsenbord Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:59
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
HERMAN968 schreef:
Gebeurd zwart wit denken Frank, spijtig. Ik heb genoeg contacten met deze mensen om te weten hoe zwaar hun strijd is en hoe tevergeefs ze vechten. Mijn ervaring is dat dit zonder de hulp van God niet gaat. Hij verandert mensen, en wij broeders en zusters moeten hen omringen met liefde en proberen, proberen de barmhartigheid van Jezus te benaderen. Laten wij ons hiernaar uitstrekken naar Zijn liefde en deze doorgeve. En niet denken dat we het kunnen uit eigen kracht. Dat is evangelie ! Engeltje smiley

Daarom dat ze in onze gemeente terug gaan lopen zijn... ze hebben echt die liefde ervaren Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:30
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
CARMEN073 schreef:
Er is niets nieuws onder de zon... Deze discussie is hier (al vele malen geloof ik zelfs) al eerder gevoerd. Het probleem is denk ik dat het begrip 'zonde' tegenwoordig een vies woord is geworden. Zonde mag niet meer benoemd worden. Het is voor veel mensen ook lastig te begrijpen dat je zondig gedrag kunt benoemen zonder dat je daarmee de persoon in kwestie veroordeelt. Daarnaast worden de begrippen 'veroordelen' en 'oordelen' door elkaar gehaald. Natuurlijk is Jezus degene die bepaalt wie er wel of niet eeuwig leven ontvangt. Maar 'oordelen' in de trant van: bepalen wat goed of fout is en dan het goede te kiezen (onderzoekt alle dingen en behoudt het goede) is gewoon niet meer van deze tijd.
Als zonde geen zonde meer mag heten, dan verliezen we helaas ook onze Zaligmaker. Want als er geen zonde meer is, waar is Hij dan voor gestorven?
Of (en dat is ook een wijdverbreide opvatting) Zijn 'genade' is zo groot dat wij ons nergens meer druk over hoeven maken. Zondigen doen we toch wel, dus we laten het maar zo. Gelukkig wordt het allemaal vergeven.

Als iemand denkt dat de wil van God anders is dan moet hij dat maar eens 'bewijzen'. Maar niet met bijbelteksten want dan ben je een 'bedweter', een farizeeer of een genadeloze fanatiekeling.

Het is tegenwoordig een schande als je veel bijbelkennis hebt; ook als christen.

Als mensen werkelijk willen weten wat de wil van God is, dan zullen we eerst moeten afspreken waar we die wil kunnen vinden. Als dit voor de 1 zijn gevoel is en voor de ander zijn verstand, voor de 3e meningen van deze tijd en voor de 4e de bijbel dan zul je nooit tot elkaar komen.
Als je met elkaar eens bent dat Gods Zijn wil in de bijbel kenbaar heeft gemaakt dan moet je ook, zonder elkaar aan te vallen, ongelimiteerd de bijbel kunnen citeren. Net zolang totdat je er samen uit bent.
Ik vind het veelzeggend dat mensen bezwaar maken tegen bijbelteksten op een christelijke site.

best mee eens carmen,
Het gaat niet om het feit dat men de bijbel wilt citeren, zeker... Het is tenslotte onze leidraad en communicatiemiddel om Hem te leren kennen.
Maar het is ook al een eeuwigheid bekend dat men graag bijbelverzen uit het verband trekt om tot een bepaalde visie te komen. (meestal gericht op zelfheiliging)
Zonde bij naam noemen is niet het probleem, maar zelf een conclusie trekken vanuit verzen om te bepalen wie behouden is of niet, daar heb ik dan wel weer moeite mee. Uiteindelijk is het God zelf die bepaald wie Hij rechtvaardig ziet of niet. Hij aanschouwt het hart.
Ik heb ook geen enkel probleem met het delen van meningen, zoals je ook aangeeft, welke interpretatie hangen we aan?
Gewoon al erover nadenken en zien wat een ander er mee doet, maakt dat we er al mee bezig zijn, en vaak tot inzichten komen.
Het is niet de bedoeling dat we kuddebeesten worden en alleen horen wat er vanvoor op de kansel wordt verkondigd, het is de bedoeling dat we ons inderdaad met Zijn Woord bezig houden en er ons in verdiepen.
En zelfs... de verzen die hier geplaatst worden, zijn inderdaad de moeite om steeds eens over te buigen, al is het om er eens over na te denken wat er nu eigelijk staat.
De term zonde is ook al een eeuwigheid een topic waard. Maar vele zaken worden te simpel onder "zonde" geplaatst. En ja, andere dingen zijn heel duidelijk neergeschreven als zijnde "zonde".
Inderdaad, als zonde geen zonde meer is ...
Maar als we zelf vanuit onszelf ons heil kunnen verdienen, dan is Jezus' sterven ook niet nodig geweest.
Juist door Hem te volgen, gaan we uiteindelijk door Hem zonde herkennen, en trachten met Hem de zonde niet meer te doen. Maar dat wil niet zeggen dat we niet meer zondigen. De wil om te zondigen zou moeten verdwijnen, maar dat kan pas als men duidelijk inzicht krijgt in wat nu juist de zonde is.
Hier gaat het vooral wat men bijvoorbeeld onder hoererij plaatst. En dat is dan weer een onderwerp waar men al een eeuwigheid niet tot een sluitende conclusie komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:12
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
De duivel heeft ook een oprecht geloof in het verlossende werk van God. Hij weet dat hij daar verslagen is waarom denk je dat hij zo zn best doet om de mens zo ver mogelijk daar vandaan te houden door misleiding erin te brengen.? En iemand kan een oprecht geloof hebben maar nog niet wedergeboren zijn, daar is ook voorbeeld van in de bijbel in hand 8:15.
En zelf ken ik ook het verschil. Ik was ook niet gelijk gedoopt in de HG. Ik moest nog even met het een en ander afrekenen wat dat tegenhield, eer ik de doop in HG van God ontving.

hand 8: 15-17->Toen nu de apostelen te Jeruzalem hoorden, dat Samaria het woord Gods had aanvaard, zonden zij tot hen Petrus en Johannes, 15 die, daar aangekomen, voor hen baden, dat zij de heilige Geest mochten ontvangen. 16 Want deze was nog over niemand van hen gekomen, maar zij waren alleen gedoopt in de naam van de Here Jezus. 17 Toen legden zij hun de handen op en zij ontvingen de heilige Geest.

zonder zonde: zoals ik al eerder zei staat er in de bijbel imiteer Christus. En zoals geschreven: hoe meer we op Christus gaan lijken hoe minder wij zullen zondigen totdat wij zonder vlek of rimpel voor hem komen te staan. Het is dus wel de bedoeling dat men naarmate men met de jaren met God wandelt men steeds minder zal zondigen, men dus verandert en steeds meer gaat denken, doen en handelen als Christus.

En ik vind het knap irritant worden dat mensen zich geroepen voelen om mij iedere keer te vertellen dat ik aan het veroordelen ben terwijl ik gewoon citeer wat er in de bijbel staat en informatie aan het uitwisselen ben. Dat jullie het verschil daarin niet kunnen zien, vind ik jammer!

En als iemand zich veroordeelt voelt door wat ik alleemaal citeer uit de bijbel of dat mijn menig jullie niet aan staat over het onderwerp, dan als je het mij vraagt, schiet die persoon behoorlijk te kort in de liefde want zoals in de bijbel staat raakt liefde nooit beledigd en is zij juist blij met de waarheid.

Nogmaals is het jammer dat je je steeds aangesproken voelt als we reageren op jou bijdrages. net zoals jij je mening geeft kan en mag ieder dat doen.
De manier hoe je de dingen brengt komen vaak best oordelend over. vaak op een bepaald bijbelvers gericht, terwijl Gods Woord één geheel is.
Zoals nu uit handelingen 8, lijkt het of je wilt vertellen dat je een 2de doop MOET hebben, de doop van de Heilige Geest. Dus dan moeten we veronderstellen dat je met de doop door water, er nog niet bent, of dat je dan nog een 2de doop nodig hebt? je eerst nog ZELF met vanalles moet afrekenen voor de Heilige Geest komt? Lijk je te zeggen dat de Heilige Geest pas komt als je vanalles hebt opgeruimd?
Oprecht geloof, is voor mij een geloof dat God zelf in jou innerlijk herkent als zijnde oprecht Hem willen volgen. satan heeft alleen het geloof dat God er is, geen oprechtheid schuilt in de tegenstander, daarom is hij afvallig.
Het vlees is mee gestorven aan het kruis. en de Geest is werkzaam in je, overtuigd je van goed en kwaad. (en dat is een groeiproces, wat je zelf ook toegeeft)
Als we het hebben over zonde, dan sorry, maar dat heeft ieder van ons.
en het is inderdaad ernstig oordelend als je een homo er wilt mee afrekenen, dat hij geen wedergeboren christen kan zijn. Want dan geef je ergens aan dat je ZELF MET JOU ZONDEN hebt afgerekend om herboren te kunnen zijn Twijfelende smiley
Zou het ook niet mogen dat ik bijvoorbeeld de interpretatie heb dat wanneer we een volgeling van Jezus worden, Hij met ons door de Geest als sturing, met ons op weg gaat, en ons zelf helpt met veranderingen en afleggen van hetgeen in ons leven in de weg staat?
Sommige veranderingen nemen soms 10 jaar tijd in beslag, en ja, vaak doet God dingen in een oogwenk, maar ze zijn geen regel. (net zoals bij ziekte)

Het bijzonderste voorbeeld van Jezus is dat Hij voor de zondaars kwam. Hen niet oordeelde, en je Hem "mocht" volgen.
Niet omdat we het zelf zouden kunnen, maar vanuit genade...
met als hoogste doel, bouwen aan Zijn Koninkrijk. Heiliging komt door Hem zelf, niet door ons.
En als we ons elke dag met ons VLEES moeten bezig houden (wetjes en regels en bijbelversstenen zoeken) dan heeft de Geest ook geen ruimte meer om aan het werk te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:43
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
 
[quote=XABIA794]

Komen ze net vandaag hier aan men dak werken Boze smiley
gekluisterd aan men huis, alleen morgen nog de optie om "onbevangen" te worden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:34
BerichtOnderwerp: Onbewust een ander ………………………………
 
ZEELAND736 schreef:
Yes...hoe goed bedoeld het waarschijnlijk van je is....

WEER EEN TOPIC OPEN GOOIEN!!!!

Is er al niet genoeg...veelal over die grote ergernissen...
Dat je mee praat en mee schrijft over de reeds geopende topics PRIMA...!!!

Geeft dit dan nog steeds een meerwaarde aan wat je al HEBT...geschreven???

Ik bedoel dit absoluut niet als bemoeizuchtig...
Zeg het uit liefde....

ik vind het juist een heel possitief topic.
uiteindelijk is het moedig om na een gebeurde situatie een open deur te plaatsen voor herstel.
Dat is ook de houding die men als christen zou moeten kunnen stellen.
We hebben hier al zo vaak de ervaring gehad, dat er onenigheden komen door onuitgesproken frustraties of interpretaties, die dan achteraf gezien op tijd hadden kunnen voorkomen worden.
We zijn hier met een hele hoop mensen die allen verschillen in beleving, interpretaties, grenzen en .............
meningsverschillen zijn onvermijdelijk, maar ze zijn wel nuttig om als christen te oefenen in bijvoorbeeld communicatie Knipoog smiley

we moeten toch niet gaan verwachten dat we alleen nog maar mogen praten over welke saus we op onze pattaten hebben gedaan Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:25
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
HEIDE115 schreef:
Gelukkig hangt het niet van een ''groepje mensen'' af

Het glas is half vol

God kijkt mee in alles wat ook hier gebeurt
Dus hand in eigen boezem..en samen handen in vandaag stoppen;))

dit is geen aanval,zo moet je dit niet voelen..nee!
maar wel wat ook ik er even over kwijt wil.

Bij ons zelf beginne..zoals die appel in die mand.

Inderdaad Lachende smiley
in alles iets possitiefs zoeken.
ik moet toegeven dat ik door het forum best wat oefening ervaar in geduld en nederigheid.
De keren dat mijn vingers jeuken om te reageren vanuit frustratie (zou ik in mijn oude ik al lang gedaan hebben Geschokte, onthutste smiley )
en het gebeurt nog wel eens.
Ken je die uitdrukking? Je krijgt moeilijke mensen op je weg om van te leren.
ik heb nog heel wat lesjes nodig, maar ik ga er op vooruit ten opzichte van 10 jaar terug Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 09:00
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht
 
INGE721 schreef:
Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.

Achterdocht is een killer. Wie leeft in achterdocht, paranoia, wantrouwen kan nooit openstaan voor iets nieuws. Te veel overmoed is ook nergens goed voor want:' wanneer de moed overal is, is de voorzichtigheid nergens meer.' Het is een feit dat je een evenwicht moet zoeken tussen beiden maar wanneer je zelf niet evenwichtig bent moet je ook niet veel wonderen verwachten.

Het antwoord van Frank wil ik hier even bij plaatsen... daar zit zeker een grote bron van waarheid in.
Langs de ene kant is het goed om een objectief beeld te hebben over een mogelijke relatie, maar aan de andere kant zal je dat op die manier ook nooit krijgen.
De ex is een andere persoonlijkheid dan jezelf, en zaken waar anderen zich dood aan ergeren zijn voor jou misschien juist heel leuk.
Na mijn scheiding heb ik jaren last gehad van wantrouwen en achterdocht. (na verschillende jaren in een sfeer van overspel te leven komt dat vanzelf)
Je innerlijke moet in orde zijn voor je weer klaar bent voor een relatie.
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen voor mezelf dat ik pas anderen terug kan vertrouwen, in hun relatie naar de Heer toe.
Dit bedoel ik echt in een ernstige manier van hoe die persoon relatie invult, niet gewoon een keertje naar de dienst gaan... Oprechtheid van een persoon kan je niet laten invullen door een anders mening toch?
Dat vergt wel wat tijd maar ik denk nuttig om niet voor verrassingen te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 16:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
FRANKT627 schreef:
Om de één of andere redenen kon ik het niet laten om me nog eens aan te sluiten op CM...ik blijf maar fouten maken.

tja, als je buitenom het forum kan volgen gaat het toch weer jeuken hé...
zo te zien had je'r gelijk werk aan om op elk topic in te duiken Coole smiley met zonnebril
ach, zolang we elkaar wat ruimte geven moet het ooit wel eens kunnen lukken hier op det forum zekers

frank, ge zijt ne toffe belg, kzijn blij mé ij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 16:10
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ZEELAND736 schreef:
Frank terug ja....gif tat leut???

(Ben een buurvrouw van Belgen...dus kan het niet zo goed!!)

das inderdaad vloams mé haar op Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 16:09
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
JOL252 schreef:
komtie:

EEN BOER ZONDER PAARD EN ZONDER WAGEN,
MOET ZIJN ZAKKEN ZELF MAAR DRAGEN.

HEEFT DE BOER DE PET EN PRUIK NIET OP,
LOOPT HIJ DE HELE DAG MET EEN KALE KOP.

ALS MEN DE BOER NAAR HET WEER GAAT VRAGEN,
BEGINT HIJ AL METEEN TE KLAGEN.

GROEIT ALLEEN MAAR ONKRUID OP HET LAND,
GEBRUIKT DE BOER NIET ZIJN VERSTAND.

PAKKEN ALLE KIPPEN SNEL DE BIEZEN,
HEEFT DE ARME HAAN NIETS MEER TE KIEZEN.

AL IS HET KOREN OOK NOG ZO HOOG,
ALS HET NIET REGENT, BLIJFT HET DROOG.

BIJ HET ZOEKEN NAAR DE VROUWEN,
LOOPT HET BIJ DE BOEREN UIT DE KLAUWEN.

Clown smiley merciekes hé, lig hier nog eens lekker plat vant lache
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 16:08
BerichtOnderwerp: Onze rugzak...
 
ANITA695 schreef:
MOOI MENS
MOOIE WOORDEN
HET LIJKEN NET AKKOORDEN
UIT DE HEMEL KLINGT DIT DOOR (MIJ)
ZOALS GOD HET WIL HOOR
KUNNEN WIJ NOG SAMEN GAAN IN DE NAAM VAN HEM
LUISTEREN NAAR ZIJN STEM , VERGEVING SCHENKEN WIL IK AAN JOU ,
WANT IK ZIE TOCH EEN MOOIE VROUW EEN VROUW NAAR GODS HART MAG IK MAKEN VANDAAG MET JOU EEN NIEUWE START ?
ZOALS GOD MIJ FLUISTERT EN IK LUISTERT IK WIL JE VERGEVEN WAT IK JE HEB AANGEDAAN IN JEZUS NAAM
GODS ZEGEN OP AL JE WEGEN

LIEFS ANITA

MIJN RUGZAK IS NOOIT HELEMAAL LEEG MAAR DIT STUKJE WIL IK GRAAG NOG KWIJT OMDAT IK OPRECHT MEEN IK HEB SPIJT, JA OOK IK BEN MENS MET ÉÉN WENS TE ZIJN ALS HEM TE VOLGEN TE DIENEN ZOALS HIJ HET VERLANGT TE ZIJN ÉÉN MET HEM MET ALLE MENSEN OM ME HEEN HIJ HELPT ME HIER DOOR HEEN BEN GROEIEND IN GELOOF EN MENSEN DAT BLIJF IK WENSEN IK BEN GEVALLEN EN STA WEER OP EENS ZAL IK OP DE BERG KOMEN VAN MIJN DROMEN, HOOP MET VELEN TE KUNNEN ZEGGEN HEER WAS DIT NAAR U WIL U PLAN HIER BEN IK DAN WAT JE OP AARDE VERGAARD ZAL IN DE HEMEL OOK ZIJN IK HOOP SAMEN MET MENSEN DIE ER NAAR VERLANGEN DE HEER TE DIENEN EN NIET BLIJVEN GEVANGEN IN VERDRIET EN PIJN WANT HIJ HEEFT ALLES GEGEVEN ZIJN ZOON VOOR ONS EEUWIGE LEVEN
HET GA U ALLEN GOED GODS ZEGEN OP U WEGEN .

LIEVE GROET anita ja mijn naam in het klein want ik ben niet groter den HIJ ik ben mens zoals gij vergeef u hoop u ook mij dan kunnen we mensen brengen voor de troon van de HEER dat is toch wat we graag willen doen verkondigen zijn naam ik hoef niet voor aan te staan
ik wil Hem gewillig volgen achter Hem aan in zijn voetsporen lopen en dan hopen dat we samen weer verder kunnen lopen

Groet anita

Lachende smileydank je anita, inderdaad allebei samen met Hem. het oude voorbij, het nieuwe gaan we steeds naar op zoek... samen met Hem.
liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 16:00
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
THOMAS968 schreef:
quote=PETRA411 Ja natuurlijk, allemaal zijn we kinderen van god,ondanks verschillen, god zegt echt niet eh alleen katholieken of alleen gereformeerden komen de hemel in


En het zijn er zeker meer dan alleen diegenen die een bevinding hebben gehad in de behoudende kerken.

Jezus zegt het zelf: Want een ieder die Mij aanneemt....

Als je dat serieus neemt dan moet je geen andersgelovigen gaan wegstrepen met een kerkelijk potlood.

Het kenmerk van het christelijk geloof is niet veroordeling maar liefde, genade en barmhartigheid.

Christus is en was barmhartiger dan vele van Zijn volgelingen.


Thomas

helemaal just Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 15:58
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
FRANKT627 schreef:
Minder op Cm en al de andere sites lummelen geeft je tijd om te haken en zo... Knipoog smiley

heej frank, ben je'r ook weer... allez zeg, zeinekik content se dak 't ier weer wa op den vloamse toer goat goan Knipoog smiley goe zenne!!! 't forum is weer gelijk gevuld Clown smiley

nei weet er tenminste nog ene wa een blafetuur is Knipoog smiley


Laatst aangepast door
XABIA794
op donderdag 21 juni 2012, 15:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 13:03
BerichtOnderwerp: Time out op het forum
 
YES356 schreef:
Ik voel mij gedrongen om onvrijwillig tijdelijk een time out te nemen!Tot er een oplossing komt. Om te voorkomen dat als ik iets post het zelfde gebeurd als onder het topic Sex voor het huwelijk. En dat wil ik perse niet! Gods zegen. Groetjes Yes

Ik zou je missen yes,
Mijn advies is om toch te blijven...
Vele topics heb je boeiend gevuld met oprechte meningen. Niemand kan bepalen wat recht of krom is op een forum.
Een forum is naar men mening een plek waar ieder zich spontaan en eerlijk hun meningen mogen delen, vragen mogen en kunnen stellen.
Soms beseft men niet dat er veel onderwerpen zijn waar nog steeds geen uitgesproken antwoord voor is.
Dat maakt het vaak zo boeiend dat we daar als volwassenen steeds in mogen verdiepen, meegaande in onze culturele en maatschappelijke evolutie...

en Heide, dat is ook voor jou bedoeld Lachende smiley jou bijdragen zijn ook een aanvulling hier


Laatst aangepast door
XABIA794
op donderdag 21 juni 2012, 13:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 11:20
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
 
[quote=FLOWERFUL304] Ik heb jaren ook heel veel zelf gedaan met God maar soms is het moment daar wanneer extra hulp welkom is. Daarvoor heeft God ons broeders en zusters in Christus gegeven met bepaalde gaven om ons mee te dienen en te bemoedigen. Want als we het helemaal wel zelf alleen denken te kunnen dan misleiden we onszelf, want we hebben elkaar nodig als de strijd soms te heftig is en we het zelf even niet meer kunnen.

En ik ben ook wel mensen tegen gekomen die zeker niet bekwaam zijn om iemand te helpen, die kunnen mensen eerder schade aandoen dan helpen. Maar die heb ik wel leren herkennen met de jaren. Ach, we hebben allemaal onze weg te vinden in de wildernis van graan en onkruid.

Het genezen en bevrijding is een proces, het vraagt geduld. Het is net als bij een ui. Laag voor laag of stap voor stap doet God het samen met ons.

Hierin kan ik perfect met je meegaan flower Lachende smiley

Ik wil ook gewoon even reageren dat het bevrijdingsweekend dit weekend in Belgie doorgaat in Limburg.
Is best dicht bij de Nederlandse grens voor Nederlanders die het intressant vinden. Ook ik vind het een aanrader, en ben er al vaker geweest. Altijd opgebouwd. Lachende smiley

het Gaat door op 22 en 23 juni in Dilzen
het onderwerp is "onbevangen op weg"
gratis toegang en broodjes en koffie krijg je'r ook gratis... maar dat hoeft je niet tegen te houden om hun werk ook te steunen Lachende smiley

Meer informatie vind je wel op de site van
bevrijdingspastoraat


Laatst aangepast door
XABIA794
op donderdag 21 juni 2012, 13:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 11:09
BerichtOnderwerp: Onze rugzak...
 
Is iemand klaar met zijn rugzak?
Ik denk dan ook vooral of je je rugzak bij de Here hebt gelaten.
Zoals Wilma weergeeft, is het bij ieder van ons dat ons verleden een inpact heeft op de rest van ons bestaan hier. Ook de negatieve dingen hebben ons gemaakt wie we nu zijn.
Het verschil is dat we (ten opzichte van mensen die Jezus niet kennen) we met al onze dingen naar hem kunnen gaan.
Ook ben ik zeker dat "gemeente" zijn wilt zeggen dat we elkander helpen dragen, onze lasten en moeiten, omdat we allen op weg zijn naar Hem, (met Hem) Net zoals Willem weergeeft is een zware rugzak ook een confrontatie naar het zoeken van Waarheid en realiteit in jou relatie tot God.
Achteraf zie ik voor mezelf dat ik de meeste groei en steun heb ervaren in men moeilijkste tijden. Dat maakt men rugzak ook zo boeiend en niet nutteloos.
Als we ons ijveren om alleen maar "heilig" te willen zijn, en onze rugzak angstvallig dicht houden, zullen we hem ook nooit leeg kunnen maken.
Jezus zegt, komt allen tot mij... en Hij zal ons rust geven.
Hij zal ons ook leren onze rugzak op een andere manier te dragen dan ervoor.
Wat men wel moet realiseren is dat men een ander niet kan verantwoordelijk stellen om jou rugzak te dragen.
Ook kan je niet verwachten dat een ander zich moeiteloos zich in jou rugzak kan inleven.
Goed is dat partners elkanders totaal leren kennen, ook de niet fraaie dingen (dat is volgens mij ook één zijn, zoals je één moet worden in relatie tot God) transparant vind ik zo'n mooi woord Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:43
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
[quote=FLOWERFUL304]

Het kan en het is mogelijk
Natuurlijk is alles mogelijk... maar niet alles gebeurt
God kan bevrijden, en genezen, maar het is niet zo dat iedereen geneest.
Genezing is niet het centrale doel van ons bestaan hier.
HIJ is het doel en de reden van ons bestaan. Zijn genade is ons genoeg.
Om te beweren dat ieder die gelooft (en gedoopt en de heilige Geest heeft ontvangen) automatisch ook genezing ontvangt of verandert in zijn totale persoonlijkheid?
Dan krijg je weer automatisch het onderwerp "geloof"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 00:23
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Goed, komtie:
1 Korinthen 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

daar hebben we het ook al over gehad
wat versta je zelf onder het woord hoererij?
Volgens jou reacties, begrijp ik dat jij daar alle erotiek getinte woorden onder brengt als zijnde misselijke termen?
intimiteit is niet per defenitie hoererij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:57
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Hebreeen 13:4
Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.

Dit vers lees ik in een andere interpretatie...
het HELE stukje gaat over aansporingen
Voor hen die gehuwd zijn moeten ze hun bed inderdaad niet bezoelen door ontucht en overspel...
je kan dit niet duidelijk als argument gebruiken dat dit vers bedoeld wordt als wachten tot het huwelijk
sorry, heb je een betere
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Zieke smiley Smiley met dichtgeplakte mond
en de heren gaan maar door
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:52
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Beste Xabia,

Als je YES bedoeld heb je gelijk. Als je mij bedoeld, niet. Ik bedoel: YES begon met termen die er niet om logen. Sterker: het legt eigenlijk z'n zeer open karakter bloot. Knipoog smiley

Ik had het inderdaad op jou bedoeld, je herkent jezelf er goed in...
het gaat hier gewoonweg over een "onderwerp" in alle termen die ermee te maken kunnen hebben.
Iedereen is vrij om er een mening over te geven, zelfs jij kan melden dat je'r onpasselijk van word...
Ik vind alleen de manier hoe je'r mee omgaat Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:43
BerichtOnderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
 
YES356 schreef:
Ik lees in verschillende vertalingen verschillenden bewoordingen:

Exodus 34 vers 14
Want gij zult u niet nederwerpen voor een anderen god; de Heer toch, zijn naam is naijverig, hij zelf een naijverig god.

Deut. 4 vers 24
Want de Heer, uw God, is een verterend vuur en een ijverig God.


Zoals ik het lees wordt jaloers in verschillende vertalingen (Staten Vertaling, Lutherse Vertaling,‘ Leidse Vertaling)ook wel naijverig of ijverig genioemd in die teksten.


Naijverig = iemand niet gunnen dat die iets heeft dat HIJ zelf wil hebben
ijverig = wie aandachtig en ingespannen ergens aan werkt

Het zijn naar mijn idee geen puur menselijke dingen. Mensen hebben die ook Net als God

ik vind de uitleg van naijverig wel mooi. Daar kan ik me ook iets bij voorstellen dat God inderdaad niet wil dat we andere goden zouden dienen.
Tenslotte komt Hem toe alle dank en eer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 21:35
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Als je net met zo'n onderwerp zo kinderlijk omgaat, zegt het wel veel van jezelf Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 13:32
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
[quote=FLOWERFUL304]Je hebt wel een punt daar, Yes.

joh3:3+5-7->nbg 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. + 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.

Daar homosexualiteit een geestelijk iets is is er bevrijding en genezing bij God mits die zich dan ook werkelijk bekeerd en dat ook wil. Er lopen genoeg getuigen die genezen zijn van homosexualiteit in de christelijke wereld.

rom 1:24-28->nbg 24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.

Wil je hiermee zeggen dat elke homo bevrijd kan worden door bekering? Of moet de homo zich kunnen weren tegen het praktiseren ervan?
Er zijn inderdaad getuigenissen van veranderingen, maar dat is niet bij elkeen.
We leven nog steeds in een wereld van zondeval, en gebrokenheid. Het is niet omdat we christen zijn dat we daarom vrij zijn ervan.
Hoe meer we Jezus volgen, des te meer komt innerlijke verandering (voor iedereen) maar vrij van is niet persé voor elke situatie.


Laatst aangepast door
XABIA794
op woensdag 20 juni 2012, 13:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:16
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ZEELAND736 schreef:
Kijk...das pas een mooi woord!!!

Ik mag dat Bels...graag horen...!!!

maar jammer dat ze niet blaffen als ze dicht zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 22 Volgende
Pagina 6 van 22