ChristianMatch
 


Forum

Onbewust een ander ………………………………
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:19
 
Mijn intentie is: Dat mensen zich zelf veilig moeten kunnen voelen om op CM dingen te zeggen en te schrijven.

Onbewust en onbedoeld kan je door dingen te zeggen in de chatroom of te schrijven op het openbaar forum mensen persoonlijk kwetsen,in een moeilijke positie brengen,beschadigen. veroordelen. je kan dingen schrijven op het forum die een ander diep raken zonder dat je dat zelf weet!

Misschien wel om dat die ander niet wil of durft te reageren in een openbaar forum. Of de chatroom

Omdat de verzender soms niet kan weten wie er allemaal meelezen en er daardoor mensen met een verdriet,pijn, veroordeeld gevoel,teleurstelling,ect.ect kunnen blijven zitten. Lijkt me dit een mooie plek een aanzet te geven om tot een mogelijke oplossing te komen.

En het samen met de ander uit te spreken ( dus niet hier maar bv via een privé chat (mail) en er in eerste instantie de mogelijkheid te bieden.

1. Door te vragen of je misschien iemand met boven genoemde dingen hebt laten zitten.


2. De ander de mogelijkheid te bieden of een zetje in de rug te geven om ( in eerste instantie) daar naar jou toe privé kan en durft te vertellen. wat hem of haar (nog) dwarst zit of wat niet goed voelt.

Het Gaat dus om dingen die er onbewust voor jou, bij een ander kunnen liggen, en een ander direct persoonlijk negatief hebben geraakt.



Hopend en biddend op de zegen van God
Yes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:20
 
Laat ik zelf de aftrap geven,


Als iemand zich gekwets voelt (of……. 1 van de andere dingen die hier boven staan), door wat ik op het forum heb geschreven. mail dat gerust naar me.
Groet Yes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:25
 
wauw goed geschreven. respect!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:26
 
Yes...hoe goed bedoeld het waarschijnlijk van je is....

WEER EEN TOPIC OPEN GOOIEN!!!!

Is er al niet genoeg...veelal over die grote ergernissen...
Dat je mee praat en mee schrijft over de reeds geopende topics PRIMA...!!!

Geeft dit dan nog steeds een meerwaarde aan wat je al HEBT...geschreven???

Ik bedoel dit absoluut niet als bemoeizuchtig...
Zeg het uit liefde....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:28
 
Mooi verwoord, Yes en ik kan mij er helemaal in vinden!

Idd zelf de verantwoordelijkheid nemen voor wat je hier schrijft en daarbij niet de bal bij de ander neerleggen door te zeggen dat iemand zich niet zo snel aangevallen moet voelen.

Ben je bewust van het feit wat woorden kunnen aanrichten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:34
 
ZEELAND736 schreef:
Yes...hoe goed bedoeld het waarschijnlijk van je is....

WEER EEN TOPIC OPEN GOOIEN!!!!

Is er al niet genoeg...veelal over die grote ergernissen...
Dat je mee praat en mee schrijft over de reeds geopende topics PRIMA...!!!

Geeft dit dan nog steeds een meerwaarde aan wat je al HEBT...geschreven???

Ik bedoel dit absoluut niet als bemoeizuchtig...
Zeg het uit liefde....

ik vind het juist een heel possitief topic.
uiteindelijk is het moedig om na een gebeurde situatie een open deur te plaatsen voor herstel.
Dat is ook de houding die men als christen zou moeten kunnen stellen.
We hebben hier al zo vaak de ervaring gehad, dat er onenigheden komen door onuitgesproken frustraties of interpretaties, die dan achteraf gezien op tijd hadden kunnen voorkomen worden.
We zijn hier met een hele hoop mensen die allen verschillen in beleving, interpretaties, grenzen en .............
meningsverschillen zijn onvermijdelijk, maar ze zijn wel nuttig om als christen te oefenen in bijvoorbeeld communicatie Knipoog smiley

we moeten toch niet gaan verwachten dat we alleen nog maar mogen praten over welke saus we op onze pattaten hebben gedaan Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:38
 
XABIA794 schreef:
ik vind het juist een heel possitief topic.
uiteindelijk is het moedig om na een gebeurde situatie een open deur te plaatsen voor herstel.
Dat is ook de houding die men als christen zou moeten kunnen stellen.
We hebben hier al zo vaak de ervaring gehad, dat er onenigheden komen door onuitgesproken frustraties of interpretaties, die dan achteraf gezien op tijd hadden kunnen voorkomen worden.
We zijn hier met een hele hoop mensen die allen verschillen in beleving, interpretaties, grenzen en .............
meningsverschillen zijn onvermijdelijk, maar ze zijn wel nuttig om als christen te oefenen in bijvoorbeeld communicatie Knipoog smiley

we moeten toch niet gaan verwachten dat we alleen nog maar mogen praten over welke saus we op onze pattaten hebben gedaan Clown smiley

Haha, 1 patat oorlog graag.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley


Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 22 juni 2012, 14:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:18
 
XABIA794 schreef:
ik vind het juist een heel possitief topic.
uiteindelijk is het moedig om na een gebeurde situatie een open deur te plaatsen voor herstel.
Dat is ook de houding die men als christen zou moeten kunnen stellen.
We hebben hier al zo vaak de ervaring gehad, dat er onenigheden komen door onuitgesproken frustraties of interpretaties, die dan achteraf gezien op tijd hadden kunnen voorkomen worden.
We zijn hier met een hele hoop mensen die allen verschillen in beleving, interpretaties, grenzen en .............
meningsverschillen zijn onvermijdelijk, maar ze zijn wel nuttig om als christen te oefenen in bijvoorbeeld communicatie Knipoog smiley

we moeten toch niet gaan verwachten dat we alleen nog maar mogen praten over welke saus we op onze pattaten hebben gedaan Clown smiley

Juist Xabia volledig met je eens!... Ik vind het een goede en open houding en getuigd zeker van menselijkheid...'
Hoe vaak gebeurt het niet dat je perongeluk iemand kwetst? of dat iemand je gaat mijden?? ik volg Yes zijn voorbeeld en als ik onbewust iemand kwets mail me gerust!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:43
 
JOSINA022 schreef:
Haha, 1 patat oorlog graag.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Lachende smiley Lachende smiley
[i]Zo kunne we het wel noeme Josina. Leute !
[/i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:10
 
HERMAN968 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley [i]Zo kunne we het wel noeme Josina. Leute ![/i]



Wat bedoel je precies Herman met deze zin en bedoel je die uit liefde en opbouwend?
Geef op die ene vraag eens een antwoord! Wil je?


Ik heb ruim anderhalve dag de tijd genomen om oa de blauwe teksten van je te lezen. Die na mijn postings kwamen en nog meerdere.

En heb bij elk stukje bidden gedacht dit zal hij uit liefde en opbouwend bedoelen.
Dat denk ik ook biddend bij dit stukje. Dat je het uit liefde en opbouwend bedoeld! Dus ben benieuwd naar je antwoord.



Mocht het niet liefdevol en opbouwend bedoeld zijn wil ik je vriendelijk en toch duidelijk verzoeken op te sodemieteren en ergens in een zandbak te gaan spelen oid.en hier dan verder niet een onderwerp te verstieren!!


YES die patatten best lekker vind


Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 22 juni 2012, 17:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:11
 
YES356 schreef:
Wat bedoel je precies Herman met deze zin en bedoel je die uit liefde en opbouwend?
Geef op die ene vraag eens een antwoord! Wil je?


Ik heb ruim anderhalve dag de tijd genomen om de blauwe teksten van je te lezen. Die na mijn postings kwamen en nog meerdere.

En heb bij elk stukje bidden gedacht dit zal hij uit liefde en opbouwend bedoelen.
Dat denk ik ook biddend bij dit stukje. Dat je het uit liefde en opbouwend bedoeld! Dus ben benieuwd naar je antwoord.



Mocht het niet liefdevol en opbouwend bedoeld zijn wil ik je vriendelijk en toch duidelijk verzoeken op te sodemieteren en ergens in een zandbak te gaan spelen oid.en hier dan verder niet een onderwerp te verstieren!!


YES die patatten best lekker vind

Kan alleen maar zeggen AMEN!!!!
En Herman doe er eindelijk eens wat mee!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:38
 
mooi topic, Yes!!! (Ik had je al prive-mail gestuurd!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:44
 
JANS221 schreef:
mooi topic, Yes!!! (Ik had je al prive-mail gestuurd!)

Dank je Jans! is een lieve mail!!! Thnx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 08:40
 
Weer een heel mooi en goed stuk van je, Yes!!!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Dank je!!!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:33
 
YES356 schreef:
Mijn intentie is: Dat mensen zich zelf veilig moeten kunnen voelen om op CM dingen te zeggen en te schrijven.

Onbewust en onbedoeld kan je door dingen te zeggen in de chatroom of te schrijven op het openbaar forum mensen persoonlijk kwetsen,in een moeilijke positie brengen,beschadigen. veroordelen. je kan dingen schrijven op het forum die een ander diep raken zonder dat je dat zelf weet!

Misschien wel om dat die ander niet wil of durft te reageren in een openbaar forum. Of de chatroom

Omdat de verzender soms niet kan weten wie er allemaal meelezen en er daardoor mensen met een verdriet,pijn, veroordeeld gevoel,teleurstelling,ect.ect kunnen blijven zitten. Lijkt me dit een mooie plek een aanzet te geven om tot een mogelijke oplossing te komen.

En het samen met de ander uit te spreken ( dus niet hier maar bv via een privé chat (mail) en er in eerste instantie de mogelijkheid te bieden.

1. Door te vragen of je misschien iemand met boven genoemde dingen hebt laten zitten.


2. De ander de mogelijkheid te bieden of een zetje in de rug te geven om ( in eerste instantie) daar naar jou toe privé kan en durft te vertellen. wat hem of haar (nog) dwarst zit of wat niet goed voelt.

Het Gaat dus om dingen die er onbewust voor jou, bij een ander kunnen liggen, en een ander direct persoonlijk negatief hebben geraakt.



Hopend en biddend op de zegen van God
Yes

Onbewust kwetsen, gebeurd overal dat gebeurd dus ook op forum van cm een discussie, daar ben je het veelal niet met elkaar eens.
En dan is een kwetsend woord al snel gezet, vaak is het ook niet kwetsend bedoeld en niet alle woorden zijn kwetsend.
Het is maar net hoe die ander het schrijft, of de lezer het vertaald, elk woord kan kwetsend zijn.
Laten wij wel proberen eerlijk te zijn, wij zijn mensen en bij wie die toen ze nog met zijn 2en waren het al mis ging met een vrucht.
Nu zijn we met zijn miljarden oke op cm een paar honderd, maar das al snel meer dan 2.
En als we ons veilig willen voelen, moet je in een klooster zijn, en zelfs daar gaat het mis.
Wij kunnen er wel aan proberen het een beetje normaal te houden, maar perfecte mensen bestaan nu eenmaal niet.
Zelfs niet op cm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:35
 
Haiii!!!! WB!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:37
 
HERMAN968 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley [i]Zo kunne we het wel noeme Josina. Leute ![/i]


Herman, wat ben je toch aan de mopper....reageer toch niet op iedere opmerking op het topic, niet als het geen meerwaarde heeft....
Jij hebt zo je eigen mening( of de mening van Ouweneel Knipoog smiley maar bekritiseer anderen niet zo....komt de sfeer niet ten goede....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:40
 
WILLEMIJN232 schreef:
Herman, wat ben je toch aan de mopper....reageer toch niet op iedere opmerking op het topic, niet als het geen meerwaarde heeft....
Jij hebt zo je eigen mening( of de mening van Ouweneel Knipoog smiley maar bekritiseer anderen niet zo....komt de sfeer niet ten goede....

W-tje, dan zeg je nog niets over zijn Engelse woorden die hij er soms tussen smijt... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 09:43
 
Hahahahah, die is goed! Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 21:46
 
WILLEMIJN232 schreef:
Herman, wat ben je toch aan de mopper....reageer toch niet op iedere opmerking op het topic, niet als het geen meerwaarde heeft....
Jij hebt zo je eigen mening( of de mening van Ouweneel Knipoog smiley maar bekritiseer anderen niet zo....komt de sfeer niet ten goede....

Dank je wel Willemijn, mijn abo is betaald hoor, mag ook wel waat leute, toch Lachende smiley Lachende smiley .


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 23 juni 2012, 21:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 10:10
 
Uhh...heel voorzichtig zou ik het volgende willen delen!
Waarom blijven we niet gewoon bij het onderwerp van Yes?
En negeren we negatieve reactie's!
Mijn meneing is als we op iets reageren wat niet in dit onderwerp hoort,
verlagen wij onszelf tot dat niveau en voedde de ander zijn /haar mening,
of geven we aandacht aan negatieve!
Waardoor dus vervolgens het hele goedbedoelde onderwerp negatief word.
Zelf kijk ik altijd of een reactie een toegevoegde waarde heeft,zo ja reageer ik soms.. zo nee reageer ik niet,omdat ik vind dat het dan alsnog de negatieve aandacht voedt die degene juist graag wil !
Daarom is mijn mening als we niet reageren blijven we gewoon bij het onderwerp in deze ...

maak dus bij deze maar gelijk gebruik van dit topic als ik iemand hiermee kwets mijn exuses!... Lachende smiley


Laatst aangepast door
DJES101
op zondag 24 juni 2012, 14:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 10:11
 
Mijn intentie is: Dat mensen zich zelf veilig moeten kunnen voelen om op CM dingen te zeggen en te schrijven.

Onbewust en onbedoeld kan je door dingen te zeggen in de chatroom of te schrijven op het openbaar forum mensen persoonlijk kwetsen,in een moeilijke positie brengen,beschadigen. veroordelen. je kan dingen schrijven op het forum die een ander diep raken zonder dat je dat zelf weet!

Misschien wel om dat die ander niet wil of durft te reageren in een openbaar forum. Of de chatroom

Omdat de verzender soms niet kan weten wie er allemaal meelezen en er daardoor mensen met een verdriet,pijn, veroordeeld gevoel,teleurstelling,ect.ect kunnen blijven zitten. Lijkt me dit een mooie plek een aanzet te geven om tot een mogelijke oplossing te komen.

En het samen met de ander uit te spreken ( dus niet hier maar bv via een privé chat (mail) en er in eerste instantie de mogelijkheid te bieden.

1. Door te vragen of je misschien iemand met boven genoemde dingen hebt laten zitten.


2. De ander de mogelijkheid te bieden of een zetje in de rug te geven om ( in eerste instantie) daar naar jou toe privé kan en durft te vertellen. wat hem of haar (nog) dwarst zit of wat niet goed voelt.

Het Gaat dus om dingen die er onbewust voor jou, bij een ander kunnen liggen, en een ander direct persoonlijk negatief hebben geraakt.



Hopend en biddend op de zegen van God
Yes

Naar boven Deze reactie is niet okee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1