ChristianMatch
 


Forum

Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 15:45
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is ook in Gods hand dat hij zo ontzettend de oorzaak bij zijn ex-vrouw legt en haar publiekelijk aan de schandpaal nagelt? geloof je toch zelf niet.....

waar zeg ik dat dan??
waarom scheidingen voorkomen, de hoe, de waarom, waardoor en ga zo maar door .... is menselijk !!!
alleen maar het feit dat je als christen een poging doet om hetgeen je overkomt en de omstandigheden in Gods hand te willen leggen, is al een hele stap...
Denk dat het nuttig is dat iemand zijn mening en gedacht hier ook eens kan deponeren zonder zelf aan de schandpaal genageld te worden Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 14:41
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
PIETER649 schreef:
Ik geloof schijnbaar wat meer in de zelfbeschikking van de mens dan jij Xabia.
Daarnaast heb ik al teveel scheidingen gezien van mensen die overtuigd waren van Gods wil bij hun huwelijk.
En dan wil ik het geeneens hebben over diegenen die een minder sterk in de schoenen staande persoon manipuleren met het gegeven dat het Gods wil zou zijn...

En tja... dan mag ik wellicht wat cynisch overkomen, dat zij dan maar zo Lachende smiley

tja, daar wringt nu inderdaad het schoentje... Dat mensen vaak zeer snel tot beslissingen over gaan door verkeerd geinterpreteerde indrukken.
Daarin heb je gelijk, met alle gevolgen vandien.
Het meest ernstige is dan inderdaad dat er mensen zijn die God in manipulatie gebruiken om hun doel te bereiken Geschokte, onthutste smiley
Zelfbeschikking hoeft niet onder te doen aan de keuze die God goed voor je vind.
Ik mag nog altijd kiezen of ik er voor ga of niet...
Als ik sinds men scheiding had gedaan wat ik DACHT goed te vinden had ik nu waarschijnlijk alweer een scheiding achter de rug gehad Knipoog smiley
Net zo, als ik elke man had gehuwd, die ervan overtuigd was dat God me aan hem had gegeven. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 14:09
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
PIETER649 schreef:
Als jij zo denkt over een eventuele nieuwe relatie, heb ik vooraf al diep meelijden met arme meissie dat met met jou opgezadeld wordt. Huilende smiley, smiley in tranen

Je zal maar de nieuwe partner worden van iemand die jou dan maar accepteerd omdat God haar op jouw pad heeft gezet... owja, en anders maar niet...

Ik heb toch altijd gedacht dat een vrouw een zelfstandig denkend wezen was die bemind en veroverd wil worden en niet een soort euh... speelpop die naar behoefte word uitgedeeld door Onze-Lieve-Heer. Boze smiley

sorry pieter... ik lees dat er echt niet in wat (andere) pieter bedoeld te zeggen. ik schreef net ook ongeveer hetzelfde gedacht.
Wat is er nu mis mee dat je je wilt laten leiden naar wat Gods weg is, of plan???
je neemt heus wel zelf initiatief... alleen al het feit dat je bijvoorbeeld op deze site komt.
Ik denk niet dat hij naar een pop zoekt die zelf niet kan denken Smiley die vol vragen zit hij wacht gewoon in wat God in zijn leven wil doen...
Ik wil ook wachten op wat God voor me heeft... want Hij alleen weet, wat en wie goed voor me is (of wie met me kan leven of niet kan leven)
en dat is niet uit hoogmoed maar net een les van afhankelijkheid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 9 april 2012, 13:48
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
als ik het goed begrijp heb ik anders het gevoel dat Pieter zijn huwelijk / scheiding probeert in te vullen naar wat Gods bedoeling er mee was en is... in een bepaalde fase lijkt me verbittering een logisch gevolg en daarmee gaat God ook aan de slag. Uiteindelijk starten we allen met een huwelijk in vertrouwen dat het voor altijd zal zijn. En bovendien is dat ook Gods wil als we het goed lezen. Maar loopt alles zoals het bedoeld is?
voor mij was het vers ook heel belangrijk
Wat God bij elkaar brengt kan/zal geen mens scheiden.
Het gaat hier niet om oordeel maar het verlangen om alles hier op aarde te zien vanuit Gods oogpunt.
De scheidbrief werd vooral gezien "omdat hun harten verhard waren"
dan kan ik alleen maar interpreteren dat we toch met ons hart duidelijk een weg hebben afgelegd in overweging in alle mogelijkheden met de Here?
Geen enkele scheiding is dezelfde, en of de mijne nu meer verantwoord zou zijn of niet, daar gaat het ook niet om... ik heb er 3 jaar alles aan gedaan (naar mijn kunnen en denken) om mijn huwelijk te redden. Omdat ik vond dat dat Gods wil en wens was, en daarboven ook voor mijnn kinderen. En op een gegeven moment had God een ander plan met ons allen.
Ik begrijp zo ook Pieter zijn verhaal. Hij laat naar men mening het in Gods hand, wat er ook zal gebeuren op zijn weg, ondanks de teleurstelling, die hij best mag hebben.
Je leest Gods Woord, je redeneert over Gods Woord en wil het doen zoals Hij het wil. Maar uiteindelijk is de weg die God voor ogen heeft de weg die Hij met je wil gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 2 april 2012, 11:39
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als ik zo eens reacties lees en hoor van sommige cm leden merk ik af en toe weinig van de naastenliefde die men zegt te pretenderen.......
Veel woorden over hoe het moet maken nog geen naastenliefde......

dat is inderdaad net wat ik zei.. het is niet met wetjes en regeltjes te onderhouden maar vanuit de uitstraling uit je hart.;; en daarbij is het een onvoorwaardelijk gegeven omdat Hij hetzelfde voor ons deed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 20:00
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ZEELAND736 schreef:
Wat leuk dat ze dat samen met je hebben gedaan...was het gezellig??

't was keigezellig, veel gelachen... en hoeveel zij voor elkaar krijgen op zo een korte tijd... ik zou het hele jaar nodig gehad hebben om die haag terug in model te krijgen. Gelukkig hebben ze me vaak de laan uit gestuurd met de belofte dat alles terug gaat uitschieten Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 18:10
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
merciekes hannah en willem voor de hulp in mijne tuin Lachende smiley wow, keiferm gedaan, 20 x .... zonder jullie had ik deze zomer weer geen zon gezien in mijnen hof
kan weer eens ne BBQ organiseren Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 16:02
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
GERRIT084 schreef:
Op wie reageer je?
Ik vind namelijk wel, door elke keer de naam van God te plaatsen, om een bepaald doel te kunnen bereiken, ook lastering.
En in heel het leven mogen mensen keuzes maken, en het is ons gegeven, goed en kwaad en er tussen in.
En naasten liefde kan heel lief zijn, maar soms doet het ook pijn, en dat mag ook, al was het enkel om er van te leren.

Ik probeer hier zo neutraal mogelijk te reageren. Ik reageer niet op iemand specifiek. ik reageer gewoon naar de gedachten die hier rondgaan.
Bedoel je nu dat ik mijn mening niet mag ondersteunen vanuit men christelijk denken dat ik beleef?? Smiley die vol vragen zit Lastering ??
Natuurlijk is ieder vrij in zijn denken, laten en doen. Daarom dacht ik ook vrij te zijn om hier deel te nemen aan uitspraken.
Of is het ook Gods lasteren als ik geloof in naastenliefde ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 13:27
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Men leukste moment is dat ik elk moment 2 lieverds van CM mag verwachten... ze willen me helpen met men oerwoud waar ik door de bomen het bos niet meer zie...
Heb allerlei lekkers in huis gehaald om met hen een plezante tijd te mogen hebben
Coole smiley met zonnebril
thnks hannah en willem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 13:22
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
Daarom kan men oneindige argumenten zoeken om niets meer voor een ander te betekenen. Is Gods Woord niet meer voor deze cultuur en tijd??? Sorry, dit vind ik een uitspraak die Gods Kracht en Woord heel eng maakt en inderdaad voor ieders interpretatie mogelijkheden biedt Twijfelende smiley Barmhartigheid is geen uiting van wetvervulling maar een vrucht van Zijn Geest. als je wel of niet een doek op je hoofd wilt, heeft hiermee niets te maken.
bij deze moet ik chatuliem's bijdrage toch eens tegemoet komen. Inderdaad hebben we de opdracht om voor elkaar van betekenis te zijn. De verantwoordelijkheid en de oprechtheid van eender welk mens ligt alleen bij God zelf. en wat de diaken of de gemeente invult hierin heeft niet met onze eigen bijdrage te maken.
Naastenliefde maakt meer uit dan wetsvervulling...


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 30 maart 2012, 13:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 19:50
BerichtOnderwerp: Speeddaten 10 maart in Alphen aan den Rijn
 
HANNAH810 schreef:
zeeland; bij de speeddate krijg je een weekje abonnement christianmatch als bonus, om met al die dames waar je zo heerlijk mee gebabbeld hebt contact te kunnen onderhouden.............. Knipoog smiley

dat is een winst van 2.5 euro Verraste, verbaasde smiley
de naft alleen al kost me bena een halfjaarsabonnee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 19:45
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
Als men alleen de focus legt op degene die fouten maken...
goed excuus om voor de rest niks meer te doen, altijd redens genoeg...
Het zou wel eens bij de verkeerde kunnen komen Smiley die vol vragen zit
Als men dat nu ook eens bij de Here legt, dan hoef je niet wakker te liggen of een ander het goed doet of niet, en geef je zelf met een lekker geweten,
nog mooier als de gemeente het initiatief neemt, hoef je'r zelf helemaal niet meer van wakker te liggen Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 13:05
BerichtOnderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?
 
ben altijd te vinden voor een bbqtje. De mijne kan ik helaas niet meebrengen want die staat vast in men tuin Knipoog smiley.
Ik als ervaren compacte motorkampeerder weet ook dat je van die éénmaliggebruiksBBQtjes hebt...
Als enig nederlander me nog kan volgen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 13:01
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
JOHANNA992 schreef:
t, Ja je kunt met z'n allen wel moeilijk doen over privacy maar de overheid doet niets.Jezus zegt;wat van Mij is is van u!!Delen .....moet je je daar voor schamen??Zijn wij niet 1 lichaam van Christus??Wat van mij is is van jou.
Wat zou JEZUS DOEN????Wie geeft op deze laatste vraag antwoord??

je hebt gelijk ja... allen samen één in Hem lijkt voor velen een illusie.
Als menig christen transparant zou zijn, zou de eenheid veel sterker zijn en zouden we samen veel meer kunnen betekenen voor de wereld als licht.
we zijn zoveel bezig alleen met ons eigen wereldje, ons eigen bezit, en ons ego dat we de weg van Jezus niet meer voor ogen hebben.
Zelfs het delen van onze moeites en tekortkomingen mogen blijkbaar niet meer geweten worden. De tegenstander lacht alleen maar in zen vuistje, omdat we daardoor denken alleen op weg te kunnen.
Juist door het delen, verkrijg je opbouw en steun in meerdere richtingen. ... eenheid in Hem ervaren is het mooiste wat je hier op deze wereld kan ontvangen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 18:44
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
HANNAH810 schreef:
hahaha...........heeeeeel perfect

zal ik komend weekend de takkenschaar en hakselaar maar even meenemen dan? Lachende smiley met blinkend witte tanden

(je was erg zuinig op je rozenperkje, toch?)




.

ik ben met de takken een eco heg aan het bouwen... maak ik een omheining voor kalkoenen te kweken tegen volgende kerst Lachende smiley
weer een besparend idee dat ik van een alternatieve groene kunstenaarsvriend had gezien Knipoog smiley
kan dat misschien ook plaatsen op het armoe nederland topic Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:36
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Bracht men buurman "mijn" herstelde kettingzaag terug waarvan ik niet eens meer wist dat ik die zelfs had...
Net nu men ex gisteren zo behulpzaam met "zijn" kettingzaag de haag heeft gehalveerd ... Gods timing is altijd perfect Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:31
BerichtOnderwerp: Speeddaten 10 maart in Alphen aan den Rijn
 
ERIKA129 schreef:
Maar om maar weer On-topic te gaan!!
Cm kijkt dus niet naar de wensen van degene die meedoen en dat is wel erg jammer!!

tja, met speed krijg je nooit waar je naar verlangt Knipoog smiley geduldig wachten op Zijn werk is ook een optie Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:27
BerichtOnderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?
 
ik zie dat er behoeftigen zijn die willen mee rijden... ik ken zelf jullie regio's niet, maar ik kom van Belgie over Eindhoven over de A50 of zoiets toch Lachende smiley)) ik heb nog wel een plaatske vrij (als je braaf bent Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 15:24
BerichtOnderwerp: Speeddaten 10 maart in Alphen aan den Rijn
 
Ben als sinds men 46 een bomma Knipoog smiley ...
Maar anderzijds vind ik wel dat je een verscheidenheid in datesoorten zou kunnen verwachten in zo'n speed ding.
Nu weet ik weer waarom het men ding ook niet is die speed ...
ik zou er niet aan moeten denken dat een ander zou bepalen wie bij mij zou kunnen passen Verraste, verbaasde smiley
Ik vraag me trouwens ook af of de matchen die je hier krijgt zelf ook jou als match op hun profiel krijgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 13:51
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
HANNAH810 schreef:
hebben die alleenstaande moeders wel een afwasborstel, shanita? Engeltje smiley


overigens denk ik dat het wel verschil maakt, hoe je sociaal netwerk opgebouwd is;
zelf kreeg ik vorige week een grote boodschappentas (bijna nieuwe) prachtige kinderkleding aan de deur afgeleverd; ik hoef niet eens naar de stad, (ik heb al zo'n hekel aan winkelen!!) en 't is allemaal helemaal mijn smaakje!!
zo'n tas vol kleding die je zo uit kunt hangen in je kast scheelt nogal in je uitgavenpatroon uiteraard.

jammer dat mijn maat er niet bij is Knipoog smiley
moet ik ff nadenken of ik in men sociale kring ook mensen vind met mijn smaak Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
het treft weer dat men smaak meestal in de uitverkoop te vinden is (geen mens koopt dat Clown smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 13:46
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
Inderdaad, soms heb je't gevoel dat je zoveel alleen moet regelen en doen. Je loopt jezelf vaak voorbij. Ik heb dan weer ergens de mogenlijkheid dat de (overblijvende) jongste dochter ook wel eens kan gaan logeren bij haar broer en zus.
Dus pas de laatste jaren kan ik ook eens iets plannen voor mezelf, en weten dat ze in goede handen is.
Als ze bij men ex op bezoek was, kon ik op elk moment een telefoontje verwachten dat ik ze maar terug moest oppikken omdat het daar niet werkte Twijfelende smiley
Maw, zelfs al was ze op visite, kon ik vroeger nog niet met een gerust hart ergens eens naar toe voor mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 13:37
BerichtOnderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?
 
HANNAH810 schreef:
voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar)
Joëlle 246, 53 jaar, regio 015
trijnie671, regio 0549, 50 jaar
Erika129, regio 0318, 37 jaar
roos489, regio 0180, 38 jaar
myrthe113, regio 075, 34 jaar met 3 kinders (7, 9 en 10 jaar)
xabia794, regio belgie, 48 jaar
Angel086, regio 036, 44 jaar
riaatjuh149, regio 030, 49 jaar, etv met zoon (12 jaar)
Tink100, regio 072, 43 jaar, evt met dochter
blomke935, regio 030, 54 jaar
miekjes, regio ???, leeftijd: jong
mariach, regio 026, 54 jaar
anoniem, drie kinders
qsjes546, 43 jaar, regio 035 zou graag met iemand meerijden

markvos129, regio 0548, 32 jaar
bert364, regio 0321, 42 jaar met zoon (10 jaar)
willem618, regio 0344, 43 jaar, met drie kinderen (15, 13 en 8 jaar)
henkeman399, regio 596, 38 jaar heeft nog ruimte over in de auto
frankt627, regio 076, 48 jaar
harald940, regio 038, 36 jaar, heeft nog ruimte over in de auto
marsjg370, regio 0346, 44 jaar, evt met zoon
bommie663, regio 0184, 46 jaar
gerrit 084, regio 071, 53 jaar
vergevorderde gezellige vriend van gerrit
fredbunt, regio 0113, 50 jaar
mar907, regio 0596, 49 jaar
jan853, regio 078, 51 jaar met twee kinderen (11 en 14 jaar)
buzzly904, regio 0317, 39 jaar


15 vrouwen, 14 mannen en 18 kinders.........
een totaalplaatje van 47 mensen; het belooft erg gezellig te worden!!
denken jullie nog even aan een prikbordberichtje op je profiel?
immers; hoe meer zielen..........hoe meer vreugd!

je mag er mijn dochter van 12 er ook bij plaatsen. Ze weet het zelf nog niet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 18:03
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
ESTHER420 schreef:
mij leek het leuk om dit toppic te openen.
Om ervaringen, leuke en minder leuke dingen uit te wisselen en te delen.
Voor herkenning en medeleven en voor opbouw en bemoediging.

Zal ik gelijk maar de aftrap geven?
Ik ben alleenstaande moeder van 2 geweldige jongens van 5 en bijna 4.
Mensen zeggen wel eens: 'dat is zwaar.'
Dan zeg ik altijd: 'het is niet zwaar, momenten zijn zwaar.'
Het is idd anders dan samen opvoeden, maar ik voel me er in gedragen.
Wel mis ik iemand om ook dit deel van mijn leven mee te delen.

Nou jij... Knipoog smiley

gelijk op topic Lachende smiley
ik denk niet dat je topic de bedoeling was om over het hoederecht te discussieren.
Buiten dit herken ik hetzelfde in jou verhaal. 2 van men kinderen zijn inmiddels de deur uit, en al lijkt het soms best gezellig met z'n tweetjes (ik en men jongste dochter)
ikzelf mis ook wel een aanvulling in de opvoeding en het gezinsleven dat ik haar niet kan bieden. ik moet inderdaad ook alle beslissingen zelf nemen.
om de simpele reden dat de vader alle verantwoordelijkheid maar bij mij legt.
Het lastige is dat ik dan ook beide rolpatronen moet vervullen.
Nooit kan ik eens zeggen: "ga het maar eens aan pa vragen"
Maar verder zie ik dan ook een rust hier die ik ervoor nooit gekend heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 10:33
BerichtOnderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
 
misschien een leuke link
http://www.creabel.org/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 19:55
BerichtOnderwerp: Het Boek van Mormon... Is het geloof waardig?
 
kan je evengoed een stukje van de Jehovah getuigen plaatsen. vooral eigen werken en wetjes staan in de belangstelling. Smiley die vol vragen zit Begrijp eigelijk de bedoeling er niet van, vraagt men om een mening?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 14:10
BerichtOnderwerp: Lid worden van datingsites: geen vertrouwen hebben op God?
 
Ik heb met een site zoals christen match helemaal geen moeite, op dat vlak althans...
Je toekomst vanuit Zijn hand verwachten wil niet zeggen dat we in onze zetel zitten te wachten totdat er aan de deur wordt gebeld.
Ikzelf ben hier al jaren lid (vaak met onderbreking)? Ik heb hier geweldig contacten ontmoet waar ik nog steeds hele nauwe vriendschapsrelaties aan heb over gehouden (zowel vrouwen als mannen voor alle duidelijkheid Knipoog smiley)... Sommige vind ik zelfs echt gestuurd, omdat de relatie tot wederzijds opbouw dient. Soms zijn het zelfs korte ontmoetingen waarin je voor elkaar van belang bent geweest.
Alleen als men deze site gaat zien als een jachtterrein waar zo nodig binnen de kortste tijd moet gescoord worden ... dan heeft men wel een groot probleem. want zo werkt het niet.
ik zie het (zeker als belg) een mooie oplossing om contacten buiten men gemeente om te kunnen maken.
Alleen al het feit doordat de meesten hier alleenstaand zijn... het delen van ervaringen of het organiseren van leuke ontmoetingen heeft al veel bijzondere resultaten gebracht ivm vriendschapsrelaties. En die aanvulling kan ik jammer genoeg binnen men gemeente niet vinden.
Mssch dat er in Nederland meer mogelijkheden zijn voor publieke ontmoetingen, maar in Belgie is die nood eens zo groot, met als gevolg een enorm eenzaamheidsgevoel...

Ze kwamen dagelijks bij elkaar Smiley die vol vragen zit hier kan dat dus wel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:56
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
PATRIES300 schreef:
Ik ben ook gescheiden, afgelopen zomer. Na een huwelijk met een hoop problemen, er niet voor elkaar zijn.
Mijn ex heeft de beslissing genomen om bij mij weg te gaan, heeft mijn bekering en de kerk de schuld gegeven van onze scheiding.

Ik heb heel erg geworsteld met mijn stuk hoe God hier tegen aan zou kijken.
Later besefte ik, dat het God was die een einde aan dit huwelijk heeft gemaakt.
God heeft een huwelijk bedoelt waarin liefde en trouw overheerst.
In mijn huwelijk was sprake van afwijzing en lagen machtsverhoudingen compleet scheeft.
God heeft niet gewild dat ik daarin vast zou blijven zitten.

Hoe meer ik ging bidden, en hoe meer mensen er voor mij gingen bidden, hoe slechter het tussen mij en mijn ex ging.
(Mijn ex was overigens niet gelovig, en anti-religie)

Ik heb mij, net na mijn scheiding ontzettend schuldig gevoeld, omdat ik ergens ook blij was dat mijn ex er een punt achter heeft gezet.
Het gevoel gehad dat ik die stap niet heb hoeven nemen, en me dus niet richting God hoefde te verwantwoorden.
Die schuldgevoelens heb ik los gelaten en bij God gebracht. Want mijn scheiding voelde aan als een bevrijding.
En ik geloof dat God daar in heeft meegewerkt.

Heel herkenbaar Lachende smiley ik denk dat dit ook voor ieder een persoonlijke ervaring is waarbij men alleen met God tot een conclusie kan komen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:48
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
ESTHER420 schreef:
Ik moet even iets duidelijk maken hoor: ik heb nog geen oordeel gehoord van gemeente leden (was mijn invulling naar een mogelijk waarom).
Waarom ze het mij zelf niet vragen is misschien eerder dat het moeilijk is om naar een 'pijnlijk'onderwerp te vragen.
Ik zit nog niet zo lang in deze kerk en ben zelf wel erg open.
Daarmee hoop ik dat dit onderwerp ook open wordt.

Ik ben wel erg zoekende zelf, omdat ik mezelf wil kunnen verantwoorden naar mijn gemeente en natuurlijk boven al eerst naar God.
Dat vind ik erg belangrijk.
(ook omdat het wel zijn keus was om te scheiden, maar ONZE tekortkomingen naar elkaar daar aan vooraf gingen)

Bedankt voor jullie reacties.
Het is blijkbaar wel een onderwerp wat hier besproken kan worden en waar ieder zijn/ haar mening over mag hebben.


Wat betreft de gemeente...
Ik denk dat dit afhankelijk is in welke gemeente je komt als gescheiden persoon. Ikzelf huis in een vrij kleine gemeente, en ik ben dan lang ook de enige "vrijgezel" geweest en dan nog eens gescheiden...
Terwijl mijn situatie volgens hen volledig gegrond is, is het vaak toch een confronterend gevoel voor henzelf.
Vaak worden meningen en uitingen geplaatst zonder rekening te houden dat "je" daar ook bij zit.
het geeft hen ook vaak een onconfortabel gevoel omdat ze zelf nooit met die problematiek te maken hebben gehad.
wat voor hen heel vanzelfsprekend zou moeten zijn, is bij ons dan heel anders gelopen. en vooral als je'r zelf geen fluit aan kan veranderen...
ik heb me vroeger vaak aan geërgerd, maar nu heb ik de rust daarin, dat God mijn situatie kent, en ik begrijp dat niet ieder mens gelijke ervaringen heeft.
Het is makkelijker steun of begrip op te brengen over situaties waar je zelf mee te maken hebt gehad. daarom mag ik me nu vaak als steunpilaar voelen, voor hen die in zo'n straatje terecht komen Lachende smiley)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:30
BerichtOnderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
 
ik heb ook vaak die ervaring
maar als het gaat om echte discussies !!! dan kan je't mssch beter even zo laten. Op dat moment willen ze meestal een gelijk halen. Over een gedacht die we persoonlijk niet kunnen keren. Beter is het om hen te confronteren met hun eigen verzinsels, waaruit die ook voortkomen. Goed is om daarvoor een beetje op de hoogte te zijn van waaruit hun leer is ontstaan, en die is vaak makkelijker te weerleggen door informatie die daartegenover staat, maar laat hen daar zelf achterkomen door een andere gedachte open te houden.
onze "wijsheid" (verkregen door de Here) hebben zij niet en kunnen dat ook vaak niet vatten zonder aansporing van de Geest.
Dat is nu juist "de" leugen.
Goed is wel dat je natuurlijk standvastig blijft in je eigen overtuiging, en je veel verdiept in hetgene wij dan volgen en hoe onze "waarheid" in elkaar steekt. hoe meer je hier bewust van bent, des te makkelijker kan je hierover open praten.
Anders denkenden zijn meer vatbaar voor een standvastige overtuiging dan in het gevoel dat men zonodig onze "waarheid" moeten verdedigen.
Het is inderdaad medelijdend als we telkens geconfronteerd worden hoeveel mensen zo makkelijk zijn in de leugens te volgen, zonder enige vorm van bewijzen. en soms is zelfs een traditie zo diep geworteld dat het jaren kost om iets te laten door dringen.
daarom is het goed om eerst vriendschapsrelaties op te bouwen ipv heftige discussies aan te gaan.
Veel susses

ps: straatevangelisatie wil ook wel eens helpen (dat is niet zo persoonlijk gericht)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:36
BerichtOnderwerp: kunsthoekje
 
Ik kan ook bijzonder genieten van visuele kunst. het zou me dan ook bijzonder aanspreken als we hier ook beeldende kunst konden delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 22 Volgende
Pagina 13 van 22