ChristianMatch
 


Forum

Lid worden van datingsites: geen vertrouwen hebben op God?
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
EDWIN451





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 20:52
 
Het is een kwestie die me al een tijd lang bezighoudt:

ik ben nu dus (weer) lid van CM, maar zeg ik daarmee eigenlijk niet tegen God, onze alvoorzienende God (Genesis 2:18): "U voorziet me niet snel genoeg, ik heb er eigenlijk maar weinig vertrouwen in, dus ik ga zelf maar op zoek."?
Moet ik niet eigenlijk gewoon alles in Zijn handen leggen, met het vertrouwen dat er vanzelf wel iemand op mijn pad komt? Uiteindelijk beweeg ik me genoeg buitenshuis en kom ik eigenlijk genoeg mensen tegen, maar niet haar (of misschien - vrouwelijke lezer van dit bericht- jou wel), zo lijkt het.
Of moet ik gewoon denken dat God me ook via de datingsite de vrouw van mijn leven op mijn pad kan brengen (natuurlijk kan Hij dat, voor God is niks onmogelijk) en dat er dus niks mis mee is, want in de supermarkt durven vrouwen net zo min tegen mijn karretje aan te botsen, als dat ik dat tegen hun karretje durf?
(ik snap ook wel dat je niet perse hoeft te botsen tegen iemands winkelwagentje; je kunt ook gewoon iets uit iemands winkelwagentje halen, terwijl ze niet kijkt, op de grond gooien en zeggen: "Pardon, volgens mij laat u iets vallen." De vrouw die dan boos reageert met een blik van: "Blijf van mijn spullen, dat deed jij zelf.", is dan niet mijn type. De andere reactie - vol verbazing zeggende: "Oh... hoe kan dat nou? dank u wel.", en die dan 2 weken later, naast mij op een terrasje zittend zegt: "Stouterd, ik wist wel dat jij dat had gedaan, maar je keek zo lief." is dan wel mijn type. Knipoog smiley

Maar serieus:

Zijn er nog meer mensen die stoeien met deze gedachte: "Als ik genoeg geloof (in mijn gebeden) zou hebben, zou ik geen datingsite nodig hebben."

Hoe denken jullie daarover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ESTHER420





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 21:03
 
Ja, dit speelt ook wel eens door mijn hoofd.

Maar... vertrouwen op God is niet passief afwachten.
Je mag je stappen die je zet, zoals CM, samen met Hem doen en er ook dan op vertrouwen dat Hij via deze weg kan/ wil voorzien.

Dat is net zoals een beslissing nemen en je hoort niet van God welke weg je moet gaan.
Ookal betrek je Hem er bij door gebed.
Dan mag je in vertrouwen op Hem, in wijsheid een beslissing nemen en Hij zal het zegenen.
Dan maakt het niet altijd uit wat je besloten hebt, maar gaat het om je hart. :)


Laatst aangepast door
ESTHER420
op maandag 19 maart 2012, 21:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 21:18
 
EDWIN451 schreef:
Het is een kwestie die me al een tijd lang bezighoudt:

ik ben nu dus (weer) lid van CM, maar zeg ik daarmee eigenlijk niet tegen God, onze alvoorzienende God (Genesis 2:18): "U voorziet me niet snel genoeg, ik heb er eigenlijk maar weinig vertrouwen in, dus ik ga zelf maar op zoek."?
Moet ik niet eigenlijk gewoon alles in Zijn handen leggen, met het vertrouwen dat er vanzelf wel iemand op mijn pad komt? Uiteindelijk beweeg ik me genoeg buitenshuis en kom ik eigenlijk genoeg mensen tegen, maar niet haar (of misschien - vrouwelijke lezer van dit bericht- jou wel), zo lijkt het.
Of moet ik gewoon denken dat God me ook via de datingsite de vrouw van mijn leven op mijn pad kan brengen (natuurlijk kan Hij dat, voor God is niks onmogelijk) en dat er dus niks mis mee is, want in de supermarkt durven vrouwen net zo min tegen mijn karretje aan te botsen, als dat ik dat tegen hun karretje durf?
(ik snap ook wel dat je niet perse hoeft te botsen tegen iemands winkelwagentje; je kunt ook gewoon iets uit iemands winkelwagentje halen, terwijl ze niet kijkt, op de grond gooien en zeggen: "Pardon, volgens mij laat u iets vallen." De vrouw die dan boos reageert met een blik van: "Blijf van mijn spullen, dat deed jij zelf.", is dan niet mijn type. De andere reactie - vol verbazing zeggende: "Oh... hoe kan dat nou? dank u wel.", en die dan 2 weken later, naast mij op een terrasje zittend zegt: "Stouterd, ik wist wel dat jij dat had gedaan, maar je keek zo lief." is dan wel mijn type. Knipoog smiley

Maar serieus:

Zijn er nog meer mensen die stoeien met deze gedachte: "Als ik genoeg geloof (in mijn gebeden) zou hebben, zou ik geen datingsite nodig hebben."

Hoe denken jullie daarover?
Ik lees zo deze vraag en ik denk dan, tjonge, je geloof is wel erg idealistisch. Zoeken naar een vrouw is geen gebrek aan geloof, God kan je het beste leiden als je zelf ook in actie komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 21:39
 
EDWIN451 schreef:
(ik snap ook wel dat je niet perse hoeft te botsen tegen iemands winkelwagentje; je kunt ook gewoon iets uit iemands winkelwagentje halen, terwijl ze niet kijkt, op de grond gooien en zeggen: "Pardon, volgens mij laat u iets vallen." De vrouw die dan boos reageert met een blik van: "Blijf van mijn spullen, dat deed jij zelf.", is dan niet mijn type. De andere reactie - vol verbazing zeggende: "Oh... hoe kan dat nou? dank u wel.", en die dan 2 weken later, naast mij op een terrasje zittend zegt: "Stouterd, ik wist wel dat jij dat had gedaan, maar je keek zo lief." is dan wel mijn type. Knipoog smiley


Het lijkt mij dat je op deze manier ook actief bezig bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 21:40
 
HARALD940 schreef:
Het lijkt mij dat je op deze manier ook actief bezig bent.


Ik weet niet of iemand die stouterd tegen me zegt nu zo scoort bij mij...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 22:02
 
Het risico dat je op datingssites loopt, is dat je opeens het mailtje van je dromen krijgt, met de tekst: Hoi, God zei me dat wij voor elkaar bestemd zijn!

( geen grapje, dit soort mails komen vaak zat voor!! )

Wat doe jij dan? Blij met de gebedsverhoring? Toch ff die foto en dat profiel bekijken? Of mail verwijderen uit je inbox in de hoop dat ze een beetje loog?


Je zal dr zelf achteraan moeten en niet passief zijn, niet in de "echte" wereld en ook niet op CM Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 22:20
 
Edwin,

Tijdens de watersnoodsramp in 1953 zat een Zeeuwse boer op het dak van zijn boerderiij en hij bad hevig of God hem wilde redden. Op een gegeven moment kwam er een bootje en die wilden hem meenemen. Maar hij ging niet, Nee sprak hij, God zal mij redden. Even later kwam een reddingsboei voorbijdrijven en weer later hield een helikopter stil. Hij verdronk tenslotte. Hij was een vroom chisten en mocht zonder meer naar binnen. Eenmaal aangekomen had hij toch een vraag: Ik heb zo hard gebeden, waarom heeft U mij niet gered? Het antwoord was: "Maar beste jongen, ik heb drie maal redding aangeboden maar jij greep de kans niet...


Thomas. moraal van dit verhaal.....


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 19 maart 2012, 22:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 22:24
 
PIETER649 schreef:
Het risico dat je op datingssites loopt, is dat je opeens het mailtje van je dromen krijgt, met de tekst: Hoi, God zei me dat wij voor elkaar bestemd zijn!

( geen grapje, dit soort mails komen vaak zat voor!! )

Wat doe jij dan? Blij met de gebedsverhoring? Toch ff die foto en dat profiel bekijken? Of mail verwijderen uit je inbox in de hoop dat ze een beetje loog?


Je zal dr zelf achteraan moeten en niet passief zijn, niet in de "echte" wereld en ook niet op CM Knipoog smiley
I have opeens a dream:

dat zou mooi zijn... een mailtje krijgen die zegt: Hoi, God zei me dat wij voor elkaar bestemd zijn! En dat het een prachtige dame, vol humor, warmte en allerlei moois qua karakter zou zijn.
ja, dat is een mooie droom die ik maar even aan ga houden hahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:47
 
Yep, daar worstel ik ook mee. Sterker nog, ik geloof soms ook niet dat ik hier de partner ga tegen komen die God voor mij heeft bedacht.
Dat vind ik lastig, want ik sta hier wel ingeschreven. Maar is dat alleen omdat ik op zoek ben naar een relatie, of ook gewoon om vriendschappen op te bouwen?
Ik vind het een lastige.
Ga ik inderdaad niet voor God spelen op het moment dat ik met mensen ga mailen, en daaruit ga kiezen wie er het meest met mij matcht?
Ik weet alleen wel dat op moment dat jij "de ware" tegen komt, God je dit ook duidelijk zal maken. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 14:10
 
Ik heb met een site zoals christen match helemaal geen moeite, op dat vlak althans...
Je toekomst vanuit Zijn hand verwachten wil niet zeggen dat we in onze zetel zitten te wachten totdat er aan de deur wordt gebeld.
Ikzelf ben hier al jaren lid (vaak met onderbreking)? Ik heb hier geweldig contacten ontmoet waar ik nog steeds hele nauwe vriendschapsrelaties aan heb over gehouden (zowel vrouwen als mannen voor alle duidelijkheid Knipoog smiley)... Sommige vind ik zelfs echt gestuurd, omdat de relatie tot wederzijds opbouw dient. Soms zijn het zelfs korte ontmoetingen waarin je voor elkaar van belang bent geweest.
Alleen als men deze site gaat zien als een jachtterrein waar zo nodig binnen de kortste tijd moet gescoord worden ... dan heeft men wel een groot probleem. want zo werkt het niet.
ik zie het (zeker als belg) een mooie oplossing om contacten buiten men gemeente om te kunnen maken.
Alleen al het feit doordat de meesten hier alleenstaand zijn... het delen van ervaringen of het organiseren van leuke ontmoetingen heeft al veel bijzondere resultaten gebracht ivm vriendschapsrelaties. En die aanvulling kan ik jammer genoeg binnen men gemeente niet vinden.
Mssch dat er in Nederland meer mogelijkheden zijn voor publieke ontmoetingen, maar in Belgie is die nood eens zo groot, met als gevolg een enorm eenzaamheidsgevoel...

Ze kwamen dagelijks bij elkaar Smiley die vol vragen zit hier kan dat dus wel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 22:43
 
Ik denk dat het niet zozeer het lid zijn van een datingsite is, wat het probleem is, maar de manier waarop je er mee omgaat.

Ik MOET een partner, en wel nu, dus ik date me rot met alleen dat doel voor ogen,( Gods leiding duurt je duidelijk te lang) of.....Ik wordt lid van een datingsite omdat ik daar veel mensen tref die even single zijn als ik, zonder met iedere man/vrouw waarmee je praat een toekomst uit te stippelen. Gewoon geniet van de sociale contacten, en wel zien hoe dat afloopt. (actief wachten)

Kijk naar Izak. Rebekka kwam niet van CM , Maar werd wel actief gezocht terwijl Izak bad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LENNEKE002





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 23:33
 
EDWIN451 schreef:

Maar serieus:

Zijn er nog meer mensen die stoeien met deze gedachte: "Als ik genoeg geloof (in mijn gebeden) zou hebben, zou ik geen datingsite nodig hebben."

Hoe denken jullie daarover?

Hoi Edwin. heel herkenbaar!! Maar toch geen overheersende gedachte anders zou je geen lid zijn. Ik kan me alleen maar erg aansluiten bij Thomas' bijdrage en ik denk zelf hierin ook aan de geschiedenis van Ruth en Boaz. Ruth ging ook niet zitten wachten tot Boaz een keertje langs kwam, maar ging actie ondernemen. ow ja en trouwens: in die tijd had elk dorp geloof ik ook matchmakers....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 21:06
 
JOLAN931 schreef:
Ik denk dat het niet zozeer het lid zijn van een datingsite is, wat het probleem is, maar de manier waarop je er mee omgaat.

Ik MOET een partner, en wel nu, dus ik date me rot met alleen dat doel voor ogen,( Gods leiding duurt je duidelijk te lang) of.....Ik wordt lid van een datingsite omdat ik daar veel mensen tref die even single zijn als ik, zonder met iedere man/vrouw waarmee je praat een toekomst uit te stippelen. Gewoon geniet van de sociale contacten, en wel zien hoe dat afloopt. (actief wachten)

Kijk naar Izak. Rebekka kwam niet van CM , Maar werd wel actief gezocht terwijl Izak bad

.....en de knecht van Abraham een zoektocht begon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EGGIE989





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: woensdag 18 april 2012, 22:48
 
Als je een goed cijfer op school wilt halen dan.. moet jij je best doen
Als je goed je werk wilt doen dan... moet jij je best doen
Als je een goed christen wilt zijn dan... moet jij je best doen
Als je een partner wilt hebben dan.... ach je raad het al Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 18 april 2012, 23:06
 
MARIO216 schreef:
.....en de knecht van Abraham een zoektocht begon


als ik de partnerkeuze van mn personeel bekijk, ben ik blij dat ik zelf de touwtjes in handen heb gehouden Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 19 april 2012, 07:31
 
Ondanks dat ik op een datingsite sta heb ik nog wel vertrouwen in God, gelukkig maar. Het is veel makkelijker vertrouwen in Hem te hebben dan in sommige vrouwen. Ik spreek uit ondervinding. Gelukkig zijn niet alle vrouwen hetzelfde...euh...laat we daar maar vertrouwen in hebben... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 april 2012, 16:43
 
MARIO216 schreef:
.....en de knecht van Abraham een zoektocht begon
[b]zie genesis 24 onderneem en bid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 april 2012, 20:43
 
EDWIN451 schreef:
Het is een kwestie die me al een tijd lang bezighoudt:

ik ben nu dus (weer) lid van CM, maar zeg ik daarmee eigenlijk niet tegen God, onze alvoorzienende God (Genesis 2:18): "U voorziet me niet snel genoeg, ik heb er eigenlijk maar weinig vertrouwen in, dus ik ga zelf maar op zoek."?
Moet ik niet eigenlijk gewoon alles in Zijn handen leggen, met het vertrouwen dat er vanzelf wel iemand op mijn pad komt? Uiteindelijk beweeg ik me genoeg buitenshuis en kom ik eigenlijk genoeg mensen tegen, maar niet haar (of misschien - vrouwelijke lezer van dit bericht- jou wel), zo lijkt het.
Of moet ik gewoon denken dat God me ook via de datingsite de vrouw van mijn leven op mijn pad kan brengen (natuurlijk kan Hij dat, voor God is niks onmogelijk) en dat er dus niks mis mee is, want in de supermarkt durven vrouwen net zo min tegen mijn karretje aan te botsen, als dat ik dat tegen hun karretje durf?
(ik snap ook wel dat je niet perse hoeft te botsen tegen iemands winkelwagentje; je kunt ook gewoon iets uit iemands winkelwagentje halen, terwijl ze niet kijkt, op de grond gooien en zeggen: "Pardon, volgens mij laat u iets vallen." De vrouw die dan boos reageert met een blik van: "Blijf van mijn spullen, dat deed jij zelf.", is dan niet mijn type. De andere reactie - vol verbazing zeggende: "Oh... hoe kan dat nou? dank u wel.", en die dan 2 weken later, naast mij op een terrasje zittend zegt: "Stouterd, ik wist wel dat jij dat had gedaan, maar je keek zo lief." is dan wel mijn type. Knipoog smiley

Maar serieus:

Zijn er nog meer mensen die stoeien met deze gedachte: "Als ik genoeg geloof (in mijn gebeden) zou hebben, zou ik geen datingsite nodig hebben."

Hoe denken jullie daarover?



Om over na te denken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 22 april 2012, 14:24
 
EDWIN451 schreef:
I have opeens a dream:

dat zou mooi zijn... een mailtje krijgen die zegt: Hoi, God zei me dat wij voor elkaar bestemd zijn! En dat het een prachtige dame, vol humor, warmte en allerlei moois qua karakter zou zijn.
ja, dat is een mooie droom die ik maar even aan ga houden hahaha

Wat zou het mooi zijn als...
Maar, wie zegt dat God hem/haar iets heeft gegeven, wil niet zeggen dat jezelf daar ook dat gevoel bij hebt. Ik geloof dat God dan ook van twee kanten werkt, en als je God iets tegen de één zegt, zal Hij ook zorgen dat de ander dat gelooft. Maar om iets te doen met wat een ander gelooft, is naar mijn mening niet iets wat vanzelf is.
Dan erbij, wat is een prachtige dame? wat is een mooi karakter?
Als God iets geeft, dan geeft Hij alles. Van twee kanten, en is het een prachtige dame, ook al zou het uiterlijk anders zeggen, en is het karakter mooi, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen.

Als God iets geeft is het goed, of maakt Hij het goed. En de schoonheid van de dames hebben Salomo nu ook niet echt het geluk gegeven. Maar de schoonheid die God er in geeft, is dat je in God geloofd, en samen ook elkaar daarin kan vinden. En dat lijkt een droom, maar ik geloof daar in. En ik geloof ook, dat dat geen saai leven is, maar een leven waarin je geniet van elkaar, waar dat dan ook in is.
En dat Cm kan dienen om elkaar te vinden, lijkt me normaal, en is geen ontkenning van God, maar een middel wat Hij ook gegeven heeft.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op zondag 22 april 2012, 15:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 07:49
 
Ik vind ook dat C.M een vind plaats is.

En dat je niet te veel ineens moet verwachten.
Want iedereen hier heeft zijn gewoontes , goede en slechte .
Maar dat we door met elkaar te praten en te helpen en in liefde van de heer opnieuw kunnen beginnen.


Laatst aangepast door
NICKY298
op woensdag 2 mei 2012, 07:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 08:27
 
WILLEM618 schreef:
Wat zou het mooi zijn als...
Maar, wie zegt dat God hem/haar iets heeft gegeven, wil niet zeggen dat jezelf daar ook dat gevoel bij hebt. Ik geloof dat God dan ook van twee kanten werkt, en als je God iets tegen de één zegt, zal Hij ook zorgen dat de ander dat gelooft. Maar om iets te doen met wat een ander gelooft, is naar mijn mening niet iets wat vanzelf is.
Dan erbij, wat is een prachtige dame? wat is een mooi karakter?
Als God iets geeft, dan geeft Hij alles. Van twee kanten, en is het een prachtige dame, ook al zou het uiterlijk anders zeggen, en is het karakter mooi, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen.

Als God iets geeft is het goed, of maakt Hij het goed. En de schoonheid van de dames hebben Salomo nu ook niet echt het geluk gegeven. Maar de schoonheid die God er in geeft, is dat je in God geloofd, en samen ook elkaar daarin kan vinden. En dat lijkt een droom, maar ik geloof daar in. En ik geloof ook, dat dat geen saai leven is, maar een leven waarin je geniet van elkaar, waar dat dan ook in is.
En dat Cm kan dienen om elkaar te vinden, lijkt me normaal, en is geen ontkenning van God, maar een middel wat Hij ook gegeven heeft.
Alweer een poosje geleden dat je dit schreef, maar ik herken hier veel in...
Ik bedoel...zo voel ik het ook...kortom...ik die zelf soms moeite heb met iets te verwoorden...zou voor deze woorden kiezen....MOOI!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1