ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 september 2014, 18:45
BerichtOnderwerp: het kan echt een duurzame relatie via een datingsite
 
Ik zie het probleem niet in het aangeven van criteria waarop je een ander selecteert. Dit zegt niets over de ander die niet aan jouw criteria voldoet, maar over de keuzes die jij zelf maakt. Waarom zou je wel mogen selecteren op afstand en niet op opleidingsniveau? Waarom zou je wel mogen selecteren of je iemand zoekt die niet rookt en waarom niet op het postuur van de ander? Waarom wel selecteren op lengte en niet op arbeids(on)geschiktheid?
Die vrijheid heb je toch en kun je gebruiken. Het innerlijk is inderdaad belangrijk, maar ik loop toch echt niet met mijn ogen dicht, de ander moet wel iets hebben, ook in het uiterlijk, wat mij aantrekt. En dat is een subjectief begrip, gelukkig maar zou ik zeggen.
Waarom zou de ander niet mogen zeggen dat hij naar iemand op zoek is die dichtbij woont, niet arbeidsongeschikt is, een slank postuur heeft, van een bepaalde kerkelijke richting is etc. etc. Ik zie het probleem niet, het is de vrije keuze van de ander!
En om even on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 24 september 2014, 21:18
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 24 september 2014, 09:41
BerichtOnderwerp: Mag je tattoos nemen uit het standpunt van het geloof?
 
YONIJA922 schreef:
Binnenkort wil ik graag een tattoo zetten op de sterfdag van mijn vader. Dit gewoon voor mezelf als een herinnering Lachende smiley Een vriend van mij vindt dat het niet kan als je christen bent. Hoe denken jullie erover?

Ik hou niet zo van de vraag of iets mag of niet. Je zult daar ook nooit een eenduidig antwoord op krijgen. Er zullen altijd mensen komen die met Bijbelteksten gaan gooien en menen dat zij de Bijbel als handboek kunnen gebruiken om iets wel of niet te mogen. Helaas voor hen heeft de Bijbel toch echt geen zaakregister waar je snel iets kunt opzoeken om antwoorden te krijgen op je vragen. De Bijbel is daar ook niet voor bedoeld.

Ik zelf hou niet van tattoos, maar dat heeft niets met mijn geloof te maken.
Ik wens je sterkte op de sterfdag van je vader en hoop dat je de herinnering aan hem (met of zonder tattoo) levend kunt houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 september 2014, 20:24
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
Allegri - Miserere mei, Deus


http://www.youtube.com/watch?v=36Y_ztEW1NE&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 14 september 2014, 08:42
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
Durufle - Ubi caritas et amor



http://www.youtube.com/watch?v=l1BTWCpEFRQ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 14 september 2014, 08:19
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
ANNETTE050 schreef:
De Here is bezig mijn moeder Thuis te halen.
Wat fantastisch om door de tranen heen te mogen weten, dat de engelen onderweg zijn om haar naar de hemel te dragen. Dat die engelen nu bij haar zijn en dat de Heilige Geest haar hele wezen vult ....
door al het lijden heen is Hij sterker

http://youtu.be/fxS6zbHmzhg?list=PL9DF98B4E2DB6A3DF

Heel veel sterkte toegewenst in deze dagen, Annette!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 september 2014, 20:26
BerichtOnderwerp: Hekelen
 
LAURA291 schreef:
Oei, alweer de spijker op zn kop. De puzzelstukjes beginnen nu sneller op hun plaats te vallen. Ik zag die verschillende onderdelen los van elkaar; jij laat me nu de onderlinge verbanden zien. En nu vind ik het eigenlijk pas echt griezelig worden. Dat waansysteem; daar zou ik een boek over kunnen schrijven. En het slachtofferverhaal; ik heb al een tijdje de indruk dat deze persoon mij bij een bepaalde groep mensen aan het zwart maken is, ondertussen zelf natuurlijk in de rol van zielig afhankelijk prinsesje. Afijn; men zal er tzt vanzelf wel achterkomen.
Ik krijg nu toch ook wel medelijden met deze persoon; die gaat het niet makkelijk krijgen in d'r leven. Maar aan de andere kant kiest ze er ook zelf voor.

Ik merk wel dat het me niet in de kouwe kleren is gaan zitten. De komende tijd maar eens lekker veel leuke dingen doen.

Deze mensen zijn in staat om je bij anderen zwart te maken, te roddelen en achter je rug de vreselijkste dingen over je te vertellen. Ze verdraaien bepaalde zaken zo dat zij het slachtoffer zijn en vooral veel steun en bijval nodig hebben. Inderdaad kun je medelijden met zulke mensen hebben. Toch kun je er maar beter ver van uit de buurt blijven, medelijden zal niet helpen, ze zuigen zich aan je vast, laten je niet meer los. En met het grootste gemak kunnen ze - als het hun even niet zint- je ook weer laten vallen. Je wordt geblokkeerd of ont-vriend en alles wat jij ooit voor die persoon hebt willen doen, of probeert te doen heeft geen zin meer (gehad).

Je kunt zo een grote hekel aan iemand krijgen, die alleen maar erger kan worden als je maar blijft proberen de ander te helpen. Neem afstand zodat je je niet meer irriteert aan de ander, helpen heeft geen zin, je schiet toch altijd tekort. Deze mensen hebben professionele hulp nodig, maar zullen dat ontkennen.Zelfs professionele hulpverlening schiet vaak tekort, omdat het probleem ontkent wordt en de hulpverlener in hun ogen ook niet voldoet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 september 2014, 13:44
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
Neil Diamond - Barbra Streisand- You don't bring me flowers

https://www.youtube.com/watch?v=ohU38WJV45c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 september 2014, 12:50
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
Om het goed te maken, nog een keer de letter L:

Leonard Cohen - Hallelujah (original studio version)


https://www.youtube.com/watch?v=a3Fkuq5Lf0Q]


Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 5 september 2014, 12:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 4 september 2014, 20:39
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
de letter C:

Cliff Richard - True Love Ways (with the London Philharmonic Orchestra at the Royal Albert Hall in 1983).


https://www.youtube.com/watch?v=H_buJ37gnjQ


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 4 september 2014, 20:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 4 september 2014, 19:58
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
ZEELAND736 schreef:
http://youtu.be/KjP01gwxNSo

Adamo..C"est ma vie....


(Dank je J....IK KAN HET!!!)



Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 4 september 2014, 17:31
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
JOL252 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Hoe verklaar je deze actie?

Dit was voor de gezelligheid, zodra we weer bij de B zijn, plaats ik wel weer heel serieus Bach!
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 4 september 2014, 17:26
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
de Z:

https://www.youtube.com/watch?v=BQRKrjLtFps&list=ALHTd1VmZQRNpr7UZP-pxWsDw59h_9P_eb

Zieke smiley Zieke smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 4 september 2014, 17:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 4 september 2014, 15:05
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
We moeten het riskeren om aanvechtbare dingen te zeggen als daardoor maar vitale vragen worden aangeroerd. - Dietrich Bonhoeffer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 4 september 2014, 10:55
BerichtOnderwerp: Hekelen
 
LAURA291 schreef:
Nu eens een ander soort onderwerp:

Hoe ga je om met mensen, andere christenen waar je gewoon een ernstige hekel aan hebt. Met reden. Omdat ze je bijvoorbeeld (willen) benadelen, of andere redenen. Hoe moet je hiermee als christen omgaan?
Mag je als christen wel een hekel aan iemand hebben?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Ik vraag me af wat je zelf verstaat onder een ernstige hekel aan iemand hebben. En wat daar de consequenties dan van zijn. Er zijn mensen die ik wat minder mag en er zullen ook mensen zijn die mij niet zo zien zitten, daar ontkom je niet aan, ook niet als christen. Maar dat is denk ik wat anders dan jij bedoelt?

Verder denk dat je onderscheid moet maken tussen het foutieve gedrag van iemand (benadelen, kwaadspreken, roddelen, liegen, bedonderen etc.) ten opzichte van jou en de persoon zelf. Foutief gedrag van iemand mag/moet je afkeuren, maar dat wil dan niet automatisch zeggen dat je een hekel aan de persoon zelf hebt. Waarbij ik niet wil zeggen dat boosheid dan niet op zijn plaats is.

Ik denk overigens niet dat ik met iedereen vriendjes hoef te worden, je kunt ook mensen uit de weg gaan die jou niet zo liggen. Als iemand die jou heeft benadeeld, over jou roddelt of jou bedonderd heeft, niet het gesprek met jou aan wil gaan, maar door blijft gaan met zijn /haar foutieve gedrag, neem dan wat afstand en probeer het los te laten en niet verbitterd te raken (blijven). Daar is niets mis mee, ook niet als je zo handelt als christen. Vergeldt geen kwaad met kwaad, maar laat het goede het kwade overwinnen.

En soms is dat allemaal niet zo gemakkelijk, maar wel beter voor jezelf en de ander ………………


(Het werkwoord ``hekelen`` betekent o.a.: Aan de kaak stellen, afkeuren, beledigen, scherp bekritiseren.)


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 4 september 2014, 12:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 augustus 2014, 15:08
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
JOL252 schreef:
o ja?

Engeltje smiley Lachende smiley

Ja? de K was toch aan de beurt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 augustus 2014, 15:02
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
de letter K:

K3 : Verliefd! Verliefde smiley

https://www.youtube.com/watch?v=QJ4huKn57kk


Engeltje smiley Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 28 augustus 2014, 18:14
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
https://www.youtube.com/watch?gl=NL&v=tzhBr1T-LHc


Fauré: Cantique de Jean Racine (Choir of New College, Oxford)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 27 augustus 2014, 17:54
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
Ben, van harte gefeliciteerd!

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 27 augustus 2014, 18:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 25 augustus 2014, 21:18
BerichtOnderwerp: Het weer
 


Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 25 augustus 2014, 21:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 25 augustus 2014, 06:21
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
Marenth, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een fijne dag toe met allen die je lief en dierbaar zijn! Een goed, gezegend en gelukkig nieuw jaar gewenst!



Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 25 augustus 2014, 06:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 24 augustus 2014, 15:54
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
Bijbelse klaagliederen van Jeremia:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=159&start=3990

zie geplaatst: zondag 24 augustus 2014, 15:52


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 24 augustus 2014, 15:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 24 augustus 2014, 15:52
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Thomas Tallis - The lamentations of Jeremiah / de klaagliederen van Jeremia.

https://www.youtube.com/watch?v=dbczcKGgcwM

met een link naar de tekst:

http://www.cappellagabrieli.nl/vertaling/tallis-lamentations.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 24 augustus 2014, 08:16
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
TRIJNIE671 schreef:
je mag je mening hier ook niet meer zeggen alles wat hier weer binnen komt word de mond gesnoerd , zo komt het bij mij over , carien weet ook wel een paar jaar terug wat ze aan gaf was het gezellig , dat vind ik ook , had je het overal over , geen gezeur geen gehikke -hak , geen erg gemoedelijk met elkaar , we waren er voor elkaar , en dat vind ik nu effe niet , vind dat erg jammer wat dat is niet nodig , we hebben elkaar hard nodig hier , dat we alles samen delen . we zijn samen op weg naar de wederkomst van Jezus . we kunnen elke dag van elkaar leren hier op cm ook . wens jullie allemaal een gezegende zondag .

De verandering die ik zie met een paar jaar geleden is dat er weinig discussie meer is op het forum. Een goede stevige discussie ontbreekt, mede omdat er maar zo weinig mensen op het forum schrijven. Ik heb hier altijd mijn mening kunnen zeggen en mij is nooit de mond gesnoerd. Ik begrijp dan ook niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt? Bedoel je wellicht dat andere mensen een andere mening of standpunt over bepaalde onderwerpen er op nahouden en dat op het forum schrijven? Als dat zo is dan kan er juist een goede discussie ontstaan, je kunt naar elkaar luisteren, je kunt van elkaar leren. Je kunt zelfs je mening soms wat bijstellen.

Wat ik echter wel veel zie is dat mensen zo snel op hun teentjes getrapt zijn, als er op hen gereageerd wordt. Ze zien dan vaak een reactie als een persoonlijke aanval. Tja, dan loopt een discussie niet meer. En als je dat dan ook nog op gaat vatten als er niet meer voor elkaar zijn, elkaar niet meer nodig hebben etc. dan kun je maar beter stoppen met hier je mening neerzetten, want dan zie je al snel elke reactie als een aanval.

Ik maak hier achter de schermen nog veel mooie dingen mee: mooie gesprekken, ontmoetingen, mensen die elkaar tot steun zijn en bij elkaar terecht kunnen. Ik heb hier mooie vriendschappen kunnen opbouwen. Als je dat onder gezelligheid verstaat: Het is er gelukkig nog!

Eigenlijk is het laatste stukje wel erg of-topic hier bij Klaagmuur…….

Jij ook een goede zondag toegewenst...


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 24 augustus 2014, 08:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 24 augustus 2014, 00:38
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
ANNETTE050 schreef:
Vanuit het onderwijs weet ik dat een leerling op verschillende manieren om aandacht kan vragen...c.q. klagen.
Er is een concrete hulpvraag en de leerling kan dat op een correcte manier uiten of het gaat op een incorrecte manier, dat heet wel negatief aandacht vragen. Ga je als leerkracht daarin mee, dan komt de leerling in een negatieve spiraal terecht. Beroepsmatig is het dan noodzakelijk de desbetreffende leerling uit deze negatieve spiraal te halen. Natuurlijk ligt het bij volwassenen anders, maar ik vermoed dat Carien dat bedoelde. Zelf kan ze hier niet meer op reageren omdat haar abonnement afloopt, maar ik hoop dat ik zo Cariens bijdrage een klein beetje tot haar recht heb laten komen.

Uiteraard weet ik ook dat er mensen zijn die op een negatieve manier om aandacht kunnen vragen en dat je daar niet in mee moet gaan. Maar daar ging het nu niet om, Carien reageerde op mijn stukje waarin ik schreef over een klacht, een schreeuw diep uit de ziel, over een klacht als vorm van bidden, om het uiten van pijn, verdriet en onmacht. Ik had het niet over een negatieve manier van aandacht vragen. Als Carien het anders bedoelde, dan heeft ze mijn stukje niet begrepen, ze is nog niet grijs, dus ze kan nog zelf reageren.


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 24 augustus 2014, 00:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 24 augustus 2014, 00:10
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
CARIEN982 schreef:
Klagen is meestal.......om aandacht vragen!


Klopt ja! En ik zou zelfs zeggen: niet meestal, maar altijd. Laten we dan zo ook als christenen er voor elkaar zijn: aandacht geven aan hen die het nodig hebben, een luisterend oor bieden aan onze medemens die pijn, verdriet of onmacht d.m.v. het klagen uit. Goed luisteren naar wat de ander te vertellen heeft, is zo belangrijk en kan voor de ander van zoveel betekenis zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 19:18
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
CARIEN982 schreef:
Wist je dat de meeste mannen een hekel aan klagende vrouwen hebben!!

Niet klagen maar dragen, en bidden om kracht zei mijn vader altijd!


``Niet klagen, maar dragen....``, is een regel uit een gedicht van Nicolaas Beets. Het is één van die gemakkelijk uitgesproken zinnen waar ik zo`n hekel aan heb. Vaak zo gedachteloos gebruikt om niet te hoeven luisteren naar de ander. Een dooddoener.
Klagen…...een klacht kan een schreeuw diep uit je ziel zijn, klagen kan ook een vorm van bidden zijn. Het is niet altijd zeuren. Met klagen kun je je pijn, verdriet of onmacht uiten, om daardoor verder te kunnen en het om te zetten in kracht. Klagen mag, zeuren niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 17:14
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
Mag ik even klagen over dit walgelijke filmpje? Het past niet in het topic ``mooi filmpje dat je wilt delen...`` dus dan plaats ik het maar hier....

http://conservativepost.com/gaza-corpses-caught-moving-when-they-forget-cameras-are-on-them/


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 23 augustus 2014, 17:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 18:37
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
Wist je dat.......het vanaf zondag weer wat warmer wordt? Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 18:34
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
Wist je dat......het weekend is begonnen?

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 54 Volgende
Pagina 3 van 54