ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 21:51
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Abendlied - J. Rheinberger

Bleib bei uns, denn es will Abend werden, und der Tag hat sich geneiget.


http://www.youtube.com/watch?v=nuRpHnz2ZJo&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 06:25
BerichtOnderwerp: De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
 
SHANITA130 schreef:
En of jij mijn topic wel of niet uitnodigend vind voor discussie interesseert me eerlijk gezegd heel erg weinig.

Ik had het op mijn hart, en ik ga niet steeds eerst denken of het jou interesseert. Of jou daarover mailen...

Shanita, ik bedoelde te zeggen dat een onderwerp met titel: ``de idiote rijkdom van….``, gelijk al de toon zet. Het komt wat negatief over en kan een open discussie in de weg staan. Of het mij interesseert of niet doet er in dit verband niet toe.
Maar on-topic weer....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 20 augustus 2014, 17:38
BerichtOnderwerp: De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
 
Als je -zoals je zelf zegt- er ongeschonden bent uitgekomen, waarom is het voor jou dan nog zo belangrijk om dit elke keer weer op te rakelen? Ik vind de keuze van de titel van je topic (en de inhoud) weinig uitnodigen tot discussie.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb ook niets met welvaartspredikers of andere goeroes waar mensen blindelings op vertrouwen en zonder na te denken achter aan lopen.


Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 20 augustus 2014, 19:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 22:23
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 22:04
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Gordijnen dicht, benen op tafel, kaarsjes aan, glaasje wijn......

http://www.youtube.com/watch?v=qHJRaqaHiEc&feature=list_other&playnext=1&list=AL94UKMTqg-9A81U-Ss-CPAcMTpOEPdjym

Johann Sebastian Bach - Suite nº 3, BWV - Herbert von Karajan


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 19 augustus 2014, 22:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 18 augustus 2014, 17:40
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
....zucht....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 17 augustus 2014, 21:41
BerichtOnderwerp: Genocide ...
 
ANNETTE050 schreef:
Nu gebeurd het eigenlijk ook gewoon nog, alleen heel beschaafd, het heet nu abortus. Het zijn geen specifieke offers aan een god, maar toch vraag ik me weleens af waar je dit nu moet plaatsen. Het gebeurt nu heel erg beschaafd, en de baby zie je niet eens, maar het blijft een kindje. Waar moet je zoiets nu plaatsen.

Abortus, hoe erg ook, is toch wel heel iets anders als genocide.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 18:01
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
Erika, van harte gefeliciteerd en alle goeds toegewenst!



Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 15 augustus 2014, 18:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 17:42
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
SHANITA130 schreef:
Je moest eens wéten wat je júist hier meemaakt...

Nog een: De man betaald je etentje, en vindt dat hij daarna wel recht heeft op een num....tje, omdat hij al zóveel geld aan je heeft gespendeerd,

en ja, juist zoiemand studeert dan theologie Zieke smiley

(echt gebeurd...)


ach....studenten theologie zijn ook net mensen...................
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 20:33
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
JOL252 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=pbKr5ikpKrI


Ik ben de wolken en de wind
Het vuur dat eeuwig brand
Ik ben de stroming
De zee
Ik ben het grenzeloze land
Onvoorspelbaar
Ik ben niet wat je denkt
Er is teveel van mij gemaakt
Wat ik helemaal niet ben

Dat bedoel ik! Iets om over na te denken......

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 18:20
BerichtOnderwerp: Genocide ...
 
JOL252 schreef:
Zie vetgedrukte tekst.
Het past wel in de context hoe God afrekent met de vijanden van Israël... en hoe Hij spreekt over onrecht... maar het staat ook zo haaks op het beeld wat ik van Hem heb... hoe Jezus de kinderen zegende, ze hoofd voor hoofd aanraakte en met hen sprak... hoe Hij voorleefde hoe Zijn Vader is... er komt zo'n ander beeld van God naar voren vanuit zulke bijbelgedeelten.

... dan zit ik aan mijn bureau vanmorgen en praat met mijn collega die geen geloofsvisie heeft over de situatie in Irak... en heb ik even geen woorden als ze zegt: "Ik mag er toch van uit gaan dat een God zoiets ook niet wil"...

Om met je laatste zin te beginnen: Nee, daar heeft ze gelijk in: dat wil God ook helemaal niet. Daar moet je God ook niet bij betrekken. Dit doen mensen elkaar aan en God lijdt mee.

Als je dit aan God toeschrijft krijg je een beeld van een straffende, wrede God. Die lijkt dan al meer op de God uit het Oude testament. Het was een beeld van God wat men maakte, alles werd aan God (of goden) toe geschreven. Het is maar de vraag of dat juist was. Sommige mensen hebben ook nu een beeld van God die mensen straft met ziekte, honger, natuurrampen etc.

Met die vetgedrukte zin probeerde ik aan te geven dat er een verschil was in wie er gestraft werd. Waren dat mensen die kwaad bedreven hadden of waren (zijn) dat onschuldige burgers die uitgeroeid worden. Blijft dat de straffen in de vorm die vermeldt staat op ons wel erg barbaars overkomt.

En misschien kunnen wij het als mens ook gewoon niet begrijpen en moeten/mogen wij het gewoon laten staan, zoals het er staat en het aan God overlaten…………………
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 18:35
BerichtOnderwerp: Genocide ...
 
JOL252 schreef:
Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd, de situatie met de Yezidi's die opgejaagd worden, bedreigd, vermoord, de meisjes en vrouwen verkocht op de slavenmarkt... en noem alle gruwelijkheden maar op... we zien het langskomen elke dag in het nieuws...
Om een stukje rust te vinden sla je dan je bijbel soms open ... maar dan stuit ik op een gedeelte in 1 Samuel, het 15e hoofdstuk ... waar ik dus niet rustig van word want lees een situatie als bij de Yezidi's en verbijstering slaat toe.

Zelf merk ik dat ik moeite heb als ik de beelden zie en de nieuwsberichten hoor uit Irak en Syrie, dan kan ik er even niets mee als ik dit lees:

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+Samuel+15&id42=1&id18=1&id47=1&id35=1&l=nl&set=10

Het is een hele lap tekst dus ik zet voor het gemak uit de hele context de tekst neer waar ik over struikelde:

"3 Ga nu heen, en versla Amalek, en sla alles wat hij heeft met de ban. Spaar hem niet, maar dood hen van man tot vrouw, van kind tot zuigeling, van rund tot schaap, en van kameel tot ezel."

Ja, als je die zin zo leest, is het een afschuwelijke opdracht. Ik heb ook moeite met die lastige verhalen in het Oude Testament. Je wilt ze liever niet lezen. Misschien moet je ze zo ook niet lezen….

De mensen toen hadden ook wel een ander Godsbeeld dan de meeste van ons nu hebben. Ze schoven God wel het e.e.a. in de schoenen, waarvan je je af kan vragen of dat echt zo was. Kwaad, wraak, vergelding etc. dat je zelf begaat, kun je natuurlijk afdoen als de wil van God. De kruistochten uit later tijden zijn ook gehouden in naam van God. En God zag…...en het was niet goed!

Ik lees ze meer als verhalen hoe mensen zich God voorstelden. Dat beeld verschuift in de tijd en blijft aan verandering onderhevig. Je ziet een ontwikkeling in het Godsbeeld. De profeten hadden al een heel anders godsbeeld en leverden ook kritiek op het idee dat God een stammengod was en dat alles en iedereen daarbuiten uitgeroeid moest worden. Zij zagen God al meer als een God voor alle volken.

De verhalen in het Oude testament zijn allereerst geloofsgeschiedenis. God openbaart zich in de geschiedenis en gaat met ons op weg, hij bevrijdt en redt ons. Dat zie je telkens weer terugkomen in de verhalen. Zie het niet als een historisch verslag van feiten, zoals wij westerlingen gewend zijn om te schrijven en te lezen. De oosterling veroorloofde zich veel meer vrijheid om in verhalen uit te drukken wat hij bedoelde en beleefde. Zoek naar de betekenis, lees het als verkondiging!



Maar.....
als je het anders wil lezen: Het woord wraak in de Bijbel is ook wel iets anders als waar wij aan denken bij wraak. Als je God ziet als een God van wraak, dan gaat het wel over eerlijke vergelding, over het rechtzetten van iets. Dat is aan God. God doet recht aan hen die kwaad aangedaan is, hij staat aan de kant van het goede/de goeden. Daar zit ook iets moois in, als ons onrecht aangedaan is, mogen wij dat loslaten en aan God geven.

De opdracht uit jouw aangehaalde vers is afschuwelijk, maar het is wel een reactie (toegeschreven aan God) op datgene wat de Amelekieten gedaan hebben, zie vers 2: Ik ben niet vergeten wat Amelek Israël heeft aangedaan, nl. het heeft Israël de weg versperd bij zijn uittocht uit Egypte. God komt dus op voor degene die onrecht aan gedaan is. In die zin is er dus een groot verschil tussen datgene wat de Amelekieten aan gedaan werd en dat wat nu de Yezidi’s treft.


Het blijft moeilijk…………Ik heb een poging gedaan…………..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 22:41
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
PETRA373 schreef:
mee eens, ik veroordeel ook absoluut geen mensen die er andere mening over hebben hoor, alleen voor me zelf wil ik me graag aan gods geboden houden en graag weten, wat word er nu precies bedoeld in Gods woord.

Vandaar dat dit topic me altijd erg heeft geïnteresseerd omdat ik zelf heel wat al met die vragen op dit gebied geworsteld heb.

Ik ga er vanuit dat de ander ook wil leven zoals hij/zij denkt dat God het bedoeld heeft. Ik denk dat het alleen onmogelijk is om precies te weten wat er bedoeld wordt. De bijbel heeft nu eenmaal geen zaakregister waar je kunt zoeken naar standaard antwoorden op al je vragen. Het blijft een zoektocht, DE waarheid bestaat niet. Geboden uit vroeger tijden zijn nu ook niet zo zondermeer over te zetten naar onze tijd. Kijken naar wat de bedoeling is en dat toepassen in deze tijd lijkt mij beter. En die bedoeling kun je kort samenvatten: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Als dat je intentie is, is het goed! En dat zal ook doorwerken in je relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 20:00
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Karen Armstrong - de kwestie God (de toekomst van religie)

Analyse van de zin en betekenis van religie en het geloof in God door de menselijke geschiedenis heen.

Een prachtig boek en naslagwerk!!!


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 7 augustus 2014, 20:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:48
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
FREEDOM687 schreef:
Veel mensen denken precies te weten hoe een ander moet leven en ik persoonlijk denk niet dat dat aan ons mensen is.
Niemand dan degene en God zelf weet wat een mens heeft meegemaakt.

Klopt, veel mensen denken precies te weten hoe een ander moet leven. Als we voor en in ons eigen leven keuzes maken en die voor God kunnen verantwoorden is dat voldoende. Verschillende opvattingen en meningen kunnen zo naast elkaar bestaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 08:27
BerichtOnderwerp: Zuivere Liefde
 
WOMAN254 schreef:
Heb er niet bij stil gestaan van topic seks voor het huwelijk?


De titel gekozen: Zuivere Liefde

Wilde iets delen over mijn leven hier op het forum ik had het op mijn hart.

Ja, ik begrijp dat je iets wilde delen. Het is ook verschrikkelijk wat jij meegemaakt heb. Er is ook al veel over geschreven in de andere topics.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 07:10
BerichtOnderwerp: Zuivere Liefde
 
..

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 7 augustus 2014, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:20
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
WOMAN254 schreef:
Liefde en Respect

Je wil graag wisselwerking en beide heb je dat nodig.
Geeft de vrouw geen respect aan de man zal ze niet die liefde ontvangen wat ze wil. Geeft de man niet die liefde aan de vrouw zal de vrouw ook niet die respect geven wat de man graag wil. Dus de vrouw geeft de man zijn respect zal de man haar die liefde geven. Want krijg je beide die wisselwerking niet dan is het oorlog in de keet.

Is trouwens een mooi boek over geschreven over de verschillen tussen man en vrouw echt een aanrader om te lezen dan zie je beide verschillende seksen wat hij of zij nodig dient te hebben om die ene liefde en respect te ontvangen.

http://www.bol.com/nl/p/liefde-en-respect/1001004010631383/

Er is al een topic over verschillen tussen mannen en vrouwen. Het is nu gesloten, maar kan op verzoek vast wel weer geopend worden door de redactie. Dan blijft het een beetje overzichtelijk, denk ik.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 5 augustus 2014, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:10
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
WOMAN254 schreef:
We hebben allemaal problemen meegemaakt alleen elk op hem of haar andere wijze de ene is meer of minder. We hebben allemaal eigen verantwoording af te leggen bij God en God zal dan wel tuchtigen als het Hem niet zint wat niet goed is. Belangrijk om het levende water van het woord tot ons te nemen want aan de vruchten herken je de boom. Als er onkruid is haal je dat weg een Tuinman kent Zijn Wijngaard en zal als er iets dood is het weg hakken en in het vuur gooien. De ranken zal Hij ranken tot er een mooie volle vruchten komen wat vrucht geeft. Het is mooi dat we bij de Here Jezus tot drievoudig snoer mogen komen want is er geen derde snoer zal die lijn ook breken als dit op eigen kracht gebeurde. Dus ja wat je zegt klopt helemaal je hebt mijn verhaal goed begrepen. Lachende smiley

OK, ik denk dat we wat afdwalen. Jol merkte dit ook al op. De vraag in dit topic is: Hoe kun je weer opnieuw de ander leren vertrouwen (na het stuklopen van een relatie).

(Het gaat nu over God die zal tuchtigen (wat je daar ook onder mag verstaan) wat Hem niet zint. Het gaat over levend water en de tuinman. Over een drievoudig snoer etc. Ik begrijp er niet veel meer van.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 5 augustus 2014, 20:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 18:40
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
NATASCHA642 schreef:
Ja toch of zie ik het verkeerd ...

nee, ik denk dat je dat goed ziet en dat dat de intentie van een ieder is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 16:38
BerichtOnderwerp: verdraagzaamheid
 
Verdraagzaamheid of tolerantie is de ander in zijn waarde laten om wie hij is. Dat hoeft niet te betekenen dat je het met hem eens bent, zijn keuzes juist vindt of alles maar van de ander accepteert. Je kunt het totaal met hem oneens zijn, maar je laat de persoon in kwestie in zijn waarde. Verdraagzaamheid tussen mensen is goed en kan vaak beter. Verdraagzaamheid betekent ook dat de ander zich niet direct aangevallen moet voelen als er iets gezegd wordt over zijn gedrag of mening, helaas gaat het hier vaak fout.

Verdraagzaamheid betekent dus zeer zeker niet dat je alles maar hoeft te tolereren en te laten gebeuren. Er zijn grenzen aan tolerantie. Als belangen gaan conflicteren en de vrijheid van de ander aangetast wordt, moet er ingegrepen worden. Soms gaat die verdraagzaamheid te ver en wordt er niet ingegrepen. Een onlangs gehouden demonstratie waarbij anti-semitistische leuzen werden geroepen, vind ik te ver gaan. Er is een grens aan de vrijheid van meningsuiting en ook het recht op demonstreren wil niet zeggen dat je dan alles wat geroepen wordt maar moet accepteren.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 13:58
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Ubi caritas et amor, Deus ibi est - Waar goedheid en liefde is, daar is God.

Maurice Durufle - St. John's Choir.



http://www.youtube.com/watch?v=l1BTWCpEFRQ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 08:56
BerichtOnderwerp: C.M. datingsite?
 
JOL252 schreef:
Nee, ook ik zie CM niet als alleen toegankelijk voor mensen die willen daten. Het is goud waard om contact te hebben met verschillende mensen zonder daar gelijk meer in te (hoeven) zoeken. Ik heb heel veel opgestoken van de discussies op het forum, het van verschillende kanten bezien van een vraagstuk, of een gesprek via chat en/of mail. Mooie gesprekken...

Dat het er hard aan toe kon gaan op het forum is zeker waar, soms werden mensen gewoon met de grond gelijk gemaakt en persoonlijk aangevallen. Aan de ene kant was de nieuwe vormgeving met regels daarom noodzakelijk, de andere kant is dat discussies en reacties (te) snel kunnen worden afgekapt... maar alsnog is CM een plek waar ik graag dagelijks kom.

Mee eens, Jol! Ook ik heb veel geleerd van de discussies op het forum. Dus zeer zeker is CM. meer dan een datingsite alleen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 07:27
BerichtOnderwerp: C.M. datingsite?
 
FREEDOM687 schreef:
En Jans, ik doel niet op het profiel maar hier op het forum.

OK, dan begrijp ik je wat beter. Dan hebben we het over twee verschillende zaken. Ik bedoelde dat je op je profiel kunt aangeven waarom je voor CM gekozen hebt. Dit naar aanleiding van je vraag op dit topic. Op het forum kun je daar eventueel verder over praten en uitleggen waarom je hier zit. Omdat het forum zoals je schrijft inderdaad niet altijd uitnodigend is om daar verder over te praten, geef ik er zelf de voorkeur aan om dan verder via privé-mail of chat te praten. Vaak krijg je dan mooie gesprekken, waar het forum zich niet zo voor leent. Mijn ervaring is dat je mensen dan beter leert kennen en ergens verder over door kunt praten. En dat kan en gebeurt ook op CM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 22:09
BerichtOnderwerp: C.M. datingsite?
 
FREEDOM687 schreef:



Het is denk ik oke om dat een eerste keer aan te geven, maar ik vind dat mensen zich welkom 'moeten' voelen als ze op C.M. zijn gegaan, zeker als mensen nieuw zijn kan dat aangeven hard overkomen.

Aangeven op een welkome manier lijkt mij goed, maar het is ook nog altijd aan de persoon zelf vind ik om te besluiten persoonlijke dingen op het forum te zetten, misschien is er soms juist wel behoefte aan dat delen.

Sorry, ik denk dat ik je even niet begrijp. Wat kan hard overkomen als je op CM komt en je aangeeft of je wel of niet op zoek bent naar een relatie? En dat hoef je toch maar 1 keer aan te geven in je profiel? En iedereen is toch welkom op CM, voor een relatie of andere contacten??

Ja, het is aan de persoon zelf om iedereen (ook buiten CM) mee te laten lezen, ik vraag me alleen of het verstandig is! Vaak heb je in een privemail of persoonlijk contact meer gelegenheid om dieper op de problemen in te gaan en de ander te helpen.


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 2 augustus 2014, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:40
BerichtOnderwerp: C.M. datingsite?
 
CM is voor iedereen toegankelijk, of je nu op zoek ben naar een relatie of niet. Dat kun je ook aangeven in je profiel. Die ruimte is er.
Je kunt naast daten, chatten en mailen, leuke contacten opbouwen en goede gesprekken hebben. Zelf heb ik een paar vriendinnen gevonden op CM. We eten bij elkaar, gaan er op uit en gaan met elkaar op vakantie. Dat is het mooie van CM! Dus: CM is meer dan een datingsite!

Blijft de vraag of het verstandig is om op CM je privéproblemen op het world wide web te gooien. Vaak zijn in deze situaties persoonlijke contacten of privemails toch beter. En daar is dus ook ruimte voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 08:45
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
Ik denk niet dat een openbaar forum DE plaats is om voor het eerst open je verhaal te vertellen. Ik ben het eens met Annette dat er achter de schermen veel gedeeld wordt en dat mensen er voor elkaar zijn. Met deze kanttekening dat dat niet alleen vroeger zo was, maar dat gelukkig nu ook nog zo is. In prive-mail en contacten kun je elkaar beter tot steun zijn en kun je meer met elkaar bespreken, dan op een openbaar forum.
Enne…..tot steun zijn doe je soms door niet mee te gaan in datgene wat de ander vertelt en voelt, maar door diegene een schop onder z`n kont te geven. We weten hier allemaal wel van verdriet en tegenslagen, maar als je in de slachtofferrol blijft hangen, kom je niet verder.

Het gaat in dit onderwerp ook over opnieuw leren vertrouwen, zo lang je je slachtoffer voelt en niet uit die rol kruipt, zal dat mijns inziens nooit lukken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 22:12
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
Zullen we nu maar weer met het eigenlijke topic verder gaan: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen! Roelof heeft weer genoeg aandacht gekregen voor vandaag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 18:12
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
Roelof, Ik vraag me af wat je hier op CM komt doen? Je zoekt geen relatie en dat lijkt me, zo lang je met jezelf zo overhoop ligt, een juiste beslissing.
Je hebt grote teleurstellingen te verwerken gekregen, net zoals velen van ons hier op CM. Dat heeft tijd nodig om te helen. Ik wil dat niet bagatelliseren, zeer zeker niet! Maar jij bent de enige die wat aan je eigen situatie kunt veranderen. Met wrok en verbitterd zijn kom je echter niet verder. Je laat je moeder je leven beheersen. Kan het ook niet zo zijn dat je er zelf moeite mee hebt dat je ``maar in het OV``werkt en je broer HTS heeft? Je legt nu wel alles bij de ander neer! Bij je moeder, bij je broer en bij anderen. Sta op, zoek hulp en ga verder en laat anderen niet meer je leven beheersen!


Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 1 augustus 2014, 18:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 19:35
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
Nou Mario, je krijgt vandaag niet alleen een lintje, maar ook aardig wat reacties..........Ik heb ook nog een vraag:

Kan iemand mij aanwijzen waar ik in de bijbel de tekst kan vinden waar staat dat Jakob krimpend van de pijn op de grond zakt omdat God hem eerst pijn moest doen?

Ik lees dat Jakob bij de heup aangeraakt werd en daardoor mank liep. Wat er daar precies gebeurd is, blijft de vraag. Wou Jakob alleen zijn om de stilte te zoeken en te overdenken wat er achter hem lag en maakte hij zich zorgen voor de toekomst, de ontmoeting met Esau? In de stilte kun je God ontmoeten, je vragen omhoog schreeuwen, Je kunt dat een worsteling met God noemen. Hoe dan ook, Jakob wordt (aan)geraakt, hij loopt voortaan mank.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 54 Volgende
Pagina 4 van 54