ChristianMatch
 


Forum

verdraagzaamheid
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 00:43
 
heb soms het idee dat mensen elkaar niet zo goed meer kunnen verdragen , men valt overal over , hebben niks meer voorelkaar over . zie dat dagelijks om me heen . zag vanavond nog even het programma bonje met de buren , denk dan weleens , is het wel zo erg of kunnen we niks meer verdragen van een ander ?? hoe denken jullie hier over ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 08:43
 
TRIJNIE671 schreef:
heb soms het idee dat mensen elkaar niet zo goed meer kunnen verdragen , men valt overal over , hebben niks meer voorelkaar over . zie dat dagelijks om me heen . zag vanavond nog even het programma bonje met de buren , denk dan weleens , is het wel zo erg of kunnen we niks meer verdragen van een ander ?? hoe denken jullie hier over ???

Ja, wel mee eens. Kijk alleen in het verkeer al hoe daar het gedrag is. Het is erg dat je eerder een agressieve reactie verwacht dan correctheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 08:51
 
Men pakt so wie so extreme gevallen met zo,n programma denk ik.
Niet alles wat je op tv ziet is een afspiegeling van d e hele maatschappij. gelukkig maar. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA899





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 16:42
 
TRIJNIE671 schreef:
heb soms het idee dat mensen elkaar niet zo goed meer kunnen verdragen , men valt overal over , hebben niks meer voorelkaar over . zie dat dagelijks om me heen . zag vanavond nog even het programma bonje met de buren , denk dan weleens , is het wel zo erg of kunnen we niks meer verdragen van een ander ?? hoe denken jullie hier over ???


Ik heb het idee dat je het aardig bij het rechte eind hebt... Helaas!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:17
 
TRIJNIE671 schreef:
heb soms het idee dat mensen elkaar niet zo goed meer kunnen verdragen , men valt overal over , hebben niks meer voorelkaar over . zie dat dagelijks om me heen . zag vanavond nog even het programma bonje met de buren , denk dan weleens , is het wel zo erg of kunnen we niks meer verdragen van een ander ?? hoe denken jullie hier over ???


Ha die Trijnie,
Weet je, ik denk bij bonje met de buren dat mensen daar heel lang al zijn blootgesteld aan geluidsoverlast en ik kan je wel uit ervaring vertellen dat dat niet gemakkelijk is om mee te leven, zeker omdat het je thuis is.
De manier waarop is misschien wel een discussiepunt, maar vaak lopen mensen er al een hele tijd mee rond en zijn ze echt aan het eind van hun latijn voor ze aan de bel trekken.
Soms is het ook zo dat de buren geen gehoor geven en dat is heel lastig.

Maar in andere gevallen zoals iets voor elkaar over hebben dat dat niet zo gauw meer gebeurt.
Denk dat dat laatste te maken heeft met de tijd waarin we leven, individualisering, "ieder voor zich" is een houding die ik steeds meer zie en ook de tijdsbesteding is anders, er wordt meer verwacht en daarom is er denk ik ook minder vrije tijd waardoor er weer minder tijd is voor aandacht voor een ander.
Bedoel je dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:33
 
FREEDOM687 schreef:
Ha die Trijnie,
Weet je, ik denk bij bonje met de buren dat mensen daar heel lang al zijn blootgesteld aan geluidsoverlast en ik kan je wel uit ervaring vertellen dat dat niet gemakkelijk is om mee te leven, zeker omdat het je thuis is.
De manier waarop is misschien wel een discussiepunt, maar vaak lopen mensen er al een hele tijd mee rond en zijn ze echt aan het eind van hun latijn voor ze aan de bel trekken.
Soms is het ook zo dat de buren geen gehoor geven en dat is heel lastig.

Maar in andere gevallen zoals iets voor elkaar over hebben dat dat niet zo gauw meer gebeurt.
Denk dat dat laatste te maken heeft met de tijd waarin we leven, individualisering, "ieder voor zich" is een houding die ik steeds meer zie en ook de tijdsbesteding is anders, er wordt meer verwacht en daarom is er denk ik ook minder vrije tijd waardoor er weer minder tijd is voor aandacht voor een ander.
Bedoel je dat?

dat van bonje met buren had ik er zo effe bij , maar gaat mij er meer om we kunnen elkaar niet meer verdragen , vallen of de kleinste dingen , gunnen elkaar niks meer . wat jij zegt bedoel ik ook . iemand het licht in de ogen niet gunnen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 21:43
 
TRIJNIE671 schreef:
dat van bonje met buren had ik er zo effe bij , maar gaat mij er meer om we kunnen elkaar niet meer verdragen , vallen of de kleinste dingen , gunnen elkaar niks meer . wat jij zegt bedoel ik ook . iemand het licht in de ogen niet gunnen .

Denk dat je dat goed ziet Trijnie.
Maar ik denk dat het lastig is dit te veranderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 00:45
 
FREEDOM687 schreef:
Denk dat je dat goed ziet Trijnie.
Maar ik denk dat het lastig is dit te veranderen.

veranderen kunnen we het niet, word alleen maar erger , maar ben een persoon probeer daar niet aan mee te doen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 01:12
 
TRIJNIE671 schreef:
veranderen kunnen we het niet, word alleen maar erger , maar ben een persoon probeer daar niet aan mee te doen .

Gelijk heb je.
Zelf kun je er voor kiezen er niet aan mee te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNS104





Berichten: 79

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 16:12
 
Als je ergens over opwindt ga je je er alleen nog maar meer aan storen .....als er bepaalde dingen zijn gebeurd worden andere dingen soms zo onbelangrijk ....... niet de kop in het zand steken maar er mee leren leven, we zijn nu eenmaal niet alleen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 16:38
 
Verdraagzaamheid of tolerantie is de ander in zijn waarde laten om wie hij is. Dat hoeft niet te betekenen dat je het met hem eens bent, zijn keuzes juist vindt of alles maar van de ander accepteert. Je kunt het totaal met hem oneens zijn, maar je laat de persoon in kwestie in zijn waarde. Verdraagzaamheid tussen mensen is goed en kan vaak beter. Verdraagzaamheid betekent ook dat de ander zich niet direct aangevallen moet voelen als er iets gezegd wordt over zijn gedrag of mening, helaas gaat het hier vaak fout.

Verdraagzaamheid betekent dus zeer zeker niet dat je alles maar hoeft te tolereren en te laten gebeuren. Er zijn grenzen aan tolerantie. Als belangen gaan conflicteren en de vrijheid van de ander aangetast wordt, moet er ingegrepen worden. Soms gaat die verdraagzaamheid te ver en wordt er niet ingegrepen. Een onlangs gehouden demonstratie waarbij anti-semitistische leuzen werden geroepen, vind ik te ver gaan. Er is een grens aan de vrijheid van meningsuiting en ook het recht op demonstreren wil niet zeggen dat je dan alles wat geroepen wordt maar moet accepteren.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1