ChristianMatch
 


Forum

Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 18:14
 
Beste mensen,

Graag wil ik weten hoe jullie hierover denken. Zelf zie ik geslachtsgemeenschap als een verlangen. Het heet toch ook niet voor niets "de liefdesdaad" toch? Ik bedoel: het is een uiting van liefde en genegenheid, toch? Een behoefte vind ik namelijk toch redelijk dierlijk klinken en doet me gauw denken aan dezelfde behoefte aan eten en drinken. Maar goed, laat maar weten wat jullie ervan vinden...

Greetz,

iFan


Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 21 mei 2013, 18:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 18:18
 
IFAN841 schreef:
Beste mensen,

Graag wil ik weten hoe jullie hierover denken. Zelf zie ik geslachtsgemeenschap als een verlangen. Een behoefte vind ik toch redelijk dierlijk klinken en doet me gauw denken aan dezelfde behoefte aan eten en drinken. Maar goed, laat maar weten wat jullie ervan vinden...

Greetz,

iFan

De Here heeft dat aantrekkelijk gemaakt, anders zouden mensen zich misschien niet zo snel voortplanten. Raar woord hoor: 'voortplanten', we zijn toch geen plant?

Voortmensen? Ja, dat klinkt niet, ja, vermenigvuldigen.

Ik denk kan verlangen zijn, zeker geen behoeft, al kan dat wél zo worden aangevoeld misschien.

Ja, drinken(alcohol) is ook geen behoefte, en voor sommigen toch wel, anderen vinden het lekker, maar kunnen ook zonder.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 18:32
 
SHANITA130 schreef:
De Here heeft dat aantrekkelijk gemaakt, anders zouden mensen zich misschien niet zo snel voortplanten. Raar woord hoor: 'voortplanten', we zijn toch geen plant?

Voortmensen? Ja, dat klinkt niet, ja, vermenigvuldigen.

Ik denk kan verlangen zijn, zeker geen behoeft, al kan dat wél zo worden aangevoeld misschien.

Ja, drinken(alcohol) is ook geen behoefte, en voor sommigen toch wel, anderen vinden het lekker, maar kunnen ook zonder.

Knipoog smiley

Ok, je doet het ook om voort te planten maar in eerste instantie toch uit liefde en genegenheid...? Lijkt mij wel in ieder geval... Ik snap overigens niet wat de aantrekkelijkheid ervan te maken heeft met dit topic... Volgens mij is dat een andere discussie...


Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 21 mei 2013, 18:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 18:58
 
IFAN841 schreef:
Ok, je doet het ook om voort te planten maar in eerste instantie toch uit liefde en genegenheid...? Lijkt mij wel in ieder geval... Ik snap overigens niet wat de aantrekkelijkheid ervan te maken heeft met dit topic... Volgens mij is dat een andere discussie...

Ja, uit liefde.

Eh, ja, de aantrekkelijkheid, die heeft God erin gelegd in de vorm van Liefde.

Dus, voor de Liefde, daarom heet het vaak ook als een kindje is geboren dat het een Lachende smiley liefdesbaby is

Mijn mening is verder, ik denk niet dat het een basis behoeft is zoals eten drinken, onderdak etc.

Maar ja, daar zijn de meningen over verdeeld, weet ik.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 21 mei 2013, 18:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 20:51
 
IFAN841 schreef:
Beste mensen,

Graag wil ik weten hoe jullie hierover denken. Zelf zie ik geslachtsgemeenschap als een verlangen. Het heet toch ook niet voor niets "de liefdesdaad" toch? Ik bedoel: het is een uiting van liefde en genegenheid, toch? Een behoefte vind ik namelijk toch redelijk dierlijk klinken en doet me gauw denken aan dezelfde behoefte aan eten en drinken. Maar goed, laat maar weten wat jullie ervan vinden...

Greetz,

iFan


Waarom wil je weten hoe wij over geslachtsgemeenschap denken?
Beetje vreemd topic dit.
Nou mijn standpunt is dat ik dit lekker prive houd en het niet op een openbaar forum gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 21:02
 
nvt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 21:20
 
MAMALOE463 schreef:
Waarom wil je weten hoe wij over geslachtsgemeenschap denken?
Beetje vreemd topic dit.
Nou mijn standpunt is dat ik dit lekker prive houd en het niet op een openbaar forum gooi.

Ik heb het gevoel dat je het toch niet helemaal snapt. Ik vraag niet om jouw persoonlijke mening over geslachtsgemeenschap maar wel of je dit als een behoefte danwel verlangen ziet... Dat is volgens mij een hele andere discussie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 22:21
 
IFAN841 schreef:
Ik heb het gevoel dat je het toch niet helemaal snapt. Ik vraag niet om jouw persoonlijke mening over geslachtsgemeenschap maar wel of je dit als een behoefte danwel verlangen ziet... Dat is volgens mij een hele andere discussie...


Ook dit houd ik prive, vind ik niet iets om te delen in een topic Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 22:53
 
IFAN841 schreef:
Beste mensen,

Graag wil ik weten hoe jullie hierover denken. Zelf zie ik geslachtsgemeenschap als een verlangen. Het heet toch ook niet voor niets "de liefdesdaad" toch? Ik bedoel: het is een uiting van liefde en genegenheid, toch? Een behoefte vind ik namelijk toch redelijk dierlijk klinken en doet me gauw denken aan dezelfde behoefte aan eten en drinken. Maar goed, laat maar weten wat jullie ervan vinden...

Greetz,

iFan



Als je geslachtsgemeenschap loskoppelt van liefde krijg je een daad uit behoefte wat heel primair is/word. "Behoefte hebben aan" zie ik nog niet gelijk als dierlijk maar nog steeds menselijk, iets anders wordt het als die behoefte oncontroleerbaar wordt voor jezelf en naar anderen. Behoefte hoeft nog niet altijd bevredigd te worden.

Ingebed in en als uiting van liefde en genegenheid ... ja ik denk dat dit zo moet/mag zijn, in alle passie, liefde, respect, waarheid, eerbaarheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 23:26
 
Behoeftes zijn heel menselijk,de behoefte aan genegenheid,een bemoedigend woord etc.
Ik begrijp niet goed hoe je het verschil tussen verlangen en behoefte ziet.........een eerste levensbehoefte is het niet maar behoefte hebben aan lichamelijk contact is heel normaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 22 mei 2013, 07:19
 
IFAN841 schreef:
Beste mensen,

Graag wil ik weten hoe jullie hierover denken. Zelf zie ik geslachtsgemeenschap als een verlangen. Het heet toch ook niet voor niets "de liefdesdaad" toch? Ik bedoel: het is een uiting van liefde en genegenheid, toch? Een behoefte vind ik namelijk toch redelijk dierlijk klinken en doet me gauw denken aan dezelfde behoefte aan eten en drinken. Maar goed, laat maar weten wat jullie ervan vinden...

Greetz,

iFan

Je beperkt hier het elkaar beminnen en het uiten van liefde alleen tot de geslachtsdaad. Verlangen klinkt (voor jou) dan mooier dan behoefte, maar ik denk dat het niet uitmaakt. Ieder mens heeft behoefte aan liefde; aan geliefd te zijn en lief te hebben. Als twee mensen elkaar lief hebben en zich geliefd weten, zal het verlangen om elkaar te beminnen er ook zijn. De behoefte om de ander, om elkaar te beminnen (incl. de geslachtsdaad) heeft volgens mij dan ook niets met dierlijk te maken, maar is juist iets menselijks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 22 mei 2013, 10:15
 
Ja ik denk inderdaad dat je het groter moet zien dan de "daad"zelf. Als je single bent kun je best verlangen naar een relatie met iemand. Iemand die je maatje is waar je je liefde aan kunt geven en die van jou houdt. Iemand die jou speciaal op het oog heeft. Maar als je alleen verlangd naar geslachtsgemeenschap en verder niks dan klopt er iets niet denk ik.
Ieder mens heeft inderdaad de behoefte om geliefd te worden en lief te hebben. Dit kan ook via andere relatie's Ik bedoel het is niet zo dat als je die relatie niet hebt je dan per defenitie ongelukkig bent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:05
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ik denk inderdaad dat je het groter moet zien dan de "daad"zelf. Als je single bent kun je best verlangen naar een relatie met iemand. Iemand die je maatje is waar je je liefde aan kunt geven en die van jou houdt. Iemand die jou speciaal op het oog heeft. Maar als je alleen verlangd naar geslachtsgemeenschap en verder niks dan klopt er iets niet denk ik.
Ieder mens heeft inderdaad de behoefte om geliefd te worden en lief te hebben. Dit kan ook via andere relatie's Ik bedoel het is niet zo dat als je die relatie niet hebt je dan per defenitie ongelukkig bent


zo zie ik het ook, Roelande.
Mannen zitten dan toch nog wat anders in elkaar dan vrouwen. Daar kunnen ze niks aan doen want zo zijn ze geschapen. Wat ik ervan heb begrepen is dat ze gemakkelijker dan de vrouw (lees mij goed) de seksualiteit los kunnen koppelen van een liefdevolle relatie. Daarmee bedoel ik niet dat een man geen behoefte heeft aan een langdurige liefdevolle relatie.

Ben het zeker eens dat je zonder liefdesrelatie met een partner niet gelukkig zou kunnen zijn. Vriendschappen en goede familiecontacten kunnen je eveneens een goed gevoel geven over een zinvol relationeel leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 21:18
 
MIEKE364 schreef:
zo zie ik het ook, Roelande.
Mannen zitten dan toch nog wat anders in elkaar dan vrouwen. Daar kunnen ze niks aan doen want zo zijn ze geschapen. Wat ik ervan heb begrepen is dat ze gemakkelijker dan de vrouw (lees mij goed) de seksualiteit los kunnen koppelen van een liefdevolle relatie. Daarmee bedoel ik niet dat een man geen behoefte heeft aan een langdurige liefdevolle relatie.

Ben het zeker eens dat je zonder liefdesrelatie met een partner niet gelukkig zou kunnen zijn. Vriendschappen en goede familiecontacten kunnen je eveneens een goed gevoel geven over een zinvol relationeel leven.

Ik denk dat je het anders bedoeld, maar dit komt bij mij over alsof wij, mannen, altijd opgewonden raken van een vrouw en onze pik achterna lopen Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 21:21
 
JANS221 schreef:
Je beperkt hier het elkaar beminnen en het uiten van liefde alleen tot de geslachtsdaad. Verlangen klinkt (voor jou) dan mooier dan behoefte, maar ik denk dat het niet uitmaakt. Ieder mens heeft behoefte aan liefde; aan geliefd te zijn en lief te hebben. Als twee mensen elkaar lief hebben en zich geliefd weten, zal het verlangen om elkaar te beminnen er ook zijn. De behoefte om de ander, om elkaar te beminnen (incl. de geslachtsdaad) heeft volgens mij dan ook niets met dierlijk te maken, maar is juist iets menselijks.

Dit geldt dan voor ons als Christenen, binnen het huwelijk.... En als je nou single bent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIN732





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 21:57
 
BAPPI605 schreef:
Dit geldt dan voor ons als Christenen, binnen het huwelijk.... En als je nou single bent?

Geen seks voor het huwelijk bestaat volgens mij niet... Dan kun je in ieder geval nooit samen een weekendje weg of bij elkaar slapen. Als je al heel lang samen bent maar nog niet getrouwd zie ik het persoonlijk niet als fout. Het is anders dan dat vele jongens/ mannen een meisje/vrouw voor een nachtje naar huis meenemen, dat is pure lust en geen liefde en dat vind ik wel dierlijk:P
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 21:59
 
BAPPI605 schreef:
Dit geldt dan voor ons als Christenen, binnen het huwelijk.... En als je nou single bent?

Ik heb dat niet geschreven dat het alleen geldt binnen het huwelijk. En ``ons als christenen`` lijkt me een term die je niet kunt gebruiken, christenen denken hier ook verschillend over.


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 30 mei 2013, 22:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:21
 
BAPPI605 schreef:
Ik denk dat je het anders bedoeld, maar dit komt bij mij over alsof wij, mannen, altijd opgewonden raken van een vrouw en onze pik achterna lopen Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Ver overtrokken interpretatie die voor jouw eigen rekening is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:24
 
HEIN732 schreef:
Geen seks voor het huwelijk bestaat volgens mij niet... Dan kun je in ieder geval nooit samen een weekendje weg of bij elkaar slapen. Als je al heel lang samen bent maar nog niet getrouwd zie ik het persoonlijk niet als fout. Het is anders dan dat vele jongens/ mannen een meisje/vrouw voor een nachtje naar huis meenemen, dat is pure lust en geen liefde en dat vind ik wel dierlijk:P


Ja hoor...bestaat wel! Gewoon NIET doen.
Sex is een bekroning op het huwelijk tusen man en vrouw. Verder ga ik hier niet verder op in Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:45
 
Dubbel, CM is weer es traag... Boze smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 30 mei 2013, 23:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:54
 
KLUS667 schreef:
Ja hoor...bestaat wel! Gewoon NIET doen.
Sex is een bekroning op het huwelijk tusen man en vrouw. Verder ga ik hier niet verder op in Smiley met dichtgeplakte mond

Jammer, waarom niet? Je lanceert hier toch wel een thema die discussie kan oproepen.

Overigens, onder seks valt er van alles en nog wat zoals de aantrekkingskracht als in Hooglied beschreven. Ik weet wel dat je er niet op in wilt gaan maar ik zou best willen weten hoe jij daar tegenover staat. Zou je dit volgens jou dan voor "die grote huwelijksdag/nacht" allemaal moeten blokkeren en dan mag "het" allemaal?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 23:11
 
KLUS667 schreef:
Ja hoor...bestaat wel! Gewoon NIET doen.
Sex is een bekroning op het huwelijk tusen man en vrouw. Verder ga ik hier niet verder op in Smiley met dichtgeplakte mond


Het is toch gewoon je standpunt? In een discussie onderbouw je dat en loop je niet weg. Dat laatste doe je nu feitelijk wel en dat vind ik niet zo sterk. Ik heb hier ook wel eens iets geponeerd waarbij ik aangevallen werd, welnu, dat is het spel.
En verder kun je in theorie wel iets vinden maar werkt het in jouw kringen in de praktijk ook zo? Je zou die twee in ieder geval eens naast elkaar kunnen leggen. Werkt vast verhelderend.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 30 mei 2013, 23:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:08
 
THOMAS968 schreef:
Het is toch gewoon je standpunt? In een discussie onderbouw je dat en loop je niet weg. Dat laatste doe je nu feitelijk wel en dat vind ik niet zo sterk. Ik heb hier ook wel eens iets geponeerd waarbij ik aangevallen werd, welnu, dat is het spel.
En verder kun je in theorie wel iets vinden maar werkt het in jouw kringen in de praktijk ook zo? Je zou die twee in ieder geval eens naast elkaar kunnen leggen. Werkt vast verhelderend.

Thomas

Nee hoor, ik loop niet weg. Ik bedoel dat ik niet ga reageren op de vraag "Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?"

Praktijk? Heb ik al antwoord op gegeven.
Mijn kringen? Hmm, wat is dat? Wie zijn dat?
Ik ga geen oordelen vellen over wat of wie dan ook, want wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:06
 
KLUS667 schreef:
Nee hoor, ik loop niet weg. Ik bedoel dat ik niet ga reageren op de vraag "Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?"

Praktijk? Heb ik al antwoord op gegeven.
Mijn kringen? Hmm, wat is dat? Wie zijn dat?
Ik ga geen oordelen vellen over wat of wie dan ook, want wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Nee, een oordeel vellen over een ander daar houden we hier niet zo van. Dat hoeft ook helemaal niet, een ieder mag zijn eigen standpunt hebben. Maar enige uitleg over jouw standpunt n.a.v. de vragen die je gesteld worden moet toch kunnen? `` Gewoon NIET doen``, kan voor jou misschien gewoon zijn, voor een ander is dat het niet en ik kan me daar gewoon niets bij voorstellen of ik versta iets anders onder seksualiteit dan jij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:06
 
KLUS667 schreef:
Nee hoor, ik loop niet weg. Ik bedoel dat ik niet ga reageren op de vraag "Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?"

Praktijk? Heb ik al antwoord op gegeven.
Mijn kringen? Hmm, wat is dat? Wie zijn dat?
Ik ga geen oordelen vellen over wat of wie dan ook, want wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Hmm okay, dus als jouw reactie te maken heeft met de topic-inzet... kun je wel antwoord geven op de vragen die er rijzen op jouw stellingname? Dit is namelijk een discussie. Jij geeft iets aan en anderen reageren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:42
 
Misschien heeft hij meer verstand van verz...eh klussen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIN732





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 13:36
 
Het is wel heb beste om te wachten na je huwelijk dat weet ik zeker, maar supermoeilijk. Omdat je lichaam één word met de ander hoor je bij elkaar. Achteraf als het uit is besef je toch dat je gezondigd hebt, en heb je er wel een schuldgevoel van. Dit neemt niet weg dat bij een volgende relatie ik het wel red tot na het huwelijk. En een huwelijk zegt tegenwoordig ook niet meer zoveel, in deze tijd gaan er teveel huwelijken kapot. En wat een moeilijke discussie trouwens haha :P
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 13:38
 
HEIN732 schreef:
Het is wel heb beste om te wachten na je huwelijk dat weet ik zeker, maar supermoeilijk. Omdat je lichaam één word met de ander hoor je bij elkaar. Achteraf als het uit is besef je toch dat je gezondigd hebt, en heb je er wel een schuldgevoel van. Dit neemt niet weg dat bij een volgende relatie ik het wel red tot na het huwelijk. En een huwelijk zegt tegenwoordig ook niet meer zoveel, in deze tijd gaan er teveel huwelijken kapot. En wat een moeilijke discussie trouwens haha :P

Saai huwelijk Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 31 mei 2013, 13:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 13:52
 
En een huwelijk zegt tegenwoordig ook niet meer zoveel, in deze tijd gaan er teveel huwelijken kapot. En wat een moeilijke discussie trouwens haha :P



Nu je dit schrijft...zou je er juist vanuit moeten gaan...dat jij niet mee moet gaan in die woorden...er juist voor wil gaan...om een huwelijk / verkering zuiver...eerlijk en open te gaan beginnen
Als je nu al zegt...een huwelijk zegt niet zoveel...is dat niet een echt een goed startpunt...of begin...

Dus...omdat huwelijken niet niet zoveel meer zeggen....(????)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CAROLA686





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 14:06
 
HEIN732 schreef:
Het is wel heb beste om te wachten na je huwelijk dat weet ik zeker, maar supermoeilijk. Omdat je lichaam één word met de ander hoor je bij elkaar. Achteraf als het uit is besef je toch dat je gezondigd hebt, en heb je er wel een schuldgevoel van. Dit neemt niet weg dat bij een volgende relatie ik het wel red tot na het huwelijk. En een huwelijk zegt tegenwoordig ook niet meer zoveel, in deze tijd gaan er teveel huwelijken kapot. En wat een moeilijke discussie trouwens haha :P

Ik denk inderdaad net als Zeeland, dat je huwelijk net zoveel waarde heeft als je het zelf geeft. Voor mij betekent een huwelijk nog wel veel en om het huwelijk bijzonder te maken is het mooi om het mooiste wat God ons gegeven heeft, gemeenschap, ook voor het huwelijk te bewaren. Daarmee ben ik het wel eens dat dat geen makkie is, maar als je er met z'n tweeën voor gaat, zal het des te mooier zijn binnen het huwelijke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 11 Volgende
Pagina 1 van 11