ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAC823
ChristianMatch forum index » Berichten van MAC823
Auteur Bericht
MAC823 (57)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 april 2011, 15:40
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd
 
Tevens Lisa, is de "alpha cursus" afkomstig van de 33e graad vrijmetselaar "Billy Graham".
Hij en de Paus hebben een afspraak om het "Trinity evangelie" (besloten in de" First Council of Nicaea ca. 2000 jaar terug") binnen de huiskamer te brengen.

http://en.wikipedia.org/wiki/First_Council_of_Nicaea
http://en.wikipedia.org/wiki/First_Council_of_Nicaea
http://nl.wikipedia.org/wiki/Billy_Graham

Hij heeft nauwe banden met de rooms-katholieke Kerk en zijn vriendschap met paus Johannes Paulus II. (drie ene zonnegod aanbidder).

appart toch?


http://www.gospelherald.net/article/mcat/45927/billy-graham-pope-and-polithttp://babailov.homestead.com/Portrait_of_Pope_John_Paul_II_111_LadGentl.jpgicians-among-americas-most-admired.htm



"He will stand as the most influential moral voice of our time."
- The Reverent Billy Graham

Voor mij is het de Here Jezus de Messias....

Staat er niet in openbaringen dat er een profeet zou opstaan welke het "beest" aanbid????


Laatst aangepast door
MAC823
op zaterdag 16 april 2011, 16:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAC823 (57)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 april 2011, 14:50
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd
 
LISA610 schreef:
Deze film is gebaseerd op de leer van Darwin....

Hmmm deze theorie over de serie films/boeken van Left Behind heb ik nog niet eerder gehoord, dus je maakt me wel nieuwsgierig. Heb zelfs even zitten googlen, maar kan zo snel niets vinden en ik moet zo aan het werk. Dus vandaar de vraag aan jou: Waarop baseer je deze uitspraak?

Hetgeen dat ik lees in de bijbel is dat we in een oogwenk veranderd zullen worden, niet weggerukt.
Waar lees je dit?

Begrijp ik het goed als jij zegt dat je meent dat er geen opname van de gemeente plaats vind voordat de tijd van de grote verdrukking aanbreekt en dat jij meent dat de tijd van de grote verdrukking in feite al aangebroken is?

Ik hou het even wat simpeler voor jou...
Met Darwin bedoel ik J.N. Darby een fout van mij....
Darby is de vader van broederschap die we nu kennen als "vergadering der gelovigen".

De film is van Tim LaHaye een vrijmetselaar.

de 'left behind-theorie-film', Lahaye's boek 'Power of the Cross' dat (ernaast) een bekend vrijmetselaars-kruis-in-kroon is, eindigend met LaHaye's Prophecy study Bible voorzien van (in stempel) een vrijmetselaars-'Alpha'-compass...



Deze theorie is gedeeltelijk gebaseerd op de profetie van een 15-jarig Rooms-katholiek-Apostolisch meisje genaamd Margret Mac Donald, dat in 1830 aanwezig was bij een opwekkingsdienst in Schotland. Samen met haar zus ging zij profeteren en sprak over een opname vóór de grote verdrukking (uit de eindtijd). Deze profetie heeft de leiders van toen aan het denken gezet en er mede toe bijgedragen dat deze theorie verder werd uitgewerkt. Tevens was er een Jezuiet die de leer van antichrist die gaat komen in de toekomst in leven gebracht.

Verder is deze theorie gebaseerd op een plaatsing van de 70e week uit de profetie van Daniël in de eindtijd. In deze profetie wordt 1 week (van 'de 70-jaar weken' = 490 jaren) afgesneden voor Gods volk. In plaats van deze ene week te plaatsen rond de kruisdood van Jezus, met 3,5 jaar voor zijn dood en 3,5 jaar erna, wordt deze week in de eindtijd geplaatst vóór de wederkomst van Jezus. Omdat deze week is afgesneden voor Gods volk, zo zegt de opname-theorie, moet Gods volk (de gemeente) wel aan het begin van de 7 jaar (week) worden opgomen. Na deze week moet dan de echte wederkomst zijn.


Laat je niet misleiden:

In o.a. 1 Tess.2:3,4 wordt gewaarschuwd je niet te laten misleiden, omdat er over de wederkomst veel dwaalleer verkondigd zal worden, met name in de eindtijd. Ook Jezus zelf waarschuwt ons hiervoor. (Zie bijv. Matt. 24:4-5 en Lukas 21:8). Daarom is het ook belangrijk om alles wat hierover gezegd en geprofeteerd en geschreven wordt altijd te toetsen aan de Bijbel. Probeer niet in de Bijbel teksten te zoeken, die mogelijk jouw theorie of wens ondersteunen, maar lees de Bijbel als één geheel en neem die als uitgangspunt.


Jezus spreekt zelf over de wederkomst

Jezus noemt deze tijd ook wel 'de tijd van terreur' (Mattheus 24:29) of 'de tijd der grote benauwdheid'. Wat er te gebeuren staat en hoe ze hierin staande kunnen blijven:

Jezus waarschuwt voor valse Christussen; mensen die zullen doen alsof de wederkomst als geweest is en zeggen: "Ik ben de Christus". Er zullen zelfs grote wonderen gebeuren. Maar deze mensen moet je niet zomaar geloven. [Mattheus 24:4-5 + Lucas 21:8 + Marcus 13:6 + Marcus 13:21-23]

Er zullen oorlogen, rampen, hongersnoden, ziekten en aardbevingen zijn. En het zullen er steeds meer zijn en steeds heftiger. Maar wij moeten ons geen zorgen maken, want deze dingen moeten gebeuren vóór Jezus wederkomst. Ze vormen slechts het begin van de ellende die ons te wachten staat. [Mattheus 24:6-8 + Lucas 21:9-11 + Marcus 13:7-8]

Christenen zullen worden overgeleverd aan verdrukking en vervolging en misschien zelfs gedood worden of gehaat door eigen familie. Jezus roept op om dan juist te volharden in je geloof, want alleen als je stand houdt in deze verdrukkingen en trouw blijft aan Hem, kun je het eeuwig leven beërven. [Mattheus 24:9-11,13 + Lucas 21:12-19 + Marcus 13:9-13]

Er zullen mensen moeten vluchten voor alle ellende in de wereld. Jezus zegt dat je moet bidden dat als je dan moet vluchten dat het niet op de sabbat valt en niet in de winter. [Mattheus 24:16-20 + Lucas 21:21 + Marcus 13:14]

Er zullen tekenen zijn aan de hemel van zon, maan en sterren. Ook zal de branding van de zee grote angst veroorzaken. [Mattheus 24:29 + Lucas 21:25-26 + Marcus 13:24-25]

Na de grote verdrukking komt Jezus terug op een wolk en dit zal zijn in macht en heerlijkheid (Luc. 21:27). Want zoals een bliksemflits langs de hemel gaat van oost naar west, zo zal de wederkomst zijn. Elk oog zal Hem zien als Jezus terugkomt. Niks stiekems dus. [Mattheus 24:29-30 + Lucas 21:25-26 + Marcus 13:24-25]

Hét teken van zijn komst zal aan de hemel zijn en alle stammen der aarde zullen hem zien komen. Er zullen engelen bij zijn met luid bazuingeschal en alle uitverkorenen zullen verzameld worden uit de 4 windstreken der aarde. [Mattheus 24:31 + Lucas 21:27-28 + Marcus 13:26]

Als het gruwel der verwoesting in de 'heilige plaats' komt te staan, dan is extra alertheid gevraagd. Blijf daar niet in de buurt! Die is er al.

Conclusie: de 'opnametheorie' is niet bijbels

Jezus spreekt zelf helemaal niet over een geheime opname van christenen vóór de grote verdrukking in de eindtijd, die zonder voortekenen zal plaatsvinden en waarin Hij zijn uitverkorenen stiekem ophaalt.

Jezus heeft het er ook niet over dat die grote verdrukking aan de christenen voorbij zal gaan. Van hen wordt juist volharding gevraagd in deze periode. De grote verdukking zal een zware tijd zijn, juist voor christenen. Want naast de toenemende ellende in de wereld, krijgen zij nog eens extra te maken met vervolging en afwijzing; zelfs door mensen die heel dicht bij hen staan (stonden, ook diegene welke zeggen dat ze christen zijn, maar het niet zijn). In Marcus 13:20 en Mattheus 24:22 staat ook het volgende:

Marcus 13:20 - God verkort de dagen van 'de grote verdrukking'
'Als God die dagen niet zou verkorten, zou geen sterveling het overleven. Maar ter wille van de uitverkorenen, zijn uitverkorenen, heeft hij die dagen verkort.'
Mattheüs 24:22 - God verkort 'de grote verdrukking' ter wille van de uitverkorenen
'Als God de duur ervan niet zou verkorten, zou geen sterveling het overleven. Maar ter wille van de uitverkorenen zal God de duur ervan verkorten.'

1 Tess. 4:15-18 - Gestorven Christenen staan eerst op
'We houden ons aan een woord van de Heer als we u zeggen: Wij die nog in leven blijven tot de komst van de Heer, hebben geen voorrang op de gestorvenen. Want wanneer het teken wordt gegeven, de aartsengel zijn stem verheft en Gods bazuin klinkt, zal de Heer zelf afdalen uit de hemel. Eerst staan dan de gestorven christenen op; daarna worden wij die nog in leven zijn, samen met de verrezenen weggevoerd op de wolken in de lucht om de Heer te ontmoeten. Dan zullen we voor altijd bij de Heer zijn. Troost elkaar dus hiermee'.
1 Cor 15:50-53 - Gestorvene- en levende Christenen krijgen een onvergankelijk lichaam
'Wat ik zeggen wil, broeders en zusters, is dit: een mens van vlees en bloed kan geen deel krijgen aan het koninkrijk van God, en wat vergankelijk is, zal geen deel krijgen aan wat onvergankelijk is. Ik zal u een geheim vertellen: we zullen niet allemaal sterven, maar wel allemaal veranderd worden, opeens, in een oogwenk, bij het laatste bazuingeschal.

Wanneer Jezus terugkomt, zal iedereen op Aarde Hem zien terugkomen en er zal veel bazuingeschal zijn, dus dat zal zeker niet stilletjes zijn. Het zal heel indrukwekkend zijn, met macht en majesteit en elke knie zal zich voor Jezus neerbuigen en ontzag een overweldiging. De mensen die niet bij Jezus horen, zullen de bergen in vluchten en deze smeken op hen te vallen zodat ze sterven'.

Want de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen worden opgewekt, en wij zullen veranderd worden. Want dit vergankelijk lichaam moet bekleed worden met onvergankelijkheid, dit sterfelijk lichaam met onsterfelijkheid'.

Openbaring 6:14-17 - Een geweldige wederkomst die niemand zal ontgaan!
'Het uitspansel verdween als een stuk papier dat wordt opgerold, en alle bergen en eilanden werden van hun plaats gerukt. Koningen der aarde, edelen, legeraanvoerders, rijken en machtigen, en alle andere mensen, slaven en vrije burgers, verborgen zich in de spelonken en tussen de rotsen in de bergen.
En ze riepen tot de bergen en de rotsen: ‘Val op ons neer en verberg ons voor de blik van hem die op de troon is gezeten en voor de toorn van het Lam! Want de grote dag van hun wraak is aangebroken, en wie kan dan staande blijven?’'

Filippenzen 2:10-11 - Ieder buigt de knieën voor Jezus tot eer van zijn Vader GOD
'zodat iedereen in de hemel, op de aarde en onder de aarde, de knieën zou buigen voor hem die Jezus heet en allen openlijk zouden uitroepen, tot eer van God, de Vader: Jezus Christus is de Heer'.


Laatst aangepast door
MAC823
op zaterdag 16 april 2011, 16:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAC823 (57)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 19:37
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
MAJARO438 schreef:
nou zeg, heb ik ff een vreemd probleem. Ik probeer mijn instellingen te wijzigen maar hij slaat het niet op. Als ik vinkjes wil verwijderen en ik druk op opslaan dan staan ze er daarna vrolijk weer. Hellup? Huilende smiley, smiley in tranen

gr majaro

Illegaal bezig volgens mij.



Laatst aangepast door
MAC823
op vrijdag 15 april 2011, 19:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAC823 (57)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:05
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin
 
SUSANNAH475 schreef:
Gaat het hier dan om een relatie tussen man en vrouw ?
Of ook je vrienden en vriendinnen om je heen ?

Als dat laatste ook mag, zou ik tegen jou willen zeggen Griffin... een goede vriend ben je door er zelf 1 te zijn...
wie weet wat je dan nog tegenkomt... Knipoog smiley

Ik heb een vriend die mij nimmer verlaat, de Here Jezus.
Maar een vriend(in) die naast mij zou staan en ik voor hem/of haar Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit.... Dat kan alleen maar een (ware) zijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAC823 (57)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 18:34
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
LISA610 schreef:
Wat is CM zonder een Saab-rijdende mopperpot? Clown smiley

Een opluchting.... Clown smiley



Bij Saab hoopt men nu dat de goeie ouwe tijd zal herleven


Laatst aangepast door
MAC823
op donderdag 14 april 2011, 18:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAC823 (57)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 01:29
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd
 
LISA610 schreef:
Dat niet alleen Herman.. maakt alle volken tot Zijn discipelen: christen zijn brengt ook de verantwoordelijkheid mee om het evangelie te verkondigen zodat ook anderen kunnen worden gered. "Left behind" wel eens gezien?

Deze film is gebaseerd op de leer van Darwin....
Waar staat het dat we weg gerukt worden uit deze wereld.
Hetgeen dat ik lees in de bijbel is dat we in een oogwenk veranderd zullen worden, niet weggerukt.
Tevens is de 70e jaar week door Darwin zomaar de toekomst in gegooid.
Waardoor hij meent dat er nog 3 1/2 jaar de antichrist na de opname zal regeren.
Weleens bij stil gestaan dat de 70e jaarweek, welke bestemd is voor de joden, al geweest is. Toen de Here Jezus aan het kruis hing, scheurde de voorhangsel van de Tempel, daarmee was de spijsoffer en de slachtoffer gestopt.
Dus de helft van de 70e jaarweek uit Daniel is toen vervult.
3 1/2 jaar daarvoor werd de Here Jezus gedoopt en is de het evangelie veranderd in een Hemelse koningrijk. 3 1/2 jaar daarna werd Stefanis gedood en is de laaste dagen (eindtijd) begonnen.
Johannes zegt zelf dat hij al in de verdrukking zat.

Openb 1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het Woord Gods, en om de getuigenis van Jezus Christus.


Laatst aangepast door
MAC823
op dinsdag 12 april 2011, 01:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAC823 (57)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 00:54
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag
 
MARIA576 schreef:
Dat heb je goed aangevoeld Leonard. Het is niet in woorden te vatten maar dit was/is zoveel méér dan 'een blij gevoel'. Dit komt ook niet van mijzelf...dit is God zelf die aanwezig is.

Is dat zo???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAC823 (57)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 00:48
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
 
JAN786 schreef:
Jezus heeft zichzelf opgewekt uit de dood.
Hoe kon Hij dat doen als Hij alleen mens was?

Dit klinkt op zelf verhoging (self-exteem)...
taal van de bose "Gij zult gelijk zijn als God, kennende goed en kwaad"....


Laatst aangepast door
MAC823
op dinsdag 5 april 2011, 00:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAC823
Pagina 1 van 1