ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JHM495
ChristianMatch forum index » Berichten van JHM495
Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 19:56
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk
 
LISA610 schreef:
Na zonde is vergeving mogelijk he. Lachende smiley Dus ga er maar van uit dat die ware jou wel degelijk gegund is door God, want ook voor jou heeft God het goede, volmaakte en volkomene op het oog. Succes op je verdere zoektocht. Knipoog smiley

Ik had je reactie nog niet gelezen. Bedankt voor je bemoedigende woorden Lisa. Gelukkig is onze God een God van liefde, daar heb ik ook alle vertrouwen in. Daarom probeer ik hem trouw te blijven :).


Laatst aangepast door
JHM495
op zaterdag 14 mei 2011, 19:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: kan je een relatie met een meisje van 19 als jezelf 30 bent
 
Natuurlijk kan dat, mijn neef zijn vrouw is ca. 12 jaar ouder. Mijn opa en oma scheelden ook ca. 12 jaar. Laat je leiden door God, hij zal je de weg wijzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 19:46
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
Je moet je aangetrokken voelen tot je partner. En voor de een weegt uiterlijk zwaarder dan de ander. Voor mij is innerlijk alles, maar toch wil ik een vrouw waar ik mij qua uiterlijk tot aangetrokken voel. En ik denk dat ieder het goedrecht heeft zich aangetrokken tot mogen voelen tot een ander. Ook vind ik dat je dat eerlijk moet kunnen zeggen tegen een ander, zolang het maar met respect is. Jakob werd ook verliefd op Rachel toen hij haar zag (uiterlijk).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 21:13
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd
 
Ik ben het met je eens Lisa. We moeten geen tijd besteden aan dwaalleer. Ik ben helemaal niet bang, en ik denk dat geen Christen dat zou moeten zijn. Ik bid iedere avond tot God dat Jezus snel mag komen voor de dag des oordeels. Alle ellende om ons heen in de wereld wordt dan een einde aan gemaakt. Hoe sta je er zelf tegenover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:59
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Mijn dagelijks woord op Facebook, om ook anderen zo te kunnen laten delen in God's woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:58
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
Nou Lisa, dit kan ook niemand op Grond van de Bijbel verdedigen want dan zou de Bijbel zich tegenspreken, zie mijn bericht hierboven. Daarnaast deelt God zijn majesteit met niemand, dus laat staan dat wij hier lacherig om doen. Het bewijst enkel weer de dwaasheid van de wereld, maar dat is niets nieuws.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 17:40
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
Een ieder die dit 'humor' vindt, wil ik van harte adviseren aandachtiger de Bijbel te lezen. Of alvorens hier om te lachen ten minste de Schrift te raadplegen om te voorkomen dat u handelt uit onwetendheid. Ik heb het bij deze voor u gedaan.

2 Kronieken 36:16 Maar zij lachten Gods boden uit, minachtten zijn woorden en dreven de spot met zijn profeten, totdat de toorn van de HEER tegen zijn volk zo hoog oplaaide dat niets hen meer kon helpen.

Psalmen 2:12 Bewijs eer aan zijn zoon met een kus, anders ontvlamt zijn woede, en uw weg loopt dood, want bij het geringste ontsteekt hij in toorn. Gelukkig wie schuilen bij hem.

Spreuken 15:1 Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren, krenkende woorden wakkeren toorn aan.

Romeinen 1:18 En vanuit de hemel openbaart Gods toorn zich over al het kwaad en onrecht van hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 17:02
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd
 
Hoi Henk, iedere christen die de Bijbel leest zal het eens zijn. Helaas houdt de mens er door dwaalleer nog wel eens rare gedachte op na.

Ook zij zaten er naast: http://web.me.com/lorenmadsen/endings/pick_a_year.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd
 
Onlangs was er ook zo'n 'geleerde' die voorspelt dat op 21 Mei de dag des oordeels plaats zal gaan vinden. Hij is hier zijn hele leven mee bezig geweest. Al eerder voorpelde hij het verkeerd, maar nu is hij zeker van zijn zaak. Wij moeten ons ver houden van dit soort dwaalleraren. En ik vind het onverantwoord dat ze deze dwaalleer via reclamecampagnes die tonnen al niet miljoenen kosten door de wereld verspreid worden. Zie hier de link: http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=20235

De Bijbel is heel duidelijk dat wij in de eindtijd leven en geen mens weet wanneer de dag des oordeels komt. Dat weet allen God zelf. En als de Heer komt, dan komt hij als een dief in de nacht, en daar moeten we op voorbereid zijn

1 Korintiërs 10:11 Wat hun overkomen is, moet ons tot voorbeeld strekken; het is geschreven om ons, voor wie de tijd ten einde loopt, te waarschuwen.

Hebreeën 1:2 Maar nu de tijd ten einde loopt heeft hij tot ons gesproken door zijn Zoon, die hij heeft aangewezen als enig erfgenaam en door wie hij de wereld heeft geschapen.

1 Tessalonicenzen 5:1 Broeders en zusters, ik hoef u niet te schrijven over het moment waarop dit zal gebeuren, 2 want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 21:52
BerichtOnderwerp: eeuuhmm
 
Spreuken 10:23 Zoals een dwaas vermaak schept in zijn slechte daden, zo geniet een wijze van zijn inzicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 20:53
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
 
Dank voor het stukje geschiedenis leer David Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:13
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
LISA610 schreef:
En wat dan als je geen partner hebt? Per slot van rekening ging het bij dit topic over de vraag of masturberen gewoon moet kunnen als vrijgezelle christen?

Ja dat moet wel kunnen vind ik. De gedachten die erbij gepaard gaan, ik denk niet dat het de bedoeling is om iemand in gedachte te nemen en daar vervolgens intiem mee te gaan. Laten we stellen, het is in ieder geval niet bevorderlijk voor de geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:51
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk
 
LISA610 schreef:
JHM je lijkt jezelf hier een beetje tegen te spreken. Eerst zeg je niet hoeft te wachten met seks totdat je wettelijk getrouwd bent, omdat jij denkt dat je op het moment dat je seks hebt, voor God getrouwd bent. En vervolgens zeg je dat je in de toekomst met seks wacht tot je getrouwd bent. Wat bedoel je nu eigenlijk?

Enne, ook maar ff off-topic: je schrijft dat je pas seks zult hebben nadat jij je bewust opnieuw hebt laten dopen (en getrouwd bent, dat ook). Wat bedoel je hier precies mee? Enne..... hoe lang wacht je nog met je te laten dopen?

Ja dat klinkt tegenstrijdig, maar het is uit persoonlijke overweging / motivatie. Dat had ik er wel even bij kunnen vermelden. Als ik nu wacht tot het huwelijk is de kans minder groot dat ik weer de 'fout' in ga. Als je na een maand denkt, ja dit is haar echt, je hebt gemeenschap en x maanden later blijkt dat toch niet zo te zijn ben je geen stap verder dan dat je eerder deed. Als je daarentegen wacht tot je wettelijk getrouwd bent zal er een langere periode overheen gaan, en is het dus voor mij persoonlijk beter.

*edit, met dopen, voorlopig nog wel even. Ik wil me laten dopen voor ik ga trouwen. Ik ben als kind wel gedoopt, maar nooit bewust. Ik ben nu nog steeds zoekende / lerende. Vandaar wil ik eerst heel de Bijbel gelezen hebben, veel vragen beantwoord en dan is het tijd om me bewust te laten dopen.


Laatst aangepast door
JHM495
op vrijdag 6 mei 2011, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:44
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
IMKE917 schreef:
De vraag in dit toppic gaat over de vrijgezellen en niet over gehuwden.

Wel over mastuberen toch? Daar komen nu eenmaal gedachte bij (althans ik schat in 90% vh gevallen), dus ik vind niet dat ik off topic ga door dat te stellen. We willen d.m.v. dit topic toch van elkaar leren wat wel en niet mag binnen masturberen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:40
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
Hallo Lisa, dank voor het welkom. Als ik al eerder poste in dit topic, ik ken geen passage in de Bijbel waar staat dat masturberen niet mag. Waar ik over struikel zijn de gedachten / fantasien die daarmee gepaard gaan. Een mens mag zijn lichaam masseren waarbij vochten vrijkomen, nergens staat dat dit niet mag.

Dus masturberen is ok, de gedachten / fantasien die daarmee gepaard gaan zijn 'ok' indien het je partner betreft. Andere gedachten / fantasien zijn niet ok. Dat lijkt me een redelijk beeld te geven in hoeverre we masturberen, de gedachte daarbij icm de Bijbel kunnen omschrijven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:04
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
Maureen zonder Eva zou het wel wat lastig worden voor Adam om zich voort te planten ;).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:29
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Mensen waar zijn eigenlijk de grenzen. Moeten we het ook nog gaan hebben waarover je denkt als je masturbeert?

Dat denk ik zeerzeker ja. Keurt u het goed als:

- Je in een relatie op een ander dan je partner masturbeert?
- Je jezelf bevredigd op personen die niet vrijgezel zijn?


Laatst aangepast door
JHM495
op vrijdag 6 mei 2011, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:18
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
IMKE917 schreef:
Volgens mij gaat dit over het begeren van een vrouw die aan een ander toebehoord. Dan gaat het om overspel (in je fantasie)

Dat ligt er aan, dan moet je je wel richten tot een vrijgezel persoon. En de gedachte die gepaard gaan met bevrediging zijn zeer intiem. Iets wat God denk ik alleen bestemd heeft voor de man en vrouw die tot elkaar horen.

Stel jij bent gehuwd, je partner heeft een vrijgezelle vriend/vriendin. Dan staat duidelijk in de Bijbel dat jij niet de vrijheid hebt je te bevredigen op deze persoon, ook al is deze vrijgezel. Dat kunnen we lezen in 1 Korintiërs 7:33-35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:55
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
Nergens staat in de Bijbel dat we niet mogen masturberen. Als het er wel in staat zou ik het op prijs stellen als iemand de passage post. Ik denk dat het foute aan Masturberen is dat het gepaad gaat met fantastie. Want wie een vrouw begeert in zijn hart begaat al zonde leert Jezus ons.

Matteüs 5:28 En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.


Laatst aangepast door
JHM495
op vrijdag 6 mei 2011, 15:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:50
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk
 
Ik denk niet dat je wettelijk getrouwd hoeft te zijn om sex te hebben. Ik denk op het moment dat je sex hebt je voor God getrouwd bent. We lezen in de Bijbel dat als een man en vrouw gemeenschap hebben ze één vlees worden.

Genesis 2:24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.

Matteüs 19:5 En hij vervolgde: ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één worden;

Zelf ben ik hier helaas te laat achter gekomen, mede omdat ik de Bijbel niet las. Dus als na mijn zonde mij de ware nog gegund is door God zal ik pas gemeenschap met haar hebben nadat ik mij bewust opnieuw heb laten dopen en getrouwd ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495 (41)





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:41
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
 
Ik heb hier velen uren naar gezocht en tot de conclusie gekomen dat ik hier geen zeker antwoord op kan vinden. Maar het is niet onbevredigend. Het gebruik drie-eenheid komt nergens als leer in de Bijbel voor in die vorm van woord.

Zelf erken ik Jezus als de zoon van God, maar ik erken ook zijn Goddelijkheid. De mens Jezus zijn vlees is de zoon maar zijn geest is God. Dat kunnen we ook opmaken uit:

Johannes 14:10-11 Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk door mij. 11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JHM495
Pagina 1 van 1