ChristianMatch
 


Forum

geen seks voor het huwelijk
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
ANGELBOY999





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 20:59
 
Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.

Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.

daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.

Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:10
 
ANGELBOY999 schreef:
Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.

Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.

daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.

Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd.

Het zou handig zijn als je eerst gekeken had of we er niet eerder over gehad hebben....

Maarre wat heeft dit met gebed te maken???? Vind je dat iedereen gebed nodig heeft, omdat het zo moeilijk is je hier aan te houden???


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 29 april 2011, 21:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 22:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Het zou handig zijn als je eerst gekeken had of we er niet eerder over gehad hebben....

Maarre wat heeft dit met gebed te maken???? Vind je dat iedereen gebed nodig heeft, omdat het zo moeilijk is je hier aan te houden???

Chatuliem, wat betreft het reeds erg naar onder geschoven eerdere topic: wat is het probleem als iemand die nog vrij nieuw is niet eerste de hele waslijst met topics doorspit maar een nieuw topic opent? Zet dan bijvoorbeeld een link naar het andere topic en kijk met elkaar of je hier verder gaat of onder het eerdere draadje. Dat lijkt me constructiever dan jouw manier van reageren.

En gebed vragen voor een dergelijke moeite is toch prima????


Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 29 april 2011, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELBOY999





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:28
 
merci Henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:58
 
ANGELBOY999 schreef:
Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.

Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.

daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.

Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd.

Beste medegelovige..
Klopt jouw verhaal wel?
Eerst heb je het over minder ontwikkelde kanten? en dan zeg je dat je toch eerst voor de liefde gaat?..terwijl je even daarvoor aangeeft dat het een diepe scheuring geeft als je eerst trouwt en dan seks hebt?
En dan heb je het ook nog over een ongelukje?
terwijl je geen seks voor het huwelijk wil? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:02
 
ANGELBOY999 schreef:
Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.

Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.

daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.

Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd.
Hoi Angelboy, ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Alleen een praktische vraag. Wat doe je als je verliefd bent op een vrouw die al meerdere mannen gehad heeft? Wijs je die dan af, of accepteer je dat je de zesde man bent? Voor mezelf wordt zo'n vrouw een stuk minder aantrekkelijk. Het grenst voor mij aan een lichamelijke aversie. Zelf krijg ik de indruk dat er wel heel snel het bed gedeeld wordt en dan vaak na een paar maanden de relatie weer over is. Ik spreek over mijn indruk, maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo is.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 30 april 2011, 21:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:05
 
[quote=CHATULIEM619]

Hallo Chatuliem
Zou je dan niet eerst het verhaal van die vrouw afwachten voordat je die indruk in je hoofd hebt???
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:07
 
[quote=MARTIN695]90% van die verhalen zijn van tevoren in te vullen hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoi Angelboy, ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Alleen een praktische vraag. Wat doe je als je verliefd bent op een vrouw die al meerdere mannen gehad heeft? Wijs je die dan af, of accepteer je dat je de zesde man bent? Voor mezelf wordt zo'n vrouw een stuk minder aantrekkelijk. Het grenst voor mij aan een lichamelijke aversie. Zelf krijg ik de indruk dat er wel heel snel het bed gedeeld wordt en dan vaak na een paar maanden de relatie weer over is. Ik spreek over mijn indruk, maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo is.



en jij als man? hoeveel mag jij er gehad hebben voor een vrouw onpasselijk word?

je gaat trouwens vrij offtopic, het ging over sex voor t huwelijk, niet of dat met n maagd of met een euh... ervaren vrouw is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 22:49
 
PIETER649 schreef:
en jij als man? hoeveel mag jij er gehad hebben voor een vrouw onpasselijk word?

je gaat trouwens vrij offtopic, het ging over sex voor t huwelijk, niet of dat met n maagd of met een euh... ervaren vrouw is
Tja, dat moet je de vrouwen vragen. En het is niet off topic, het is een extra argument om je lichaam niet te snel aan de ander te geven. Voordat je het weet heb je al veel partners gehad en ben je toch nog alleen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 30 april 2011, 22:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 03:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Tja, dat moet je de vrouwen vragen. En het is niet off topic, het is een extra argument om je lichaam niet te snel aan de ander te geven. Voordat je het weet heb je al veel partners gehad en ben je toch nog alleen.

En laat ik dat verhaal nu haast terugzien in de bijbel... maar Jezus veroordeelt haar niet, Hij zoekt zelfs toenadering en spreekt met haar.

Joh. 4: 16 Hij zeide tot haar: Ga heen, roep uw man en kom hier. 17 De vrouw antwoordde en zeide: Ik heb geen man. Jezus zeide tot haar: Terecht zegt gij: ik heb geen man; 18 want gij hebt vijf mannen gehad en die gij nu hebt, is uw man niet; hierin hebt gij de waarheid gesproken.

(Joh. 4:) 27 En daarop kwamen zijn discipelen en waren verbaasd, dat Hij met een vrouw in gesprek was, en toch zeide niemand: Wat zoekt Gij, of: Waarom spreekt Gij met haar? 28 De vrouw dan liet haar kruik staan, en ging naar de stad en zeide tot de mensen: 29 Komt mede en ziet een mens, die gezegd heeft alles wat ik gedaan heb: zou deze niet de Christus zijn? 30 Zij gingen de stad uit en kwamen tot Hem.

Denk je niet dat als zoiets in deze tijd zou gebeuren wij er allemaal met onze neus bovenop zouden zitten, dat zoiets niet mag ?
Wie kijkt er nog verder dan dat ??
Natuurlijk is het niet de bedoeling (zoals bijv. deze vrouw met mannen omging), maar de manier waarop Jezus dan reageert is ook veelzeggend... Allereerst spreekt Hij al met een vrouw, dat was al bijzonder in die tijd, ook nog een Samaritaanse... bovendien had ze een slechte naam...
In een uitleg vond ik het volgende heel mooi omschreven:


"Geen zichzelf respecterende Joodse man zou onder zulke omstandigheden met een vrouw praten. Maar Jezus deed dat wel."

Het evangelie is er voor iedereen...
Wat de vrouw deed was niet goed te praten, maar Jezus kijkt verder dan dat en laat de vrouw nadenken over haarzelf, zonder te oordelen.
Ik zie dat als een les, niet alleen voor de vrouw, maar juist ook voor de mensen die daar omheen staan...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 1 mei 2011, 03:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 08:26
 
[quote=CHATULIEM619]

Ja Chat, die verhalen zijn voor 90% op voorhand invulbaar.
Dat is nou net het probleem. Wij, de mensen, hebben vlug de neiging om iets zelf in te vullen. We zien en veronderstellen soms zo veel dat we op de duur niet meer naar het werkelijke verhaal, zoals Martin aangaf, hoeven te luisteren. We het weten het immers al, we kennen het verhaal al.

Maar goed: 'geen seks voor het huwelijk.' Is dit nu een gebod? Een verbod? Is het een vraag (ondanks er geen leesteken staat)? Is het een stelling? Is het raadgeving?

Ik heb zo in grote trekken de antwoorden eens gelezen en het is me niet altijd duidelijk wat die antwoorden nu juist inhouden. Er wordt wel wat gezwaaid met bijbelteksten waarin misschien ergens een verdoken antwoord inzit. De lezer moet dan maar op zoek gaan naar dat antwoord. Een zoektocht die niet zonder gevaar is omdat er dan weer een stukje interpretatie-werk aan te pas komt en daar schuilt nu net het gevaar in. Wat ik lees interpreteer ik misschien op een totale andere manier dan iemand anders.

Daarom zou het misschien niet slecht zijn om eerst eens een antwoord te geven en daarna een toelichting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 16:54
 
SUSANNAH475 schreef:
En laat ik dat verhaal nu haast terugzien in de bijbel... maar Jezus veroordeelt haar niet, Hij zoekt zelfs toenadering en spreekt met haar.Joh. 4: 16 Hij zeide tot haar: Ga heen, roep uw man en kom hier. 17 De vrouw antwoordde en zeide: Ik heb geen man. Jezus zeide tot haar: Terecht zegt gij: ik heb geen man; 18 want gij hebt vijf mannen gehad en die gij nu hebt, is uw man niet; hierin hebt gij de waarheid gesproken.

(Joh. 4:) 27 En daarop kwamen zijn discipelen en waren verbaasd, dat Hij met een vrouw in gesprek was, en toch zeide niemand: Wat zoekt Gij, of: Waarom spreekt Gij met haar? 28 De vrouw dan liet haar kruik staan, en ging naar de stad en zeide tot de mensen: 29 Komt mede en ziet een mens, die gezegd heeft alles wat ik gedaan heb: zou deze niet de Christus zijn? 30 Zij gingen de stad uit en kwamen tot Hem.

Denk je niet dat als zoiets in deze tijd zou gebeuren wij er allemaal met onze neus bovenop zouden zitten, dat zoiets niet mag ?
Wie kijkt er nog verder dan dat ??
Natuurlijk is het niet de bedoeling (zoals bijv. deze vrouw met mannen omging), maar de manier waarop Jezus dan reageert is ook veelzeggend... Allereerst spreekt Hij al met een vrouw, dat was al bijzonder in die tijd, ook nog een Samaritaanse... bovendien had ze een slechte naam...
In een uitleg vond ik het volgende heel mooi omschreven:


"Geen zichzelf respecterende Joodse man zou onder zulke omstandigheden met een vrouw praten. Maar Jezus deed dat wel."

Het evangelie is er voor iedereen...
Wat de vrouw deed was niet goed te praten, maar Jezus kijkt verder dan dat en laat de vrouw nadenken over haarzelf, zonder te oordelen.
Ik zie dat als een les, niet alleen voor de vrouw, maar juist ook voor de mensen die daar omheen staan...

Ik vind ook niet dat je mensen erom moet veroordelen, maar het is een andere vraag of je ermee een relatie wil. Jezus vroeg haar niet ten huwelijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 17:16
 
ANGELBOY999 schreef:
Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.

Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.

daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.

Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd.

Ondanks wat tegenstrijdigheden die je vast niet zo bedoeld hebt, vind ik dat je helemaal gelijk hebt. Je hebt het mooi uitgelegd en je mening is ook onderbouwd met je eigen ervaring.

Hoe moeilijk het ook is, in principe moeten kinderen altijd met deze gedachte worden opgevoed. En juist in deze tijd van losbandigheid is het belangrijk dat we bidden om ons hierin te sterken. Ik geloof idd dat we allen veel beter in een relatie kunnen standhouden als we ons aan dit principe zouden kunnen houden. Al geloof ik ook dat je heel sterk in je schoenen moet staan om dat te kunnen bereiken. Maar ook daarvoor zou je kunnen bidden.


Laatst aangepast door
MVV749
op zondag 1 mei 2011, 17:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 17:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind ook niet dat je mensen erom moet veroordelen, maar het is een andere vraag of je ermee een relatie wil. Jezus vroeg haar niet ten huwelijk...

Dan zullen je gevoelens en je vertrouwen voor de ander toch de doorslaggevende factor moeten zijn. Ik ben met je eens dat het idd geen fijne gedacht is om 'de zoveelste' te zijn. Aan de andere kant, misschien is 'de zoveelste' wel net de ware en dat zou je toch ook niet willen mislopen. Mensen maken fouten, aan ons om te leren vergeven en ze een nieuwe kans te geven. Kunnen we dat niet, dan heeft een opbouwen van zo'n relatie weinig nut i.m.o.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 18:33
 
MVV749 schreef:
Dan zullen je gevoelens en je vertrouwen voor de ander toch de doorslaggevende factor moeten zijn. Ik ben met je eens dat het idd geen fijne gedacht is om 'de zoveelste' te zijn. Aan de andere kant, misschien is 'de zoveelste' wel net de ware en dat zou je toch ook niet willen mislopen. Mensen maken fouten, aan ons om te leren vergeven en ze een nieuwe kans te geven. Kunnen we dat niet, dan heeft een opbouwen van zo'n relatie weinig nut i.m.o.
Het gaat me niet om hoeveel partners, het gaat me veel meer om zorgvuldiger met je lichaam om te gaan. En je echt duidelijk voor ogen houden of degene van wie je houdt de ware is, met wie je nog 40 jaar verder wilt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 18:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me niet om hoeveel partners, het gaat me veel meer om zorgvuldiger met je lichaam om te gaan. En je echt duidelijk voor ogen houden of degene van wie je houdt de ware is, met wie je nog 40 jaar verder wilt.

Het lijkt mij heel belangrijk dat je niet alleen voor jezelf weet of je van diegene houdt en er mee verder wilt, belangrijker nog lijkt mij om te weten hoe die ander dat ziet... dat kan nog wel eens heel anders zijn als je gedacht had... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 18:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me niet om hoeveel partners, het gaat me veel meer om zorgvuldiger met je lichaam om te gaan. En je echt duidelijk voor ogen houden of degene van wie je houdt de ware is, met wie je nog 40 jaar verder wilt.



zorgvuldig met je eigen lichaam omgaan, houd zoveel meer in... roken bijvoorbeeld... gezond eten ( shoarmapizza zit niet in de schijf van 5 )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 18:48
 
PIETER649 schreef:
zorgvuldig met je eigen lichaam omgaan, houd zoveel meer in... roken bijvoorbeeld... gezond eten ( shoarmapizza zit niet in de schijf van 5 )
voor de Jood een gruwel, vlees en kaas bij elkaar. Maar die twee zitten wel in de schijf van vijf. Ook tomaat, en brood...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 1 mei 2011, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 19:47
 
SUSANNAH475 schreef:
Het lijkt mij heel belangrijk dat je niet alleen voor jezelf weet of je van diegene houdt en er mee verder wilt, belangrijker nog lijkt mij om te weten hoe die ander dat ziet... dat kan nog wel eens heel anders zijn als je gedacht had... Twijfelende smiley

Dit zou je idd toch al moeten weten voordat je überhaubt aan een intieme relatie wil beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELBOY999





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 20:42
 
MARIAN519 schreef:
Beste medegelovige..
Klopt jouw verhaal wel?
Eerst heb je het over minder ontwikkelde kanten? en dan zeg je dat je toch eerst voor de liefde gaat?..terwijl je even daarvoor aangeeft dat het een diepe scheuring geeft als je eerst trouwt en dan seks hebt?
En dan heb je het ook nog over een ongelukje?
terwijl je geen seks voor het huwelijk wil? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Hey Marian. Ik ben geschokt en verbaasd dat jij je zo negatief uitlaat tegenover me, moet je me eens uitleggen waarom? Als ik het heb over minder ontwikkelde kanten dan bedoel ik hiermee dat niemand God is, dat dus niemand perfect is, dat wij allen tekort komen aan Gods wil. Ik herken hiermee dus dat ik een zondaar ben die Gods liefde nodig heeft om heilig te worden, om met andere woorden een kind van Hem te kunnen worden. En als ik zeg dat ik voor de liefde ga dan betekent dit dat ik ondanks mijn zonden toch probeer om in liefde tot mijn medemens te staan, dat ik alles wat in mijn mogelijkheden ligt zal doen om Gods wil te volgen. Als zondaar kun je perfect voor de liefde gaan. Het zou erg zijn van niet want dan komt er niemand in de hemel. En met dat ongelukje bedoel ik alleen maar dat ik ook maar een mens ben van vlees en bloed, en dat ik ook wel eens laat leiden door lichamelijke begeerten, dat het mij soms ook ontbreekt aan kracht om Gods wil te eerbiedigen. Weet je, ik besef te minste dat ik geen heilige ben, dat ik Gods liefde nodig heb om heilig te worden. En met heilig bedoel ik kind van God.

Ben jij dan zo heilig dat je nooit zondigt? Ben jij dan zo volmaakt dat je nooit eens Gods wil laat liggen? Weet je, ik ben een goedgelovige jongen man die zijn best doet om te leven naar Gods wil. Hij weet als geen ander beter dat ik alles doe om zo goed mogelijk aan Zijn wil te voldoen, en wat ik niet kan daarvoor is Jezus voor me gestorven en schenkt Hij mij Zijn Geest om steeds meer Zijn wil te kunnen volbrengen. En wie heeft jou aangesteld om rechter te zijn over mij? Laat God maar oordelen want je hebt niet alleen mij geoordeeld maar tegelijk ook Zijn Zoon die voor mij de kruisdood is gestorven. En jij stelt mij in vraag inzake eerlijkheid? Ben jij wel eerlijk om zo te oordelen over mij? Wat er ook van zij, het is je vergeven, in Jezus Naam. Ps: Ik hou van je
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELBOY999





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 20:49
 
MVV749 schreef:
Ondanks wat tegenstrijdigheden die je vast niet zo bedoeld hebt, vind ik dat je helemaal gelijk hebt. Je hebt het mooi uitgelegd en je mening is ook onderbouwd met je eigen ervaring.

Hoe moeilijk het ook is, in principe moeten kinderen altijd met deze gedachte worden opgevoed. En juist in deze tijd van losbandigheid is het belangrijk dat we bidden om ons hierin te sterken. Ik geloof idd dat we allen veel beter in een relatie kunnen standhouden als we ons aan dit principe zouden kunnen houden. Al geloof ik ook dat je heel sterk in je schoenen moet staan om dat te kunnen bereiken. Maar ook daarvoor zou je kunnen bidden.

Hey MVV. Ik wil je bedanken dat je mijn goede bedoelingen ziet, merci! Op het eerste zicht "lijken" er tegenstrijdigheden in mijn verhaal te zitten, maar als je dieper gaat kijken naar wat ik wekelijk heb gezegd, dan ga je ook zien wat ik pas echt bedoel. Ik denk dus dat die Marian niet in staat is om dergelijke waarheden te doorgronden, en dat zij reageert vanuit eigen onmacht de zaken te zien zoals zij werkelijk bedoeld zijn. Blijkbaar heeft zij niet verder gekeken dan haar neus lang is. Maar goed, ik haar mijn mening gegeven en tegelijk ook vergeven voor haar dwaasheid, want ik vind dat het dit wel is. Groetjes Angelboy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELBOY999





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 20:59
 
PIETER649 schreef:
en jij als man? hoeveel mag jij er gehad hebben voor een vrouw onpasselijk word?

je gaat trouwens vrij offtopic, het ging over sex voor t huwelijk, niet of dat met n maagd of met een euh... ervaren vrouw is
Ik denk niet dat ik verliefd zal worden op een vrouw die voor de Kerk getrouwd is, juist omdat ik maar met iemand verder zal gaan wanneer ik die vrouw beter ken. Jezus is hier zeer duidelijk over. Hij zegt, alleen wanneer je partner ontucht pleegt mag je scheiden van die persoon, maar dan ook alleen bij ontucht. En wat Jezus zegt is zo! Wie huwt of trouwt met iemand die ontucht heeft gepleegd, maakt zichzelf onrein. Moet iemand die ontucht geleegd heeft voor de rest van zijn leven zonder partner blijven? Daarvoor hebben zij zelf gekozen. Nogmaals! Jezus zegt dit zeer duidelijk, je mag alleen scheiden van iemand wanneer die ontucht gepleegd heeft, en wie met zo iemand hertrouwt word zelf onrein.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 21:16
 
ANGELBOY999 schreef:
Ik denk niet dat ik verliefd zal worden op een vrouw die voor de Kerk getrouwd is, juist omdat ik maar met iemand verder zal gaan wanneer ik die vrouw beter ken. Jezus is hier zeer duidelijk over. Hij zegt, alleen wanneer je partner ontucht pleegt mag je scheiden van die persoon, maar dan ook alleen bij ontucht. En wat Jezus zegt is zo! Wie huwt of trouwt met iemand die ontucht heeft gepleegd, maakt zichzelf onrein. Moet iemand die ontucht geleegd heeft voor de rest van zijn leven zonder partner blijven? Daarvoor hebben zij zelf gekozen. Nogmaals! Jezus zegt dit zeer duidelijk, je mag alleen scheiden van iemand wanneer die ontucht gepleegd heeft, en wie met zo iemand hertrouwt word zelf onrein.


ik ben zelf gescheiden en pas getrouwd met een gescheiden vrouw.
geen van ons heeft gekozen voor een leven zonder partner.
degenen die onrein waren in ons geval, waren onze exen.
ik gun je jouw vrij letterlijke interpretatie van dit bijbelgedeelte, zelf lees ik liever de geest van de wet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 21:29
 
ANGELBOY999 schreef:
Ik denk niet dat ik verliefd zal worden op een vrouw die voor de Kerk getrouwd is, juist omdat ik maar met iemand verder zal gaan wanneer ik die vrouw beter ken. Jezus is hier zeer duidelijk over. Hij zegt, alleen wanneer je partner ontucht pleegt mag je scheiden van die persoon, maar dan ook alleen bij ontucht. En wat Jezus zegt is zo! Wie huwt of trouwt met iemand die ontucht heeft gepleegd, maakt zichzelf onrein. Moet iemand die ontucht geleegd heeft voor de rest van zijn leven zonder partner blijven? Daarvoor hebben zij zelf gekozen. Nogmaals! Jezus zegt dit zeer duidelijk, je mag alleen scheiden van iemand wanneer die ontucht gepleegd heeft, en wie met zo iemand hertrouwt word zelf onrein.
Je zult wel anders praten als je eens hoort waarom mensen weg gegaan zijn. En ik vraag me af of je dan nog zo zwart wit denkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 21:38
 
ANGELBOY999 schreef:
Ik denk niet dat ik verliefd zal worden op een vrouw die voor de Kerk getrouwd is, juist omdat ik maar met iemand verder zal gaan wanneer ik die vrouw beter ken. Jezus is hier zeer duidelijk over. Hij zegt, alleen wanneer je partner ontucht pleegt mag je scheiden van die persoon, maar dan ook alleen bij ontucht. En wat Jezus zegt is zo! Wie huwt of trouwt met iemand die ontucht heeft gepleegd, maakt zichzelf onrein. Moet iemand die ontucht geleegd heeft voor de rest van zijn leven zonder partner blijven? Daarvoor hebben zij zelf gekozen. Nogmaals! Jezus zegt dit zeer duidelijk, je mag alleen scheiden van iemand wanneer die ontucht gepleegd heeft, en wie met zo iemand hertrouwt word zelf onrein.

Is verliefd worden bij jou een bewuste keuze?
En wat houdt volgens jou onreinheid in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELBOY999





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:29
 
PIETER649 schreef:
ik ben zelf gescheiden en pas getrouwd met een gescheiden vrouw.
geen van ons heeft gekozen voor een leven zonder partner.
degenen die onrein waren in ons geval, waren onze exen.
ik gun je jouw vrij letterlijke interpretatie van dit bijbelgedeelte, zelf lees ik liever de geest van de wet...

Beste vriend, wanneer je zelf niet schuldig bent aan ontucht dan geloof ik dat je vrij bent om een nieuwe relatie te starten. Niet jij hebt dan je trouw opgeheven maar de ander.

Hoe zie jij dit dan wat Jezus zegt over mensen die ontucht plegen? Ik vind helemaal niet dat ik naar de letter lees. Weet je, ik vind dat wanneer het over de waarheid gaat dat daar geen compromis mogelijk is. Daarom is Jezus leer ook zo radicaal. Een vb: Ofwel geloof je ofwel niet, er bestaat in de waarheid niet zoals ja en neen. het is ofwel ja ofwel nee. De liefde is niet meetbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELBOY999





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Je zult wel anders praten als je eens hoort waarom mensen weg gegaan zijn. En ik vraag me af of je dan nog zo zwart wit denkt.

Ik volg alleen maar wat Jezus gezegd heeft en nog steeds zegt! De een ziet dat anders dan de ander. Maar betekent dit dan dat wat de een zegt dat dit afbreuk doet aan wat de ander zegt. Iedereen heeft zijn mening maar ik heb de mijne, te nemen of te laten laten, aan jou de keuze. En laat het duidelijk zijn, ik zeg ook niet en dat zal ik NOOIT doen dat wat ik zeg dat jij of anderen dit dan ook maar als waar moeten aannemen. Weet je, ik ben volwassen genoeg om te weten dat iedereen zijn mening heeft. Ik hoef heus het gelijk niet aan mijn kant te halen, zo ben ik niet ingesteld, ik ben hiermee niet bezig. Integendeel, ik waardeer en respecteer juist de mening van een ander, betekent dit dan dat ik hier mijn eigen menig niet tegenover mag zetten? Als je zeker bent van jezelf dan hoef je anderen hun mening niet aan te vallen, dan hoef je niet je eigen waarheid op te dringen. Ik zeg het nogmaals, iedereen heeft zijn mening maar ik de mijne, zo simpel is dat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELBOY999





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:40
 
MVV749 schreef:
Is verliefd worden bij jou een bewuste keuze?
En wat houdt volgens jou onreinheid in?

Verliefd worden zal bij mij een bewuste keuze worden. Allee ja, je kiest om met twee verliefde te worden he!

en wat ik onder onreinheid versta? Echtbreuk plegen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:46
 
ANGELBOY999 schreef:
Beste vriend, wanneer je zelf niet schuldig bent aan ontucht dan geloof ik dat je vrij bent om een nieuwe relatie te starten. Niet jij hebt dan je trouw opgeheven maar de ander.

Hoe zie jij dit dan wat Jezus zegt over mensen die ontucht plegen? Ik vind helemaal niet dat ik naar de letter lees. Weet je, ik vind dat wanneer het over de waarheid gaat dat daar geen compromis mogelijk is. Daarom is Jezus leer ook zo radicaal. Een vb: Ofwel geloof je ofwel niet, er bestaat in de waarheid niet zoals ja en neen. het is ofwel ja ofwel nee. De liefde is niet meetbaar.
In de praktijk kom je moeilijke dillemma's tegen. ook op het gebied van echtscheiding. Wat denk je van de man die zijn vrouw voortdurend mishandelt? En dat ze moet kiezen voor haar eigen leven of voor een leven in een hel? In een aantal kerken vinden ze echtscheiding grotere zonde dan mishandeling. In heel veel gevallen van echtscheiding gaat het om de overweging, welke zonde is het ergste? Jezus spreekt idd absoluut, maar hij zegt het wel tegen mensen die bereid waren hun vrouw om de kleinste reden te verzenden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6