ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JANE410
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANE410
Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 10:25
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd voor gesprek met provider!
 
SHANITA130 schreef:
Broeders en Zusters,

Graag zou ik gebed willen vragen voor een gesprek met een provider mobiele telefonie vanmiddag!

Er is het een en ander niet goed gegaan zeg maar, dus i.p.v. onbeperkt bellen voor een vast bedrag met mobiel kreeg ik torenhoge rekeningen!!!Nou zei het meisje/de vrouw bij klantenservice dat er een 'fout invoering verlenging 'heeft plaatsgevonden.
En dat er besloten is tot creditering zodat kosten gelijk opgetrokken worden.

Dus m.a.w. , ik maak hieruit op, dat ik 'het goed komt'.

Toch, ik ben gefrustreerd (understatement).

Vandaar mijn vraag voor gebed dat alles goed mag gaan vanmiddag met en tijdens het gesprek.

Ja, ik geloof in de kracht van gebed; waar 2 of 3 in Mijn naam zijn ben Ik...

Vast heel erg bedankt voor het bidden!

Zegens en een fijne dag!

S. Emotioneel van deze dingen...

Ha Shanita,

Onbeperkt bellen voor een vast bedrag is onbeperkt bellen, dus daar kunnen ze toch niet omheen lijkt mij. En anders maar zeggen dat je er mee naar het programma kassa gaat.

Zal voor je bidden voor rust en oplossing.

Groetjes/zegen Jane Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 09:58
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
 
Ach Jol die verrast/geschokt is nu. Ik denk dat ze nu wel een arm om haar schouder kan gebruiken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 22:36
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
 
HENK348 schreef:
Kees moet Henk zijn Lachende smiley

Oh, wordt vervolgd? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 10:05
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
 
SHANITA130 schreef:
Nou, komt ie, en ja, uit ervaring, nu,: wij knappen op als de man filternet neemt/heeft uit zijn eigen omdat ie niet wil kwetsen en niet zichzelf in verleiding wil brengen tot zondigen.
En als ie echt alles doet wat in zijn vermogen ligt, dan ga je, ik dus dat zelf ook doen namelijk.
Veel liefde, vriendschap, communicatie dus goed luisteren ook, en feed back.

Als hij een man Gods is, maw een gebedsleven heeft. God als eerste stelt, elke dag, uit eigen beweging, samen met je wil bidden.

En als laatste ja, als de man goed is met zijn moeder, en ja, dan bedoel ik niet de mannnen af te !@#$% die geen goede relatie met hun moeder hebben die zijn er zat, kwil alleen zeggen dat dat een pluspunt kan zijn, en ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen of je met je ouders overweg kan....

En ja, de klik, de chemie, het wéten, van deze man houdt zoveel van me die zou alles doen wat in zijn vermogen ligt voor me(andersom dus ook dan natuurlijk!)

Veel humor!!!!

Gewoon beste vrienden zijn! en liefde, zoveel liefde.....
Ja, het bestaat(zei de vrouw die Verlegen lachende smiley Lachende smiley drzelf 1 procent, dus te verwaarlozen, kans gaf op een relatie met een commitment...)

Hoi Shanita,

Je gaf jezelf 1% en kijk nu, zoals je erover schrijft is het wel 100%, echt fijn, hoop voor je dat je met deze man oud mag worden

En straks samen kerst vieren, wat romantisch bij de kerstboom. Maar belangrijker samen het geloof beleven

Alle goeds en zegen,Jane
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 november 2013, 19:15
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Beide uitvoeringen zijn mooi van Wat de toekomst brengen mogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 17 november 2013, 19:35
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
PETRA373 schreef:
niks meer, nog effe en begint de drukte, maandag om half acht eh staan bob d e bouwers klaar voor steigers te bouwen en asbest team, volgens de aannemer word het een heel spectaculair iets... zei hij lachend.... ha ha dus eh??? ha ha om half acht mannetjes met witte pakken en gasmaskers op??? voor me deur??? mwhaa laat het maar allemaal op me af komen...
nog 1 mail beantwoorden, want zoals altijd als ik weg wil gaan van cm, gaan ineens veel mails komen...
en nee asbest is niet gevaarlijk, alleen als je het openmaakt verwijderd... er is 1 plaat op zolder van asbest, daar zijn ze een hele dag mee bezig Smiley die vol vragen zit
en spectaculair Smiley die vol vragen zit hmmm. laatste keer dat iemand me dat zei, was dat me kies heel vreemd openklapte, dat vond de tandarts zeer spectaculair Twijfelende smiley
petra die weer achter cm wil gaan hangen als me huis perfect weer is Lachende smiley

Nou sterkte met Bob de Bouwers in je huis Petra. Dus CM is voor jou een hangplek haha, voor vele misschien wel hier, best een gezellige hangplek.

Als het erg spectaculair wordt ga je er vast wel foto`s van plaatsen op je profiel.
Maar fijn dat het gaat gebeuren, dan is het waarschijnlijk voor de kerst wel klaar Smiley die vol vragen zit

Nou tot na de verbouwing Lachende smiley


Laatst aangepast door
JANE410
op zondag 17 november 2013, 22:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 17 november 2013, 19:24
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
JOL252 schreef:
Nog eentje van Simon and Garfunkel...
Maar nu anders:


http://www.youtube.com/watch?v=YwWFA04sqEo


Geweldig deze brothers from Jeruzalem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 17 november 2013, 14:15
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
JOL252 schreef:
Wachten op verwarmingsmonteur, zit hier te stoken voor een jaar tegelijk.
Boze smiley Gefrustreerde smiley

Oh, wat naar, het is best koud. Sterkte en hopelijk komen ze snel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 november 2013, 20:38
BerichtOnderwerp: Het Uwe en het mijne
 
http://youtu.be/_bU-Rf_k24Q

Jezus loves Barabas

link van Petra


Laatst aangepast door
JANE410
op vrijdag 15 november 2013, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 11:03
BerichtOnderwerp: Trouwen, samenwonen of latten?
 
@ Shanita,

Hoi Shanita,

Fijn dat het zo goed met je gaat in je relatie. Neem vooral de tijd om te groeien in jullie relatie.

Je hoeft nu toch nog niet te beslissen over trouwen,samenwonen,of latten

Leg het in Gods Handen en zoals je zelf wel eens schreef: Gebed is krachtig.

Neem vooral de tijd en vertrouw erop dat God je de weg zal wijzen.

Vind ikzelf een mooi lied: God wijst mij een weg

Wens jullie Gods zegen en zijn Liefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 14:02
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
God kan niet tot mij spreken wanneer ik niet thuis ben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 13:47
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
PETRA373 schreef:
oke nog 1 stukje..... je groeit er ook in, herriner me nog goed het moment ik buiten stond in piama en dacht ehhhh daar gaat inboedel, niet verzekerd en na me huis keek waar het vuur in rond spookte.
Zo duidelijk hoorde ik gods stem zeggen, geen zorgen, komt goed, ik geef je wat je nodig hebt toch altijd?
deze keer was er geen twijfel, 100 procent overtuiging ik het goed had verstaan, geen bevestiging nodig van iemand, denk dat we groeien erin ook, in bepaalde gaven. Makkelijker gods geest herkennen.
ha ha het was zo sterk, dat brandweer mannen en politie me verbaasd vroegen, wat bent u rustig, meeste mensen zijn in paniek enzo. En ik dacht ach ik heb God als vriend, al fikt me huis tot de grond toe af, komt goed. Lachende smiley

Ja dat is volkomen vertrouwen op de Heer Petra en zijn bovennatuurlijke vrede ervaren. Zijn Vaderarmen waren om je heen, dat is wel duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 13:40
BerichtOnderwerp: Ik ga trouwen!
 
Zou leuk zijn als je een trouwfoto plaatst morgen Mammalou/Marga Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 11 november 2013, 22:14
BerichtOnderwerp: Ik ga trouwen!
 
Van Harte Gefeliciteerd en voor morgen een gezegende dag Marga Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 19:09
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/0DmZr-YZXqc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 10 november 2013, 15:45
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ROADY558 schreef:
Het is soms met dingen zo, dat je ze eerst moet ervaren, voordat je iets gelooft. Hoe vaak hoor je mensen niet zeggen: Nou, ik moet het eerst nog zien (voordat ik het geloof).

Ooit was ik op zoek naar "iets". Iets waarvan ik diep van binnen geloofde dat het er was, maar ik kon met geen mogelijkheid beschrijven waarnaar ik op zoek was. Ik denk dat ik op zoek was naar "de juiste mindset" zoals ik new-agers wel 's hoor zeggen. Of de "zuivere theorie". Of een plek waar je kan komen door "12 paden" te volgen.

Wat ik toen niet wist, maar intussen wel weet, is dat ik LEVEN zocht.
Er is leven beschikbaar voor iedereen. Maar er is slechts 1 deur die er toegang toe geeft: de naam van Jezus.

Dat Jezus een Geest heeft, dat mag duidelijk worden. Als je Jezus aanroept, dan ontvang je Zijn Geest. Omdat die Geest zonder smet is, is die Geest dus heilig. Daar is God Zelf. Jezus zegt dat Hij niet alleen de weg en de waarheid is, maar ook leven is. Hij geeft geen leven, nee Hij IS leven. Dat is het meest bijzondere wat je als mens kunt ervaren: dit Leven te ontvangen.

De bijbel zegt dat God zichzelf kent door Zijn eigen Geest. Net zoals ik mezelf kan kennen (peilen) door mijn geest. Door nu gemeenschap te hebben in relatie met Hem, word mijn geest één met Zijn Geest. Ze smelten samen. Letterlijk. Dus door geloof in Jezus ontvang ik de Heilige Geest waarmee ik een eenheid ga vormen.
Nou reken maar dat je dit zo nu en dan "voelt" = "ervaart".In sommige gemeentes hebben ze het niet zo op het woordje "voelen". Ik meen dat de mensen die daar tegen zijn, nog "op slot" zitten.

Want het gevoel is een onderdeel van de ziel. Waar ook de wil, en het verstand hun plek hebben. De Geest communiceert voortdurend met de ziel en het lichaam is er ook aan verbonden.
Nu komt Gods Geest mijn geest binnen en die twee gaan communiceren met elkaar. Dan is het toch logisch dat Gods Geest mijn ziel gaat aanraken? Nou reken maar dat je dat af en toe flink ervaart.
Op die manier kan Gods Geest dus een zere plek aanraken en genezen.
Genezen? Ja, Gods Geest is zo mild en zacht en zo betrouwbaar, dat je die uiteindelijk toe durft te laten op die zere zwarte plek, ergens in je ziel. En als Heiligheid en pijn elkaar raken, dan blust de Heiligheid de pijn als het ware. Nadien is de pijn er niet meer. Zo kan God de zielen van mensen genezen. Anders gezegd: het bekende "rugzakje" kan op die manier geleegd worden. "Je wordt steeds meer zoals God je bedoeld heeft." Naarmate je je geest meer afstemt op Zijn Geest.

De Heilige Geest, "beschikbaar" voor iedereen die Hem wil aannemen. Het is een geschenk van God zelf. Hij IS het Zelf. God die Zichzelf volkomen geeft, aan mij die had moeten hangen waar Jezus heeft gehangen.

Het blijft een enorm wonder.

Die zin van reken maar dat je HEM dan voelt/ervaart, ik moest even denken aan die kreet van jou, in kreet van de week:

WHAOEIEHOEO enz, was misschien wel zo`n ervaring. Je hoeft het niet te zeggen hoor, maar zou zomaar kunnen hè Lachende smiley


Laatst aangepast door
JANE410
op zondag 10 november 2013, 15:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 16:48
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Ik wens je een goede tijd met al die stoute schatjes

en misschien tot ziens Anna

goodby


Laatst aangepast door
JANE410
op zaterdag 9 november 2013, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 6 november 2013, 10:01
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
Gefeliciteerd Jans Knipoog smiley fijne dag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 november 2013, 12:27
BerichtOnderwerp: Het weer
 
prachtig herfstweer, droog, weinig wind, helemaal top, stromen van zegen dus Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 4 november 2013, 17:15
BerichtOnderwerp: Leren Loslaten
 
Ja, leuke foto Roelande, wens je veel geluk en zegen met je geliefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 4 november 2013, 10:08
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Hier regen zoals voorspeld, geen storm gelukkig, vanmiddag op de fiets naar m`n werk, hoef ik niet bang te zijn om van m`n fiets af te waaien Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 4 november 2013, 10:02
BerichtOnderwerp: Onder het vaandel der Liefde <3
 
Wat een mooie liefdesverklaring van de Here God aan ons
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 3 november 2013, 12:51
BerichtOnderwerp: Het weer
 
vandaag lekker zonnig en weinig wind, geen hagel zoals ik lees in de vorige berichten.

Fijn herfstweer en maar afwachten wat de rest van de dag gaat doen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 november 2013, 13:42
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
[quote=HARALD940]Met je doop belijd je onder andere inderdaad een nieuwe schepping in Christus.

verwijderd


Laatst aangepast door
JANE410
op zondag 3 november 2013, 21:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 10:30
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
ROELANDE345 schreef:
haha gelukig maar dat jullie alleen maar bezorgd zijn. Das namelijk helemaal niet nodig want het is niet alleen de leukste maar ook de liefste man die er bestaat en de romantischste. Toen de fluiterboot in Dord niet ging omdat er te weinig animo was heeft ie er voor gezorgd dat ie alleen voor ons ging Verliefde smiley

Nou Roelande, als dat de ware niet is!!! Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 21:44
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
JOL252 schreef:
Mij blijft het vaag en niet duidelijk en ik blijf zitten met al die kinderen die dan "buiten de boot" vallen omdat hun ouders niet voor de kinderdoop kiezen als dan de doop van zuigelingen een bijbelse doop zou zijn. Vroeger vond ik dat al niet eerlijk, nu ook niet.

Ik kan het wel zien als een verlangen van de ouders dat hun kind al vroeg in de wegen van Hem zal gaan en vind het mooi dat te midden van de gemeente een zegen over het leven van hun kind wordt gevraagd. Daarbij ook dat de gemeente daar getuige van is.

Bedoel je kinderen die buiten de boot vallen omdat hun ouders niet gelovig zijn? en hun kinderen dus niet gedoopt worden?

Maar die kunnen toch later als ze tot geloof komen zich laten dopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 20:01
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
ANNA415 schreef:
Voor een uitleg over de kinderdoop:

http://home.solcon.nl/sbvdm/Brienen_kinderdoop.htm

Even stukje gekopieerd uit deze link Anna
Wordt beschreven dat wat Harald ook schreef: dat God eerst naar ons toekomt met zijn heil



En de kinderdoop dan?
We zagen, dat zo de doop en geloof wezenlijk bij elkaar horen. De doop heeft pas zijn bestemming bereikt als ze in het geloof ont­vangen wordt, zoals het huwelijksaanzoek van de jongen pas zijn bestemming heeft bereikt als het meisje er "ja" op zegt!

De doop vraagt om het geloof. Maar daarmee is de doop nog niet afhankelijk geworden van het geloof. Dan zou het accent verlegd worden van de doop als daad-van-God, waarmee Hij het gepredikte heil verzegelt naar de doop als daad-van-ons, waarmee wij ons ge­loof en bekering bezegelen. En dan zou inderdaad de doop van gelo­vigen als enige mogelijkheid overblijven.

Maar de nieuwtestamentische teksten laten juist zo duidelijk uit­komen, dat de doop een daad-van-Gód is en blijft. Hij handelt daarin aan de mens. Hij dompelt door de doop ons leven onder in het heil, zoals Hij ons dat in het evangelie belooft. En dat handelen van God gaat principieel vooraf aan mijn "handelen" in geloof en be­ke­ring. God is de Eerste!

Dit is óók zo bij de doop van een volwassene! Weliswaar is dan de volgorde: geloof - belijdenis - doop. Maar dat betekent niet, dat dan de doop afhankelijk is geworden en een bezegeling betekent van mijn geloofsdaad, mijn beslissing, mijn bekering. Op het mo­ment van de doop is ook de volwassene iemand, die het koninkrijk van God alleen maar ontvangen kan - en dus van zijn kant niets te bieden heeft; ook niet zijn geloofsbeslissing - alleen maar ontvan­gen kan als een kind (Lucas 18:17). Terecht heeft iemand gezegd, dat in wezen álle doop, ook de doop van een volwassene, kinder-doop is!

Want juist dáárom kunnen, mogen en moeten ook de kinderen van de gelovigen gedoopt worden ' Zij zijn immers met de ouders "tot het geloof gekomen" (Hand 16:34), met de ouders binnengegaan in de nieuwe ruimte die bepaald wordt door Gods beloften. Daarom be­tuigt en verzegelt de doop ook aan kinderen als een beloften en een roeping van God: de afwassing van hun zonden, de gave van de Geest, de gemeenschap met Christus, de wedergeboorte. In die beloften wordt ook hun leven door de doop ondergedompeld. En het heil, dat in de beloften ligt besloten, moet ook aan de kinderen, met beroep op hun doop, worden verkondigd als gave van God, voor hen, als Gods wil voor hun leven. Met daarbij de oproep om nu per­soon­lijk tot geloof en belijdenis te komen en zo dat heil ook werke­lijk te ontvangen! Duidelijker nog dan bij de doop van een gelovige laat de kinderdoop uitkomen, dat God met zijn heil de Eerste is. Vóór mijn geloof, voor mijn bekering, voor mijn keuze, voor mijn er­varing komt God in het evangelie, bevestigd door het teken, met zijn heil mijn leven binnen.

9.7 De band van óók de kinderdoop en het geloof.
Niet minder dan in de volwassendoop horen ook in de doop van de kinderen doop en geloof bij elkaar! Want nogmaals: de doop, ook de kinderdoop, komt pas tot zijn bestemming wanneer ze wordt ont­vangen in het geloof. Bij de gevulde hand van God hoort de lege hand van het geloof. En als die twee handen elkaar vinden, dan is het met de doop in ons leven "rond" gekomen.



Ik vond dit wel goed uitgelegd, staat heel veel in de hele link, jammer dat het zulke kleine letters zijn, wil het nog wel eens helemaal gaan lezen


Laatst aangepast door
JANE410
op dinsdag 29 oktober 2013, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 21:03
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
 
Bij het volk Israël wordt het teken en zegel van Gods verbond gegeven door middel van de besnijdenis. De doop echter is het teken en zegel van het in Christus kruis en opstanding vernieuwde verbond met Israël en de volken. In dit genade verbond mogen wij en onze kinderen delen.

In de Bijbel staat: De Here sprak tot Abraham: Ik zal mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht tot een eeuwig verbond, om u en uw nageslacht tot een God te zijn (Gen 17:7)
Dit heeft ook Petrus gezegd op het pinksterfeest in Jeruzalem: Voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen die verre zijn, zovele als de Here, onze God, er toe roepen zal(Handelingen 2:39)

Zo wordt het in onze gemeente uitgelegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 19:54
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ROADY558 schreef:
Dat herken ik helemaal: dat je bij dat danken of bidden niets voelt.

Maar dat is het mooie van de beloften van God. We hoeven daar ook niets bij te voelen. Gevoel is altijd het gevolg van wat we doen. Het komt er als het ware achteraan.

Ja het is soms keihard werken, maar het zal de moeite waard zijn als we erin volharden om het goede te blijven doen.

Ik hoop dat je je probleem met iemand kunt delen en er samen voor kunt bidden Jane. Daar zit zo ongelofelijk veel kracht in: Samen bidden.

Heel veel zegen gewenst.

Dankje en ik heb gelukkig een paar mensen waar ik het mee kan bespreken en die voor me bidden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 28 oktober 2013, 19:14
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
PETRA373 schreef:
Appelgroene stoel is inderdaad wel mooi Lachende smiley
Met een stoel groen
Moet je het gewoon doen.

Ha ha, Ja ik ga het gewoon doen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JANE410
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 19 Volgende
Pagina 7 van 19