ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JANE410
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANE410
Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 19:40
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
.

Laatst aangepast door
JANE410
op zondag 9 maart 2014, 11:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 10:11
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
THOMAS968 schreef:
Wat is dat nou? Iedereen koopt toch kleding die past? Wat heb je nou aan kleding in een foute maat? Nee hoor, ik koop altijd de goede maat en die past uiteraard, niks aan de hand. XL en XXL bijvoorbeeld of schoenmaat 45. Ik vind het,net als jij, vervelend dat iets veel te klein of te groot is. Ik vind het geen gezicht als vrouwen kleding aan hebben die niet past. Alleen te korte rokjes, dat gaat nog wel Engeltje smiley

Thomas, alles past.

Ik denk dat je het niet goed leest Thomas. Het gaat niet over de maat of het past, maar of het overhemd dat je willekeurig van het stapeltje pakt of dat dan ook staat (wat betreft kleur enzo) bij de rest van de outfit, snappie Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 22:45
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
THOMAS968 schreef:
Eigenlijk ben ik wel blij dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen.

Tien procent van elkaar zullen we nooit begrijpen en dat heb ik geaccepteerd. Ik heb een boel overhemden en zal nooit voor een kast vol kleren staan en zeggen dat ik echt niks heb om aan te trekken. Ik pak gewoon de bovenste van de stapel. Deze logica is aan veel vrouwen niet uit te leggen, kennelijk. Engeltje smiley

Thomas, die ondanks alle merkwaardige vrouwenlogica toch hartstikke hetero is.

En past dat overhemd dan ook toevallig bij de lange broek van die dag? Wij vrouwen zoeken wel iets wat bij elkaar past
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 17:29
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Tot ziens Anna, het ga je goed Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 10:23
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
ANNA415 schreef:
Verschil tussen mannen en vrouwen??

Ik werk in een mannenwereld, kan iemand me even helpen herinneren hoe vrouwen zijn?
Clown smiley

Bof jij even Anna dat je in een mannenwereld werkt, dan heb je CM toch ook helemaal niet nodig Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 5 maart 2014, 17:28
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
ANNETTE050 schreef:
Ik had iets geplaats wat ik later zelf weer verwijderd heb. Vaak worden er dan even een paar punten gezet. Cm verwijderd dat dan later.
maar ik ben het wel helemaal met Jol eens. We zijn in de palm van Gods Hand en Hij zorgt voor ons.

Okè duidelijk Annette. En inderdaad mee eens wat Jol schrijft: Wie je bent in Christus . en nog eens ., daar doet niemand iets aan af Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 5 maart 2014, 12:36
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
Ik weet eerlijk gezegd niet wat het betekend als men een paar punten plaatst Smiley die vol vragen zit zoals Annnette nu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 17:51
BerichtOnderwerp: Invulling 40 dagentijd
 
Anta, ik kan het je zeker aanraden, ikzelf was erg onder de indruk van dit boek.

Overzicht van de 7 wonderen van het kruis

Het eerste wonder van het kruis (vergeving)
Druppels bloed in Gethsemanè

Het tweede en derde wonder van het kruis (verlossing en reiniging)
De mishandelingen

Het vierde wonder van het kruis (genezing)
De geseling

Het vijfde wonder van het kruis (bevrijding)
De doornenkroon)

Het zesde wonder van het kruis (verzoening)
De kruisiging

Het zevende wonder van het kruis (wedergeboorte)
De speer in zijn zij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 12:46
BerichtOnderwerp: Invulling 40 dagentijd
 
Vorig jaar heb ik in de veertigdagen tijd het boek gelezen: Het wonder van het kruis (wilkin vd Kamp)

Waarin de laatste achttien uur voor Jezus sterven wordt beschreven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 maart 2014, 11:49
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Een preek moet je bij de strot grijpen

Arjan Plaisier


Laatst aangepast door
JANE410
op zaterdag 1 maart 2014, 17:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 21:06
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
MARIO216 schreef:
Dinsdag 25 februari, Johannes 10: 1 – 10; Stal uit, stal in.

Voor ons gevoel zijn alle schapen hetzelfde. Wij onderscheiden slechts witten en zwarte schapen. Jezus echter vertelt van een herder die elke schaap bij naam kent. Dat is heel apart. Je denkt algauw: schapen zijn kuddedieren. Die hebben geen naam, hooguit een nummer. Een schaap is daarom ook niet het dier van mijn voorkeur om mee vergeleken te worden. Maar zo kijkt Jezus, de Goede Herder, niet naar ons. Elk schaap kent Hij bij naam. En roept Hij bij naam. Ieder mens is er een en ieder mens is Hem zeer kostbaar.
De Goede Herder is ook een wijze herder. Hij houdt de schapen bijvoorbeeld niet uit veiligheidsoverwegingen heel de dag in de stal. Hij leidt ze juist de stal uit, de wijde wereld in. Of dat niet heel riskant is? Zeker! Want buiten de stal kun je van alles meemaken. Het leven is geen schoolreisje. Je komt van alles tegen wat je liever niet was tegengekomen. Maar gelukkig: er loopt een Herder voor je uit. Hij kent je naam. Hij gaat voor je uit! Blijf bij Hem en izjn: er loopt een Herder voor je uit. Hij kent je naam. Hij gaat voor je uit! Blijf bij Hem en zijn kudde. Hij weet de weg. En aan zijn eind ook de weg de stal in!

Mooi stukje Mario,

Het spreekt mij altijd erg aan als ik iets lees over de Goede Herder met zijn schapen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 09:22
BerichtOnderwerp: daten
 
NATASCHA642 schreef:
Stadium van mailen voorbij, we bellen nu.

maar daten ? Wel voorgesteld maar geen reactie.

Huh, geen reactie? Misschien heeft hij wat meer tijd nodig? Maar dat kan hij dan toch gewoon aangeven lijkt mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 12:24
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
JOL252 schreef:
Kleine kanttekening Knipoog smiley Er wordt in de social media maar ook op straat rond Benno L. behoorlijk wat aan stigma rond gestrooid: én de pedofiel die nooit te genezen is én de slachtoffers die levenslang hebben en voor hun leven verwond/beschadigd zijn.

Ik heb met beide stigma's moeite en dan mopper ik maar gelijk even hier bij de Klaagmuur door, na een week al die etiketten rondgestrooid te krijgen in mijn omgeving. Ik geloof dat de schade aanzienlijk is, de pijn onmetelijk... maar ik geloof ook in herstel tijdens het leven zelf. Er is hoop en er is mogelijkheid controle over je eigen leven terug te krijgen voor zowel dader als slachtoffer.


Ben ik met je eens Jol, maak het van dichtbij mee, een vriendin die er zo slecht aan toe is geweest in haar leven. Ik heb ook lang gedacht dat het nooit goed zou komen met haar.
Maar God is haar zo aan het veranderen, ze heeft de dader kunnen vergeven, zo mooi om haar herstel mee te maken.
Haar huisarts heeft laats tegen haar gezegd dat hij dit niet bij heel veel mensen ziet gebeuren. Hij was ook onder de indruk van wie zij nu is en wat zij nu voor andere mensen mag betekenen.
Ja, God kan alles ten goede keren ook bij daders
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 12:12
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
REGINA565 schreef:
Het gesprek van deze twee baby`s in de baarmoeder over het leven na de geboorte, is een prachtige illustratie van 'leven vanuit geloof'. Ik moet daarbij ook denken aan de tekst uit Hebreeën 11 waar staat 'Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt en het bewijs der dingen, die men niet ziet' (vers 1).

Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die de korte overdenkingen van Wilkin v.d. Kamp volgen op www.2minuten.net. Zelf word ik daar enorm door opgebouwd!

Ja, ik lees ze ook elke dag en heb ook het boekje gekocht: wie je bent in Christus om zo steeds meer te beseffen wat mijn identiteit is in Hem.

Vrijdag weer eens naar de conferentie in Zelhem met als thema: Gods tegenwoordigheid geneest!!!!

`k Heb er zin in, zijn altijd zulke fijne dagen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 23:18
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
@ Shanita,

Shanita, ik wil jou niet kwetsen, begrijp ook jou kant heel goed. Ik ben God zij dank zelf nooit slachtoffer geweest. Misschien zou ik dan niet zo reageren, dat ik deze predikant wel moedig vindt.

Ik vind het verschrikkelijk wat deze Benno L heeft gedaan, ja wie niet laat dat duidelijk wezen. Zo iemand is ziek of gestoord, ja moeilijk te bevatten waarom deze mensen kwetsbare kinderen dit aandoen. Maar bij God kan er altijd vergeving zijn als je berouw hebt.

Iemand zei eens: stel dat Hitler op zijn sterfbed zijn zonden had beleden, oprecht berouw had betoond en Jezus aangenomen had, dan zou hij in de hemel mogen komen.

`k Wilde dit nog even zeggen, zijn zulke moeilijke kwetsbare dingen.

Zegens Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 19:19
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
Is er nog plaats voor Benno L?

Deze predikant in onderstaand schrijven vind ik getuigen van moed




Deze week is er veel ophef over de voor pedofiel veroordeelde Benno L. die nu hij na zijn vrijlating een huis zoekt, wordt opgejaagd en nergens welkom is. Als tegenreactie besloot predikant en theoloog Rikko Voorberg een Facebook-pagina te openen waarop hij Benno L. uitnodigt in zijn straat te komen wonen. Voorberg vindt de discussie over de boze menigten die op L. jagen te vrijblijvend. Alleen het 'afwijzen van volkswoede is niet genoeg', schrijft hij op een speciale Facebookpagina 'Benno L. welkom in onze straat.'


Rikko op Facebook: "Als vader van een jongetje van drie durf ik dit niet zo goed te zeggen, omdat de Leidenaren ook niet gek zijn. Toch geloof ik er niet in. In de woede en het verzet. Het afkeuren van de volkswoede is niet genoeg. Er moeten genoeg mensen zijn die zeggen: 'welkom in mijn straat' - desnoods met angst om het hart. Zelfs het opzetten van deze pagina kostte me de grootste moeite. En het is maar zo'n klein gebaar. Daarom is 't ie er nu. Omdat we ook deze symboliek misschien wel nodig hebben."


Tegenover Trouw zegt de theoloog: "'??Ik heb flink geworsteld met de vraag of ik dit wel moest doen. Volgens mij sta ik dichter bij de woedende menigten dan ik wil toegeven. Toch doe ik deze oproep. De ophef over Benno L. deed me denken aan wat de theoloog Stanley Hauerwas ooit zei over christenen die protesteerden bij abortusklinieken: je moet je mond houden zo lang je niet bereid bent om de zorg van het kind op je te nemen."


Voorganger Jan Wolsheimer schrijft op zijn blog ook over de situatie: "Ik geloof niet in volksoproer als medicijn voor kapotte mensen, noch geloof ik in Facebook likes. Het is me net iets te simpel. Het doet me denken aan het verhaal van de blindgeborene uit Johannes 9. De leerlingen van Jezus gebruiken de situatie van deze man om een theologisch punt te maken: “Wie heeft er gezondigd, hijzelf of zijn ouders”. De man zelf is louter een objectles voor het gesprek over grote zaken, zonder dat één van de leerlingen een vinger uitsteekt. Jezus reageert anders. Hij veegt de vloer aan met het simplisme van de leerlingen en geneest de blindgeborene. Jezus verbindt zich terwijl de leerlingen slechts willen “liken” of “disliken”. Benno L. is een objectles geworden van ons denken. Zijn we voor of tegen? In hoeverre is genade ook beschikbaar voor daders van seksueel misbruik?"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 12:52
BerichtOnderwerp: daten
 
NATASCHA642 schreef:
ff terug on topic.

wanneer ga je daten ?

eerst via de foon elkaar beter leren kennen en dan ?

Wat dacht je van elkaar ontmoeten Natascha Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 11:30
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/-4MHIz1f1wU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 22:41
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
PETRA373 schreef:
En waarom zal ik eigenlijk nog blijven. Tot me lidmaatschap is afgelopen? Ik ben niet meer van plan om te daten, ga niet meer zoeken na een man, liefs voor iedereen Lachende smiley

Oh ben je er weer van tussen gegaan Petra. Ik geef je groot gelijk dat je niet meer wil daten, dat je niet meer ga zoeken naar een man.

Vaak komt het dan opeens op je pad, wel even vertellen als het zover is hè Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 21:16
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Shanita,

Ik wens jou alle goeds, heel veel geluk met je vriend en bedankt voor je bijdrage`s op het forum.

Ik wens jullie Gods zegen en Vrede toe

lieve groet,Jane
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 11:13
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Het is geen kunst oud te worden, het is een kunst ermee te leven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 23:18
BerichtOnderwerp: Ik vraag gebed voor mijn 3 kinderen en mij
 
JUDITH677 schreef:
Als mijn kinderen op bed liggen val ik meestal op de bank in slaap...energie bijtanken...heb totaal geen fut om wat dan ook maar te ondernemen...
Slapende smiley

Dan zou ik daar maar lekker aan toegeven Judith. Bijtanken is ook belangrijk. Je merkt het wel als je eventueel aan iets voor jezelf toe bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 17:09
BerichtOnderwerp: Naakt in de kunst
 
PETRA373 schreef:
Goed lezen is ook een kunst
als jij mijn zin als sarcasme ziet, zegt iets over jouw....

Ik had het ook niet gelezen als sarcastisch bedoeld, komt misschien omdat wij Petra langer kennen/lezen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 20 februari 2014, 11:49
BerichtOnderwerp: Ik vraag gebed voor mijn 3 kinderen en mij
 
Ja, Petra`s stukje vind ik heel bemoedigend Judith. God heeft ook jou en je kinderen onvoorwaardelijk lief.

Hoop dat je net als Petra je leven laat leiden door Hem

Zal ook bidden voor jou en je kinderen

Wens je sterkte Judith
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 19 februari 2014, 12:09
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Eindelijk thuis

Henri Nouwen

In het hart van dit avontuur staat een schilderij uit de zeventiende eeuw en zijn schilder, de parabel van de Verloren Zoon uit de eerstse eeuw en haar schrijver, een mens uit de twintigste eeuw op zoek naar de zin van het leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 21:05
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
THOMAS968 schreef:
Hoe zit dat met een theoloog? Engeltje smiley

God sprak de waarheid?

Thomas

Ja da`s een goeie Thomas, ik heb geen vertrouwen in Theo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 17:21
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
Het tegenovergestelde van Neuroloog is:

Neuro sprak de waarheid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 10:25
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
verwijderd

Laatst aangepast door
JANE410
op maandag 17 februari 2014, 11:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 09:44
BerichtOnderwerp: kledingvoorschriften
 
PETRA373 schreef:
Maakt het die mensen heiliger dat ze met bepaalde kleding na d e kerk gaan op de zondag???
Nee, gaat om de intimitiet met Jezus zei hij, als je iedere zondag in het kippenhok gaat zitten, verander je nog niet in een kip. ( ook niet met een kippenpak aan...)

Nee het maakt mensen niet heiliger. Er zullen genoeg mensen in mooie kleding zitten die nog niet wedergeboren zijn.

Ikzelf vind het wel prettig om zondags nette kleding aan te hebben, geen dure kleding (heb ik geeneens het geld voor). Het is een feestdag en je gaat de Koning ontmoeten, het geeft mij een goed gevoel om mijzelf dan netjes aan te kleden.
Ik ging ook een keer in spijkerbroek maar dat voelde voor mij niet prettig

Maar iedereen mag komen zoals hij/zij dat prettig vind. Niet iedereen is geinterresseerd in kleding

Wat een mooie uitspraak over de kip in een kippenpak Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410 (71)





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 16:00
BerichtOnderwerp: Wat zou jij doen??
 
Op een andere site gaf iemand ook aan met dit dilemma te worstelen toen ze iemand uit haar gemeente op de site zag staan. Iemand waarvan ze dacht te weten dat hij gelukkig getrouwd was.

Ze heeft hem aangesproken omdat ze het niet van hem verwachtte. Hij antwoordde toen dat iemand hem buiten zijn weten op de site had aangemeld Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ja moeilijk blijkbaar om er dan zelf weer af te gaan Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JANE410
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 19 Volgende
Pagina 3 van 19