ChristianMatch
 


Forum

Wat zou jij doen??
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 12:46
 
Wat zou jij doen, als je hier iemand tegenkomt, en diegene heeft op zijn/haar profiel ingevuld vrijgezel te zijn, maar jij kent hem/haar en zijn/haar vrouw/man, en weet zeker dat diegene iig nóg niet vrijgezel is??

Ben je je broeders/zusters hoeder?
En wie check je als eerste? betreffende man/vrouw, of diens echtgenoot/echtgenote?
En welke "beschermplicht" heb je naar mede-CM-ers?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 12:55
 
STEENTJE178 schreef:
Wat zou jij doen, als je hier iemand tegenkomt, en diegene heeft op zijn/haar profiel ingevuld vrijgezel te zijn, maar jij kent hem/haar en zijn/haar vrouw/man, en weet zeker dat diegene iig nóg niet vrijgezel is??

Ben je je broeders/zusters hoeder?
En wie check je als eerste? betreffende man/vrouw, of diens echtgenoot/echtgenote?
En welke "beschermplicht" heb je naar mede-CM-ers?

Haha, wat een bak, lol!

Ach, ik zou niets doen, of wel, hangt er van af... wat mij betreft zijn er op datingsites zoveel mannen die er een potje van maken, kan dat er ook nog wel bij.

Ja, dat ik nu net een nette man tref, ja, mzzl.

Ik zeg ook soms, 'kijk eens , ga eens na wie ken je nog van je jeugd'? Mijnes kon ik namelijk nog van me jeugd, 20 jaar niet gezien, dan heb je toch al een voorsprong. Omdat je hem namelijk ook kon toen ie jong was en andersom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 13:09
 
STEENTJE178 schreef:
Wat zou jij doen, als je hier iemand tegenkomt, en diegene heeft op zijn/haar profiel ingevuld vrijgezel te zijn, maar jij kent hem/haar en zijn/haar vrouw/man, en weet zeker dat diegene iig nóg niet vrijgezel is??

Ben je je broeders/zusters hoeder?
En wie check je als eerste? betreffende man/vrouw, of diens echtgenoot/echtgenote?
En welke "beschermplicht" heb je naar mede-CM-ers?

Wat een vervelend dilemma. Je voelt je niet goed als je welke actie dan ook onderneemt, je voelt je net zo ongelukkig als je niets zegt.
Persoonlijk denk ik dat het een zaak van de betrokkenen is en dat je niets hoeft te doen. Je vormt je een mening die je niet persé hoeft te ventileren. Wat ik zou overwegen is de persoon op de site aanspreken en te vragen of zij als stel uit elkaar gaan, ik zou zeggen dat ik dat niet wist en er een beetje van schrik.
Verder zou ik niet oordelen, niets is altijd wat het lijkt. Hou het open en bij jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 13:13
 
STEENTJE178 schreef:
Wat zou jij doen, als je hier iemand tegenkomt, en diegene heeft op zijn/haar profiel ingevuld vrijgezel te zijn, maar jij kent hem/haar en zijn/haar vrouw/man, en weet zeker dat diegene iig nóg niet vrijgezel is??

Ben je je broeders/zusters hoeder?
En wie check je als eerste? betreffende man/vrouw, of diens echtgenoot/echtgenote?
En welke "beschermplicht" heb je naar mede-CM-ers?

Nog niet vrijgezel zeg je dus de scheiding loopt al wel?Dan vind ik het geen probleem,een scheiding kan jaren duren.
Is de persoon in kwestie nog gewoon gelukkig getrouwd/samenwonend dan zou ik er zeker iets van zeggen of uitleg vragen.
Je hebt malloten op CM die getrouwd zijn maar willen weten of ze nog goed in de markt liggen en daten,met alle pleziertjes er bij....... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 13:47
 
Ik kwam op een andere site een goede bekende tegen waarvan ik zeker wist dat hij niet in scheiding lag en ook gewoon getrouwd was (zij het dan niet gelukkig). Ik ben het gesprek met hem aangegaan, ondertussen is hij niet meer actief op die site en blijkbaar nog steeds bij zijn vrouw zoals ik via de social media kan merken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 14:40
 
SHANITA130 schreef:
Haha, wat een bak, lol!

Ach, ik zou niets doen, of wel, hangt er van af... wat mij betreft zijn er op datingsites zoveel mannen die er een potje van maken, kan dat er ook nog wel bij.

Ja, dat ik nu net een nette man tref, ja, mzzl.

Ik zeg ook soms, 'kijk eens , ga eens na wie ken je nog van je jeugd'? Mijnes kon ik namelijk nog van me jeugd, 20 jaar niet gezien, dan heb je toch al een voorsprong. Omdat je hem namelijk ook kon toen ie jong was en andersom.

Sorry, het spijt me, maar het lijkt me alles behalve 'een bak'.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 16 februari 2014, 14:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 15:50
 
Ik zou toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid voelen denk ik. Die persoon aanspreken via de site lijkt me dan een goede optie. Maar moeilijk lijkt het me wel, ja...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 16:00
 
Op een andere site gaf iemand ook aan met dit dilemma te worstelen toen ze iemand uit haar gemeente op de site zag staan. Iemand waarvan ze dacht te weten dat hij gelukkig getrouwd was.

Ze heeft hem aangesproken omdat ze het niet van hem verwachtte. Hij antwoordde toen dat iemand hem buiten zijn weten op de site had aangemeld Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ja moeilijk blijkbaar om er dan zelf weer af te gaan Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 16:00
 
ANTA961 schreef:
Ik zou toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid voelen denk ik. Die persoon aanspreken via de site lijkt me dan een goede optie. Maar moeilijk lijkt het me wel, ja...

Ja is iets wat heel moeilijk blijft ja... maar ik zou de partner in kwestie niet meer vrij in de ogen kunnen kijken terwijl ik weet dat er zonder haar of zijn medeweten er "gerommeld" wordt. Het treft en beïnvloedt ook de naaste omgeving ook al ben je niet direct erdoor getroffen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 16:22
 
Ik had ook een keer zoiets dergelijks aan de hand.

Ik heb toen degene gemailt. Degene was me dankbaar.

Ja, ik dacht toen wel; wel doen?, niet doen? Toch gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 18:02
 
STEENTJE178 schreef:
Wat zou jij doen, als je hier iemand tegenkomt, en diegene heeft op zijn/haar profiel ingevuld vrijgezel te zijn, maar jij kent hem/haar en zijn/haar vrouw/man, en weet zeker dat diegene iig nóg niet vrijgezel is??

Ben je je broeders/zusters hoeder?
En wie check je als eerste? betreffende man/vrouw, of diens echtgenoot/echtgenote?
En welke "beschermplicht" heb je naar mede-CM-ers?

Ik zou het gewoon zeggen, het is de waarheid...
Zelf ontdekte ik op een dag dat me nu exman 7 jaar was vreemd gegaan, een dubbel leven had emt een andere vrouw en daar een kindje van had, geboren twee dagen na de geboorte van mijn laatste kindje..pffff
En geloof me, al me vrienden wisten het, behalve ik Boze smiley en ja dat heb ik zeker bepaalde vrienden kwalijk genomen dat ze me nooit wat hadden gezegd. ( wel begrijpelijk.. maar voelde als of je ook door je vrienden om je heen was verraden ofzo in het leven)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 18:20
 
PETRA373 schreef:
Ik zou het gewoon zeggen, het is de waarheid...
Zelf ontdekte ik op een dag dat me nu exman 7 jaar was vreemd gegaan, een dubbel leven had emt een andere vrouw en daar een kindje van had, geboren twee dagen na de geboorte van mijn laatste kindje..pffff
En geloof me, al me vrienden wisten het, behalve ik Boze smiley en ja dat heb ik zeker bepaalde vrienden kwalijk genomen dat ze me nooit wat hadden gezegd. ( wel begrijpelijk.. maar voelde als of je ook door je vrienden om je heen was verraden ofzo in het leven)

Dat is heftig... En vanuit dat punt bekeken is het dus heel belangrijk dat we er iets van (durven) zeggen. Het kan dus veel leed voorkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 18:41
 
Het lijkt ook mij inderdaad een heel moeilijk dilemma. Je moet wel heel zeker weten dat diegene echt meerdere relaties met alles er op en er aan heeft. Alleen als je dit zeker weet (en het niet hebt van horen zeggen) zou je kunnen overwegen het gesprek aan te gaan en om vragen te stellen. Als blijkt dat het inderdaad niet goed zit en er daarna niets verandert, denk ik dat je er toch niet aan ontkomt om ook de ander in deze relatie in te lichten. Maar nogmaals ga niet af op geruchten. Iets zeggen is moeilijk, maar niets zeggen terwijl je weet dat de ander bedrogen wordt, is ook wat. Helaas komt het voor en denk niet dat dit op CM niet gebeurt. Maar al met al blijft het heel lastig en is voorzichtigheid en wijsheid geboden. Je kunt ook mensen beschadigen door ze te beschuldigen van iets dat achteraf niet waar bleek te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 21:42
 
Goed gezegd jans, je moet het wel; zeker weten
Een goede vriend van mij destijds vertelde later dat hij nooit meer zwijgt bij zoiets. Dan moeten ze maar niet vreemd gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 23:19
 
Bedankt voor jullie reacties! Het heeft mij iig wel verder geholpen om te bedenken hoe hier nu iets mee aan te moeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 21:59
 
Mensen die hier bewust over liegen laat ik vallen als een baksteen! Waarom zou je er wat over moeten zeggen? Ik neem aan dat iedereen hier en op andere datingssites zijn eigen verantwoording moet nemen voor wat hij/zij op zijn profiel invult. Mijn advies, en eigen ervaring is, wees gewoon eerlijk, hoef je ook niets te onthouden! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1