ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 18:09
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
oke ik ben het spoor bijster!!
Waar haal je het vandaan Verraste, verbaasde smiley

Ik vraag me eigen af of je eigenlijk wel weet, waar het over gaat, en lukrake reactie, zonder inhoud.
Waar reageer je eigenlijk op, inhoudelijk gezien, uit je antwoord kan ik niets opmaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 17:29
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
ERIKA129 schreef:
Ehhhh waarde vrind je leest nu echt effe nie goed nie!!!
Lees eens goed hoe het er staat!!

Ze zegt niet gelijk aan God ze zegt zo goed als hetzelfde als jij!!God liefhebben boven alles en ten tweede je naaste als jezelf... Zo lees ik het!!

Het eerste gebod staat niet vast aan het tweede, maar in liefde gelijk


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 24 maart 2013, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 16:17
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ERIKA129 schreef:
Ik zwam altied uut de nek dat widde ge toch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nee Eureka dat hoor je mij niet zeggen Gefrustreerde smiley sterker nog Geschokte, onthutste smiley dat zal je mij niet zien zetten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 16:12
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
JOL252 schreef:
Ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat je Jans dit ook niet zult horen zeggen. Ik vind het wel een mooie uitleg dat je het ëén (God liefhebben boven al) niet kunt loskoppelen van het ander (en je naaste als jezelf). Het is eraan gelijk en wat je aan een mens doet, doe je in feite aan Hem.

Nee God boven alles, en je naasten als jezelf, wij zijn niet gelijk aan God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 14:46
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
JANS221 schreef:
Juist als je iets probeert te begrijpen van Gods liefde voor de mens, dan komt je tot het besef dat wij in het liefhebben van elkaar nog steeds tekort schieten. God liefhebben boven alles moet je niet loskoppelen van het liefhebben van de naaste. Het is niet het één of het ander, het hoort bij elkaar.

Natuurlijk moet je de naaste liefhebben, maar je kan Zijn wet, al zijn wij dan niet wettische, helemaal niet loskoppelen, ook niet als het even niet zo uitkomt.
Dus als God zegt, dat iets niet mag, mag het ook niet, dus ook geen beetje, omdat het even niet zo uit komt.

Ja wij zijn zondaren, en Jezus Heeft de wet volbracht, en ons verlost van de zonde, maar heeft nooit gezegd, en van af dat moment ons gang konden gaan.
De wetten zijn leefregels geworden, en een aanbeveling geworden hoe je leven mag, doe je het niet dan.......

Ongeveer het zelfde als, elke gemeente heeft leefregels (wetten) die per gemeente kunnen verschillen.
Wat bij de één kan, kan bij de ander niet, daarom heb je een stelsel algemeen, de wet, die in een geschil, conform met de wet zal handelen.
En uiteindelijk beslist, maar dat is hier op aarde...........
Zo zullen er tal van verschillen zijn in de opvatting en belevingen, maar koppelen de wet niet weg of af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 10:31
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ERIKA129 schreef:
Wrom? is tie geen konijn dan Clown smiley
Vandaag lekker een door mezelf gemaakte tomatensoep.
Een varkenshaasje met gebakken champignons en ui en champignonsaus Kwijlende smiley


Kijk jij maar uit dat je niet te zwammerig wordt Gefrustreerde smiley met al die paddestoelenGeschokte, onthutste smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 09:51
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
ROADY558 schreef:
Ik herken het wel wat Gerrit zegt.
Soms wordt alles onder de mantel der genade geschoven. Dat is ook mijn indruk bij bepaalde thema's.

De genade is geweldig rijk, maar het neemt niet weg dat we als mens ons aan God te gehoorzamen hebben.

Het lijkt er soms net op, of de Vader op vakantie is, of met pensioen, en alleen de regels van de Zoon gelden.
Vaak wordt ook wel eens gezet, dat God straft, maar uiteindelijk straffen wij ons zelf, door van Zijn regels af te wijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 08:20
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
JANS221 schreef:
CM is niet alleen voor christenen die precies geloven zoals jij dat doet. Als je dat wilt begin dan een eigen site en toets dan vooraf alle mensen die zich in willen schrijven of hun geloof overeenkomt met datgene wat jij gelooft. De manier waarop jij medegelovigen hier ter verantwoording roept, staat me behoorlijk tegen.
En Godzijdank dat de manier waarop men hier met het geloof op CM omgaat aan het veranderen is. En gelukkig dat jij, of een ander, niet uitmaakt hoe men geloven moet. Wat meer liefde tot de naaste /medegelovige zou hier soms geen kwaad kunnen.
Als iemand een ander beeld van God heeft en de bijbel anders leest dan naar de letter is dat evengoed een manier van geloven. De overtuiging dat er maar één God is en één evangelie houdt niet automatisch in dat we allemaal moeten denken zoals jij denkt.
Je schrijft: en eventueel worden de woorden uit de bijbel aangepast aan deze tijd. Van mij mag je dat eventueel zelfs weglaten. We leven als christenen hier en nu en willen we de boodschap die in de bijbel doorklinkt vandaag de dag uitdragen en beleven, dan kunnen we niet alles letterlijk overnemen wat er in de bijbel staat, dan loop je vast en heb je ten diepste Gods boodschap van liefde niet begrepen
Als je de kern van het evangelie verstaat, beperk je dan niet tot de gedachte dat God een klein select groepje van gelijkgestemden op het oog heeft. God heeft een ieder lief die in Hem gelooft, ongeacht de manier van geloven. En dat kan dus afwijken van de manier waarop jij gelooft.
Jij mag jouw manier van geloven hebben, maar dat geeft je geen recht om ander manieren van geloven te veroordelen. We hebben elkaar als christenen nodig, laten we elkaar dan zien als medebroeders en –zusters die, hoe verschillend ook, hun weg hier samen vervolgen en die allen proberen te leven in liefde tot God en de naaste.

Volgens mij, is het geen wat Bert zet gen aanval, maar een conclusie wat zeker ook niet zijn beleving van geloven is.
En de uitspraak God zij dank dat de manier van geloven aan het veranderen is, ben ik niet met je eens.
Dat sommige dat zouden willen, misschien wel, maar het is nog wel zo dat liefhebben van elkaar een regel is, maar wel God boven alles, en in dat laatste gaan we nogal eens mank.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 24 maart 2013, 08:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 07:51
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 24 maart 2013, 08:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 22:19
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
ERIKA129 schreef:
Fijn Frank!! Ik heb er nog maar weinig van gezien maar wat ik hoor hebben ze een goede gekozen Lachende smiley

En vandaag hadden ze voor het eerst in de geschiedenis Geschokte, onthutste smiley twee pauzen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 21:41
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
FRANKT627 schreef:
Ja, en jij eet geen citroen want je wilt je vet houden zeker... Boze smiley

Ja, is daar wat op tegen dan Smiley die vol vragen zit !! Wij luisteren naar onze overheid Gefrustreerde smiley
Niet zo slim (wel zo christelijk) wij moesten, of het was beter, ons voor de buitenlucht beschermen, en insmeren met vet Geschokte, onthutste smiley (vaseline) Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 19:36
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Me Opa is jarig vandaag Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 11:34
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Citroencake met slagroom Clown smiley goed voor me chloresterrol Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 11:32
BerichtOnderwerp: ben je werkelijk vrijgezel of alleenstaand?
 
AREND003 schreef:
Ik ben ook gescheiden, maar voel me wel 100% vrijgezel, ook al heb ik met m'n ex nog steeds een hele goede relatie! Maar misschien speelt het ook wel mee dat we geen kinderen hebben! Maar ik zou m'n ex als vriendin niet willen missen! En een komende relatie zal daar op de een of andere manier toch genoegen mee moeten nemen! Haha, waarschijnlijk ben ik daarom nog steeds vrijgezel!

Vraag me af, hoe denken wij er twee jaar later over Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 11:16
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley idd jij maakt er een hele aparte combi van hoor brrrrrrr ik wil toch echt wel een graadje of 10-15 warmer dan nu Knipoog smiley


2 tot 8 graden zal wel lukken hoor Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 09:36
BerichtOnderwerp: vrouwelijke aantal overschrijdend ten opzichte mannelijke
 
JOL252 schreef:
Ja, en als je dan vraagt waarom iemand zoiets kijkt (laatst nog aan iemand uit mijn buurt die echt alles opzij zet om naar Divorce te kijken) dan is het: lekker ontspannend Kotsende smiley Zieke smiley
maar goed, dit is off topic.

Ik weet niet of het echt invloed heeft... deels misschien? Soaps zijn zo ontzettend aangedikt en het ligt er zo vreselijk bovenop (na 1 x een minuut of 10 met dochterlief meekijken weet ik het wel weer) dat je als weldenkend mens toch kan bedenken dat het wel ergens herkenbaar is maar ook aardig aangezet... of bagatelliseer ik de invloed van die (in mijn ogen) smurrieprogramma's nu?

Precies dat hele RTL4 wordt rijk van de ellende van een ander, Divorce is er één van, dan heb je nog het aantal progamma,s van kijk eens hoe goeig wij zijn.
Die van waar de rechter hand moet zien wat de linker doet, allemaal over de rug van een ander, om maar een kijkcijfer canon te halen.
Ze vinden het bv waanzinnig leuk, en iedereen moet met de billen bloot, en met zijn hele hebben en houden op tv, heel het land geniet er van mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 08:43
BerichtOnderwerp: vrouwelijke aantal overschrijdend ten opzichte mannelijke
 
THOMAS968 schreef:
Voor de verandering ben ik het met je eens. Wantrouwen en grofheid kenmerken veel mensen. In de randstad nog wat meer maar dat heeft denk ik ook met de Noord-Afrikaanse omgangscultuur met ongelovigen te maken. Dan valt het in dit landsdeel nog mee. In veel dorpen krijgen nieuwelingen automatisch vertrouwen wat ze niet hoeven te verdienen. De westerse import verbaast zich daar altijd over. Maar zeker in de grote steden en ook in steeds sterkere mate in de haadsted is dat al lang niet meer het geval. Nederland is met zijn liberale cultuur wel erg geindividualiseerd. Er is echter ook nog een gemeenschap.

Thomas, we dwalen wel af.

Ach ik ben het nu maar een klein beetje met u eens, wij Randstad stedelingen zijn ruim van hart en geest.
Zo ruim zelfs, dat wij de Noordelijke provincies erkennen als lotgenoten in de strijd tegen de Haagse cultuur die ons land naar de ondergang helpen.
Erkennen wij zowel Noord Nederlanders als Noord Afrikanen en de grofheid die u betiteld wordt hier als gewoon eerlijkheid betiteld .
Wij hier in de Randstad helaas niet kunnen spreken over een vrouwen overschot, daar die over het algemeen al zijn uitgehuwelijkt, door Noord Afrikaanse culturen.
Zijn wij genoodzaakt om e.v.t vrouwen te overtuigen vanuit de rest van dit land, om naar de Randstad te trekken.
Gezien onze zeer beperkte voorraad, aan te vullen, en als het dan niet zachtjes kan, dan maar met grof geschut Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 23:06
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
JOANNIE702 schreef:
ja zo kan het ook gerrit....


ik had eens voor de gemak kant en klaar eten mee genomen,
alleen ik vergat te kijken hoe je het best kan klaarmaken....

ik heb namelijk geen magnetron..........

Oh maar das heel makkelijk hoor Clown smiley obain marie, maar dan in een pan Gefrustreerde smiley duurt alleen wat langer Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 21:56
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
JOANNIE702 schreef:
En zaterdag, zondag.....?

Zaterdag voorvasten , na vasten zondag, eten Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 20:21
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
PIETER619 schreef:
Ik ben het met vele zaken niet eens, als men te pas en onpas met teksten komt aanzetten om eigen gelijk te krijgen. Gods is Liefde en daar is niets mis mee.

Scheiden bijvoorbeeld ben ik gezien wat er in de Bijbel staat dus ook op tegen, maar wie eigenlijk niet. Als ik de topics zo lees heeft men er alles aan gedaan om toch het huwelijk te doen slagen, maar als je haast vanaf begin huwelijk tegen een muur aanloopt of de partner misbruik heeft gemaakt van het huwelijk om zo eigen gerak te doen bevredigen en anti Gods regels handelde, is dat mijn inziens wel een reden om te scheiden met goedkeuring van God.

Zo zijn er ook ander zaken war ik het niet mee eenss ben maar het gaat niet om mij maar om wat God wik gelijk wij kunne leren uit Zijn Woord.

Waar ik moeite mee heb is dat men met teksten, God in verkeerd daglicht stelt, God die duidelijk bewezen, het beste met ons voorheeft.



Precies, helemaal met je eens, en dan vooral je laatste twee zinnen.
Het gaat er ook meer om, dat de Bijbel vrij duidelijk is, in wat wel en wat niet mag.
En ik geloof ook wel dat, los van welk onderwerp, overal wel een reden ergens voor is.

Tal van onderwerpen die er op forum bespreekbaar zijn gemaakt, en waar vragen en antwoorden op zijn geweest, zet ik bij sommige antwoorden wel vaak een vraagteken.
Als je als leek eens zou lezen wat er binnen de Christelijke beleving zoal bespreekbaar is, en vooral wat er anders wordt geoordeeld dan er geschreven staat, beginnen de meesten aardig het spoor bijster te raken.

Het lijkt er soms meer op, of wij bij elkaar zitten te vissen of iets toch wel mag, dat in de Bijbel anders wordt gezegd, of anders is geschreven.
Eigenlijk meer de goedkeuring bij elkaar te zoeken, en stelselmatig, wordt er de conclusie getrokken, dat de Bijbel in een andere tijd is geschreven.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 23 maart 2013, 08:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:49
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
TESSYBEAR731 schreef:
Kun je een concreet voorbeeld geven?

als je het globaal bekijkt namelijk, ben ik het met je eens. Ik zie dit fenomeen ook gebeuren in de wereld om mij heen. In die zin kan ik me dus vinden in je mening. Toch is dit (voor mij) niet wat ik op het forum veel terug zie. Ik zie toch veel vaker 'gebroken' mensen die erkennen dat ze fouten gemaakt hebben maar zich door de genade Gods daarvoor vergeven zien. (Extreme uitzonderingen daar gelaten uiteraard) En daarbij christen zijn minder eensgezind dan vroeger doordat de bijbel op veel verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Het verschil zit hem dan denk ik vooral in de traditionelere christenen tegenover de meer evangelische kant. Zelf geloof ik heilig in een combinatie van de twee, maar of dat ook betekent dat mensen met een andere visie God ook allemaal als een (straffende- of een) knuffel God zien weet ik niet. Zij hebben waarschijnlijk vooral gewoon een ander beeld van God dat niet past in het mijne, maar daardoor niet verkeerd hoeft te zijn.

Ik heb twee onderwerpen bij naam genoemd, maar het hoef eigenlijk niet inhoudelijk behandeld te worden, daar is al genoeg over gezet.
Maar het gaat er mij meer om, hoe er met tal van onderwerpen wordt omgegaan.
Wij er onze goedkeuring aan geven, terwijl het in de Bijbel toch anders staat, alles bedekt wordt, en verweven onder de mantel der liefde.

Onze Lieve Heer Jezus Christus heeft de wet volbracht, maar heeft ook gezegd, niets aan de wetten van de Vader af te houden, of te veranderen.
Maar ogenschijnlijk denken wij dat soms wel ons te kunnen permitteren,
door veel onder de mantel der liefde te bedekken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 12:51
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Zo voor de hele week die komen gaat gekookt Lachende smiley
Maandag...........bloemkool, aardappel en vlees
Dinsdag...................................................ook
Woensdag.......................................het zelfde
Donderdag, bijna het zelfde, alleen, nu met
kippe jus, omdat die van de gehakt op is Boze smiley
Vrijdag...........................................het zelfde Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 12:23
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
TESSYBEAR731 schreef:
Als dat is wat jij uit al die forumbijdragen haalt dan lees je denk ik toch een ander forum dan ik. Een verschil van visie in bepaalde zaken maakt nog niet dat de bijbel niet serieus genomen wordt.

Wat ik uit al die forum onderwerpen vaak lees, is wat wij allemaal wel goed vinden, wat vroeger niet eens bespreekbaar was.
Te meer maar te zwijgen over onderwerpen, als bv iemand een andere mening was toe bedeeld, werd verketterd als niet met de tijd mee gaan.

Er wordt tegenwoordig steeds meer afgeweken, met het geen er in de Bijbel staat, of anders uitgelegd, meer in ons eigen straatje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 10:23
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
JOANNIE702 schreef:
ja heerlijk.................. Coole smiley met zonnebril

Ja ja ik zie jullie al genieten met je donkere zonnebril op Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 09:46
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
En je prikt zo, door iedereen heen.

Maar ik begin mij wel steeds meer af te vragen, de meesten hebben het in hun profiel staan, de Bijbel, de rode draad in mijn leven.
En als je zo tal van onderwerpen neemt op het forum, begin je toch een indruk te krijgen, het allemaal niet zo letterlijk genomen wordt.
Ik weet het, wij zijn niet wettisch, maar mogen leven uit de genade, maar is het dan zo, dat de Bijbel maar met een korreltje zout mag worden genomen.

De wetten, die zijn een optie geworden hoe je leven mag (moeten is geen optie meer in de 20ste en 21ste eeuw)
Er worden meer huwelijken ongedaan gemaakt, dan afgesloten, en tegenwoordig wordt al snel gezegd, die man of vrouw, die bedoelde God vast niet voor mij.
Dat was wel heel makkelijk verondersteld, homoseksualiteit, is ook in ene de normaalste zaak van de wereld geworden.
Sterker nog, dat moet tegenwoordig op een voetstuk geplaatst worden, onder het mom, alles mag als je maar van elkaar houd.
Want houden van is toch de boodschap, van Jezus Christus, maar het is ook zo God boven alles, en volgens mij houd die niet echt van bepaalde zaken.
In hoe verre gebruiken wij dan nog de Bijbel, als rode draad in ons leven, alleen nog, , om als wij voorgoed de ogen sluiten, in de Hemel te mogen komen?


Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 28 maart 2013, 08:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 08:49
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
Lekker wakker worden met de zon in mun sm... gelaat, wedden dat hij zo weer gaat Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 21:40
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
STEENTJE178 schreef:
Wat op de bank zit, doe je toch niet op je bord? Verraste, verbaasde smiley
Maar iets wat met liefde gemaakt is, smáákt nu eenmaal lekkerder als er zonder.

als er zonder wat Smiley die vol vragen zit zonder niks zeker Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 09:32
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
FRANKT627 schreef:
Ze is nog jong...25 ofzo... Knipoog smiley


Zou zij dat al redden dan Smiley die vol vragen zit
delen door schrikkeljaar Gefrustreerde smiley
dan kom je er wel Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 08:52
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ANNA415 schreef:
Gefrustreerde smiley
Oke omdat je Belg bent en niet altijd het nederlands goed snapt:

Ik heb de soep zelf gemaakt. Gehakt (verpakking netjes in de prullenbak), kruiden, prei, puntpaprika, ui, tomaat (blik netjes in de prullenbak) , selderij (verpakking netjes in de prullenbak), tauge (verpakking netjes in de prullenbak), en een snufje liefde (verpakking zit nu op de bank)

Hopende u nu voldoende informatie te hebben verschaft,
Hoogachtend
Anna

Zo te lezen Zieke smiley een goed gevulde vuilnis bak dus Gefrustreerde smiley
En voor de rest, geen water, en geen vuur Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 08:47
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens
 
ROLF230 schreef:
Roady schreef:

Anders behoor je ook tot die groep die wel een mening wil hebben, maar geen vragen wil stellen om meer informatie los te krijgen, om te begrijpen wat er werkelijk bedoeld wordt.

Euhhh...volgens mij heb ik jou net minstens 2 vragen gesteld, maar goed...

Maar als je logisch nadenkt, kun je zelf ook wel bepalen hoe de zaken in elkar steken. Laat bijvoorbeeld 's wat wiskundige principes los op bepaalde vraagstukken, waar kom je dan uit?

Moet iemand begrijpen wat je hiermee bedoeld? Het is toch niet concreet?



MISSCHIEN toch wel een klein beetje:
De kans dat iemand, zonder aangepast mantelpakje een gerede kans heeft te overleven in de ruimte is nihil nul,0 Zieke smiley
Wij met zun allen, een dun laagje (ozon) tussen hemel en aarde naar de klootten helpen (schijnbaar) en niemand zijn eigen druk maakt, wat een raket teweeg kan brengen.

Die dingen zijn groter dan die bus in mijn toilet, die een lekkere lucht verspreid, en dat kan je van kerosine niet echt zeggen Kotsende smiley
Er genoeg wiskundige berekeningen zijn, dat als wij zo doorgaan, de aarde vanwege die verdunde ozonlaag, als wij niet uit gaan kijken, in de fik zal vliegen.
Dat laatste staat zo ongeveer in openbaringen, al eeuwen staat men naar de lucht te staren, of men zich marsmannetjes kan ontwaren.
Helaas, men heeft ze nog nooit gezien, behalve dan, zij, die geestverruimende middelen hebben gebruikt, die zien ze wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 74 Volgende
Pagina 4 van 74