ChristianMatch
 


Forum

ben je werkelijk vrijgezel of alleenstaand?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 13:46
 
Het valt mij op dat er veel alleenstaanden een relatie openstaan hebben, waarin gevoelens nog een rol spelen bij nieuwe contacten en/of een date.... toch een nieuwe relatie zoeken dat leid tot twijfel met een nieuwe contacten....

Zelf wordt ik daar telkens mee geconfronteerd, en heb het zo langzamerhand een punt hoofd van gekregen...Boze smiley
Naar mijn mening ga je niet eerder op een datingsite wanneer je van jezelf ook de vorige relatie heb kunnen afsluiten...
Wees van te voren eerlijk naar jezelf voordat men zich opgeeft voor een dating....

Zou graag dit delen met meerderen met dezelfde ervaring op CM.....
Zelf heb ik daarmee gehad....Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:37
 
MAR907 schreef:
Het valt mij op dat er veel alleenstaanden een relatie openstaan hebben, waarin gevoelens nog een rol spelen bij nieuwe contacten en/of een date.... toch een nieuwe relatie zoeken dat leid tot twijfel met een nieuwe contacten....

Zelf wordt ik daar telkens mee geconfronteerd, en heb het zo langzamerhand een punt hoofd van gekregen...Boze smiley
Naar mijn mening ga je niet eerder op een datingsite wanneer je van jezelf ook de vorige relatie heb kunnen afsluiten...
Wees van te voren eerlijk naar jezelf voordat men zich opgeeft voor een dating....

Zou graag dit delen met meerderen met dezelfde ervaring op CM.....
Zelf heb ik daarmee gehad....Gefrustreerde smiley

misschien een extra vakje inlassen of iemand al klaar is met zijn verleden of niet Knipoog smiley
maar je hebt gelijk... soms is het heel onduidelijk of iemand met de "ex" al klaar is of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:51
 
XABIA794 schreef:
misschien een extra vakje inlassen of iemand al klaar is met zijn verleden of niet Knipoog smiley
maar je hebt gelijk... soms is het heel onduidelijk of iemand met de "ex" al klaar is of niet.

Inderdaad is het een een extra vakje om in te lassen. Knipoog smiley
Toch verwacht ik het niet van christelijke wereld om het toe te moeten passen....Het gaat niet alleen om de ex., maar meer om exen....
Kan beter een "elf kroegen tocht houden" dan hiermee bezig gehouden te worden...


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 31 januari 2011, 17:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 19:19
 
jammer dat je't niet kunt combineren
ik ben wel op zoek naar een "serieuze' relatie... men verleden al lang achter me gelaten, maar ik wil eerst toch wel ff aftasten met gezellig mailen
Knipoog smiley
maar de topic ging een andere vraag uit Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 19:23
 
GIBBY159 schreef:
Er wordt in profielen aangegeven dat men "op zoek naar een vaste relatie" is of..anderzins. In gesprekken met elkaar...of tijdens een ontmoeting kan men zelf aangeven of men klaar voor een nieuwe relatie is en het aan "durft!". De keus om er mee door te gaan lijkt mij niet zo moeilijk, is mijn mening. Wees vooral eerlijk tegen jezelf! Zéker voor betrokken persoon die de ander nog niet eens ként! Lachende smiley


"Wees vooral eerlijk tegen jezelf!" Dat is de juiste snaar waar het omgaat... het werkt als een boemerang....Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 31 januari 2011, 19:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 19:27
 
XABIA794 schreef:
jammer dat je't niet kunt combineren
ik ben wel op zoek naar een "serieuze' relatie... men verleden al lang achter me gelaten, maar ik wil eerst toch wel ff aftasten met gezellig mailen
Knipoog smiley
maar de topic ging een andere vraag uit Smiley met dichtgeplakte mond

Nou, het is wel een duidelijke juiste beeldweergave die eerlijk is en veel aanwezig onder CM leden .... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 31 januari 2011, 19:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 21:42
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:01
 
MARYLIEN613 schreef:
ja moeilijk onderwerp,
in die zin dat ik in het verleden ook al dacht klaar te zijn voor een nieuwe relatie,
maar eens ik in contact zat met iemand anders ik ontdekte dat ik er helemaal nog niet klaar voor was!
pijnlijk voor die ander maar ook eigenlijk voor jezelf,

maar mogelijks speelde de factor dat het toch niet de ware was ook mee?
ik hoop het,
ik doe zo mijn best om het verleden te plaatsen en om mijzelf een nieuwe kans te geven,
ik zou het echt jammer vinden als ik mijn eigen deuren zou blijven gesloten houden!!!

Het kan ook zijn dat de ware aan iemand voorbij gaat door verkeerde keuze's die gebasseerd zijn op het verleden en/of twijfel.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:11
 
MAR907 schreef:
Het kan ook zijn dat de ware aan iemand voorbij gaat door verkeerde keuze's die gebasseerd zijn op het verleden en/of twijfel.......

ben je van mening dat alles dan ook vanuit je eigen inzicht, gevoel en keuze moet bepaald worden?
zou het niet logisch zijn dat God hierbij ook aanwezig is in je gevoel, situaties die Hij op je weg brengt en zelfs op je hart legt wanneer je open staat voor een relatie?
Ik denk dat we ons gewoon moeten open stellen voor Zijn plan in alles
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:24
 
XABIA794 schreef:
ben je van mening dat alles dan ook vanuit je eigen inzicht, gevoel en keuze moet bepaald worden?
zou het niet logisch zijn dat God hierbij ook aanwezig is in je gevoel, situaties die Hij op je weg brengt en zelfs op je hart legt wanneer je open staat voor een relatie?
Ik denk dat we ons gewoon moeten open stellen voor Zijn plan in alles

Ik ben van mening dat eigen keuze's, bepalend is voor iemands eigen toekomst en gebeds verhoring.....
Met iemands zijn keuze daar kan de Heer wat mee.
Maak je een verkeerde keuze, ga je links of rechts van de "steen"? dan corregeerd Hij het....
Dan kom je terug bij de "steen"..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:31
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:45
 
MARYLIEN613 schreef:
nu eens heeeeeeeel persoonlijk Mar,
gisterenavond lag ik in bed ècht te bidden of de Heer mij wou helpen met een partner die Hij echt voor mij goed vond...

denk je niet dat God sterker is en mijn angstgevoelens (cfr verleden) beter kan aanpakken dan dat ik het zou kunnen met al mijn twijfels of ervaringen uit het verleden?
ik bedoel maar, soms wil je niet kiezen om alleen te blijven, en je kiest hier ook niet voor,
maar soms zijn die verwondingen zo diep en ernstig dat ze jouw keuze overheersen,
denk je niet dat God dit ook ten goed kan keren?

uit men ervaring denk ik idd dat God die zaken in jou leven helpt op te ruimen die in de weg staan. daarom lijkt het me ook vreemd als men soms zo snel zich terug in een relatie stort. Misschien dat de ene sneller over een breuk heen is als de ander.
voor mij is er toch een heel proces geweest waarbij ik duidelijk zie dat God zoveel heeft hersteld.
Vertrouwen bijvoorbeeld...
het vers uit de bijbel, "van wat God bij elkaar brengt ........
spreekt toch duidelijk dat Hij stuurt hoe Hij het wil zien gebeuren.
Zelf maak ik toch altijd de verkeerde keuzes Knipoog smiley dus ben ik des te meer afhankelijk van Zijn keuze, die volgens Hem ook de beste is, want Hij wil alleen het goede voor je ( niet die steen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:12
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:41
 
MARYLIEN613 schreef:
nu eens heeeeeeeel persoonlijk Mar,
gisterenavond lag ik in bed ècht te bidden of de Heer mij wou helpen met een partner die Hij echt voor mij goed vond...

denk je niet dat God sterker is en mijn angstgevoelens (cfr verleden) beter kan aanpakken dan dat ik het zou kunnen met al mijn twijfels of ervaringen uit het verleden?
ik bedoel maar, soms wil je niet kiezen om alleen te blijven, en je kiest hier ook niet voor,
maar soms zijn die verwondingen zo diep en ernstig dat ze jouw keuze overheersen,
denk je niet dat God dit ook ten goed kan keren? Wat dacht je waar ik zelf voor gestaan heb met mijn verleden?


Mijn keuze,s zijn voor Hem heel bepalend, maar ook wonderbaarlijk..
Het niet verwachte dingen kunnen dan overkomen en hebben een lijn, achteraf...
Dat is tot nu toe hetgeen dat ik ervaar in mijn geloof...
Ondanks dat ik verkeerde keuzes maak kom ik op dezelfde plek weer terug...

God laat je eigenspiegel zien, niet van een ander...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 13:16
 
MAR907 schreef:
Mijn keuze,s zijn voor Hem heel bepalend, maar ook wonderbaarlijk..
Het niet verwachte dingen kunnen dan overkomen en hebben een lijn, achteraf...
Dat is tot nu toe hetgeen dat ik ervaar in mijn geloof...
Ondanks dat ik verkeerde keuzes maak kom ik op dezelfde plek weer terug...

God laat je eigenspiegel zien, niet van een ander...

Ik heb er 10 jaar over gedaan om helemaal los te komen van mijn ex. Maar nu is het heerlijk om ontspannen op zoek te gaan naar een partner die ook los is. Door de jaren heen heb ik geleerd dat het in mijn uppie ook heel leuk leven is dus ik heb geen haast...........en dat werkt alleen maar positief
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS764





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:11
 
Als je verleden dan nog zo veel pijn doet, vul je dan met Zijn Woord. Dat Woord maakt dan expansie in je hoofd zodat alle nare dingen uit het verleden wegfaden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADELIEF469





Berichten: 86

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:14
 
up
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EGGIE989





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 23:01
 
Ik krijg er niet aleen een punthoofd van maar wordt er ook enorm simpel van.

Ik herken het wel maar dan meer "ik zoek iemand om alles mee te delen maar wil eigenlijk niet meer of wel of toch niet, misschien wel, vorige week wel nu even niet enz"

Maar volgens het profiel "enorm op zoek naar een vaste relatie".
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:29
 
EGGIE989 schreef:
Ik krijg er niet aleen een punthoofd van maar wordt er ook enorm simpel van.

Ik herken het wel maar dan meer "ik zoek iemand om alles mee te delen maar wil eigenlijk niet meer of wel of toch niet, misschien wel, vorige week wel nu even niet enz"

Maar volgens het profiel "enorm op zoek naar een vaste relatie".
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Soms Eggie moet je geduldig zijn...er kan van alles de reden zijn, waarom mensen daarin moeilijk een keuze kunnen maken....
Je moet je in een nieuwe relatie toch vroeg of laat emotioneel gezien blootgeven en dat kan knap lastig zijn ...ook vertrouwen in een partner kan beschadigd zijn.
Heb geduld en bouw een relatie rustig op en niet pushen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 10:09
 
EGGIE989 schreef:
Ik krijg er niet aleen een punthoofd van maar wordt er ook enorm simpel van.

Ik herken het wel maar dan meer "ik zoek iemand om alles mee te delen maar wil eigenlijk niet meer of wel of toch niet, misschien wel, vorige week wel nu even niet enz"

Maar volgens het profiel "enorm op zoek naar een vaste relatie".
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Heel herkenbaar, ook ik hinkte steeds van de ene op de andere been.
En toch mag ik nu een hele lieve vriend hebben. En hij kwam op een moment dat ik er niet meer zoveel mee bezig was, maar meer met andere leuke contacten hier. Op een moment dat ik er niet op bedacht was.

Geef het over, laat het gaan en laat alles over je heen komen. Je zult van God krijgen dat wat je nodig hebt, alleen niet op onze tijd, maar op Zijn tijd.

José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 10:50
 
JOSINA022 schreef:
Heel herkenbaar, ook ik hinkte steeds van de ene op de andere been.
En toch mag ik nu een hele lieve vriend hebben. En hij kwam op een moment dat ik er niet meer zoveel mee bezig was, maar meer met andere leuke contacten hier. Op een moment dat ik er niet op bedacht was.

Geef het over, laat het gaan en laat alles over je heen komen. Je zult van God krijgen dat wat je nodig hebt, alleen niet op onze tijd, maar op Zijn tijd.

José

heel mooi Josina,
en het is ook heel bemoedigend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 10:58
 
MARYLIEN613 schreef:
heel mooi Josina,
en het is ook heel bemoedigend!

Dank je wel!

Hoe gaat het bij jullie nu?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 15:20
 
JOSINA022 schreef:
Heel herkenbaar, ook ik hinkte steeds van de ene op de andere been.
En toch mag ik nu een hele lieve vriend hebben. En hij kwam op een moment dat ik er niet meer zoveel mee bezig was, maar meer met andere leuke contacten hier. Op een moment dat ik er niet op bedacht was.

Geef het over, laat het gaan en laat alles over je heen komen. Je zult van God krijgen dat wat je nodig hebt, alleen niet op onze tijd, maar op Zijn tijd.

José

Mooi Josina!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EGGIE989





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 18:34
 
LEONARD480 schreef:
Soms Eggie moet je geduldig zijn...er kan van alles de reden zijn, waarom mensen daarin moeilijk een keuze kunnen maken....
Je moet je in een nieuwe relatie toch vroeg of laat emotioneel gezien blootgeven en dat kan knap lastig zijn ...ook vertrouwen in een partner kan beschadigd zijn.
Heb geduld en bouw een relatie rustig op en niet pushen

Ik kan je 1 ding vertellen.... ik ben absoluut niet ongeduldig en loop niet te pushen.
Maar sommige mensen komen er gewoon niet uit... en soms is dat best lastig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 19:01
 
EGGIE989 schreef:
Ik kan je 1 ding vertellen.... ik ben absoluut niet ongeduldig en loop niet te pushen.
Maar sommige mensen komen er gewoon niet uit... en soms is dat best lastig.

Was ook niet direct op jou van toepassing, maar algemeen Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 17 februari 2011, 19:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:02
 
Nou, ik wil niet heel veel zeggen maar volgens mij zijn allleenstaand en vrijgezel 2 verschillende woorden voor het zelfde. Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 12 maart 2011, 14:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:15
 
BEUN656 schreef:
Nou, ik wil niet heel veel zeggen maar volgens mij zin allleenstaand en vrijgezel 2 verschillende woorden voor het zelfde. Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

echt nie...vrij-gezel...zie je? iemand die gezel is en vrij is/wil zijn/wil blijven..

en alleen-staand?
die staat eer alleen bij.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:24
 
MARIAN519 schreef:
echt nie...vrij-gezel...zie je? iemand die gezel is en vrij is/wil zijn/wil blijven..

en alleen-staand?
die staat eer alleen bij.. Knipoog smiley

Nou ja... als ze dan maar beide vrij gezellig zijn Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:28
 
LISA610 schreef:
Nou ja... als ze dan maar beide vrij gezellig zijn Clown smiley


Als je maar in het bezit bent van de PIJL EN BOOG Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 09:16
 
Zoals jullie zien heb ik dit topic opgeschoond, waarom? We gaan echt te veel offtopic. Mensen die dit forum of dit topic voor het eerst zien, moeten gewoon mee kunnen posten. Zo vaak offtopic gaan verstoort dus zowel de toegankelijkheid als de functie van het forum.

Voor wie het vervelend vinden dat hun posts verdwenen zijn: open de volgende keer een topic over dat betreffende onderwerp of ga met elkaar chatten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2