ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HARALD940
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HARALD940
Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 31 december 2012, 18:15
BerichtOnderwerp: Top 2000
 
JOL252 schreef:
U2 -One-

http://youtu.be/BgZ4ammawyI


http://www.lyricsfreak.com/u/u2/one_20141388.html

Deze is inderdaad erg mooi.
Het andere nummer wat one heet vind ik ook mooi, van Metallica.

Daarnaast natuurlijk Echoes van Pink Floyd, als Pink Floyd fan.
Maar ook Fool's Overture en School van Supertramp
A Whiter Shade Of Pale van Prokol Harum
Summertime van Brainbox (Jan Akkerman)
In The Air Tonight van Phil Collins
A Forest van The Cure

De film linkjes volgen nog, en anders zelf even zoeken op youtube
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 23:07
BerichtOnderwerp: het geven van tienden
 
THOMAS968 schreef:
Ja en degene die Zijn Woord misbruikt voor eigenbelang misschien ook wel, maar toch. Ik huiver altijd als voorgangers bijbelteksten aan het ontvangen van geld koppelen. Zeker in jonge evangelische gemeenten met weinig bekwaam kader. Zo van hij is in de geest dus geschikt als oudste. Er mogen best wat meer eisen gesteld worden bij een kaderfunctie. Kennis van zaken bijvoorbeeld en inzicht in relaties.

Thomas

Daarvoor kunnen ze ook ter lering gaan in wat verder over de tienden geschreven staat in Leviticus, Numeri en Deutrenomium.
Daar waren in elk geval de Levieten ook niet vrijgesteld van het geven van de tienden, alles wat zij van het volk kregen als tienden, moesten zij daar weer de tienden van aan de priesters geven voor hun onderhoud.
Daarnaast moesten de Levieten ook giften geven aan de hulpbehoevenden in Israël, zodat niemand van het volk te kort had.

Daarbij ook de regeling dat veel Israëlieten de tienden alleen hoeven te geven elke 3 jaar.
Dat moeten die Evangelische gemeente dan er zeker bij instellen als ze zo precies de tienden willen aanhouden (maar dat zullen ze dan wel niet gaan doen....).


Laatst aangepast door
HARALD940
op zaterdag 29 december 2012, 23:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 12:36
BerichtOnderwerp: Filmfreaks
 
2e kerstdag gezellig met familie weer eens de film Serenity gekeken.
Ik wist er nauwelijks meer wat van hoe hij ging, en waarover, het was dus lang genoeg geleden dat ik hem gezien had. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 21:57
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
JANS221 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=mpgyTl8yqbw

Gabriel Faure: Pavane, Opus 50.

Erg mooi Jans.

Deze uitvoering van Beethoven's Ode an die Freunde heeft een wel heeeeel groot koor Knipoog smiley
http://www.youtube.com/watch?&v=paH0V6JLxSI#!


Laatst aangepast door
HARALD940
op woensdag 19 december 2012, 21:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 21:26
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
Nou vandaag helaas heel wat.....

Het begon met dit voor mijn stadsfiets.

Deze had ik al, maar wilde er andere pedalen ophebben, en die had ik al een tijdje, maar de oude pedalen kreeg ik er maar niet af, gisteren in een bankschroef kunnen zetten en de pedalen er toen wel afgekregen, maar daardoor uiteindelijk toch wel het schroefdraad kapot gemaakt. Helaas dus maar opnieuw besteld.....

En nog een aantal vellen schuurpapier voor wat schuurwerk aan een houten salontafel, eerst schuren en dan mooi lakken.
En nog 2 spuitbussen verf voor andere karwijtjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 21:20
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
SHANITA130 schreef:
Oei, offtopic ben ik zie ik.

Ahum, wat eten we vandaag?

Dát weet ik nog niet, ga zo even naar de AH, en dan kijk ik daar ter plekke Knipoog smiley

En wat is het geworden?

Hier ribeye gemarineerd met broccoli en krieltjes.

En vannacht wat dropjes enzo met veul cola, er moet gewerkt worden, dus wakker blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:39
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
VISSER278 schreef:
gewerkt. Verlegen lachende smiley

Ja, hier ook, en thuis gewerkt vandaag, want ik was vergeten de wekker te zetten Verlegen lachende smiley

De rest van de week dan wel op kantoor, als ik me niet weer verslaap Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:35
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
VISSER278 schreef:
Hij heeft zich rot gezocht maar kon jullie huis in de republiek Deutschland niet vinden.

De kipfilet was zo taai als een lap leer. Kotsende smiley

Dan was het vast een oude kip, Visser....


Vandaag een duits biefstuk omgevormd tot een hamburger, in de grillpan, en daarna op bord met sperziebonen en een beetje appelmoes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 23:54
BerichtOnderwerp: Refoorbij?
 
Ik pas zelf als GKV'er misschien niet helemaal (of helemaal niet Knipoog smiley ) in dit kader... Ik heb afgelopen weekend wel een kerkdienst mee gemaakt die in dit kader zou vallen. Maar toch vind ik de visie zoals die gegeven word erg negatief, zowel van de personen die de kerk uit zijn gegaan, als van andere personen die die mensen willen "helpen".

In de preek van afgelopen weekend vond ik in elk geval geen veroordelende of verkleinende woorden. Nou zegt dat natuurlijk niet zo bijster veel, 1 Dominee, 1 preek. Maar van de andere kant spreekt het wel van wat jou als persoon opvalt en opneemt in een preek of in gesprekken met je ouders en de leiders/leden van de gemeente waar je in opgroeide. En van wat je daar zelf in meeneemt in je eigen leven, en wat dit voor jou als persoon aan reacties oproept, en hoe je met die reacties omgaat, En hoe jij als persoon je daarin je eigen standpunten toetsend in vormt en relativeert.

Wat dat betreft dan dat mij in elk geval wel opvalt zijn de 2 lotgevallen die de kerk uitgingen, en nu nog steeds worstelen met een kokervisie, een visie die hun mogelijk/gedeeltelijk door anderen is aangeleerd/opgedrongen, maar een visie die zij zichzelf ook hebben aangeleerd en niet hebben afgelegd. Ik zie in hun huidige leven niet dat zij het leven in hun kerk hebben overdacht, over het hoe en waarom sommige dingen werden gedaan/gezegd, en hoe zij daar hun eigen mening nu over hebben gevormd. Ze zitten nog steeds vast in de oude kokervisie, en geven daar de kerk de schuld van, zonder daarvoor ook naar zich(haar)zelf te kijken.
Dan vind ik de godsdienstleraar die ook aanbod komt veel evenwichtiger, hij gaat de problemen niet uit de weg, maar weet ook te relativeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 22:52
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ohw, dit is wel wat off topic geloof ik......gaat er hierom wat je eet.....

Maar weer on topic dan?

Voor de verandering Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt vandaag weer eens een broodje Shoarma gegeten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 21:06
BerichtOnderwerp: DIT DOET ME /HEM PIJN!
 
MARITIME853 schreef:
Ben ik met je eens.
Wat is nu waarheid???
Doordat iemand niks zegt..... zoals de Heer (maakt juist deel uit een grote geheel) ook zweeg en zegt "vraagt het hun?"... Smiley die vol vragen zit

Nou, makkelijk toch? Vanuit de bijbel.
En daarnaast indien bij de kerk gewenst een gezamenlijk soortement convenant die strookt met de bijbel, en waar alle kerkleden/voorgangers/kerkleiders in de gemeente/kerkgemeenschap voor stemt.

Daarmee kun je elke voorganger/kerkleider/gemeentelid met wat hij/zij zegt op aanspreken.

Op die manier kerk zijn laat ook zien aan iedereen dat niemand (ook voorgangers) meer is dan een ander in de kerk, en dat je rekening hebt te houden met elkaar, je bent samen kerk, niet individueel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:05
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
VISSER278 schreef:
Met alle plezier hoor . Maar eigenlijk is dat weer stropen hè , en laat dat nou juist heeeeeeeeeel erg leuk zijn Smiley met dichtgeplakte mond

kijk dan wel uit voor de politie, anders heb je geen vers maaltje uit de zee... Knipoog smiley


En met de introductie van Windows 8 heb ik uiteindelijk maar 3 licenties windows 7 aangeschaft, want ja, ik loop graag wat achter Clown smiley en windows 8 vind ik zelf Zieke smiley Kotsende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 1 november 2012, 20:25
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
THOMAS968 schreef:
Van het Harde met de bus naar Zwolle was volgens mij sneller geweest. Dat is maar een paar kilometer.

Thomas, zelfs de OV-fiets was sneller.

Daar heb ik aan gedacht, maar er stapten zoveel mensen uit in het 't Harde dat dat geen optie was (ruim 90% van alle mensen in de trein stapte uit, en de trein was te lang voor het perron van 't Harde) daarnaast komt de streekbus die langs 't Harde komt net uit Zwolle, en neem t de tijd om weer terug naar Zwolle te gaan.
En toen was ook nog niet bekent dat de NS bussen in zou gaan zetten.

Daarbij op het station van 't Harde zonder ook maar de minste comfort wachten op een bus die niet eerder dan een uur later in het 't Harde aankomt. Daarom leek mij de beste optie om via Deventer te gaan, en zou als die trein ging ongeveer net zo snel geweest zijn, met meer comfort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 19:12
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
PIETER649 schreef:
dus ja, wat mij betreft rusten ze iedere veldwachter met n pinapparaat uit!!!

Nee, dat zou te makkelijk zijn, dat werkt niet zo in de Nederlandse ambtenarij.


Afgelopen vrijdag had ik het slechtste moment van de dag (beter gezegd, van de hele week)
Vrijdagmiddag tijd om naar huis te gaan, ik werk in Amersfoort en woon in Zwolle, en reis met de trein, ik werk 5 minuten lopen vanaf het station in Amersfoort.
Dus 's middags met de trein naar huis, en de trein stopt net voorbij 't Harde, blijkt er tussen 't Harde en Zwolle een stroomstoring te zijn, en de trein moest terug naar Amersfoort, En we moesten dan via Deventer reizen.
Toen we terug waren in Amersfoort en in de trein zaten naar Deventer werd er omgeroepen in de trein dat die ook niet ging rijden omdat de internationale trein naar Duitsland tussen Amersfoort en Apeldoorn in brand stond.
Het was inmiddels al ruim 6 uur geweest, en omdat ik wist dat het wel even ging duren ben ik eerst maar eens gaan eten bij de Burger King, en de treinen gingen weer rijden na 8 uur. Uiteindelijk was ik om 20:50 in Zwolle ipv 17:15.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 09:30
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
ERIKA129 schreef:
Earl grey Kotsende smiley dat is zulke vieze thee brrrrrrrrr..
Nee lekker die van zonnatura rooibos op 12 kruiden smaakt veel beter enne.... is gezonder Knipoog smiley

Ieder zijn smaak, Erika, maar Rooibos hebben ze ook
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 29 oktober 2012, 09:24
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
HANNAH810 schreef:
earl grey, da's de lekkerste


(hoe grijs is je aankomende date, harald, als ik zo vrij mag zijn? Engeltje smiley )

Ik heb de date nu weer met haar, en ja, earl grey is vrij grijs Clown smiley

Maar wel lekker, vooral met wat honing ipv suiker.

De fabrikant is van oorsprong Russisch, vandaar


Laatst aangepast door
HARALD940
op maandag 29 oktober 2012, 09:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 22:47
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
STEENTJE178 schreef:
Oei Harald........ Kus-me-thee??? Heb je binnenkort een date?? Knipoog smiley

Ja, met een Russische Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 22:41
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
ERIKA129 schreef:
Drink gewoon thee joh Knipoog smiley

Precies Erika, gewoon een koppie thee.

Das ook het laatste wat ik gekocht gisteren, thee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 22:26
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ROELANDE345 schreef:
een soort veeg de kast uit potje.
Uien paprika en champignons had ik nog, krieltjes en rundervinken. Heb er met een pot veldertjes een lekker potje van gemaakt

Klinkt lekker, Roelande.
zelfs met de uien, paprika en champions...... Smiley met dichtgeplakte mond

Zelf heb ik het me niet zo moeilijk gemaakt.
spercieboontjes met appelmoesje, en een haasje met een beetje satesaus


Laatst aangepast door
HARALD940
op donderdag 25 oktober 2012, 22:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:28
BerichtOnderwerp: het geven van tienden
 
ROELANDE345 schreef:
het geven van tienden

Dan zou ik willen refereren aan Marcus 12:41-45

Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist. Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud’.

Gaf die vrouw precies de tienden? of gaf ze minder? of meer? Gaven de rijken wel precies de tienden?
Volgens de wet zouden ze precies de tienden gegeven hebben, maar toch bekijkt Jezus het anders, Hij ziet met welk hart het gegeven word.
Dat was Hem veel meer waard.

Hoe, ipv hoeveel, zouden wij dan vanuit onze relatieve rijkdom moeten geven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:49
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
CORTAZAR588 schreef:
Wat is iedereen het weer met elkaar eens....

Ik kan in het verweer van Sjaoul geen enkele verheffing ontdekken.
Noch een superieur voelen.

het enige wat hij probeert duidelijk te maken is dat er een Joodse Yeshua is.

De gene die aanvalt is Pieter.
Maar zoals alles op dit Forum is ook dit onderwerp weer naar de verdommenis geholpen omdat men zich aangesproken voelt en geen enkele verdieping kan accepteren.

Ik denk dat ook dit wederom een verloren zaak is.

Jammer dat er geen andere visie mogelijk is dan die van de gereformeerde club.

Ik heb anders van jou of Sjaoulski geen weerlegging van de aangedragen punten van mij of anderen gelezen. Enkel jullie standpunten. En dat wij fout zijn, maar waarom.... geen idee.

En in jullie standpunten lees ik dat jullie het belang van Israel boven alles stellen, en ook op een manier alsof Israel zijn status aan zichzelf te danken heeft, ipv van God zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:41
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
SJAOULSKI206 schreef:
Beste Harold,
Als het voor jou zo is, dan heb je mijn Zegen en ik zal voor je bidden. Maar eerlijk gezegd als een liefhebbende broeder ben ik het een beetje moe al deze romeinse denken en vervangende denken.
Daarom ga ik niet op je vragen in en vraag ik je naast het lezen van Het Woord alleen in Nederlands ook zelf te gaan zoeken naar de context van iedere tekst en die ook te bestuderen. Ook dat je teksten aan elkaar gaat koppelen zoals ze bedoeld zijn om gekoppeld te worden.
Moge de Eeuwige G'd van Jisrael je Zegenen en je Onderwijzen in Zijn WIJSHEID en LIEFDE!
In de Naam van Adonai Yeshua,
Sjalom
Sjaoul

Mijn naam is HARALD, en die naam heb ik van mijn ouders gekregen, niet harold.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 10:08
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
ANNA415 schreef:
ah nee he, heb ik het net rood Boze smiley Coole smiley met zonnebril

Rood haar (en sproeten) vind ik anders zelf wel woest aantrekkelijk. Verliefde smiley Duiveltje smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 09:57
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
Zaak Galjoen. Verdachte schiet op 12 mei 2011 te Helmond zijn ex-vriendin dood. Op 16 mei 2011 schiet hij te Zwijndrecht eerst in het portiek van de woning de zus van een andere ex-vriendin dood (error in persona). Vervolgens gaat verdachte de woning van zijn ex-vriendin binnen en schiet haar en haar moeder daar dood. Ten slotte schiet verdachte op de vader van zijn ex-vriendin. Deze wordt wel geraakt, maar overleeft het. Error in persona staat niet aan voorbedachte raad in de weg. Bij het doden van de beide ex-vriendinnen voorbedachte raad aangenomen op basis van een bekennende verklaring, welke wordt ondersteund door andere bewijsmiddelen, waaronder een zgn. afscheidsbrief. Geen aanleiding voor het gelasten van TBS. Opleggen levenslange gevangenisstraf niet in strijd met artikel 3 en artikel 5, vierde lid, van het EVRM.


Dit is de strafmaat in Nederland anno 2012 voor het vermoorden van 4 mensen.

Levenslang is doorgaans 25 jaar.

Is dit een straf die in verhouding staat ?

Dat is de Nederlandse strafmaat op het moment inderdaad, wil je dat veranderd hebben zul je bij de politici in Den Haag aan moeten kloppen.

Maar zou jij dan, zoals Pieter eerder al vroeg, zelf de trekker over wllen/kunnen halen? En zelfs als je ja zegt, dan nog, ga er maar eens aan staan om het ook daadwerkelijk te doen. Ik heb het vroeger ook wel gezegd; geef me een verkrachter/moordenaar en een pistool, en ik schiet hem zo dood. Maar dat is wel veranderd, en niet omdat ik het niet zou kunnen, maar meer dat ik dan bang ben, weet wat dit met mij zal doen.

En de doodstraf word vanuit de bijbel alleen in het OT uitgelegd en opgelegd om uit te voeren. Maar wel in een tijd die anders is als die van ons. Ook de situaties in Amerika en China zijn niet die van Nederland.

Jezus spreekt zich niet uit over de doodstraf, maar wel over behoudenis.
"Ook ik veroordeel u niet" tegen de overspelige vrouw, nadat de wetsgeleerden Jezus tot een oordeel wilden verleiden, of ze ter dood gebracht moest worden.
Daarna zei Hij nog wel tegen haar "zondig van nu aan niet meer".

En ook de misdadiger aan het kruis naast Jezus "Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn"
Geloof is altijd mogelijk, ook al is het in de laatste minuut van je leven, en God weet wel of het oprecht is of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 21:23
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
SJAOULSKI206 schreef:
Wat betreft de feest- en gedenkdagen, wil ik je wijzen dat de Eeuwige G'd, de G'd van Avraham, Yitschak en Ja'akov, Onze VADER in al Zijn Verordeningen gewild heeft om Zijn Kinderen Apart te zetten van de Egypte en Rome. Dit zien we heel duidelijk wanneer Hij in Zijn Heilige Woord ons terechtwijst benoemt Hij altijd dat we zijn Verordeningen hebben losgelaten en de afgoden hebben gevolgd, en zegt ons om terug te keren naar Zijn Heilige Wegen.

Hebben Avraham, Yitschak en Ja'akov die feest- en gedenkdagen ook gehouden?
Ze geloofden in God het het werd hen tot gerechtigheid gerekend. Je kunt dan aangeven dat God die regels nog niet had opgesteld, maar als God had gewild dat iedereen zich daaraan had moeten houden, dan had God ze dan toch wel al aan Adam gegeven na de zondeval?
En het scheuren van het voorhangsel in de tempel toen Jezus stierf, door het scheuren van het voorhangsel is de hele Levitische dienst tussen God en het volk Israël overbodig geworden, dat zou dan betekenen dat dat incl. feest- en gedenkdagen is die door het Levitische geslacht onderhouden werd tussen God en het volk Israël sinds de invoering ervan toen het volk Israël in de woestijn was onderweg naar het beloofde land.

SJAOULSKI206 schreef:
Daarom zeg ik, zelfs de kleinste gebod nu en tot in Eeuwigheid geldig en zal blijven, want het is en blijft het Woord van de Eeuwige.
De Eeuwige vraagt niet veel van ons om te doen, en gooit niet een zware last op ons in onze Levenswandel met HEM. Dus waarom worden we onverschillig en zeggen het maakt niet uit welke dag of hoe of wat dan ook. Nee Broeder (en Zusters) het maakt allemaal uit. Want alles wat we doen moet voor de heidenen om ons heen een afspiegeling van HEM zijn. Dus zoals Sjaoul (Paulus) heeft geschreven: Niet ik, maar HIJ leeft in mij!
Daarom zeg ik, Laat ons allen Amen met ons hart zeggen tegen de Woorden van Rabbi Sjaoul en uitvoering aan geven.

Ik bid en hoop dat ik met deze reactie wat heb kunnen ophelderen, zodat er de Ogen en de Oren van ons allen geopend worden voor de Heilige G'd van Jisrael, HaSjem!

Met de Zegen van Onze Adonai Yeshua en in Zijn Liefde komen mijn wensen naar je (jullie) toe,

B'Sjem Adonai Yeshua HaMasjiach, Sjaloom,

Sjaoul

Het klopt dat elke tittel en yota van de wet blijft staat tot de terugkomst van Jezus. Maar Jezus heeft ook voor alle zonden van iedereen onder de wet betaald aan het kruis.
God geeft ons inderdaad een lichte last op onze schouders, maar de wet 100% houden is geen lichte last, God liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht is wel een lichte last.
En de dag waarop wij God aanbidden was niet onverschillig bedoeld, ik zei ook niet voor niets erachter, dat wij en dus ieder persoonlijk ons elke dag 100% op God hebben te richten, dus 7 dagen in de week, en niet speciaal die ene dag in de week meer als de andere dagen.

Sjaoul, moeten wij naast God aanbidden ook nog de wet volbrengen? Was Jezus offer van zijn leven op aarde, en speciaal aan het kruis niet het 100% volbrengen van de wet voor ons?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 12:57
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
Nou, blond haar, blauwe ogen, en grote bonbonnella's Anita412. Toch???

Mannen ? ? ? ? ? ?

Verliefde smiley




Rest volgt nog.


Laatst aangepast door
HARALD940
op vrijdag 12 oktober 2012, 12:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 12:43
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
SJAOULSKI206 schreef:
Broeder Harold,
Het spijt om in je reacties continue anti-joodse denken te zien. Ook het afwezigheid van het wil om de Ogen te openen naar wat de Eeuwige heeft vast gesteld.
Ik roep niemand om dingen die uit mensen zijn gekomen te onderhouden, maar G'ds Verordeningen te onderhouden.
Als jij van mening bent dat wij als joden hebben het afgedaan voor de Eeuwige, dan is dat jou mening. Maar ik kan je vertellen dat het zeker niet de mening van de Eeuwige, Yeshua of Rabbi Sjaoul.
Wat jij aanhaalt over Rabbi Sjaoul en dat hij wilde niet dat nieuwe gelovigen de wetten volgenden, dat was om het geloven niet moeilijker te maken voor hun met de hoop dat zij door liefde steeds meer dorst zullen hebben naar de Eeuwige en Zijn Woord en deze gingen volgen. Maar helaas door Keizer Constantijn is dat helemaal te niet is gedaan.
De feestdagen en Sjabbat zijn niet de enige punten waar de gelovigen uit de volken naar terug moeten maar eigenlijk ALLES WAT GESCHREVEN IS. Ik geef die aan als voorbeeld omdat ze helder en duidelijk zijn voor iedereen. Maar ik kan zo met jou iedere vers van de Bijbel doornemen en wijzen waar de Romeinse kerken de mist in zijn gegaan en niet meer de Eeuwige erin volgen. Maar dat ga ik niet op een forum doen. Ook ga ik het niet doen met iemand die niet open staat naar Het Woord van de Eeuwige en alleen gelooft in de vervangingsleer.
Dit doet mij pijn, en ik zal voor je bidden dat de Eeuwige je ogen mag Openen zodat je Zijn Heilige Waarheid kan zien.
Met Zijn Zegen en Liefde laat ik je bij deze en ik zal voor je bidden,
Sjalom Lecha w le Nafsjecha B'Sjem Adonai Yeshua, Amen
Sjaoul

Dan lees je mijn reacties toch niet goed, want ik ben niet anti-Joods en ik ben ook geen aanhanger van de vervangingsleer.

De Joden hebben niet afgedaan, ze hebben nog steeds het eerst geboorterecht, dat hebben wij hun niet afgepakt of afgetroggeld, en dat kunnen wij ook niet, iets wat God geeft kunnen wij niet afpakken.
In mijn reactie heb ik veel eerder de situatie in het kort van het Joodse volk vermeld die opliep tot het kruis, en dan specifiek hoe de Joden met God en zijn geboden omgingen, en wat daar mis aan ging.
Maar daarbij denk en spreek ik niet anti-Joods, in hun situatie had ik het zelfde gedaan, ik kan mij nergens op beroepen dat ik beter ben dan een Jood, we zijn beide zondaren, en hebben beide God’s genade even hard nodig.
Er is wel een verschil tussen de Joden die Jezus aanvaarden, en de Joden die Jezus niet aanvaarden, Wie Jezus aanvaard, kan zich op Hem beroepen, Wie Jezus niet aanvaard valt onder de wet.

En wat betreft van wat je zegt wat wij verder hebben afgedaan, en naar toe moeten terugkeren, waarom moet dat?
In mijn beleving vanuit de bijbel is het enkel geloof, hoop en liefde in God die tot behoud leid. Want vanuit de liefde doe je graag wat God wil, en niet speciaal omdat dat toevallig in de bijbel staat. Dat heb je zelf een paar reacties terug ook uitgelegd, en daar ben ik het helemaal mee eens.
God wil dat wij ons elke dag zo op Hem richten als Hij dat naar ons ieder persoonlijk doet, en niet dat wij dat buiten de normale dagen extra op God richten op feestdagen en de Sjabbat. Dat maakt het voor mij in elk geval niet uit op wat voor dag ik mij op God richt, ik heb het elke dag te doen.

Eigenlijks snap ik niet echt wat je fout ziet in de katholieke kerk, en de kerken die er na de reformatie kwamen, We richten ons in geloof, hoop en liefde op God, en vanuit dat geloof en de liefde voor God doen wij wat Hij graag wil, met vallen en opstaan, dat dan weer wel. In geloof, hoop en liefde, en de grootste is de liefde. Maar dat zal voor jou toch niet anders zijn, of vind je dat er meer nodig is tot je behoud dan geloof hoop en liefde in het offer van Jezus vlees en bloed? Vind je dat jij naast Jezus offer ook voor je eigen behoud moet werken?


Laatst aangepast door
HARALD940
op vrijdag 12 oktober 2012, 15:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:56
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
 
STEENTJE178 schreef:
Ohoh, Harald...... een duif kan toch geen schaap transporteren? Verraste, verbaasde smiley ...... Knipoog smiley

Nee, dan heb je er meer dan 1 nodig, maar een beetje reepjesvlees moet wel lukken.
gewoon alles er afsnijden wat geen shoarma is. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:54
BerichtOnderwerp: mannen....waar knappen jullie nou op af bij een vrouw ;-))
 
GERRIT603 schreef:
Knipoog smiley als ze minstens 3 kilo zwaarder is dan m'n ex Knipoog smiley

GERRIT603 schreef:
dat wilde ze nooit vertellen Boze smiley

Maar dan maakt het toch ook niet uit, het juiste verschil in gewicht weet je dan toch niet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940 (49)





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:50
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
 
HANNAH810 schreef:
mijn pleegdochter heeft onverwacht om half vier een afspraak harald; dus dan zou ik om twee uur terug moeten gaan, rap douchen en omkleden en dan zoef, de deur uit.
wordt wel een beetje mijl op zeven he?

maar goed; sommigen zou ik dan met oud en nieuw wellicht weer ontmoeten op een party.........

soms moet je keuzes maken, harald.

(kies ervoor de shoarma hier even warm af te leveren, als je wilt?)

Ja, inderdaad, keuzes, en dan gaat het gezin toch voor.

Ik zal eens kijken of er een duif jou kant op gaat, dan levert die de shoarma bij je af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HARALD940
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 15 Volgende
Pagina 2 van 15