ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 20:15
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
NEEDPEACE198 schreef:
Ik ben nogal kieskeurig, als het aankomt op een vrouw, waar ik verder mee wil in mijn leven.

Ik hoopte eigenlijks, dat ik hier een vrouw zou aantreffen, die net zo'n groot geloof als mij heeft, aangezien ik die op straat helaas nog niet ben tegengekomen, alleen zit dat er niet in, zoals ik het nu bekijk. Lachende smiley

Ben je nu serieus of schertsend?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 20:13
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
NEEDPEACE198 schreef:
Ik sta voor alles open, alleen kom dan wel met goeie argumenten, die echt een reactie waardig zijn.

Het zijn heel veel woorden, alleen mis ik inhoudt!

Ik geef een link waar alles over dit onderwerp beschreven staat, maar ik krijg geen enkel antwoord op wat daar beschreven staat.

Sterker nog..aan al de reacties die ik krijg, maak ik uit, dat geen van jullie die pagina bekeken heeft, maar wel in de verdediging schieten.

Als jullie die link wel aandachtig bekeken hadden, dan had ik nooit zulke antwoorden gekregen, tenzij jullie er gewoon niet voor open willen staan.

Ik heb dus wel de pagina bezocht, enkele links geopend en geprobeerd me door de lappen tekst te worstelen maar alleen al de toon vind ik van opruiend karakter, negatief en niet zoekend naar de eenheid van Gods gezin.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 9 juni 2014, 20:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 18:22
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
Ik denk dat het geen zin heeft NeedPeace (!!). Je komt hier namelijk met jouw mening aan zetten en ziet die als de enige juiste. Open staan voor wat er hier nog meer gezegd wordt vanuit een rustig kennen van onze Vrede-Gever is er niet bij. Dus Be at Peace en wees je verzekerd dat de Heilige Geest met een ieder van ons bezig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 11:27
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
NEEDPEACE198 schreef:
Beseft u dan niet, dat wanneer u de nieuwste bijbel vertalingen promoot, u zelf in feite eer geeft aan de Satan?

Vindt u het niet zeer verdacht dat teksten zoals deze hieronder, steeds meer veranderd worden in het voordeel van de satan?

Besef ook dat dit slechts 1 tekst is uit de gehele bijbel!

Statenvertaling :
Job 1:7: Toen zeide de HEERE tot den satan: Van waar komt gij? En de satan antwoordde den HEERE, en zeide: Van om te trekken op de aarde, en van die te doorwandelen.

NBG
Job 1:7: En de Here zeide tot de satan: Vanwaar komt gij? En de satan antwoordde de Here: Van een zwerftocht over de aarde, die ik doorkruist heb.

NBV
Job 1:7: De HEER vroeg aan Satan: "Waar kom je vandaan?" Hij antwoordde: "Ik heb rondgezworven en rondgedoold op aarde."

In de NBV wordt “de satan” (= de tegenstander) consequent vertaald alsof het om een eigennaam zou gaan, dus met een hoofdletter! Daarmee wordt de duivel beslist te veel eer gegeven. Denk daar maar even over door: deze nietswaardige heeft namelijk ooit heel dicht bij God gestaan maar is desondanks verworden tot een monster. Wie dat op zijn geweten heeft is geen naam met een hoofdletter waard! Het feit dat in de NBV de satan een eigennaam met een hoofdletter heeft gekregen maakt heel duidelijk wie de opdrachtgever van deze parafrase “vertaling” is die op deze wijze wordt geëerd...

Kom es op adem... want het is pinksterfeest. We mogen vol zijn van Gods Geest, vol zijn van blijheid om wat Hij voor ons deed en naar Jezus "schouwen". Ik kijk liever naar Hem.

( en waar heb ik gezegd dat ik de nieuwste vertalingen promoot? Het is zelfs nog erger denk ik in jouw ogen, ik vind The Message geweldig).


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 9 juni 2014, 11:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 11:09
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
NEEDPEACE198 schreef:
Ik bedoel er kort gezegd mee te zeggen, dat de meest invloedrijke mensen op deze wereld niet voor God gekozen hebben, maar voor de Satan.

En dat bijvoorbeeld Rutte of Obama slechts trekpoppen op het toneel zijn!

Het zijn de mensen achter de schermen, die bepalen wat er gebeurd, en die mensen staan dus natuurlijk achter de Satan.

En de Satan probeert ons uiteraard zover mogelijk bij de bijbel vandaan te houden!

Uiteindelijk gaat de hele wereld er aan, maar besef wel heel goed, dat de wereld al aardig aan het vergaan is, en dat het zeker niet beter zal worden met de wereld.

Lucifer is very much alive!


Wat een eer geef jij aan satan... wat en wie is jouw focus hier op aarde?


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 9 juni 2014, 11:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:25
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
ZOEKER678 schreef:
Boeiend dat ik dit nu net moet lezen voor ik straks op bezoek ga bij een gemeentelid die werkt als bijbelvertaler.

Wat mij ook boeit is hoe je met andere christenen omgaat die wel gebruik maken van een van de nieuwere vertalingen.

De vraag die mij bezighoudt is; wat is nu eigenlijk het evangelie dat Jezus verkondigde? Hij had geen van onze bijbelvertalingen in de hand.

Het naast elkaar houden van de verschillende vertalingen en het lezen van heel veel commentaren heeft mij duidelijk gemaakt dat de Waarheid niet is opgehangen aan een titel of jota. Zelfs de statenvertaling heeft ongelukkige vertaalkeuzes gemaakt.

Gelukkig dat het Pinksteren is geweest en Gods geest nu in mij kan wonen. Daarom hoef ik voor niets meer bang te zijn, ook niet voor een verkeerde vertaling. Satan is al overwonnen, en alleen Zijn Geest leidt in de Waarheid.( 1 Cor 2). Ik hoef geen angst te hebben voor een "verkeerd" vertaald woord of begrip.

Ik bid dat niemand zich angst laat aanpraten, dat is wat satan wil. Hij krijgt hier veel te veel eer en aandacht.

Jezus heeft overwonnen, en sinds Pinksteren wil Zijn Geest in ons wonen en ons onderwijzen in Liefde, in zorg voor elkaar. In die zorg is geen plaats voor angst. Dank U Jezus!

Amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 07:52
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
NEEDPEACE198 schreef:
Mijn excuses.

Ik was vergeten om een hele mooie link onderaan mijn bericht te plaatsen.

Daar heb ik die info ook van gekopieerd, maar er staat nog veel meer zeer belangrijke info op die website.

Lees die hele pagina eens aandachtig door, en vertel mij dan of u er nog steeds hetzelfde over denkt.


http://www.wat-is-waarheid.info/bijbel-vervalsing.htm

Het is inderdaad curieus wat er uit de Statenvertaling is weggelaten of gewijzigd...
Verder krijg ik van de intonatie van de website een beetje de kriebels en de lange lappen tekst zijn niet echt uitnodigend.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 9 juni 2014, 08:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 08:27
BerichtOnderwerp: Pinksteren
 
Schitterend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:46
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ANNA415 schreef:
Niks braafs aan Jol! Met dit weer is dat juist tegendraads Knipoog smiley


Oh.. dan klopt het wel weer... pfiew! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:29
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ANNA415 schreef:
zo de BBQ aan Clown smiley Coole smiley met zonnebril Kwijlende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden


oh wat ben ik toch weer braaf... bietjes, aardappels en een ouderwetse gehaktbal.

Morgen gourmetje...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:13
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
Meegenieten van Opwekking via Livestream, nu optreden van Sela... :

http://www.opwekkingmedia.nl/stream/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 21:28
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
PETRA373 schreef:
Volgens mij staat er in de bijbel dat als je exman een andere vrouw heeft, je weer een andere man mag nemen.

lucky me Lachende smiley me ex met een 25 jaar jongere snol verder is gegaan Lachende smiley Lachende smiley

Smiley met dichtgeplakte mond Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 21:27
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNA415 schreef:
en nu zo slapen..... Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

hoe was het?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 19:13
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Gevulde paprika's...
en ik was bij Ikea... nou en toen ehhh...




lekker hoor, als toetje... bakkie koffie erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 17:25
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
TINKA066 schreef:
waarom gaan we er van uit dat ELK huwelijk door God is samengevoegd?? misschien zijn we wel een beetje eigengereid en nemen het heft in eigen handen ( denk aan Abraham en Sara die God ook wilden helpen door Hagar te geven als vrouw die de beloofde zoon moest geven).......Veroordeel niet opdat gij niet veroordeelt wordt, of, met het zelfde oordeel als u oordeelt wordt u geoordeelt. Wees dus voorzichtig met wie en hoe en wat.
Trouwen doe je niet lichtvaardig...scheiden ook niet...je trouwt met de bedoeling om voor eeuwig bij elkaar te blijven.....en wat als......Is het Gods bedoeling dat je je hele leven in een ongelukkig huwelijk te zien??? NEE zeg ik, God wil de mens gelukkig zien.......

Amén to that!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 12:01
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Ik ben ook zo blij met mijn schoonzoon...... Knipoog smiley Lachende smiley


haha! Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 11:56
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
ANNETTE632 schreef:
Ik heb het idee dat de bijbel vrij duidelijk is
Markus10:9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Ik kan me voorstellen dat dit in de praktijk lastig is.

Daarom zal ik ook veroordeel ik het ook niet als iemand hier anders over denkt. Ik begrijp best dat er situaties zijn die onhoudbaar zijn.

Bezint eer ge begint is denk ook belangrijk. Begin niet zomaar aan een huwelijk maar denk goed na voor je met iemand trouwt.

Interessant ... dat zou wel es kunnen betekenen:
- dat er ook huwelijken zijn die God niet heeft samen gevoegd.
- dat er daarnaast ook wel eens situaties zouden kunnen zijn waarin niet de mens maar God zelf ingrijpt.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 6 juni 2014, 11:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 11:31
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
PETRA373 schreef:
Kussende smiley
over het woord worsteling:
worsteling met je zelf, je zelf onderzoekend wat is mijn aandeel fout?
worsteling met God, want de kerk zegt....
worsteling van proberen je huwelijk te redden, wat je niet lukt in je eentje als de ander niet mee helpt
worsteling van je zelfvertrouwen wat effe een goede opdonder krijgt
worsteling voor de spiegel bedenkend eh is die andere vrouw mooier????
worsteling om alleen verder te gaan en voor je kinderen te zorgen in je eentje
de worsteling om de ander te vergeven
de worsteling om je kinderen hier goed door heen t e helpen
de worsteling om in het belang van je kinderen nog gewoon vriendschappelijk met hem om tegaan ook al...... betaald hij bv geen kinder alie
hoe lang kun je die lijst maken van d e dingen waar je je doorheen moet worstelen met een scheiding????


Misschien geeft dit een beetje inzicht voor mensen die het niet zelf hebben meegemaakt......


En dan in al die worstelingen ontdekken: "Hij zal zwijgen in Zijn liefde".
Wat een God! Hij veroordeelt niet.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 6 juni 2014, 11:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 07:39
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
JANS221 schreef:
Ja, het is inderdaad behoorlijk naïef, (maar je bent ten slotte ook nog maar twintig) om te denken dat als je maar goed nadenkt voordat je trouwt en samen God dient, dat je dan een heel goed huwelijk hebt.

En het zijn ook wel grote woorden om zo even van de zijlijn te roepen dat je denkt dat veel scheidingen voorkomen hadden kunnen worden. Dat is een ontkenning van de pijn en het verdriet van je medechristenen hier, die nooit het huwelijk begonnen zijn met de gedachte om te gaan scheiden. Woorden zijn zo snel gesproken, maar verdiep je eens in hun pijn en verdriet en worsteling met God, voordat je zoiets roept.


Ja Jans, het is de leeftijd en het is naïef (laten we het daar maar op houden), alhoewel men hoe jong ook, verantwoordelijk is voor wat men zegt en daardoor (misschien onbedoeld en onbewust) aan kan richten. Ik herken helaas eenzelfde houding als veel mensen tijdens hun pijnlijke weg richting en na een scheiding ontmoeten in sommigen van hun mede-christenen en wat het daardoor extra pijnlijk kan maken. Stel dat men zelf eens in de situatie (ooit) zou zitten, zou men dan nog zo spreken?


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 6 juni 2014, 07:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 23:32
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
ANNETTE632 schreef:
In echt onhoudbare situaties dus wanneer er met man(daar gaat het meestal om.) niet valt te praten en je leven of dat van je kinderen niet zeker bent. Is het mijn inziens logisch dat je weggaat aan gezien jezelf niet in gevaar mag brengen.

k heb laatst heb boek laatste dans gelezen van Karen Kingsbury
Dat gaat over een stel dat op het punt van scheiden staat en het net wil vertellen aan de kinderen als de oudste vertelt dat ze gaat trouwen. Daarom stellen ze het uit tot na de bruilloft. Maar aan het eind zie dat ze toch niet gaan scheiden. Je leest in het boek ook hoe het zover gekomen is.

vaak komt het toch doordat je te weinig tijd in je huwelijk gestoken heb en vaak als je allebei wil is er nog heel veel aan het huwelijk te doen.

Ik denk (misschien nog naief) daten als je goed nadenkt voor je trouwt en er dan ook helemaal voor gaat en bovenal samen God dient je een heel goed huwelijk heb. Veel scheidingen zouden denk ik ook voorkomen kunnen worden.


Maar ik denk dat het als buitenstaanders ook heel belangrijk te bedenken is dat Jezus de overspelige vrouw ook niet veroordeelden daarom mogen wij anderen ook niet veroordelen.


Voor mij persoonlijk houdt dit alleen op dit moment in dat ik niet met een gescheiden man trouw.

Maar ik vind dit een best lastig onderwerp. De vraag is hoe je bijbel moet intepreteren.

Het gaat niet altijd over overspel, over ontrouw. Het is zelfs zo en dat schreef ik al eerder dat je je nog zo goed kunt voorbereiden maar daar red je het niet altijd mee. Je zegt eigenlijk dat mensen die scheiden :
- niet goed van te voren hebben nagedacht (erg generaliserend)
- zich niet goed hebben voorbereid (hoe kun je je voorbereiden op "alles"?
- en God eigenlijk niet betrokken hebben...
Ik vind dat nogal wat.

Maar je laatste opmerking is hier wel aardig de goede richting in: de vraag is hoe je de bijbel moet interpreteren.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 5 juni 2014, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 20:53
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
ANNETTE632 schreef:
Ik heb het idee dat de bijbel vrij duidelijk is
Markus10:9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Ik kan me voorstellen dat dit in de praktijk lastig is.

Daarom zal ik ook veroordeel ik het ook niet als iemand hier anders over denkt. Ik begrijp best dat er situaties zijn die onhoudbaar zijn.

Bezint eer ge begint is denk ook belangrijk. Begin niet zomaar aan een huwelijk maar denk goed na voor je met iemand trouwt.



Fijn dat jij, nog zo jong, toch al zo goed begrijpt dat er onhoudbare situaties zijn. Wat zou jij doen als jij in een onhoudbare situatie verkeert?

En verder denk ik dat er door heel veel mensen heel bewust en samen met God aan een relatie cq huwelijk begonnen werd. Het leven kan alleen erg grillig zijn Annette en soms gebeuren er dingen die je niet incalculeerde en zeker niet had gewild.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 5 juni 2014, 21:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 14:27
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
PETRA373 schreef:
Ik kijk na wat er in de hele bijbel staat, zo haal ik e r bv uit, dat als je man echtbreuk pleegt, het verbond gebroken is ,

God het verbond tussen een man en vrouw, de bedoeling echt prachtig heeft gemaakt.
de realiteit soms wel effe wat anders is zoals wij mensen het doen.
En God wel degelijk soms achter mensen staat die gescheiden zijn,in deze wereld.

effe wat voorbeelden:
je man is een satanist
je man mishandelt je kinderen
je man mishandelt jouw
je man gaat steeds vreemd
nee ik haal geen beeld van God uit de bijbel dat je dan maar bij hem moet blijven als je man dan niet verandert. ( inplaats van man, kan je natuurlijk ook vrouw invullen)

En wanneer pleegt een man eigenlijk echt breuk???? als hij het verbond verbreekt van de bedoeling zoals man en vrouw in dat verbond met elkaar omgaan??? of alleen als hij vreemd gaat????

Soms word ik er verdrietig van, zoals cristenen met een paar zinnen uit de bijbel gescheiden mensen effe kunnen veroordelen, want in de bijbel staat......... bla bla bla

Er staan ook nog wel wat meer zinnen in de bijbel

Petra die is gaan scheiden om me kinderen te redden van een man die erg verkeerd bezig was en heeft ervaren hoe God mij en mijn kinderen heeft geholpen in dat hele proces van alleen verder gaan met kinderen zonder man. En die zelf denkt dat God mij niet veroordeelt om mijn keuze en zelfs nog een nieuwe man gunt.

Inderdaad, wanneer verbreek je het verbond van trouw? Dat is in meerdere opzichten mogelijk, je belooft elkaar trouw in goede en kwade dagen... maar het gaat dus om het "elkaar". Dus niet ongelijke verhoudingen waarin de één de kar moet trekken en met lekke emmers tegelijk moet bijgieten. Het huwelijk, oftewel relatie man-vrouw zoals God dat in gedachten had toen Hij dit ontwierp, mag weerspiegelen wat God met Liefde voor heeft. Ook ik heb gemerkt hoe God dichtbij mij was, me trouw bleef in alle opzichten en niet veroordeelde. Hij heeft een toekomst van hoop en heil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juni 2014, 07:20
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
http://heftig.co/themountain/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juni 2014, 08:09
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ANNETTE050 schreef:
Nee, het gaat niet om ruimte geven...het is alleen hun 'spelregels' ....snap er echt niets meer van....helemaal niets.... Huilende smiley, smiley in tranen

Precies, "hun spelregels" waardoor jij geen ruimte meer krijgt om na te denken of tot een vrije keus te komen en in botsing met jou komt zodra jij wel zelf nadenkt en een eigen overweging hebt. Dan lijkt het misschien nu verwarrend maar dat hoef je dus niet te laten gebeuren. Je hebt een eigen mening, gedachtegang, eigen autonomie en als "zij" dus hun wil proberen door te voeren (omdat er geen geduld is?) komt dat in het gedrang. Eigenlijk inderdaad heel simpel zoals Shanita al zegt: je eigen spelregels dan aanhouden als er geen sprake is van samen-spel.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 4 juni 2014, 08:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juni 2014, 23:09
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ANNETTE050 schreef:
Ze zeggen wel eens dat vrouwen van Venus komen en mannen van Mars, maar ik denk dat je de twee planeten in het heelal moet zoeken die het verst van elkaar afliggen...
Hoe is het mogelijk dat mannen en vrouwen toch op één planeet leven...ik snap er echt niets meer van....
Mannen willen dat je duidelijk bent, maar als ze aangeven dat er maar één keuze mogelijkheid is kun je toch niet kiezen en alleen maar doen wat zij willen....maar dan krijg je het gevoel dat je op drijfzand gaat lopen...en dat snappen ze weer niet...ben je niet duidelijk....

Ik ga maar even in een hoekje van de bank tot mezelf komen... Zieke smiley


Herkenbaar Gefrustreerde smiley

Vooral bij jezelf blijven, als daar in vroeg stadium geen ruimte voor is weet je eigenlijk al genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 10:33
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Angsten....vreselijk iets, het kan je leven gaan beheersen....
Ook ik heb geprobeerd alle tips die ik binnen kreeg....helaas het hielp niet!
Snachts ...sliep ik bijna niet meer en het was al zo ver gekomen dat ik de mensen afduwde.....
Och hoe vaak heb ik niet gebeden......totdat ik helemaal in elkaar klapte!
God gaf nieuwe opening, ja ik heb andere christen gesproken, die dit ook gedaan heeft!
En heb de stap gezet, de wortel....aangepakt, de begin van de pijn!
3 x de diepe pijn of de wortel die diep in mij zat en ja pijnlijk om naar boven te halen....ik heb het gedaan......de angsten verdwenen, vrijheid ontstaat .....
EMDR er zijn vele verschillende die tegen aan kijken......kritiek enz.
Het is de keuze die ik gemaakt heeft en het heeft voor mij een goed gedaan!
Daarna therapie......die nu gestopt is! En ja het werpt vruchten af.........
De verwerking is zo belangrijk, vooral de wortel, dan komt zoveel dingen vrij in je......er zijn ook een heel gebeds team die om mij heen staat, wat ook heel belangrijk is.! Dit is mijn verhaal ...die ik graag met jullie deelt!

Verhaal uit de praktijk! Duidelijk blijkt het belang van kennis (van de problematiek, de juiste hulp) en geestelijk leven. Goeie combi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 2 juni 2014, 07:53
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNA415 schreef:
Pff uit bed.....
Wat moet er nog allemaal mee?
Föhn!!!!!!
Lunchpakket
zaklantaarn
schone onderbroek
droge worst
droge worst
droge worst
badhanddoek
fleece vest
zei ik al droge worst? Engeltje smiley

pfffffffff Coole smiley met zonnebril


Narcosehamer. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 19:04
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
INGRID978 schreef:
Lieve allemaal,

Wat een boel reacties op mijn onderwerp. Dank jullie wel. Ja ik ben ook bezig om te achterhalen waar de angst vandaan komt, maar helaas heb ik heb ik dat niet zo maar te pakken. Het nare aan de angst is dat ik wanneer ik daar echt in zit, ik niet eens kan bidden. Dan kan ik niet bij God komen. Dit is geen excuus. Het lukt me dan echt niet. Ik vind het fijn om hier al jullie reacties te lezen. En om ervaringen te delen. Dank jullie wel. Ik krijg hier door het gevoel dat ik er niet alleen in sta.

Weet je... het geeft niet als je niet kunt bidden als je midden in zoiets zit. Hij ziet en weet. En Hij is bij je, dat hangt niet af van wat wij bidden, kunnen of zingen of wat dan maar ook. Het hangt niet van ons af maar van Zijn grote liefde die Hij niemand onthoudt.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 juni 2014, 19:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:24
BerichtOnderwerp: Christenvervolging
 
ANNETTE050 schreef:
Ik woon nu helaas naast een Islamiet, die zo treitert en mijn hele zondag verknalt.
Dat wat met Meriam gebeurd is wel het ware gezicht acte de mooie verhalen van de islam.
Voel geen liefde voor de persoon alleen intense afkeer.
Zo dominant als hij zich opstelt...ben in zijn ogen natuurlijk maar een vrouw, die elke keer maar weer moet komen smeken of de islamitische muziek zachter mag.

Ik was speciaal weer naar huis gegaan om naar een preek te luisteren, maar vergeet het maar. had de preek nog niet aan staan, heel zacht, of de islamitische muziek knalde weer los....moeilijk!!!!

Dat kan al aanvoelen als vervolging in het klein. Moeilijk om liefde te blijven opvatten voor de persoon ... en afkeer om wat hij doet. Dat onderscheid te blijven maken is juist in die omstandigheden lastig.. maar wel wat Jezus ons opdroeg...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:21
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
LAURA291 schreef:
Angst kan ook (mede) een lichamelijke oorzaak hebben. Hier heb ik ooit een hele goede toespraak over gehoord door een klinisch psycholoog die jarenlang als therapeut in oorlogsgebied werkzaam is geweest. Hij geeft hulp vanuit bijbels fundament, en volgt tevens de wetenschap op de voet.

Kort gezegd (ik heb niet alles onthouden) veroorzaakt angst een reactie in de hersenen die zichzelf versterkt. Allerlei stofjes en hormonen zijn hierop van invloed. Kunst is dan om die reactie weer terug te draaien; rust nemen, en (vooral) sporten. Gezond eten hoort er uiteraard ook bij (sommige stoffen kunnen angstig maken; cafeïne is er 1 van).

Ik weet er te weinig van af. Mss kun je iets op zijn website vinden waar je wat aan hebt: http://www.drrobi.com

Veel sterkte gewenst!

Ja klopt, o.a. voeding (wat dachten we bijvoorbeeld van alle kleur- en smaakstoffen plus chemische troep in het eten) en beweging, ook stofjes die je hersenen gewoon missen en daardoor depressie en angsten kunnen veroorzaken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 136 Volgende
Pagina 11 van 136