ChristianMatch
 


Forum

De Bijbel.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 23:42
 
Voor diegenen die hier nog niet van op de hoogte zijn, wil ik graag wat mededelen over de Bijbel, wat zeer belangrijk is.

In 2004 is de NBV (Nieuwe bijbelvertaling) uitgekomen. Deze moet je absoluut niet gaan lezen. Het is zo vertaald, dat het boek makkelijker te lezen valt, maar kort gezegd zul je veel meer hebben aan de statenbijbel of de iets nieuwere vertaalde NBG bijbel.

De nieuwe/neppe bijbels zijn Satanisch, en de Satan is ondertussen alweer een nieuwe aanvalsronde begonnen, en dit keer met de BGT (Bijbel in gewone taal). Koop deze neppe boeken AUB NOOIT!

Overigens zijn er ondertussen uit de moderne vertalingen al zo'n 60.000 woorden verwijderd, wat dus vrij ernstig is.

Hieronder heb ik een stukje tekst gekopieerd van een website, zodat je in elk geval een paar goeie redenen hebt om de nieuwe vertaalde bijbels absoluut niet te gaan lezen:

Fijn Pinksteren iedereen!

De mythe van “begrijpelijk” Nederlands.

Ik heb zelf nooit geloofd in de wel erg doorzichtige mythe dat “begrijpelijker” Nederlands of begrijpelijker Engels (of welke andere taal het ook maar betreft) de boodschap van het evangelie toegankelijker maakt.
Beperk ik me nu tot het Nederlandse taalgebied dan bedoel ik hiermee te zeggen dat verouderd Nederlands veel minder een nadeel is dan dat hedendaags Nederlands een voordeel kan zijn.
Anders gezegd: Jezus beloofde de Trooster, de Heilige Geest, aan Zijn discipelen met daaraan toegevoegd de belofte dat Zijn Heilige Geest hen de boodschap van het Koninkrijk Gods zou uitleggen.
Dit gaat ook op voor de discipelen van Jezus die nu de evangelieverkondiging op zich hebben genomen. Dus zonder de inwoning van de Heilige Geest en zonder Zijn hulp en uitleg is de bijbel absoluut een onleesbaar boek.
Voor Gods Heilige Geest is geen vervanging beschikbaar. Immers: “....een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk
te beoordelen is” (1 Cor. 2:14). Als de Heilige Geest in iemands leven niet de ruimte krijgt om geestelijk inzicht te geven kan geen enkele vertaling in hedendaags Nederlands dat gemis compenseren.
Omdat de bijbelse boodschap het hart van de mens hoort te raken en niet slechts zijn aan beperking onderhevige verstand. Nog weer anders gezegd: het is de taal van Gods Geest die in de bijbel versleuteld ligt en die taal
kan alleen verstaan worden als wij diezelfde Geest gehoorzamen en Zijn aanwijzingen opvolgen. Er bevinden zich echter massa's ongeestelijke mensen binnen het zogenaamde christendom die zelfs niet willen geloven dat deze
zeer persoonlijke omgang met Gods Geest onmisbaar is. Deze geestelijk blinde kinderen Gods vormen een bijzonder makkelijke prooi voor de kwaadaardige leugengeesten die door de satan vanuit de hel over de wereld zijn uitgezonden
om de waarheid van het evangelie voor hen verborgen te houden.


http://www.wat-is-waarheid.info/bijbel-vervalsing.htm


Laatst aangepast door
NEEDPEACE198
op maandag 9 juni 2014, 02:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 23:58
 
Het ligt er natuurlijk aan wat voor woorden er zijn weggelaten met de vertaling,

een zoon van mij heeft een nieuwe vertaling, voor jeugd, zeer goed, duidelijker leesbaarder en veel uitleg bij bepaalde dingen, ik zie er geen kwaad in.
Daar leest hij sneller in dan in een oude bijbel met kleine letters en zinnen die voor hem moeilijker t e begrijpen zijn,

wees eerlijk, beetje voor beetje krijg je inzicht in de bijbel na keren lezen soms, niet begrijp je meteen alles van de bijbel.
En inderdaad geeft de Heilige Geest je vaak dat inzicht ook.

Ondanks dat Gods Geest ons inzicht geeft, is het soms voor sommige mensen moeilijker te lezen, neem bv dyslexie bij sommige mensen,

ehhh zouden we niet mogen vertalen, zouden we allemaal de bijbel in het Hebreeuws toch moeten lezen?
En dan volgens dat stuk van internet niet mogen vertalen na onze eigen taal, want dat is van d e duivel, God geeft ons wel het goede inzicht.

Zo denk ik er over... en zie geen kwaad in vertalingen, of aanpassing van de taal, omdat de oudere moeilijker leesbaarder zijn voor sommigen door de oudere taal, die we vandaag niet meer gebruiken.

Lief dat je ons wil waarschuwen, alleen nee je kan overal de duivel inzien.....ik zie geen duivel in vertalingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 02:44
 
Mijn excuses.

Ik was vergeten om een hele mooie link onderaan mijn bericht te plaatsen.

Daar heb ik die info ook van gekopieerd, maar er staat nog veel meer zeer belangrijke info op die website.

Lees die hele pagina eens aandachtig door, en vertel mij dan of u er nog steeds hetzelfde over denkt.


http://www.wat-is-waarheid.info/bijbel-vervalsing.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 07:52
 
NEEDPEACE198 schreef:
Mijn excuses.

Ik was vergeten om een hele mooie link onderaan mijn bericht te plaatsen.

Daar heb ik die info ook van gekopieerd, maar er staat nog veel meer zeer belangrijke info op die website.

Lees die hele pagina eens aandachtig door, en vertel mij dan of u er nog steeds hetzelfde over denkt.


http://www.wat-is-waarheid.info/bijbel-vervalsing.htm

Het is inderdaad curieus wat er uit de Statenvertaling is weggelaten of gewijzigd...
Verder krijg ik van de intonatie van de website een beetje de kriebels en de lange lappen tekst zijn niet echt uitnodigend.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 9 juni 2014, 08:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 08:28
 
Tjongejonge, wat een grote woorden: satanisch nog wel. Nou dan had satan toch een beetje beter zijn best moeten doen, want door het lezen uit deze vertaling zijn toch veel mensen tot geloof gekomen en vinden er nog dagelijks hun kracht en troost in en uit deze vertaling. (waar overigens inderdaad soms zinnen of woorden zijn weggelaten, die in de statenvertaling juist toegevoegd waren, zouden die toevoegingen ook satanisch geweest zijn?)

Ook goede pinksterdagen toegewenst, laat de geest van God maar zijn werk doen, en dat kan zelfs door het lezen van de NBV!



Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 9 juni 2014, 08:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 08:58
 
Boeiend dat ik dit nu net moet lezen voor ik straks op bezoek ga bij een gemeentelid die werkt als bijbelvertaler.

Wat mij ook boeit is hoe je met andere christenen omgaat die wel gebruik maken van een van de nieuwere vertalingen.

De vraag die mij bezighoudt is; wat is nu eigenlijk het evangelie dat Jezus verkondigde? Hij had geen van onze bijbelvertalingen in de hand.

Het naast elkaar houden van de verschillende vertalingen en het lezen van heel veel commentaren heeft mij duidelijk gemaakt dat de Waarheid niet is opgehangen aan een titel of jota. Zelfs de statenvertaling heeft ongelukkige vertaalkeuzes gemaakt.

Gelukkig dat het Pinksteren is geweest en Gods geest nu in mij kan wonen. Daarom hoef ik voor niets meer bang te zijn, ook niet voor een verkeerde vertaling. Satan is al overwonnen, en alleen Zijn Geest leidt in de Waarheid.( 1 Cor 2). Ik hoef geen angst te hebben voor een "verkeerd" vertaald woord of begrip.

Ik bid dat niemand zich angst laat aanpraten, dat is wat satan wil. Hij krijgt hier veel te veel eer en aandacht.

Jezus heeft overwonnen, en sinds Pinksteren wil Zijn Geest in ons wonen en ons onderwijzen in Liefde, in zorg voor elkaar. In die zorg is geen plaats voor angst. Dank U Jezus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:06
 
De Bijbel is fijn om te lezen in deze taal, ik lees het met plezier! Begrijpbaarder en ik kom juist nog dichter bij de Here....de Here leidt!
Vertrouw op de Here......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:25
 
ZOEKER678 schreef:
Boeiend dat ik dit nu net moet lezen voor ik straks op bezoek ga bij een gemeentelid die werkt als bijbelvertaler.

Wat mij ook boeit is hoe je met andere christenen omgaat die wel gebruik maken van een van de nieuwere vertalingen.

De vraag die mij bezighoudt is; wat is nu eigenlijk het evangelie dat Jezus verkondigde? Hij had geen van onze bijbelvertalingen in de hand.

Het naast elkaar houden van de verschillende vertalingen en het lezen van heel veel commentaren heeft mij duidelijk gemaakt dat de Waarheid niet is opgehangen aan een titel of jota. Zelfs de statenvertaling heeft ongelukkige vertaalkeuzes gemaakt.

Gelukkig dat het Pinksteren is geweest en Gods geest nu in mij kan wonen. Daarom hoef ik voor niets meer bang te zijn, ook niet voor een verkeerde vertaling. Satan is al overwonnen, en alleen Zijn Geest leidt in de Waarheid.( 1 Cor 2). Ik hoef geen angst te hebben voor een "verkeerd" vertaald woord of begrip.

Ik bid dat niemand zich angst laat aanpraten, dat is wat satan wil. Hij krijgt hier veel te veel eer en aandacht.

Jezus heeft overwonnen, en sinds Pinksteren wil Zijn Geest in ons wonen en ons onderwijzen in Liefde, in zorg voor elkaar. In die zorg is geen plaats voor angst. Dank U Jezus!

Amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:33
 
Pfff
Wie zit er achter deze site? Wat een liefdeloosheid en gescheld.
Alsof satan hiervan niet smult Gefrustreerde smiley

Naar mijn idee sprak Jezus gewoon zijn voertaal. Toen hedendaags taalgebruik. Hij gebruikte simpele verhalen (gelijkenissen heet dat met een ouderwets woord) om mensen iets uit te leggen. Als Hij nu in Nederland op bezoek zou komen, zou Hij echt niet de Statenvertaling taal spreken.
Hij zou waarschijnlijk eerder een café in gaan dan een kerk.

En daarbij de Statenvertaling is door de eeuwen heen ook elke keer gemoderniseerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:33
 
en dan lees ik net mijn dagboekje:

9 juni:

Streef ernaar om in Mijn Liefde te leven, die tal van zonden
bedekt, zowel die van jou als die van anderen. Draag Mijn
Liefde als een mantel van Licht, die jou van top tot teen
bedekt. wees niet bang, want volmaakte liefde sluit angst uit.
Kijk naar anderen door lenzen van liefde, zie hen vanuit
Mijn perspectief. Zo wandel je in het Licht, en dat doet Mij
plezier.

Wow, wat een bemoediging!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 09:41
 
Dank je wel voor het delen, Zoeker.....
Ja heel mooi en ook goed om erover na te denken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 10:21
 
Uit jullie reacties maak ik O.A op, dat jullie helaas totaal geen idee hebben , van wat er zich wel niet allemaal afspeelt in deze wereld.

De wereld is namelijk al heel ver heen, en ook hier in Nederland.

Ik durf te wedden dat bijna ieder van jullie nog steeds geloofd, dat O.A Beatrix aan onze kant staat.

Of Mark Rutte bijvoorbeeld.

Hebben jullie er wel eens over nagedacht, dat wij in feite gewoon in een illusie leven?

Hebben jullie er wel eens over nagedacht, hoe het nou precies zit met de moord op Pim Fortuyn?

Of die auto die dwars door het publiek reed, zo tegen een standbeeld aan, op Koninginnedag 2009 te Den-haag?


Of geloven jullie domweg gewoon, wat hen allemaal aan ons vertellen?

Dachten jullie nou echt dat alles wat op het nieuws komt, of in de krant staat, dat dat ook de waarheid is?

Hebben jullie jezelf wel eens afgevraagd wat O.A Beatrix en Rutte jaarlijks op de bilderbergconferentie te zoeken hebben?


En dan die aanslagen op de Twintowers.

Dachten jullie nou echt dat dat het werk is van Bin-Laden?

Ik kan zo nog uren doorgaan, maar dit lijkt me eerst wel voldoende.

Het spijt mij, als ik zo bruut overkom..Dat is dus niet de bedoeling.

Ik wil jullie slechts een beetje wakker schudden, want dat is blijkbaar nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 10:33
 
Brrrrrr, klinkt vreselijk eng, zeg! Hebben Beatrix en Rutte dan ook al meegewerkt aan die bijbelvertaling? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 10:48
 
Ik bedoel er kort gezegd mee te zeggen, dat de meest invloedrijke mensen op deze wereld niet voor God gekozen hebben, maar voor de Satan.

En dat bijvoorbeeld Rutte of Obama slechts trekpoppen op het toneel zijn!

Het zijn de mensen achter de schermen, die bepalen wat er gebeurd, en die mensen staan dus natuurlijk achter de Satan.

En de Satan probeert ons uiteraard zover mogelijk bij de bijbel vandaan te houden!

Uiteindelijk gaat de hele wereld er aan, maar besef wel heel goed, dat de wereld al aardig aan het vergaan is, en dat het zeker niet beter zal worden met de wereld.

Lucifer is very much alive!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 11:09
 
NEEDPEACE198 schreef:
Ik bedoel er kort gezegd mee te zeggen, dat de meest invloedrijke mensen op deze wereld niet voor God gekozen hebben, maar voor de Satan.

En dat bijvoorbeeld Rutte of Obama slechts trekpoppen op het toneel zijn!

Het zijn de mensen achter de schermen, die bepalen wat er gebeurd, en die mensen staan dus natuurlijk achter de Satan.

En de Satan probeert ons uiteraard zover mogelijk bij de bijbel vandaan te houden!

Uiteindelijk gaat de hele wereld er aan, maar besef wel heel goed, dat de wereld al aardig aan het vergaan is, en dat het zeker niet beter zal worden met de wereld.

Lucifer is very much alive!


Wat een eer geef jij aan satan... wat en wie is jouw focus hier op aarde?


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 9 juni 2014, 11:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 11:24
 
Beseft u dan niet, dat wanneer u de nieuwste bijbel vertalingen promoot, u zelf in feite eer geeft aan de satan?

Vindt u het niet zeer verdacht dat teksten zoals deze hieronder, steeds meer veranderd worden in het voordeel van de satan?

Besef ook dat dit slechts 1 tekst is uit de gehele bijbel!

Statenvertaling :
Job 1:7: Toen zeide de HEERE tot den satan: Van waar komt gij? En de satan antwoordde den HEERE, en zeide: Van om te trekken op de aarde, en van die te doorwandelen.

NBG
Job 1:7: En de Here zeide tot de satan: Vanwaar komt gij? En de satan antwoordde de Here: Van een zwerftocht over de aarde, die ik doorkruist heb.

NBV
Job 1:7: De HEER vroeg aan Satan: "Waar kom je vandaan?" Hij antwoordde: "Ik heb rondgezworven en rondgedoold op aarde."

In de NBV wordt “de satan” (= de tegenstander) consequent vertaald alsof het om een eigennaam zou gaan, dus met een hoofdletter! Daarmee wordt de duivel beslist te veel eer gegeven. Denk daar maar even over door: deze nietswaardige heeft namelijk ooit heel dicht bij God gestaan maar is desondanks verworden tot een monster. Wie dat op zijn geweten heeft is geen naam met een hoofdletter waard! Het feit dat in de NBV de satan een eigennaam met een hoofdletter heeft gekregen maakt heel duidelijk wie de opdrachtgever van deze parafrase “vertaling” is die op deze wijze wordt geëerd...


Laatst aangepast door
NEEDPEACE198
op maandag 9 juni 2014, 11:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 11:27
 
NEEDPEACE198 schreef:
Beseft u dan niet, dat wanneer u de nieuwste bijbel vertalingen promoot, u zelf in feite eer geeft aan de Satan?

Vindt u het niet zeer verdacht dat teksten zoals deze hieronder, steeds meer veranderd worden in het voordeel van de satan?

Besef ook dat dit slechts 1 tekst is uit de gehele bijbel!

Statenvertaling :
Job 1:7: Toen zeide de HEERE tot den satan: Van waar komt gij? En de satan antwoordde den HEERE, en zeide: Van om te trekken op de aarde, en van die te doorwandelen.

NBG
Job 1:7: En de Here zeide tot de satan: Vanwaar komt gij? En de satan antwoordde de Here: Van een zwerftocht over de aarde, die ik doorkruist heb.

NBV
Job 1:7: De HEER vroeg aan Satan: "Waar kom je vandaan?" Hij antwoordde: "Ik heb rondgezworven en rondgedoold op aarde."

In de NBV wordt “de satan” (= de tegenstander) consequent vertaald alsof het om een eigennaam zou gaan, dus met een hoofdletter! Daarmee wordt de duivel beslist te veel eer gegeven. Denk daar maar even over door: deze nietswaardige heeft namelijk ooit heel dicht bij God gestaan maar is desondanks verworden tot een monster. Wie dat op zijn geweten heeft is geen naam met een hoofdletter waard! Het feit dat in de NBV de satan een eigennaam met een hoofdletter heeft gekregen maakt heel duidelijk wie de opdrachtgever van deze parafrase “vertaling” is die op deze wijze wordt geëerd...

Kom es op adem... want het is pinksterfeest. We mogen vol zijn van Gods Geest, vol zijn van blijheid om wat Hij voor ons deed en naar Jezus "schouwen". Ik kijk liever naar Hem.

( en waar heb ik gezegd dat ik de nieuwste vertalingen promoot? Het is zelfs nog erger denk ik in jouw ogen, ik vind The Message geweldig).


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 9 juni 2014, 11:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 11:40
 
Ik ben extreem kalm, dus op adem komen is zeker niet nodig.

Ook ben ik een heel gelukkig mens, omdat ik God gevonden heb.

Ik wil jullie slechts een heel belangrijke tip meegeven, meer niet.


Het is zeer belangrijke info, waar zeker wel eens bij stilgestaan mag worden.

In de krant, noch op de tv, zullen deze onderwerpen zeker niet aan bod komen.

Zelf onderzoeken is ook geen makkie, wanneer niemand in u omgeving u hierop wijst.

Na al deze info, is het veel makkelijker om voor uzelf dingen hierover te onderzoeken.

Of u dat doet, moet u zelf weten, maar kwaad kan het nooit.


Laatst aangepast door
NEEDPEACE198
op maandag 9 juni 2014, 11:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 13:46
 
NEEDPEACE198 schreef:
Ik wil jullie slechts een heel belangrijke tip meegeven, meer niet.

Het is zeer belangrijke info, waar zeker wel eens bij stilgestaan mag worden.

In de krant, noch op de tv, zullen deze onderwerpen zeker niet aan bod komen.

Zelf onderzoeken is ook geen makkie, wanneer niemand in u omgeving u hierop wijst.

Na al deze info, is het veel makkelijker om voor uzelf dingen hierover te onderzoeken.

Of u dat doet, moet u zelf weten, maar kwaad kan het nooit.

Yo broer (onheils)profeet. Ik denk dat ik precies weet waar jij het over hebt, je hebt een inkijkje gehad in het rijk van Satan.

Ik ben het niet met je eens dat het geen kwaad kan om deze dingen te onderzoeken. Heb je enig idee hoeveel angst, verdeeldheid en onrust je met een dergelijke oproep kunt veroorzaken? En is dat nou juist niet waar satan op uit is? Je roept het uit: vertrouw niets of niemand meer, zelfs je Bijbel niet. Je roept kijk naar de werken van de boze ...

Jezus zegt: kijk alleen naar Mij, en blijf heel dicht bij mij en mijn Liefde.

Ik wil persoonlijk graag met je doorspreken over wat je hebt ontdekt, been there. Mijn ervaring is dat het geen rust geeft, het vraagt alle energie om bij te houden wat er om ons heen gebeurt. Terwijl de mensen om ons heen onze tijd zo hard nodig hebben.

Zalig Pinksteren.

PS, ik kan je aanraden eens met bijbelvertalers te spreken en hen te vragen je mee te nemen in de wondere wereld van het vertalen. Heb dat eens mogen doen, zelf een stukje vertalen. Wat een vrijheidsgraden, wat is daar een biddend zoeken voor nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 14:36
 
ZOEKER678 schreef:
Yo broer (onheils)profeet. Ik denk dat ik precies weet waar jij het over hebt, je hebt een inkijkje gehad in het rijk van Satan.

Ik ben het niet met je eens dat het geen kwaad kan om deze dingen te onderzoeken. Heb je enig idee hoeveel angst, verdeeldheid en onrust je met een dergelijke oproep kunt veroorzaken? En is dat nou juist niet waar satan op uit is? Je roept het uit: vertrouw niets of niemand meer, zelfs je Bijbel niet. Je roept kijk naar de werken van de boze ...

Jezus zegt: kijk alleen naar Mij, en blijf heel dicht bij mij en mijn Liefde.

Ik wil persoonlijk graag met je doorspreken over wat je hebt ontdekt, been there. Mijn ervaring is dat het geen rust geeft, het vraagt alle energie om bij te houden wat er om ons heen gebeurt. Terwijl de mensen om ons heen onze tijd zo hard nodig hebben.

Zalig Pinksteren.

PS, ik kan je aanraden eens met bijbelvertalers te spreken en hen te vragen je mee te nemen in de wondere wereld van het vertalen. Heb dat eens mogen doen, zelf een stukje vertalen. Wat een vrijheidsgraden, wat is daar een biddend zoeken voor nodig.


Ik wil u niet beledigen of zo, maar leest u eigenlijks wel goed wat ik allemaal beschreven heb, en wat uzelf allemaal aan het verkondigen bent?

Want het lijkt erop, dat u zich slechts vastklemt, aan bepaalde woorden, die ik beschreven hebt, en daardoor niet naar het gehele plaatje kunt/wilt kijken.

Ook zit er een heel groot verschil, tussen een bijbel vertaler, die u helpen kan om de bijbel te begrijpen, dan HEILIGE boeken die compleet vertaald zijn, en zo op de markt gekomen zijn, met het idee dat dat ook heilige boeken zijn, terwijl deze boeken vertaald zijn door ongelovigen, die O.A de satan een hoofdletter gegeven hebben in deze Bijbels!

En hoezo zaai ik hier angst uit?

Is u geloof en vertrouwen in onze lieve Heer, dan zo klein, dat u of iemand anders hier al angstig van wordt?

Is het niet zo dat ieder die geloof heeft, niets te vrezen heeft?

Staat er soms niet in de bijbel dat wij niets te vrezen hebben, wanneer wij leven volgens Gods wet?

Ook heb ik geen enkel negatief woord benoemd over de HEILIGE Bijbel.

Quote:
Jezus zegt: kijk alleen naar Mij, en blijf heel dicht bij mij en mijn Liefde.

Betekent dat in u ogen, dat wij dan ook gelijk maar vertrouwen moet hebben in deze nieuwe bijbels? Want slechts daar gaat het onderwerp over!

Het is immers zo dat de taal van Gods Geest die in de bijbel versleuteld ligt, dat die taal alleen verstaan kan worden als wij DIEZELFDE Geest gehoorzamen en Zijn aanwijzingen opvolgen.

Hoe kunt u nou op een bijbel vertrouwen, die niet geschreven is, met behulp van Gods heilige geest?

En waarom zouden jullie überhaupt bang moeten zijn, terwijl ik zelf absoluut niet bang ben!

Integendeel zelfs. Mijn Geloof is zeer groot, en ik ben dolgelukkig, ook al weet ik bijzonder veel over, wat er zich wel allemaal niet afspeelt in deze wereld.



Heb geloof, en weest niet bang!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 15:33
 
NEEDPEACE198 schreef:
Ik wil u niet beledigen of zo, maar leest u eigenlijks wel goed wat ik allemaal beschreven heb, en wat uzelf allemaal aan het verkondigen bent?

Want het lijkt erop, dat u zich slechts vastklemt, aan bepaalde woorden, die ik beschreven hebt, en daardoor niet naar het gehele plaatje kunt/wilt kijken.

Beste NeedPeace,

ik hoop dat ik me nergens anders aan vastklem dan aan Zijn Onvoorwaardelijke Liefde. Maar ik heb toch echt wel het idee dat ik naar het hele plaatje kan en wil kijken. Ik denk alleen niet dat het veel zin heeft om op alles te reageren. Laten we het inderdaad even alleen bij de Bijbelvertalingen houden en de prinses en Bilderberg er niet bijhalen.

NEEDPEACE198 schreef:
Ook zit er een heel groot verschil, tussen een bijbel vertaler, die u helpen kan om de bijbel te begrijpen, dan HEILIGE boeken die compleet vertaald zijn, en zo op de markt gekomen zijn, met het idee dat dat ook heilige boeken zijn, terwijl deze boeken vertaald zijn door ongelovigen, die O.A de satan een hoofdletter gegeven hebben in deze Bijbels!

Hmm, hier zitten voor mij de belangrijkste gesprekspunten: Bestaat er een feilloze Bijbelvertaling? En is de Bijbel van kaft tot kaft wat Jezus bedoelt met het Evangelie dat Hij verkondigde? En wat is de rol van de Heilige Geest in het begrijpen met wat er in het evangelie wordt bedoeld (1 Cor 2) Openbaart God zich ook buiten de Bijbel om?

NEEDPEACE198 schreef:
En hoezo zaai ik hier angst uit?

Is u geloof en vertrouwen in onze lieve Heer, dan zo klein, dat u of iemand anders hier al angstig van wordt?

Is het niet zo dat ieder die geloof heeft, niets te vrezen heeft?

Staat er soms niet in de bijbel dat wij niets te vrezen hebben, wanneer wij leven volgens Gods wet?

Als iemand zich laat verleiden om veel aandacht te besteden aan het rijk van satan door de oproep van jou, dan kunnen ze in een situatie terecht komen die niet naar Zijn wil is en daar is het gebied van duisternis en angst. Staat er niet de oproep in de Bijbel dat we dicht bij Hem moeten blijven in alles wat we doen? Dat is leven naar zijn wil, dan hebben we niets te vrezen.

Daarom een waarschuwing aan jouw adres om mensen niet in verleiding te brengen. Jouw verantwoordelijkheid! Het gaat hier niet om mijn angsten.

NEEDPEACE198 schreef:
Ook heb ik geen enkel negatief woord benoemd over de HEILIGE Bijbel.

De Geest onderwijst op vele manieren. en daarvoor gebruikt Hij gebroken mensen en gebroken middelen. Niets is perfect op deze aarde. Alleen Zijn pinksterGeest!

NEEDPEACE198 schreef:
Betekent dat in u ogen, dat wij dan ook gelijk maar vertrouwen moet hebben in deze nieuwe bijbels? Want slechts daar gaat het onderwerp over!

Het is immers zo dat de taal van Gods Geest die in de bijbel versleuteld ligt, dat die taal alleen verstaan kan worden als wij DIEZELFDE Geest gehoorzamen en Zijn aanwijzingen opvolgen.

Hoe kunt u nou op een bijbel vertrouwen, die niet geschreven is, met behulp van Gods heilige geest?
De bijbels zijn in mijn ogen (maar wie ben ik, dit is enkel mijn persoonlijke overtuiging), vensters naar Zijn Woord. Zijn Woord is niet in mensenwoorden te vangen. Alleen Zijn Geest leert ons Zijn Woord verstaan. dat is het Pinksternieuws! En daarom zal Het spreken van Zijn geest in mijn hart een klankbord vinden in Wat Zijn Woord spreekt door de Bijbels heen. Het Woord zit niet in de titels en jota's, Het Woord is niet de wet. Zijn Woord is vervuld in Liefde! Die klank maakt ons duidelijk wat van Hem is.

NEEDPEACE198 schreef:
En waarom zouden jullie überhaupt bang moeten zijn, terwijl ik zelf absoluut niet bang ben!

Integendeel zelfs. Mijn Geloof is zeer groot, en ik ben dolgelukkig, ook al weet ik bijzonder veel over, wat er zich wel allemaal niet afspeelt in deze wereld.

Heb geloof, en weest niet bang!
Ik focus me nu niet op de wereld van duisternis.
Ik wil me focussen op het Licht van de wereld. Dan siddert satan.
dan hoef ik nooit bang te zijn.
Daar waar ik aandacht aan geef groeit. Ik kies om aandacht te geven aan het Licht. Waar Licht is is het duister verdreven. Weggerend.

Een held is niet iemand die geen angst kent, een held is iemand die zijn angst kent en er over heen stapt. Aan Zijn hand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 16:35
 
/Edit

Bij nader inzien trek ik me terug uit deze discussie.
2 Tim 2 waarschuwt niet zonder reden om bepaalde discussies uit de weg te gaan.

Veel zegen en vrede gewenst!


Laatst aangepast door
ROADY558
op maandag 9 juni 2014, 16:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 18:17
 
ZOEKER678 schreef:
Beste NeedPeace,

ik hoop dat ik me nergens anders aan vastklem dan aan Zijn Onvoorwaardelijke Liefde. Maar ik heb toch echt wel het idee dat ik naar het hele plaatje kan en wil kijken. Ik denk alleen niet dat het veel zin heeft om op alles te reageren. Laten we het inderdaad even alleen bij de Bijbelvertalingen houden en de prinses en Bilderberg er niet bijhalen.



Hmm, hier zitten voor mij de belangrijkste gesprekspunten: Bestaat er een feilloze Bijbelvertaling? En is de Bijbel van kaft tot kaft wat Jezus bedoelt met het Evangelie dat Hij verkondigde? En wat is de rol van de Heilige Geest in het begrijpen met wat er in het evangelie wordt bedoeld (1 Cor 2) Openbaart God zich ook buiten de Bijbel om?



Als iemand zich laat verleiden om veel aandacht te besteden aan het rijk van satan door de oproep van jou, dan kunnen ze in een situatie terecht komen die niet naar Zijn wil is en daar is het gebied van duisternis en angst. Staat er niet de oproep in de Bijbel dat we dicht bij Hem moeten blijven in alles wat we doen? Dat is leven naar zijn wil, dan hebben we niets te vrezen.

Daarom een waarschuwing aan jouw adres om mensen niet in verleiding te brengen. Jouw verantwoordelijkheid! Het gaat hier niet om mijn angsten.



De Geest onderwijst op vele manieren. en daarvoor gebruikt Hij gebroken mensen en gebroken middelen. Niets is perfect op deze aarde. Alleen Zijn pinksterGeest!


De bijbels zijn in mijn ogen (maar wie ben ik, dit is enkel mijn persoonlijke overtuiging), vensters naar Zijn Woord. Zijn Woord is niet in mensenwoorden te vangen. Alleen Zijn Geest leert ons Zijn Woord verstaan. dat is het Pinksternieuws! En daarom zal Het spreken van Zijn geest in mijn hart een klankbord vinden in Wat Zijn Woord spreekt door de Bijbels heen. Het Woord zit niet in de titels en jota's, Het Woord is niet de wet. Zijn Woord is vervuld in Liefde! Die klank maakt ons duidelijk wat van Hem is.


Ik focus me nu niet op de wereld van duisternis.
Ik wil me focussen op het Licht van de wereld. Dan siddert satan.
dan hoef ik nooit bang te zijn.
Daar waar ik aandacht aan geef groeit. Ik kies om aandacht te geven aan het Licht. Waar Licht is is het duister verdreven. Weggerend.

Een held is niet iemand die geen angst kent, een held is iemand die zijn angst kent en er over heen stapt. Aan Zijn hand.

Met alle respect.

Ik kan nu wel weet ik hoeveel antwoorden gaan geven, maar ik heb al meer als voldoende info gegeven, dus verder gaan discussiëren is zacht gezegd overbodig, en daar zullen wij ook zeker niet vrolijker van worden.

Als u nou eens die link die ik gegeven heb, rustig lezen gaat,
van boven tot helemaal naar beneden, dan zou u alle antwoorden kunnen vinden. Die pagina gaat immers enorm uitgebreid over dit onderwerp, en het staat er gewoon knap beschreven!

Alleen moet u daar wel voor openstaan, en dus aandachtig lezen, wat die beste man te zeggen heeft.

Die man die dat geschreven heeft, is namelijk aardig pienter!

Als u dan alsnog niet begrijpt, waarom wij voor sommige bijbels waarschuwen, dan zullen we het immers toch nooit eens worden met elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 18:22
 
Ik denk dat het geen zin heeft NeedPeace (!!). Je komt hier namelijk met jouw mening aan zetten en ziet die als de enige juiste. Open staan voor wat er hier nog meer gezegd wordt vanuit een rustig kennen van onze Vrede-Gever is er niet bij. Dus Be at Peace en wees je verzekerd dat de Heilige Geest met een ieder van ons bezig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 18:36
 
JOL252 schreef:
Ik denk dat het geen zin heeft NeedPeace (!!). Je komt hier namelijk met jouw mening aan zetten en ziet die als de enige juiste. Open staan voor wat er hier nog meer gezegd wordt vanuit een rustig kennen van onze Vrede-Gever is er niet bij. Dus Be at Peace en wees je verzekerd dat de Heilige Geest met een ieder van ons bezig is.


Ik sta voor alles open, alleen kom dan wel met goeie argumenten, die echt een reactie waardig zijn.

Het zijn heel veel woorden, alleen mis ik inhoudt!

Ik geef een link waar alles over dit onderwerp beschreven staat, maar ik krijg geen enkel antwoord op wat daar beschreven staat.

Sterker nog..aan al de reacties die ik krijg, maak ik uit, dat geen van jullie die pagina bekeken heeft, maar wel in de verdediging schieten.

Als jullie die link wel aandachtig bekeken hadden, dan had ik nooit zulke antwoorden gekregen, tenzij jullie er gewoon niet voor open willen staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 18:58
 
NEEDPEACE198 schreef:
Als jullie die link wel aandachtig bekeken hadden, dan had ik nooit zulke antwoorden gekregen, tenzij jullie er gewoon niet voor open willen staan.

Wil je met mij inhoudelijk over vervalsingen van de Bijbel praten? Om te beginnen met Origines en Willibrord? Ik denk dat ik daar dan liever met de anonieme schrijver van de site over zou willen corresponderen. Ik denk dat hij daar enkele bekende feiten oneigenlijk heeft samengevoegd als het gaat om de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel.

Daarmee staan alle geloofsuitgangspunten van de hele christelijke kerk ter discussie en hebben we het over fundamentele schriftkritiek.

Een datingsite lijkt me niet het geeigende forum om daarover oeverloos ter gaan discussieren NeedPeace. Daar zijn andere plaatsen en tijden voor. Dergelijke theologische discussies leiden in het algemeen tot verdeeldheid. En de bedoeling van deze site is juist om nieuwe eenheid te vinden.

Waarom ben jij lid geworden van deze site als ik het mag vragen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 19:15
 
NEEDPEACE198 schreef:
Ik sta voor alles open, alleen kom dan wel met goeie argumenten, die echt een reactie waardig zijn.

Het zijn heel veel woorden, alleen mis ik inhoudt!

Ik geef een link waar alles over dit onderwerp beschreven staat, maar ik krijg geen enkel antwoord op wat daar beschreven staat.

Sterker nog..aan al de reacties die ik krijg, maak ik uit, dat geen van jullie die pagina bekeken heeft, maar wel in de verdediging schieten.

Als jullie die link wel aandachtig bekeken hadden, dan had ik nooit zulke antwoorden gekregen, tenzij jullie er gewoon niet voor open willen staan.

ik zou niet te gauw zeggen dat mensen de pagina niet hebben gelezen!
mij is de hele site niet duidelijk, van wie het is.

Vol met wijzen met de vinger naar anderen en complottheorieën. Zo ken ik mijn God niet. En zulke sites neem ik dan ook niet serieus. Sterker nog, ik mijd ze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 19:21
 
ZOEKER678 schreef:
Wil je met mij inhoudelijk over vervalsingen van de Bijbel praten? Om te beginnen met Origines en Willibrord? Ik denk dat ik daar dan liever met de anonieme schrijver van de site over zou willen corresponderen. Ik denk dat hij daar enkele bekende feiten oneigenlijk heeft samengevoegd als het gaat om de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel.

Daarmee staan alle geloofsuitgangspunten van de hele christelijke kerk ter discussie en hebben we het over fundamentele schriftkritiek.

Een datingsite lijkt me niet het geeigende forum om daarover oeverloos ter gaan discussieren NeedPeace. Daar zijn andere plaatsen en tijden voor. Dergelijke theologische discussies leiden in het algemeen tot verdeeldheid. En de bedoeling van deze site is juist om nieuwe eenheid te vinden.

Waarom ben jij lid geworden van deze site als ik het mag vragen?


Zoals ik al zei...Lees gewoon die site. Onderaan die pagina heeft die schrijver teksten gekopieerd uit drie verschillende op volgorde geschreven bijbels.

Je kan dan heel mooi zien, wat wel in de statenvertaling staat, maar niet in bijvoorbeeld de NVB. Of zinnen, die veranderd zijn, waar je gewoon dikke vraagtekens bij zet, waarom die dan zo veranderd zijn, terwijl het ook heel anders gekund had.
Sterker nog..er zijn aardig wat teksten gewoon weggelaten uit de NBV, die wel in de statenvertaling staan. Verklaart u dat eens een keer voor mij, als u dat kunt dan. Dan heeft u pas goeie argumenten, die puur over DIT onderwerp gaan!

Waarom ik hier ingeschreven sta?

Om eerlijk te zijn vraag ik mij dat onderhands ook af.

Ik ben nogal kieskeurig, als het aankomt op een vrouw, waar ik verder mee wil in mijn leven.

Ik hoopte eigenlijks, dat ik hier een vrouw zou aantreffen, die net zo'n groot geloof als mij heeft, aangezien ik die op straat helaas nog niet ben tegengekomen, alleen zit dat er niet in, zoals ik het nu bekijk. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NEEDPEACE198





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 19:37
 
ANNA415 schreef:
ik zou niet te gauw zeggen dat mensen de pagina niet hebben gelezen!
mij is de hele site niet duidelijk, van wie het is.

Vol met wijzen met de vinger naar anderen en complottheorieën. Zo ken ik mijn God niet. En zulke sites neem ik dan ook niet serieus. Sterker nog, ik mijd ze.


Ook al zou de Satan het geschreven hebben.

Dat veranderd nog steeds niet het feit, van wat er wel in de oude bijbels staan, maar niet in de nieuwe.

Een feit is toch gewoon een feit, toch?

Anders legt u toch gewoon zelf die drie bijbels naast elkaar, om ze te vergelijken. Als dat beter werkt voor u, dan doet u dat gewoon, toch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER678





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 9 juni 2014, 19:56
 
NEEDPEACE198 schreef:
Sterker nog..er zijn aardig wat teksten gewoon weggelaten uit de NBV, die wel in de statenvertaling staan. Verklaart u dat eens een keer voor mij, als u dat kunt dan. Dan heeft u pas goeie argumenten, die puur over DIT onderwerp gaan!

Begrijp je wel iets van wat ik heb geschreven? Waarom dit geen onderwerp is voor deze site? En over verantwoordelijkheid tov mensen die je hier mee in problemen kunt brengen?

Niet om hier te discussieren, maar om je zelf aan het werk te zetten: Probleem is dat de anonieme schrijver van de site de statenvertaling als uitgangspunt neemt en daarmee vergelijkt. De vraag is in hoeverre de reformatoren terug zijn gegaan in de kerkgeschiedenis met hun nieuwe vertaling. Lees maar eens over Willibrord. Kijk maar eens waar de streep is getrokken in welke concilies als bindend werden aangenomen en hoe bepalend die keuze is geweest. Daar zit voor mij het kern van de zaak. Hoeveel Room(ein)se keuzes zitten er nog in de vertaalprincipes van de statenvertaling. Hoeveel invloed nog van keizer Constatijn. Hoeveel vervalsingen zijn nu weggehaald. Hoeveel Gnosis is nu weer terug.
En geloof me, voor dergelijke gesprekken (geen discussie, maar biddend zoeken naar Zijn stem) is dit niet de plek.

Zoals eerder gezegd, ons heil hangt gelukkig niet af van een specifieke bijbelvertaling. Ja, er is op dat gebied Babylonische spraakverwarring.

Het Wonder van Pinksteren: De Geest spreekt alle talen en doet ons elkaar verstaan. De Pinkstergeest verbindt en heft de verdeeldheid op. Ik ervaar niet dat je vandaag vanuit die Geest deelt. Pinksteren heeft Babel ongedaan gemaakt.

NEEDPEACE198 schreef:
Ik hoopte eigenlijks, dat ik hier een vrouw zou aantreffen, die net zo'n groot geloof als mij heeft, aangezien ik die op straat helaas nog niet ben tegengekomen, alleen zit dat er niet in, zoals ik het nu bekijk. Lachende smiley

Ik zie dat je een groot geloof hebt, in de anonieme schrijver van die site. Ik bid je toe dat je op mensen geen vertrouwen stelt, maar je geloof alleen bouwt op Jezus, de Christus, die in ons Zijn Geest van Liefde uit wil storten.

Ik ben al verschillende vrouwen op de site tegen gekomen met een groter geloof dan ik. Maar dan in geloof in Jezus, en met hem wandelen in hun dagelijks leven, in Zijn Onvoorwaardelijke Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2