ChristianMatch
 


Forum

Berichten van EDWIN451
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van EDWIN451
Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 02:40
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
Bedankt Roelande voor je uitgebreide reactie!
ROELANDE345 schreef:
Heb o.a.de studie over genezing gedownload en daar heb ik wel wat vraagtekens bij.
Als ik het goed begrijp stelt hij dat aangezien Jezus voor onze zonden en ziekten gestorven is wij niet meer ziek hoeven te zijn. We worden het natuurlijk wel eens maar moeten dit a.h.w. bestraffen in Jezus naam en dan worden we weer gezond. Het feit dat mensen niet gezond worden komt omdat ze hier geen geloof genoeg voor hebben of dit niet hardop uitspreken. dat de ziekte moet wijken in Jezus naam Of zelfs tegen God zeggen dat je ziek bent dat is helemaal fout je bent nml niet ziek want Jezus is ook voor jou ziekten gestorven. Klinkt mooi "Jezus stierf niet alleen voor onze zonden, ook bevrijdde Hij ons van ziekte, demonische depressie en armoede" Genezing is een onderdeel van de verlossing stelt hij dus : ik accepteer geen zonde en ik accepteer geen ziekte.Als je wilt leven met ziekte, dan wordt je niet genezen. Als je genezing wilt, pak aan wat je al hebt ontvangen.

Dit klinkt mooi maar is het ook echt zo?
Hij stelt dat Jezus IEDEREEN genas die dat maar wilde, maar dit is niet waar in het nieuwe testament vinden we een paar keer dat er staat dat Jezus geen of weinig wonderen in die plaats kon doen. Dus niet omdat de zieken dat niet wilden maar omdat de geestelijke tegenstand blijkbaar te groot was.
Er staat toch in de betreffende bijbelpassages waarom de mensen niet genazen? Er staat nergens dat iemand die genezen wilde worden, niet genezen werd! Daarintegen staat er wel ergens dat een vrouw die geloofde genezen te worden, door alleen maar Zijnmatel aan te raken, ook daadwerkelijk genezen werd. Jezus zei daarop niet: "Ik heb u genezen.", maar "Door uw geloof (!) bent u genezen. In heel de bijbel gaat het sowieso om GELOOF!
Andrew Wommack beweert trouwens nergens dat mensen niet genoeg geloof hebben volgens mij, maar eerder dat er tegenover het geloof de rede in de weg zit, bijv.: wij zien vrijwel nooit wonderen, dus is het logisch om aan te nemen dat die niet zomaar gebeuren. Maar de bijbel leert anders.
Quote:
Ook vinden we wel een paar keer iemand ziek in de brieven van Paulus Paulus kon deze metgezel blijkbaar niet genezen dit wordt door hem weggepoetst als waarschijnlijk ongeloof door de zieke.
Andrew heeft een heel bombardement aan bijbelteksten om te laten zien dat het waar is wat hij zegt. Ook zegt hij dat hij al 34 jaar niet ziek geweest is omdat hij dit allemaal zo goed toepast, das mooi voor hem.(overigens ben ik al 53 jaar nauwelijks ziek geweest ik bid dagelijks maar vertel God geen leugens dus als ik bijv verkouden ben zeg ik dat gewoon)Maar is het ook echt waar wat hij schrijft. Ik denk het niet. Laat ik voorop stellen dat ik geloof dat Jezus Christus gisteren en heden dezelfde is. dat Hij ons ook nu nog kan en wil genezen . dat er ook nu nog genezingen gebeuren. Waarom geloof ik dan toch dat het niet (helemaal)waar is wat hij zegt. Een heel simpele reden; ik zie het tegendeel gebeuren. Heb in een gemeente gezeten waar mensen deze theologie aanhangen en gezien hoe mensen ervan overtuigd waren dat ze als ze keer op keer uitspraken dat ze geen lever kanker hadden ze dat dan ook niet meer zouden hebben. Dit deden ze in vast geloof........ en hadden toch echt een levertransplantatie nodig. En dat kindje in de moederschoot zonder hersens keer op keer is er uitgesproken dat het gezond zou zijn als het geboren zou worden (en als je iets anders dacht dan werd je verkettert) het is 3 dagen na de geboorte gestorven en mocht eigenlijk niet begraven worden zo overtuigd waren de ouders dat het alsnog levend zou worden. Mijn lieve vriendin, een vrouw met een rotsvast geloof die eierstok kanker had en voor de hele gemeente juichend verkondigde dat ze haar ziekte overwonnen was en ze niet toe zou staan dat de satan haar lichaam vernietigde, dit alles natuurlijk in Jezus naam. Zij is inmiddels begraven en een aantal kinderen hebben zich hierdoor van het geloof afgekeerd Zo kan ik nog een hele lijst opnoemen. Eerlijk is eerlijk ik kan ook een lijstje met genezingen opnoemen die waren er ook. Ik zeg ook niet dat God niet heden ten dage mensen geneest maar dat genezing niet net zo vanzelfsprekend is als vergeving dit zegt Andrew wel. En dat is niet waar. Er is geen zonde die God niet vergeeft als wij Hem daarom vragen en dan legt Hij niet eerst een meetlat bij je geloof Hij is gewoon genadig. Maar met ziekte werkt het duidelijk niet zo Er blijven mensen ziek ook al vragen ze God om genezing. Maar volgens Andrew wordt er dan wel een hele strenge maatstok naast je geloof gelegd.
Ook hoeven wij niet arm te zijn zegt hij. Als je God gehoorzaamt, genoeg Bijbel leest en bidt, dan zal God u zeker zegenen met voorspoed. Waarom gaan we dan niet naar afrika met dit woord i.p.v ontwikkelingshulp als dit echt zo is lijkt me een stuk goedkoper.
Ook vond ik dit vreemde stukje van hem het is natuurlijk vertaald dus misschien in het engels iets anders maar toch het is een antwoord op de vraag waarom er zoveel tijd zit tussen de laatste boeken uit het oude testament en de komst van de Heer Jezus (400j):

“God was de macht over de aarde kwijt, door de zondeval had satan de macht op aarde. God had alle autoriteit buiten de aarde maar niet op de aarde. Omdat Adam en Eva gezondigd hadden moest de Here Jezus in een fysiek lichaam op deze aarde komen. Voordat dit echter kon gebeuren moest dit eerst in wording worden gesproken. Vandaar al de profetieën die over de Here Jezus zijn gesproken. Op het moment dat de engel aan Maria vertelt dat ze zwanger zal worden gaat het gesproken woord in wording. God moest de Here Jezus in wording spreken zoals Hij ook de schepping in wording sprak. God moest wel mens worden zodat Hij de autoriteit terug kreeg om de aarde te kunnen oordelen. Omdat Adam gezondigd had , moest God wel een mens gebruiken om dit op te lossen. Hij was namelijk gebonden door Zijn woord.” (citaat)

Van de studie's die ik heb gezien zijn er veel volgens mij bijbelgetrouwe dingen bij, dingen die inderdaad minder geleerd worden misschien maar die ik als kind al bij de vergadering van de gelovigen heb geleerd.
Maar pas op veel dingen zijn BIJNA waar maar helaas net niet.
Hij zegt bijvoorbeeld dat satan Christus gekruisigd heeft, hoewel satan zeker mensen opgehitst heeft destijds is dit veel te veel eer voor satan. De kruisiging van Jezus lag in het heilsplan besloten. Mij bekruipt een beetje het gevoel bij zijn studie's dat het de satan is die regeert en alleen met een heleboel inspanning en geloof en en het uitspreken van dit geloof door ons christenen komt God nog aan de macht.
Maar God zegt Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde
Maar waarom zou God de ene mens wel genezen en de andere niet??? We concluderen dat er de ene keer wel en de andere keer geen genezing plaasvindt. Daar zijn we het over eens. Ligt die willekeur aan God? Ik geloof dat niet. Ik geloof weldegelijk dat God altijd Dezelfde is en niet kan veranderen. Die willekeur (de ene keer wel en de andere keer niet genezen), heeft volgens mij toch echt met geloof te maken, al ken ik exact dezelfde voorbeelden, als die jij hier noemt. De vrouw van onze pastor had kanker en ze accepteerden het slechte nieuws van de dokters niet. God zou haar wel genezen. En toen ze alsnog dood ging, zouden ze haar zelfs uit de dood opwekken, wat nooit is gelukt. De pastor heeft er geen verklaring voor, maar hij blijft toch de leer van Wommack aanhangen.
Maar hoe wil jij het vers "Door Zijn striemen is ons genezing GEWORDEN.'" uitleggen? Is dat vers maar voor weinigen bedoeld? Of moet het sowieso anders geïnterpreteerd worden?

Ik geloof sowieso wel dat AW integer is en dat hij geen dingen zomaar verzint (zoals dat hij nooit ziek is geweest etc.).
Sommige dingen zijn moeilijk te verklaren, maar hoe dan ook, kom je toch altijd weer uit bij GELOOF, want daar draait het uiteindelijk allemaal om.
En wat is geloof?
Het geloof is de zekerheid van de dingen, die men hoopt en de overtuiging van de dingen die men niet ziet. (Hebr. 11:1)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 15:24
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
SHANITA130 schreef:
Het gaat om het evangelie, en er worden door die gasten altijd allemaal dingen erbij gehaald.
en dat is mi niet ok.

Heb geeneens meer zin om dingen op te noemen.
Is dat zo? Dan ben ik wel benieuwd welke dingen ze erbij halen. M.i. vertaalt hij het evangelie naar de allerdaagse praktijk, niks meer en niks minder.
Jammer dat je geen zin hebt om dingen op te noemen, want daar ben ik dan juist zo benieuwd naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 15:21
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
ROELANDE345 schreef:
En niet verder vertellen maar ik kijk ook altijd graag naar zn kont maar ja om daar nu een foto van op profiel te zetten
-om mij heen kijkend- Oké, ik vertel niks door!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 14:19
BerichtOnderwerp: Stenen masker
 
Je schrijft mooie gedichten Anita!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:45
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
SHANITA130 schreef:
Dit is niet van Marc V., die link....wel één van de bronnen die zijn gebruikt....
Twee bronnen komen van Andrew Wommack zelf en de twee kritische bronnen komen 1, van youtube en de commentaren onder dat flimpje zeggen gelukkig ook al genoeg en 2, van Marc Verhoeven, dus vandaar dat ik hem met name noemde eigenlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 13:34
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
JOHAN850 schreef:
Een vraag: Ik ben alweer een tijdje op datingsites actief. Ik probeer veel contacten te leggen met mensen die mij interesseren of die mijn interesse wekken. Maar ik vraag mij af; Wat maakt een man aantrekkelijk?
Natuurlijk weet ik dat niet ieder persoon hetzelfde is maar er zijn toch algemene antwoorden?
Waar kijk jij als vrouw naar als je een profiel van een man bekijkt?
Zeker is dit geen gemakkelijk vraag maar ik krijg weleens de indruk dat mensen meer afgaan op een foto als op een profiel omschrijving.
Ik denk dat ze kijken of we haar op ons hoofd hebben Johan. Knipoog smiley
En da hebben we nie... Twijfelende smiley

Maar serieus: ik denk dat elke vrouw daar weer een ander antwoord op geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 12:53
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
Wow... zit ff dit topic door te snuffelen... heftig!

Petra, je verhaal raakt me wel zeg, ik herken er zoveel van! Diep respect dat je hier ook zo openlijk over getuigt!
Ergens las ik een post van je dat je je schuldig voelt (dat gaat dan om jouw bejegening naar Zwaan, maar ik zou me kunnen voorstellen, na jouw verhaal, dat er meer zaken zijn waarom jij je schuldig zou kunnen voelen misschien, wat ik beslis niet hoop!!!) en daarop wil ik je alleen maar het volgende zeggen:
voel je niet schuldig! Zeker niet omdat je ook aan een gezond stuk zelfreflectie doet, wat ik erg mooi vind en ook erg goed is om te doen! Jouw zonden zijn al lang vergeven, ook de zondes die je nog zult begaan. dat weet je toch? Als iemand zich ergens schuldig om voelt, is dat niet van God! Dat is de stem van satan die jou een rotgevoel wil bezorgen en jou wil aanklagen! Luister er niet naar, want jouw schuld is al lang ingelost!

Als ik dingen doe die niet volgens Gods wil zijn (en helaas doe ik dat nog veel te veel), dan voel ik me niet schuldig meer. Ik weet wel dat ik er God niet blijer mee maak, dat wel, maar ik concentreer me dan op Zijn genade. Want God is sowieso blij met mij! Daar mediteer ik dan over, over Zijn genade en dan word ik steeds blijer en ontstaat er een verandering van binnenuit... de behoefte om dezelfde fout te maken gaat dan weg! En soms komen die slechte gedachtes of daden wel weer terug, maar dan doe ik weer precies hetzelfde en richt me op Gods liefde. Dan heb ik twee stapjes naar voren gedaan en een stapje terug... maar ik ga vooruit!!!
En zo ben jij ook al een heel stuk vooruit gegaan, lees ik uit jouw posts. Er dáár gaat het om. Dan heb je dus alleen maar reden om blij, heel erg blij te zijn!
Prijs God en prijs jezelf gelukkig Petra, je bent een prachtige vrouw, mijn zuster in het lichaam van Christus! And I'm proud of my sis! Al kennen we elkaar verder niet Knipoog smiley it doesn't matter.

Ik wil je bedanken voor je verhaal! Vond het erg mooi, omdat ik er wat zaken uit herken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:24
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
Ik denk dat vasten meer kracht geeft aan je gebed. Je wordt namelijk 'gedwongen' om niet naar je lichaam (het vlees) te luisteren dat gehoorzaamd wil worden met eten en drinken, maar je daar echt vanaf te keren en je te richten op de Geest en die te gehoorzamen.

God strekt Zijn hand naar je uit en met alleen bidden kun je die hand vastpakken, maar met vasten kun je, als het ware, zijn hele arm beetpakken en zo dus letterlijk en figuurlijk nog meer grip op God krijgen, nog inniger met Hem zijn.

Dat klinkt heel mooi, maar ik geef toe dat ik daar in de praktijk (nog) erg slecht in ben. Ik luister zelf helaas nog teveel naar mijn lichaam. ik hoop en geloof dat ik daar nog wel vordering in zal maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:50
BerichtOnderwerp: Gods gedachten ten opzichte van de zondaar
 
Amen Pieter!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
Hoi Carmen, bedankt voor je mooie, uitgebreide reactie!
Wat betreft de bergrede en het treuren:
Ik heb mij laten vertellen dat Jezus hier bedoelt dat je zalig bent als je treurt om mensen, bijv. vrienden waarvan je weet dat ze Jezus niet willen aannemen als hun redder (wat mij bijv. erg treurig maakt, omdat ze dan verloren zullen gaan) en dat je sowieso begaan bent met ellendige omstandigheden van anderen. Ik bedoel, wat heeft een christen nu om zichzelf te treuren? Als je beseft dat de Almachtige God met jou is?

Wat betreft Jacobus 4: in het vers daarvoor (Jakobus 4:8) spreekt Paulus tegen de mensen die op twee gedachtes hinken, zondige gedachtes enerzijds en reine gedachtes anderzijds. Diegenen die toegeven aan die zondige gedachtes mogen zich beklagen, ze mogen huilen en jammeren van ellende, want door toe te geven aan de zonde, lopen ze Gods heerlijkheid mis!
Trenminste, zo interpreteer ik het. Je kunt vers 8 niet los van zien denk ik.

Over het verkondigen van het evangelie: ik ben het met je eens. Het moet een boodschap zijn waar je overal mee aan moet kunnen komen, dus bijv. ook in de concentratiekampen of waar dan ook waar grote ellende heerst. Maar goed nieuws brengen kan soms inderdaad moeilijk zijn, als het ongeloofwaardig gebracht wordt, of gebracht wordt waar de wanhoop en bitterheid overheerst. Dan is het een kwestie van hoe je het gaat brengen, maar in de kern moet het hoe dan ook een hoopgevende boodschap zijn die de mens weer hoop, geloof en liefde geeft, m.a.w. dat ze toch weer positief gaan denken!!! Jezus maakt vrij en zodra je vrij bent, kun je de weg naar geluk en welvaart tegemoet gaan denk ik. Kijk eens hoe Job rijkelijk werd gezegend na veel ellende en zo zijn er een hoop meer voorbeelden, van mensen die na veel ellende rijkelijk gezegend werden in de bijbel.

Aan welvaart alleen hebben we niks. Aardse schatten verzamelen leidt tot niks, maar God zoeken, leidt wel tot aardse zegeningen (vroeger was dat veel land of vee of een rijke oogst, tegenwoordig kan dat een mooie auto of een mooi huis zijn). Schapen zijn m.i. net zo aards als auto’s. Ik denk niet dat het zondig is om in een dikke wagen te rijden omdat je christen bent. Als iets op je pad komt waardoor je je gezegend voelt, dan kan dat niet verkeerd zijn denk ik.

Dat we soms moeten lijden komt niet van God. Dan zit daar de duivel achter die onze vreugde heeft weggeroofd. Paulus beklaagde zich ook over de doorn in het vlees gegeven; hij had last van de vervolgingen. Nergesn wordt gesteld dat wij als christenen het gemakkelijk zullen hebben, maar Jezus vraagt wel om Zijn juk op ons te nemen, waardoor wij rust en vrede zullen krijgen. Wat niet wil zeggen dat de omstandigheden niet moeilijk kunnen zijn.

Ik voel me aangesproken als je het hebt over mensen die ‘blij en verkwikt’ uit de kerk komen en eerlijk gezegd herken ik wel wat je zegt. Wie wil niet ontvangen? Ik heb gelukkig maar weinig ellende gekend en hoe zou het zijn als ik werkelijk een crisis zou meemaken? Maar ik geef alles aan God en ik heb ook wel eens omstandigheden gehad die er niet rooskleurig uitzien. Maar juist dán breng ik het naar het kruis: “Heer, zo sta ik ervoor… ik weet het niet meer… it’s all yours!
Ik raakte eens mijn baan kwijt, kreeg de maand erna hoge onkosten aan mijn huis en daarna kwam de dure en zgn. ‘gezellige’ decembermaand er aan en wist letterlijk niet meer waar ik het allemaal zoeken moest! Ik voelde me zo ellendig en vreesde dat ik mijn huis moest verkopen met veel verlies, plus dus geen baan meer. Dat was echt geen fijne periode, maar ik gaf het aan God! Met het vertrouwen dat Hij me niet zou laten vallen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik woon nu nog altijd in dat huis en had binnen 2 maanden de baan van mijn leven gevonden en was er financieel ook flink op vooruit gegaan.

Efeziers 6 brengt m.i. ook alleen maar een hoopvolle boodschap. Sowieso geloof ik niet dat de bijbel ergens een ellendige boodschap brengt.
Strijd hoeft niet zozeer ellende te betekenen. Een strijd strijden, waarvan je weet dat deze eigenlijk al gewonnen is kan zelfs best leuk zijn (al is ‘leuk’ wat verkeerd uitgedrukt, maar gebruik het toch even bewust zo). Ik bedoel: een strijd strijden, terwijl je weet dat je méér dan overwinnaar bent? How fun can it be??? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 02:27
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
Rolf, bedankt voor je reactie!
Andrew Wommack leert m.i. niet zozeer hoe je welvaart om je heen verzamelt, maar meer hoe je je houding t.o.v. je omstandigheden ten positieve kunt keren. Overal in de bijbel staat 'verheug je in de Here', ten alle tijden! Als je een probleem hebt, is niet het probleem het probleem, maar jij, hoe je er in staat. Even kort door de bocht gezegd.
Hij heeft het over dat God al 2000 jaar gelden ons de zegen heeft gegeven (samen met de genade en onze genezing), maar het is aan ons om deze in ontvangst te nemen.

Hij beweert dat christenen de gelukkigste mensen ter wereld moeten zijn, maar helaas laat de praktijk vaak het tegendeel zien: christenen die door bijv. wettisch denken, zichzelf allerlei belemmeringen en zelfs schuldgevoelens opleggen, waardoor ze niet echt gelukkig zijn. En zo heeft hij meer voorbeelden, waarbij hij diep ingaat op bijbelverzen.

M.i. brengt hij een hele positieve boodschap.
De site van Rejoice now is maar een deprimerende site die zich erg kritisch en afkeurend naar alles en iedereen opstelt. Deze mensen zijn in 2002 tot bekering gekomen. Andrew Wommack bestudeert de bijbel al vanaf de jaren 60 en gaat veel dieper, positiever, logischer, liefdevoller en m.i. ook meer integer om met het Woord.

Met God is het lachen! Blij zijn, niet stijf en religieus doen omdat Hij heilig is, maar uitbundige vreugde omdat Hij, de Schepper, onze Abba Vader is, die verheugd naar ons kijkt, veel meer van ons houdt dan wij ons überhaubt kunnen voorstellen en Zijn Zoon heeft gestuurd om voor onze zonden te sterven, opdat wij eeuwig leven hebben en dus mogen beseffen dat God zoveel liefde voor ons heeft.

dat is mooi onderwijs, waar ik me verkwikt en gelukkig bij voel, waardoor ik iets als christen uitstraal waarvan mensen denken 'ik weet niet wat jij precies hebt, maar ik wil dat ook!', i.p.v. ernstig serieuze mensen (oh, ik ben zeer zeker serieus als het om bijbelstudie en de relatie met God gaat), die, zoals die mensen die met een ernstig gezicht vertellen over hel en verdoemenis als je je niet bekeert etc. dat mag misschien wel zo zijn, maar het is geen blijde boodschap als je het zo brengt. Begrijp je? AW wil vooral de liefde van God benadrukken en hoe je deze liefde kunt aannemen, omdat deze al lang voor ons klaarligt. Al 2000 jaar, want jezus zei: "het is volbracht!" God heeft Zijn werk in die zin al gedaan. We hoeven niet smekend te bidden of God iets voor ons wil bewerkstellkigen, want dat heeft Hij 2000 jaar geleden al gedaan! We hoeven het alleen maar door geloof aan te pakken. Dat gaat dus over zegen, genezing etc.

Ik kijk ook kritisch naar zaken, maar AW heb ik zelf gewoon niet kunnen betrappen op iets wat in strijd is met de liefde en goedheid van God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 01:07
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
ROLF230 schreef:
wat vind ik mis aan word of faith
wat vind ik mis aan het boeddhisme
wat vind ik mis aan de verschillende "bijbel"vertalingen
wat vind ik mis aan de rozenkruisers
wat vind ik mis aan den duivel
wat vind ik mis aan de reguliere landbouw

etc.
etc.
etc.

De wereld is vol leugens en onzin. Alleen Gods Woord is totale waarheid. Leg de worth of faith leer naast wat Jezus en Paulus ons vertellen en kom tot je eigen conclusies. Als je een conclusie hebt gevonden wil ik het er best verder over hebben.
Nou, dat heb ik dus gedaan. Maar ik kan hem niet betrappen op onzinverhalen en sterker nog: de positieve boodschap die hij brengt komt mij inderdaad als 'goed nieuws' of 'blijde boodschap' aan. En was het evangelie geen blijde boodschap?

Ik wil graag weten wat hij predikt wat tegen het schriftwoord ingaat.

Welvaart?
- de netten van de vissers braken zowat nadat Jezus ze gebood om hun netten uit te gooien.

Genezing?
- Jezus genas ALLEN die Hem om genezing vroegen en is Hij niet nog altijd Dezelfde?

De genadeboodschap?
- Naast Jezus hing er een moordenaar, die gelijk vergeven werd, nadat hij hier om vroeg aan Jezus.

Sorry, ik kan echt niet vinden wat Andrew Wommack (Benny Hynn ken ik verder niet) predikt wat in strijd is met God's Woord! Heel wat anders dan het oordelend karakter van Marc Verhoeven (zie zijn site en waar ook Rejoice Now zijn info vandaan haalt).

Dus ik ben gewoon erg benieuwd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 00:07
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
ROLF230 schreef:
Ik geloof niet in Benny Hinn en niet in de Word of Faith beweging.
Daarom geloof ik ook niet in Andrew Wommack.
Oh dáárom!
Smiley die vol vragen zit

Wat vind je trouwens mis aan Word of faith?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
PIETER649 schreef:
Ik heb nog nooit van de goede man gehoord.
Maar waarom geef jij hem hier een platform als je hem zelf al een valse profeet noemt? Smiley die vol vragen zit
Ik noem Andrew Wommack geen valse profeet. Ik vind hem zelfs erg goed onderwijs geven! Maar de mensen achter die link (o.a. Marc Verhoeven) noemen hem zelfs ronduit gevaarlijk.
Ik ben benieuwd hoe mensen hier over hem denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 20:32
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
SHANITA130 schreef:
Hier een link...ben altijd wel benieuwd als ik ff niets te doen heb, lees ik het eea...
Ik opende deze discussie eigenlijk omdat iemand mij deze (zelfde) link stuurde, nadat ik had verteld over AW.

Ik ben vooral benieuwd naar persoonlijke meningen en niet zozeer wat een Marc Verhoeven op internet plaatst. Ik heb vaker dingen van hem gelezen waar ik zo mijn bedenkingen bij heb. En ook hier verdraait hij zaken of laat zaken weg of plaatst ze uit de context etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 20:16
BerichtOnderwerp: De anti islamfilm en het vele geweld wat er nu is !!!
 
Walid Shoebat heeft een hele interessante kijk op de islam en zoals hij ook stelt: de paus is echt niet de antichrist! Het katholieke geloof (en dus de paus) geloven gewoon dat Jezus de Zoon is en kijk dan eens naar 1 Johannes 2:18-23:
Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader.
Het Vaticaan zal echt geen onthoofdingen plaats laten vinden hoor.

De koran is het antwoord van satan op de Bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 19:56
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mede christenen hier van zijn leer vinden.
Hij brengt nogal een 'extreme' leer, zoals hij zelf ook zegt.
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, waarom wel of geen goede of dwaalleer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:53
BerichtOnderwerp: a.s 15 september gezellige middag/avond Gorinchem
 
JOKE299 schreef:
Hallo iedereen,

Het is toch nog een leuk clubje geworden.
Ik heb er zin in.
Tot morgen.

Groetjes van Joke
Het was zeker een leuke club! Ik heb het erg naar mijn zin gehad!

Anita bedankt! Het was geweldig!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 10:59
BerichtOnderwerp: a.s 15 september gezellige middag/avond Gorinchem
 
Daar gaan we het gewoon de 15de in Gorinchem wel over hebben Cootje. Dus jij en Erika zijn er dan ook?

Mooi!


Laatst aangepast door
EDWIN451
op zaterdag 1 september 2012, 11:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:00
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
ROELANDE345 schreef:
Hoe kwam je ertoe om toch in tongen te gaan bidden. Waardoor ging je het proberen? Of ging het vanzelf?
Sorry voor de late reactie.

Ik werd gedoopt in de heilige geest en de pastor begon daarbij in tongen te bidden en ik had daar een heel vreemd gevoel bij en het was de bedoeling dat ik nu ook in tongen ging bidden. Nou, er kwam helemaal niks uit, maar ik was wel onder de indruk van zijn tongentaal en uiteindelijk schaterde ik het uit, zeggende: "Dit moet wel echt zijn, zoiets verzin je niet." Maar bij mij gebeurde er dus niks.

Maar ik denk dat je niet moet wachten totdat er 'iets' gebeurt. Zo dacht ik en ondanks mijn scepsis, zat ik op een gegeven moment op mijn bedrand en begon maar wat rare woorden/klanken te prevelen 'zoekend' naar de tongentaal.
Dus in dat stadium verzon ik gewoon zelf de 'woorden'. dat ging niet heel gemakkelijk, maar uiteindelijk kwamen er steeds gemakkelijker klankwoorden uit en toen was het er!

En zo werkte het dus bij mij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:50
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
PETRA944 schreef:
k denk dat god ook nooit iemand tongentaal zou geven als die persoon zelf er ook niet aan toe is, het nog niet echt begrijpt. het eng vind ofzo. enfin ik hoop eerdaags een stuk van jou meer erover te lezen om dat je je er in aan het verdiepen bent Lachende smiley , misschien leer ik er ook dan wat van.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik altijd erg sceptisch tegenover tongentaal stond. Het kwam mij behoorlijk 'nutteloos' over: bidden in een taal die niemand verstaat en dan hoorde ik ook redenen als 'maar dan verstaat de duivel je ook niet en kun je 'ongestoord' en in het geheim bidden naar God', allemaal redenen die mij echt volstrekt onzinnig leker. Ik ben een vrij nuchter type en was altijd van mening dat tongentaal beter vertaald kon worden met 'praten in vreemde talen/andere tongen'.
Ik kon me voorstellen dat de apostelen het evangelie in andere streken met andere (wereldse)talen moesten brengen en dat God hun de gave gaf om dan in die betreffende taal te kunnen spreken.
Dat leek mij logisch.

Inmiddels heb ik wel geleerd dat ik niet alles logisch moet proberen te verklaren.
Ik ben op een gegeven moment, toen ik alleen was, zittend op de rand van mijn bed, in tongen gaan bidden... dat ging eerst wat onwennig, maar ik verbaasde me erover hoe de vreemde woorden/klanken zonder er bij na te denken uit mijn mond stroomden.
tegenwoordig bid ik veel in tongen, meestal als ik alleen ben, bijv. onder het autorijden.

Ik vind het heerlijk om te doen, het bouwt me op! Ik voel me er altijd heerlijk bij en er na!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 12:24
BerichtOnderwerp: a.s 15 september gezellige middag/avond Gorinchem
 
Mooi, dan is hier nummer vier!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 22:01
BerichtOnderwerp: a.s 15 september gezellige middag/avond Gorinchem
 
Lijkt me leuk! Hopelijk komen er nog meer aanmeldingen. Ik ga het in ieder geval ook in mijn achterhoofd houden. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 00:51
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
Is ook zo, maar ik weet er ook nog niet zoveel van hoor. Ik vond het filmpje in ieder geval wel passen bij het onderwerp, vandaar dat ik 'm toch even wilde plaatsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 22:24
BerichtOnderwerp: Lid worden van datingsites: geen vertrouwen hebben op God?
 
PIETER649 schreef:
Het risico dat je op datingssites loopt, is dat je opeens het mailtje van je dromen krijgt, met de tekst: Hoi, God zei me dat wij voor elkaar bestemd zijn!

( geen grapje, dit soort mails komen vaak zat voor!! )

Wat doe jij dan? Blij met de gebedsverhoring? Toch ff die foto en dat profiel bekijken? Of mail verwijderen uit je inbox in de hoop dat ze een beetje loog?


Je zal dr zelf achteraan moeten en niet passief zijn, niet in de "echte" wereld en ook niet op CM Knipoog smiley
I have opeens a dream:

dat zou mooi zijn... een mailtje krijgen die zegt: Hoi, God zei me dat wij voor elkaar bestemd zijn! En dat het een prachtige dame, vol humor, warmte en allerlei moois qua karakter zou zijn.
ja, dat is een mooie droom die ik maar even aan ga houden hahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 20:52
BerichtOnderwerp: Lid worden van datingsites: geen vertrouwen hebben op God?
 
Het is een kwestie die me al een tijd lang bezighoudt:

ik ben nu dus (weer) lid van CM, maar zeg ik daarmee eigenlijk niet tegen God, onze alvoorzienende God (Genesis 2:18): "U voorziet me niet snel genoeg, ik heb er eigenlijk maar weinig vertrouwen in, dus ik ga zelf maar op zoek."?
Moet ik niet eigenlijk gewoon alles in Zijn handen leggen, met het vertrouwen dat er vanzelf wel iemand op mijn pad komt? Uiteindelijk beweeg ik me genoeg buitenshuis en kom ik eigenlijk genoeg mensen tegen, maar niet haar (of misschien - vrouwelijke lezer van dit bericht- jou wel), zo lijkt het.
Of moet ik gewoon denken dat God me ook via de datingsite de vrouw van mijn leven op mijn pad kan brengen (natuurlijk kan Hij dat, voor God is niks onmogelijk) en dat er dus niks mis mee is, want in de supermarkt durven vrouwen net zo min tegen mijn karretje aan te botsen, als dat ik dat tegen hun karretje durf?
(ik snap ook wel dat je niet perse hoeft te botsen tegen iemands winkelwagentje; je kunt ook gewoon iets uit iemands winkelwagentje halen, terwijl ze niet kijkt, op de grond gooien en zeggen: "Pardon, volgens mij laat u iets vallen." De vrouw die dan boos reageert met een blik van: "Blijf van mijn spullen, dat deed jij zelf.", is dan niet mijn type. De andere reactie - vol verbazing zeggende: "Oh... hoe kan dat nou? dank u wel.", en die dan 2 weken later, naast mij op een terrasje zittend zegt: "Stouterd, ik wist wel dat jij dat had gedaan, maar je keek zo lief." is dan wel mijn type. Knipoog smiley

Maar serieus:

Zijn er nog meer mensen die stoeien met deze gedachte: "Als ik genoeg geloof (in mijn gebeden) zou hebben, zou ik geen datingsite nodig hebben."

Hoe denken jullie daarover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 20:29
BerichtOnderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
 
Hallo,

Ik hou van een lekkere discussie en vin dhet helemaal geweldig om over de evolutietheorie te discussieren met voorstanders daarvan.
Die discussies lopen vaak uit op boosheid of zelfs gescheld van de tegenpartij: Hoe kan ik nou toch zo'n idioot zijn om in God te geloven, als de evolutie al lang is bewezen? dat is hun reactie in het kort.

Heeft iemand ook dergelijke ervaringen?

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Enerzijds denk ik aan wat er in de bijbel staat; "Schud het stof van je voeten en ga verder." of niet opgeven, vriendelijk blijven (lukt me goed hoor), met argumenten aan blijven komen zetten in de hoop dat mensen eens gaan nadenken, terwijl ik me toch enigzins laat vernederen door de bespottingen en boosheid.

Het mooie is, dat die bespottingen me helemaal niet deren. Ik heb medelijden met hun blindheid en alle dingen waar ze mij nu juist van beschuldigen.

Zijn er meer ervaringen? Tips?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 19:32
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
jammer dat de TS geen lid meer is. Het onderwerp snijdt wel hout.

Er is een filmpje op youtube die daar over gaat:

Jerusalem, Jews & Muslims
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van EDWIN451
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2